eitaa logo
ذکری
327 دنبال‌کننده
316 عکس
109 ویدیو
13 فایل
🔷 وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ 🔶 و پند ده؛زیرا پند به مؤمنان سود می دهد؛ 🌱 کانال یادداشت های تربیتی ذکری🌱 نویسنده: عبدالرضا (علیه السّلام) طلبه سطح 4 تربیت اخلاقی 🆔 @Razmandh313 کانال «لمحات» - دفتر مشق طلبگی 🆔 @Lamahat
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله 📝حوزه را دوست دارم 2 🔹اولین سوالی که ازش پرسیدم این بود که اصلا چرا میخاهی بیایی حوزه؟ 🔸گفت حوزه رو دوست دارم! 🔹گفتم خب همین! 🔸گفت میخاهم بعدش معلم بشم! 🔹گفتم خوب از دانشگاه فرهنگیان بری که مسیرش نزدیک تر و مطمئن تر هست! 🔸گفت هم دوست دارم دبیرستان بخونم، هم حوزه! 🔹گفتم ببین من به رفقای خودم هم همینو میگم وقتی میان برا مشاوره: 🔸 فقط وقتی بیا حوزه که انتخابت فقط حوزه و لاغیر باشه! 🔸فقط وقتی به این ضرورت رسیدی که من باید حوزه بخونم و جای دیگه ای نخواهم رفت! 🔸نه اینکه حالا حوزه میام، جای دیگه یا کار دیگه هم بدم نمیاد یا دوست دارم! ✳️ دست آخرم یه کتاب ازم خواست بهش پیشنهاد کنم؛ ❓چی میگفتم خوب بود بنظرتون! 🆔 https://eitaa.com/zeekra
بسم الله 📝روضه ي فامیلی 🔻 هنوز کار تبلیغ در موسسه شروع نشده بود که یک تماس تلفنی داشتم. 🔻گفتن ما می‌خواهیم یک هیات فامیلی راه بندازیم برای نوجوانان پسرمون، اگه میشه یه جلسه بیایید مارو راهنمایی کنید. 🔻 وجه این که به من زنگ زدنم این بود که دغدغه تربیتی داشتن. 🔻قرار گذاشتیم و تو راه کمی از سابقه ی هیات تو فامیلشون و نکات دیگه صحبت کردیم. 🔻از در که وارد شدم صفا و صمیمیتی خاص تو همه ی افراد خانواده موج میزد. از پدرها گرفته تا بچه ها و تا مادران. انگار همه منتظر بودند. یه تعدادی از اهل فامیلم رفته بودند مراسم شب اول محرم را آماده کنند. ✳️اول از همه از این پدر و مادرهای دغدغه مند تشکر کردم که در این اوضاع که کسی کمتر سراغ این بحث ها میره، این تصمیم مهم رو گرفتن. ✳️ کمی سعی کردم بزرگی و ادامه ی این تصمیم رو براشون ترسیم کنم که این هیات چند نفره میتونه در طول زمان یک پایگاه فرهنگی در سطح محل بشه. لذا کار رو کوچیک نبینید. ✳️ گفتم که هیات رو هفتگی برگزار کنید و مسئولیت برگزاریش هم به عهده ی خود همین نوجوون ها بگذارید و شما ناظر باشید. ✳️ یکی از رفقای مشهدیمون هم بهشون معرفی کردم که برای سخنرانی و این مباحث کمکشون باشه. ✳️ بعد از مقداری گفت و گو، از بنده خواستن که یک منبر نوجوانانه هم برای بچه ها برم که خب بچه ها خیلی خوششون اومده بود ✳️ در آخر هم با کلی اصرار من رو شام نگه داشتن و قول گرفتن اومدم مشهد به هیات حتما سر بزنم 🌿 راستی همه ی اون نوجوون ها و بیشتر اهل خانه از سادات بودند. رزق خوبی بود. 🆔 https://eitaa.com/zeekra
