eitaa logo
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
400 دنبال‌کننده
256 عکس
159 ویدیو
11 فایل
🌹ضیافتی اندیشه ورزانه به نام حضرت مادر سلام الله علیها . 📩راه ارتباطی جهت پیشنهادات خوب شما رفیقان طریق: @Beshnoazzan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻؛ مظهر : مباهله -که یاد آن را باید گرامی داشت و بسیار مهم است- در واقع و و تکیه‌ی بر است و این، آن چیزی است که ما همیشه به آن داریم. ۱۳۹۷/۶/۱۵ آیا می توان اکنون بچه های رزمنده را به یاد بیاوریم که چگونه برای رفتند و در مستانگی نگاه امام ، جایی برای نمی دیدند و شد آن‌چه که خواستند؟؟؟ و اگر اکنون برای فتح خرمشهرهای پیش رو نیز، نیازمند به همان عزم وایمان هستیم، این عزم وایمان چه نسبتی با ترس از طرف مقابل دارد؟ آیا می توان امروز یک دیگر را به انتخابات دعوت کنیم، اما نه از سر از آمدن رقیب؟؟!! بلکه دعوت به حضوری که در آن هر کس را می یابد؛ ومگر این جا مجالی برای باقی است؟؟!! و دیگر چه خوفی است از طرف مقابل آن‌گاه که او خودرا در نسبت با وجود مردم نمی بیند تا درکی از یک را واجد شود؟ و چقدر فاصله است بین دیدن وجودمردم تا وعده هایی برای گذران فقط امروز آن ها؟؟ و مگر بشر امروز متعلق به ساحت اکنون خویش است وآینده ای نمی خواهد؟؟؟ روز مباهله روز تجدید عهد با ایمانی است که در افق آن مفهومی ندارد، شک وتردید رنگ باخته ؛ همانگونه که پیغمبر در مستانگی ایمانشان ، همه جانش ،( انفسنا ) همه دارایی خود را به میدان آورد، و مگر در تردید می توان این گونه در در میدانِ توحیدی، امیدوارانه حاضر شد؟ وچه زیبا رهبری متذکر می شوند: ما همیشه به این اقتدار ایمانی احتیاج داریم. 💠@ziafat_andishe
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 بینی(قسمت): مردم ایران مردمی فهیم و آگاهند آنان اگر بتوانند همتشان را هماهنگ سازند، می‌توانند از عهده کارهای بزرگ برآیند مهم این است که نگاهی به آینده بیندازیم، البته این کار، است .آینده جهان هرگز تا این اندازه مبهم و تاریک نبوده است معذا اگر به افق چشم بدوزیم ،شاید بارقه امیدی را که اشارت شده ، ببینیم. () 🔻سوال: مگر آینده چیست و نگاه به آینده چگونه است که ازنگاه یک متفکر امروز، کار مشکلی است؟ و یقینا هر کسی از عهده کار مشکل بر نمی آید !!! ادامه...🔽🔽🔽 💠@ziafat_andishe
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 (قسمت): من از یک معلم نقاشی مدرسه درس ساده یاد گرفته‌ام که هرگز آن را از یاد نمی‌برم؛ یک روز که ما ملتفت شد یکی از محصلان نمی‌تواند دو نقطه را با یک خط مستقیم به هم وصل کند و متوجه شد که چشم و دست او با هم از به حرکت می‌کند، به او تذکر داد که برای رسم یک پاره خط باید: 🔻 چشم را به نقطه مقصد بدوزد و دست را به تبع چشم حرکت دهد. قالب کسانی که می‌خواهند پاره خطی را رسم کنند ، دستورالعمل آن معلم گرامی را به کار می‌بندند. 🔻 درسی که او داد چیزی بیش از روش کشیدن یک پاره خط بود. من از او آموختم که برای و باید را در نظر داشت تا دست درست کار کند و راه ، طی شود. () ✍اکنون باید در آستانه انتخابات پیش رو از خود پرسید: به راستی چقدر در بین مردم ایران و سپس نمایندگان آن ها برای کسب صندلی ریاست جمهوری ، این فهم دقیق ،ظریف و موشکافانه از آینده وجود دارد؟ اگر از می گوییم، ایا میتوان بدون توجه به مساله پیشرفت و اینده پیش رو ، از مدیریت کشور سخن گفت ؟ در غیاب تفکر آینده است که حرف ها و سخن ها همه تکرارند و در سطح گذران‌ معاش زندگی مصرف دارند. و آیا این گفتمان اکنون زده ، سخن انقلاب است؟ ادامه دارد...🔽🔽🔽 💠@ziafat_andishe
