eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.6هزار عکس
34.6هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قسمت دوم: راستش فرمانده خیلی زور زد تا کاری کند یدی هم عین ماها ــ کلاه لگنی سر بگذارد ولی زورش نرسید. 🙃 بهانه‌اش چه بود؟ می‌گفت وقتی کلاه‌ آهنی سر می‌گذارم، موهام می‌ریزد‼️ وقتی فرمانده پیله کرد و گفت که الا و بلا باید مثل بقیه کلاه سرت بگذاری💯 چشم دوخت تو چشم‌های او و در حالی که با عصبانیت تند تند می‌زد رو شکم گنده‌اش، گفت: «کله‌ی من احتیاج به محافظت ندارد❗️ اگر خیلی دلواپس هستی، دستور بده یک کلاه آهنیِ گنده برای این بسازند، چون تنها چیزی از من که در تیررسِ دشمن است، شکمم است ولاغیر!😄 ـ ازت پرسیدم برای چی این‌جا نشستی⁉️ آن هم وسط این باران🌧 با آن همه سفارشِ فرمانده، یک لحظه نزدیک بود همه چیز را درباره‌ی آذرخش لو بدهم🤭. مِن‌مِن‌کُنان، بالاخره یک چاخانی سرِ هم کردم و گفتم: «راستش... سیمِ تلفن 📞قطع شده. به گمانم، یک جایی همین طرف‌ها، ترکشِ خمپاره خورده به سیمِ تلفن و قطعش کرده. آمدم درستش کنم😉 انگار باورش شد. نفسِ راحتی کشیدم و بعد برای این‌که حرف را عوض کنم، پرسیدم: «راستی امروز ناهار🍚 چیه؟» مثل همیشه که سربه‌سرم می‌گذاشت، نگاه چپ چپی به‌ام انداخت و گفت: «به تو چه، پسر!»🤗 همیشه من را پسر صدا می‌زد. بعد خندید و ادامه داد: «کنسروِ گوشت گاو.🐂» به عمد صورتم را در هم کشیدم و گفتم: «آه، باز هم گوشت‌های صد سالِ پیش!😣 بدترین غذایی که به‌مان می‌دادند، کنسروِ گوشت گاو، آن هم توی قوطی‌های زنگ زده‌ی ارتشی بود😐 یدی از بچه‌های خرمشهر بود. این را بعدها که بیشتر با هم رفیق شدیم، فهمیدم😊 و نوجوان https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: پاداش اعمال قوله علیه السلام اقتباساً من القرآن: «لِیَجْزِیَ الَّذینَ أَسآؤُا بِما عَمِلُوا وَ یَجْزِیَ الَّذینَ أَحْسَنُوا بِالْحُسْنَی». [۳] یعنی حقّ تعالی این فرضیات احکام را از اوامر و نواهی بر قاطبه مکلّفین تحمیل و تکلیف فرموده از عالم و جاهل، حاکم و محکوم، به واسطه آن که جزا بدهد در دنیا و عقبی کسانی را که رفتار سوء نمودند به ترک اوامر و ارتکاب مناهی و اجرای احکام در غیر مواقع و موارد ما انزل اللّه تعالی بما عملوا، یعنی به نتیجه اعمال سوئشان، چنان که جزا می‌دهد محسنین را به جزاهای حسنه، کما فی الحدیث: « الناس مجزیون بأعمالهم إن خیراً فخیرٌ و إن شراً فشرٌ ». [۴] قال المولوی: کی نکو [۵] کردی و کی کردی تو شر که ندیدی لایقش در پی اثر [۶] قال تعالی فی موضع آخر من کتابه الکریم: « قُل لِّلَّذِینَ آمَنُوا یَغْفِرُوا لِلَّذِینَ لاَ یَرْجُونَ أَیَّامَ اللَّهِ لِیَجْزِیَ قَوْمًا بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ [۷] ». روی عن المعصوم فی تأویل الآیة: « أی قل للذین منّنا علیهم بمعرفتنا » [۱]، و هم أهل العلم و الیقین، الذی هو حقیقة الإیمان تعرفوا و تعلموا العوام و الجهال، الذین لایرجون أیّام اللّه، أی من عدم علمهم لایتوقّعون و لایخافون و لایلاحظون وقایع اللّه فی الدنیا والآخرة لعباده. یعنی اعلام نمایند آنها را که البته