نماز اول وقت بخونی ...
نماز شب بخونی...
دعا و قرآن بخونی ...
به پدر و مادرت احترام بزاری ...
و کلی کار خوب دیگه انجام بدی ...
ولی ...☝️🏻
یه غیبت کوچیک 😔
همه ی خوبی هایت برای اون شخص ثبت میشه 😟و برای تو پاک 😢
انگار نه انگار که این ها رو تو انجام دادی 😔
حواسمون باشه 🙂
#خودسازی
غربت مومنان در آخرالزمان
_______________
_______________
🎇📚🎇📚🎇📚🎇📚
در باره روزگار غربت اسلام در آخرالزمان احادیث بسیاری نقل شده است.
✅ پیامبر اکرم (ص) در روایتی دوران آخرالزمان را چنین توصیف می نمایند:
روزگاری خواهد آمد که دین خدا تکه تکه خواهد شد. سنت من در نزد آنان بدعت و بدعت در نزد آنان سنت باشد، شخصیت های بزرگ در نزد آنها حیله گر خوانده می شوند و اشخاص حیله گر در نزد مردم، با شخصیت و وزین خوانده شوند. مومن در نزد آنان حقیر و بی مقدار می شود و فاسق به پیش آنها محترم و ارجمند باشد، کودکانشان پلید و گستاخ و بی ادب و زنانشان بی باک و بی شرم و بی حیا شوند، پناه بردن به آنها خواری و اعتماد به آنان ذلت و درخواست چیزی از آنها نمودن، جامه درویشی به تن کردن و مایه بیچارگی و ننگ است.
ایشان در ادامه می فرمایند:
زمانی بر مردم بیاید که هر کس دین خویش را به سختی حفظ کند. دینداری شان بسان کسی ماند که آتش در دست خود نگه دارد.
✅ از علی بن ابی طالب (ع) درباه آخرالزمان سوال شد:
آیا در آن زمان مومنانی وجود دارند؟
حضرت فرمود: آری.
باز پرسیده شد: آیا از ایمان آنان بر اثر فتنه ها چیزی کاسته می شود؟ فرمود: نه، مگر آن مقدار که قطرات باران از سنگ خارا بکاهد اما آنان در رنج بسر برند.
✅ امام صادق(ع) سختی مومنان در آخر الزمان را چنین تشریح می نماید:
در آن زمان می بینی که پیروان همه ادیان تحقیر میشوند و حتی هر کس که یک فرد دیندار را دوست داشته باشد. مردم ارتباط با او را تحریم می کنند و او را از خود می رانند.[10]
لذا در دعای شکواییه که سفارش شده هر روز در آخرالزمان بخوانید میفرماید:
«اللهم نشکو الیک فَقدَ نبینا و غببة ولینا و قِلّة عددنا و کثرة عدونا...»
پس یکی از وجوه غربت آخرالزمان، قلّت عدد و زیادی دشمنان و گسیختگی امت اسلام و پراکندگی مسلمانان است و در این میان تنها یک عده مؤمنان حقیقی هستند که آنان غربا هستند.
اما تجلی غربت در آخر الزمان وجود نازنین امام زمان (عج) است.
امیرالمؤمنین (علیه السلام) در باره غربت حضرت مهدی (عج) میفرماید: صاحب این امر (غیبت) تنها و یگانه و غریب است. [11]
سزاست اگر مومنین در غربت ولی خویش ندبه جدایی و تنهایی سر دهند؛
أَیْنَ الْمُدَّخَرُ لِتَجْدِیدِ الْفَرَائِضِ وَ السُّنَنِ
أَیْنَ الْمُتَخَیَّرُ لِإِعَادَةِ الْمِلَّةِ وَ الشَّرِیعَةِ
أَیْنَ الْمُؤَمَّلُ لِإِحْیَاءِ الْکِتَابِ وَ حُدُودِهِ
أَیْنَ مُحْیِی مَعَالِمِ الدِّینِ وَ أَهْلِهِ
کجاست آن ذخیره براى تجدید فریضه ها و سنّت ها،
کجاست آن برگزیده براى بازگرداندن دین و شریعت،
کجاست آن آرزو شده براى زنده کردن قرآن و حدود آن،
کجاست احیاگر نشانه هاى دین و اهل دین.
💠منبع:
📚[10] بشاره الاسلام، ص ۱۳۲
📚[11] مکیال المکارم، ج1، ص 129
@zhoornazdik
27.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
داستان حضرت موسی و بنی اسرائیل...
@zhoornazdik
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اظل ممنونک یا حسین.....
@zhoornazdik
•😇•
🔅پنج چیز قلب را نورانے میڪند:
۱_ زیاد "قل هو الله احد" را خواندن
۲_ڪم خوردن
۳_نشستن با علما
۴_نماز شب خواندن
۵_راه رفتن در مساجد
#آیتاللهمجتهدےتهرانے👤
درجهکمالانسانبه
اندازهمقاومتیاستکه
دربرابرخواستههاینفسانی
خودابرازمیدارد :)🌿
#شهیدمصطفیچمران
#صبح_بخیر_امام_زمانم✨🌸
السلام علیک بجوامع السلام✋🌸
ای افتاب حسن برون ادمی ز ابر⛅️
کان چهره مشعشع تابانم ارزوست✨🌤
____
💥آخرالزمان در روایتهای اسلامی خُلقیاتی که در آخرالزمان رایج میشود❗️
📌قسمت اول:
☄ امام صادق (ع) دربارۀ وضعیت مردم در آخرالزمان فرمودهاند:
⚡️«اگر روزی بر مردی بگذرد که در آن روز گناهی بزرگ، مانند هرزگی یا کمفروشی یا انجام کار حرام یا میخوارگی نکرده باشد، آنروز گرفته و غمناک شود و گمان کند آنروزش به هدر رفته و عمرش در آن روز تلف شده است».
