ذره
🎬 #ببینید|۳ شرط اصلی قدرت و اثرگذاری یک رسانه. 🌌 @zarreeh | ذره
قابل توجه فعالان فضای مجازی که کانال یا صفحه و سایت دارن
15.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻میایستی و مَنمَن میکنی؟!!!
🎥 خدا این نظام را با این عظمت به شما داده، حالا توئه عمامه به سر در برابر این کسی که عَلَم به دوشش است، میایستی و مَنمَن میکنی؟!!!
🌿 استاد مؤیدی
سهشنبه ۱۹ اردیبهشت۱۴۰۲
#ولایت_فقیه
#رهبر_انقلاب
🌌 @zarreeh | ذره
🟢 تو دعا کن از راهی نهان به تو مدد میرسد
🔹 در دعای کمیل اینطور میخوانیم:
«یا رَبِّ یا رَبِّ یا رَبِّ، قَوِّ عَلی خِدْمَتِک جَوارِحی وَ اشْدُدْ عَلَی الْعَزیمَةِ جَوانِحی وَ هَبْ لِی الْجِدَّ فی خَشْیتِک وَ الدَّوامَ فِی الْاتِّصالِ بِخِدْمَتِک»
پروردگارا! پروردگارا! پروردگارا! به اعضا و جوارح من نیرو بده ولی در راه خدمت خودت. (خودتان را بنده آماده به خدمت نشان میدهید. از خدا استمداد میکنید و نیرو میخواهید). نه تنها برای اعضا و جوارح خودم نیرو میخواهم، برای دل خودم و برای عزم و تصمیم خودم هم از تو نیرو میخواهم.
خدایا! به دل من عزم و تصمیم بده، اراده مرا محکم کن.
🔸 اصلًا دعا یعنی چه؟ بسیار خوب، ایمان دارم به غیب برای خودش، من برای خودم؟ نه، نکتهای میگویند که حرف خوبی است. میگویند یکی از تفاوتهایی که میان فلسفه الهی و دین و مذهب هست این است که فلسفه الهی (البته فلسفههای الهیای که از مذهب مثل اسلام استمداد نکردهاند) حداکثر به خدایی جدای از عالم، به غیبی جدای از شهادت اعتقاد دارد. مثل یک آدم ستارهشناس که مثلًا میگوید در منظومه شمسی ستارهای کشف شد به نام نپتون، در کهکشان چنین چیزی کشف شد.
🔹 خوب، هست که هست، به من چه مربوط؟ ولی در دین، عمده آن رابطهای است که میان بنده و خدا، میان ما و جهان غیب برقرار میشود. دین از یک طرف ما را وادار میکند به عمل و کوشش و - به تعبیر امیرالمؤمنین(ع) - به خدمت، و از طرف دیگر میگوید پیوندها و رابطههایی معنوی میان غیب و اینجا هست.
🔸 تو دعا کن، تو بخواه، تو استمداد کن، از یک راه نهانی که خودت نمیدانی، به هدف و نتیجه میرسی. میگوید صدقه بده، از یک راه نهانی که تو نمیدانی رفع بلا میکند. دعا کن (که البته شرایطی دارد؛ اگر دعا با آن شرایط صورت بگیرد) شما از یک راه نهانی استجابتش را خواهید گرفت. تصمیم بگیر، از خداوند در کارها الهام بخواه، بعد میبینی در موقع معین، سر بزنگاه، خدا به قلب تو الهامی کرد، از غیب به تو مدد میرسد.
📗 استاد مطهری، آزادی معنوی، ص۲۲۰-۲۱۹
🌌 @zarreeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 جامع ترین روش
🔻مشکل عمده ای که در بین حلقهی میانی جبهه انقلاب وجود دارد نبود یک مبنای فکری جامع و واحد در سبک تربیت، سبک کار کردن و ... است که باعث شده است که سلیقه های فردی در تصمیم گیری ها دخیل شده و حتی گاهی ما شاهد آن هستیم که عملکردی برخلاف مبانی صورت میگیرد- آنهم به اسم انقلابی و ولایی-. اما راه حل چیست؟
همانی که سردار دلها می فرمایند و آقا رسول الله در حدیث ثقلین فرمودند:
«...إِنِّی تَارِکٌ فِیکمْ أَمْرَینِ إِنْ أَخَذْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا- کتَابَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَهْلَ بَیتِی عِتْرَتِی أَیهَا النَّاسُ اسْمَعُوا وَ قَدْ بَلَّغْتُ إِنَّکمْ سَتَرِدُونَ عَلَیَّ الْحَوْضَ فَأَسْأَلُکمْ عَمَّا فَعَلْتُمْ فِی الثَّقَلَینِ وَ الثَّقَلَانِ کتَابُ اللَّهِ جَلَّ ذِکرُهُ وَ أَهْلُ بَیتِی...».
