هدایت شده از کرمان بیدار
A.M:
بسم الله نور
*انقلاب قدرت،اینبار با حاج قاسم*
دوران جنگ تحمیلی به واسطه نو پا بودن انقلاب ووابستگی شاه مخلوع قبل از انقلاب به امریکا وعدم توجه به مسائل دفاعی کشور.وتجمیع قدرت های منطقه ای وجهانی علیه نظام اسلامی تازه متولد شده وپرکردن دست صدام از کمک های مالی ولجستیکی اوراتبدیل به یکی ازکشورهای غنی از انواع سلاح های سبک وسنگین وماشین الات جنگی وپشتیبانی سنگین هوایی ازورود هواپیماهای سوپراتاندارد تا انواع میراژها وآواکسها.وهمچنین وجود عناصر خود فروخته ای مثل بنی صدر که تز او دادن زمین وگرفتن زمان بود .دراندک وسایل وتجهیزات ابتدایی جنگ در آغازین روزهای تهاجم به میهن اسلامی رزمندگان اسلام با چالش جدی مواجهه بودند به طوری که برای خرید موشک آرپی جی هفت با واسطه برای خرید اقدام صورت می گرفت اما رفته رفته از زمان جنگ با تکیه بر توان وهمت داخلی فرزندان انقلاب مخصوصا از ابتدای دهه هفتادبا توکل برخدا وترغیب وتشویق امام خامنه ای در جهت توسعه توان دفاعی وتشکیل جهاد خود کفایی وتجربه متراکم دوران دفاع مقدس ولزوم قدرت بازدارندگی.باتلاش های شبانه روزی به دستاوردهایی بعد از ۴۰ سال رسیدیم که شاید در سالهای اولیه جنگ تصور آن برایمان سخت بود.اما باتکیه بر قدرت لایزال الهی این سرزمین شیرمردان باکار جهادی توانستیم، دست یابی پیدا کنیم به انواع موشکهای فاتح ۱۱۰ ذوالفقار،شهید مغنیه،خلیج فارس ،هرمز،دزفول،موشک کروز ماهواره نور سامانه ۳ خرداد،ساخت انواع پهپاد شکار انواع پهپادهای متجاوز در سالهای اخیرواینبارساخت موشک کروز دریایی شهید ابومهدی،وموشک بالستیک شهید حاج قاسم سلیمانی در روز صنعت دفاعی که از انها رونمایی شدوموشکی مزین به نام حاج قاسم که هشدار جدی برای یاوه سرایان وبدخواهان نظام اسلامی بابرد ۱۴۰۰کیلومتر وتوان ارتقا تا برد ۱۷۰۰و۱۸۰۰ کیلومتر یعنی از باقیمانده عمر دراز ۲۵ ساله رژیم کودک کش با این موشک که مزین به نام دردانه انقلاب حاج قاسم است چیزی باقی نمانده وتمامی سرزمین های اشغالی در تیررس این موشک ۱۱متری و۷تنی باسوخت جامد،وسرعت ۱۲ ماخ درحین ورود به جو زمین وسرعت لحظه اصابت با۵ماخ وتوانمندی عبور از هر سپر موشکی وساختار منحصر به فرد به کاررفته در انواع سرجنگی با ظرفیت ورودبه اهداف متعددی از استحکامات بتنی واهدافی در اعماق زمین را مورد هدف قرار دهد باعث شده این موشک رادر رده موشکهای هایپر سونیک قرار دهد.تولید موتور توربو فن ،یکی دیگر از دستاورده های صنعت دفاعی بود که با این سرعت ایران در رتبه ۵ کشور دنیا در تولید موشک با برد بلند وکوتاه با اهداف از پیش تعیین شده رسیده که جهت یاداوری ازآخرین نمایش انقلاب قدرت می توان از عین الاسد مقر تروریست های سنتکام امریکایی نام برد که با موشکهای نقطه زن هوا فضای سپاه خواب وخیالات دست درازی به ایران اسلامی از سرشان پرید.واین دستاوردهای قابل تحسین در حوزه دفاعی در سایه تحریم های تسلیحاتی صورت گرفته ونوید آن را می دهد تکیه به ظرفیت های درونی.مسیر نخ نمای تحریم را بی اثر کرده.