‌‌ 📑 کدام رئیس جمهور؟ کدام آینده؟ 🔸 گفت و گو با حضور 📆 امروز یازدهم تیرماه ۱۴۰۳ ⏱ساعت 17:30 جلسه به صورت مجازی برگزار میگیرد. لینک دعوت مجازی🔻 https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom 🔻لینک دعوت تصویری https://eitaa.com/soha_sima @soha_sima 💠@ziafat_andishe
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 🎙جلسه گفت وگو؛ 🔹️با موضوع : زن در گفتمان پیشرفت اگر از مهم‌ترین مساله های پیش روی تاریخ ماست ، خوب می دانیم که شرط پیشرفت در هر تاریخی ، داشتن زنان و مردان آن قوم می باشد ، مدام‌مساله داشته باشند و پرسش آن ها را رها نکند. اما همیشه و همه جا پرسش وجود ندارد و تا نباشد ، حرکتی اتفاق نمی افتد. یقینا تامل بر روی در این تاریخ و به خصوص در پیش رو، پرسشی که از درون زن می جوشد ، از آن جهت می تواند مهم باشد که حرکت زن به سمت و در پاسخ به پرسش خویش ، جهشی است برای یک که تا به حال در ندیدن خود اتفاق افتاده است . 🗓زمان :سه شنبه ۱۲ تیرماه ⏰ساعت ۱۶:۳۰ تبادل نظرات و پاسخ به سوالات: 🔻@Beshnoazzan 💠@ziafat_andishe
‌ ‌ 💠 درباره دیشب(1) 🔸 آقای با جدی گرفتن و احترامی که برای آقای قائل شد، یک اطمینان به مردم داد که این کشور مسائلی دارد و از آن طرف راه حل‌هایی که می‌توان با صبر و متانت فارغ از به قدرت رسیدن کشور را به رساند. 🔹 این امر سبب خواهد شد که مردم با پیروزی هرکدام از نامزدها احساس بن بست نکنند. 🔸 یکی از چالش‌هایی که ما در در این سال‌ها داشته‌ایم این بوده است که گروه‌های مختلف مردم با شکست نامزد مطلوبشان احساس می‌کردند دیگر به بن بست رسیده‌اند و شاید این همان خطر دوقطبی شدن است. 🔹 دیشب آقای جلیلی نشان داد چه رای بیاورد و چه رای نیاورد با تمام وجود پای مسائل کشور می‌ایستد و این نحوه از حضورِ سیاسی ،حتی برای ایشان نیز است. ✍🏻 حجت‌الاسلام نجات بخش ‌ ‌ 🔺 @varastegi_ir ๛ وارَستِگی 💠@ziafat_andishe ‌ ‌
در باره مناظره دیشب (۲): درک اقای پزشکیان از کشور داری ،به مثابه تصمیمات ما برای امور شخصی خودمان است که چون مثلا ما می‌توانیم درس بخوانیم و سلیقه فردی خود را در نحوه زندگی و ساختن و پرداختن خانه و خور و خواب و لباس موثر می یابیم و حتی می‌توانیم از راهی که رفته‌ایم برگردیم و قدم در راه دیگری بگذاریم ؛ گمان می‌کنیم که در امر کشور داری هم می توانیم همین تغییراتی را پدید آوریم که یک شخص در زندگی خصوصی خود پدید می‌آورد .آیا صاحب این درک هرگز گمان نمی‌کند که یک قیاس مع الفارق کرده؟؟؟ بلکه خود را در مقام راهنما و معلم می‌یابد و گمان می کند: 🔻 بدون اینکه نیاز به و داشته باشد با و با ، مشکلات تاریخی عالم را با دو سه جمله و عبارت حل می‌کند و در مقام خیال و وهم ، را به می‌اندازد. به راستی از این تفکر واز این سیاست باید به خدا پناه برد، چگونه می توان متذکر شد که اداره کشور ، می خواهد و ؛ تفکری که با آغاز می شود: 🔻درنگاه واقع بینانه به وضع موجود، سر چشمه این عیب ها کجاست؟ و چرا تدابیر اتخاذ شده کمتر موثر واقع شده؟ 💠@ziafat_andishe
