🆔 @zekrroozane ذکرروزانه
😭🌙😭🌙😭🌙😭🌙😭🌙
🌙😭🌙😭🌙😭🌙😭🌙😭
زمزمه وداع با ماه مبارک رمضان
🍃🌺🍃
خداحافظ ای سوز و آه شبانه
خداحافظ ای گریه ی بی بهانه
خداحافظ ای ماه دلدادگی ها
خداحافظ ای دلبر بی نشانه
🍃🌺🍃
خداحافظ ماه چشمان بیدار
خداحافظ ای فرصت ناب دیدار
خداحافظ ای دیده های سحرخیز
خداحافظ ای سفره ی پاک افطار
🍃🌺
خداحافظ ای چشمه ی جاری عشق
خداحافظ ای اشک دلداری عشق
خداحافظ ای ماه مهمانی مهر
خداحافظ ای فرصت یاری عشق
🍃🌺🍃
خدا حافظ ای ماه شبهای روشن
خداحافظ ای ذکر وتسبیح وجوشن
خداحافظ ای توبه ی لیله القدر
خداحافظ ای فرصت پرکشیدن
🍃🌺🍃
خداحافظ ای جلوه ی نور ایمان
خداحافظ ای فصل تجدید پیمان
خداحافظ ای ماه شب زنده داری
خداحافظ ای سفره داری قرآن
🍃🌺🍃
خداحافظ ای لحظه ی بی قراری
خداحافظ ای روضه و روزه داری
خدا حافظ ای قصه ی تشنه کامی
خداحافظ ای اشک از دیده جاری
😭🌙😭🌙😭🌙😭🌙😭🌙
🌙😭🌙😭🌙😭🌙😭🌙😭
ڪانال ذڪـر رۅزانـہ
أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ
✅ https://t.me/zekrroozane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم استثنائی کمتر دیده شده
امام خمینی(ره):
آقای خامنه ای تا وقتی که انقلاب به اوج خودش برسد تا آخر حاضر خواهد بود!
ان شاءالله تا ظهور امام زمان
( عجل الله تعالی فرجه الشریف)
🆔 @zekrroozane ذکرروزانه
🆔 @zekrroozane ذکرروزانه
🌙🌹اعمال شب اخرماه رمضان🌹🌙
ً 🌹توصيه حضرت صاحب الزمان عليه السلام براي شب اخر ماه رمضان
محمدبن عبدالله حميري در باره وداع ماه رمضان از حضرت صاحب الزمان
عليه السلام سوال ميكند و حضرت چنين پاسخ ميدهند :
♥️وداع از ماه رمضان در شب اخر انجام مي شود ،اما اگر خوف از آن بود كه ماه سي شب نباشد ، وداع در دو شب انجام شود.
📕 وسايل الشيعة ج١٠ ص٣٦٣
به نقل از احتجاج
💥١- صد بار استفغار
"استغفرالله و اتوب اليه"
بحار ج٩٨ص ٧٤ نقل از اقبال
💥٢- قرائت سوره هاي زير :
انعام ، كهف ، يس
بحار ج٩٨ص ٧٤ نقل از اقبال
💥٣- نماز شب اخر:
دو ركعت :
هر ركعت حمد و بیست بار توحيد
بحار ج٩٧ص٣٨٥ نقل از اربعين شهيد
💥٤- دعاي وداع حضرت سجاد عليه السلام در صحيفه سجاديه
ڪانال ذڪـر رۅزانـہ
أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ
✅ https://t.me/zekrroozane
🌸صدای پای عید میآید
🎊 و دل مومن بر سر
🌸دو راهی آمدن
🎊عید رمضان و
🌸رفتن ماه رمضان بلا تکلیف است
🎊از آمدن آن یک دل شادباشد
🌸 یا از رفتن این یک محزون
😔🌙😔🌙😔🌙😔🌙😔
🌸پیشاپیش عید سعید فطرمبارک🌸
ڪانال ذڪـر رۅزانـہ
أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ
✅ https://t.me/zekrroozane
🌸احکام🌸
🌸فطره مهمان شب عید فطر🌸
آراء مراجع معظم تقلید در مورد مهمانی که قبل از غروب شب عید فطر وارد منزل صاحب خانه میشود متفاوت است.