هدایت شده از پرسمان اعتقادی
⁉️سوال
پیامهایی از کانال های وهابی منتشر میشود که استدلال می شود بر حرمت عزاداری از جمله روایت می کنند که پیامبر فرمود: سه چیز از اعمال جاهلیت است که یکی از انها نوحه سرایی برای مردگان است( مستدرک ج2ص450) لطفا پاسخ دهید
💭پاسخ:
❗️ما در پاسخ های گذشته مفصلا مشروعیت عزاداری را طبق کتب شیعه و سنی اثبات کرده ایم حال با توجه به انچه در گذشته امده است می گوییم:
❗️ روایاتی که از نوحه سرایی نهی می کند در بیان حرمت نوحه سرایی و عزاداری به باطل است چنان که علامه حلی می گوید:
❗️"همه علمای شیعه اتفاق دارند که نوحه سرایی به باطل حرام است همچنین علما برای جواز ومشروعیت نوحه سرایی به حق اجماع واتفاق دارند"
📚منتهی المطلب،ج7 ص423
❗️بنا براین به اجماع همه فقهای شیعه نوحه سرایی های باطل همچون خراش انداختن به صورت و پاره کردن لباس و چاک دادن یقه و به زبان اوردن جملات اعتراض گونه و کفر امیز از مصادیق عزاداری جاهلیت می باشد .
💭علامه مجلسی می گوید:
"در دوران جاهلیت چون کسی از دنیا می رفت همراه با برشمردن جرمهایی همچون آدم کشی وجنایت میت وافتخار به آن برایش نوحه سرایی می کردند"
📚بحار الانوار،ج79 ص108
❗️این گونه روایات اصل عزاداری را ممنوع نمی کند چرا که ما مشروعیت آن را ثابت کردیم، بلکه از انجام هر عملی که با قضا وقدر الهی منافات دارد نظیر داد کشیدن، گریبان پاره کردن، سخن باطل گفتن و...جلوگیری می کند لذا در پاره ای از روایات آمده است که نوحه سرایی در صورتی که همراه با سخنان حق باشد مانعی ندارد بلکه حتی می توان به ازای آن اجرت دریافت کرد
📚وسایل الشیعه،ج10 ص447
❗️بنابراین مقصود از این گونه روایات، نوحه سرایی باطل ودروغ است که شباهت هایی با مراسم جاهلیت داشته است.
❗️در گذشته یاد اور شدیم ممنوعیت از عزاداری در روایات مذکور ناظر به مصیبت های شخصی و فردی است و این که گاهی مصیبت زده بر اثر بی تابی جام صبرش لبریز میشود و عکس العملی نشان می دهد که دور از آداب صابران است .
💭ولی سینه زدن و زنجیر زنی و مانند ان در عزاداری امام حسین نشانه حزن دینی است نه حزن شخصی و نشانه محبت به پیامبر و خاندان اوست که به دست سفاکان روزگار و انسان های بی رحم کشته شده اند .
❗️به تعبیر دیگر سینه زنی در اینجا بر خاسته از بی تابی روحی و ضعف ایمان که مورد روایات ممنوعه از عزاداری است نیست و هر گز در آن اعتراضی به تقدیر خداوند وجود ندارد بلکه برخاسته از حب درونی به پیامبر و ال اوست که حقیقت دین را تشکیل می دهد .این نوع حرکتها که همراه با نوحه خوانی و سینه زنی و پرچم های سیاه است نشان دهنده امور زیر است :
💎احیای مکتب عدالت خواهی و ظلم ستیزی
💎توجه دادن نسل حاضر به خیانت حاکمان گذشته
💎ابراز همدردی با پیامبر و خاندان او
❗️لذا سینه زنی برای امام حسین از مورد این روایات که مصیبت های فردی است خارج است .
