eitaa logo
مقر بیداری (ضد شبهه)
454 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
6 فایل
دورهم جمع شدیم تا زنگارهای تردید رو کناربزنیم ودرحال وهوایی خوب روزگار رو سپری کنیم اساتید وکارشناسان علوم دینی واعتقادی پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند آیدی جهت ارسال سولات شرعی واعتقادی: 🆔️ @ya_mahdi_zahra
مشاهده در ایتا
دانلود
حضرت امام خامنه ای: 🎤👈 اینی که گفته شود ما با مردم اسرائیل هم مثل مردم دیگر دنیا دوستیم! این حرف درستی نیست؛ حرف غیرمنطقی‌ای است... با اصحاب ادیان در دنیا هیچ مشکلی نداریم؛ اما با غاصبان سرزمین فلسطین چرا؛ مشکل داریم. غاصب هم فقط رژیم صهیونیستی نیست. این موضع نظام است، این موضع انقلاب است، موضع مردم است. ۱۳۸۷/۰۶/۲۹ 🖤عزیزان حضرت آقا ساکنین و شهرک نشینان و رژیم غاصب را با هم در حکم اشغالگر میداند 🔴این موضع آقا باید سریعا منتشر شود تا شبهه ای در این خصوص در جامعه القاء نشود کانال مقر بیداری (ضد شبهه) 👇👇 @zedshobhe
مَن‌فَقَط‌یِڪ‌آرِزودارَم‌ڪِہ‌آن‌هَم‌اَربَعین . . سَجدِه‌ۍِشُڪرۍڪُنَم‌پاۍِسُتون‌ِآخَرین!(:❤️‍🩹" صلَّی‌اللهُ‌عَلَیکَ‌یَااَبَاعَبدِالله✨🕊 کانال مقر بیداری (ضد شبهه) 👇👇 @zedshobhe
🍀امام صادق عليه السلام: 🔺 مَا مِنْ عَبْدٍ كَظَمَ غَيْظاً إِلَّا زَادَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عِزّاً فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَة 🌸هيچ بنده اى خشم خود را فرو نخورد، مگر اين كه خداوند عزّوجلّ بر عزّت او در دنيا و آخرت افزود. 📙كافى،ج2، ص 110، ح5 ✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾ کانال مقر بیداری (ضد شبهه) 👇👇 @zedshobhe
💢 نماز در چند جهت پیرو نماز است:🔰 1⃣➖ در واجب بودن : اگر نمازی که قضا شده واجب بوده قضای آن نیز واجب است به جز در موارد خاص. 2⃣➖ در کوتاه و کامل بودن : اگر نمازی که قضا شده چهار رکعتی بوده قضای آن نیز چهار رکعتی است حتی اگر بخواهد در سفر بخواند . و اگر دو رکعتی بوده قضای آن نیز دو رکعتی است حتی اگر بخواهد در وطن بخواند. 3⃣➖ در اذان و اقامه : اگر نمازی که قضا شده اذان و اقامه در آن مستحب بوده مثل نماز یومیه، در قضای آن نیز اذان و اقامه مستحب است . و اگر نمازی که قضا شده نباید در آن اذان و اقامه می گفتیم مثل نمازهای غیر یومیه در قضای آن هم نباید اذان و اقامه بگوییم. 4⃣➖ در بلند و آهسته خواندن : اگر نمازی که قضا شده از نمازهایی است که حمد و سوره آن باید بلند خوانده می شد ، حمد و سوره در قضای آن نیز باید بلند خوانده شود (مثل نماز صبح و مغرب و عشا ). و اگر از نماز هایی است که حمد و سوره آن باید آهسته خوانده می شد ، در قضای آن نیز حمد و سوره باید آهسته خوانده شود (مثل نماز ظهر و عصر ).