برخی از علمای فعلی، مهمانی را که برای همان یک وعده افطار در خانه صاحبخانه است، نانخور حساب نمیکنند و زکاتش را بر خودش واجب میدانند نه بر میزبان اما فتوای مبارک امام خمینی(رحمت الله علیه) این است که فطره مهمانى که پیش از غروب شب عید فطر با رضایت صاحبخانه وارد شده و نانخور او حساب مىشود، بر او (یعنی بر میزبان) واجب است.
اما اگر مهمان بعد از غروب آخرین روز ماه مبارک رمضان وارد خانه میزبان شود زکاتش به عهده صاحبخانه نیست.
اگر کسی چند روز قبل از عید فطر، وارد خانه میزبان شده (مثل مسافری که در خانه اقوامش ساکن میشود) و مهمان آنهاست و تا غروب آفتاب هم همچنان مهمان آنان محسوب میشود در نظر همه علما نانخور میزبان است و فطرهاش بر عهده میزبان است.
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🆔 @zekrroozane
🌸 احکام 🌸
📥 سوال:
ارتکاب چه گناهانی توسط فقیر باعث می شود که پرداخت زکات فطریه به او جایز نباشد؟
📤 پاسخ:
✍ امام خمینی (ره):
بنابر احتیاط واجب شراب خواری و کسی که آشکارا گناه کبیره می کند.
✍ آیت الله خامنه ای:
بنابر احتیاط واجب کسی که آشکارا گناه کبیره انجام میدهد.
✍ آیت الله سیستانی:
بنابر احتیاط واجب، شراب خواری، بی نمازی، آشکارا گناه کردن و تجاهر به فسق.
✍ آیات وحید، تبریزی و خویی:
بنابر احتیاط واجب شراب خواری، بی نمازی و کسی که آشکارا گناه کبیره می کند.
✍ آیات صافی، نوری، فاضل و گلپایگانی:
به شراب خوار و کسی که آشکارا معصیت می کند، بنابر احتیاط واجب نمی توان فطریه داد.
✍ آیت الله زنجانی:
به شراب خوار و کسی که زکات دادن به او کمک به معصیتش است، نمی توان فطریه داد.
✍ آیت الله مکارم:
به شراب خوار بنابر احتیاط واجب نمی توان فطریه داد.
✍ آیت الله بهجت:
بنابر احتیاط واجب به کسی که گناه کبیره (مانند خوردن شراب، رعایت نکردن حجاب و نماز نخواندن) می کند، خصوصا کسی که در ملا عام این گناهان را انجام می دهد، زکات فطریه داده نشود؛ مگر به قدر ضروریات خود و خانواده اش. همچنین پرداخت فطریه به معتادی که مقداری از آن را صرف اعتیاد می کند، خلاف احتیاط است.
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🆔 @zekrroozane ذکرروزانه
4_721038705925555010.mp3
4.56M
❤ #شرح_دعای
#روز_بیست_و_هشتم
#ماه_مبارک_رمضان
توسط استاد اخلاق
#آیت_الله_مجتهدی
#بسیاااار_عالیه 👌👌...
🆔 @zekrroozane ذکرروزانه
💢اگر در شب_قدر سرنوشت ما نوشته میشود، چه لزومی دارد هر سال شب قدر تکرار شود؟
چرا یکبار برای همیشه نوشته و ثبت نمیشود؟
✅شب قدر منحصر در شب نزول قرآن و سالی که قرآن در آن نازل شد نیست بلکه با تکرار سال ها، آن شب نیز تکرار می شود. یعنی در هر ماه رمضان شب قدری است که در آن شب امور سال آینده تقدیر می شود. دلیل بر این امر این است که:
✅اولا: نزول قرآن به طور یکپارچه در یکی از شب های قدر چهارده قرن گذشته ممکن است ولی تعیین حوادث تمامی قرون گذشته و آینده در آن شب بی معنی است.