به راستی در عصر حاضر راه تمسک به ثقلین چیست؟ یعنی از کجا بدانیم که فهم ما از ثقلین همان است که باید باشد؟ ملاک چیست؟
سوال دیگر اینکه محدوده ی این تمسک چقدر است آیا فقط در چند مسأله شرعی و قضاوت و ... یا نه باید در هر شانی از شوون زندگی تمسک کرد؟
که طبق حدیث اگر این تمسک اتفاق بیوفتد گمراهی نخواهد بود، همچنین باید توجه داشت در روز قیامت از ما در مورد این تمسک سوال خواهد شد.
مورد اعتماد ترین راه برای یقین به تمسک به ثقلین راهی جز مراجعه به اندیشه ها و مطالبات ولی فقیه است؟
ملاک، معیار و سنجه در تشخیص تحقق تمسک نظر چه کسی باید باشد؟
نایب الامام یا دیگران؟؟
فتامل
✍ #ذره
🌌 @zarreeh
🔰 ولایت فقیه نوشتنی نیست، فهمیدنی است!
🔻 زمانی که برای امضای قائم مقامی، خدمت آیت الله بهاءالدینی میرسند، ایشان امضا نمیکنند.
هر چه اصرار میکنند، ایشان انکار میکنند، تا آنجا که تمام کتابهای ولایت فقیه را که منتظری نوشته است، جلوی روی آقای بهاءالدینی میچینند.
آیت الله بها الدینی تمام کتب را جمع میکنند و میگویند: ولایت فقیه نوشتنی نیست، فهمیدنی است.
بعد که از ایشان میپرسند: آقا چرا ایشان را تأیید نکردید، مگر شخص دیگری هم میتواند؟ میفرمایند:
نظر ما سید علی خامنهای است. البته هیچ کس حاج آقا روح الله نمیشود ولی آقا سید علی خامنهای حقیقت ولایت فقیه هستند و رهبر. از همه به امام نزدیکتر است. کسی که ما به او امیدواریم، آقای خامنهای است. شما از ما قبول نمیکنید، ولی این دید ماست، نزد ما محرز است. آقا سید علی خامنهای رهبر آینده هستند.
⏪ برای مشاهده منبع، اینجا کلیک کنید.
#امام_خامنه_ای
#ولایت_فقیه
🌌 @zarreeh | ذره
مکالمه و گفتگو بین دو نفر در رحم مادر 👇
اولی:چرا آنقدر دست وپا میزنی ومیچرخی راحت باش فقط بخور و بخواب ولذت ببر.
دومی:آخه دست و پای ما باید کار کنه ساخته بشه و کامل بشه تواون دنیا قراره باپاهامون راه بریم؛ فوتبال بازی کنیم با دستامون غذا بخوریم!
اولی:واقعا تو به زندگی بعد زایمان اعتقاد داری!عاقل باش اینا خرافات قدیمیاس؟
دومی: آره حتما بعد زایمان زندگی هست.
اولی: امکان نداره. ما با جفت تعذیه می شیم و نفس میکشیم. طنابشم انقدر کوتاهه که به بیرون نمی رسه اصلا اگه دنیای دیگه هم هست چرا کسی تاحالا از اونجا نیومده بهمون نشون بده.
دومی: بعد زایمان یکی هست مارو بغل و نوازش میکنه بهمون غذا میده؛ کمکمون میکنه بهش میگن مامان.
اولی: مگه تو به مامان اعتقاد داری؟
اگه هست پس چرا نمی بینیمش؟!!!
دومی: به نظرم مامان همه جا هست.
دور تا دورمونه.
اولی: من مامانو نمی بینم پس وجود نداره.
دومی: اگه ساکت ساکت باشی صداشو می شنوی و اگه خوب دقت کنی حضورشو حس می کنی….
این مکالمه چقدر آشناس
تا حالا بودن خدا و ایمان به دین و آخرت رو اینطوری به همین سادگی حس نكرده بودم..
#معاد
#دنیا
#آخرت
🌌 @zarreeh | ذره
5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خطر بزرگ امروز جامعه ایران از منظر دکتر باقر ساروخانی (ملقّب به پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران)
امروز، از خودبیگانگی و خودتحقیری، خطر بزرگ جامعه ایران است.
#اعتماد_به_نفس_ملّی
#خودتحقیری
🌌 @zarreeh | ذره
📚🔰این روایت دنبالهى همان حدیث شریفى است که امام صادق (علیهالسّلام) به حفص بن غیاث خطاب میفرمایند. «ثُمّ قَالَ، بَینا موسَى بنُ عِمرانَ یَعِظُ اَصحابَهُ اِذ قامَ رَجُلٌ فَشَقَّ قَمیصَه» در وسط موعظهى جناب موسى بن عمران، این مرد بقدرى تحت تأثیر قرار گرفت و هیجانى شد که پا شد و پیراهن خودش را پاره کرد؛ یقهى خودش را پاره کرد.
