eitaa logo
ذره بین 🔍
813 دنبال‌کننده
45.8هزار عکس
2.9هزار ویدیو
240 فایل
📚 افراد عادی به دنبال سرگرمی و افراد خاص به دنبال یادگیری بیشتر هستند...... جهت انتقادات و پیشنهادات 🆔 جهت تبادلات 🆔 ‌.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺فعلاً گوشی نخرید رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور: 🔹نسبت به یک ماه گذشته افزایش ثبت سفارش واردات داشته‌ایم اما این به معنی برگشتن به سرعت قبل در واردات نیست، البته عدم تخصیص ارز نیمایی هم باعث ایجاد مشکلاتی شده است. 🔹به مردم توصیه می‌شود تا حدود یک ماه آینده از خرید تلفن همراه خودداری کنند و منتطر بمانند تا بازار به ثبات برسد. @Aghygh
🔸فعال یمنی: ایران به فضا رسید، اما عربستان هنوز به صنعا هم نرسیده است 🔹«علی عبدالسلام العجری» فعال و مجاهد یمنی با انتقاد از سیاست‌های جنگ‌طلبانه آل سعود در توئیتی نوشت: ایران کمتر از یک میلیون دلار هزینه کرد و به فضا رسید. عربستان بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار هزینه کرد و حتی به صنعا نرسید. @Aghygh
🔵 نظر برخی کاربران در باره مقاله ایی در خبرگزاری فارس و تحریف تاریخ و تبرئه خوارج برای بدنام کردن عدالتخواهان ✍ محمد زالی: ‏خبرگزاری فارس مقاله‌ای منتشر کرده با عنوان «عدالتخواهانی که علی را کشتند» و بدون مستندی تاریخی می‌کوشد خوارج نهروان را عدالتخواه دانسته و در نتیجه عدالتخواهان را ابن‌ملجم بنامد؛ فضاحت به حدی رسیده که برای تخریب عدالتخواهی، ناآگاهانه خوارج را تطهیر می‌کنند. ✍ Marziyeh kavoosi: ‏ببین چه غیضی پیدا کردن از عدالت خواهان که حاضرن بخاطرش تاریخ رو هم تحریف کنن. خوارج هیچوقت عدالت خواه نبودن! خوارج دین و شعارهای دینی رو پله کرده بودن برای مقام و منصب خودشون کاری که شما دارید میکنید بعضا! وگرنه عدالت اجتماعی لُبّ دینه نه ظاهرش ✍حامد هادیان: ‏اصلا قبول عدالت‌خواهان بدترین نوع شناخته شده خوارج. فقط یک سوال. در این سالها شما چه کردید؟ همه چیز که داشتید. قدرت و پول و رسانه. احتمالا بسته معیشتی از پول بیت‌المال ساختید. از بیت‌المال حقوق گرفتید و برای فقرا آه کشیدید... ✍ محمدرضا کردلو: ‏من مطلب خبرگزاری فارس درباره عدالت را تازه به طور کامل خواندم. کاش یک موسسه ای،ستادی،...هم داشتیم به اسم: حفظ و نشر آثار و ارزش‌های امام علی علیه السلام، که علیه این اتهام ها به امیر مومنان اقامه دعوا می کرد. ✍ رندانه زی: ‏اشعری‌های ولایت‌فقیه به عدالتخواها می‌گن خوارج. زمونه عوض‌شده به خدا. ✍ روح الله اکبری: ‏ولی خوارج در واقع اصولگرا بودن. این جمله معروف «لاحکم الا لله»، بیشتر از اون که تاکید داشته باشه روی عدالتخواهی، تاکید داره روی اصولگرایی:) ولی خب، فعلا برنامه عدالتخواهیه. ✍ سید محمدرضا اصنافی: ‏دوگانه‌سازی ولایت_عدالت کانالیزه کردن خشم جامعه از بی‌عدالتی و ظلم به سمت ولایت است معنی مقبول از دیگری سازی از ولایت‌ با عدالتخواهی تصویر سازی از ولی برای جامعه به عنوان مقوم بی‌عدالتی و توجیه‌گر ظلم است اگر دنبال نفوذ می‌گردید جای فکل کراواتی‌ها دنبال ریشوهای نفوذی بگردید ✍ حسین شهبازی‌زاده: از علی قبل انقلاب و در مقام برانداختن دیگری از سفره کوچکش و آهن تفتیده و نوک قلمش میگفتند و بعد از انقلاب و در مقام دفاع از خود، از زیاد بن ابیه. ✍ مارکس وبر: ‏این قدر ادعای عدالتخواه بودن خوارج ادعای بزرگ و دروغ بزرگ بود که واقعا به حافظه م شک کردم. رفتم و حداقل چهار پنج تا کتاب تاریخ تشیع و تاریخ اسلام را دوباره نگاه کردم. هر چه بخشهای مربوط به خوارج را زیرورو کردم