💠احـکام سیاسی
💬پرسش
آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران شرعا واجب و عدم شرکت، حرام است
📌 #احکام
🌐 به #ضیاءالصالحین بپیوندید...
👇
☫ @ziaossalehin ☫
7.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤 #استوری ویژه شهادت امام هادی علیه السلام
چقدر گرفته بوی غم هوای سامرا
میتپه دلم تو این شبا برای سامرا
🌐 به #ضیاءالصالحین بپیوندید...
👇
☫ @ziaossalehin ☫
#دین_سیاست
✴️سیاستی که عین دیانت است
💭سؤال: چگونه فعالیت های سیاسی را انجام بدهیم كه در عین حال آرامش مان و شخصیت علمی مان محفوظ بماند؟
✅جواب: در جزوه ی عالم طلبگی، عرض شده که یک انسان مؤمن همواره باید در درون نورِ وظیفه کار کند تا رابطه ی او با عالم قدس منقطع نشود. واقعاً مگر ما بیکاریم که با این گروه یا آن گروه به رقابت برخیزیم. ما به حکم وظیفه کار می کنیم و لذا با آرامش تمام و در محضر خدا آنچه وظیفه مان اقتضا کرد انجام می دهیم و امیدوار به رحمت پروردگار هستیم تا خودش گشایش لازم را مرحمت کند.
ما از یک جهت نمی فهمیم كار سیاسی یعنی چه! چون از نظر ما، همان طور که تکویناً همه ی عالم در قبضه ی پروردگار است و او بر همه چیز حاکم است، تشریعاً نیز حکم او باید در جهان حاكم باشد، حکم خدا هم اگر بخواهد بر مناسبات انسان ها حاكم باشد از طریق پیغمبر و امام معصوم باید آن حکم به جامعه برسد و حاكم گردد و در زمان غیبت ... ادامه 👇
🌐 جهت مشاهده متن کامل بر روی لینک زیر کلیک نمائید. 👇
https://www.ziaossalehin.ir/fa/node/18301
🌐 به #ضیاءالصالحین بپیوندید...
👇
☫ @ziaossalehin ☫
📌 #تربیت_فرزند_خانواده
🔻خشونت فقط فیزیکی نیست. تحقیر هم یک نوع خشونت است.
🔹 چه چیزهایی باعث احساس حقارت در کودک می شود؟
🔹یک تحقیر مستقیم داریم یه تحقیر غیرمستقیم .
🔸تحقیر آشکار ومستقیم
🔸مثل اینکه به بچه می گوییم؛ "بد، کثافت، تنبل.."
🔸مثلاً ما بچه که بودیم سرصف بچه را تنبیه میکردند، فلک میکردند، کلاه بوقی سرش می گذاشتند و.. حالا شما میخواهید این بچه چطور از آب در بیاد.؟!
🔸تحقیر غیر مستقیم مثل مقایسه کردن.
"ببین فلانی شاگرد اول شده، ببین چقدر درسخونه."
🔸جایزههایی که میدیم، شاگرد اول، دوم، سوم،..
🔸اینها تمامش حقارت است و خشونت رفتاری است.
به همین دلیل بچه ها پشتکارشان را از دست میدهند.
🌐 به #ضیاءالصالحین بپیوندید...
👇
☫ @ziaossalehin ☫
📌 #تربیت_فرزند_خانواده
🔻شكل گيري شخصيت كودك در هر سن و وظايف والدين:
🔸تولد تا ١سالگي: سن شكل گيري دلبستگي و احساس ايمني
وظيفه والدين: پاسخگوي حساس بودن به نيازها و گريه كودك
🔸٢-١ سالگي سن شكل گيري حس استقلال
🔸 وظيفه والدين: دادن فرصت اكتشاف و تحرك؛ صحبت كردن زياد با كودك و توصيف اعمال كودك ؛ استفاده از تكنيك پرت كردن حواس براي تربيت كودك
🔸 ٤-٢ سالگي سن دوستيابي ورود به گروه و يادگيري زبان
🔸 وظيفه والدين: اقتدار؛ الگوي خوب بودن؛ اعطاي وظايف به كودك؛ خوب گوش دادن به كودك و احساساتش
🔸١٢-٥ سالگي سن شكل گيري هويت كودك؛ شكل گيري عزت نفس و يادگيري ارزشها و هنجارها
🔸وظايف والدين: اقتدار؛ الگوي خوب بودن؛ ياد دادن مهارت حل مساله؛ نظارت بر كودك و دوستي هاي او؛ ايجاد رابطه خوب با كودك
🌐 به #ضیاءالصالحین بپیوندید...
👇
☫ @ziaossalehin ☫