هدایت شده از کاری کن خدا عاشقت بشه
💥 آیا علم و دین مخالف یکدیگرند !
Today, science and religion are the two most powerful intellectual forces on the planet. Both are capable of doing enormous good, but their chances of doing so are much greater if they can work together. The award of the Templeton Prize to Lord Rees is a small step in the right direction.
امروزه علم و دین دو نیروی روشنفکرانه قدرتمند روی زمین هستند.
هر دوی آنها دارای قابلیّت انجام خوبی های فوقالعادهای هستند، اما اگر بتوان آنها را با یکدیگر همسو کرد، این امکان بسیار بالاتر هم می رود.
جایزه Templeton prize که به لورد ریس اعطا شد، گامی کوچک در این مسیر درست بود.
🎓 ژورنال علمی نیچر
http://blogs.nature.com/soapboxscience/2011/05/18/science-owes-much-to-both-christianity-and-the-middle-ages
☘🌸☘🌸☘☘
⭕️ #ملی_گرایان برای #ایران چه کرده اند؟!
✅ برگرفته از تحلیل #دکتر_محمد_عبدالهی 👆
#مصدق #سیدحسن_امین #جبهه_ملی #ملی_گرایی #ناسیونالیسم #منافع_ملی #منافع_دشمن #آمریکا #ایرانی #جمهوری_اسلامی #حقوقدان #روحانی #جنگ #خاک #آریایی #آزادی #حقوق_بشر #محمد_عبدالهی #کریم_سنجابی #اللهیار_صالح #ادیب_برومند #جبهه_ملی_ایران #خان #بسیجی #ارباب
🌹
2.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‼️ اینها پرزیدنت تعیین میکنند!
📅 در سال ۲۰۱۵، در مراحل مقدماتیِ انتخاباتِ درونحزبیِ آمریکا برای تعیین کاندیداهای حزبهای جمهوریخواه و دموکرات، سیدرصد از رأیدهندگانِ جمهوریخواه (یعنی همحزبیهای ترامپ) در نظرسنجیها در پاسخ به این پرسش که «آیا رئیسجمهورِ آینده باید به کشورِ اغرَبه حمله کند؟»، گفتند: «بله!».
نوزده درصد از رأیدهندگانِ دموکرات (همحزبیهای کلینتون) نیز گفتند: «بله!».
🔺 جهت اطلاع، اغربه یک کشورِ خیالی، در ماجراهای علاءالدین است!
🔺 یعنی جمعیت بزرگی از رأیدهندگانِ آمریکایی، اصولاً با هر جنگی موافقند، و به خودشان زحمت فکر کردن در اینباره را نمیدهند که کشور مذکور در پرسش، وجود دارد یا نه!
#خارج_بدون_فیلتر
#فرهنگ_وحشی_غرب
ضرورت سواد رسانهای
دکتر یونس شکرخواه
🔹تا اینجا باید تا حدودی مشخص شده باشد که چرا به سواد رسانهای نیاز داریم. امروز در دنیایی زندگی میکنیم که خواه ناخواه در شرایط اشباع رسانهای قرار دارد. فضای پیرامون ما سرشار از #اطلاعات است. به عنوان مثال وقتی #تلفن_همراه یکنفر به صدا درمیآید، این اطلاعات موجود در فضا است که پل ارتباط او با تماسگیرنده شده؛ یا زمانیکه یک #مودِم میتواند افراد را به جهان بیانتهای اینترنت بکشاند، نشانهای دیگر است از همین شرایط حاکمیت اشباع رسانهای بر جهان؛ و یا حالا که میلیونها #روزنامه و #مجله و #کتاب و #خبرگزاری و شبکهی تلویزیونی بر زمین و زمان میبارد، همه نیاز دارند به اینکه در برابر چنین فضایی، چتری بر سر بگیرند و یک رژیم مصرف اتخاذ کنند.
