eitaa logo
ذره
243 دنبال‌کننده
485 عکس
493 ویدیو
27 فایل
ذره ای بودم و هستم، به امید تو نشستم تا مرا هم به سر چشمه رسانی به ذره گر نظری بوتراب کند به آسمان رود و کار آفتاب کند خادم کانال: @Javanenqlabi
مشاهده در ایتا
دانلود
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💬 | درباره فروع قانون اساسی می‌توانیم همه‌پرسی برگزار کنیم اما درباره اصول قانون اساسی اجازه نداریم 🎤دکتر محمد جواد لاریجانی در گفتگو با رسانه KHAMENEI.IR 🔹در قانون اساسی ما یک بند درباره همه‌پرسی هست و طبق آن همیشه میشود همه‌پرسی کرد 🔹در فصول اولیه قانون اساسی، اصولی است که پایه‌های قانون اساسی است و بقیه فروع است. درباره فروع می‌شود همه‌پرسی کرد مثلا اینکه آیا کشور نخست‌وزیر داشته باشد یا نه؟ این‌ها در چارچوب قانون است. 🔹در جمهوری اسلامی نمی‌شود اصل دموکراسی را همه‌پرسی کنیم. قانون اساسی ما از ب بسم الله تا تای تمت مبتنی بر مردمسالاری است و همه ارکان نظام براساس رای مردم است. 🔹اینهایی که میگویند رفراندوم همه مدعی روشنفکری هستند که در فتنه۸۸ دیدید اینها با دموکراسی هم بد هستند. فتنه۸۸ قبل از اینکه کودتا علیه جمهوری اسلامی باشد کودتا علیه دموکراسی و رأی مردم بود. 🔹درباره اسلام هم نمیتوانیم همه‌پرسی کنیم. مثلا یک گروهی بگوید رفراندوم کنیم برخی از احکام اسلام اجرا بشود یا نشود؛ این خلاف قانون اساسی است و نمی‌تواند موضوع رفراندوم باشد. 🔹درباره استقلال کشور هم نمی‌توانیم همه‌پرسی کنیم. در قانون اساسی استقلال یکی از پایه‌هاست. 💻 Farsi.Khamenei.ir
10.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مختصری در باب پرفسور مسعود درخشان 🌌 @zarreeh
🔰 توصیه‌های استاد مطهری برای چگونگی استفاده بهینه از وقت 🔹 آدمی یا در حال جلو رفتن است و یا در حال عقب‌گرد، یعنی حالت توقف وجود ندارد، زیرا اگر وقت و عمر، بجا مصرف شود پیشروی است، اگر بیجا مصرف گردد سرمایه باختن و عقب‌گرد است. 🔸تنها قدر وقت دانستن کافی نیست، مهارت و استادی از نظر بهره‌برداری لازم است. استفاده بیشتر در مدت کمتر موقوف به این است که: 🔹اولا انسان همیشه برای کارهای خود برنامه و نقشه داشته باشد؛ ثانیا برای هر کار وقت مناسب همان کار را در نظر بگیرد؛ ثالثا ترتیب کارها را طوری بدهد که وقت خالی نماند. 📗 استاد مطهری، حکمت‌ها و اندرزها، ج۲، ص۱۹۸-۱۹۷ 🌌 @zarreeh
7.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دلش را از محبتم خالی خواهم کرد! 🔺️بیانات آیت‌الله مصباح یزدی قدس سره حسینیه امام خمینی(بیت رهبری، قم) ۲۳ تیر، ۱۳۹۳ 🌌 @zarreeh
13.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌شهید بهشتی: یکی از ویژگی های لیبرالیسم این است که لیبرالیسم در رابطه نفی اصالت و حاکمیت شریعت و قانون الهی و دینی بر انسان است! ⚠جواب جالب شهید بهشتی به نویسنده ای در آن زمان که این مساله را انکار کرده بود! 🌌 @zarreeh
امام صادق سلام الله علیه فرمودند: مَنْ ذَهَبَ فِي حَاجَةٍ عَلَى غَيْرِ وُضُوءٍ فَلَمْ تُقْضَ حَاجَتُهُ فَلاَ يَلُومَنَّ إِلاَّ نَفْسَهُ.[الفقیه ج٣ ص١۵۷] آن که بی وضو در پی حاجت خود برود و نیازش برآورده نشود، جز خویشتن را سرزنش نکند. از این حدیث چند نکته مهم به دست می آید: ١.پیوند ناگسستنی دین و دنیا؛بدین معنا که مناسب است در امور دنیوی باوضو بود تا خدا از یاد انسان نرود. ٢.توجه به روح توحیدی و الهی در کارهای دنیوی ٣.احساس عدم استقلال انسان در فعالیت های زندگی؛ چون بخشی از کارها با توفیق الهی به دست خود انسان انجام می‌گیرد و بخش دیگر، اثر توجه و عنایت غیبی خدا است.توجه خدا به آدمی نیز مایه برکت کار است؛ یعنی تمام نعمت ها به اراده الهی است؛ولی گاهی مشهود و به دست خود انسان موجود می‌شود و زمانی غیرمشهود و راه های پیش بینی نشده به دست می آید. مفاتیح الحیاة ص ۵٨۵ 🌌 @zarreeh
20.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| حقیقت دنیای مادی 📌در دنیای رسانه‌ها بسیاری اوقات ما دچار توهم می‌شویم و قوه‌ی شناختی ذهن‌مان توسط آن‌ها مخدوش می‌شود. رسانه‌های امروزی انسان‌ها را به سمت شک‌گرایی می‌برند و انسان را از حقیقت دور می‌کنند. 🌌 @zarreeh
آیت‌الله حائری شیرازی 💠 عادی زندگی کنید و سر خود را هم بالا بگیرید زندگی روحانی باید ساده اما با نشاط باشد. باید با نشاط‌تر از تمام زندگی‌ها باشد. زندگی خانوادۀ اهل‌بیت را در حدیث کساء بینید. چقدر بانشاط با هم حرف می‌زنند! چقدر با محبت با هم صحبت می‌کنند؟ اینکه مثل مردم زندگی نمی‌کنیم، خوب نیست. مثل اینکه ما از کرۀ مریخ آمده‌ایم و چیز دیگری هستیم! «پرده‌نشینی» برای حفظ قداست خوب نیست. باید «شاهد بازاری» و مثل همۀ مردم بود. همان‌طور که مردم به تفریح می‌روند، ما هم برویم. همان‌طور که مردم با مترو می‌روند، ما هم برویم. مردم با اتوبوس می‌روند، ما هم برویم. مردم به پارک می‌روند، ما هم برویم. باید سینمای اسلامی خوب داشته باشیم. مثل مردم که به سینما می‌روند، طلبه‌ها هم بروند. اگر طلبه‌ها اهل سینما بودند، سینما اصلاح می‌شد. شما نگاه کنید رهبری می‌گوید: «فلان خانم برای این مسابقه تا آنجا با حجاب می‌رود!» با حجابش در آنجا حالت تهاجمی گرفته است تا با حجاب، مسابقه‌ها را فتح کند. این برای ما الگو است. پیشنهاد من، و خانوادۀ_تهاجمی است. بروید بین مردم زندگی کنید. را به بطن زندگی‌ها ببرید. حجاب را مخفی نکنید. به‌طور طبیعی و عادی زندگی کنید. سر خود را هم بالا بگیرید و مثل مردم بروید خرید کنید. با آنها رفت‌وآمد کنید و معاشرت داشته باشید. همه امورتان این‌طور باشد. حجاب را به همه‌جا تسرّی دهید. تدافع مربوط به گذشته است. تاریخ مصرف آن پایان یافته است. دوره، دورۀ تهاجم است. حجاب را باید به وسط عالَم ببرید. 🌌 @zarreeh
💢 تنها کشوری هستیم که انرژی را به داخل صادر می‌کنیم! 🔹 از سال ۸۶ نفت ایران دیگر ملی نیست! پالایشگاه‌ها نفت خام را به قیمت جهانی می‌خرند و کل محصول خود را براساس قیمت جهانی می‌فروشند، ۵ محصول اساسی را به دولت و بقیه را مستقیماً به ملت! 🔹 قانون به پالایشگاه‌ها اجازه می‌دهد که بنزین و چهار محصول اساسی دیگر(گازوئل، نفت سفید، نفت‌کوره و گاز) را بدون توجه به کیفیت محصول، براساس قیمت FOB خلیج فارس در داخل به دولت بفروشند. اما در بخش صادرات، پالایشگاه‌ها نمی‌توانند بنزین خود را به همان قیمتی که در داخل به دولت می‌فروشند به کشورهای دیگر به فروش برسانند زیرا کیفیت بنزین تولیدی آن‌ها پایین است! 🔹 در نتیجه می‌بینیم که تولید بنزین در داخل کشور عملاً به ضرر دولت و ملت تمام می‌شود، زیرا دولت ایران می‌تواند نفت خام خود را به همان قیمتی که به پالایشگاه‌های داخلی می‌فروشد، به خارج هم صادر کند اما پالایشگاه‌ها نمی‌توانند بنزین را به همان قیمتی که به دولت می‌فروشند به خارج هم صادر کنند. 