🎤💭🎤💭🎤💭🎤
✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت
⬅️قسمت 8⃣ و9⃣ از 2⃣3⃣
💭شبهه ی شماره 8⃣ و 9⃣
📋در این شبهه می گویند مهدی شیعیان قرآن را نسخ می کند و احکام جدید میآورد، اما مهدی اهل سنت همان مطابق قرآن و سنت پیغمبر (ص) است و مهدی شیعیان برای مردم رنج و محنت میآورد اما مهدی اهل سنت رحمت و نعمت برای مردم میآورد..😕
✅ جواب شبهه 👇👇
☝️نکته ای که اینجا به این آقایان وهابی باید بگوییم اینکه امام صادق (ع) صراحتا می گوید 👈مهدی ما سیره و روشش چون روش پیغمبر خواهد بود و اسلام را از نو حاکم می گرداند.👉 (روایت در کتاب بحار، ج52، ص353) دوباره می گوید حکومت اسلام را می آورد. این جمله همان جمله ای است که شیعه درباره ی امام مهدی به آن اعتقاد دارد و غیر از این ما هیچ اعتقاد دیگری نداریم.
⚠️امام زمان پیرو و روشش همان روش پیغمبر و قرآن است.⚠️ پس اینکه امام زمان قرآن را نسخ میکند و احکام جدید می آورد، حرف مفت و تهمت چرندی است که این وهابی ها به امام زمان (عج) میزنند.❌
🔰اما اینکه برخی روایت ها می گویند امام زمـان امر جدید می آورد به این معنا است که 👈شیوه ی حکومتش در چارچوب احکام اسلام شیوه ی متفاوت و متناسب با زمان حال است، اما چارچوب همان چارچوب اسلام است.👉
⚠️این هم که امام زمان (عج)
کتاب جدید میآورد گفتیم منظور کتابی است که 📕دست امام زمان است که از زمان امام علی (ع) به ایشان رسیده که ″تفسیر واقعی آیات قرآن″ داخلش هست، نه اینکه آیات فرق بکند.
👈این هم که می گویند امام زمان
شیعیان امام رنج و سختی است و امام سنی ها امام مهربان.. روایات فراوان شیعه می گوید امام پدری ست مهربان💞، برادری دلسوز و الی ماشاالله ما روایاتی راجع به رحمت امام زمان داریم و خنده دار است 😅که اینها چطور چنین شبهاتی را علیه شیعه مطرح می کنند.
🎤استاد احسان عبادی
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت_علیه_مهدویت 8و9
🎤💭🎤💭
11.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 #لغزشگاههای_یک_جاسوس 1
⬅️ سابقه " علیرضا اکبری " نشان می دهد که او به محرمانه ترین اسناد کشور دسترسی داشت و قطعا از طریق جلساتی که با مسئولین رده بالا داشت و از طریق جلب اعتماد آنها ، مطالب محرمانه تری هم نصیبش می شد.
👈 سابقه انقلابی و 70 ماه جبهه ( حدود 6 سال !!!) و پست های مهم و کلیدی او ، طعمه خوبی برای تور پهن کردن انگلیس خبیث شد. چرا ⁉️⁉️
👌 چون آن هایی که در ظاهر انقلابی و مذهبی هستند و سابقه خوشی دارند ، کمتر مورد اتهام و شک قرار می گیرند و اگر هم بخواهند دستگیر شوند ، روند آن طولانی خواهد بود چون بسیاری از افراد رده بالای نظام به آنها اعتماد پیدا کرده اند و قانع کردن آنها سخت است و پیچیده تر و تا آن موقع بسیاری از اخبار محرمانه به بیرون درز پیدا خواهد کرد.
✅ درس عبرت مهم این ماجرا اینجاست که هرقدر یک فردی مذهبی تر و انقلابی تر باشد ، قطعا باید محافظتش از خود بیشتر باشد چون بیشتر از بقیه در کمین گاه شیطان است.
🔰انقلابی باید قوی شود🔰
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
کتاب صوتی " فقط غلامِ حسین باش" ( خاطرات جانباز حسین رفیعی) تالیف : #حمید_حسام تهیه شده در رادیو ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
20.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اطلاق جنّ بر طبقات پست بشری و نیز از جمله شواهد و آیاتی که دالّ است بر آن که مراد از جنّ ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
خلقت جن
و آن که در آیه مبارکه فرماید: « وَ خَلَقَ الْجَآنَّ مِنْ مَارِجٍ مِنْ نَارٍ [۲] »، مقصود ابتدای خلقت جان حیوانی و روح بخاری است، که اوّلاً جان بر او اطلاق نموده لاستتاره عن العیون، و مارجٍ فرموده چون المرج: الخلط، یعنی آن روح بخاری [که] مخلوط است از عناصر اربعه به غلبه جزء ناری و حرارت غریزی بر سایر اجزاء عناصر.
چه حصول آن جان حیوانی و روح بخاری اجزاء غریبه او عناصر است که ترکیب شده اغذیه نباتیه، چون حبوبات و فواکه و حیوانیه، چون گوشت و فروعات او از شیر و روغن حاصل شود.
و آن غذا در معده بعد از کیلوس و کیموس تصفیه شده اخلاط اربعه شود، و خون از کبد به قلب صنوبری توجّه نماید و در قلب که معدن و منبع حرارت است از حرارت مفرط او خون بخار گردیده و به واسطه خفّت حرارت از اسافل بدن به اعلی، یعنی به سوی دماغ که ابرد اعضا است صعود نماید بعد از تبرید و تعدیل و قلّت حرارت و غلبه مائیت که بالطبیعه مایل به اسفل است به توسّط عروق و شرائین تنزّل نموده، و در محلّ هر یک از قوی عین آنها شود، یعنی آن روح در مقام بصر، بصر است، و در سامعه سمع، فی کلّ بحسبه.