(۱) 🔔توجه: کسی که در زمان جوانی نمازهای واجب از او قضا شده و در زمان پیری فقط نشسته می تواند بخواند باید آن نمازها را نشسته قضا کند . و بر عکس اگر زمانی که عاجز از ایستادن بود نمازهایی از او قضا شده بعدا که قدرت پیدا کرد باید ایستاده قضا کند. ➖➖➖➖➖ (۱) تحریرالاحکام الشرعیه علی مذهب الاما میه، ج۱، ص۳۹، توضیح المسا ئل مرا جع، ج۱، ص۷۴۸ و۷۲۳. ✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾ کانال مقر بیداری (ضد شبهه) 👇👇 @zedshobhe
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 بسم رب الشهداء والصدیقین ضمن تشکر وسپاس ازهمراهی شما عزیزان در ختم جمعی و قرائت هدایای شما به محضرشهداء 🌷 🌟 ۱۱۲۰۰ شاخه گل صلوات ✅ 🌟 ۳۷ مرتبه سوره مبارکه یاسین ✅ قبول باشه ازهمگی شما انشاءالله دعای خیر شهدای والا مقام بدرقه زندگی شما عزیزان باشه 🌺 خادمین خودتون رو دراین مجموعه از دعای خیر فراموش نفرمایید 🌸 👇👇 @meslemostafaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرایی حمایت ایران از فلسطین !!! 🤔جنگ اسرائیل و فلسطین چه ربطی به ما دارد ? چرا بیخودی برای خودمان دشمن تراشی کرده و هزینه درست می کنیم ❕❕ 👌پاسخ را در کلیپ فوق ببینید . ♦️🔸▫️🔹▪️🔹▫️🔸♦️ کانال مقر بیداری (ضد شبهه) 👇👇 @zedshobhe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ چرا ایران برای شهادت اسماعیل هنیه ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد ولی خود فلسطین یک روز!!! دلیلش اینه که شخصی مثل محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هست که بر خلاف جنبش حماس ، علاوه بر اینکه رابطه خوبی با ایران ندارند با اسرائیل هم همکاریهایی دارند نمونه اش اینکه محمود عباس حتی در مراسم تشییع شهید هنیه در قطر شرکت نکرد و نماینده فرستاد، در حالیکه در سال ۲۰۱۶ شخصا در مراسم مرگ شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی نه تنها شرکت کرد بلکه گریه هم کرد! چه صحنه‌ها که آدم نمی‌بینه حقیقتا کانال مقر بیداری (ضد شبهه) 👇👇 @zedshobhe
🤔 ❔آیا اصطلاح جاماندگان از زیارت اربعین و امام حسین ، اصطلاح صحیحی است ❗️آیا این افراد باید از حزن و اندوه بمیرند چون نتوانستند به زیارت قبر امام حسین بروند ❕❕ 💠💠 👌زیارت قبر امام حسین فضیلتی بس بزرگ است که امید است توفیق این زیارت نصیب تمام محبین آن امام همام شود . رفاعه می گوید ؛ « بر امام صادق عليه السلام در آمدم. به من فرمود: «اى رفاعه! آيا امسال، حج نگزارده ‏اى؟». گفتم: فدايت شوم! چيزى نداشتم كه با آن، حج بگزارم؛ امّا روز عرفه را در كنار قبر حسين بن على عليه السلام بودم. ❕امام عليه السلام به من فرمود: «اى رفاعه! كمتر از آنچه حاجيان در مِنا يافتند، نداشته‏ اى. اگر نبود كه ناپسند مى ‏دارم مردم، حج را وا گذارند، حديثى را برايت بازگو مى‏ كردم كه هيچ گاه، زيارت قبر حسين عليه السلام را وا نگذارى». 