جزا می‌دهد عاجلاً و آجلاً هر قومی از اقوام را از عالم و عامّی، تقی و شقی، مسلم و کافر بما کانوا یکسبون، یعنی به اعمال مکتسبه صادره ایشان خیراً و شراً، فإذا عرفوهم و علموهم کأ نّه استغفروا لهم ؛ زیرا « هُنَالِکَ الْوَلاَیَةُ لِلَّهِ الْحَقِّ هُوَ خَیْرٌ ثَوَابًا وَ خَیْرٌ عُقْبی [۲] »، و خیر عقبی یعنی ولایت و سلطنت و ربوبیت بالحقیقه از برای حقّ است لا غیر، او است مختار از حیث ثواب و اجر نیک دادن، چنان که او است مختار از حیث عقوبت کردن و ولایت و امارت را در خود مقیّد به ولایت حقّه فرموده، که حکّام و سلاطین مَجازی که فی الحقیقه مظاهر و به منزله آلات و ادوات اویند، خارج شوند چه اطلاق سلطنت بر غیر مالک الملوک حقیقی مجاز است، یعنی از آنها صحّت سلب دارد، چون حرکت نسبت به سفینه و جالس سفینه، که اگر چه به لحاظ ظاهر هر دو موصوف به حرکت، ولی حرکت نسبت به سفینه بالحقیقه است و نسبت به جالس او بالمجاز. مولوی: پادشاهان، مظهر شاهی حقّ عارفان [۳] مرآتِ آگاهی حقّ [۴] لذا ورد فی بعض الکتب السماوی: « إنّی أنا اللّه، مالک الملوک ؛ قلوب السلاطین بیدی من أطاعنی جعلتهُم علیه رحمةً، و من عصی فیّ جعلتهم علیه نقمة، ---------- [۳]: ۴ - سوره مبارکه نجم، آیه ۳۱. [۴]: ۱ - الغدیر، ج ۵، ص ۴۵۲. [۵]: ۲ - مصدر: کژی. [۶]: ۳ - مثنوی معنوی، ج ۴، ص ۹۷۳، « حمله بردن این جهانیان ». [۷]: ۴ - سوره مبارکه جاثیه، آیه ۱۴. [۱]: ۵ - تفسیر القمی، ج ۲، ص ۲۹۴ ؛ بحارالانوار، ج ۲، ص ۱۵. [۲]: ۶ - سوره مبارکه کهف، آیه ۴۴. [۳]: ۱ - مصدر: فاضل. [۴]: ۲ - مثنوی معنوی، ج ۶، ص ۱۵۵۷، « با خبر شدن آن غریب از وفات آن محتسب ». فلاتشتغلوا أنفسکم بسبب الملوک، توبوا إلیّ حتی أعطفهم علیکم » [۱] . ---------- [۱]: ۳ - بحارالانوار، ج ۷۲، ص ۳۲۸، با کمی اختلاف. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: انواع مجاز تفتازانی در فصل اول در آخر کتاب بیان آورده است: مجاز نزد گذشتگان بر دو قسم است. مجاز لغوی و مجاز عقلی، مجاز لغوی بر دو قسم است یا به معنای کلمه بر می‌گردد و یا به حکم، مجازی که به کلمه عود می‌کند بر دو قسم است یا خالی از فائده است و یا فائده دارد. مجازی که فائده دارد بر دو قسم است استعاره و غیر استعاره. امیر خسرو سروی چو تو در اوچه و در تتّه نباشد گل همچو رخ خوب تو البته نباشد دوزیم ز بهر تو قبا از گل سوری تا خلعت زیبای تو از لته نباشد در جنت فردوس سری را نگذارند کز داغ غلامی تواش پته نباشد این شکل و شمایل که تو کافر بچه داری در چین و ختا و ختن چته نباشد چون موی شده است از غم تو خسر و مسکین تا همچو رقیبت خنک و کته نباشد [۱] ---------- [۱]: ۱) - اوچه و تته دو شهر از شهرهای هند است، لته به معنای پارچه کهنه و لباس مندرس آمده است، پته به معنای کاغذ و کته به معنای پست و ناهموار است. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29-یک آیه یک قصه.mp3
3.45M
❇️مجموعه نمایش صوتی آیه # یک قصه ↙️"آموزش مفاهیم قرآن به کودکان با قصه" 📜سوره مبارکه آل عمران آیه ۹۲ 🔹لن تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّىٰ تُنفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ ۚ وَمَا تُنفِقُوا مِن شَيْءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِيمٌ🔹 🕋 شاخصه: محبت و عشق به خدا، قرآن و اهلبیت علیهم‌السلام 📎 🔷🔸💠🔸🔷