بالجمله، چون در هیکل انسانی جزء ترابی و مائی غلبه دارد فرموده: « خَلَقْنَا الاْءِنسَانَ مِن سُلاَلَةٍ مِّن طِینٍ [۳] »، یعنی: از خلاصه و تصفیه گردیده شده از طین، و
----------
[۲]: ۱ - سوره مبارکه رحمن، آیه ۱۵.
[۳]: ۲ - سوره مبارکه مؤمنون، آیه ۱۲.
در جان حیوانی چنانکه ذکر شد چون جزء ناری غلبه دارد فرموده: « وَ خَلَقَ الْجَآنَّ مِنْ مَارِجٍ مِنْ نَارٍ [۱] »، یقال: مرجت الشی ء بالشی ء، إذا خلطت أحدهما بالآخر [۲] .
باری، چنان که نوع بشر که صاحب دو جنبه روحی و جسدی ملکی و حیوانی است، از برای او در طرف ترقّیات روحانی صعودی و درجات و مقاماتی است، که در هر مقامی اسمی بر او اطلاق میشود، از مرتبه رسالت و نبوّت و ولایت و
عالم و عارف و مؤمن و مسلم ؛ همچنین در طرف تنزّلات درکاتی است که در هر مقامی اسمی بر او اطلاق شده، یعنی به اعتبار تمرّد او از حدود الهیّه شیطان است کما قال تعالی: « وَ قُل رَّبِّ أَعُوذُ بِکَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّیَاطِینِ * وَ أَعُوذُ بِکَ رَبِّ أَن یَحْضُرُونِ [۳] »، که مراد پناه بردن به خدا است از بدگوئی و عیب جوئی متمرّدین از کفّار و منافقین، و پناه بردن از حضور آنها است در محضر پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم برای سخریه و استهزاء.
و به اعتبار غلبه شهوت و غضب و افراط آنها در قتل و غارت و اطاعت نفس و هوا، « دیو » بر او اطلاق شده، کما قیل: « تو مر دیو را مردم بدشناس ».
و به اعتباری بر او اسم « اجنه » و « غول » اطلاق میشود، کما فی المجمع: « الغول بالضم، واحد الغیلان، و هو جنس من الجنّ و الشیاطین و هم سحرتهم ».
----------
[۱]: ۳ - سوره مبارکه رحمن، آیه ۱۵.
[۲]: ۴ - تفسیر غریب القرآن، ص ۱۶۰.
[۳]: ۱ - سوره مبارکه مؤمنون، آیه ۹۷.
و قول علی علیه السلام فی التمر [۵]: « فإنّه زاد إخوانکم الجنّ » [۶]، دلالت دارد:
أوّلاً: علی أ نّهم متحدون معنا فی النوع، و بعضهم إخواننا فی الدین.
و ثانیاً: علی أ نّهم یأکلون الطعام و الشراب، کما أنّ فی قوله تعالی: « قَالَ عِفْرِیتٌ مِنَ الْجِنِّ أَ نَا آتِیکَ بِهِ قَبْلَ أَن تَقُومَ مِن مَقَامِکَ [۱] »، قیل: إنّ القائل بهذا الکلام لسلیمان بن داود بشر مرتاض من الرهبان یجلس علی التراب، یقال له « عفریت »، لأنّ العفر هو التراب و کان من أجل ریاضات النفس و تحمّل الشداید و المکاره، و قلّة الأکل و النوم قادرة علی اتیان افعال عجیبة و خوارق العادات.
[۵]: ۳ - در مصادر آمده: «لا تستنجوا بالروث و العظام، فانّه زاد إخوانکم من الجنّ ».
[۶]: ۴ - بسنجید: المعجم الکبیر، ج ۱۰، ص ۷۷ ؛ کنزالعمال، ج ۹، ص ۳۵۴ ؛ بحارالأنوار، ج ۶۰، ص ۳۲۲ با اختلاف در نقل به روایت از رسول اکرم صلی الله علیه و آله.
[۱]: ۵ - سوره مبارکه نمل، آیه ۳۹.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: معماری معمار که طرح خانه میکند شاید که بعضی اجزاء را بهتر از آنکه هست طرح تواند اما طرح ک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
چشم تیزبین
فخر رازی در آغاز کتاب «سرالمکتوم» گوید: ثابت بن قرة در باب سرمه (کحل) مینویسد
حکیمی گفته: سرمه ای است که چنان چشم را تقویت بخشد که دور را مانند نزدیک ببیند چنانچه در برابر اوست.
گفته شده یکی از اهالی بابل همان سرمه را به چشم زد و گفت هم ستارگان ثابت و سیار را در جای خودشان دیده است و وقتی به اجسام حجیم نگاه میکرد، پشت آنها را میدید. وی میگوید: من و قسطابن لوقا، این سرمه را امتحان کردیم و وارد اطاقی شدیم، او کتابی را در دست داشت و برای ما خواند. ما سطر اول تا آخر آن را به خوبی میدیدیم چنانچه کتاب در دست ما باشد.
همچنین کاغذی را دست گرفتم با اینکه بین ما دیواری فاصله بود هر آنچه او مینوشت ما مینوشتیم و هرچه ما مینوشتیم او مینوشت چنانچه به نوشته نگاه میکند.
می گویند ذرقاء الیمامه، سواره ای را در مسیر سه روز میدید و نوع پرنده را در آسمان دور تشخیص میداد. گفته اند وی تعداد ماهیانی که در دام صیاد بودند شمرد و گفت شصت و شش تا هستند و همان تعداد بود.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357