در باره دیشب(۳): راستی در مسیر حکمت‌های حضور در ، زبان قلم را می‌توان به این درشت گوییی ها باز کرد؟؟؟ در حالی که باید به افقی نظر کرد که بسی صاف و زلال است و می‌توان هر لحظه نفس تازه کرد و در اندیشه توجه به دعوتی بود که در سِرّ سُوِیدای ما ، هم هست و هم نیست .به خود باید نظر کرد و از افکاری که سبب می‌شوند باید پرهیز نمود. آیا نباید را از رهبر معظم انقلاب آموخت که حقیقت انقلاب را در امروز و فردای این تاریخ می‌شناسند؟؟ () ✍به راستی در مناظرات گذشته چقدر در تفصیل سخن رانده شد؟ و مگر اینده ای که انقلاب اسلامی ما را به آن فرا می خواند ،کدام آینده است؟ فردایی که تکرار امروز است آینده نیست، در این تعریف امروز ادامه دیروز است و فردا ادامه امروز. آن که آینده بین است بدون تامل در راهی وارد نمی شود تا پس از طی مقداری از راه دوباره برگردد و به راه دیگر رود و در ان راه هم به جایی نرسد و شود. همین از است که و و در پی دارد. آینده انقلاب از مسیر روزمرگی نمی گذرد.؛ و مگر تفکر غیر انقلابی ، ما را جز به روز مرگی در سیاست ورزی و کشور داری رهنمون است؟ 💠@ziafat_andishe
حاج قاسم:جمهوری اسلامی حرم است. اقای مسعود پزشکیان: در صورت عدم‌مذاکره با چند کشور محدود استکباری،ایران است. : راستی مگر می‌شود از دوران شگفتی که ما در در تجربه کردیم غفلت کنیم و در ادامه با عزمی نو و در شرایطی دیگر به سوی آن دوران قدم برنداریم و از چاه تاریک ، و امیدوار منتظر فرو افتادن ریسمانی جهت نجات خود نباشیم ؟ 🔻حتماً راهی در پیش است ، اگر نگویم راهی از همان جنس ما را فرا گرفته و باید با و آن را بشناسیم و در آن گام بزنیم و خود را و باشیم. ✍به راستی چگونه می توان تفاوت از زمین تا اسمان این دو عبارت را به زبان آورد؟ یکی وطن را حرم‌ می بیند ؛پس تا پای جان برای ایران می ماند، و دیگری وطن بدون مذاکره با قدرت های استکباری را قفس می بیند. اگر ما اکنون در درک معنای انقلاب، سیاست،فرهنگ و علم، پرسشی نداریم،جز این است که هر چه را که در دنیای مرسوم رایج است کافی می دانیم؟ و چگونه اهل و طلب شویم آن گاه که وحصن تاریخ غربزدگی وبی فکری ان‌چنان مارا در برگرفته و کرده،که امکان سخت است؟ اکنون به ما،هم دور است و هم‌نزدیک‌. امروز هم به اسانی می توان به آن رسید و هم شایدکیمیای ناب ۴ ساله اینده گردد. باید ازحبس این حصارغربزدگی بیرون آییم، در وادی تفکرکمی قدم زنیم و هوایی را تنفس کنیم تاچشمانمان به مددخودآگاهی بیناگشته و گوش هایمان شنوای پرسش های پیش رو گردد،آن گاه خواهیم دیدکه یعنی همین و این یعنی با بودن. 💠@ziafat_andishe
ایا جز همان نگاهی است که در آن با ندیدن جوانان و در نبود طرحی برای اینده، ورود به دانشگاه را همان طرفه ای می بینند که باید بروند و... واگر هر کودکی از ابتدای ورود به سیستم‌اموزش رسم کشور ،خود را یک رونده در راهی ببیند که از اکنون قدم می زند و مدرک گرفتن و کلاس بالاتر رفتن ، صِرف بایدها نیست، بلکه او در این مسیر راه اینده خود را می گشاید وجودش را همان امکان برای اینده می یابد. و یقینا در این نگاه ، باید ما از سیستم‌ مدرسه و دانشگاه رایج فارغ شویم و