9.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 هر موقع دلگیر بودید و غم دنیا به دلتون سنگینی کرد، این صوت ملکوتی رو گوش کنید...
🌱 امام خمینی رحمة الله علیه
🌌 @zarreeh | ذره
دلیل این ناامیدی اینه که خیال میکنیم حالا که آقای پزشکیان رئیس جمهور شده دیگه کار انقلاب تمام ه
در حالی که این انقلاب و نظام بزرگترین از این امتحانات رو گذرانده.
تاریخ شیعه رو ببنید پر از این اتفاقات است، یکیش همین عاشورا که در آن امام جامعه به همراه اصلی ترین یارانش رو شهید میکنند ولی خب بعد 1400 سال میبینیم عظمت اربعین سیدالشهداء رو
این خاصیت جبهه حق ه که مدام امتحان میشه، بالا و پایین میشه ولی در نهایت به رشد خودش ادامه خواهد داد.
این امتحانات باعث میشه تا مردم آماده ی همراهی با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بشن چرا که دیگه در رکاب آقا جای این اشتباهات نیست.
اونجا پدر و فرزند هم مهم نیست چه برسد به قومیت.
بالاخره باید هزینه داد.
امتحان،امتحان سختی بود و فعلا آمار بالای مشارکت نشان داد که هنوز امیدی به ملت ایران هست.
این وسط باید هرکس وظیفه خودش را تشخیص بده و اقدام کنه.
بالاخره دنیا همینطور بوده و خواهد بود تا زمان حضرت حجت باید آماده ی امتحانات خیلی سنگین تر باشیم که پناه میبریم به خدا.
خدا عاقبت همه ما رو ختم بخیر کند.
✍ #ذره
🌌 @zarreeh | ذره
25.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔ "بنده میدانم"
❓عاقبت انقلاب اسلامی ایران چه میشود؟
عبارت ها رو دقت کنیم...
🌌 @zarreeh | ذره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هیئت امام حسینِ سکولار نداریم!
🌱 حضرت آقا
🌌 @zarreeh | ذره
9.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌️ اولین کسی که گفت: «در مجلس عزای امام حسین فقط قرآن بخونید و بحث سیاسی نکنید» که بود؟
🌌 @zarreeh | ذره
بخش دوم: موضوع مهم تحجر
🔹 کسانی که اهل دیانت هستند بیشتر در معرض تحجر هستند.
و الا کسی که سوادی ندارد ادعایی ندارد. اقا به این انتخابات بحث شما ربط دارد؟ به کل هستی ربط دارد این بحث دارد...
ما نباید به رفتار و گفتاری که بوی تحجر بدهد نزدیک شویم. میگوید: میدانی چرا از این انقلابی ها بدم می آید؟ میگویم: برای چی؟ میگوید: اهل فکر کردن نیستند. مصالح کشور و جامعه را نمی فهمند و ... به او میگویم: خب بگو تحجر دارند دیگر؟
میگوید: حالا نمی دانم اسمش چیست....!!
بحثم این است: حتی نباید طوری رفتار کنیم که کسی بتواند ما را متهم کند به تحجر!
🔹 انقلاب از متحجرین بیشتر ضربه خورده تا دیگران / یک زمانی مسئول نهاد دانشگاه هنر بودم. کسانی میآمدند آنجا که با ما تفاوت داشتند و ذهنیت آنها هم با دین خراب شده بود. وقتی آنجا حرف زدیم بچه ها به جایی رسیدند که میخواستند خودشان را وقف دین کنند. کار من آنجا بر طرف کردن فاصله ذهنی افرادی بود که با دین فاصله داشتند. من کارم را درست انجام دادم اما با یک مشکل مواجه شدم. دیدم اینها هر کدام مذهبی میشوند میروند بین مذهبی ها و دعوایشان میشود./ با خودم گفتم من اینها را جذب کنم کجا بروند؟ بروند و دین زده شوند و برگردند؟
🔹 آنجا بود که تصمیم گرفتم آخوند مذهبی ها شوم. چرا؟ چون رفتارهایی در بچه مذهبی ها میدیدم که لااقلش دچار سوتفاهم در افراد دیگر میشود (و باعث میشود با دین مرزبندی کنند) ۲۰ سال است که دارم فریاد میزنم:
طوری رفتار نکنید که غلط برداشت شود. بماند که بعضی وقت ها غلط میفهمیم و غلط رفتار میکنیم. پس ساز و کار پدید آمدن این تحجر را باید بشناسیم. خنده دار است که هنوز مشکلی به نام حجاب داریم در جامعه، به خاطر گفتار و رفتار ماست.
