4_6032991211793420945.opus
1.15M
🔰 صوت جناب آقای حسن مرادی، مدیر مدرسه امام خمینی، در رابطه با قضایای زمین مدرسه ازگل تحت تولیت استاد صدیقی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فایل صوتی لو رفته از دستیار ویژه باراک اوباما!
🔹«جاناتان گرینبلت»، مدیر اتحادیه ADL یکی از برجستهترین گروههای لابی صهیونیستی در ایالات متحده: تمام نظرسنجی سازمانهای مختلف نشان میدهد، پیر و جوان در آمریکا از فلسطین حمایت میکنند؛ ما با تیک تاک و نسل Z مشکل داریم!
🔹درگیری جناح چپ و راست در آمریکا بازی اشتباهی است؛ بازی واقعی نسل آینده است که مثل برق متحول شده و به سمت تبلیغات ایرانیها تغییر موضع دادهاند!
🖋 اهمیت این صوت از آن جهت است که تحولات نسلی در بستر فضای مجازی حتی چالش غرب نیز شده است!
🆔 @h_falahati
6.25M
♨️ یک توضیح در مورد ماجرای حاجآقای صدیقی
📣 بشنوید ...
کمی طولانی است، اما ارزش وقت گذاشتن دارد.
👈 چند نکته؛
🔹 آیا انتشار این تخلف، پروژه بود؟
🔸 آیا زمین متعلق به حوزه علمیه است؟
🔹 آیا در واگذاری زمین رعایت قانون شده است؟
🔸 آیا اصل تخلف مورد تشکیک است؟
🔹آیا نباید عذرخواهی یا استعفایی رخ دهد؟
🔸 در چه مواردی باید منتظر حکم دادگاه باشیم؟
👈 نامه شهردار منطقه ۱ تهران (لینک)
👈 نامه حاجآقای صدیقی به شهرداری (لینک)
💢 همانگونه که رعایت تقوا در نقد کردن لازم است، رعایت تقوا در حمایت کردن هم لازم است و تقوا حکم میکند که آنچه که را که رخ داده بدون کم و کاست بیان کنیم.
@dadshahr_iranian
کیهان: زن هنجارشکن در درمانگاه قم، مجازات شد یا نشد؟
روزنامه کیهان نوشت:
🔹در مورد ماجرای درمانگاه قم، درست است که توطئه کردند و فیلم را به رسانههای بیگانه فرستادند. اما چرا ذهن مردم را از موضوع اصلی منحرف میکنند.
🔹موضوع اصلی بیحجابی زن و فحاشی وی و زدن آن روحانی و سرقت گوشی وی توسط زن هنجارشکن بوده است.
🔹چرا نمیگویند این زن خلاف قانون و شرع عمل کرده است و باتشویش اذهان عمومی و امنیت روانی محل و مردم را به هم ریخته است و فحاشی و هتاکی و...کرده و مجازاتش این است.
🔹آن چیزی که همه را شدیدا ناراحت کرده است همین نحوه برخورد منفعلانه است. زن هتاک مجازات شد یا نشد؟
#حجاب
🆔 @h_falahati
💥تعیین نوروز
✍شیخ داود مهدوی زادگان:
❓آیا نوروز پیش از اسلام همین روز اول فروردین بوده است یا خیر؟ گفته صایب آن است که اول فروردین به عنوان روز نوروز، بعد از اسلام تعیینشده است و نه قبل از اسلام. آنچنان که سید حسن تقی زاده بر این نکته تاکید ورزیده است. نبشته ای از او که در شناخت تاریخ تقویم شهرت دارد، بر جای مانده است و به این مسئله اشاره کرده است. این نوشته متن سخنرانی تقی زاده در انجمن روابط ایران و آمریکا در 19 فروردین 1328 است. به منظور پرهیز از اطاله سخن، بخش هایی از این متن را در اینجا می آورم:
🔹" کلمه نوروز معلوم نیست به چه قدمتی است و اگر هم در عهد ساسانیان هم این کلمه متداول بوده است دلیلی بر وجود آن قبل آن دوره نیست لکن معنی این کلمه در فارسی همیشه در دوره اسلامی و شاید چندی قبل از اسلام هم روز اول سال یعنی روز اول فروردین ماه یا روز هرمز از آن ماه بوده است.
نوروز محل ثابتی در سال شمسی نداشته یعنی مانند اول محرم سال عربی بتدریج در فصول سال سیر می کرده منتهی نه به آن سرعتی که موقع ماه عربی عوض می شود "
🔸" قرار دادن نوروز به طور ثابت در روز اول بهار نجومی یعنی اعتدال ربیعی یا اول حمل، از سال 467 هجری قمری است که به امر ملکشاه سلجوقی این امر بر قرار شد و در دوایر رسمی جاری گردید "
🔹 " عقاید عوامانه رایج و دایر در افواه که به موجب آن گمان می کنند از زمان خیلی قدیم ایرانیان نوروز یعنی اول سال خود را در اول بهار داشتند اساسی ندارد و فقط اصلاح ( یا رفورم ) ملکشاه سلجوقی و نیز تصادف همان نوروز قدیم ایرانی در سیر تدریجی خود به اوائل بهار در اواخر قرن چهارم و اوائل قرن پنجم هجری یعنی دوره ظهور شعرای نامدار و نویسندگان ایراتی باعث این خیال و اشتباه شده "
🔸 " پس کلیه آنچه در بعضی تقویم های متجدد و مقالات حماسی ملت پرستانه ملاحظه می فرمایید از تاریخ باستانی و نوروز شش هزار ساله و غیره و غیره اگر چه خوش آیند و باب طبع و مطلوب ذوق افتخارات جویانه ابنای زمان است مبتنی بر اساس تاریخی نیست ".
🔹 " در ایران قبل از اسلام مبداء تاریخ ثابتی به طور عموم وجود نداشته و سال جلوس هر پادشاهی مبداء تاریخ جدیدی بوده و جلوس پادشاه بعد مجدداً مبداء تازه می شد و چون جلوس یزدگرد آخرین مبداء تاریخی بود که بعد آن پادشاهی دیگر به تخت سلطنت نیامد پس همان تاریخ یزدگردی که سال اول آن در 16 ژوئن سنه 632 مسیحی شروع شده بود مداومت یافت و تا امروز تاریخ زردشتیان با همان تاریخ یزگردی حساب می شود ".
ر ک : تقی زاده سید حسن، 1349، مقالات تقی زاده، زیر نظر ایرج افشار: ج اول / 203 _ 215
🆔 @h_falahati