eitaa logo
مجله فرهنگی ضیاءالصالحین
4هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
5هزار ویدیو
134 فایل
«اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» هرکس از شما موقعیت ما را پرسید؛ بگوئید ما در موقعیت تنگه احد هستیم... تبلیغات 👇 @Admin_sardabir313 @adminziaossalehin14 #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز یک 📗 کتاب معاشرت - باب" خنده و شوخی " ✅ عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ شَرِيفِ بْنِ سَابِقٍ عَنِ اَلْفَضْلِ بْنِ أَبِي قُرَّةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: مَا مِنْ مُؤْمِنٍ إِلاَّ وَ فِيهِ دُعَابَةٌ قُلْتُ وَ مَا اَلدُّعَابَةُ قَالَ اَلْمِزَاحُ . 💠🌸💠🌸💠🌸💠🌸💠🌸💠 ♻️ترجمه: فضل بن أبى قره گويد: حضرت صادق عليه السلام فرمود: هيچ مؤمنى نيست جز اينكه در او دعابة هست، من عرض كردم: دعابة چيست‌؟ فرمود: مزاح. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚الکافي ج ۲، ص ۶۶۳ 💎 @ziaossalehin
در ماه مبارک رمضان 📕 کتاب صیام - باب اعتکاف ✳️ عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ حَمَّادٍ عَنِ اَلْحَلَبِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: كَانَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِذَا كَانَ اَلْعَشْرُ اَلْأَوَاخِرُ اِعْتَكَفَ فِي اَلْمَسْجِدِ وَ ضُرِبَتْ لَهُ قُبَّةٌ مِنْ شَعْرٍ وَ شَمَّرَ اَلْمِئْزَرَ وَ طَوَى فِرَاشَهُ.(روایت صحیح ) 🔹🔸♦️🔸🔹♦️🔸🔹 ❇️ترجمه: حلبى گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود: رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله دهۀ پايانى ماه رمضان را در مسجد به اعتكاف پرداخت. براى حضرتش خيمه‌اى مويين برپا مى‌شد و آن حضرت كمر را براى عبادت محكم مى‌بست و رختخواب خود را برمى‌چيد. ➖➖➖➖➖➖ 📚الکافي ج ۴، ص ۱۷۵ 🆔 @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📷 بخش هفتم مستند .... ❇️🌷 بخشی از زندگینامه عارف واصل حضرت آیت الله بهجت عنایت ویژه از طرف حضرت معصومه سلام الله علیها 💠 @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📷 بخش هشتم مستند .... ❇️🌷 بخشی از زندگینامه عارف واصل حضرت آیت الله بهجت تو با خدا باش همه دنیا معلم تو میشود... 💠 @ziaossalehin
عجیب و کوتاه با آثار عجیب ✳️ حَدَّثَنَا أَبُو اَلْحَسَنِ عَلِيُّ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ أَحْمَدَ اَلْأَسْوَارِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مَكِّيُّ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ سَعْدَوَيْهِ اَلْبَرْذَعِيُّ قَالَ أَخْبَرَنَا إِسْمَاعِيلُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْفَضْلِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْمُسَيَّبِ اَلْبَيْهَقِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي جَدِّي قَالَ حَدَّثَنَا اِبْنُ أَبِي