✅ثانیا: کلمه «یفرق» در آیه شریفه «فیها یفرق کل امر حکیم» در سوره دخان به خاطر مضارع بودنش، استمرار را می رساند و نیز کلمه «تنزل» در آیه کریمه «تنزل الملائکه و الروح فیها باذن ربهم من کل امر» به دلیل مضارع بودنش دلالت بر استمرار دارد.
✅ثالثا: از ظاهر جمله «شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن» چنین برمی آید که مادامی که ماه رمضان تکرار می شود آن شب نیز تکرار می شود. پس شب قدر منحصر در یک شب نیست بلکه در هر سال در ماه رمضان تکرار می شود.
در این خصوص در تفسیر برهان از شیخ طوسی از ابوذر روایت شده که گفت: به رسول خدا(صل الله علیه وآله) عرض کردم یا رسول الله(صل الله علیه وآله)
آیا شب قدر شبی است که در عهد انبیا بوده و امر به آنان نازل می شده و چون از دنیا می رفتند نزول امر در آن شب تعطیل می شده است؟
فرمود: «نه بلکه شب قدر تا قیامت هست.»
ڪانال ذڪـر رۅزانـہ
أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ
✅ https://t.me/zekrroozane
5_6064566591582896227.mp3
944.6K
⚜اسـماء الحسنی⚜
✓ به سبکی دلنشين
مُحِبٰآنِهِ اَللٰهْ
🆔 @zekrroozane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🆔 @zekrroozane ذکرروزانه
🌙🌺🌙
🔵 از حضرت صادق علیه السلام روایت است که: در هر شب ماه رمضان مىخوانى
💥اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ أَنْ تَجْعَلَ فِیمَا تَقْضِی وَ تُقَدِّرُ مِنَ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ فِی الْأَمْرِ الْحَکِیمِ مِنَ الْقَضَاءِ الَّذِی لا یُرَدُّ وَ لا یُبَدَّلُ أَنْ تَکْتُبَنِی مِنْ حُجَّاجِ بَیْتِکَ الْحَرَامِ الْمَبْرُورِ حَجُّهُمْ الْمَشْکُورِ سَعْیُهُمْ الْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمْ الْمُکَفَّرِ عَنْ سَیِّئَاتِهِمْ [عَنْهُمْ سَیِّئَاتُهُمْ] وَ أَنْ تَجْعَلَ فِیمَا تَقْضِی وَ تُقَدِّرُ أَنْ تُطِیلَ عُمُرِی فِی خَیْرٍ وَ عَافِیَةٍ وَ تُوَسِّعَ فِی رِزْقِی وَ تَجْعَلَنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِکَ وَ لا تَسْتَبْدِلْ بِی غَیْرِی ☀️
🔵 در انیس الصالحین است که:
در هر شب از شبهاى ماه رمضان بخواند ☀️أَعُوذُ بِجَلالِ وَجْهِکَ الْکَرِیمِ
أَنْ یَنْقَضِیَ عَنِّی شَهْرُ رَمَضَانَ
أَوْ یَطْلُعَ الْفَجْرُ مِنْ لَیْلَتِی هَذِهِ وَ
لَکَ قِبَلِی تَبِعَةٌ أَوْ ذَنْبٌ تُعَذِّبُنِی عَلَیْهِ
ڪانال ذڪـر رۅزانـہ
أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ
✅ https://t.me/zekrroozane
🌺🌙🌺🌙🌺🌙🌺🌙🌺🌙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💞✨💞✨💞✨💞✨💞
✳️ دعای پیش ازخواندن قرآن ✳️
اَللّهُمَّ بِالحَقِّ اَنزَلتَهُ و بِالحَقِّ نَزَلَ ، اَللّهُمَّ عَظِّم رَغبَتی فیهِ وَاجعَلهُ نُوراً لِبَصَری وَ شِفاءً لِصَدری وَ ذَهاباً لِهَمّی وَ غَمّی وَ حُزنی ، اَللّهُمَّ زَیِّن بِهِ لِسانی وَ جَمِّل بِهِ وَجهی وَ قَوِّ بِهِ جَسَدی وَ ثَقِّل بِهِ میزانی ، وَارزُقنی تِلاوَتَهُ عَلیٰ طاعَتِکَ ءاناءَ اللَّیلِ وَ اَطرافَ النَّهارِ ، وَاحشُرنی مَعَ النَّبِیِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الاَخیار..