دوستان شعر دو کاج را که یادتون هست تو کتاب های قدیم فارسی مدرسه این نسخه به روزش هست 🔸🔸🔸 در کنار خطوط سیم پیام خارج از ده دو کاج روییدند سالیان دراز رهگذران آن دو را چون دو دوست می‌دیدند :: بله آن کاج‌ها نه تنها دوست بلکه یک زوج باوفا بودند کاج و کاجه کنار هم با عشق غرق خوشبختی و صفا بودند :: زد و یک روز در ده مذکور چیزکی باکلاس آوردند پیشگامان صنعت آی‌تی ای دی اس ال پلاس آوردند (ADSL+) :: کاج با اتصال اینترنت گشت آنلاین و با کمی تردید سرچ کرد و ز سایت جنگل شاپ یک عدد گوشی ردیف خرید :: کاج ما شد رها در اینترنت سر راهش ندید چاهی را لایک می‌کرد هر که را می دید فالو می کرد هر گیاهی را :: خربزه، هندوانه، گوجه، کدو موز و گیلاس و انبه و کیوی یا که گل های سرخ و زرد هلند یا علف‌های هرز بولیوی :: کاج بی جنبه که شعور نداشت در گروه مزخرفی اد شد بعد هم رفته رفته پی در پی عضو کانال های بد بد شد :: بعد کم کم دلش هوایی شد کاجه از چشم و چار او افتاد دم به دم هی بهانه می آورد دائم از کاجه می گرفت ایراد :: تو چرا نیستی شبیه هلو یا شبیه انار آن سر باغ عوض سار و قمری و بلبل شده ای منزل دویست کلاغ :: برگ هایت چقدر سوزنی است پوستت چون گِل ترک خورده میوه هایت چه خشک و مخروطی ست شاخه هایت دراز و پژمرده :: کاج که ول کن قضیه نبود کاجه را کرده بود بیچاره کاجه هم زد به سیم آخر و کرد سیم های پیام را پاره :: مرکز ارتباط دید آن روز انتقال پیام ممکن نیست ده مدیر آمد و دو تکنسین تا ببیند عیب کار از چیست :: داده شد یک گزارش مبسوط در دو مصرع خلاصه اش این است که سواد رسانه ای دو کاج طبق آمار سطح پایین است :: جلسات عدیده شد تشکیل با حضور دوازده ارگان همه در قالب سمیناهار در قم و یزد و ساوه و گرگان :: موشکافانه بررسی شد و شد تیمهای تخصصی ایجاد تا بیابند راهکاری را جهت ارتقاء سطح سواد :: در نهایت نهاد مربوطه با تمام توان نمود اقدام برد بالا به جای سطح سواد ارتفاع خطوط سیم پیام از مهدی پرنیان ╭✤ @zeekra ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله 📝، ماجرای من 🔸بالاخره بعد از بررسی های انجام شده، قرار شد که مبحث اردو داری تربیتی رو برای مربی های موسسه ارائه بدهیم. ✳️ اردو به عنوان یک قالب تربیتی بسیار نزدیک به زندگی واقعی می‌تواند نقش فوق العاده ای در فرایند تربیتی داشته باشد. 🔰 در این دوره به مباحث زیر پرداختیم: ✅ تعریف اردو ✅ اقسام اردو ✅ ظرفیت های تربیتی اردو ✅اصول اردوی تربیتی ✅ ارکان اردو ترییتی ✅ آسیب ها و راهکارها 🔻که هر بخش خود زیر مجموعه هایی دارد. 🔸 البته بحث اردو داری پیش نیازهایی نیز دارد، از جمله : 🔹مفهوم تربیت 🔹ضرورت ترییت 🔹اهداف تربیتی در هر مقطع سنی 🌿با تکمیل این مباحث، مربیان می‌توانند به برگزاری یک اردوی تربیتی نزدیک بشوند. 🙏 به امید اینکه روزی مجموعه های تربیتی کشور از حداکثر ظرفیت های خودشان استفاده کنند. 🆔 https://eitaa.com/zeekra