أُوَيْسٍ قَالَ حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ دَاوُدَ بْنِ قَيْسٍ اَلصَّنْعَانِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي أَفْلَحُ بْنُ كَثِيرٍ عَنِ اِبْنِ جُرَيْجٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ شُعَيْبٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَنِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : أَنَّ جَبْرَئِيلَ نَزَلَ عَلَيْهِ بِهَذَا اَلدُّعَاءِ مِنَ اَلسَّمَاءِ وَ نَزَلَ عَلَيْهِ ضَاحِكاً مُسْتَبْشِراً فَقَالَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدُ قَالَ وَ عَلَيْكَ اَلسَّلاَمُ يَا جَبْرَئِيلُ فَقَالَ إِنَّ اَللَّهَ بَعَثَ إِلَيْكَ بِهَدِيَّةٍ فَقَالَ وَ مَا تِلْكَ اَلْهَدِيَّةُ يَا جَبْرَئِيلُ فَقَالَ كَلِمَاتٌ مِنْ كُنُوزِ اَلْعَرْشِ أَكْرَمَكَ اَللَّهُ بِهَا قَالَ وَ مَا هُنَّ يَا جَبْرَئِيلُ قَالَ قُلْ يَا مَنْ أَظْهَرَ اَلْجَمِيلَ وَ سَتَرَ اَلْقَبِيحَ يَا مَنْ لَمْ يُؤَاخِذْ بِالْجَرِيرَةِ وَ لَمْ يَهْتِكِ اَلسِّتْرَ يَا عَظِيمَ اَلْعَفْوِ يَا حَسَنَ اَلتَّجَاوُزِ يَا وَاسِعَ اَلْمَغْفِرَةِ يَا بَاسِطَ اَلْيَدَيْنِ بِالرَّحْمَةِ - يَا صَاحِبَ كُلِّ نَجْوَى وَ يَا مُنْتَهَى كُلِّ شَكْوَى يَا مُقِيلَ اَلْعَثَرَاتِ يَا كَرِيمَ اَلصَّفْحِ يَا عَظِيمَ اَلْمَنِّ يَا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ قَبْلَ اِسْتِحْقَاقِهَا يَا رَبَّنَا وَ يَا سَيِّدَنَا وَ يَا مَوْلاَنَا وَ يَا غَايَةَ رَغْبَتِنَا أَسْأَلُكَ يَا اَللَّهُ أَنْ لاَ تُشَوِّهَ خَلْقِي بِالنَّارِ - فَقَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَا جَبْرَئِيلُ فَمَا ثَوَابُ هَذِهِ اَلْكَلِمَاتِ قَالَ هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ اِنْقَطَعَ اَلْعِلْمُ لَوِ اِجْتَمَعَ مَلاَئِكَةُ سَبْعِ سَمَاوَاتٍ وَ سَبْعِ أَرَضِينَ عَلَى أَنْ يَصِفُوا ثَوَابَ ذَلِكَ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ مَا وَصَفُوا مِنْ أَلْفِ جُزْءٍ جُزْءاً وَاحِداً فَإِذَا قَالَ اَلْعَبْدُ يَا مَنْ أَظْهَرَ اَلْجَمِيلَ وَ سَتَرَ اَلْقَبِيحَ سَتَرَهُ اَللَّهُ بِرَحْمَتِهِ فِي اَلدُّنْيَا وَ جَمَّلَهُ فِي اَلْآخِرَةِ وَ سَتَرَ اَللَّهُ عَلَيْهِ أَلْفَ سِتْرٍ فِي اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ وَ إِذَا قَالَ يَا مَنْ لَمْ يُؤَاخِذْ بِالْجَرِيرَةِ وَ لَمْ يَهْتِكِ اَلسِّتْرَ لَمْ يُحَاسِبْهُ اَللَّهُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ وَ لَمْ يَهْتِكْ سِتْرَهُ يَوْمَ يُهْتَكُ اَلسُّتُورُ وَ إِذَا قَالَ يَا عَظِيمَ اَلْعَفْوِ غَفَرَ اَللَّهُ لَهُ ذُنُوبَهُ وَ لَوْ كَانَتْ خَطِيئَتُهُ مِثْلَ زَبَدِ اَلْبَحْرِ وَ إِذَا قَالَ يَا حَسَنَ اَلتَّجَاوُزِ تَجَاوَزَ اَللَّهُ عَنْهُ حَتَّى اَلسَّرِقَةَ وَ شُرْبَ اَلْخَمْرِ وَ أَهَاوِيلَ اَلدُّنْيَا وَ غَيْرَ ذَلِكَ مِنَ اَلْكَبَائِرِ وَ إِذَا قَالَ يَا وَاسِعَ اَلْمَغْفِرَةِ فَتَحَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ سَبْعِينَ بَاباً مِنَ اَلرَّحْمَةِ فَهُوَ يَخُوضُ فِي رَحْمَةِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ حَتَّى يَخْرُجَ مِنَ اَلدُّنْيَا وَ إِذَا قَالَ يَا بَاسِطَ اَلْيَدَيْنِ بِالرَّحْمَةِ بَسَطَ اَللَّهُ يَدَهُ عَلَيْهِ بِالرَّحْمَةِ وَ إِذَا قَالَ يَا صَاحِبَ كُلِّ نَجْوَى وَ يَا مُنْتَهَى كُلِّ شَكْوَى أَعْطَاهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنَ اَلْأَجْرِ ثَوَابَ كُلِّ مُصَابٍ وَ كُلِّ سَالِمٍ وَ كُلِّ مَرِيضٍ وَ كُلِّ ضَرِيرٍ وَ كُلِّ مِسْكِينٍ وَ كُلِّ فَقِيرٍ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ وَ إِذَا قَالَ يَا كَرِيمَ اَلصَّفْحِ أَكْرَمَهُ اَللَّهُ كَرَامَةَ اَلْأَنْبِيَاءِ وَ إِذَا قَالَ يَا عَظِيمَ اَلْمَنِّ أَعْطَاهُ اَللَّهُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ أُمْنِيَّتَهُ وَ أُمْنِيَّةَ اَلْخَلاَئِقِ وَ إِذَا قَالَ يَا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ قَبْلَ اِسْتِحْقَاقِهَا أَعْطَاهُ اَللَّهُ مِنَ اَلْأَجْرِ بِعَدَدِ مَنْ شَكَرَ نَعْمَاءَهُ وَ إِذَا قَالَ يَا رَبَّنَا وَ يَا سَيِّدَنَا وَ يَا مَوْلاَنَا قَالَ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى اِشْهَدُوا مَلاَئِكَتِي أَنِّي غَفَرْتُ لَهُ وَ أَعْطَيْتُهُ مِنَ اَلْأَجْرِ بِعَدَدِ مَنْ خَلَقْتُهُ فِي اَلْجَنَّةِ وَ اَلنَّارِ وَ اَلسَّمَاوَاتِ اَلسَّبْعِ وَ اَلْأَرَضِينَ اَلسَّبْعِ وَ اَلشَّمْسِ وَ اَلْقَمَرِ وَ اَلنُّجُومِ وَ قَطْرِ اَلْأَمْطَارِ وَ أَنْوَاعِ اَلْخَلْقِ وَ اَلْجِبَالِ وَ اَلْحَصَى وَ اَلثَّرَى وَ غَيْرِ ذَلِكَ وَ اَلْعَرْشِ وَ اَلْكُرْسِيِّ وَ إِذَا قَالَ يَا مَوْلاَنَا مَلَأَ اَللَّهُ قَلْبَهُ مِنَ اَلْإِيمَ
انِ وَ إِذَا قَالَ يَا غَايَةَ رَغْبَتِنَا أَعْطَاهُ اَللَّهُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ رَغْبَتَهُ وَ مِثْلَ رَغْبَةِ اَلْخَلاَئِقِ وَ إِذَا قَالَ أَسْأَلُكَ يَا اَللَّهُ أَنْ لاَ تُشَوِّهَ خَلْقِي بِالنَّارِ قَالَ اَلْجَبَّارُ جَلَّ جَلاَلُهُ اِسْتَعْتَقَنِي عَبْدِي مِنَ اَلنَّارِ اِشْهَدُوا مَلاَئِكَتِي أَنِّي قَدْ أَعْتَقْتُهُ مِنَ اَلنَّارِ وَ أَعْتَقْتُ أَبَوَيْهِ وَ إِخْوَتَهُ وَ أَخَوَاتِهِ وَ أَهْلَهُ وَ وُلْدَهُ وَ جِيرَانَهُ وَ شَفَّعْتُهُ فِي أَلْفِ رَجُلٍ مِمَّنْ وَجَبَ لَهُمُ اَلنَّارُ وَ آجَرْتُهُ مِنَ اَلنَّارِ فَعَلِّمْهُنَّ يَا مُحَمَّدُ اَلْمُتَّقِينَ وَ لاَ تُعَلِّمْهُنَّ اَلْمُنَافِقِينَ فَإِنَّهَا دَعْوَةٌ مُسْتَجَابَةٌ لِقَائِلِيهِنَّ إِنْ شَاءَ اَللَّهُ وَ هُوَ دُعَاءُ أَهْلِ اَلْبَيْتِ اَلْمَعْمُورِ حَوْلَهُ إِذَا كَانُوا يَطُوفُونَ بِهِ . ترجمه: از پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله روايت شده است كه آن حضرت فرمودند:جبرئيل در حالى‌كه خندان و خوشرو بود با اين دعا از آسمان بر رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله نازل شد و عرضه داشت:اى محمّد!