🔴 #قدر_بدانید
🔻 رهبرانقلاب:
☘ #ماه_رجب، ماه مبارکی است؛ ماه توسل و تذکر و توجه و تضرع و استغاثه و محکم کردن پیوند دلهای محتاج و نیازمند ما به ذیل لطف و فضل الهی است. این روزها را قدر بدانید. هر یک روز ماه رجب، یک نعمت خداست.
☘ در هر #ساعتی از این ساعات، یک انسان اگر هوشمند و زرنگ و آگاه باشد، میتواند چیزی را به دست بیاورد که در مقابل آن، همهی نعمت های دنیا پوچ است؛ یعنی میتواند رضا و لطف و عنایت و توجه الهی را به دست آورد.
☘ بعد از ماه رجب، ماه شعبان و بعد ماه رمضان است. برادران و خواهران مسلمان! ای صاحبان دلهای بیدار و مخصوصاً ای جوانان! این سه ماه را قدر بدانید. ۱۳۶۹/۱۱/۱۹
🆔:@zeinabyavaran313
1_200884991.mp3
642.1K
بسیار زیبا حتما گوش بدید
آزاد شدن از تعلقات
حجتالاسلام رنجبر
🆔:@zeinabyavaran313
1_200237710.mp3
6.04M
#پست_ویژه_شهادت_امام_هادی(علیه السلام)
[ مُریدم مُرادی، یا امام هادی _ زمینه ]
🎤جواد مقدم
🚩هیئت خادم الرضا قم
🆔:@zeinabyavaran313
هر صبح یک آیه:
🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺
«وَ قَالُوا هَٰذِهِ أَنْعَامٌ وَحَرْثٌ حِجْرٌ لَّا يَطْعَمُهَا إِلَّا مَن نَّشَاءُ بِزَعْمِهِمْ وَأَنْعَامٌ حُرِّمَتْ ظُهُورُهَا وَأَنْعَامٌ لَّا يَذْكُرُونَ اسْمَ اللَّهِ عَلَيْهَا افْتِرَاءً عَلَيْهِ ۚ سَيَجْزِيهِم بِمَا كَانُوا يَفْتَرُونَ»
و گفتند: «این چهارپایان و زراعت (که مخصوص بتهاست، براى همه) ممنوع است. و جز کسانى که ما بخواهیم ـ به گمان آنها ـ نباید از آن بخورند. و (اینها) چهارپایانى است که سوار شدن بر آنها حرام شده است.» و چهارپایانى (داشتند) که (هنگام ذبح،) نام خدا را بر آن نمى بردند، و به خدا دروغ مى بستند. (و مى گفتند: «این احکام، همه از ناحیه اوست.») بزودى (خدا) آنها را به سزاى افتراهایى که مى بستند کیفر مى دهد.
(انعام/۱۳۸)
🆔:@zeinabyavaran313
❇تفســــــیر ❇
احکام خرافى بت پرستان
در این آیات به چند قسمت دیگر از احکام خرافى بت پرستان که حکایت از کوتاهى سطح فکر آنها مى کند اشاره شده است و بحث آیات قبل را تکمیل مى نماید.
نخست مى فرماید: بت پرستان مى گفتند: این قسمت از چهار پایان و زراعت که مخصوص بت ها است و سهم آنها مى باشد به طور کلّى براى همه ممنوع است، مگر آنهائى که ما مى خواهیم (وَ قالُوا هذِهِ أَنـْعامٌ وَ حَرْثٌ حِجْرٌ
لا یَطْعَمُها إِلاّ مَنْ نَشاءُ بِزَعْمِهِمْ).
و به پندار آنها تنها بر این دسته حلال بود، نه بر دیگران.
و منظورشان از افراد مُجاز، همان خدمه و متولیان بت و بتخانه بود، تنها این دسته بودند که به پندار آنها حق داشتند از سهم بت ها بخورند.
از این بیان نتیجه مى گیریم: این قسمت از آیه در حقیقت اشاره به چگونگى مصرف سهمى است که براى بت ها از زراعت و چهار پایان قرار مى دادند، که شرح آن در دو آیه قبل گذشت.
کلمه حِجْر (بر وزن شعر) در اصل، به معنى ممنوع ساختن است و همان طور که راغب در کتاب مفردات گفته است: بعید نیست از ماده حجاره به معنى سنگ، گرفته شده باشد; زیرا هنگامى که مى خواستند محوطه اى را ممنوع اعلام کنند، اطراف آن را سنگ چین مى کردند.
و این که به حجر اسماعیل این کلمه اطلاق شده است به خاطر آن است که به وسیله دیوار سنگى مخصوصى از سایر قسمت هاى مسجد الحرام جدا شده است.
به همین مناسبت، گاهى به عقل حجر گفته مى شود، به خاطر آن که انسان را از کارهاى خلاف منع مى کند.
و هر گاه کسى زیر نظر و تحت حمایت دیگرى قرار بگیرد مى گویند در حِجر او است.
و محجور به کسى گفته مى شود که از تصرف در اموال خویش ممنوع است.