چیزی درباره عدالتخواه بودن خوارج پیدا نکردم. اگر منبعی هست معرفی کنید! ✍ محمد خندان: ‏خوارج داعیه‌ی عدالت نداشتند. شعارشان لا حکم الا لله و لذا نام‌شان "مُحَکَّمه" بود. نص‌گرا و قائل به امر بمعروف تا سر حد "تهلکه" بودند. خود را "شُرات" می‌نامیدند: استشهادیونی که جان‌شان را به خدا فروخته‌اند. در زمانه‌ی ما، این خصائص بیشتر در کسانی غیر از عدالتخواهان دیده می‌شود. ✍ حاشیه‌ساز: ‏... بدانید ‎ هیچ گاه دغدغه ‎ نداشتند؛ آنها مبدع بحث‌های بی‌فایده کلامی راجع به حکم خداوند و نسبت ایمان و عمل بودند. لطفا تاریخ را تحریف نکنید و خوارج را ‎ جا نزنید! @Aghygh
👤مسیح مهاجری: 🔹ما با عفو و گذشت علوی نسبتی نداریم 🔹 اخلاق در کارگزاران نظام حکومتی‌مان رو به افول بوده و هنوز هم هست 🔹 این عوارض منفی و این ظلم بزرگ، نتیجه فاصله گرفتن کارگزاران از اخلاق‌مداری است متن کامل: https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1431109 @Aghygh
🌞 💥 سالِ وحشت 👈 تقابل‌گرایان متحد می‌شوند ▪️فرید مدرسی 🔸سال ۹۹ -یکسال مانده به انتخابات ۱۴۰۰- سالی است که می‌تواند قدرت «جبهه تقابل‌گرایان» از دو سوی طیف سیاسی کشور [اصلاح‌طلبان و اصولگرایان] را دوچندان کند. تقابل‌گرایانی که به شرایط کلان مملکتی، دغدغه مقامات، شرایط منطقه‌ای و جهانی، وضعیت اقتصادی و... توجه ندارند؛ ممکن است از آن مطلع باشند و از آن در مواضع خود سود برند اما ابزاری می‌دانند برای قدرت‌افزایی خود در نظام سیاسی و اجتماعی کشور. حل این عوامل اولویت دوم آنان است و تنها راه حل آن را قدرت گرفتن طیف خود می‌پندارند و از هرگونه تعامل، رایزنی و گفتگو با طیف‌های دیگر حاکم یا غیرحاکم هراس دارند. هنگام دیالوگ لکنت دارند و در حین مونولوگ خطیب می‌شوند. در مناظرات هم اینان به دنبال گفتگو نیستند، فقط به بیان آنچه معتقدند، می‌اندیشند و خودحق‌پنداری فصل مشترک دو طیف در جبهه تقابل‌گرایان است. البته اعضا، رهبران وتئوری‌پردازان این جبهه در سالیان دور تا امروز ثابت نبوده و دچار ریزش و رویش‌های محسوس بوده است. حتی برخی آغازگران این جبهه در دو طیف، اکنون به جبهه تعامل‌گرایان پیوستند و نقش محوری یافتند. 🔸 جبهه تقابل‌گرایان دو طیف دارد؛ طیفی اصلاح‌طلبانه که از گذشته یعنی سال ۷۶ متولد شدند و کنار دولت اصلاحات ارتزاق کردند و بالیدند اما با به قدرت رسیدن طیف اصولگرای جبهه تقابل‌گرایان در سال ۸۴، طیف اصلاح‌طلب این جبهه به حاشیه رفت ولی به مرور و با رادیکال شدن دولت، دوباره زمینه پیدا کردند و در نهایت در سال ۸۸ به تقابل با یکدیگر رسیدند و با اعتراضات خیابانی آماده جهشی سیاسی شدند اما با واکنش حاکمیت، ضعیف شدند و البته حیات اصلاح‌طلبان سازگار و تعامل‌گرا را نیز گرفتند و آنان را قربانی خود کردند. این شاخه اصلاح‌طلبان شعارهای خود را در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ و حتی ۹۶ دیدند اما در عمل از دولت روحانی راضی نشدند و میانه راه دوباره ساز ناسازگاری با حاکمیت و دولت را کوک کردند و ناتوانی و ضعف کشور را به آنان منتسب کردند. طیف دیگر تقابل‌گرایان، اصولگرایانی بودند که همزمان با قدرت گرفتن طیف اصلاح‌طلبان، در موضع واکنشی بروز کردند تا آنان را خنثی کنند. با شکست راستگرایان در دوم خرداد ۷۶ و اقدامات هیجانی برخی حامیان دولت حاکم، این جریان با تئوری‌پردازی و عملیات روانی و میدانی آغاز به کار کردند و در شورای شهر دوم اولین رخ‌نمایی سیاسی خود را به نمایش گذاشتند اما حضور مقتدرانه آنان با تسخیر دولت در سال ۸۴ رقم خورد که شخصیت محوری تعامل‌گرایان یعنی