eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
494 دنبال‌کننده
425 عکس
742 ویدیو
126 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۵۹ ↩️ شامل آیات ۶۲ تا آخر سوره مبارکه و آیات ۱ و ۲ سوره مبارکه 🔻امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «تَعَلَّمُوا القُرآنَ؛ فَاِنَّهُ اَحسَنُ الحَدیثِ»؛ قرآن را فرا گیرید، زیرا که قرآن نیکوترین سخن‌هاست. 📚 (نهج‌البلاغه خطبه ۱۱۰) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 معرفی کتاب: مجموعه کتاب های درسنامۀ تربیتی 🔻 مجموعه کتاب های درسنامۀ تربیتی جوانان ونوجوانان در پرتو منشور تربیتی نسل جوان (۴ جلد) ▪️ نام نویسنده: حسین میرزایی، مهرداد آقاشریفیان ▪️ ناشر: بسیج، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، کانون فرهنگی هنری شهید مطهری 1️⃣ جلد اول: مبانی مهندسی فرهنگی نسل جوان به ضمیمه منشور تربیتی نسل جوان 2️⃣ جلد دوم: درسنامۀ مقاطع (پنجم ابتدایی و اول راهنمایی) ، (دوم و سوم راهنمایی) ، (اول دبیرستان) 3️⃣ جلد سوم: درسنامۀ مقاطع (دوم وسوم دبیرستان) 4️⃣ جلد چهارم: درسنامۀ مقاطع(پیش دانشگاهی، طلاب و دانشجویان) 🔻 بخشی از ویژگی‌های درسنامۀ تربیتی جوانان و نوجوانان ۱) پی‌ریزی درسنامه بر اساس منشور تربیتی نسل جوان به عنوان استراتژی نظام جمهوری اسلامی. ۲) ارائۀ تصویری روشن از یک مرکز و کانون فعال و پرمحتوای فرهنگی. ۳) ترسیم نقش، جایگاه و اهمیت مراکز و کانون‌های فرهنگی در روند تربیت. ۴) ارائۀ الگویی کامل در تأمین نیازهای جوانان با تکیه بر منشور تربیتی نسل جوان. ۵) ارائۀ اصول و سرفصلهایی که در مراکز فرهنگی قابل اجرا می‌باشد. ۶) بهره‌گیری و پیشنهاد بیش از ۷۰ روش در اجرای اهداف تربیتی جهت ایجاد خلاقیت برای مربیان. ۷) راهنمایی مربیان در بهره‌گیری از امکانات پیرامونی برای تأمین اهداف فرهنگی (مانند برنامه‌های رسانه‌ای). ۸) بهره‌گیری از منابع و آثار معتبر مانند کتب شهید مطهری، علامه‌ طباطبایی و... به عنوان منابع اصلی. ۹)ارائۀ پیشنهادی سیر مطالعاتی براساس نیازهای مختلف جوانان در مقاطع گوناگون سنی. ۱۰) ارائۀ چهارچوبی غنی برای استفادۀ مربیان کارآزموده در مراکز فرهنگی. ۱۱) بررسی مشکلات مقاطع سنی مختلف از منظر روانشناسی و اجتماعی و ارائۀ راهکارهای مناسب و قابل اجرا در مراکز فرهنگی. ۱۲) راهکارهای آموزش اصول عقاید، احکام و رفع شبهات دینی مطابق با مقاطع مختلف سنی. ۱۳) تربیت جوان ایرانی متعهد، انقلابی، بانشاط و فعال در عرصه های مختلف اجتماعی. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 رهبر معظم انقلاب: آدم دارای ولایت این است كه: 🔻"ولیّ" را بشناسد، 🔻فکر "ولیّ" را بداند، 🔻با "ولیّ" همفکر بشود، 🔻عمل "ولیّ" را بشناسد، 🔻با "ولیّ" هم‌عمل بشود، 🔻دنبال "ولیّ" راه بیفتد، 🔻خودش را فکراً و عملاً پیوسته با "ولیّ" بکند، این شخص با ولایت است. 📗طرح كلی انديشه اسلامی در قرآن، ص۵۶۳. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۶۰ ↩️ شامل آیات ۳ تا ۱۱ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «مَن عَلَّمَ آیَةً فی کِتابِ اللهِ تَعالی، کانَ لَهُ اَجرُها ما تُلِیَت»؛ هر که آیه‌ای از کتاب خدا را به دیگری بیاموزد، پاداش آن آیه، تا زمانی که خوانده می‌شود به او نیز می‌رسد. 