🌼🌼🌼
سپس به دومین چیزى که آنها تحریم کرده بودند اشاره کرده، مى فرماید: آنها معتقد بودند قسمتى از چهار پایان هستند که سوار شدن بر آنها حرام است (وَ أَنـْعامٌ حُرِّمَتْ ظُهُورُها).
ظاهراً مراد همان حیواناتى است که در آیه ۱٠۳ سوره مائده به عنوان سائبه ، بحیره و حام شرح آن گذشت (براى اطلاع بیشتر ذیل آیه مزبور را مطالعه فرمائید).
بعد از آن، سومین قسمت از احکام نارواى آنها را بیان کرده، مى فرماید: نام خدا را بر قسمتى از چهار پایان نمى بردند (وَ أَنـْعامٌ لا یَذْکُرُونَ اسْمَ اللّهِ عَلَیْهَا).
این جمله ممکن است اشاره به حیواناتى باشد که به هنگام ذبح تنها نام بت را مى بردند و یا حیواناتى بوده است که سوار شدن بر آنها براى حج را تحریم کرده بودند، چنان که در تفسیر مجمع البیان ، تفسیر کبیر ، المنار و قرطبى از بعضى از مفسران نقل شده است و در هر دو صورت حکمى بود بى دلیل و خرافى.
عجیب این است که به این احکام خرافى قناعت نمى کردند، بلکه طبق فرموده قرآن به خدا افترا مى بستند و آن را به او نسبت مى دادند (افْتِراءً عَلَیْهِ).
و در پایان آیه پس از ذکر این احکام ساختگى مى فرماید: خداوند به زودى کیفر آنها را در برابر این افترائات خواهد داد (سَیَجْزیهِمْ بِما کانُوا یَفْتَرُونَ).
آرى، هنگامى که بشر بخواهد به فکر ناقص خود جعل حکم و قانون کند ممکن است هر طائفه اى با هوا و هوس هاى خود احکام و مقرراتى بسازند، نعمت هاى خدا را بى جهت بر خود حرام و یا کارهاى زشت و خلاف خود را بر خود حلال کنند.
این است که مى گوئیم قانونگذار تنها باید خدا باشد که همه چیز را مى داند و از مصالح کارها آگاه و از هر گونه هوا و هوس بر کنار است.
(تفســــــیر نمونه، ذیل آیه ۱۳۸ سوره مبارکه انعام)
🆔:@zeinabyavaran313
‼️روزه های مستحب مؤكّد – ماه رجب و ماه شعبان
🔷 #روزه گرفتن در #ماههای_رجب_و_شعبان ـ هرچند يك روز از این دو ماه باشد ـ مستحب مؤکد است.
#احکام_روزه #روزه_ماه_رجب_و_شعبان
🆔:@zeinabyavaran313
💠 امام هادی علیه السلام:
✍اٍنَّ اللهَ جَعَلَ اَلدُّنیا دارَ بَلوی وَالآخِرَةَ دارَ عُقبی وَ جَعَلَ بَلوَی الدُّنیا لِثَوابِ الآخِرَةِ سَبَباً، وَ ثَوابَ الآخِرَةِ مِن بَلوَی الدُّنیا عِوَضاً
🔰خداوند دنیا را منزل حوادث ناگوار و آفات، و آخرت را خانه ابدی قرار داده است و بلای دنیا را وسیله به دست آوردن ثواب آخرت قرار داده است و پاداش اُخروی نتیجه بلاها و حوادث ناگوار دنیاست.
📙اعلام الدین، ص ۵۱۲
🔳 شهادت امام هادی علیهالسلام را تسلیت عرض میکنیم!
🆔:@zeinabyavaran313
🌺صلوات خاصه امام هادی(علیه السلام):
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَصِيِّ الْأَوْصِيَاءِ وَ إِمَامِ الْأَتْقِيَاءِ وَ خَلَفِ أَئِمَّةِ الدِّينِ وَ الْحُجَّةِ عَلَى الْخَلائِقِ أَجْمَعِينَ اللَّهُمَّ كَمَا جَعَلْتَهُ نُورا يَسْتَضِيءُ بِهِ الْمُؤْمِنُونَ فَبَشَّرَ بِالْجَزِيلِ مِنْ ثَوَابِكَ وَ أَنْذَرَ بِالْأَلِيمِ مِنْ عِقَابِكَ وَ حَذَّرَ بَأْسَكَ وَ ذَكَّرَ بِآيَاتِكَ وَ أَحَلَّ حَلالَكَ وَ حَرَّمَ حَرَامَكَ وَ بَيَّنَ شَرَائِعَكَ وَ فَرَائِضَكَ وَ حَضَّ عَلَى عِبَادَتِكَ وَ أَمَرَ بِطَاعَتِكَ وَ نَهَى عَنْ مَعْصِيَتِكَ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ وَ ذُرِّيَّةِ أَنْبِيَائِكَ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ.
🔅اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهُم و اَهلِڪ اعدائهم🔅
🆔:@zeinabyavaran313
#اعمال_لیله_الرغائب
روزه روز پنج شنبه
نماز لیله الرغائب
شب زنده داری
🆔:@zeinabyavaran313