اکبر هاشمی رفسنجانی را شکست دادند. دقیقا این دو طیف در جبهه تقابل‌گرایان به‌گونه‌ای رفتار می‌کردند که طیف مقابلش می‌خواست؛ آگاهانه یا ناآگاهانه. طیف اصلاح‌طلبان تقابل‌گرایان در سال ۸۸ اگرچه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری محور نشده بودند و فرمان کاندیدای‌شان در دستان‌شان نبود اما با نوع بازی پیش آمده طرفینی، لیدری را برعهده گرفتند و اسم رمز عملیات دو شاخه را رئیس وقت دولت، پشت تریبون فریاد زد: «خس و خاشاک». این دو کلمه و بار روانی محتوای مناظرات که کاملا شخصی شده بود، میدان را به گونه‌ای پیش برد که تنها تقابل‌گرایان حق تنفس سیاسی داشتند و تعامل‌گرایان یا با آنان متحد شدند یا به انزوا رفتند. 🔸 با روی کار آمدن دولت حسن روحانی، تعامل‌گرایان قدرت گرفتند و در داخل و خارج در این جهت عمل کردند اما دو طیف تقابل‌گرایان، تحملِ پذیرش آنان را نداشتند و هر از گاهی فضا را طوری غبارآلود می کردند که تیرهای جریان تعامل‌گرا به سنگ خورد و آنان با رفتاری پینگ پنگی میان دو طیف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان حیات یکدیگر را تضمین کنند و به بهانه وجود طرف مقابل رفتار خود را توجیه کنند. دولت تعاملگرا نیز با ضعف راهبردی، لجستیکی و عدم وفاداری به گفتگو با بدنه و همراهان مسیر را برای‌شان فراهم کرد. البته جریان تعامل‌گرا همواره از نداشتن تئوری، استراتژی و تاکتیک‌های محوری رنج می‌برد. 🔸 امروز با روی کار آمدن مجلس جدید و پایان دولت فعلی، تقابل‌گرایان امیدوارند دوباره قدرت را به دست گیرند اما طرفین این جبهه می‌دانند که حیات‌شان بدون یکدیگر ممکن نیست، پس بازی را طوری طراحی خواهند کرد که جا برای تندخویی و ناسازگاری و نزاع‌های رسانه‌ای طرف مقابل فراهم آید و تمام راه‌ها به تقابل بینجامد؛ تقابلی فراگیر تا گفتگوی دولت و دیگر قوا متوقف شود تا یار مقابل بر تندی رفتارش بیفزاید و دولت در یکسال باقی مانده با توجه به مشکلات داخلی و خارجی بیش از گذشته در باتلاق آنان زمین‌گیر شود. زمینگیری دولت، نامدیریت شدن مجلس و انسداد گفتگوی بین‌المللی و همراهی سایر نهادها و اقدامات اپوزیسیون داخلی و خارجی همه از "کابوس بزرگ تقابل" خبر می‌دهند؛ اگر پادزهری کشف نشود. ▪️منتشر شده در روزنامه شهرآرا @Aghygh
🔺ولیعهد عربستان در آستانه خرید باشگاه رم 🔹بن‌سلمان، شاهزاده و ولیعهد عربستان این روزها به دنبال خرید باشگاه نیوکاسل انگلیس بود، ولی با مخالفت شدید هواداران این باشگاه مواجه شد 🔹اما حالا پالوتا، مالک باشگاه رم که چندین سال است تا بحران مالی مواجه شده می‌خواهد این باشگاه با قدمت ایتالیایی را به بن‌سلمان بفروشد 🔹مذاکرات بین طرفین صورت گرفت، اما هنوز نتایج آن مشخص نیست/ خبر ورزشی @Aghygh
💢مخفی بودن علی(ع) ✅با شناختی که از صفات داریم، شاید جای تعجب داشته باشد که تا زمان امام صادق(ع) به دلیل شدت بغض و کینه از علی(ع) قبر او مخفی بود!! جامعه به کجا میرسد که حتی مزار علی(ع) را هم ندارد؟ ✅در نقل شده که آن‌حضرت فرمود پس از دفنشان، قبر در چهار مکان حفر کند؛ مسجد کوفه، رحبه، نجف و در خانه جَعده بن هُبَیره. 📚فرحة الغری، ص 32. اما چرا؟ دو دلیل داشت: بغض بنی امیه و خوارج علی(ع) به این دو گروه امان نمیداد هرچند خوارج را از بنی امیه پایین تر میدانست، اما برخورد قاطع و سخت او با این دو کاری کرد که رسما در نماز جمعه ها و منبرها علی(ع) را کنند و ثواب ببرند. ✅چون علی(ع) در اجرای دین اهل تعارف نبود. 🔵«من چشم فتنه را درآوردم که جز من کسى جرئت آن‌را نداشت». 📚الإستنفار و الغارات، ج ‏1، ص 5 @Aghygh