🔹 همه نیاز دارند به اینکه در انتخابهایشان بیشتر دقت کنند، درست مانند آنچه مردم در مورد تغذیهی خودشان عمل میکنند. چون مردم اکنون باسوادتر شدهاند، مراقب هستند که در غذایی که مصرف میکنند چقدر #کلسترول، #ویتامین و یا مواد دیگر باید باشد؛ در فضای رسانهای هم باید دانست چه مقدار باید در معرض #رسانه های مختلف اعم از دیداری، شنیداری و نوشتاری بود و چه چیزهایی را از آنها برداشت.
🔹 زمانی که در بزرگراههای اطلاعاتی حرکت میکنید، #سواد_رسانهای میتواند به شما بگوید چه مقدار از وقتتان را در چه #سایت هایی- اعم از شناخته شده و ناشناخته- و چه مقدار از آن را فرضاً در #چتروم ها بگذرانید. بنابراین میتوان گفت که هدف سواد رسانهای در نخستین گامهای خود، تنظیم یک رابطهی منطقی و مبتنی بر هزینه- فایده با رسانهها است.
🔹 به این معنا که در برابر رسانهها چه چیزهایی را از دست میدهیم و چه چیزهایی را به دست میآوریم؟ و باز به عبارت بهتر، در مقابل زمان و هزینهای که صرف میکنیم، در نهایت چه منافعی به دست میآوریم؟ بنابراین یکی از اهداف اصلی سواد رسانهای این است که استفاده مبتنی بر #آگاهی و با فایده از سپهر اطلاعات را تأمین کند.
#سواد_رسانه
🎞 در سالهای اخیر فیلمهایی ساخته شده که یک تفکر را ترویج کردهاند: «ایران دیگر جای ماندن نیست!»
🔸ضعف فرهنگی، مشکلات اقتصادی، ناتوانی در درمان پزشکی، عدم درک جوانان از جمله مشکلاتی است که این فیلمها آنها را به عنوان عاملی برای مهاجرت از کشور معرفی میکنند.
🔹آیا ایران حتی برای به دنیا آمدن فرزندان هم جایی ندارد؟
منبع:نقدسینما
#روشنگری
#سواد_رسانه
1.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚦روند ظهور، رشد و افول شبکههای اجتماعی مختلف از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۸ !
📍در یک دقیقه، روند فعالیت میلیاردها انسان در طول ۱۵ سال در شبکه های اجتماعی را مرور کنید!!
#سواد_رسانه
⭕️وبلاگنویسی در مقابل اسلام هراسی
‼️آیا وبلاگنویسی در عصر شبكههای اجتماعی مرده است؟ در یك كلمه: خیر! اما این روزها یك وبلاگ برای جذب مخاطب نهتنها خوب كه باید عالی باشد.
وبلاگ حرفهایترین ابزار رسانهای جهت تولید و انتشار محتوا برای برندسازی شخصی است. و فعالیت در شبكههای اجتماعی مهمترین ابزار صاحبان وبلاگهای موفق در جهت گسترش دامنه مخاطبان است.
💢 بهواسطه الگوریتمهای سئو و رقابتهای تجاری غولهای فناوری اطلاعات، كلید واژهها و پستهایی كه در وبلاگها قرار میگیرند در موتورهای جستوجو بیشتر از محتوای اشتراكگذاری شده در شبكههای اجتماعی قابلیت ارجاع دهی پیدا میكنند.
وبلاگها در عین اینكه میتوانند منبع مهمی برای دانش افزایی باشند آزادترین قالب رسانهای هستند. و رعایت شرط ارائه محتوای با كیفیت در كنار نبود محدودیت و كلیشههای موجود در رسانه رسمی تضمینكننده تاثیرگذاری آنها در طول زمان است. البته شكی نیست كه یك وبلاگنویس حرفهای از ابزارها و تكنیكهایی از قبیل ویدئوبلاگ، میكروبلاگینگ و... برای پشتیبانی از محتوای نوشتاری خود استفاده میكند.
💢بلاگینگ پس از دو دهه بیش از هر زمانی به بلوغ خود رسیده و به یك كسب و كار درآمدزا در صنعت رسانه برای صاحبان آن نیز بدل شده است. افراد زیادی در حوزههای مختلف از گردشگری، مد، آشپزی و ... تا تولید محتوا در حوزههای دین، فلسفه، ادبیات و سیاست در جهان به بیان روزانه ایدهها میپردازند و مخاطبان فراوانی را نیز جذب خود كردهاند.