🔸سپس به زمين، خيره شد و مدّتى طولانى سكوت كرد و آن گاه فرمود: «پدرم به من خبر داد و فرمود: «هر كس با شناخت حقّ حسين عليه السلام و بدون تكبّر، به سوى قبر حسين عليه السلام بيرون شود، يك هزار فرشته از سمت راست، و يك هزار فرشته از سمت چپ، او را همراهى مى‏ كنند و يك هزار حج و يك هزار عمره همراه با پيامبر يا وصىّ پيامبر، برايش نوشته مى‏ شود». 📚مصباح المتهجّد: ص 716، بحار الأنوار: ج 101 ص 91 ح 32 👌با این وجود گفتنی است ، کسانی جاماندگان از زیارت قبر امام حسین علیه السلام و رسیدن به ثواب و فضیلت آن محسوب می شوند که اصلا توجه به زیارت امام حسین نداشته و حتی مخالف زیارت هم بوده اند و برایشان فرقی نداشته که به زیارت بروند یا نروند . 🔸اینان خسران دیدگان و حسرت زدگان روز قیامتند . اما کسانی که قلب و دلشان با زائران امام حسین است و خودشان قصد و اراده رفتن به سوی قبر امام حسین علیه السلام را داشتند ، اما شرایط به آنان اجازه نداد ، اینان جامانده نیستند ، بلکه به واسطه نیتشان و قصدشان ، ثواب و فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام را می برند و درک می کنند . 🔸امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « بنده مؤمن فقير مى ‏گويد ، اى پروردگار من! به من [مال و ثروت‏] روزى كن تا فلان احسان و بهمان كار خير را انجام دهم. پس، اگر خداوند عزّوجلّ بداند كه اين سخن را از صدق نيّت مى‏ گويد، همان اجرى را براى او مى ‏نويسد كه اگر آن كارهاى خير را انجام مى‏ داد برايش مى‏ نوشت. خداوند گشاينده بخشنده است.» 📚الکافی ج 2 ص 85 ❕پیامبر گرامی در مورد برخی افراد که توفیق نیافتند در جنگ ها در رکاب ایشان باشند می فرمود ؛ « افرادى را در مدينه باقى گذاشتيم كه هيچ وادى‏ اى را نپيموديم و بر هيچ تپه‏ اى بالا نرفتيم و در هيچ سراشيبى قدم نگذاشتيم، مگر اينكه آنان نيز با ما بودند. عرض كردند: چگونه با ما هستند، در حالى كه حضور پيدا نكردند؟ فرمود: نيّت ‏هايشان [با ماست‏].» 📚میزان الحکمه ج 12 ص 519 👌و فرمود ؛ « هر كس به بستر خود رود و نيّتش اين باشد كه نماز شب بخواند، امّا خوابش ببرد تا صبح شود، آنچه در نيّتش بوده براى او نوشته شود و خوابش صدقه‏ اى از جانب پروردگارش براى او باشد. » 📚الترغیب و الترهیب ج 1 ص 60 ❕امام على عليه السلام به مردى كه دوست داشت برادرش نيز مى ‏بود تا پيروزى خدا بر دشمنانش را در جنگ جمل ببيند فرمود ؛ « آيا دل برادرت با ماست؟ عرض كرد: آرى. حضرت فرمود ، پس، او با ما بوده است. هر آينه در اين سپاه ما افرادى حضور داشته ‏اند كه هنوز در پشت پدران و زهدان مادرانند. به زودى روزگار آنان را به جهان هستى آورد و با وجود آنها [جبهه‏] ايمان نيرو گيرد » 📚نهج البلاغه ، خطبه 12 🔸ادامه پاسخ در پست بعدی... کانال مقر بیداری (ضد شبهه) 👇👇 @zedshobhe