درود بر تو. آن حضرت نيز فرمودند:اى جبرئيل!درود بر تو باد.جبرئيل عرض كرد:خداوند هدّيه‌اى به سوى تو فرستاده است.آن حضرت فرمودند:اى جبرئيل!آن هدّيه چيست‌؟جبرئيل عرض كرد:آن هدّيه سخنانى از گنج‌هاى عرش است كه خداوند به وسيلۀ آنها تو را گرامى داشته است. آن حضرت فرمودند:اى جبرئيل!آن سخنان چيست‌؟جبرئيل عرض كرد:(اى محمّد!)بگو:اى كسى كه زيبايى را آشكار كرده و زشتى را پنهان مى‌كنى، اى كسى كه به لغزش گرفتار نمى‌شوى و پرده(حرمت)كسى را پاره نمى‌كنى،اى كسى كه در بخشش بزرگى و به خوبى(از گناهان)مى‌گذرى.اى كسى كه در بخشش وسعت دارى.اى كسى كه دو دستت به مهربانى باز است،اى صاحب هر صداى آهسته و اى انتهاى هر شكايت.اى برطرف‌كنندۀ لغزش‌ها،اى كسى كه در بخشندگى وسعت دارى،اى كسى كه در منّت‌گذارى بزرگى،اى كسى كه قبل از مستحق بودن به نعمت‌ها،آغازگر آن هستى.اى پروردگار ما!اى سرور ما!اى آقاى ما!اى نهايت اشتياق ما،اى خدا!از تو مى‌خواهم كه صورت مرا با آتش(جهنّم) زشت نكنى. رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمودند:اى جبرئيل!گفتن اين سخنان چه پاداشى دارد؟جبرئيل عرض كرد:دور است!دور است!دانش از بين رفت.اگر فرشتگان هفت آسمان و زمين جمع شوند تا پاداش آن را تا روز قيامت توصيف كنند،يك جزء از هزار جزء آن را نمى‌توانند وصف نمايند.پس زمانى كه بنده مى‌گويد:اى كسى كه زيبايى را آشكار و زشتى را پنهان مى‌كنى،خداوند به واسطه‌ى مهربانى خود زشتى‌هاى او را در دنيا پوشانده و در آخرت زيبا مى‌سازد و خداوند هزار گناه را در دنيا و آخرت از او مى‌پوشاند و زمانى كه مى‌گويد:اى كسى كه به لغزش گرفتار نمى‌شوى و پردۀ كسى را پاره نمى‌كنى،خداوند در روز قيامت او را مورد حساب قرار نمى‌دهد و روزى كه پرده‌ها پاره مى‌شود،پردۀ آنها را پاره نمى‌كند و زمانى كه مى‌گويد:اى كسى كه در بخشش بزرگ هستى،خداوند گناهان او را مى‌بخشد اگرچه گناهان او به اندازۀ كف دريا باشد و زمانى كه بگويد:اى كسى كه به نيكى گذشت مى‌كنى،خداوند از او حتّى از گناهانى مانند دزدى،نوشيدن شراب و گرفتارى‌هاى دنيا و ديگر گناهان بزرگ مى‌گذرد و زمانى كه بگويد:اى كسى كه در بخشش،وسعت دارى،خداوند براى او هفتاد در رحمت را باز مى‌كند و او در رحمت الهى غوطه‌ور مى‌شود،تا زمانى كه از دنيا بيرون مى‌آيد و زمانى كه بگويد:اى كسى كه با مهربانى دست‌هاى خود را باز كرده‌اى،خداوند دست خود را با مهربانى بر او باز مى‌كند و زمانى كه بگويد:اى همراه هر صداى آهسته و اى پايان هر شكايت خداوند ثواب هر انسان مصيبت‌ديده،سالم،بيمار،زمين‌گير،و نيازمند را به او مى‌دهد و زمانى كه بگويد: اى كسى كه بخشندگى او وسيع است،خداوند مانند گرامى داشتن پيامبران،او را گرامى مى‌دارد و زمانى كه بگويد: اى كسى كه زياد نعمت مى‌دهى،خداوند به او در روز قيامت آرزوهاى او و مردم را برآورده مى‌سازد و زمانى كه بگويد: اى كسى كه قبل از مستحق بودن(كسى)نعمت‌ها را آغاز كردى،خداوند به او به اندازۀ كسانى كه شكر نعمت او را به جاآورده‌اند،پاداش مى‌دهد و زمانى كه بگويد:اى پروردگار ما!