بسم الله 📝اول پرداخت بعد رنگ 🔰امروز تو یک برنامه آموزشی تلویزیونی دیدم میگفت : 🔸 « اگه سطح کارمون رو خوب سمباده نزده باشیم و پرداخت نکرده باشیم، بهترین رنگ و گرون ترین رنگ هم که بزنیم، خوب از کار در نمیاد. 🔸اما اگه درست سمباده خورده باشه و نرم و لطیف شده باشه، رنگ روش خوب میشینه و بهترین جلوه رو داره.» ✳️ دیدم مثل کار تربیتی خودمون میمونه. 🌿 مربی عزیز، بی خود این رنگهای معارفی و معرفتی رو هدر نده. 🌿 اول خوب و درست زمینه سازی کن، بعد رنگ بزن. 🌿 همشم دست تو نیست؛ چون او انسان هست. 🌿پس حلم و صبر رو سعی کنیم تو وجود خودمون نیز نهادنیه کرده باشیم. 🌿مترصد فرصت مناسب باش... 🆔 https://eitaa.com/zeekra
بسم الله 📝 نه هر سبزی! 🍃 هرچند می‌پیچد و بالا می آید و سبز است. 🥀 اما استحکام ندارد و مقاوم نیست. 🥀 چون ریشه های مستحکم و عمیقی ندارد. 🌴برخلاف آن درخت؛ 🌳محکم، استوار و سربلند. 🌵ریشه های عمیق و مستحکمش مقاومش کرده است. 🌿 فرق آن دو در فتنه ها روشن می‌شود. 🌱در شبهه ها! 🎄در تحمل بارها! 🌾آنکه عمیق و مستحکم است می ماند و آن یکی مغلوب! 🌴انسان های ریشه دار تربیت کنیم. 🍄نه سطحی و لغزنده! ✋یا علی علیه السلام 🆔 https://eitaa.com/zeekra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله. 📝 تو نری، صدام میاد سراغشون! 🔰حال که این روزها که از تب و تاب اغتشاشات کم شده و هیجانات تا قدر زیادی فروکش کرده، مینویسم. 🔰با هیچ کس و هیچ نهاد حکومتی و دولتی هم کار ندارم. روی سخنم به امثال خودم هست. 🔰برادر طلبه، خواهر طلبه، عزیز انقلابی و ارزشی، انگشت اتهام رو میشه فعلا سمت کسی نگیریم. 🔰میشه اول این سوال رو از خودمون بپرسیم که ما چه کردیم و چه ها می‌توانستیم بکنیم؟ 🔰میشه یادمون بیاد فرمان آقا رو. 🔰میشه یادمون بیاد فریضه رو 🔰عزیز دل... دست چند نفر رو گرفتی. چند تا جوان و نوجوان با تو رفیق هستن. 🔰 چندتاشون رو تونستی فکرشون رو بسازی؟ ریشه های اندیشه ایشون رو عمیق کنی؟ جهان بینی اشون رو ارتقاء ببخشی. 🔰اصلا بلدیم! اصلا خودمون هستیم که بخواهیم بقیه رو... 🔰اگه میبینی آتش این فتنه ها راحت گُر میگیره اونم با میدان داری افرادی با میانگین 15سال، یعنی نسل جوان و نوجوان ما دچار هجمه تربیتی هستند و ماهم نه ، نه دنبال هستیم و نه احساس میکنیم. 🔰هر طلبه، هر دانشجوی انقلابی اگه دست 10 نفر رو گرفته بود... الان اوضاع این نبود. 🔰حرف آخرم... بسم الله... 🔸🔸🔸🔸🔸 پ. ن: صحبت های آیت الله طبسی در مورد لزوم ارتباط حوزویان با جوانان 🆔 https://eitaa.com/zeekra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 به زودی میفهمی! مفت نداند نعمت ها را! ✳️ یه سوال ✳️ ❓با نعمت هامون چه کردیم... ❓بهره ای برای مقصد نهایی امون گرفته ایم؟ 🎙 عین‌صاد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 کانال یادداشت های تربیتی ذکری 🆔 https://eitaa.com/zeekra