مدرسه و دانشگاه ها را از مدرک گرایی فارغ ببینیم و هر دانش اموز و دانشجورا به او بنمایانیم تا او خود برای این آینده ، شوق امیز حرکت کند. در این نگاه دیگر کودک و نوجوان و جوان محصل ما ،نه تنها سختی درس خواندن را تحمل نمی بیند که به استقبال آن‌می رود و در طلب خود هر روز پرسش گرانه ، به مسائل وطن خود می اندیشد و به خزائن علم دست می یابد چرا که پرسش ، کلید خزائن علم است: العلم خزائن و المفاتیح السوال. امام باقر عليه السلام فرمود: دانش گنجهايي است كه كليد آنها است. 💠@ziafat_andishe
در استقبال از : آن چه تقدیم می شود برداشتی زیبا از قصه مادری و سیاست ورزی در عرصه جامعه امروزی از نگاه یکی از هم راهان است؛ نگاهی که می تواند ما را از تنگ‌نظری ها درنسبت با مادرانگی رهانیده و عازم آینده درخشان نماید. 👇👇👇👇
در : این‌روزها که باز بازار انتخابات داغ است، چالش‌هایی درباره‌ی حضور زنان در منصب ریاست جمهوری یا تطبیق عنوان رجل سیاسی بر خانم‌ها مطرح می‌شود، تیتر این مقاله نیز شاید به این گمان دامن می‌زند، اما شاید بتوان مادری و زنانگی را به نحو دیگری مطرح کرد. در وادی سیاست؛ مادری می‌تواند خود ملجأ و پناهی برای سیاست باشد به این معنا که شأن هر دو تدبیر امور است، به‌گونه‌ای که با همراه است که می‌تواند فضای مولد و پیش‌رونده ایجاد کند به تعبیر دیگر می‌تواند افقی را ترسیم کند تا انسان‌ها معنای خود و کارها و وظایف خود را بیابند. وقتی مادران می‌خواهند دخترانشان را آماده‌ی مادری کنند چه کاری انجام می‌دهند؟ آیا از منافع مادری می‌گویند؟ مثلاً می‌گویند که اگر این کار را بکنی خوب است؟ یا عالَمی را جلویش می‌گذارند که در آن عالم چه می‌شود؟ گاهی مادرتان می‌گوید «برو مهندسی برق یا فیزیک بخوان»، که انتهای این مسیرتاحدی معلوم است، یا مهندس برق می‌شوی یا در زمینه‌ی فیزیک کار می‌کنی! ولی گاهی مادر، ما را به سمت آینده‌ای می‌فرستد، که هیچ چیز محصَّلی در آن نیست و نمی‌دانی آیا موفق می‌شوی یا نه ! در واقع مادر منفعتی روبروی فرزند نمی‌گذارد، بلکه تنها او را به راه، مسیر یا منشی می‌کند. مادرانگی در یک نوع روی می‌دهد و اگر همین درک از مادری را بتوانیم دریابیم، نگاه غرض‌ورزانه نسبت به پیرامون و داشتن راه‌حل و ایده را بی‌آینده و محدود خواهیم‌دید. در سیاست نیز ما گرفتار چنین مسائلی هستیم، شاید آن‌قدر در کارها و تدابیرمان صاحب‌غرض شده‌ایم که مسیر و نگاه به آینده را فراموش کرده و آن را جزء بدیهیات و موضوعات پیش‌پا افتاده می‌دانیم. این‌روزها در وادی سیاست و انتخابات رخدادگونه‌ای که پیش رو داریم، آیا می‌توانیم با نگاه مادری به ماجرا نظر کنیم؟ یعنی به جای آنکه به دنبال آرزوها و توقعات خود از دولت باشیم و آن را در کارنامه یا برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی دنبال کنیم و بعد از انتخابات گوشه‌ای بنشینیم و منتظر برآورده‌شدن خواسته‌های خود توسط دولت باشیم؛ میدان حضور و مسئولیت خود (مردم) را در زبان و نگاه نامزدهای ریاست جمهور بیابیم. نگاه مادری در میدان سیاست می‌تواند زوایای جدیدی را پیش‌روی ما قرار دهد، به این معنا که دولت می‌تواند همچون مادر، راه عمل و ایفای نقش را برای مردم هموار کند و گره‌های بزرگی که نهادهای دولتی و اجرایی دچار آن‌ هستند، و خود نیز مشکلی بر مشکلات می‌افزایند، را با حرکت‌های خودجوش مردمی مرتفع کند. 💠@ziafat_andishe