💭در پایان نیز می اوریم که به فرض هم که نوحه سرایی برای عموم مردم مکروه و ناپسند باشد برای شخصیت های بزرگی که با حیات و مرگ خود مسیر تاریخ را عوض کردند نه تنها ناپسند نیست بلکه در روایات ما مورد تاکید قرار گرفته است چنان که شیخ طوسی روایت می کند که امام صادق فرمود:
"هر جزع و نوحه گری و گریستن ناپسند است مگر جزع و گریستن برای شهادت امام حسین"
📚امالی طوسی ج1 ص162
📚وسایل الشیعه ج3ص282
❗️فلسفه ان روشن است زیرا عزاداری برای حسین وسایر اهل بیت به خاطر مصیبتی است که بر دین وارد شده و نشانه حزن دینی است نه حزن فردی
#سایت_ما
ipasookh.ir
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
هدایت شده از پرسمان اعتقادی
⁉️سوال
ایا امام حسین حج تمتع رو رها کرد و حج رو ترک کرد و روانه عراق شد ایا این گناه نیست؟
🗯پاسخ:
❗️این سخن كه امام حسین حجّ خود را نیمه تمام گذاشت، سخن نادرستی است؛ زیرا امام در روز هشتم ذی حجه «یوم الترویه» از مكّه خارج شد.
📚الکافی ج4 ص535
📚لهوف ص124
❗️در حالیكه اعمال حجّ كه با احرام در مكّه و وقوف در عرفات شروع میشود از شب نهم ذی حجه آغاز میشود.
💭 بنابراین، امام اصولاً وارد اعمال حج نشده بود، تا آن را نیمه تمام گذارد.آنچه لازم است اینکه هر کس وارد حرم می شود باید مُحرِم شود و بعد به شرط انجام اعمال عمره می تواند از احرام خارج شود. و قطعا امام در مدت حضور چند ماهه خود در مکه عمره را انجام داده بودند. و حتی شاید بارها و بارها از احرام خارج شده و مجددا محرم شده و عمره دیگری انجام داده باشند.و این مطلب در منابع روایی به صورت مکرر بیان شده است .
❗️امام صادق فرمود:
" شخصى كه عمره بجا میاورد هر گاه از عمره فراغت حاصل كند هر جا كه بخواهد میتواند برود. زیرا امام حسین علیه السلام در ماه ذى حجة عمره بجاى آورد و در روز ترویه متوجه عراق شد در صورتى كه مردم متوجه منا شده بودند. عمره در ماه ذى حجه براى كسى كه قصد حج را ندارد مانعى نخواهد داشت."
📚الکافی ج4 ص535
📚وسایل الشیعه ج14 ص311
❗️از این رو، امام با انجام عمره، می توانستند از احرام خارج شوند و ایشان اصلا حج تمتع را شروه نکرده بودند، تا آن را نیمه کاره رها کنند.آنچه صحیح است و باید بیان نمود، این است که امام برای حفظ حرمت حرم، و جلوگیری از ترور ایشان در مکه، به تمتع نپرداختند. و حفظ حرمت حرم، مهم تر از انجام تمتع بود.