💞✨💞✨💞✨💞✨💞
🆔 @zekrroozane ذکرروزانه
🆔 @zekrroozane ذکرروزانه
🌹﷽ 🌹﷽🌹﷽🌹﷽🌹
🌹﷽🌹﷽
﷽🌹﷽
🌹﷽
﷽
🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌
✍آیات برگزیده جز ۲۹ قرآن❤️
👈كلَُّمَا أُلْقِىَ ....(8) قَالُواْ بَلىَ قَدْ ....(9) وَ قَالُواْ لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ ....(10- ملک)
هرگاه که گروهى در جهنم انداخته می شوند، نگهبانانش از آنها مىپرسند: مگر بیمدهندهاى برای شما نیامد؟ جواب می دهند: چرا؛ آمد ولى ما او را انكار كردیم و گفتیم: خدا هیچ چیز نازل نكرده است و شما بیمدهندگان هم در گمراهى بزرگى هستید. آنگاه مىگویند: اگر ما به دعوت نجاتبخش آنان گوش کرده بودیم یا در حقایق خلقت تعقّل كرده بودیم؛ کارمان به اینجا نمی کشید و الان بین جهنمیان نبودیم.
« فَوْجٌ » کفاری هستند که دسته دسته وارد جهنم می کنند. «خزنة» ملائكهاى هستند كه مامور بر آتشند.
مراد از «سمع» و «عقل» در اینجا عمل به مقتضای این دو است
آیات، به اصلى ترین عامل سیه¬روزی دوزخیان اشاره می کند: خداوند از یك سو گوش شنوا و عقل به اینها داد و از سوى دیگر پیامبرانش را با دلائل روشن به سوی اینها گسیل داشت؛ اگر اینها از این همه ابزار هدایت که در اختیارشان قرار گرفت بهره می بردند هرگز سرانجامشان به جهنم ختم نمی شد.
روح انسان به مانند زمینی است که خداوند او را به چشمه درون (عقل) و نهر بیرون (وحی) مجهز کرد تا انسان با بهره از این دو نهال جان خود را برویاند و به ثمر برساند؛
👈 وَ أَمَّا مَنْ أُوتىِ.....(25)... خُذُوهُ فَغُلُّوهُ(30)ثُمَّ الجَْحِیمَ صَلُّوهُ(31) ... إِنَّهُ كاَنَ لَا ....(33)وَ لَا یحَُضُّ..(34- حاقه)
و اما كسى كه پرونده اعمالش را به دست چپش دهند، مىگوید: اى كاش پروندهام را دریافت نمىكردم ... او را بگیرید و در غل و زنجیرش كشید؛ آن گاه به دوزخش دراندازید ... زیرا او به خداى بزرگ ایمان نمىآورده و مردم را به اطعام نیازمندان تشویق نمىكرده است.
آیات عده ای را نامه عمل به دست چپ می دهند و آنها را به زنجیر کشیده و به دوزخ می افکند زیرا جرم اینها دو چیز بوده: یکی اینکه به خداوند ایمان نیاوردند و دیگر اینکه مردم را برای کمک به نیازمندان و رفع حوائج آنها ترغیب نمی کردند.