اى سرور ما!اى آقاى ما!خداوند مى‌فرمايد:اى فرشتگان من!شهادت بدهيد كه من او را بخشيدم و به او به اندازۀ افرادى كه در بهشت،جهنّم،آسمان و زمين هفت گانه،خورشيد،ماه،تمام ستارگان،انواع مخلوقات،كوه‌ها،ريگ‌ها،خاك و غير از آن‌ها،عرش و كرسى پاداش مى‌دهم و زمانى كه بگويد:اى صاحب‌اختيار ما!خداوند قلب او را از ايمان پر مى‌كند و زمانى كه بگويد:اى پايان اشتياق ما!خداوند در روز قيامت به اندازۀ اشتياق او و اشتياق تمام مخلوقات به او(پاداش)مى‌دهد و زمانى كه بگويد:اى خدا!از تو مى‌خواهم كه صورت مرا در آتش(جهنّم)نسوزانى،خداوند مى‌فرمايد:بندۀ مرا از آتش(جهنّم) معاف كنيد
و اى فرشتگان من!او و پدر،مادر، برادران،خواهران،همسر، فرزندان و همسايگانش از آتش(جهنّم)آزاد كردم و شفاعت او را در حقّ‌ هزار نفر از كسانى كه آتش بر آنها واجب است را مى‌پذيرم و از آتش پناه دادم. پس اى محمّد!اين دعا را به نيكوكاران بياموز و به منافقين ياد مده،زيرا اين دعايى است كه اگر خدا بخواهد،هركس بخواند،دعايش مستجاب مى‌شود و آن دعاى ساكنان بيت المعمور(خانۀ فرشتگان در آسمان چهارم)است كه به هنگام طواف به دور آن مى‌چرخند. ➖➖➖➖➖➖➖ 📚التوحيد ج ۱، ص ۲۲۱
دعایی که در بالا آمده و کسانی شاید نتواند دعا را از متن روایت تشخیص ندهند به این صورت می باشد: يَا مَنْ أَظْهَرَ اَلْجَمِيلَ وَ سَتَرَ اَلْقَبِيحَ يَا مَنْ لَمْ يُؤَاخِذْ بِالْجَرِيرَةِ وَ لَمْ يَهْتِكِ اَلسِّتْرَ يَا عَظِيمَ اَلْعَفْوِ يَا حَسَنَ اَلتَّجَاوُزِ يَا وَاسِعَ اَلْمَغْفِرَةِ يَا بَاسِطَ اَلْيَدَيْنِ بِالرَّحْمَةِ - يَا صَاحِبَ كُلِّ نَجْوَى وَ يَا مُنْتَهَى كُلِّ شَكْوَى يَا مُقِيلَ اَلْعَثَرَاتِ يَا كَرِيمَ اَلصَّفْحِ يَا عَظِيمَ اَلْمَنِّ يَا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ قَبْلَ اِسْتِحْقَاقِهَا يَا رَبَّنَا وَ يَا سَيِّدَنَا وَ يَا مَوْلاَنَا وَ يَا غَايَةَ رَغْبَتِنَا أَسْأَلُكَ يَا اَللَّهُ أَنْ لاَ تُشَوِّهَ خَلْقِي بِالنَّارِ. ترجمه: اى كسى كه زيبايى را آشكار كرده و زشتى را پنهان مى‌كنى، اى كسى كه به لغزش گرفتار نمى‌شوى و پرده(حرمت)كسى را پاره نمى‌كنى،اى كسى كه در بخشش بزرگى و به خوبى(از گناهان)مى‌گذرى.اى كسى كه در بخشش وسعت دارى.اى كسى كه دو دستت به مهربانى باز است،اى صاحب هر صداى آهسته و اى انتهاى هر شكايت.اى برطرف‌كنندۀ لغزش‌ها،اى كسى كه در بخشندگى وسعت دارى،اى كسى كه در منّت‌گذارى بزرگى،اى كسى كه قبل از مستحق بودن به نعمت‌ها،آغازگر آن هستى.اى پروردگار ما!اى سرور ما!اى آقاى ما!اى نهايت اشتياق ما،اى خدا!از تو مى‌خواهم كه صورت مرا با آتش(جهنّم) زشت نكنى.
