20.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیتالله حائری شیرازی
💠 عادی زندگی کنید و سر خود را هم بالا بگیرید
زندگی روحانی باید ساده اما با نشاط باشد. باید با نشاطتر از تمام زندگیها باشد. زندگی خانوادۀ اهلبیت را در حدیث کساء بینید. چقدر بانشاط با هم حرف میزنند! چقدر با محبت با هم صحبت میکنند؟
اینکه مثل مردم زندگی نمیکنیم، خوب نیست. مثل اینکه ما از کرۀ مریخ آمدهایم و چیز دیگری هستیم! «پردهنشینی» برای حفظ قداست خوب نیست. باید «شاهد بازاری» و مثل همۀ مردم بود. همانطور که مردم به تفریح میروند، ما هم برویم. همانطور که مردم با مترو میروند، ما هم برویم. مردم با اتوبوس میروند، ما هم برویم. مردم به پارک میروند، ما هم برویم. باید سینمای اسلامی خوب داشته باشیم. مثل مردم که به سینما میروند، طلبهها هم بروند. اگر طلبهها اهل سینما بودند، سینما اصلاح میشد.
شما نگاه کنید رهبری میگوید: «فلان خانم برای این مسابقه تا آنجا با حجاب میرود!» با حجابش در آنجا حالت تهاجمی گرفته است تا با حجاب، مسابقهها را فتح کند. این برای ما الگو است. پیشنهاد من، #روحانی_تهاجمی و خانوادۀ_تهاجمی است. بروید بین مردم زندگی کنید. #حجاب را به بطن زندگیها ببرید. حجاب را مخفی نکنید.
بهطور طبیعی و عادی زندگی کنید. سر خود را هم بالا بگیرید و مثل مردم بروید خرید کنید. با آنها رفتوآمد کنید و
معاشرت داشته باشید. همه امورتان اینطور باشد. حجاب را به همهجا تسرّی دهید.
تدافع مربوط به گذشته است. تاریخ مصرف آن پایان یافته است. دوره، دورۀ تهاجم است. حجاب را باید به وسط عالَم ببرید.
#شاه_کلید
🌌 @zarreeh
💢 تنها کشوری هستیم که انرژی را به داخل صادر میکنیم!
🔹 از سال ۸۶ نفت ایران دیگر ملی نیست! پالایشگاهها نفت خام را به قیمت جهانی میخرند و کل محصول خود را براساس قیمت جهانی میفروشند، ۵ محصول اساسی را به دولت و بقیه را مستقیماً به ملت!
🔹 قانون به پالایشگاهها اجازه میدهد که بنزین و چهار محصول اساسی دیگر(گازوئل، نفت سفید، نفتکوره و گاز) را بدون توجه به کیفیت محصول، براساس قیمت FOB خلیج فارس در داخل به دولت بفروشند. اما در بخش صادرات، پالایشگاهها نمیتوانند بنزین خود را به همان قیمتی که در داخل به دولت میفروشند به کشورهای دیگر به فروش برسانند زیرا کیفیت بنزین تولیدی آنها پایین است!
🔹 در نتیجه میبینیم که تولید بنزین در داخل کشور عملاً به ضرر دولت و ملت تمام میشود، زیرا دولت ایران میتواند نفت خام خود را به همان قیمتی که به پالایشگاههای داخلی میفروشد، به خارج هم صادر کند اما پالایشگاهها نمیتوانند بنزین را به همان قیمتی که به دولت میفروشند به خارج هم صادر کنند.
🔹در واقع صادرات به داخل سود سرشار و بسیار بیشتری برای پالایشگاهها دارد! بماند که پالایشگاهها به این سود هم قانع نیستند و در تلاشند تا سهم پنج محصول اصلی را از سبد محصولات خود کم کنند و بر تولید ۴۱ محصول دیگر که مواد اولیه تولید هستند و مستقیما و بدون واسطه دولت به تولیدکنندگان داخلی به قیمت جهانی فروخته میشوند، بیافزایند!
🔹 و در این بین، این مصرفکنندگان نهایی و مردم مستضعف هستند که از طرق مختلف گرفتار دام قیمتگذاری دلاری انرژی و مواد اولیه تولید در کشور بر اساس دروغی بزرگ و مفهومی جعلی بنام #یارانه_پنهان_انرژی هستند و سفرهشان روزبروز کوچکتر میشود!
/ احمد نبویان
🌌 @zarreeh
🔴از «فقه جامعهزده» تا «فقه جامعهپرداز»
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔹یکی از مدرسان فقه در حوزه علمیه گفته است:
«اگر به هر دلیلی، ولو سوگمندانهْ ناموجه، نهی از منکر نه تنها پیشگیری نکند بلکه عوارض دیگری ایجاد کند؛ مثل اینکه عدهای را روی دنده لج بیندازد یا احساس کنند که باید مخالفت کنند، لذا خود این حرکت باعث ترویج عدم حجاب و برهنگی شود، اینجا جایی است که فقهای ما میفرمایند ما دیگر نهی از منکر نداریم.»