🔴 دعای کوتاه برای ارتباط عاطفی با امام زمان 🔵 یکی از بزرگان سفارش نمودند هر وقت احساس کردید از امام زمان دور شدید و دلتون برای امام تنگ نیست و اون عاطفه و مهربانی لازم نسبت به امام زمان را ندارید این دعای کوتاه رو بخونید بخصوص توی قنوت نمازهاتون : 🟢 لَیِّن قَلبی لِوَلِیِّ اَمرِک خدایا قلبم را برای ولی امرت نرم‌ و مطیع گردان 📚 فرازی از دعای معرفت در زمان غیبت کانال مقر بیداری (ضد شبهه) 👇👇 @zedshobhe
🔸ادامه پاسخ...👇 ❕در داستان «جابر بن عبد اللّه انصارى» كه روز اربعين شهادت امام حسين علیه السلام به زيارت قبر مباركش آمد و غوغايى در آن جا بر پا كرد مى‏ خوانيم كه او ضمن زيارتنامه پر سوز و پر محتوايش در برابر قبر امام حسين و يارانش، خطاب به قبر ياران كرده و مى ‏گويد ؛ «من گواهى مى‏ دهم شما نماز را بر پا داشتيد و زكات را ادا كرديد و امر به معروف و نهى از منكر نموديد با اهل الحاد پيكار كرديد و خدا را تا آخرين نفس پرستش كرديد، سپس افزود: «و الّذى بعث محمّدا بالحقّ لقد شاركناكم فيما دخلتم فيه، سوگند به خدايى كه محمّد را به حق مبعوث ساخته ما با شما در آنچه از نعمتها و پاداش الهى وارد شديد شريك و سهيم هستيم». 👌اين سخن چنان بود كه حتّى دوست با معرفت «جابر»، «عطيّه» را در شگفتى فرو برد تا آن جا كه زبان به اعتراض گشود و گفت: اى جابر ما چه كرده‏ ايم كه با آنها شريك باشيم، نه از درّه ‏اى پايين رفتيم و نه از كوهى بر آمديم و نه شمشير زديم در حالى كه ياران حسين ميان سرها و بدنهايشان جدايى افتاد و فرزندانشان يتيم و همسرانشان بيوه شدند! 🔸جابر، اصلى را كه در بالا به آن اشاره شد به استناد حديثى از پيامبر اكرم به «عطيّه» يادآور شد و گفت ؛ من از حبيب خدا رسول خدا شنيدم كه مى‏ فرمود: «من احبّ قوما حشر معهم و من احبّ عمل قوم اشرك في عملهم، كسى كه قومى را دوست دارد با آنها محشور مى‏شود و كسى كه عمل قومى را دوست دارد در عملشان شريك است». سپس افزود: «سوگند به خدايى كه محمّد را به حقّ به نبوّت برانگيخته، نيّت ياران من همان است كه حسين و اصحابش بر آن بودند» 📚بحار الانوار ج 65 ص 131 ❕در آيات قرآن كرارا «يهود» معاصر پيامبر اسلام را كه در مدينه مى‏ زيستند مخاطب قرار داده و آنها را به خاطر اعمالى كه معاصران موسى نسبت به او انجام دادند سرزنش و مؤاخذه مى ‏كند، در حالى كه قرنها بلكه هزاران سال ميان آنها فاصله بود ولى چون آنها نسبت به اعمال نياكانشان علاقه ‏مند و پايبند بودند تمام فاصله در نورديده شده و همه در يك صف در برابر موسى قرار گرفتند. 