eitaa logo
مجله فرهنگی ضیاءالصالحین
3.8هزار دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
6.4هزار ویدیو
137 فایل
«اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» هرکس از شما موقعیت ما را پرسید؛ بگوئید ما در موقعیت تنگه احد هستیم... تبلیغات 👇 @Admin_sardabir313 @adminziaossalehin14 #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 عَنْ عَلىٍّ عليه السلام أنـَّه قالَ فی وَصيَّتِهِ لِلْحَسَنِ عليه السلام: 🌹🍀🌷 ألْأدَبُ هُوَ لِقاحُ الْعَقْلِ وَ ذَكاءُ الْقَلْبِ وَ زينَةُ الْلِّسانِ وَ دَليلُ الرَّجُلِ عَلى مَكارِمِ الْأخْلاقِ. وَ مَا الاْءنْسانُ لَوْلا الْأدَبِ إلاّ بَهيمَةٌ، لِلّهِ دَرِّ الْأدَبِ، إنَّهُ يَسُودُ غَيْرَالسَّيِّدِ، فَاطْلُبْهُ وَاكْسِبْهُ تَكْتَسِبُ الْقَدْرَ وَالْمالَ، مَنْ طَلِبَهُ صالَ بِهِ وَمَنْ تَرَكَه صيلَ عَلَيْهِ… ; 🌸🌸🍀🌸🌸🍀🌸🌸 ♻️ترجمه: حضرت امير عليه السلام در وصيت به امام حسن عليه السلام فرمود: ادب، مايه بارورى عقل و تزكيه قلب و زينت زبان و راهنماى انسان به اخلاق پسنديده است، اگر ادب همراه انسان نباشد او حيوانى رها شده بيش نيست، خداوند به ادب خير دهد كوچك را آقايى مى بخشد، پس در جستجوى ادب باش تا شخصيت وثروت بدست آورى، هركس پى ادب باشد به وسيله آن چيره مى شود كسى كه آن را رها كند بر او چيره مى شوند و حمله مى آورند. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚اعلام الدين: 84 🆔 @ziaossalehin
هر روز یک 📙 کتاب معاشرت - باب"شوخی و خنده" ⚛ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُعَمَّرِ بْنِ خَلاَّدٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ اَلرَّجُلُ يَكُونُ مَعَ اَلْقَوْمِ فَيَجْرِي بَيْنَهُمْ كَلاَمٌ يَمْزَحُونَ وَ يَضْحَكُونَ فَقَالَ لاَ بَأْسَ مَا لَمْ يَكُنْ فَظَنَنْتُ أَنَّهُ عَنَى اَلْفُحْشَ ثُمَّ قَالَ إِنَّ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ كَانَ يَأْتِيهِ اَلْأَعْرَابِيُّ فَيُهْدِي لَهُ اَلْهَدِيَّةَ ثُمَّ يَقُولُ مَكَانَهُ أَعْطِنَا ثَمَنَ هَدِيَّتِنَا فَيَضْحَكُ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ كَانَ إِذَا اِغْتَمَّ يَقُولُ مَا فَعَلَ اَلْأَعْرَابِيُّ لَيْتَهُ أَتَانَا . ⚜⚜🔅⚜⚜🔅⚜⚜ ❇️ ترجمه: معمر بن خلاد گويد: از حضرت رضا عليه السلام پرسيدم: و عرضكردم: قربانت گردم مردى در ميان جمعى است و سخنى بميان آيد و آنها شوخى كنند و بخندند؟ فرمود: باكى نيست تا آنجا كه نباشد - و گمانم كه مقصودش فحش بود-(يعنى در صورتى كه بفحش و هرزه گوئى نكشد، و فحش در آن نباشد) سپس فرمود: همانا رسول خدا (صلّى الله عليه و آله) اين گونه بود كه عرب بيابانى نزدش مى‌آمد و هديه‌اى برايش مى‌آورد و همان جا ميگفت: بهاى هديۀ ما را بده، پس رسول خدا (صلّى الله عليه و آله) ميخنديد، و هر زمان كه اندوهگين ميشد ميفرمود: آن عرب بيابانى چه شد؟ كاش نزد ما مى‌آمد. 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 📚الکافي ج ۲، ص ۶۶۳ 🆔 @ziaossalehin