🔻گوینده این جمله، آگاهانه یا ناآگاهانه، و خواسته یا ناخواسته، به شکلی واضح تفاوت #فقه و #فقیه «جامعهزده»، «منفعل»، «پیرو» و «عرفزده» را با فقه و فقیه «جامعهپرداز»، «فعال»، «پیشرو» و «عرفساز» ابراز کرده است.
جمله فوق الذکر در واقع، باور کسانی است که میکوشند با عینک فقه فردگرا و غیراجتماعی، وظایف اجتماعی و فرهنگی پیروان فقه ساختارساز و انقلابی را بیان کنند! با قبول چنین عینکی، وظیفه فقه و فقیهان و بالتبع جامعه مقلدان، سکوت در برابر منکرات نهادینه و فسادهای سیستمی خواهد بود! به تعبیر دیگر زبان حال و قال چنین افرادی در مواجهه با منکرات جامعهپسند یا عرفپسند آن است که باید تسلیم «جامعه منکراتی» شد!
در کف شیر نر خونخوارهای
غیر تسلیم و رضا کو چارهای
و عجیب این است که چنین رخوت و بیتحرکی و خمودی و سکوتی را وظیفهای شرعی و الهی نیز میدانند! احتمالاً فعالیتهای پیامبران در مواجهه با طاغوتهای زمان و ناهنجاریهای فرهنگی نهادینهشده زمان خود را رفتاری نامشروع و مخالف فقه اسلامی میپندارند!
🔻این در حالی است که اساساً انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی، محصول «فقه جامعهساز» و «ساختارساز» #امام_خمینی (ره) بود. و الا فقه «فردگرا»، «منفعل» و «انزواطلبی» که نمود آن را در جمله فوقالذکر میبینیم نه تنها با انقلاب اجتماعی و سیاسی میانهای ندارد؛ که هیچ نقشی در فرهنگسازی و جامعهپردازی هم برای فقه و فقیهان و جامعه مقلدان قائل نیست! اصولاً بر اساس چنان نگاهی مبارزه امام خمینی با حکومت دوهزار و پانصد ساله شاهنشاهی و حرکت او در جهت براندازی رژیم فاسد پهلوی و تغییر فرهنگ عمومی، مبارزهای مشروع و فقهپسند نبوده است!
نیازی به توضیح ندارد که
چنین فقهی و چنین نگاهی به فقه و فقاهت، هیچ تناسبی با سبک و سیره تبلیغی پیامبران ندارد.
چنین فقهی تناسبی با اسلام و احکام و ارزشهای اسلامی و الهی ندارد.
چنین فقهی هرگر فقه اسلامی و قرآنی نیست. کجای قرآن ما را دعوت به سکوت در برابر منکرات نهادینهشده یا منکرات جامعهپسند میکند؟ کدامیک از پیامبران الهی در برابر چنین منکراتی سکوت کردند. مگر غیر از این است که
لیک دعوت واردست از کردگار
با قبول و ناقبول او را چه کار
نوح نهصد سال دعوت مینمود
دم به دم انکار قومش میفزود
هیچ از گفتن عنان واپس کشید
هیچ اندر غار خاموشی خزید
اگر حضرت نوح هم پیرو چنین فقهی بود که نیازی به آن همه دعوت و آن همه مجاهدت در مبارزه با منکرات و ناهنجاریهای اجتماعی قوم خود نداشت. اگر حضرت لوط هم از چنین فقهی تبعیت میکرد که در مقابل رفتارهای ناهجنار قوم خود قیام نمیکرد و همینطور حضرت ابراهیم و موسی و عیسی و خاتم الانبیاء علیهم صلوات المصلین.
#حوزه_علمیه
#حوزه_سکولار
🌌 @zarreeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹👆لطفا بفرستین برا هر امام جماعتی که میشناسین!
این فرمولی که حاج قاسم برای ائمه جماعت مسجد با هوشمندی فوق العاده عنوان میکنند، اولا نشان میدهد که فهم او از دشمن و تاکتیک های جدید دشمن تا چه میزان دقیق و عمیق است و ثانیا این فرمول در نقطه های دیگر هم کاربرد جدی دارد و امروز خلا قابل لمسی است.
🌌 @zarreeh
⭕️ رژیم اسراییل کجای بحران سودان است؟
✍️ محمد صرفی، سردبیر تهرانتایمز
🔹پس از جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷، سران اتحادیه عرب در خارطوم جمع شدند. این اجلاس در روز اول سپتامبر با صدور بیانیهای هفت بندی به کار خود پایان داد. این نشست و بیانیه به خاطر بند سوم آن مشهور و تاریخی شد.