بسم الله 📝تولد دوباره 🔸تو يك بار از مادر متولّد شدى و اين بار بايد از خودت بيرون بيايى؛ از نَفس، از غريزه ها، از عادتها متولّد شوى؛ كه مى گفت: «لا يَلِجُ فِى الْمَلَكُوتِ مَنْ لايُولَدُ مَرَّتينِ»؛ كسى كه دو بار نشود، به ملكوت خدا راهى ندارد. 📚نامه های بلوغ، ص 17 🔸كسى كه دوبار نشود به ملكوت راه نمى يابد. كسى كه از خودش بيرون نيامده، همان حيوان است كه با غريزه حركت مى كند و با طبيعتش راه مى رود و بر اساس بازتاب ها و عمل و عكس العمل زندگى مى كند. 📚صراط، ص 97 💠پ.ن: تقدیم و تبریک به همه‌ی کسانی که به فکر تولد خودشون هستن! 📌کانال یادداشت‌های تربیتی «ذکری» 🆔 https://eitaa.com/zeekra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 اطاعت اطاعت اطاعت! 🔰فرمود برای همنشینی با من، اطاعت خدا و رسول! ❓می پرسم اطاعت به چیست و تا چه مقدار از شئون زندگی ما را می‌گیرد؟ 🙏عیدتون مبارک🌺 🌸 🌷 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📌کانال یادداشت‌های تربیتی «ذکری» 🆔 @https://eitaa.com/zeekra
بسم الله 📝شما همان بچه‌ های سابق هستید که... 🔰... که فقط : 🔸یاد گرفتیم چطور از سادگی بچه گی عبور کنیم و دنیامون رو زیر عناوین مقدس بپوشونیم! 🔸نقشش رو هم خوب بازی کنیم تا حدی که بیشتر وقت ها خودمون هم نفهمیم. ❓تا کجا این بازی رو ادامه می‌دهیم!؟ ❓این خطای محاسباتی تا کجا؟ 🔸تا اونجا که گفت : 🔻[ آنان] كسانى هستند كه كوششان در زندگى دنيا به هدر رفته [و گم شده است] در حالى كه خود مى پندارند، خوب عمل مى كنند! (کهف104) 🌿وقت محاسبه نرسیده!!؟ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📌کانال یادداشت‌های تربیتی «ذکری» 🆔 https://eitaa.com/zeekra
💠 دوره تربیت اسلامی کودک و نوجوان 👌 🖊شرایط دوره: 1⃣ شرایط سنی حداقل ۲۱ سال و حداکثر ۳۲ سال 2⃣ اشتغال به فعالیت در مراکز تربیتی. 3⃣ سابقه حداقل دو سال فعالیت تربیتی. 4⃣ قبولی در آزمون مصاحبه. ✅ مزایای طرح: 🔸ارائه گواهی معتبر از سوی دفتر تبلیغات اسلامی. 🔹تشکیل پرونده تبلیغ تخصصی کودک و نوجوان. 🔸اولویت در دعوت به همکاری. 🔹تقدیر از برگزیدگان در دوره. 🔻شیوه برگزاری: 1⃣ دو نیم سال آموزشی و یک دوره کارورزی(به صورت حضوری). 2⃣ در قالب جلسات آموزشی و کارگا‌ه‌های مهارتی 3⃣ شنبه تا دوشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۹ 🔺آیدی ایتا برای اطلاعات بیشتر: 09930471728 🌐ثبت نام در سایت: https://el.balagh.ir/doreh/6778 ✨کاری از دفتر تبلیغات اسلامی قم (حجه‌الاسلام‌والمسلمین درودی) 👌
حاج آقای درودی که مسئول طراحی این دوره هستن از اساتید تربیتی هستند که توفیق شاگردی شون رو داشته و دارم. به نظرم حتما کسانی که در امر تربیت مشغولیت میدانی دارند، توان مندی علمی تربیتی اشون رو در اولویت قرار داده و از مباحث این دوره استفاده کنند.