🔸از جمله در يكى از آياتى كه در آن خطاب به بهانه‏ جويان يهود دارد مى‏ گويد ؛ «بگو پيامبرانى پيش از من با دلايل روشن و آنچه را گفتيد (معجزاتى را كه امروز از من مى‏ خواهيد) به سراغ شما آمدند، پس چرا آنها را كشتيد اگر راست مى ‏گوييد» ( آل عمران 183) 👌جالب اين كه در ذيل اين آيه حديثى از امام صادق علیه السلام وارد شده است كه مى‏ فرمايد: «خداوند مى ‏دانست آنها (يهود معاصر پيامبر) قاتل پيامبران پيشين‏ بودند و لكن چون همدل و هم عقيده با قاتلان بودند، آنها را قاتل ناميد، چون راضى به فعل آنها بودند» 📚بحار الانوار ج 97 ص 94 ❕در زيارت جامعه آمده است ؛ « خدا را گواه مى‏ گيريم كه در ريختن خون ناكثين و قاسطين و مارقين و قاتلان ابا عبداللَّه، آن سرور جوانان اهل بهشت، در كربلا، ما نيز با نيّت‏ها و دل‏هايمان و تأسّف خوردن براى از دست دادن آن صحنه‏ هايى كه يارانتان براى يارى شما حضور داشتند، در كنار دوستان و ياران وقت شما شركت داشتيم » 📚بحار الانوار ج 102 ص 167 👌محدّث بزرگ «شيخ حرّ عاملى» در جلد اول و جلد شانزده «وسائل الشّيعه» روايات متعدّدى در اين زمينه نقل كرده است. 📚وسائل الشیعه ج 1 ص 49 باب 6 _ ج 16 ص 137 باب 5 کانال مقر بیداری (ضد شبهه) 👇👇 @zedshobhe
✖️فرق بين و ✖️ ✅ كليّه‌ی احتياطهايى كه در رساله ها آمده است، يا وجوبى است يا استحبابى و تفاوت بين آنها از دو جهت است: 🔹يكى در مقام شناخت و تشخيص، كه احتياط از كدام قسم است 🔹و ديگرى در مقام عمل، كه وظيفه‌ی مكلف، نسبت به هر يك از آنها چيست؟ 🍁🍁🍁 1⃣ تفاوت اوّل :  احتياط واجب، احتياط بدون فتواست. احتياط مستحب، احتياط همراه با فتواست. ◀️ توضیح: اگر مجتهد در مساله‌اى فتوا داده و احتياط نيز داشته باشد، اين احتياط مستحب است. ولی اگر مجتهد در مسأله‌اى فتوا نداده و از ابتدا احتياط كرده باشد، احتياط واجب است. 🔸مثالِ احتياط مستحب : در غسل ارتماسى اگر به نيّت غسل ارتماسى به تدريج در آب فرو رود تا تمام بدن زير آب قرار گيرد غسل او صحيح است(تا اینجا فتوا بود) و آن است كه يك دفعه زير آب رود. 🔸مثال احتياط واجب : اگر نذر كند كه به فقير معينى صدقه بدهد و آن فقير بميرد، بنابر احتياط بايد به ورثه‌ی او بدهد. 2⃣ تفاوت دوّم :  در احتياط مستحب، مقلّد بايد یا به همان احتياط عمل كند يا به فتواى همراه آن و نمى‌تواند در آن مسأله به مجتهد ديگر رجوع كند. ولی در احتياط واجب، مقلّد مى تواند یا به همان احتياط عمل كند، يا به فتواى مجتهد ديگرى [كه پس از آن مجتهد، از ديگران اعلم است] مراجعه نماید.  🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 کانال مقر بیداری (ضد شبهه) 👇👇 @zedshobhe
⊰❀⊱━⊰﷽⊱═━━━━━━═━⊰❀⊱ 🔰احکـــام خوردنیهـــا ⁉️ حکم وجوب حفظ سلامتی و حرمت آسیب زدن به بدن چیست؟ ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ ✅ آیت الله العظمی خامنه‌ای: به‌طورکلی حفظ سلامتی فی‌نفسه واجب است و هر عمل یا هر نوع خوراکی که برای بدن ضرر قابل‌توجهی داشته باشد، جایز نیست. مراد از ضرر قابل‌توجه این است که ضرر در حدّی است که در نگاه عقلا، قابل‌چشم‌پوشی و اغماض نیست و تشخیص موارد آن به عهده‌ی مکلف است. ✅ آیت‌الله‌ العظمی سیستانی: خوردن و آشامیدن هر چیزی یا انجام هر کاری که موجب هلاکت یا ضرر و