🔹در این بند که به «سه نه» مشهور شد، سران عرب با اینها اعلام مخالفت کردند؛
1️⃣ عدم صلح با اسرائیل
2️⃣ عدم به رسمیت شناختن اسرائیل
3️⃣ عدم مذاکره با آن.
🔹دو سال پس از کودتای ژنرال البرهان علیه عمرالبشیر، هیاتی اسراییلی وارد خارطوم شد و با دولت کودتا برای عادیسازی رایزنی کرد.
🔹الی کوهن پس از بازگشت از خارطوم پیروزمندانه گفت:«ما در حال ساختن واقعیت جدیدی با سودانیها هستیم که در آن «سه نه» به «سه بله» تبدیل میشود: بله به مذاکرات بین اسرائیل و سودان، بله به رسمیت شناختن اسرائیل و بله به صلح بین دولتها و بین مردم.»
🔹ژنرال البرهان که درهای خارطوم را به سوی رژیم کودک کش گشوده بود، گمان نمیکرد مورد خیانت قرار بگیرد. پس از آنکه حمیدتی فرمانده شبه نظامیان RSF علیه او دست به کودتا زده و سودان را میدان جنگ و درگیری کردند، تل آویو در کنار حمیدتی ایستاد.
🔹حمیدتی و البرهان هر دو ارادت خود را به اسرائیل نشان داده اند اما حمیدتی ویژگیهایی دارد که برای اسرائیل سودمندتر است. تسلط حمیدتی، میتواند باعث فروپاشی ارتش این کشور شود. بدنه ارتش سودان را نیروهای اسلامگرا و ضداسراییل تشکیل میدهند و فروپاشی آن یک امتیاز برای تل آویو است.
🔹حمیدتی نشان داده از جسارت بیشتری برای حرکت در مسیر اهداف اسرائیل برخوردارست و نیروهای او میتوانند نقش مزدور اسرائیل را در مناطق پیرامونی و حتی دورتر برعهده بگیرند.آنها در جنگ یمن یکبار این نقش را بطور گستردهای برعهده گرفتند.پیروزی او راه را برای تجزیه دوباره سودان باز میکند.
🔹وضعیت سودان پیچیدهتر از پیش شده و تاوان جنگ قدرت ژنرالها را مردم این کشور میپردازند. نکته سرگرم کننده ماجرا اینکه اسرائیل اعلام کرده میخواهد بین دو ژنرال میانجیگری کند.
🔹همانطور که اسرائیل به ژنرال البرهان خیانت کرد، در موقع لازم به حمیدتی نیز پشت خواهد کرد.
🌌 @zarreeh
17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم کمتر دیده شده از شب اول رحلت فقیه عارف مرحوم آیت الله شیخ علی پهلوانی معروف به سعادت پرور که در مسجد اعظم قم در آبان ماه سال ۱۳۸۳ برگزار شد.
در این مراسم حضرات آیات علامه حسنزاده آملی (ره) علامه مصباح یزدی(ره) علامه جوادی آملی و عارف کبیر مرحوم سید عبدالله جعفری و آیه الله ممدوحی و آیه الله سبحانی و مرحوم آیه الله امینی و مرحوم آیه الله احمدی فقیه و حجه الاسلام حسن پهلوانی و انبوهی از شاگردان معظم له شرکت داشتند.
در این قطعهفیلم، حضرت آیتالله نظری منفرد، منبر رفتهاند.
https://eitaa.com/daftaremarefat
🌌 @zarreeh
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸اگر میخواهی طلبه بشوی، اینها را ببین؛ نه دستبوسیها را !🔸
هر وقت به ذهنتان میآید که آخوند شوید، #دستبوسی_ها_را_نبینید. تکریمها و تجلیلها را نبینید. این ها شیطانی است.
آقا شیخ فضل الله نوری را بر بالای دار ببینید. بگویید من #این_را_دیدم که آمدم آخوند بشوم. اگر برای آقا شیخ فضل الله شدن آمدی، آخوند شدی. بعد اگر فحش به تو بدهند برایت مهم نیست. آن که فحش خوریاش محکم نباشد، این نقطه ضعف است.
🌌 @zarreeh
🔻لقمان:
فرزندم، من طعم گیاه تلخ صبر (نام گیاهى است زرد رنگ) را چشیدم و چیزى تلختر ازفقر نیافتم. پس اگر روزى فقیر شدى، به مردم اظهار نکن که تو را کوچک و پست مىشمارند و نفعى نیز به تو نمى رسانند. به سوى کسى بازگرد که تو را به فقر مبتلا ساخته و مورد آزمایش قرار داده است، زیرا او تواناتر است که در کارت گشایش حاصل کند.
🌱 کافى/ ج۴/ ص۲۲
🌌 @zarreeh
21.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻چه وقت کار ما درست میشود....!؟
🌱 مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت رضوان الله تعالی علیه
🌌 @zarreeh