📚لهوف ص82
📚کامل فی التاریخ ج2ص565
❗️از نظر فقهی نیز تبدیل احرام حج به عمره صحیح نیست و کسی که محرم به احرام حج است اگر نتواند حجش را به اتمام برساند تنها با قربانی کردن از احرام خارج میشود
📚تهذیب الاحکام ج12 ص349
💭ایه الله سید محسن حکیم می اورد:
"این که در برخی از کتابهای مقتل امده است که امام حسین عمره اش را به عمره مفرده تبدیل کرد که نشان می دهد ایشان عمره تمتع به جا اورده و از عمره مفرده عدول کرده است در برابر احادیث وارده از اهل بیت قابل اعتماد نیست"
📚مستمسک العروه الوثقی ج11 ص192
❗️بدیهی است که اگر دلیل قابل اعتمادی وجود داشت که امام حسین احرام حج را به عمره تبدیل کرده است فقها بر خلاف ان فتوا نمی دادند اما چنان که امد نه تنها دلیلی بر این نکته وجود ندارد بلکه دلایلی بر خلاف ان نیز در دست است
📚دانشنامه امام حسین ج5 ص111
#سایت_ما
ipasookh.ir
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
هدایت شده از پرسمان اعتقادی
⁉️سوال
پس از شهادت حسین علیه السلام چه اتفاقاتی در عالم افتاد لطفا از کتب اهل سنت نشان دهید چون می خواهم در برابر انان احتجاج کنم تا بفهمند مصیبت حسین بسیار بزرگ بوده
💭پاسخ:
1️⃣برخورد ستارگان آسمان با یکدیگر:
❗️طبرای و دیگران از علمای اهل سنت روایت می کنند که عیسی بن حارث کندی می گوید:
"هنگامی که حسین را شهید کردند تا هفت روز می دیدیم که برخی ستارگان با یکدیگر برخورد می کنند"
📚المعجم الکبیر ج3 ص114
📚تهذیب الکمال ج6 ص433
2️⃣دیوارهای خونین پس از طلوع افتاب:
❗️طبری در تاریخ خود نقل می کند:
"پس از شهادت حسین به مدت دو یا سه ماه از زمان طلوع خورشید تا بالا امدن افتاب گویی دیوارها به خون آغشته بودند"
📚تاریخ طبری ج3 ص300
📚انساب الاشراف ج1 ص428
3️⃣خونین بودن آسمان :
❗️ابن عساکر و دیگران نقل می کنند:
"هنگامی که حسین شهید شد آسمان خون بارید و همچنان دیده می شد که تمام اشیا و اسباب مملو از خون بود و همین باران خون در خراسان و شام و کوفه نیز باریده بود"
📚تاریخ مدینه دمشق ج14 ص229
📚تاریخ الاسلام ج5 ص16
4️⃣اشک ریختن آسمان:
❗️ابن سیرین می گوید:
"آسمان برای هیچ کس جز یحیی بن زکریا و حسین بن علی نگریسته است"
📚سیر اعلام النبلای ج3 ص312
📚بغیه الطالب ج6 ص2634
5️⃣تاریک شدن دنیا:
"خلف بن خلیفه از پدرش نقل می کند:
هنگامی که حسین شهید شد آن قدر آسمان تاریک شد که هنگام ظهر ستارگان آسمان ظاهر شدند و خاک سرخ از آسمان فرو ریخت"
📚تاریخ مدینه دمشق ج14 ص226
📚تهذیب التهذیب ج2 ص305
6️⃣جاری شدن خون تازه از زیر سنگ ها:
❗️زهری می گوید:
"در روز شهادت حسین زیر هر سنگی را بر می داشتند از زیر آن خون تازه می جوشید"
📚المعجم الکبیر ج3 ص113
📚دلایل النبوه ج6 ص471
❗️همینطور:
7️⃣جاری شدن خون از دیوار دار الاماره ابن زیاد:
📚تهذیب الکمال ج6 ص434
📚تاریخ مدینه دمشق ج14 ص229
❗️و اتفاقات عجیب دیگر که همگان نشانه حقانیت امام حسین و بزرگی مصیبت ایشان می باشد که جهت اگاهی بیشتر از مدارک آن در کتب اهل سنت رجوع کنید:
📚فضایل الخمسه ،محقق فیروز ابادی ،ج3 ص292 به بعد
#سایت_ما
ipasookh.ir
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
هدایت شده از پرسمان اعتقادی
⁉️سوال
کانال ضد اسلامی نقد اسلام وسایر کانال ها به تبع آن هجمه ای اغاز کرده اند که امام حسین رابطه اش با معاویه خوب بوده و حتی از او هدیه نیز دریافت می کرده است و آخوندها سال ها به شما دروغ گفته اند لطفا پاسخ دهید
💭پاسخ:
❗️این که گفته شود رابطه امام با معاویه خوب بوده است سخن غلط و غیر صحیح می باشد .