هر روز یک 📗 کتاب معاشرت - باب" خنده و شوخی " ✅ عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ شَرِيفِ بْنِ سَابِقٍ عَنِ اَلْفَضْلِ بْنِ أَبِي قُرَّةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: مَا مِنْ مُؤْمِنٍ إِلاَّ وَ فِيهِ دُعَابَةٌ قُلْتُ وَ مَا اَلدُّعَابَةُ قَالَ اَلْمِزَاحُ . 💠🌸💠🌸💠🌸💠🌸💠🌸💠 ♻️ترجمه: فضل بن أبى قره گويد: حضرت صادق عليه السلام فرمود: هيچ مؤمنى نيست جز اينكه در او دعابة هست، من عرض كردم: دعابة چيست‌؟ فرمود: مزاح. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚الکافي ج ۲، ص ۶۶۳ 💎 @ziaossalehin
15.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📷 بخش ششم مستند .... ❇️🌷 بخشی از زندگینامه عارف واصل حضرت آیت الله بهجت 🆔 @ziaossalehin
در ماه مبارک رمضان 📕 کتاب صیام - باب اعتکاف ✳️ عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ حَمَّادٍ عَنِ اَلْحَلَبِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: كَانَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِذَا كَانَ اَلْعَشْرُ اَلْأَوَاخِرُ اِعْتَكَفَ فِي اَلْمَسْجِدِ وَ ضُرِبَتْ لَهُ قُبَّةٌ مِنْ شَعْرٍ وَ شَمَّرَ اَلْمِئْزَرَ وَ طَوَى فِرَاشَهُ.(روایت صحیح ) 🔹🔸♦️🔸🔹♦️🔸🔹 ❇️ترجمه: حلبى گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود: رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله دهۀ پايانى ماه رمضان را در مسجد به اعتكاف پرداخت. براى حضرتش خيمه‌اى مويين برپا مى‌شد و آن حضرت كمر را براى عبادت محكم مى‌بست و رختخواب خود را برمى‌چيد. ➖➖➖➖➖➖ 📚الکافي ج ۴، ص ۱۷۵ 🆔 @ziaossalehin
13.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📷 بخش هفتم مستند .... ❇️🌷 بخشی از زندگینامه عارف واصل حضرت آیت الله بهجت عنایت ویژه از طرف حضرت معصومه سلام الله علیها 💠 @ziaossalehin
15.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📷 بخش هشتم مستند .... ❇️🌷 بخشی از زندگینامه عارف واصل حضرت آیت الله بهجت تو با خدا باش همه دنیا معلم تو میشود... 💠 @ziaossalehin
عجیب و کوتاه با آثار عجیب ✳️ حَدَّثَنَا أَبُو اَلْحَسَنِ عَلِيُّ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ أَحْمَدَ اَلْأَسْوَارِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مَكِّيُّ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ سَعْدَوَيْهِ اَلْبَرْذَعِيُّ قَالَ أَخْبَرَنَا إِسْمَاعِيلُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْفَضْلِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْمُسَيَّبِ اَلْبَيْهَقِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي جَدِّي قَالَ حَدَّثَنَا اِبْنُ أَبِي أُوَيْسٍ قَالَ حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ دَاوُدَ بْنِ قَيْسٍ اَلصَّنْعَانِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي أَفْلَحُ بْنُ كَثِيرٍ عَنِ اِبْنِ جُرَيْجٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ شُعَيْبٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَنِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : أَنَّ جَبْرَئِيلَ نَزَلَ عَلَيْهِ بِهَذَا اَلدُّعَاءِ مِنَ اَلسَّمَاءِ وَ نَزَلَ عَلَيْهِ ضَاحِكاً مُسْتَبْشِراً فَقَالَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدُ قَالَ وَ عَلَيْكَ اَلسَّلاَمُ يَا جَبْرَئِيلُ فَقَالَ إِنَّ اَللَّهَ بَعَثَ إِلَيْكَ بِهَدِيَّةٍ فَقَالَ وَ مَا تِلْكَ اَلْهَدِيَّةُ يَا جَبْرَئِيلُ فَقَالَ كَلِمَاتٌ مِنْ كُنُوزِ اَلْعَرْشِ أَكْرَمَكَ اَللَّهُ بِهَا قَالَ وَ مَا هُنَّ يَا جَبْرَئِيلُ قَالَ قُلْ يَا مَنْ أَظْهَرَ اَلْجَمِيلَ وَ سَتَرَ اَلْقَبِيحَ يَا مَنْ لَمْ يُؤَاخِذْ بِالْجَرِيرَةِ وَ لَمْ يَهْتِكِ اَلسِّتْرَ يَا عَظِيمَ اَلْعَفْوِ يَا حَسَنَ اَلتَّجَاوُزِ يَا وَاسِعَ اَلْمَغْفِرَةِ يَا بَاسِطَ اَلْيَدَيْنِ بِالرَّحْمَةِ - يَا صَاحِبَ كُلِّ نَجْوَى وَ يَا مُنْتَهَى كُلِّ شَكْوَى يَا مُقِيلَ اَلْعَثَرَاتِ يَا كَرِيمَ اَلصَّفْحِ يَا عَظِيمَ اَلْمَنِّ يَا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ قَبْلَ اِسْتِحْقَاقِهَا يَا رَبَّنَا وَ يَا سَيِّدَنَا وَ يَا مَوْلاَنَا وَ يَا غَايَةَ رَغْبَتِنَا أَسْأَلُكَ يَا اَللَّهُ أَنْ لاَ تُشَوِّهَ خَلْقِي بِالنَّارِ - فَقَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَا جَبْرَئِيلُ فَمَا ثَوَابُ هَذِهِ اَلْكَلِمَاتِ قَالَ هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ اِنْقَطَعَ اَلْعِلْمُ لَوِ اِجْتَمَعَ مَلاَئِكَةُ سَبْعِ سَمَاوَاتٍ وَ سَبْعِ أَرَضِينَ عَلَى أَنْ يَصِفُوا ثَوَابَ ذَلِكَ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ مَا وَصَفُوا مِنْ أَلْفِ جُزْءٍ جُزْءاً وَاحِداً فَإِذَا قَالَ اَلْعَبْدُ يَا مَنْ أَظْهَرَ اَلْجَمِيلَ وَ سَتَرَ اَلْقَبِيحَ سَتَرَهُ اَللَّهُ بِرَحْمَتِهِ فِي اَلدُّنْيَا وَ جَمَّلَهُ فِي اَلْآخِرَةِ وَ سَتَرَ اَللَّهُ عَلَيْهِ أَلْفَ سِتْرٍ فِي اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ وَ إِذَا قَالَ يَا مَنْ لَمْ يُؤَاخِذْ بِالْجَرِيرَةِ وَ لَمْ يَهْتِكِ اَلسِّتْرَ لَمْ يُحَاسِبْهُ اَللَّهُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ وَ لَمْ يَهْتِكْ سِتْرَهُ يَوْمَ يُهْتَكُ اَلسُّتُورُ وَ إِذَا قَالَ يَا عَظِيمَ اَلْعَفْوِ غَفَرَ اَللَّهُ لَهُ ذُنُوبَهُ وَ لَوْ كَانَتْ خَطِيئَتُهُ مِثْلَ زَبَدِ اَلْبَحْرِ وَ إِذَا قَالَ يَا حَسَنَ اَلتَّجَاوُزِ تَجَاوَزَ اَللَّهُ عَنْهُ حَتَّى اَلسَّرِقَةَ وَ شُرْبَ اَلْخَمْرِ وَ أَهَاوِيلَ اَلدُّنْيَا وَ غَيْرَ ذَلِكَ مِنَ اَلْكَبَائِرِ وَ إِذَا قَالَ يَا وَاسِعَ اَلْمَغْفِرَةِ فَتَحَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ سَبْعِينَ بَاباً مِنَ اَلرَّحْمَةِ فَهُوَ يَخُوضُ فِي رَحْمَةِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ حَتَّى يَخْرُجَ مِنَ اَلدُّنْيَا وَ إِذَا قَالَ يَا بَاسِطَ اَلْيَدَيْنِ بِالرَّحْمَةِ بَسَطَ اَللَّهُ يَدَهُ عَلَيْهِ بِالرَّحْمَةِ وَ إِذَا قَالَ يَا صَاحِبَ كُلِّ نَجْوَى وَ يَا مُنْتَهَى كُلِّ شَكْوَى أَعْطَاهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنَ اَلْأَجْرِ ثَوَابَ كُلِّ مُصَابٍ وَ كُلِّ سَالِمٍ وَ كُلِّ مَرِيضٍ وَ كُلِّ ضَرِيرٍ وَ كُلِّ مِسْكِينٍ وَ كُلِّ فَقِيرٍ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ وَ إِذَا قَالَ يَا كَرِيمَ اَلصَّفْحِ أَكْرَمَهُ اَللَّهُ كَرَامَةَ اَلْأَنْبِيَاءِ وَ إِذَا قَالَ يَا عَظِيمَ اَلْمَنِّ أَعْطَاهُ اَللَّهُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ أُمْنِيَّتَهُ وَ أُمْنِيَّةَ اَلْخَلاَئِقِ وَ إِذَا قَالَ يَا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ قَبْلَ اِسْتِحْقَاقِهَا أَعْطَاهُ اَللَّهُ مِنَ اَلْأَجْرِ بِعَدَدِ مَنْ شَكَرَ نَعْمَاءَهُ وَ إِذَا قَالَ يَا رَبَّنَا وَ يَا سَيِّدَنَا وَ يَا مَوْلاَنَا قَالَ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى اِشْهَدُوا مَلاَئِكَتِي أَنِّي غَفَرْتُ لَهُ وَ أَعْطَيْتُهُ مِنَ اَلْأَجْرِ بِعَدَدِ مَنْ خَلَقْتُهُ فِي اَلْجَنَّةِ وَ اَلنَّارِ وَ اَلسَّمَاوَاتِ اَلسَّبْعِ وَ اَلْأَرَضِينَ اَلسَّبْعِ وَ اَلشَّمْسِ وَ اَلْقَمَرِ وَ اَلنُّجُومِ وَ قَطْرِ اَلْأَمْطَارِ وَ أَنْوَاعِ اَلْخَلْقِ وَ اَلْجِبَالِ وَ اَلْحَصَى وَ اَلثَّرَى وَ غَيْرِ ذَلِكَ وَ اَلْعَرْشِ وَ اَلْكُرْسِيِّ وَ إِذَا قَالَ يَا مَوْلاَنَا مَلَأَ اَللَّهُ قَلْبَهُ مِنَ اَلْإِيمَ
انِ وَ إِذَا قَالَ يَا غَايَةَ رَغْبَتِنَا أَعْطَاهُ اَللَّهُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ رَغْبَتَهُ وَ مِثْلَ رَغْبَةِ اَلْخَلاَئِقِ وَ إِذَا قَالَ أَسْأَلُكَ يَا اَللَّهُ أَنْ لاَ تُشَوِّهَ خَلْقِي بِالنَّارِ قَالَ اَلْجَبَّارُ جَلَّ جَلاَلُهُ اِسْتَعْتَقَنِي عَبْدِي مِنَ اَلنَّارِ اِشْهَدُوا مَلاَئِكَتِي أَنِّي قَدْ أَعْتَقْتُهُ مِنَ اَلنَّارِ وَ أَعْتَقْتُ أَبَوَيْهِ وَ إِخْوَتَهُ وَ أَخَوَاتِهِ وَ أَهْلَهُ وَ وُلْدَهُ وَ جِيرَانَهُ وَ شَفَّعْتُهُ فِي أَلْفِ رَجُلٍ مِمَّنْ وَجَبَ لَهُمُ اَلنَّارُ وَ آجَرْتُهُ مِنَ اَلنَّارِ فَعَلِّمْهُنَّ يَا مُحَمَّدُ اَلْمُتَّقِينَ وَ لاَ تُعَلِّمْهُنَّ اَلْمُنَافِقِينَ فَإِنَّهَا دَعْوَةٌ مُسْتَجَابَةٌ لِقَائِلِيهِنَّ إِنْ شَاءَ اَللَّهُ وَ هُوَ دُعَاءُ أَهْلِ اَلْبَيْتِ اَلْمَعْمُورِ حَوْلَهُ إِذَا كَانُوا يَطُوفُونَ بِهِ . ترجمه: از پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله روايت شده است كه آن حضرت فرمودند:جبرئيل در حالى‌كه خندان و خوشرو بود با اين دعا از آسمان بر رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله نازل شد و عرضه داشت:اى محمّد!