▪️تابستان گرم ۱۴۰۰ زمانی‌که روحانی پاستور را ترک میکرد، تعداد جان باختگان روزانه کرونا به حدود ۷۰۰ نفر رسیده بود و ظریف در نامه‌ای رسمی اعلام کرد با احتساب دوزهای اهدایی کشورها فقط حدود ۲۸ میلیون دوز واکسن تهیه شده است. وضع درآمدهای کشور فاجعه بار بود و خزانه ای خالی تحویل آقای رئیسی شد. تنخواه دولت پیش‌خور شده بود و تعهدات مالی دولت رکورد زده بود. به روایت دکتر مخبر تقریباً تمام کالاهای اساسی در وضعیت قرمز قرار داشتند و از بعضی از آنها فقط به اندازه ۱۲ روز در انبارها چیزی ذخیره شده بود. قطعی مستمر برق و هزاران نقطه در کشور با تنش آبی... دولتی ورشکسته، بدهکار، در آستانه قحطی بزرگ با انبوهی از وعده‌ها و تعهدات مالی با تورمی نزدیک به ۶۰ درصد که بر اساس پیش‌بینی مسئولان ارشد دولت روحانی به خاطر حجم نقدینگی طی چند ماه به تورمی سه رقمی تبدیل می‌شد. ▪️ولی دولت بدون اینکه حتی یک روز پرداخت حقوق کارمندان یا یارانه‌ها را به تعویق بیندازد، هم ارز فسادزای ترجیحی را حذف کرد و هم تمام انبارها را از کالاهای اساسی و استراتژیک پر کرد، با تزریق ۱۵۵ میلیون دوز واکسن، ایران را طی چند هفته واکسینه کرد و جان‌باختگان کرونا را به صفر رساند، حقوق‌ها را افزایش داد و یارانه‌ها را ۹ برابر کرد، ولی در عین حال تورم از ۶۰ به ۴۰ کاهش یافت. فروش نفت بیش از ۵ برابر شد و کاهش بیکاری رکورد تاریخی خود را شکست. بیش از ۲.۵ میلیون مسکن در حال ساخت است و ۹ هزار واحد تولیدی تعطیل و نیمه فعال دوباره احیا شده است. اضافه کنید ابرپروژه انتقال آب از دریای عمان به اصفهان، مرتفع کردن تنش آبی هزاران روستا و صدها شهر با پروژه جهاد آبرسانی و... ▪️رهبر انقلاب چند روز قبل از انتخابات فرمودند: "اگر این دولت ادامه می‌یافت احتمال زیاد می‌دادم بسیاری از مشکلات اقتصادی حل شود." 🔺️حالا ماییم و یک انتخاب‌؛ آیا به دولت خسارت بار و تعطیلی و رکود برمیگردیم یا راه پرافتخار را ادامه می‌دهیم؟ 💠 وحید یامین‌پور ➕️ @yaminpour 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💓 : وظیفه ای حساس در آخرین لحظه ها 🔹 همتی بلند در آخرین ساعات انتخابات برای حضور آقای دکتر جلیلی ┄┅❅📀🖥📀❅┅┅ -------------------------<><> 🌼-|@matalebevijeh 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمی دانم اکنون نگرانیم ، یا منتظر. اما دعوت شهید آوینی شنیدنی است. منتظر خود را در آن‌چه که پیش می آید می‌بیند ، چرا که هرچه می رسد، از جانب خداست؛ پس نیکوست. 💠@ziafat_andishe 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳 وجود انسان پیمانه پیمانی ازلی است که از او ستانده‌اند: 📖 الستُ بِربِّکُم قالوا بَلی و این همان باده‌ای است که آدم و فرزندانش را از ازل تا به قیامت داشته و تو گویی خواجه شیراز نیز از شاهدان ازلی این سِرّ بوده است : دوش دیدم که ملائک در میخانه زدند گِلِ آدم بسرشتند و به پیمانه زدند و حقیقت آن است که ما همه و حتی آن فراموشیانِ عالمِ اوهام نیز اگر نیک در باطن خویش بنگرند مِی و میخانه و ملائک و پیمان و پیمانه را خواهند یافت که آن را تا قیام قیامت بر نخواهند چید و 🔻آن و این قالو