همین دعا در بحارالانوار و عدة الداعي به اين صورت آمده است: 1⃣ يَا مَنْ أَظْهَرَ اَلْجَمِيلَ وَ سَتَرَ اَلْقَبِيحَ يَا مَنْ لَمْ يُؤَاخِذْ بِالْجَرِيرَةِ وَ لَمْ يَهْتِكِ اَلسِّتْرَ يَا عَظِيمَ اَلْعَفْوِ يَا حَسَنَ اَلتَّجَاوُزِ يَا وَاسِعَ اَلْمَغْفِرَةِ يَا بَاسِطَ اَلْيَدَيْنِ بِالرَّحْمَةِ يَا صَاحِبَ كُلِّ نَجْوَى وَ مُنْتَهَى كُلِّ شَكْوَى يَا كَرِيمَ اَلصَّفْحِ يَا عَظِيمَ اَلْمَنِّ يَا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ قَبْلَ اِسْتِحْقَاقِهَا يَا رَبَّنَا وَ سَيِّدَنَا وَ يَا مَوْلاَنَا وَ يَا غَايَةَ رَغْبَتِنَا أَسْأَلُكَ يَا اَللَّهُ أَنْ لاَ تُشَوِّهَ خَلْقِي بِالنَّارِ.(بحار الأنوار ، ج ۹۲، ص ۳۵۲ و عدة الداعي ج ۱، ص ۳۳۷) اما بین محققین و بزرگان در اختلاف نسخه بیشتر نسخه بحارالانوار را ترجیح می دهند. 🆔 @ziaossalehin
50.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 فیلم کامل قسمت بیست و یکم؛ حضور تجربه‌گر: آقای میثم عباسیان پخش: هر روز ساعت ۱۸:۳۰ بازپخش: ساعت ۲۳:۳۰ و ۱۲ روز بعد شبکه چهار سیما کلیپ اول 🆔 @ziaossalehin
49.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 فیلم کامل قسمت بیست و یکم؛ حضور تجربه‌گر: آقای میثم عباسیان پخش: هر روز ساعت ۱۸:۳۰ بازپخش: ساعت ۲۳:۳۰ و ۱۲ روز بعد شبکه چهار سیما ادامه کلیپ اول 🆔 @ziaossalehin
49.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 فیلم کامل قسمت بیست و یکم؛ حضور تجربه‌گر: آقای میثم عباسیان پخش: هر روز ساعت ۱۸:۳۰ بازپخش: ساعت ۲۳:۳۰ و ۱۲ روز بعد شبکه چهار سیما ادامه کلیپ دوم 🆔 @ziaossalehin
49.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 فیلم کامل قسمت بیست و یکم؛ حضور تجربه‌گر: آقای میثم عباسیان پخش: هر روز ساعت ۱۸:۳۰ بازپخش: ساعت ۲۳:۳۰ و ۱۲ روز بعد شبکه چهار سیما ادامه کلیپ سوم 🆔 @ziaossalehin
50.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 فیلم کامل قسمت بیست و یکم؛ حضور تجربه‌گر: آقای میثم عباسیان پخش: هر روز ساعت ۱۸:۳۰ بازپخش: ساعت ۲۳:۳۰ و ۱۲ روز بعد شبکه چهار سیما کلیپ پایانی 🆔 @ziaossalehin
◾️ سالروز شهادت مولی المتقین ، أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السلام را تسلیت عرض می کنیم... ⬛️ رسول الله صلی الله علیه وآله: «إِنَّ اللهَ فَتَحَ هَذَا الدّيْن بِعَلِيّ، وَ إِذَا قُتِلَ فَسَدَ الدّيْنُ وَلاَ يُصْلِحَهُ إِلاَّ الْمَهَدِيُّ.» به درستی که خداوند این دین را به دستان امیرالمومنین علی (ع) پیروز کرد، و هنگامی که او شهید شود دین خراب خواهد شد و دیگر اصلاح نخواهد شد، مگر به دستان حضرت مهدی (ع). 📓 منبع : منتخب الاثر، ج۲، ص۷۳ . .↩️ این روایت همان فرموده امام صادق (ع) را تداعی می کند که: والله بعد از شهادت امیرالمومنین (ع) تا امروز، نه حرمتی برای خداوند باقی ماند و نه در این عالَم به کتاب و سنت پیامبرش عمل شد و نه در میان این مردم، حدّی اقامه شد و نه به حقّی عمل شد ❗️...(اما روزگار این چنین نخواهد ماندو در عصر ظهور) خدا حق را به اهلش برمیگرداند و دینی را که برای خودش و رسولش پسندیده اقامه می‌کند. 📓 الکافی (ط-اسلامیه) ج۳، ص۵۳۷ و ۵۳۸ 🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج 🆔 @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 پرهیز از تقدیس تجربه گران تجربه نزدیک به مرگ، اتفاقی به خواست خدا 🆔 @ziaossalehin