درود بر تو. آن حضرت نيز فرمودند:اى جبرئيل!درود بر تو باد.جبرئيل عرض كرد:خداوند هدّيه‌اى به سوى تو فرستاده است.آن حضرت فرمودند:اى جبرئيل!آن هدّيه چيست‌؟جبرئيل عرض كرد:آن هدّيه سخنانى از گنج‌هاى عرش است كه خداوند به وسيلۀ آنها تو را گرامى داشته است. آن حضرت فرمودند:اى جبرئيل!آن سخنان چيست‌؟جبرئيل عرض كرد:(اى محمّد!)بگو:اى كسى كه زيبايى را آشكار كرده و زشتى را پنهان مى‌كنى، اى كسى كه به لغزش گرفتار نمى‌شوى و پرده(حرمت)كسى را پاره نمى‌كنى،اى كسى كه در بخشش بزرگى و به خوبى(از گناهان)مى‌گذرى.اى كسى كه در بخشش وسعت دارى.اى كسى كه دو دستت به مهربانى باز است،اى صاحب هر صداى آهسته و اى انتهاى هر شكايت.اى برطرف‌كنندۀ لغزش‌ها،اى كسى كه در بخشندگى وسعت دارى،اى كسى كه در منّت‌گذارى بزرگى،اى كسى كه قبل از مستحق بودن به نعمت‌ها،آغازگر آن هستى.اى پروردگار ما!اى سرور ما!اى آقاى ما!اى نهايت اشتياق ما،اى خدا!از تو مى‌خواهم كه صورت مرا با آتش(جهنّم) زشت نكنى. رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمودند:اى جبرئيل!گفتن اين سخنان چه پاداشى دارد؟جبرئيل عرض كرد:دور است!دور است!دانش از بين رفت.اگر فرشتگان هفت آسمان و زمين جمع شوند تا پاداش آن را تا روز قيامت توصيف كنند،يك جزء از هزار جزء آن را نمى‌توانند وصف نمايند.پس زمانى كه بنده مى‌گويد:اى كسى كه زيبايى را آشكار و زشتى را پنهان مى‌كنى،خداوند به واسطه‌ى مهربانى خود زشتى‌هاى او را در دنيا پوشانده و در آخرت زيبا مى‌سازد و خداوند هزار گناه را در دنيا و آخرت از او مى‌پوشاند و زمانى كه مى‌گويد:اى كسى كه به لغزش گرفتار نمى‌شوى و پردۀ كسى را پاره نمى‌كنى،خداوند در روز قيامت او را مورد حساب قرار نمى‌دهد و روزى كه پرده‌ها پاره مى‌شود،پردۀ آنها را پاره نمى‌كند و زمانى كه مى‌گويد:اى كسى كه در بخشش بزرگ هستى،خداوند گناهان او را مى‌بخشد اگرچه گناهان او به اندازۀ كف دريا باشد و زمانى كه بگويد:اى كسى كه به نيكى گذشت مى‌كنى،خداوند از او حتّى از گناهانى مانند دزدى،نوشيدن شراب و گرفتارى‌هاى دنيا و ديگر گناهان بزرگ مى‌گذرد و زمانى كه بگويد:اى كسى كه در بخشش،وسعت دارى،خداوند براى او هفتاد در رحمت را باز مى‌كند و او در رحمت الهى غوطه‌ور مى‌شود،تا زمانى كه از دنيا بيرون مى‌آيد و زمانى كه بگويد:اى كسى كه با مهربانى دست‌هاى خود را باز كرده‌اى،خداوند دست خود را با مهربانى بر او باز مى‌كند و زمانى كه بگويد:اى همراه هر صداى آهسته و اى پايان هر شكايت خداوند ثواب هر انسان مصيبت‌ديده،سالم،بيمار،زمين‌گير،و نيازمند را به او مى‌دهد و زمانى كه بگويد: اى كسى كه بخشندگى او وسيع است،خداوند مانند گرامى داشتن پيامبران،او را گرامى مى‌دارد و زمانى كه بگويد: اى كسى كه زياد نعمت مى‌دهى،خداوند به او در روز قيامت آرزوهاى او و مردم را برآورده مى‌سازد و زمانى كه بگويد: اى كسى كه قبل از مستحق بودن(كسى)نعمت‌ها را آغاز كردى،خداوند به او به اندازۀ كسانى كه شكر نعمت او را به جاآورده‌اند،پاداش مى‌دهد و زمانى كه بگويد:اى پروردگار ما!