هر چند در سالهای ابتدایی ظهور وبلاگ، زبان فارسی جزو زبانهای اصلی وبلاگنویسی در جهان به شمار میرفت، اما با گسترش استفاده از شبكههای اجتماعی روند وبلاگنویسی در ایران رشد معكوس داشته است، در حالی كه این روند در كشورهای توسعه یافته با یك تعادل منطقی در تناسب با شبكههای اجتماعی رشد كرده است.
💢در حوزه وبلاگ نویسی به زبانهای دیگر تقریبا وبلاگ شاخص ایرانی وجود ندارد. و به ندرت نمونههای انگشتشماری از برخی ایرانیان مهاجر دیده میشود. یكی از این وبلاگها متعلق به هدی كاتبی، دختر ایرانی الاصل متولد آمریكاست كه به دلیل فعالیت در حوزه مد و لباس و بیان نظرات انتقادی در حوزه سیاست و مقابله با اسلام هراسی در وبلاگش با عنوان joojooazad.com مورد توجه قرار گرفته است.
💢با توجه به حجم بالای ایران هراسی، وبلاگها میتوانند حقایقی را برای مخاطبان آشكار كنند كه صرف هزینههای فراوان در رسانههای رسمی قادر به جریان سازی و بیان آنها نیست. در سالهای اخیر بهدلیل افت وبلاگنویسی به زبان فارسی، در یك سیاستگذاری غلط، توجه و توان نهادهای دستاندركار در دیپلماسی مجازی نیز صرف فعالیت در شبكههای اجتماعی شده كه فارغ از اینكه در همان هم چقدر موفق بودهاند، یك خطای راهبردی صورت گرفته است. لذا در یك بازنگری، برنامهریزی برای رشد و تقویت وبلاگ نویسی به زبانهای دیگر باید در دستور كار سیاستگذاران قرار گیرد. نباید این نكته مهم را از نظر دور داشت كه دولت و نهادهای حاكمیتی تنها وظیفه بسترسازی دارند. وبلاگنویسی یك امر درونی مبتنی بر خلاقیتهای فردی است. هر گونه اقدام دستوری در این فضا باعث افت مخاطب، هزینههای فراوان و تاثیر معكوس میشود.
💢دانشجویان، دانشآموزان و طلاب علوم دینی بهترین اقشاری هستند كه میتوانند به این حوزه ورود كرده و با شناخت ادراكات مخاطبین خود محتواهای فرهنگی، هنری، سیاسی، دینی و ایدئولوژیك را به زبانهای مختلف بهخصوص انگلیسی و عربی تولید كنند. این موضوع ضمن اینكه به رشد و تقویت یادگیری زبان در افراد كمك میكند، باعث شبكهسازی و ارتباطگیری در حوزههای تخصصی و علاقهمندیهای شخصی و حرفهای نیز میشود. دانشجویان و طلاب غیرایرانی مقیم ایران و نسل مهاجران ایرانی خارج از كشور نیز از ظرفیتهایی هستند كه بایستی برای آنها برنامه ریزی جدی داشت.
#دیپلماسی_رسانه_ای
1.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خوبه بدونید در دوران پهلوی اینقدر مردم کار داشتند که برای یه تیکه ساندویچ ،خون خودشون رو میفروشند.
#الپهلوی
⛔️شهریور۱۳۲۰، یک پسر نوجوان ایرانی در حالا بستن زنجیر چرخ برای کامیون نیروهای آمریکایی ❗️
زمانی که آمریکاییها ایران را اشغال کرده بودند.
⭕️اقتدار یعنی از اون تاریخ ننگین که دشمن کشورمون رو اشغال میکرد و کسی هم جرات حرف زدن نداشت،
رسیدیم به جایی که دشمن جرات نداره یک نگاه چپ به کشورمون داشته باشه❗️
تازه تشکر کرده که اون هواپیماش را نزدیم
#گلوبال_هاوک