eitaa logo
زندگی برای مهدی
98 دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
5.1هزار ویدیو
142 فایل
هرچه که امام زمانمان می پسندند
مشاهده در ایتا
دانلود
💠قال‌الصادق (علیه‌السلام)«مَن عَرَفَ فاطِمة(علیهاالسلام)حَقَّ مَعرِفَتِها فَقَد أدرَکَ لَیلَةالقَدر وانَّما سُمّیَت فاطِمة لأنَّ الخَلق فُطِموا عَن مَعرِفتها» 🔹امام‌صادق(علیه‌السلام)فرمودند: ▪️هرڪس حقیقت (سلام‌الله‌علیها)رابشناسد حقیقت شب قدر را درڪ ڪرده او نامیده شد زیراخلائق راهی به معرفت اوندارند. 🔺درتوضیح روایت یڪی از آداب دین ماتسلیت گفتن به صاحب عزاست ڪه توصیه شده وحتی درحالی ڪه ریا مبطل هرعملی هست دراین مسئله ریا مبطل عمل نیست وبه ماتوصیه ڪردند خودتان رابه صاحب عزا نشان دهید مجالس فاطمیه ڪه مجلس (علیهاالسلام)وصاحب عزا فرزند بزرگوارشان حضرت بقیةالله‌الاعظم (ارواحنافداه) است راباید بادعای سلامتی ایشان انجام دهیم. شماره:3⃣ [جلد۴۳صفحه۶۵] ╭─┅🍃🌸🍃┅─╮ @majlesi110 ╰─┅🍃🌸🍃┅─╯ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
4⃣1⃣ 🔹ازبزنطی نقل شده ڪه گفت:مردی به حضرت‌امام‌صادق(علیه‌السلام)عرض ڪرد: ⚜«قَد ظهر فِی هذاالزَّمان قوم یُقال لَهُمُ‌الصّوفیه فَماتَقول فیهم؟قال (علیه‌السلام)اِنهم أعداؤنا فمن مال إلیهم ویَتشبهون بِهِم ویلقبون أنفسهم بلقبهم ویأوّلون أقوالهم ألافمن مال الیهم فلیس منّاو انّا منه براء ومن أنکرهم وردّ علیهم کان کمن جاهد‌الکفار‌ بین یدّی رسول الله(صلی‌الله‌علیه‌وآله)» 🔰دراین زمان جماعتی پیداشدندڪه آن‌هاراصوفی میگویند نظرشمادرباره آنها چیست❓آن حضرت فرمود:آن‌ها دشمنان ماهستند پس هرڪس به آنان میل ڪند و گرایش داشته باشد در‌زمره آنان می‌باشد و باآنان محشور‌می‌شود. به زودی گروه‌هایی پیدا شوندڪه ادعای محبت ما‌رادارند وبااین حال،به صوفیان میل می‌ڪنندوگرایش دارند واز آنان سرمشق میگیرند ‌وخود‌راشبیه آنان می‌نمایند. ولقب های آنان را[مانند قطب‌ و پیر ‌و مرشد و شاه...]برخود می‌گذارند وگفتار آنان را [ڪه بامعارف مامخالفت دارد.]تأویل می‌برند وبه معارف ما برمی‌گردانند، [تاآن ها راشیعه وپیر ومادراعتقاد،قلمدادڪنند.] ♨️هرڪس به آن‌هامیل ڪند وگرایش داشته باشد،ازمانیست وما از او بیزاریم،وهرڪس به ردّ وانڪارآن‌ها بپردازد مانند ڪسی است ڪه پیشاپیش پیغمبر خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) باڪافران جهاد ڪند. شماره2⃣از مبحث [مستدرک‌الوسائل۱۲/۳۲۳ انوارالنعمانیه۲/۲۹۳ سفینه‌البحار ۵/۱۹۷] ╭─┅🍃🌸🍃┅─╮ @majlesi110 ╰─┅🍃🌸🍃┅─╯ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