بلی ، دیروز و امروز و فردا نمی‌شناسد . همه وجود انسان، مِیِ الستی است که در کرده‌اند، آن و این یکیست و 🔻قرارو بی‌قراری و آرامش تشویش ،هرچه هست از اینجاست. جان من به فدای که آنگونه زیست که اهل شریعت می‌زیَند و در عین حال آنگونه عشق ورزید و تغزل کرد که اهل حقیقت. و این گونه شریعت و حقیقت را به هم پیوست و خانه تفرقه را بر سر اهل آن خراب کرد ... () ✍و اکنون پس از با شکوهی که شکر وسپاس رهبری از خداوند و ملت را باعث شده، باید بی قرار تر از قبل دوید. انقلاب روح اللهی تا انقلاب مهدی ادامه دارد.... 💠@ziafat_andishe 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو کوچه ها با پرچمت، به زندگی میاد دوباره بوی نذری از روضه های خونگی میاد سلام بر پرچم و عَلَم سلام بر شعر محتشم سلام بر و آیا می توان امسال پس از شهادت آقای رییسی و انتخاب رئیس جمهوری جدید ،آن گونه به استقبال محرم رویم که پس از ۴ سال ، در انتخابات بعدی ، به هم دیگر یادآور شویم : هر چه داریم از همین محرم داریم!!! یقینا تجلی امام‌حسین امسال با پارسال برای ما متفاوت است جدا از این که حضورِ هر بارِ ما در روضه ها جوری است که انگار تازه داریم روضه حسین را می شنویم و هیچ گاه برای ما کهنه و تکراری نیست. چرا که فقط با حسین می توان امیدوار بود که ممکن است و معنایی ندارد، ما ها می دهیم و را می شنویم تا نور ایمان تازه ای، افق آینده ما را روشن گرداند. : آن چه امروز دل خواه ماست زیستن در هوایی است که دل‌ها و جان‌هایمان، زیستن خود را تجربه کنند و به سوی تاریخی می‌خواهیم روان باشیم که: 🔻 آن تاریخ با ما کند. این است سامانی که ما در آن سامان به آییم. 🔻 آیا راهی برای چنین سامانی در این زمانه هست تا بتوانیم به آن کنیم ؟ ما کجاست ؟؟؟ و از باید را بگیریم ؟؟؟ 💠@ziafat_andishe 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 یک جمله راجع به محرّم و عاشورا عرض کنیم. محرّم، یکی از همین مقاطع تاریخی است. عاشورا را شیعه، با همه‌ی وجود نگه داشتند: ...و ملت اسلام اگر را و را زنده نگه بدارد و آن را الگو قرار بدهد برای خود، از همه‌ی و عبور خواهد کرد. لذاست که ما در انقلاب اسلامی، در نظام جمهوری اسلامی از صدر تا ذیل، همه - مردم، مسئولین، بزرگان، شخص امام بزرگوار ما - بر روی مسئله‌ی امام حسین و مسئله‌ی عاشورا و همین عزاداریهای مردمی، تکیه کردند و جا دارد. این عزاداریها جنبه‌ی نمادین دارد، جنبه‌ی حقیقی هم دارد؛ دلها را نزدیک میکند، معارف را روشن میکند. 🎙بیانات ؛ 🗓۱۹ دی ماه ۸۶؛ 🔹️جمع مردم قم . ✍و اکنون باید پرسید که ما در محرّم، برای کدام حسین عزاداریم؟ آیا در تعظیم نام و یاد حسین ، در مقابل خود گشوده می یابیم تا عبور از همه موانع و مشکلات ممکن گردد و یاس و نا امیدی را، برای طی راه ، بر ما غالب نگرداند؟؟؟ 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: عاشورا به من آموخته که هرگز نباید بشوم. 