💎مولف کتاب انساب الاشراف نقل می کند که امام حسین در نامه ای به معاویه چنین نوشت:
❗️"ایا تو حجر بن عدی و یارانش را به ستم نکشتی این قتل را پس از امان دادن به آنها انجام دادی
❗️ایا تو قاتل عمرو بن حمق صحابی پیامبر نیستی که عبادت فرسوده اش کرده بود و رنگش را زرد و بدنش را لاغر کرده بود!
❗️ایا تو زیاد فرزند سمیه را که بر بستر عبید زاده شده بود پسر پدرت نخواندی در حالی که پیامبر فرموده بود فرزند متعلق به بستر وزوجیت است
❗️تو سنت پیامبر خدا را وا نهادی و به عمد با فرمان او مخالفت کردی و از سر تکذیب هوس خود را دنبال کردی بی آن که ره نمودی از جانب خدا داشته باشی
❗️سپس زیاد را بر کوفه و بصره مسلط کردی تا دستان مسلمانان را قطع و چشمان انان را با میله داغ بر کند و به شاخه های نخل بیاویزد
❗️گویی تو از امت نیستی و امت هم از تو نیستند که پیامبر فرمود هر کس بیگانه ای را جزو خاندان قومی حساب کند که خویشاوند انان نیست ملعون است
👌من فتنه ای بزرگتر از فرمانروایی تو بر این امت نمی شناسم و برای خود و دینم رای ای برتر از جهاد با تو نمی دانم
❗️تو خود را تباه کردی و دینت را هلاک کردی و جایگاهی از آتش برای خود بر گرفتی پس دور باد قوم ستمکار از رحمت خداوند
📚انساب الاشراف ج5 ص128
📚الامامه و السیاسه ج1 ص201 و202
❗️سایر بزرگان نیز همین مضمون را نقل کرده اند:
📚رجال کشی ج1 ص250
📚الاحتجاج ج2 ص89
📚بحار الانوار ج44 ص212
❗️وبرای دیدن سایر نامه های توبیخ آمیز امام به معاویه درباره ستم ها و بدعت هایش و رویارویی ها مستقیم امام و انتقاد و تهدید معاویه:
📚الاخبار الطوال ص224
📚انساب الاشراف ج3 ص366
📚 نثر الدرر ج1 ص335
📚نزهه الناظر ص82
📚کشف الغمه ج2 ص242
📚بحار الانوار ج44 ص129
📚تاریخ یعقوبی ج2 ص231
📚تاریخ دمشق ج59 ص180
❗️و...
💎اما در باره دریافت هدیه امام حسین از معاویه:
❗️امام باقر فرمود:
"حسن و حسین بر معاویه عیب می گرفتند و از او انتقاد می کردند ولی عطایایش را می پذیرفتند"
📚قرب الاسناد ص92
📚تهذیب الاحکام ج6 ص337
❗️شیخ صدوق نقل می کند:
"حسن و حسین آنچه را معاویه می داد می گرفتند اما به اندازه بال مگسی از آن را برای خود و خانواده شان هرینه نمی کردند"
📚علل الشرایع ص218
📚بحار الانوار ج44 ص13
❗️امام باقر فرمود:
"حسن و حسین عطایای کسی مانند معاویه را می پذیرفتند زیرا آن دو سزاوار عطایایی که به دستشان می رسید بودند انچه فرمانروایان به زور مسلط شده در دست دارند بر خود انان حرام است ولی بر مردم رواست اگر از راه درست به انان برسد و آن را به حق بگیرند"
📚دعاءم الاسلام ج2 ص323
❗️نکاتی در مورد این پذیرفتن ها:
1⃣بی تردید کاری که موجب تایید عملی حکومت ال ابی سفیان بر جامعه اسلامی باشد از فرزندان علی علیه السلام سر نمی زده است .