📕 کتاب معاشرت- "باب شوخی و خنده " ◾️عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ يَحْيَى بْنِ سَلاَّمٍ عَنْ يُوسُفَ بْنِ يَعْقُوبَ عَنْ صَالِحِ بْنِ عُقْبَةَ عَنْ يُونُسَ اَلشَّيْبَانِيِّ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : كَيْفَ مُدَاعَبَةُ بَعْضِكُمْ بَعْضاً قُلْتُ قَلِيلٌ قَالَ فَلاَ تَفْعَلُوا فَإِنَّ اَلْمُدَاعَبَةَ مِنْ حُسْنِ اَلْخُلُقِ وَ إِنَّكَ لَتُدْخِلُ بِهَا اَلسُّرُورَ عَلَى أَخِيكَ وَ لَقَدْ كَانَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يُدَاعِبُ اَلرَّجُلَ يُرِيدُ أَنْ يَسُرَّهُ . ◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️ ♻️ ترجمه: يونس شيبانى گويد: حضرت صادق عليه السلام فرمود: شوخى كردن شما با همديگر چگونه است‌؟ عرضكردم: اندك است، فرمود: اين گونه نباشيد زيرا شوخى از خوش خلقى است، و تو بدان وسيله برادرت را خوشحال و مسرور كنى، و هر آينه رسول خدا (صلّى الله عليه و آله) با كسى شوخى ميكرد و ميخواست كه او را شاد و مسرور كند. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚الکافي ج ۲، ص ۶۶۳ 🆔 @ziaossalehin
❇️ بهترین عمل در شب قدر 🔻 آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای: بهترین اعمال در شب قدر است، احیاء هم برای دعا و توسل و ذکر است. دعا یعنی با خدای متعال سخن گفتن؛ در واقع خدا را نزدیک خود احساس کردن و حرف دل را با او در میان گذاشتن. دعا یا درخواست است، یا تمجید و تحمید است، یا اظهار محبت و ارادت است؛ همه‌ی اینها دعاست. 🆔 @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📷 بخش نهم مستند .... قسمت پایانی ❇️🌷 بخشی از زندگینامه عارف واصل حضرت آیت الله بهجت همه ما میتوانیم مثل سلمان و ابوذر باشیم... 🆔 @ziaossalehin
🤲🤲 دستور به عبادت در روز های شب قدر 1) قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: يَوْمُهَا مِثْلُ لَيْلَتِهَا يَعْنِي لَيْلَةَ الْقَدْرِ وَ هِيَ تَكُونُ فِي كُلِّ سَنَةٍ. (بحارالأنوار، ج98، ص 149 به نقل از اقبال الاعمال) حضرت صادق علیه السلام فرمود: روز شب قدر نظیر شب قدر است، و در هر سال اینگونه است. 2) عَنْ هِشَامِ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: لَيْلَةُ الْقَدْرِ فِي كُلِّ سَنَةٍ، وَ يَوْمُهَا مِثْلُ لَيْلَتِهَا. (بحارالأنوار، ج 98، ص121 به نقل از تهذیب) حضرت صادق علیه السلام به هشام فرمود: شب قدر در هر سال وجود دارد، و روز آن نظیر شب آن است. 3) رُوِيَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ: صَبِيحَةُ يَوْمِ لَيْلَةِ الْقَدْرِ مِثْلُ لَيْلَةِ الْقَدْرِ، فَاعْمَلْ وَ اجْتَهِد. (بحارالأنوار،ج 97، ص11 به نقل از امالی صدوق) از حضرت صادق علیه السلام روایت شده است که فرمود: صبح روز بعد از شب قدر نظیر شب قدر است، پس در آن زمان نیز اعمالت را انجام بده و در عبادت الهی بکوش. 4) مرحوم علامه مجلسی در زادالمعاد می نویسد: روزهای این شب ها را نیز حرمت باید داشت و به عبادت و تلاوت و دعا به سر آورد، زیرا که در احادیث بسیار معتبره وارد شده است که روز قدر نیز در فضیلت مثل شب قدر است. (زادالمعاد، ص190) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج» 💠 @ziaossalehin
📗 کتاب معاشرت- "باب شوخی و خنده" 💠 عدة من اصحابنا عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ يَحْيَى بْنِ سَلاَّمٍ عَنْ يُوسُفَ بْنِ يَعْقُوبَ عَنْ صَالِحُ بْنُ عُقْبَةَ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلْجُعْفِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يُحِبُّ اَلْمُدَاعِبَ فِي اَلْجَمَاعَةِ بِلاَ رَفَثٍ . 🌸🌸🍀🌸🌸🍀🌸🌸 ♻️ ترجمه : از عبد اللّٰه بن محمد جعفى،گويد:شنيدم امام باقر(عليه السّلام) مى‌فرمود: راستى خدا عز و جل دوست دارد كسى را كه در ميان جمع، شوخى و خوشمزگى مى‌كند،بى‌آنكه فحش دهد و هرزه‌درائى كند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📚الکافي ج ۲، ص ۶۶۳ 🆔 @ziaossalehin
نکاتی از مواعظ استاد یکم؛ «و َلِلَّهِ مَا فِی ٱلسَّمَـٰوَ ٰ⁠تِ وَ مَا فِی ٱلۡأَرۡضِۚ وَ كَانَ ٱللَّهُ بِكُلِّ شَیۡءࣲ مُّحِیطࣰا»؛ یک توجه سیر و سلوکی که بسیار مؤثر و قابل اجرا در هر شرایطی است، همان است که این آیه شریفه بدان فرا می‌خواند؛ خداوند هیچ‌گاه غافل نخواهد بود؛ هر چند انسان را غفلت فرا می‌گیرد! خواب هیچ‌گاه بر خداوند غالب نخواهد شد؛ هر چند انسان می‌خوابد. خداوند آگاه به پیدا و پنهان است؛ هر چند انسان از آن ناآگاه باشد. اگر انسان با این توجه سَر کند، ــ هر چند به اشتغالات روزمره، معمول و همیشگی خود می‌پردازد، ــ در حال سیر و سلوک الی الله است. دوم؛ نباید چنین پنداشت که سلوک فقط چله‌نشینی‌های عجیب و اذکار غریب است. اجرای همین توجه قرآنی، در زندگی روزمره می‌تواند در عین اینکه ظاهر شخص تفاوتی با ظاهر دیگران ندارد، در روح او غوغایی به‌پا کند؛ چرا که این توجه قرآنی، همتی بلند به او بخشیده است. سوم؛ البته باید در کنار این توجه، دیگر لوازم سلوک را برای ایجاد و پایداری حال خوش معنوی به‌جا آورد؛ • تهجد و شب‌زنده‌داری • خلوت‌نشینی‌های خوب همراه با مناجات (ادعیه) با پروردگار • تقیّد به گزاردن نمازها در اول وقت •‌ حشر، نشر و معاشرت با افرادی که یاد الهی را در دل زنده می‌کنند. باید با این معیار در انتخاب و معاشرت با دوستان دقت کرد. • مراقبت از دریافت‌های چشم و گوش؛ دریافت‌های نورانی و مطابق با رضای الهی حال خوش معنوی را تقویت می‌کند. اما دریافت‌های تاریک و گناه‌آلوده چشم و گوش، حال معنوی را بسیار تحت تأثیر قرار داده و از بین می‌برد. چهارم؛ روح انسان لطیف‌تر از نسیم سحر و صبح بهار است. روح، لطیف‌تر از شبنم‌های بر روی گل‌برگ‌هاست. روح انسان در هر موقعیتی که قرار گیرد، به‌سرعت از آن تأثیر پذیرفته و متأثر می‌شود. پنجم؛ انسان باید از خود، (روح و حال معنوی خود) مراقبت کند. حتی اگر برای دفاع از دیگران، باید خود را در برابر آماج انواع تیرهایی کند که از سوی دشمنان پرتاب می‌شود، نیز باید حد ضرورت را رعایت کرده و از آن فراتر نرود. (قرار گرفتن در کانون پاسخ‌گویی به شبهات، پیش‌گیری از فسادهای سمعی، بصری و فرهنگی دشمنان و ... موقعیت‌هایی است که باید در آن بسیار دقت کرد.) —————— ‎🆔 @ziaossalehin