علامه طباطبایی(ره) در شرح « وَ لَا یحَُضُّ عَلىَ طَعَامِ الْمِسْكِینِ » می نویسد: یعنی در مورد بینوایان سهل انگاری می کردند و رنجی که فقرا می کشیدند اهمیتی برای آنها نداشت
نکته قابل توجه اینکه قرآن کریم این بی تفاوتی در حق مستمندان را گناهی بزرگ در ردیف کفر به خداوند عظیم بیان می کند که این طرز بیان گویای شدت و عظمت این معصیت است.
👈 سَأَلَ سَائلُ بِعَذَابٍ وَاقِعٍ(1- معارج)تقاضا كنندهاى تقاضاى عذابى كرد كه واقع شد.
تقاضا كننده « نعمان بن حارث» یا «نضر بن حارث» بود كه به هنگام منصوب شدن على ع به ولایت در غدیر خم ، خشمگین شد به رسول خدا ص گفت: آیا این جریان را از پیش خود به راه انداختی یا اینکه از ناحیه خداوند مآمور به اجرای آن بودی؟ پیامبر ص فرمود: از ناحیه خدا مأمور به انجام آن بودم. او که باین سخن بیشتر ناراحت شده بود گفت: خداوندا! اگر این خلافت و ولایت حق است و از ناحیه توست؛ سنگى از آسمان بر ما فرود آور! در این هنگام سنگى فرود آمد و بر سر او خورد و او را به هلاکت رساند
👈الْمُصَلِّینَ(22)الَّذِینَ هُمْ عَلىَ صَلَاتهِِمْ دَائمُونَ(23)وَ الَّذِینَ فىِ أَمْوَالهِِمْ حَقٌّ مَّعْلُومٌ(24)لِّلسَّائلِ وَ الْمَحْرُومِ(25- معارج)
نماز گزاران، آنان كه همواره بر نمازشان مداوم و پایدارند و آنان كه در اموالشان حقّى معلوم است براى درخواست كننده [تهیدست] و محروم [از معیشت و ثروت].
. علامه طباطبایی(ره) با اشاره به روایتی از امام صادق ع می نویسد: بعضى از مفسرین حق معلوم را به زكات واجب تفسیر كردهاند؛
👈وَ أَمَّا الْقَاسِطُونَ فَكاَنُواْ لِجَهَنَّمَ حَطَبًا (15- جن)ستمگران که منحرفین از جاده عدالتند هیزمان جهنمند.
همین کسانی که در دنیا با ظلم و ستم خود آتش گناه و معصیت را در جامعه شعله ور می کردند؛ در قیامت هم هیزم و وقود جهنم شده و با ورودشان هم خود می سوزند و هم آتش دوزخ را شعله ورتر می کنند
این آیه از آیاتی است که با صراحت تمام اعلام می دارد که جهنم و عذاب آن باطن همین گناهانی است که افراد در دنیا خود را به آن آلوده کردند.
👈 مَا سَلَكَكمُْ فىِ سَقَرَ(42)قَالُواْ لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّینَ(43)وَ لَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِینَ(44)وَ كُنَّا نخَُوضُ مَعَ الخَْائضِینَ(45)وَ كُنَّا نُكَذِّبُ بِیَوْمِ الدِّینِ(46) حَتىَّ أَتَئنَا الْیَقِینُ(47- مدثر)
دلایل افتادن در جهنم :نخست ما از نمازگزاران نبودیم دیگر اینكه ما اطعام مسكین نمىكردیم دیگر اینكه ما پیوسته با اهل باطل همنشین و همصدا مىشدیم منظور از «خوض» سرگرمى عملى و زبانى در باطل، و فرو رفتن در آن است، و اینكه ما همواره روز جزا را انكار میكردیم
﷽
🌹﷽
﷽🌹﷽
🌹﷽🌹﷽
🌹﷽ 🌹﷽🌹﷽🌹﷽🌹
.ڪانال ذڪـر رۅزانـہ
أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ
✅ https://t.me/zekrroozane