«فَاوحَى اللهُ تَعالى اِلَیهِ یا موسَى بنِ عِمران قُل لَهُ لا تَشُقَّ قَمیصَک» خداى متعال به حضرت موسى وحى فرستاد و فرمود به این آقا بگو پیراهنت را نمیخواهد پاره کنى، هیجانى بشوى و در یک لحظه دست به این کار بزنى؛ این کارِ سطحى و ظاهرى است.
«وَ لکِن اِشرَح لى عَن قَلبِک» و لکن مانع را بردار از اینکه من در قلب تو قرار بگیرم. «اِشرَح لى» یعنى «اِفتَح لى»، یا «اِرفَعِ المانِع» از حضور من در قلب خودت مانع را بردار؛ این مهم است. نه اینکه اگر کسى در هنگام شنیدن موعظه یک حال هیجانى به او دست بدهد -فریاد بکشد یا پیراهنش را مثل این مرد پاره کند یا بر سر خودش بزند- عیبى دارد؛ نه، میخواهد بفرماید اصل قضیّه این نیست؛
🔰اصل قضیّه این است که در دل تو اثر گذاشته بشود، خداى متعال در دل تو حضور پیدا بکند. حالا گاهى ممکن است که این حضور قلبِ انسان در پیش خداى متعال و جا گرفتن عظمت الهى در دل انسان، موجب این بشود که یک تظاهرى هم در بیرون بهطور بیخود -ناخودآگاه و بدون عمد- از او سر بزند یا نزند؛ این ممکن است، امّا چیز مهمّى نیست؛ عمده آن است که در دل اثر بگذارد؛ والاّ این هیجانات ظاهرى مثل یک شعلهاى است که خس و خاشاکى را مشتعل کند؛ شعله است، یک لحظه بلند میشود، بلافاصله هم خاموش میشود؛ امّا وقتى که معرفت الهى در دل انسان رسوخ کرد، آنوقت آن تأثیراتى که حضور الهى و معرفت الهى و محبّت الهى در دل داشته، به این آسانى از دل زائل نمیشود.
✅(شرح حدیث در ابتدای جلسه درس خارج فقه، ۱۳۹۲/۰۷/۰۷)
🌌 @zarreeh | ذره
22.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شد قافیه تکرار ولی مسئلهای نیست
چون شاعر این بیت طرفدار نظام است
ناصرفیض
🌌 @zarreeh | ذره
📌داستان پیرزن و هدیه ی او به امام زمانش
#قسمت_اول
「﷽」 #استاد_فروغی سلمه الله
▪️بمناسبت شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام)
🔸وقتی خبر شهادت امام #صادق(عليه السلام) به اهل نيشابور رسيد، شيعيان نيشابور، علی بن محمد نيشابوری را انتخاب كردند كه به مدينه رفته و درمورد امام بعد از امام صادق(عليه السلام) تحقيق كند.
🔸روايت داريم:
"مَنْ مَاتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً"(بحار الأنوار، ج32، ص 321)
هر کس بمیرد در حالیکه به امام زمان خود معرفت نداشته باشد، به مرگ جاهلیت مرده است!
🔸علی بن محمد می گويد: در نيشابور اعلام کردیم هر كس نامه، پيام يا هديه ای برای امام زمانش دارد بياورد. هدايای زیادی آوردند!
ديدم پيرزنی يك كلاف نخ و دو درهم پول آورد گفت: اين هديه مرا هم به امام زمان برسان.
به هدايای او نگاه كرده و گفتم: خجالت می كشم از اينجا تا مدينه دو درهم و يك كلاف نخ با خود به محضر امام(عليه السلام) ببرم!
پيرزن گفت: علي بن محمد! "إِنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَحْيِي مِنَ الْحَق" (بحار الأنوار، ج39، ص 114)
خدا از گرفتن حق حيا نمی كند. اين حقی است كه بايد به امام(عليه السلام) برسد.
هدايا را گرفتم و راه افتادم. به مدينه كه رسيدم چند روز سرگردان بودم تا اينكه مرا به در خانه امام موسی بن جعفر(عليه السلام) راهنمايی كردند.
وقتی به محضر ایشان رسيدم قبل از آنكه حرفی بزنم به همه نامه ها جواب دادند و فرمودند:
"اين هدايا به درد ما نمی خورد! إِنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَحْيِي مِنَ الْحَق" فقط هديه ای كه آن پيرزن داده به ما بده!"
حضرت دو درهم را گرفت و چهل درهم به من داد و فرمود: "اين درهم ها را به آن پيرزن برسان، چند روز بعد از رسيدن تو به نيشابور آن پيرزن از دنيا خواهد رفت. بگو يك مقدار از اين پول ها را صدقه دهد و بقيه را خرج كند. وقتی كه پول ها تمام شد از دنيا خواهد رفت و من خودم برای خواندن نمازش خواهم آمد!"
🌾برادرم، پدرم، اصل و فصل من عشق است
که خویش عشق بماند نه خویشی نسبی🌾
ادامه دارد...
🌌 @zarreeh | ذره