زیان شدید (ضرر فوق‌العاده و مهمّ) برای بدن شود، مثل نقص اعضا یا ازبین‌رفتن بعضی از حواسّ، حرام است. اموری مانند مرگ مغزی، کوری چشم، ناشنوایی، قطع دست‌وپا یا ازکارافتادگی و فلج شدن آنها، ازکارافتادن هر دو کلیه، برداشتن رحم یا بریدن تخمدان­ها و مواردی ازاین‌قبیل، ضرر فوق‌العاده و مهمّ محسوب می‌شود؛ امّا صِرف تب و سردرد مختصر، سرماخوردگی موقّت، بریدن مقداری از پوست بدن، سرخی یا کبودی یا سیاهی پوست، برداشتن یک کلیه برای کسی که کلیۀ دیگر او سالم است و می‌تواند با آن ادامۀ حیات دهد و مانند آن، ضرر فوق‌العاده محسوب نمی‌شود. شایان‌ذکر است، اگر انسان احتمال دهد خوردن یا آشامیدن چیزی یا انجام کاری برای او ضرر شدید (ضرر فوق‌العاده و مهمّ) دارد ــ هرچند در آینده ــ چنانچه احتمال مذکور قابل‌توجه و عقلایی باشد، طوری که چنین احتمالی موجب ترس و نگرانی شود، (به عبارتی، احتمال معقول ضرر را بدهد، طوری که منشأ خوف برایش شود) خوردن و آشامیدن آن شیء یا انجام آن کار حرام است و لازم نیست یقین یا اطمینان به ضرر حاصل شود. ✅ آیت‌الله‌ العظمی مکارم شیرازی: خوردن یا نوشیدن چیزی که برای انسان ضرر مهمّی دارد، حرام است. ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 📚 منابع: استفتاء از مقام معظم رهبری، سؤالات شماره: ۱۳۳۸۳۳۴ و ۱۱۳۳۴۶۶ و ۱۰۱۵۹۷۳ / توضیح‌المسائل جامع، ج۲، ص۵۸۶ و ۵۸۷، م ۱۴۰۷ و ۱۴۰۸ / سایت رسمی آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، بخش استفتائات کانال مقر بیداری (ضد شبهه) 👇👇 @zedshobhe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بله ما می‌جنگيم و تن به هيچ‌گونه سازش نمی‌دهيم و با شعار هميشگی‌مان يا فتح يا شهادت می‌جنگيم و بر سياست ‹‹نه شرقی و نه غربی›› سرسختانه پامی‌فشاريم چون معتقد به خدائيم... 📃فرازی از وصیتنامه شهید 🥀 ---»»♡🌷♡««-- کانال 🕊 @farmandemajid ✾‌✾࿐༅🍃♥️🍃༅࿐✾‌✾ https://eitaa.com/joinchat/2782331172C961681c03d
🖊 اگر ، ، و آب آنها (خود  به خود یا باپختن و ریختن در غذا) بيايند پاک و حلال است یا نجس و حرام است❓🔰 ✅👈 آیات عظام امام خمینی، خوئی، فاضل لنکرانی، تبریزی، وحید خراسانی، جوادی آملی، مظاهری: پاک و خوردن آنها حلال است. ✅👈 آیات عظام گلپايگانی، صافی: پاک و خوردن آنها حلال است اگر چه احتياط غير لازم آن است كه از آنها اجتناب كنند. ✅👈 آیةالله العظمی اراكی: خرما و آب آن اگر جوش بيايد پاک و خوردن آن حلال است. و امّا كشمش و آب آن، حكم انگور و آب آن را دارد. ✅👈 آیةالله العظمی بهجت: پاک بودن و خوردن آن محلّ اشكال است. ✅👈 آیةالله العظمی امام خامنه ای: پاک و خوردن آنها حلال است، مگر جایی که یقین حاصل شود مست کننده است، که در این صورت حرام و به احتیاط واجب نجس است. ✅👈آیات عظام شبیری زنجانی، نوری همدانی: پاک و خوردن آنها حلال است اگر چه احتياط مستحب آن