eitaa logo
زاویه‌دید
146 دنبال‌کننده
34 عکس
31 ویدیو
7 فایل
‌در تلاشم به مهم‌ترین موضوعات جامعه پیرامون خود با زاویه‌دید دقیق‌تر نگاه کنم. آیدی @Mohammad_arani
مشاهده در ایتا
دانلود
یادداشت شماره ٩ ٢۵ تیر ١۴٠٠ هر کس خیابان های بیشتری آسفالت کند شهردار بهتری است؟! اکثر ما در شهر ( از کلان شهر ها تا شهر های کوچک) زندگی می کنیم و غالبا تجربه کرده ایم، وقتی در حال مسافرت به شمال کشور برای تفریح هستیم یا می خواهیم به محل کار برویم یا برای دیدن فامیل از این طرف شهر به آن طرف شهر می‌رویم و ناگهان اتومبیل در دست انداز می افتد با خود بگوییم پس این شهرداری چه کار می کند؟! و از طرفی هر شهرداری که خیابان ها و اتوبان های بیشتر در زمان کمتر احداث کرده یا بیشتر آسفالت کند و در نهایت اگر خیلی پرکار و روشنفکر باشد مدیریت شهر را به سمت یا ببرد، در نظر ما شهردار موفق تری است! اما اگر از زوایه دید دیگر به تمام این اتفاق ها نگاه کنیم در خواهیم یافت مسافرت های درون شهری، آلودگی هوا، آلودگی صوتی، افزایش حاشیه نشینی، کاهش سلامت شهروندان ، افزایش هزینه ی مدیریت شهر و زندگی در شهر، کاهش آرامش در خانه ها و افزایش خانه های ، همه و بیشتر، ناشی از نوع مدیریت شهرداری و استفاده از نظریات و و است و مسیر برون رفت از این معضل ها و ملاک شهردار تراز تغییر در نوع مدیریت و استفاده از نظریه است. @zavieh_did
یادداشت شماره: ۱۰ ۳۱ تیر ۱۴۰۰ درد و دلی با شیعیان علی علیه السلام امام علی علیه السلام؛ مرشد معنوی یا امام تمدن ساز؟! واقعه عاشورا، نتیجه نگرش غلط به غدیر است. چند روزی مانده به عید الله الاکبر، جنب و جوش زیادی برای اطعام، خطبه خوانی و امثالهم بین ما به وجود آمده و روز به روز و سال به سال رونق بیشتری می گیرد. مثل رفتار ما در ایام ولادت یا شهادت ایشان که فقط به ذکر مصیبت های در روضه، شربت و شیرینی ختم می شود. این رفتار ما از کدام پیش فرض در نگاه به امام سرچشمه می گیرد، امام مرشد معنوی است یا إنّ الإمامةَ نظامُ المُسلِمین. خطبه غدیر را فراز به فراز با لحن گرم قرائت می‌کنیم اما انگیزه مان از خواندنش اصلاح جامعه یا دریافت پاسخ به معضل های کشور نیست، چرا؟ چون شأن و جایگاه امام عليه اسلام برای شیعیانش در حد مُرشد معنوی باقی مانده نه به عنوان مرجع حل مشکلات جامعه در عرصه اقتصاد، فرهنگ، سیاست، امنیت، علم، سلامت و... امام علیه السلام را فقط برای ایام خاص (مثل غم‌ها و شادی‌ها، بین نماز جماعت‌ها) و اماکن خاص (مثل مساجد و حسینیه ها) برای احکام شرعی گفتن ها پذیرفته ایم و برای او که تنها مرجع و مأمن برای نجات بشریت از گردآب مدرنیته و مادی گرائی است، شأنی قائل نشدیم. امروز امام ما برای دستگاه های اداره جامعه راهکارها و نظریات متقنِ ناگفته دارد اما چه بگویم که بر سر منبر ها امام را اکثراً امامِ مریض، امامِ خانه نشین و شافی بيماران خطاب می‌کنند! یا اميرالمؤمنين! چه بگویم که در بین مُحبین و شیعیانت هم مظلوم هستی. چه دردی دارد که در جامعه ذکر خیرت باشد اما در شأن و جایگاهت از غریبه ها هم غریبه تر هستی! حل مشکلات مردم تنها از باب خانه ائمه(علیهم السلام) می گذرد. @zavieh_did