🔻یک دنیا امیدوارم... ما هم‌ اگر بخواهیم مشکلاتمان‌حل بشود، امروز در این عالم‌پر موج که امواج‌امروز از زمان جناب است ، آن قدر که خیلی ها رو با خودش می بَرَد. فقط تنها راه نجات ،سوار شدن بر است. ✍در روایتی از امام صادق (ع) چـنین آمـده است: إِنَّ أَوَّلَ مَنْ یکرُّ فِی الرَّجـْعَةِ الْحـُسَینُ بـْنُ عَلِی... نخستین کسی که زمین برای او شکافته می شود و روی زمین باز مـی گردد،حـسین بن علی(ع) است. : 🎤در روایت است که پیش می آید ،همه ائمه رجعت می کنند، و اگر همه ائمه رجعت نکنند ، 🔻حتما جدم رجعت می کند، 🔻یعنی تاریخ آینده ، است. خیلی عجیب است که در شرایطی خاص ، رجعتِ بعضی از ائمه حتمی نیست ، ولی است که‌اباعبدالله رجعت نکنند. ✍و اکنون چگونه می توان به استقبال روضه هایی غائبانه از حضور حسین برویم؟ و اگر امروز،زینب کبری به کربلا می آید،جز این است که در عهد الست خود، ایمان به آینده تاریخی دارد که از امروز شروع می گردد و این آینده متعلق به اوست؟ فلذا سختی ها و مصائب کربلا در این افق،برایش قابل تحمل که نه؛!!! همه است، فلذا تاریخ را تا ابد ، با این‌جمله به تماشا کردنِ فرا می خواند: 🔻ما رایت الا جمیلا‌. آری عبور از ظلمات بنی امیه با و یقینی است، وما اکنون به این راه فراخوانده شده ایم. و رییسی شهید ،عازم این راه بود؛ و اکنون او با من و تو نجوا دارد. آیا گوشمان شنوای این راز است؟؟؟ 💠@ziafat_andishe  ‌
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 حجاب: () : بشر عصر جدید با تاکید بر همانی که هست ،و نه آن چه باید باشد ،خود را‌ خدایگان عالم می پندارد ، به آن معنا که خود را عاملِ بودنِ آن چه هست، و عاملِ نبودنِ آن چه نیست ، می شناسد . با چنین تصوری از خود ، لزومی به و ماورائی در امر و‌ نمی بیند و اساسا وجهی برای به میان آمدن در این تاریخ در نظر ندارد ، مگر آن که این بشر برای خود مدّ نظر آورد. ✍و آیا می توان اکنون به مناسبت روز عفاف وحجاب ،در این مساله اساسی و بنیادین تاریخ امروز کمی درنگ کرد و پرسید: چگونه می توان از مساله حجاب به عنوان یک امر قدسی؛ فارغ از دوگانه یا ، آن گونه گفت که جامعه ما ،در استقبال از حضور زنده و پر نشاط این امر قدسی ، به وادی تفکر وارد شود و پرسش از خود داشته باشد . پرسشی که همواره تازه است و راز تازگیش را باید از درد عمیق بی معنایی بشر مدرن جست وجو کرد. و در راه طلب این پرسش است که به ضرورت حضور زن در ، خواهیم‌رسید. حضور زنی که نسبت خود را با یافته و با حقیقت دوباره مانوس گشته؛ تا از گم‌گشتگی و بی ماوایی رها گردد. و ما در انتظار هستیم‌ تا در آن زبان بتوانیم‌ فارغ از همه مشهورات ،در و رجوع به حقیقت ، نسبت های خود را بیابیم، چرا که این نسبت ها همان ما هستند و ما فقط در این عالَم می توانیم از حجاب بگوییم، 🔻در انتظار با ... 💠@ziafat_andishe
1403.04.21-sh ofogh.mp3
14.04M
: ☘️حقیقتاً آقای رحیم پور ازغدی مبانی دقیقی نسبت به جایگاه تاریخی کربلا در منظر شخصیت سلام الله علیها مطرح می‌کنند تا هر صحنه‌ از صحنه های کربلا را بر اساس همان مبنای و مدنظر داشته باشیم . تا کربلا را در جایگاهی که در آن تاریخ به ظهور آمده است درک کنیم که بنا دارد همه تاریخ را سیراب کند . .☘️ 🎤: ابن عباس: عقیلتنا زینب و این یعنی: ماست. اظهارات زینب هم‌ اعتبار عقلانی و هم معرفتی دارد. زینب قدرت تفکر ماست. همه در محضر حضرت زینب ناقص العقلند. 🔻ما رایت الا جمیلا : آینه شخصیت زینب است. قله معرفت و معنویت است ، هیچ کس در آن شرایط نمی تواند این جملات را بگویدمگربه . در آن شرایط است. 🗓۲۱ تیر ماه ۱۴۰۳ 💠@ziafat_andishe