🔹 مثال میزنم. چرا ما متحجرانه دفاع میکنیم از ولایت. میگوییم: ولایت را باید اطاعت کرد. آقا اینها اشتباه برداشت میکنند از حرف تو ! آن قدری که ولایت میخواهد ما به احساس تشخیص برسیم نمی خواهد که از ان اطاعت کنیم، ولایت همان حسینی است که شب عاشورا دستور ندارد که از او اطاعت کنند، دستور داد اگر نمی توانند بروند حسین به دنبال این نبود که مطیعش باشند. دنبال این بود بتوانند درست تشخیص دهند...
🔹 ولی فقیه اکنون از ما اطاعت میخواهد یا رسیدن به قدرت تشخیص؟
مگر مجبورید اشتباه دفاع کنید؟ چرا ادبیات دین را کنار گذاشتید؟ چرا هزینه درست میکنی؟ چرا ادبیات متحجرین را برداشتید؟ چرا ادبیات قرآن را کنار گذاشتی ؟ چرا ادبیات فاطمه زهرا(س) را کنار گذاشتی؟
حجت الاسلام پناهیان
🌌 @zarreeh | ذره
شناخت حق و باطل كه همان شناخت واقعيتها از پندارهاست، گاهى براى انسان چنان مشكل و پيچيده مىشود كه حتما بايد به سراغ نشانه رفت و از نشانهها، حقايق را از اوهام و حق را از باطل شناخت.
قرآن در مثال آیه 17 سوره رعد که می فرماید: «أَنزَلَ مِنَ السَّماء ماء فَسَالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِها فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَدًا رّابِيًا وَ مِمّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ في النّارِ ابْتِغاء حِلْيَةٍ أَوْ مَتاعٍ زَبَدٌ مِّثْلُهُ كَذلِكَ يَضْرِبُ اللّهُ الْحَقَّ وَ الْباطِلَ فَأَمّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفاء وَ أَمّا ما يَنفَعُ النّاسَ فَيَمْكُثُ في الأَرْضِ كَذلِكَ يَضْرِبُ اللّهُ الأَمْثالَ» (خداوند از آسمان آبى فرو فرستاد؛ و از هر درّه و رودخانهاى به اندازه آنها سيلابى جارى شد؛ سپس سيلاب بر روى خود كفى حمل كرد؛ و همچنين از آنچه در كورهها، براى به دست آوردن زينت آلات يا وسايل زندگى، آتش بر آن مىافروزند، كفهايى مانند آن به وجود مىآيد -خداوند براى، حق و باطل چنين مثالى مىزند- سرانجام كفها به بيرون پرتاب مىشوند، ولى آنچه به مردم سود مىرساند (آب يا فلزّ خالص) در زمين مىماند؛ خداوند اينچنين مثال مىزند) نشانههای حق و باطل را چنين بيان كرده است:
الف) «حق» هميشه مفيد و سودمند است، همچون آب زلال كه مايۀ حيات و زندگى است، اما «باطل» بىفايده و بيهوده است، همواره مستكبر، بالانشين، پرسروصدا و در عين حال تو خالى و بىمحتواست و به عكس، «حق» متواضع، كمسروصدا، اهل عمل و پرمحتوا و سنگينوزن است.
ب) «حق» هميشه متكى به نفس است، اما «باطل» از آبروى حق مدد مىگيرد و سعى مىكند خود را به لباس او در آورد و از حيثيت او استفاده كند، همان گونه كه «هر دروغى از راست فروغ مىگيرد» كه اگر سخن راستى در جهان نبود، كسى هرگز دروغى را باور نمىكرد، و اگر جنس خالصى در جهان نبود، كسى فريب جنس قلابى را نمىخورد، بنابراين حتى فروغ زودگذر باطل و نيز آبرو و حيثيت موقت او به بركت حق است، اما حق همه جا متكى به خويشتن است و آبرو و اثر خويش است.
برگرفته از تفسیر نمونه جلد 10 ص 164-167
#ذره
🌌 @zarreeh | ذره