اى سرور ما!اى آقاى ما!خداوند مى‌فرمايد:اى فرشتگان من!شهادت بدهيد كه من او را بخشيدم و به او به اندازۀ افرادى كه در بهشت،جهنّم،آسمان و زمين هفت گانه،خورشيد،ماه،تمام ستارگان،انواع مخلوقات،كوه‌ها،ريگ‌ها،خاك و غير از آن‌ها،عرش و كرسى پاداش مى‌دهم و زمانى كه بگويد:اى صاحب‌اختيار ما!خداوند قلب او را از ايمان پر مى‌كند و زمانى كه بگويد:اى پايان اشتياق ما!خداوند در روز قيامت به اندازۀ اشتياق او و اشتياق تمام مخلوقات به او(پاداش)مى‌دهد و زمانى كه بگويد:اى خدا!از تو مى‌خواهم كه صورت مرا در آتش(جهنّم)نسوزانى،خداوند مى‌فرمايد:بندۀ مرا از آتش(جهنّم) معاف كنيد
و اى فرشتگان من!او و پدر،مادر، برادران،خواهران،همسر، فرزندان و همسايگانش از آتش(جهنّم)آزاد كردم و شفاعت او را در حقّ‌ هزار نفر از كسانى كه آتش بر آنها واجب است را مى‌پذيرم و از آتش پناه دادم. پس اى محمّد!اين دعا را به نيكوكاران بياموز و به منافقين ياد مده،زيرا اين دعايى است كه اگر خدا بخواهد،هركس بخواند،دعايش مستجاب مى‌شود و آن دعاى ساكنان بيت المعمور(خانۀ فرشتگان در آسمان چهارم)است كه به هنگام طواف به دور آن مى‌چرخند. ➖➖➖➖➖➖➖ 📚التوحيد ج ۱، ص ۲۲۱
دعایی که در بالا آمده و کسانی شاید نتواند دعا را از متن روایت تشخیص ندهند به این صورت می باشد: يَا مَنْ أَظْهَرَ اَلْجَمِيلَ وَ سَتَرَ اَلْقَبِيحَ يَا مَنْ لَمْ يُؤَاخِذْ بِالْجَرِيرَةِ وَ لَمْ يَهْتِكِ اَلسِّتْرَ يَا عَظِيمَ اَلْعَفْوِ يَا حَسَنَ اَلتَّجَاوُزِ يَا وَاسِعَ اَلْمَغْفِرَةِ يَا بَاسِطَ اَلْيَدَيْنِ بِالرَّحْمَةِ - يَا صَاحِبَ كُلِّ نَجْوَى وَ يَا مُنْتَهَى كُلِّ شَكْوَى يَا مُقِيلَ اَلْعَثَرَاتِ يَا كَرِيمَ اَلصَّفْحِ يَا عَظِيمَ اَلْمَنِّ يَا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ قَبْلَ اِسْتِحْقَاقِهَا يَا رَبَّنَا وَ يَا سَيِّدَنَا وَ يَا مَوْلاَنَا وَ يَا غَايَةَ رَغْبَتِنَا أَسْأَلُكَ يَا اَللَّهُ أَنْ لاَ تُشَوِّهَ خَلْقِي بِالنَّارِ. ترجمه: اى كسى كه زيبايى را آشكار كرده و زشتى را پنهان مى‌كنى، اى كسى كه به لغزش گرفتار نمى‌شوى و پرده(حرمت)كسى را پاره نمى‌كنى،اى كسى كه در بخشش بزرگى و به خوبى(از گناهان)مى‌گذرى.اى كسى كه در بخشش وسعت دارى.اى كسى كه دو دستت به مهربانى باز است،اى صاحب هر صداى آهسته و اى انتهاى هر شكايت.اى برطرف‌كنندۀ لغزش‌ها،اى كسى كه در بخشندگى وسعت دارى،اى كسى كه در منّت‌گذارى بزرگى،اى كسى كه قبل از مستحق بودن به نعمت‌ها،آغازگر آن هستى.اى پروردگار ما!اى سرور ما!اى آقاى ما!اى نهايت اشتياق ما،اى خدا!از تو مى‌خواهم كه صورت مرا با آتش(جهنّم) زشت نكنى.