🔰عمل ها و عامل ها 💡عمل‏ها مهم نيستند؛ مهم، عامل‏ ها و انگيزه‏ هايى هستند كه عمل را مى‏دزايند و مهم، جهت‏ ها و هدف‏ هايى هستند كه عمل را شير مى‏ دهند و بارور مى‏ كنند. 💡ما اگر در محاسبه‏ ها و اندازه‏ گيرى‏ ها، به دارايى‏ ها و عمل‏ ها و كاركردها توجه كنيم، به غرور مى‏ رسيم و به ركود مى‏ رسيم و مى‏ مانيم. 💡اما با محاسبه‏ ى نسبت‏ ها و محاسبه‏ ى عامل‏ ها و انگيزه‏ ها، به حقارت كار خويش پى مى‏ بريم؛ مى‏ بينيم چقدر مى‏ توانستيم پيش بتازيم و چقدر عقب كشيده‏ ايم. 💡ما در حالى كه سرمايه‏ ى «مالك‏ ها» را داريم، كارمان زارتر از «زُبِيرها» است. 💡اين درست است كه هزارها نفر را تربيت كرده‏ ايم و هزارها برنامه پياده كرده‏ ايم؛ ولى مى‏ توانسته‏ ايم بيشتر از آن‏ ها و زيادتر از اين‏ ها را، آن هم همراه روشى بهتر و راهى نزديك‏ تر تربيت كنيم و به دست بدهيم. 💡و مى‏توانسته‏ ايم اين كارها را نه با عامل هوس و شهرت و ثروت و يا عاطفه و رِقّت، كه با عاملى بزرگ‏ تر و عميق‏ تر همراه كنيم؛ اما خود را به دست باد سپرده‏ ايم و سرگردان هوا كرده‏ ايم. 💡و اگر خواسته باشيم كه خود را به چيزى ببنديم، آن هم به سنگ‏ هاى سنگين غرور و دستگيره‏ هاى مرگ آفرينِ خود خواهى است. ❛❛ عین‌صاد 📚  مسئولیت و سازندگی | ص ۲۳۳ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
📝در سه سوت! 🔹امشب با عمق جانم مفهوم ، ، ، ، ‌ و تلاش برای را در کمتر از 5 دقیقه فهمیدم. 🔻ماجرا از این قرار بود. 🔻استادمان بلافاصله بعد از نماز، به قدر یک نماز جماعت جمع و جور که در خانه استاد برگزار می‌شود، درس را شروع می‌کند. 🔻تا صدای اذان را شنیدم، سریعا نماز را فرادی خواندم تا راهی کلاس شوم. 🔻دوان دوان سمت ماشین رفتم. اما جلو و عقب ماشین، دو ماشین پارک دوبل کرده بودند، طوری که به هیچ وجه ماشین را نمیشد تکان داد. 🔻من داد میزدم در خیابان که این ماشین برای کیه... اما کسی جواب نمی‌داد و کسی نبود من را کمک کند. 🔻سریع با یکی از دوستان که در موسسه بود تماس گرفتم تا با موتور برساندم. 🔻گوشی اش را جواب نداد. نمی‌دانم چطوری خودم را از 2 طبقه پله کشیدم بالا، پیدایش کردم و ازش موتور خواستم. 🔻داشت آماده میشد برای نماز، اما حالتم را که دید، همراهم شد. 🔻موتور را به پارکینگ برده بود.باز به خیابان برگشتم تا کیفم را از داخل ماشین بردارم. 🔻دیدم که صاحب یکی از ماشین ها در حال حرکت هست. سریعا باز برگشتم به پارکینگ تا دوستم هم بتواند به نماز جماعت برگردد. 🔻سوار ماشین شدم و با شتاب خودم را به کلاس رساندم. 🔰استاد تازه شروع کرده بود. ✳️ گاهی ما از اضطرار به وحی حرف می‌زنیم‌‌‌؛ ✳️ گاهی از ضرورت حرکت و سلوک حرف می‌زنیم؛ ✳️ گاهی از وقت کم حرف میزنیم؛ ✳️ گاهی از حرکت با شتاب حرف میزنیم؛ ✳️ گاهی از عالم مرتبط که هر حرکت ما با دیگران و با خودمان در عوالم دیگر در ارتباط هست صحبت میکنیم؛ ✅ اما رفتارمان شبیه کسانی نیست که این حرفها حالتشان هست! 🌿چون هر حالتی نشانه هایی دارد و آن ها وقتی در من نیست، یعنی این حالات هم نیست! 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📌کانال یادداشت‌های تربیتی «ذکری» 🆔 https://eitaa.com/zeekra