2⃣پذیرفتن هدایای معاویه از سوی امام حسین هنگامی تایید حکومت او به شمار می آمد که امام در مقابل جنایات او سکوت کند ولی از انجا که امام با صراحت از معاویه انتقاد می کرد و نقشه زیرکانه او را نقش بر آب می کرد پذیرش هدیه او باعث تایید حکومت او نبود چنان که در حدیث امام باقر گذشت.
3⃣در جایی که ممکن بود پذیرفتن هدایای معاویه تایید حکومت او محسوب شود و یا نپذیرفتن آن ضربه ای به حکومتش بزند امام هدایا را نمی پذیرفت چنان که مرحوم اربلی نقل می کند:
❗️"روایت شده است هنگامی که معاویه به مکه رسید مالی فراوان و لباس های متعدد و عباهایی کامل به حسین رساند اما او همه را بازگرداند و هیچ کدام را نپذیرفت"
📚کشف الغمه ج2 ص234
📚مطالب السوول ص73
📚الفصول المهمه ص175
❗️اما مصلحت و حکمتی که در پذیرفتن هدایای معاویه در غیر این گونه موارد بود:
💎تشنج زدایی از جامعه اسلامی از یک سو
💎وتامین نیاز جمعی از مستمندان از سوی دیگر بود
💭 زیرا چنان که در روایات بالا آمد امام آن هدایا را به مصرف زندگی شخصی خود نمی رساند و همه را صرف نیازمندان می کرد
📚دانشنامه امام حسین ،ری شهری ج3 ص39
❗️و بدین ترتیب بار دیگر شبهه افکنی ودروغ گویی های آن کانال ها و افراد وطن فروش و بی باک نقش بر آب میشود.
#سایت_ما
ipasookh.ir
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
هدایت شده از پرسمان اعتقادی
🤔تو محل کارم در مورد انکار خدا و قرآن و اهل بیت زیاد صحبت میشه و من چون اطلاعات کافی ندارم نمیتونم جواب بدم
سوال اول اینکه میگن زیارت عاشورا چون همش لعن و نفرینه نباید بخونی چون خدا لعن و نفرین رو دوس نداره و به خود آدم برمیگرده میگن حتی تو مجالسی که زیارت عاشورا خونده میشه شرکت نکنید
🗯پاسخ:
❗️در کتاب راهنمای حقیقت چنین آمده است:
🔷دشنام و ناسزاگویی که در لغت عرب به آن « سبّ » میگویند، یکی از محرمات الهی است که پیامبر گرامی به شدّت از آن نهی کرده است. محدثان اسلامی از هر دو گروه از پیامبر نقل میکنند که آن حضرت فرمود:
❗️ « دشنام دادن به مسلمان و ناسزاگویی به وی، فسق و گناه است ».
📚صحیح بخاری ج4 ص71
📚وسائل الشیعه ج8 باب158 از ابواب احکام عشرت ح2
❗️همچنین امام صادق میفرماید:
« دشنام به مؤمن انسان را در آستانه هلاکت قرار میدهد ».
📚همان مدرک ح4
❗️به امیر المؤمنین گزارش دادند که برخی از یاران وی شامیان را ناسزا میگویند، آنان را فرا خواند و چنین فرمود:
🗯« دوست ندارم دشنام دهنده باشید، اما اگر کردار آنان را بازگو کنید و روش آنان را تشریح کنید، به حقیقت نزدیکتر و عذری رساتر برای شما خواهد بود ».