💠امام‌علی(علیه السلام) وارد بازار بصره شد، دید مردم سرگرم خرید و فروشند، بر غفلت مردم سخت گریست. سپس فرمود: ♨️ای بندگان دنیا❗️ روزها برای معامله‌های خود قسم یاد می‌ڪنید، شب‌ها در بستر می‌خوابید، در شبانه روز از غافلید، پس چه وقت برای خود توشه بر می‌گیرید، و در امر فڪر میڪنید. 🔹مردی به حضرت گفت: چه ڪنیم به تأمین مخارج زندگی نیازمندیم. ⚜حضرت فرمود: تأمین زندگی از راه حلال آدمی را از باز نمی‌دارد، و چنانچه قصد احتڪار و جمع آوری دنیا داشته باشی، هرگز عذرت پذیرفته نیست. مرد گریه ڪنان برگشت و رفت. حضرت او را صدا زد و فرمود: برگرد بیشتر توضیح بدهم. ▪️آن مرد برگشت. امام(علیه‌السلام) فرمودند: ⚜بدان ای بنده خدا❗️هرڪس در این جهان برای تلاش ڪند پاداشش در آن دنیا بر او پرداخت می‌گردد، و هرڪس در دنیا فقط برای دنیا ڪار ڪند در فڪر نباشد، مزدش در جهان آتش جهنم خواهد بود. ⚜سپس این آیه را خواندند: «و اما مَن طَغی وآثَرالحَیاة الدنیا فان الجَهیم هی المأوی»: هر ڪس از حڪم خدا سرڪش و طاغی شد، و زندگی دنیا را برگزید، دوزخ جایگاه اوست. [ج ۷۷ص۴۲۴،ج۱۰۳ص۳۲] ╭─┅🍃🌸🍃┅─╮ @majlesi110 ╰─┅🍃🌸🍃┅─╯ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔸حضرت امام‌صادق(علیه‌السلام) خطاب به یڪی از اصحابشان فرمودند: ⚜«يَا أَبَا هَارُونَ، إِنَّا نَأْمُرُ صِبْيَانَنَا بِتَسْبِيحِ فَاطِمَةَ عَلَيْهَا السَّلَام كَمَا نَأْمُرُهُمْ بِالصَّلَاةِ؛ فَالْزَمْهُ، فَإِنَّهُ لَمْ يَلْزَمْهُ عَبْدٌ فَشَقِيَ». 🔰 ای ابا‌هارون، همانا ما ڪودڪان خود را همانگونه ڪه به نماز امر می‌ڪنیم به تسبیحات حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) نیز امر می‌‌ڪنیم؛پس بر این ذڪر مداومت ڪن، زیرا هر بنده‌ای بر آن مداومت ڪند تیره بخت نمی‌شود 🔻بیان محقق مجلسی رحمة الله علیه: 🔸قوله(عليه‌السلام): ⚜" فشقي" المراد بالشقاء سوء العاقبة و يقابل السعادة، أو المراد بالتعب الشديد في الدنيا و الآخرة. ▪️مراد از «شقي» همان «شقاء» یعنی بدعاقبت در مقابل واژه سعادت، یا مراد درماندگی شدید در دنیا وآخرت است. ✨براے عاقبت‌بخیرے خـود و فـرزندانمان،این تسبیحات گران‌بهــا را به آنان آمـوزش دهیم📿 [کافی شریف] ╭─┅🍃🌸🍃┅─╮ @majlesi110 ╰─┅🍃🌸🍃┅─╯ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠قال صلي الله عليه و آله : مَن أَكَلَ لُقْمَةَ حَرامٍ لَمْ تُقْبَلْ لَهُ صَلاةٌ أَرْبَعينَ لَيْلَةً، وَلَمْ تُسْتَجَب لَهُ دَعْوَةٌ أَربَعينَ صَباحاً، وَكُلُّ لَحْمٍ يُنبِتُهُ الحَرامُ فَالنّارُ أَوْلى بِهِ، وَ إنَّ اللُّقْمَةَ الواحِدَةَ تُنبِتُ اللَّحْمَ.  ⚜پیامبر‌(صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم) فرمودند: 🔹ڪسى ڪه لقمه حرام بخورد تا چهل شب نمازش قبول نمى شود، و دعايش تا چهل روز مستجاب نمى شود، و گوشتى ڪه آن لقمه حرام مى‌روياند به آتش سزاوارتر است، آرى يڪ لقمه هم گوشت مى‌روياند❗️ [ج۶۶،ص۳۱۳] ╭─┅🍃🌸🍃┅─╮ @majlesi110 ╰─┅🍃🌸🍃┅─╯ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