یادداشت شماره ١١ ۶ مرداد ١۴٠٠ دانشگاه امام صادق علیه السلام یا حوزه علمیه قم؟! حدود ۴٣ سال است از سیطره و استعمار سیاسی غرب رهایی یافته ایم اما قريب به ١٧٠ سال است مستعمَر علوم انسانی ذاتا غرب و سربازان تربیت یافته این مکتب هستیم. اما امام خمینی رحمت الله علیه آن امام تحول، روح امید و انگیزهٔ مقابله با آمریکا و اروپا مستکبر و استعمارگر را در کالبد جوانان ایران، مردم جهان اسلام و انسان های مستضعف دنیا دمید. او کسی است که به ما آموخت فقط تابع ولایت علی علیه السلام و اولاد کرامش صلوات الله عليهم در تمام ابعاد زندگی باشیم. حال به مناسبت عید ولایت با خود عهد کنیم خرمشهر های فتح نشده یعنی دانشگاه امام صادق علیه السلام را که کتاب اقتصادی کینز در آن تدریس می شود تا دانشگاه تهران که جامعه شناسی گیدنز رشته های تحصیلی آن است را با علم خطا ناپذیر علی علیه السلام که در حوزه علمیه قم تدریس می شود فتح کنیم. @zavieh_did
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 مجموعه لوح | ◽️ رهبر انقلاب: اسلام را قیام سیّدالشّهدا حفظ کرده است. یک جریانی به رهبری حسین‌بن‌علی (سلام‌الله‌علیه) دارد در دنیا پیش میرود؛ و ان‌شاءالله پیش خواهد رفت و گره‌‌های ملّتها را باز خواهد کرد. 📥 دسترسی به مجموعه لوح👇🏻 https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=48445
یادداشت شماره ۱۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ معرفت الامام؛ لبیک به ندای فَلْیَرْحَلْ مَعَنَا سرگذشت شیعه مملو از فراز نشیب های دردناک است. از زمانی که آن ۴۰ نفر در میدان حاضر نشدند و اگر آمده بودند شاید آن کرب عظیم برای عالم ایجاد نمی شد، اسارت اهل بیت عصمت مقدر نمی شد. و اما اکنون صدای الرحیل فرزندشان به گوش به ظاهر شنوای ما نمی رسد و امام ما شرید، طرید، فرید و وحید در بیابان هاست. چرا؟ مسلمانان درگیر دو فهم از اسلام اند و می شود آنچه نباید! یک فهم غیر محمدی (آمریکایی) است و دین را برای پاسخ به بخشی از نیاز های فرد می خواهد و آن را جدای از سیاست، حامی برخورداران قریشی و حافظ جماعت و وحدت بدون حق و سنت رسول الله می داند و دیگری فهمی ناب از اسلامی محمدی است. اسلامی که برای اداره جامعه آمده، خواهان امنیت برای عدالت و وحدت کلمه برای حق و احیای سنت است. به تجربه اثبات شده است عمل بر اساس فهم غیر محمدی (آمریکایی) از اسلام، منجر به تنها تر شدن امام علیه السلام شده و تمسک به اسلام ناب محمدی مانند امام خمینی رحمت الله علیه توفیق وفای به عهد را مهیا می سازد. ولی چگونه به این اسلام تمسک کنیم؟ ارتقای محور اصلی رشد است والا قتلوک و ما عرفوک تکرار خواهد شد. @zavieh_did
🔰 وتر موتور ❛❛ عین‌صاد 📚 #⃣ ‌ ☑️ |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| 🛒 برای سفارش آثار استاد کلیک کنید •═══••@Einsad••═══•
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