📚نهج البلاغه خطبه201
👌بنابراین سب مطلقا در اسلام حرام است و لذا هیچ فرد عاقل و دانایی به دشنام پناه نمیبرد و از دشنام و ناسزاگویی بهره نمیگیرد؛ و این که در بسیاری از گفتارها و نوشتهها آمده است که شیعه « یسبّ الصحابة »، نتیجۀ غفلت از معنای حقیقی سبّ و دشنام است.
🗯ابن منظور مینویسد: لعنت به معنی بیزاری و طرد است. عرب میگوید: « لعنه » به معنی « طرده » است و در قرآن کریم آمده است: « بل لعنهم الله بکفرهم ».[ بقره / 88 ] « خدا آنان را به خاطر کفرشان از رحمت خویش دور ساخت ».
❗️به خاطر این تفاوت جوهری که بین لعن و سبّ است قرآن گروههایی را لعن میکند، ولی سبّ نمینماید.
🗯 اینک به برخی از گروهها که در قرآن مورد لعن قرار گرفتهاند، اشاره میکنیم:
🔴کافران: احزاب / 64.شیطان: نساء / 118.یهود: مائده / 68.منکران حق: بقره / 159. تهمت زنندگان به بانوان پاکدامن نور/23- آزار دهندگان پیامبر احزاب؛54 -بت پرستان ؛مائده60 -بنی امیه ؛اسرای 60-پیمان شکنان با خدا ؛رعد 13-شایعه پراکنان در جامعه اسلامی؛ احزاب60-61 - لعن قاطع رحم ؛رعد25- لعن بر مرتدان؛ ال عمران 86؛لعن بر مفسد فی الارض ؛محمد22- لعن بر منافقین ،توبه68- و ...
📚جهت اگاهی بیشتر به ملعونین در قرآن رجوع شود به کتاب فرهنگ قرآن ج25 ص185 به بعد
❗️البته این گروهها که مورد لعن خدا قرار گرفتهاند، اعم از کافر و مسلمانند. علاوه بر این که در قرآن، ظالمان و مفسدان مورد لعن قرار گرفتهاند که بر همگان واضح است.
🗯علاوه بر این پیامبر طوایفی را به صورت کلی لعن کرده است، مانند: دزد، جوانی که خود را به شکل زن درآورد و کسی که حیوانی را به غیر نام خدا ذبح کند، و کسی که والدین خود را دشنام دهد و یا رشوه بگیرد و . .
📚فهارس مسند احمد ج2 ص56٬58
❗️گاهی هم آن حضرت افراد مشخص و معینی را لعن نموده است که برای نمونه به یک مورد آن اشاره میکنیم:احمد در مسند خود مینویسد:
❗️« خدایم به من دستور داد قریش را دو بار لعن کنم، هم چنان که به من دستور داد دوبار در حق آنان دعا کنم ».
📚مسند احمد ج4 ص387
🗯فلذا نتیجه میگیریم سب و دشنام، کار اوباش و اراذل است، در حالی که لعن لازمه ایمان به دین و احکام آن است.
❗️ آنچه مایه اشتباه شده این است که: سب و لعن با هم مترادف و به یک معنی هستند در حالی که دو مفهوم متغایر دارند، هیچگاه خدا و پیامبر او، فردی را سبّ نکردهاند ولی اشخاصی را لعن کردهاند.
📚راهنمای حقیقت ص654
❗️بنا براین اگر ما هم دشمنان دین خدا را در زیارت عاشورا لعن می کنیم کاری موافق با کتاب و سنت کرده ایم زیرا این گونه افراد در لسان خداوند و پیامبرش لعن شده و مورد طرد از رحمت خداوند واقع شده اند.
📡پرسمان اعتقادی
#سایت_ما
ipasookh.ir
🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