امام جعفرصادق (عليه‌السلام) ‌فرمودند: ‏ترين حالت بندگان به خدا و زمانی ڪه خداوند از ایشان است هنگامى است ڪه در ميان آنها نباشد و براى آنها ظاهر نشود و آنها محـل او را ندانند. ولى در عين حال معتقد باشند ڪه باقی است، پس در اين زمان شب و روز متوقع (و در انتظار آن) باشید. [ ج ۵۲ص ۱۴۵] ╭─┅🍃🌸🍃┅─╮ @majlesi110 ╰─┅🍃🌸🍃┅─╯ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
💥شیخ الإسلام علّامہ مجلسے(رحمة‌الله‌علیه): 💠بدان ڪه احاديث در مدح اِخفاء و پنهان ڪردن عبادت وارد شده است. چنانچه به سند معتبر از حضرت رسول(صلّى‌الله‌عليه‌وآله) منقول است ڪه: ⚜ «هر چند عبادت مخفى تر است،اَجرش بيشتر است». ▪️و در حديث ديگر وارد شده است ڪه: ⚜«عمل صالح را چون بنده از خلق پنهان مى‌ڪند و مخفى مى‌دارد،خدا البته آن را براى مردم ظاهر مى‌گرداند ڪه او را در دنيا زينت بخشد،با آنچه ذخيره فرموده است از براى او از ثواب آخرت». ▪️و از حضرت‌صادق(عليه‌السلام) منقول است ڪه: ⚜«محبوبترين اَعمال نزد حق سبحانه و تعالىٰ نماز است،و آن آخر وصيّت پيغمبران است❗️ پس چه بسيار نيڪوست ڪه شخصى غسل ڪند يا وضو بسازد و وضو را ڪامل به جا آورد. پس به ڪنارى رود ڪه هيچ اِنسى او را نبيند. پس حقّ تعالىٰ بر او مطّلع گردد ڪه گاهى در رڪوع است و گاهى در سجود. به درستى ڪه بنده هرگاه سجده ڪند و سجده را طول دهد،شيطان فرياد مى‌ڪند ڪه: واويلاه❗️ فرزندان آدم اطاعت خدا نمودند و من عصيان او ڪردم،و ايشان سجده ڪردند و من از سجده اِبا ڪردم» [ص۵۴۰_۵۴۱] ╭─┅🍃🌸🍃┅─╮ @majlesi110 ╰─┅🍃🌸🍃┅─╯ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
⚜حضرت فاطمه‌زهرا(سلام‌الله‌علیها)فرمودند : 💥به خدا سوگند، اگر حقّ، یعنى خلافت و امامت را به اهلش سپرده بودند؛ و از عترت و اهل بیت پیامبر(صلوات اللّه علیهم) پیروى ومتابعت ڪرده بودند حتّى دو نفر هم با یڪدیگر درباره خدا و دین اختلاف نمى‌ڪردند.و مقام خلافت و امامت توسط افراد شایسته یڪى پس از دیگرى منتقل مى‌گردید و در نهایت تحویل قائم آل محمّد(عجّل اللّه فرجه الشّریف) مى گردید ڪه او نهمین فرزند از حسین (علیه‌السلام) مى باشد [ج ۳۶ ص ۳۵۲] ╭─┅🍃🌸🍃┅─╮ @majlesi110 ╰─┅🍃🌸🍃┅─╯ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