📚 به فضل الهی: نشست تخصصی معرفی پروتکل های فقهی مدیریت کرونا در مقایسه با پروتکل های سازمان بهداشت جهانی (Who) روز چهار شنبه (۱۰ شهریور ۱۴۰۰) از ساعت ۸ صبح در شهر مبارک قم آغاز به کار خواهد کرد. 🗞پیشخوان نشست: http://nro-di.blog.ir/1399/01/01 @olgou4
یادداشت شماره ۱۳ ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ چگونه واکسیناسیونی ایمن تر، ارزان تر و سریع تر داشته باشیم؟ ویروس منحوس کرونا طی دو سال اخیر ضربه هایی جبران ناپذیر به خانواده‌ها در سراسر دنیا وارد کرده است بر همین اساس پیشگیری و درمان آحاد مردم لازم و عقلانی ترین راه برای عبور از این فتنه است. از میان ادعا و گمان های متعدد، تنها راهکار سازمان بهداشت جهانی استفاده از های تزریقی است که منجر به ناخواسته کثیر، کاهش سرعت واکسیناسیون و کیفیت ایمنی در فرد واکسینه شده و تحمیل هزینه های مالی و امنیتی چالش برانگیز بر کشور ها شده است که این موارد و بیشتر از آن دلالت بر دارد. حال با حذف فرض وجود مافیای دارو و درمان اگر از زاویه دید دیگر به واکسن پرداخته و مبتنی بر مبانی واکسن را به مجموعه اقدامات ایمن کننده فرد در برابر بیماری باز تعریف کنیم، بنابر تجربه و مقایسه های متعدد با روش های کنونی، به مجموعه اقدامات دیگری در کنار دیدگاه های فعلی مانند ۱. پروتکل های هشتگانه تسهیل کننده تنفس و کنترل علائم حاد ۲. پروتکل های هشتگانه تعدیل کننده طبع ۳. پروتکل های هشتگانه تقویت کننده قلب (امیر البدن) و غیره دست خواهیم یافت که منتهی به تر، تر و تر خواهد شد. اطلاعات بيشتر پروتکل های فقهی مدیریت کرونا @zavieh_did
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
11.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 پروتکل های فقهی مدیریت کرونا با پروتکل های سازمان بهداشت جهانی چه تفاوتی دارد؟ ❓چگونه بیماری ساده کرونا را درمان کنیم؟ @olgou4
هدایت شده از عصر جدید
۱۲ مهر ۱۴۰۰ آیا بعد از اتمام واکسیناسیون عمومی مردم به زندگی عادی بازخواهند گشت؟! آیا کشورهای واکسینه شده به زندگی عادی خود بازگشتند؟! هدف مهمی که دولت سیزدهم با ضریب اولویت بالا به دنبال آن است، "پایان کرونا برای همیشه و بازگشت مردم به زندگی طبیعی قبل از کروناست" اما یک سوال مهم: آیا کشورهای واکسینه شده به زندگی عادی خود بازگشتند؟! هیچ گاه نباید فراموش کرد که سازمان بهداشت جهانی وعده داده بود پس از واکسیناسیون عمومی، مردم به زندگی عادی بازخواهند گشت. اما مثل اینکه این وعده تبدیل به دروغ شده است و بعضی کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی، علاوه بر اینکه واکسیناسیون عمومی را انجام دادند، وارد سیکل دوز های بعدی واکسن شده اند!! باوجود واکسیناسیون عمومی، تمامی پروتکلها پا برجاست و مثل اینکه قرار نیست مردم به زندگی طبیعی خود بازگردند. این را نامه دکتر مرندی به وزیر بهداشت می گوید. اخیرا نامه ای از سوی دکتر مرندی به وزارت بهداشت مبنی بر تاکید جدی بر تداوم پروتکلها با وجود واکسیناسیون حداکثری ارسال شد! ایشان برخلاف گذشته که اصرار بر واکسیناسیون داشت اما به طرز عجیبی پایان کرونا را متوقف بر واکسیناسیون نمیداند و تاکید شدیدی بر تداوم پروتکلها دارد و عملا واکسیناسیون را بی تاثیر جلوه میدهد! آقای مرندی! مردم به توصیه های واکسنی شما گوش دهند یا پایان کرونا را برای همیشه در رویاهایشان ثبت کنند؟! @assre_jadid