💫 مفهوم آخرالزمان هم گسترۀ زمانیِ بعثت پیغامبر اکرم (ص) تا برپایی قیامت را در برمیگیرد و هم بهطور ویژه به عصر ظهور منجی در روزگارِ پیش از قیامت اطلاق میشود. بنابراین، اشارههای فراوانی هم که در کلام حضرت رسالتپناه (ص)، حضرت امیرالمؤمنین (ع) و دیگر امامان معصوم (ع) به نشانههای آخرالزمان و ویژگیهای مردمانش شده، برخی مربوط به دورههای نزدیکِ پس از حیات شریف پیغامبر اکرم (ص) است، یعنی زمان خلفا و نیز حکومت بنیامیه، بنیعباس و شماری نیز مربوط است به دورۀ آستانۀ ظهورِ منجی و نیز عهد ظهور و همچنین دورۀ منتهی به پایان دنیا و برپایی قیامت.
🍂اما آنچه در دومین شماره از سلسله نوشتههای «از آخرالزمان» بدان پرداخته شده است، معرفی و مرور برخی از ویژگیهایی است که در روایتهای معصومان (ع) برای مردمانِ آخرالزمان و نحوۀ زندگی و رفتار و اندیشهشان بیان شده است. البته آنچه از ظاهرِ این روایتها برمیآید این است که بسیاری از این نشانهها برای دورۀ منتهی به ظهور حضرت مهدی موعود (عج) بیان شده است.
🌱ایمان والای مردمان آخرالزمان
از مهمترین روایتهای بشارتدهنده دربارۀ مردمی از آخرالزمان، یعنی بهطور ویژه آنانکه در عصر غیبت امام دوازدهم (عج) بهسر میبرند، حدیثی است از حضرت خاتم الانبیا (ص) که در شمارۀ پیش نیز یاد شد. در این حدیث حضرت خاتمالنبیین (ص) خطاب به امیر مؤمنان(ع) فرمودهاند که «یا علی، عجیبترینِ مردم از نظر ایمان و بالاترینِ آنها در یقین، آنها هستند که در آخرالزمان میآیند و پیامبری نمیبینند و امام از دیدههایشان پنهان است و از نوشتههای [قرآن و حدیث] ایمان میآورند». [۱]
🌿این حدیث، گویای ارزشِ والای مردان و زنانی است که ندیده و نشنیده، اما با دلی آکنده از یقین و ایمانِ به خدا، به پیروی از پیغامبر آخرالزمان (ع) و خاندانِ مطهرش و قرآن کریم میپردازند؛ آنهم در روزگاری که گاه حق و باطل چنان به هم میآمیزد که برگزیدنِ راه درست، جز به نور ایمانِ راستین میسّر نشود. ایمانِ این مردمان اما چنان است که گویی رسولالله (ص) و ائمۀ اطهار (ع) را بهچشمِ سَر میبینند.
🍁 بیتردید، شهیدانِ انقلاب اسلامی و دفاع مقدّس و مدافعان حرم از زمرۀ این مردمانند.
وقتی آدمی روز مؤمن است و شب کافر
اما فارغ از این روایتِ نویددهنده، روایتهای دیگری نیز دربارۀ ویژگیهای آخرالزمانیان بیان شده است که اغلب، بیمدهنده و دربردارندۀ هشدار است. در این دسته حدیثها، از زشتیها، ناراستیها، بدعتها، انحرافها و بدیهای اخلاق و کردار مردمِ آخر زمان سخن رفته است.
از نمونۀ اینگونه روایتها، این سخن معروف از پیغامبر اکرم (ص) است که به سختیِ «مؤمنماندن» در آخرالزمان اشاره دارد.
✨ حضرت (ص) فرمودهاند:
🌱 «فرصت را برای اعمال نیک پیش از آنکه فتنههایی مانند پارههای شب تاریک پدید آید، غنیمت شمارید. در آن هنگام انسان صبح مؤمن است و شب کافر میشود؛ شب کافر است و روز مؤمن میشود و دین خود را بهعوض ناچیزِ دنیا میفروشند».
🍃در روایت دیگری نیز فرمودهاند: «فتنهها خواهد بود که در اثنای آن، مرد به صبح مؤمن باشد و به شب کافر شود، مگر آنکه خدایش به علم زنده دارد». [۲]
📚ارجاعها:
۱. «مکارم الاخلاق»؛ شیخ حسن بن فضل طبرسی؛ ترجمۀ سید ابراهیم میرباقری؛ تهران: فراهانی؛ ۱۳۶۵؛ ج ۲، ص ۳۹۸.
۲. «نهج الفصاحه»: مجموعه کلمات قصار حضرت رسول اکرم (ص)؛ ترجمۀ ابوالقاسم۸ پاینده؛ تهران: جاویدان؛ ۱۳۶۱؛ ص ۲۱۶ و ۲۱۷ و ۳۶۸.