💥شیخ‌الاسلام علامـہ‌مجلسے(رحمة‌الله‌علیه) 💠احاديث بسيار دلالت مى‌ڪند بر اين ڪه عبادات واجبه را مانند نماز واجب و زڪات واجب و غير آن،علانيّه ڪردن بهتر است ڪه آدمى مُتّهم به ترڪ واجبات نشود و موجب رغبت ديگران گردد. و ايضا ريا در آن بسيار نمى باشد،چون حقّ لازم و واجب است،و در اَداى حقوق لازمه چندان فخرى و ريايى نمى باشد. 🔹چنانچه به سند معتبر از حضرت صادق(عليه‌السلام) منقول است ڪه: ⚜ «هرچه را خدا فرض و واجب گردانيده،علانيّه ڪردنش بهتر است از پنهان ڪردن؛و هرچه سُنّت باشد،پنهان ڪردنش بهتر است از علانيّه ڪردن❗️و اگر ڪسى زڪات مالش را بر دوش بگيرد و علانيّه قسمت نمايد،هر آينه نيڪو و جميل خواهد بود». 🔰و بر اين مضمون احاديث بسيار است خصوصا نماز واجب به جماعت واقع ساختن و در مساجد و مجامع به جا آوردن،فضيلت نامتناهى دارد. پس احاديثى ڪه در باب اِخفاى عبادت واقع شده است،مراد از آنها عبادتهاى سُنّت است،يا مراد آن است ڪه از باب سُمعه خود به مردم نشنواند و اِفتخار به آنها نڪند❗️ [ص۵۴۰_۵۴۱] ╭─┅🍃🌸🍃┅─╮ @majlesi110 ╰─┅🍃🌸🍃┅─╯ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
💠 روزی شخصی محضر امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) می‌رود و می‌گوید: 🔹یا امیرالمومنین بنده به علّت مشغله زیاد نمی‌توانم همه‌ی دعاها را بخوانم، چه ڪنم❓ ⚜حضرت می‌فرمایند: خلاصه‌ی تمام ادعیه را به تو می‌گویم، هر صبح ڪه بخوانی گویی تمــام دعــاها را خوانده‌ای: 1️⃣ الْحَمْدُ لله عَلَى کُلِّ نِعْمَةٍ 2️⃣ و أَسْأَلُ اللهَ مِنْ کُلِّ خَیْرٍ 3️⃣ و أَعُوذُ باللهِ مِنْ کُلِّ شَرٍّ 4️⃣ و أَسْتَغْفِرُ اللهَ مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ ✅ تــرجمــه: 1⃣خدا را سپاس و حمد می‌گویم برای هر نعمتی که به من داده است. 2⃣و از خداوند هر خیر و خوبی را درخواست می‌کنم. 3⃣ و خدایا به تو پناه می‌برم از همه‌ی بدی‌ها. 4⃣و خدایا مرا ببخش برای تمام گناهانم. [ ج۹۱، ص۲۴] ╭─┅🍃🌸🍃┅─╮ @majlesi110 ╰─┅🍃🌸🍃┅─╯ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
در تفسیر آیه شریفه: ⚜«طُوبی لَهُم وَ حُسنُ مَئَاب» ▪️از پیغمبراڪرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) سوال میڪنند یا رسول‌الله❗️«طوبی لَهُم» یعنی چه❓ 🔹حضرت می‌فرمایند : «شَجَرَةٌ فی‌الجَنّة» یعنی درختی است در ، اصل آن در خانه من است و شاخه‌هایش در خانه اهل . 🔸باز می‌پرسند:یا رسول‌الله‌(صلی‌الله‌علیه‌وآله)❗️ به چه معناست❓ 🔹ایشان می‌گویند: درختی است ڪه اصل آن در خانه علی(علیه‌السلام)است و شاخه هایش در خانه اهل 🔸می‌پرسند یا رسول‌الله‌چرا یڪبار گفتید اصلش در خانه شماست یڪبار گفتید در خانه حضرت‌علی(علیه‌السلام)است❓ 🔹حضرت فرمودند: «إنَّ داری وَ دارُ عَلیٍ واحِدَة» هیچ دوئیَتی بین این دو نیست.منظور از هردو نَفس من است. ╭─┅🍃🌸🍃┅─╮ @majlesi110 ╰─┅🍃🌸🍃┅─╯ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