یادداشت شماره ۱۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۰ چرا دولت آقای رئیسی مانند طب مدرن با اقتصادِ بیمار برخورد می‌کند؟ الحمدلله امروز لایحه بودجه ۱۴۰۱ منتشر شد و بنابر گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه و تصریح ایشان، در این برنامه خط قرمز، استقراض از بانک مرکزی بوده است؛ یعنی به عبارت دیگر دولت خود را مکلف کرده جهت حل مسئله تورم و مشکل کاهش قدرت خرید مردم پول چاپ نکند و با نقدینگی موجود به حل این دو بیماری منحوس و خانمان سوز همت بگمارند. اما انتظار حوزه علمیه و نخبگان اقتصاد اسلامی از آقای رئیسی و دولت سیزدهم آن بود که به جای از بین بردن بیماری مزمن اقتصاد کشور، به درمان علت اصلی بیماری که ۱. تعریف غلط از پول (اعتباری بودن به جای مالیت داشتن) ۲. طبقه بندی غلط مشاغل ۳. نظامات علیل تولید و توزیع است توجهی مرکزی داشته باشند. پیشنهاد نخبگان اقتصاد اسلامی و تشنگان به خون سرمایه داران زالو صفت ۱. اصلاح تعریف پول (مالیت داشتن به جای اعتباری بودن) ۲. تحول در نظام طبقه بندی مشاغل ۳. اصلاح نظامات تولید و توزیع با مبنا اقتصاد اسلامی است. جهت مطالعه بیشتر طبقه بندی فقهی مشاغل، نظام فقهی تولید و توزیع و تعریف صحیح از پول و فقه المکاسب اینجا را بخوانید. @zavieh_did
یادداشت شماره ۱۵ ۶ اسفند ۱۴۰۰ به بانک ها تکلیف ما لا یطاق نکنید، ساختار رقیب طراحی کنید! آنچه برای پیر تا جوان، عامی تا نخبه نیاز تبیین ندارد ، اشکالات نظام اقتصادی از جمله سیستم بانکی است. ۱. خلق پول و کاهش ارزش پول ملی ۲. جریمه دیرکرد در پرداخت اقساط وام ۳. بنگاه داری و سرمایه داری بانک ها به جای کمک به تولید، محرومیت زدایی و کاهش فقر ۴. دادن وام های کلان به اشخاص حقیقی و حقوقی بد حساب و اختلاس گر و غیره از جمله اشکالات ذاتی و ساختاری بانک و اقتصاد کشور است که اگر چیزی غیر آن را طلب کنیم، تکلیف به ما لا یطاق کرده‌ایم.( https://www.google.com/amp/s/www.irna.ir/amp/84660345/ ) چاره چیست؟ ۱. استفاده از نظریه پول طلا به جای نظریه پول اعتباری ( http://nro-di.blog.ir/1399/10/05 ) ۲. استفاده از مفهوم انفاق به جای مفهوم پس انداز و هدایت نقدینگی ( https://nro-di.blog.ir/1400/10/01 ) ۳. استفاده از الگوی تولید خانگی و محله ای به جای الگوی تولید صنعتی و متمرکز ( http://nro-di.blog.ir/1399/11/16 ) ۴. استفاده از الگوی توزیع مردمی و محله ای به جای الگوی توزیع متمرکز مانند مگامال ها برخی از راهکار هایی است که بین نخبگان دلسوز و معتقد به جامعیت اسلام شهرت دارد و به مدیران دولتی و نمایندگان مجلس پیشنهاد می‌شود. @zavieh_did