🔹در واقع صادرات به داخل سود سرشار و بسیار بیشتری برای پالایشگاه‌ها دارد! بماند که پالایشگاه‌ها به این سود هم قانع نیستند و در تلاشند تا سهم پنج محصول اصلی را از سبد محصولات خود کم کنند و بر تولید ۴۱ محصول دیگر که مواد اولیه تولید هستند و مستقیما و بدون واسطه دولت به تولیدکنندگان داخلی به قیمت جهانی فروخته می‌شوند، بیافزایند! 🔹 و در این بین، این مصرف‌کنندگان نهایی و مردم مستضعف هستند که از طرق مختلف گرفتار دام قیمت‌گذاری دلاری انرژی و مواد اولیه تولید در کشور بر اساس دروغی بزرگ و مفهومی جعلی بنام هستند و سفره‌شان روزبروز کوچکتر می‌شود! / احمد نبویان 🌌 @zarreeh
🔴از «فقه جامعه‌زده» تا «فقه جامعه‌پرداز» 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹یکی از مدرسان فقه در حوزه علمیه گفته است: «اگر به هر دلیلی، ولو سوگمندانهْ ناموجه، نهی از منکر نه تنها پیشگیری نکند بلکه عوارض دیگری ایجاد کند؛ مثل اینکه عده‌ای را روی دنده لج بیندازد یا احساس کنند که باید مخالفت کنند، لذا خود این حرکت باعث ترویج عدم حجاب و برهنگی شود، اینجا جایی است که فقهای ما می‌فرمایند ما دیگر نهی از منکر نداریم.» 🔻گوینده این جمله، آگاهانه یا ناآگاهانه، و خواسته یا ناخواسته، به شکلی واضح تفاوت و «جامعه‌زده»، «منفعل»، «پیرو» و «عرف‌زده» را با فقه و فقیه «جامعه‌پرداز»، «فعال»، «پیش‌رو» و «عرف‌ساز» ابراز کرده است. جمله فوق ‌الذکر در واقع، باور کسانی است که می‌کوشند با عینک فقه فردگرا و غیراجتماعی، وظایف اجتماعی و فرهنگی پیروان فقه ساختارساز و انقلابی را بیان کنند! با قبول چنین عینکی، وظیفه فقه و فقیهان و بالتبع جامعه مقلدان، سکوت در برابر منکرات نهادینه و فساد‌های سیستمی خواهد بود! به تعبیر دیگر زبان حال و قال چنین افرادی در مواجهه با منکرات جامعه‌پسند یا عرف‌پسند آن است که باید تسلیم «جامعه منکراتی» شد! در کف شیر نر خون‌خواره‌ای غیر تسلیم و رضا کو چاره‌ای و عجیب این است که چنین رخوت و بی‌تحرکی و خمودی و سکوتی را وظیفه‌ای شرعی و الهی نیز می‌دانند! احتمالاً فعالیت‌های پیامبران در مواجهه با طاغوت‌های زمان و ناهنجاری‌های فرهنگی نهادینه‌شده زمان خود را رفتاری نامشروع و مخالف فقه اسلامی می‌پندارند! 🔻این در حالی است که اساساً انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی، محصول «فقه جامعه‌ساز» و «ساختارساز» (ره) بود. و الا فقه «فردگرا»، «منفعل» و «انزواطلبی» که نمود آن را در جمله فوق‌الذکر می‌بینیم نه تنها با انقلاب اجتماعی و سیاسی میانه‌ای ندارد؛ که هیچ نقشی در فرهنگ‌سازی و جامعه‌پردازی هم برای فقه و فقیهان و جامعه مقلدان قائل نیست! اصولاً بر اساس چنان نگاهی مبارزه امام خمینی با حکومت دوهزار و پانصد ساله شاهنشاهی و حرکت او در جهت براندازی رژیم فاسد پهلوی و تغییر فرهنگ عمومی، مبارزه‌ای مشروع و فقه‌پسند نبوده است! نیازی به توضیح ندارد که چنین فقهی و چنین نگاهی به فقه و فقاهت، هیچ تناسبی با سبک و سیره تبلیغی پیامبران ندارد. چنین فقهی تناسبی با اسلام و احکام و ارزش‌های اسلامی و الهی ندارد. چنین فقهی هرگر فقه اسلامی و قرآنی نیست. کجای قرآن ما را دعوت به سکوت در برابر منکرات نهادینه‌شده یا منکرات جامعه‌پسند می‌کند؟ کدامیک از پیامبران الهی در برابر چنین منکراتی سکوت کردند. مگر غیر از این است که لیک دعوت واردست از کردگار با قبول و ناقبول او را چه کار نوح نهصد سال دعوت می‌نمود دم به دم انکار قومش می‌فزود هیچ از گفتن عنان واپس کشید هیچ اندر غار خاموشی خزید اگر حضرت نوح هم پیرو چنین فقهی بود که نیازی به آن همه دعوت و آن همه مجاهدت در مبارزه با منکرات و ناهنجاری‌های اجتماعی قوم خود نداشت. اگر حضرت لوط هم از چنین فقهی تبعیت می‌کرد که در مقابل رفتارهای ناهجنار قوم خود قیام نمی‌کرد و همینطور حضرت ابراهیم و موسی و عیسی و خاتم الانبیاء علیهم صلوات المصلین. 🌌 @zarreeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹👆لطفا بفرستین برا هر امام جماعتی که می‌شناسین! این فرمولی که حاج قاسم برای ائمه جماعت مسجد با هوشمندی فوق العاده عنوان میکنند، اولا نشان میدهد که فهم او از دشمن و تاکتیک های جدید دشمن تا چه میزان دقیق و عمیق است و ثانیا این فرمول در نقطه های دیگر هم کاربرد جدی دارد و امروز خلا قابل لمسی است. 🌌 @zarreeh
⭕️ رژیم اسراییل کجای بحران سودان است؟ ✍️ محمد صرفی، سردبیر تهران‌تایمز 🔹پس از جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷، سران اتحادیه عرب در خارطوم جمع شدند. این اجلاس در روز اول سپتامبر با صدور بیانیه‌ای هفت بندی به کار خود پایان داد. این نشست و بیانیه به خاطر بند سوم آن مشهور و تاریخی شد. 🔹در این بند که به «سه نه» مشهور شد، سران عرب با اینها اعلام مخالفت کردند؛ 1️⃣ عدم صلح با اسرائیل 2️⃣ عدم به رسمیت شناختن اسرائیل 3️⃣ عدم مذاکره با آن. 🔹دو سال پس از کودتای ژنرال البرهان علیه عمرالبشیر، هیاتی اسراییلی وارد خارطوم شد و با دولت کودتا برای عادی‌سازی رایزنی کرد. 🔹الی کوهن پس از بازگشت از خارطوم پیروزمندانه گفت:«ما در حال ساختن واقعیت جدیدی با سودانی‌ها هستیم که در آن «سه نه» به «سه بله» تبدیل می‌شود: بله به مذاکرات بین اسرائیل و سودان، بله به رسمیت شناختن اسرائیل و بله به صلح بین دولت‌ها و بین مردم.» 🔹ژنرال البرهان که درهای خارطوم را به سوی رژیم کودک کش گشوده بود، گمان نمی‌کرد مورد خیانت قرار بگیرد. پس از آنکه حمیدتی فرمانده شبه نظامیان RSF علیه او دست به کودتا زده و سودان را میدان جنگ و درگیری کردند، تل آویو در کنار حمیدتی ایستاد. 🔹حمیدتی و البرهان هر دو ارادت خود را به اسرائیل نشان داده اند اما حمیدتی ویژگی‌هایی دارد که برای اسرائیل سودمندتر است. تسلط حمیدتی، می‌تواند باعث فروپاشی ارتش این کشور شود. بدنه ارتش سودان را نیروهای اسلامگرا و ضداسراییل تشکیل می‌دهند و فروپاشی آن یک امتیاز برای تل آویو است. 🔹حمیدتی نشان داده از جسارت بیشتری برای حرکت در مسیر اهداف اسرائیل برخوردارست و نیروهای او می‌توانند نقش مزدور اسرائیل را در مناطق پیرامونی و حتی دورتر برعهده بگیرند.آنها در جنگ یمن یکبار این نقش را بطور گسترده‌ای برعهده گرفتند.پیروزی او راه را برای تجزیه دوباره سودان باز می‌کند. 🔹وضعیت سودان پیچیده‌تر از پیش شده و تاوان جنگ قدرت ژنرال‌ها را مردم این کشور می‌پردازند. نکته سرگرم کننده ماجرا اینکه اسرائیل اعلام کرده می‌خواهد بین دو ژنرال میانجیگری کند. 🔹همانطور که اسرائیل به ژنرال البرهان خیانت کرد، در موقع لازم به حمیدتی نیز پشت خواهد کرد. 🌌 @zarreeh