(۱): نیم روز عاشورا فشرده ترین نمایشگاه انسانی تاریخ ماست‌. از طفل ۶ ماهه تا پیرمرد ۹۰ ساله همه حاضر بودند و نقش داشتند. _عرفای بزرگ اهل سلوک گفته اند: منشا شجاعت زینب کجاست؟ معنویت زینب است. 🔻ما رایت الا جمیلا. قدرت روحی زینب که چقدر با خدا یکی شده. یزید این قدر ترسناک بوده که از کل جهان اسلام فقط ۷۰ نفر پای امام‌حسین مانده اند. همه ترسیده اند. _... و زینب در غل و زنجیر، چشم در چشم یزید: 🔻کار ما خیلی تمیز بود ،شما کثیف بودید. رضایت نامه از تقدیر الهی را در بهترین زیباترین‌جملات بیان می کند. 🔻ما رایت الا جمیلا یعنی : کربلا برطبق جلو رفت، نه طبق خواست شما. شما قصد تحقیر و ترساندن ما را داشتید و همه چیز برعکس شد. من از خدا توقع برای برهم زدن صحنه برای جلوگیری از شهادت نداشتم. 🔰تفصیل صوت : https://eitaa.com/ziafat_andishe/711 🗓۲۱ تیر ماه ۱۴۰۳ ... 💠@ziafat_andishe
(۲): 🔻آدم خائن و بی عرضه مساویست: 🔰  امام صادق (علیه السلام):  مَا أُبَالِي إِلَى مَنِ اِئْتَمَنْتُ خَائِناً أَوْ مُضَيِّعاً ؛ من برايم فرق نميكند كه تو امانت خود را به شخص بسپارى يا كسى كه را نابود ميكند و است (يعنى هر دو بنظر من صحيح نيست كه امانت به آنها بسپارى). حضرت زینب در کربلا نشان داد که هم در احکام‌تشریعی: چه چیز من است هم در برابر حکم تکوینی خدا: چه خواهد افتاد تسلیم‌است. منشا آن یک یقین و تسلیم در آن روح است. راضیه مرضیه است‌ کم‌ترین اعتراض در تکوین که نهایتش، ظهر عاشوراست؛ و نه دربرابر تشریع که باید شما ۷۰ نفر در برابر ۳۰ هزار بجنگید و سپس شهادت و اسارت و شلاق و... اعتراضی ندارد. 🎤تفصیل صوت: https://eitaa.com/ziafat_andishe/711 ... 💠@ziafat_andishe
(۳): از ابا عبدالله می پرسیدند که رفتن خودت، پذیرفته است ، اما : 🔻چرا را می بری؟ _نمی دونی اسیر میشن ، _کتک می خورن ، _ بی احترامی میشه ؟؟؟ بله ما می دانیم ،خداوند می خواهد زنان را در زنجیر ببیند. چه اتفاقی می افته. چون باید بریم. بسیار قوی است. زینب می داند در کربلا قرار است چه شود.!!! نشانی از انانیت نیست تا بگوید : پس تکلیف چه می شود؟؟؟ و حرمت ما ؟ و غربت و اسارت چه؟؟؟ یعنی در زینب ، فعل و صفت و قدرت واراده او این است:هرچه خدا می خواهد، شاد بودن به اطاعت خداوند، حتی در غل و خون و زنجیر و شلاق خوردن. توهین می شنوی. نه گانگی است نه . فانی مطلق. این زینب را روایت کنید که : من نیستم. احساسات من ،منافع من ، احترام من ،مساله اصلی نیست. یعنی من نیستم!! سالکی است که فانی شده. احساسات و تعلقات وتعینات خود را هم نمی بیند. اصلا اگر بود صحنه عاشورا نبود. 🔻چون من نبود زیبا شد. عبد فانی از اراده خود در ارده خداست. پس می تواند بگوید: کربلا خیلی زیباست. 🔻این زینب واقعی است. _دنبال عزت حقه، _ ندیدن کائنات ندیدن، _مثل ما اهل خیالات نیست، _زهر طبیعت را می چشدو می زند. 🔻این جمله ما رایت الا جمیلا از هر دهانی نمی تواند بیرون بیاد. از هر روحی بیرون نمیاد. اغلب ارواح ما نمی تونه این جمله رو بگه این یعنی من هویت مخلوقی خودم رو فراموش کردم و فانی و مستهلک شدم در حق. ✍اکنون از خود بپرسیم: ما در سوگ ‌کدامین زینب، به عزا می نشینیم و اشک می ریزیم ؟؟؟ 🎤تفصیل صوت : https://eitaa.com/ziafat_andishe/711 .... 💠@ziafat_andishe