۶. کدام سوره است که لفظ مجيد دو بار در آن تکرار شده است؟ در سوره بروج لفظ مجيد دو بار تکرار شده است. ۷. کدام سوره است که ۴ آيه اول آن با لفظ ثم آغاز مي‌شود؟ سوره اي که چهار آيه آن با کلمه ثم آغاز شده است سوره مدثر است. ۸. سوره اي که ۶ بار لفظ انسان در آن به کار برده شده است چه سوره اي است؟ سوره اي که ۶ بار لفظ انسان در آن به کار برده شده است؛ سوره انسان مي‌باشد. ۹. سوره‌هايي که با لفظ ويل شروع مي‌شوند؛ کدامند؟ سوره‌هاي مطففين و همزه با کلمه ويل آغاز مي‌شوند. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥کلیپ بسیار زیبا وتکان دهنده آفرینش ✳️ بر اساس آیات قران کریم •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اشاره قرآن به خاصیت درمانی آب( هیدروتراپی) در قرآن بیش از شصت مرتبه نام آب تکرار شده است که در هر بار تکرار یکی از خصلتهای این مایع حیاتی مورد توجه قرار گرفته، ولیکن یکی از جنبه های اعجاب انگیز قرآن ، اشاره به خاصیت درمانی آب است که در جریان داستان ایوب نبی، ذهن انسانها را به آن معطوف کرده است، قرآن در سوره صاد- آیه چهل و دو بطور ظرافتمندانه ای به این موضوع اشاره کرده و میفرماید:ما( خداوند) به ایوب نبی گفتیم پایت را به زمین بزن تا چشمه آبی سرد پدیدار شود.پس آنگاه از این آب سرد بنوش و خود را در آن شستشوی کن تا دردها ورنج هایی که بر بدنت عارض شده، تسکین یابد. مبحث آب درمانی در قرن هیجدهم بطور تئوریک مطرح شد و در قرن نوزدهم بصورت علمی و آکادمی تحت عنوان علم " هیدروتراپی" یا همان آب درمانی مورد توجه پزشکان قرار گرفت.این در حالیست که قرآن چهارده قرن پیش بطور صریح از خاصیت درمانی آب پرده برداشته است •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• https://eitaa.com/zandahlm1357
معادشناسی۴.mp3
38.81M
شرح مختصر کتاب... « چهارم، سبب ترس ازمرگ» (حجت الاسلام بی پروا) ----------------------------------------------------------------------- 📖 توصیه می‌شود برای استفاده بیشتر از مباحث، کتاب مرحوم علامه طهرانی قدّس سره (جلد اول ، مجلس سوم) مطالعه شود. ----------------------------------------------------------------------- 🔹 عدم شناخت حالات پس از مرگ، مگر با تجرید... 🔹 سیر در عوالمِ پس از مرگ در همین دنیا... 🔹 زیرک‌ترین افرادِ بشر در نگاه رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وآله 🔹 موضوعی یقینی‌تر و مشکوک‌تر از مرگ نیست. 🔹 دلائل سختی جان کندن برای بعضی از انسان‌ها ... 🔹 حالات مؤمن هنگام مرگ... 🔹 حالات کسی که برای به دست آوردن دنیا خیلی زحمت کشیده است. 🔹 توصیفی از عالَمِ لذّت بخشِ آخرت... 🔹 حالِ مؤمنی که دنیایش آباد است ولی باز هم شوقِ مرگ دارد. 🔹 داستان‌های شیرین مؤمنانی که مشتاقِ مرگ بودند. 🔹 کراهت و اثرات سوء غذاهای بازار... 🔹 حالات امام حسین علیه‌السلام در لحظات آخر عمرِ شریفشان...