است كه از آنها اجتناب كنند. ✅👈 آیةالله العظمی سیستانی: پاک و خوردن آنها حلال است ولی اگر آب خرما، مویز و کشمش، بجوش آید و معلوم شود که مست کننده است، خوردن آنها حرام است اما نجس نمی باشد. ✅👈 آیةالله العظمی مكارم شیرازی: هرگاه مويز و كشمش را در غذا بريزند و بجوشد، به طوری که آب به داخل آن نفوذ کند و آب داخلش نیز بجوشد حرام می شود امّا نجس نیست و می توان آنها را جدا کرد و غذا را خورد. ولی در حال سرخ کردن و دم کردن در برنج و امثال آن مانعی ندارد. و در مورد خرما نیز اگر آب آن در غذا وارد شود و بجوشد و مستهلک شود مانعی ندارد. ولی اگر مقدار آن بقدری باشد که بجوشد ولی مستهلک نشود نمی توان آن را خورد. ✅👈 آیةالله العظمی سبحانی: پاک و حلال است. ➖➖➖➖➖ 🔺👈 توضیح المسائل مراجع م۱۱۴. ✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾ کانال مقر بیداری (ضد شبهه) 👇👇 @zedshobhe
این‌دِݪ‌بِہ‌پـٰاۍِعِشق‌ِشُمـٰاآبِروگِرِفت . . مِهرَت‌بِہ‌دِلَم‌نِشَست‌و‌َدِلَم‌رَنگ‌و‌َبوگِرِفت!(:❤️‍🩹" صَلی‌الله‌عَلیک‌یااباعَبدِالله✨🕊 کانال مقر بیداری (ضد شبهه) 👇👇 @zedshobhe
هرگاه به تنگ آمدی وکار مشکل شد وتوطئه ها ، زیاد گردید ، به سوی نماز بشتاب ونماز بخوان. هرگاه روزها برایت سیاه شد وشبها تغییر کرد ودوستان عوض شدند به نماز روی بیاور. پیامبربزرگوار اسلام (ص) در کارهای سخت ومهم دلش را با نماز شاد می نمودند وتسکین می دادند کانال مقر بیداری (ضد شبهه) 👇👇 @zedshobhe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😳 ارتباط عجیب المپیک با ترور شهید هنیه کانال مقر بیداری (ضد شبهه) 👇👇 @zedshobhe
بسم الله الرحمن الرحیم شنبه شد و ما با یک استکان چای روضه برای بیان یک موضوع اعتقادی دیگه ، خدمت شما عزیزان رسیدیم. ✅بسم الله
🔹توحید و شرک در عبادت این بار با یک موضوع چالشی دیگه که بابت‌ش خیلی شیعه رو مورد هدف قرار می‌دهند ، اومدیم صحبت کنیم. این موضوع از این لحاظ مهم هست که ما نسبت به بزرگان مون ادب و احترامی قائل هستیم ، که برخی فکر می‌کنند ، این رفتارهای ما به این معنی هست که اونها رو در حد درجه می‌دونیم. این خلط موضوع وقتی از بین میره که ما معنی درست عبادت رو بدونیم. پس بریم سراغ معنا و مفهوم 👇👇👇
بعضی ها فکر میکنند که عبادت یعنی خضوع و کرنش. در حالی که این تعریف درست نیست. چرا ؟ چون هر ادای احترام و خضوعی به معنای عبادت اون موجود نیست. مثلاً ما در مقابل والدین عزیزمون ، متواضعانه برخورد میکنیم و در مقابل‌شون کرنش و تعظیم داریم : ☘عَامَيْنِ أَنِ اشْكُرْ لِي وَلِوَالِدَيْكَ إِلَيَّ الْمَصِيرُ دو سال است [آرى به او سفارش كرديم] كه شكرگزار من و پدر و مادرت باش كه بازگشت [همه] به سوى من است. (آیه۱۴ ؛ سوره لقمان) ما به پدر و مادرمون خیلی احترام می‌گذاریم و در برابرشون خیلی خضوع داریم ولی اونها رو پرستش نمیکنیم