📚 (مستدرک الوسائل ۴/۲۳۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 ویژگی های لازم و ضروری برای یک مربی (قسمت اول) 🔻 امر تربیت و تعلیم از حساس‌ترین و ظریف‌ترین کارهایى است که یک مربى به عهده مى‌گیرد. مربى، پرورش موجودی با عظمت، پیچیده و داراى استعداد و خلاقیت‌هاى بى‌انتها را عهده‌دار مى‌شود. مربى شایسته و برتر کسى است که در پرتو الطاف خداوند متعال به ظرافت‌ها و رموز اعماق وجود انسان پى برده و در مسیر تربیت از اطلاعات و امکانات وجودى خویش در این زمینه بهره گیرد. مربى کامل و شایسته باید شرایط و صفاتى را دارا باشد، تا بتواند نسل نو را در رسیدن به قله‌هاى رفیع افتخار و در مسیر شکوفایى و سعادت به پیش برده و به مقصد نهایى رسانده و به اهداف عالى تربیتى رهنمون شود. در این بخش برخى از صفات و ویژگى‌هاى والدین شایسته و مربیان برتر را با توجه به سیره و سخن امام مجتبى (علیه السلام) تقدیم مى‌کنیم: ۱. نرمخو و مهربان از مهم‌ترین رازهاى توفیق در امر تعلیم و تربیت اخلاق نیکو و برخورد ملایم با متربیان است. تمام پیامبران و اولیاء الهى بدون استثناء در تربیت انسان‌ها از این خصیصه والا بهره‌مند بوده و در طریق هدایت شیوه ملایمت و خوش‌خلقى اولین حربه آنان بوده است. تاریخ و تجربه نیز گواهى مى‌دهد که مربى موفق کسى است که بتواند با رفتارى خوش و چهره‌اى گشاده دل متربیان را صید کرده و آنان را به سوى سجایاى پسندیده و مطلوب هدایت نموده و لغزش‌ها و خطاهاى آنان را اصلاح نماید. یکى از برجسته‌ترین ویژگى‌هاى حضرت مجتبى (علیه السلام) به عنوان الگو و مربى جهان بشریت، اخلاق زیبا و برخورد خوب آن بزرگوار با مخاطبین خویش مى‌باشد. بارها اتفاق افتاده که آن حضرت خشن‌ترین دشمنان خویش را به گرمى و ملاطفت نواخته و از آنان دوستانى ابدى ساخته است. آن بزرگوار در این مورد مى فرماید: «زیباترین زیبایى‌ها اخلاق زیبا و خوشرفتارى است». ادامه دارد... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻حکایت ✍️ عارفی را پرسیدند از اینجا تا به نزد خدای منان چه مقدار راه است؟ فرمود: یک قدم گفتند: این یک قدم کدام است؟ فرمود پا بگذار روی خودت! دریغا که میان ما و رسیدن به ” یک قدم” هزار فرسنگ است. امان از نفس که چون سرکش شود، عاصی شود... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۶۱ ↩️ شامل آیات ۱۲ تا ۲۰ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «خَیرُکُم مَن تَعَلَّمَ القُرآنَ وَ عَلَّمَهُ»؛ بهترین شما کسی است که قرآن را فرا گیرد و به دیگران بیاموزد. 📚 (مستدرک الوسائل ۴/۲۳۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 تکلیف مداری برای انجام هر کار زمین مانده 🔷🔹از جمله خصوصیات دیگر شهید باهنر که نمی شود آن را نگویم؛ پرکاری او بود. ما در شورای انقلاب، در حزب [جمهوری اسلامی]، در کارهای فکری و علمی قبل از انقلاب، هر کاری که فکر می کردیم کسی نیست که متصدی آن بشود، به مرحوم باهنر محول می کردیم و او با کمال میل قبول می کرد. طبیعی بود که همه کار زیادی داشتند و از پذیرفتن کار جدید سر باز می زدند. آن کار جدید وقتی که از همه مأیوس می شد، به سراغ شهید باهنر می رفت و آنجا مأیوس نمی شد... و آن کار به وسیله ایشان انجام می شد. به هر حال یک عنصر بسیار برجسته ای بود و باید بگویم یکی از مصداق های کامل «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْ ءٌ» مرحوم شهید باهنر بود. 📝مقام معظم رهبری، کتاب قرارگاه های فرهنگی، صفحات ۵۶ و ۵۷ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 گفت: پیلی را آوردند بر سر چشمه‌ای که آب خورد، خود را در آب می‌دید و می‌رمید او مى‌پنداشت که از دیگری می‌رمد، نمی‌دانست که از خود می‌رمد! همه اخلاق بد، از ظلم و کین و حسد و حرص و بی‌رحمی و کبر، چون در توست، نمی‌رنجی چون آن را در دیگری می‌بینی می‌رمی و می‌رنجی! 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 کودک افسرده تربیت می‌کنی اگه... 1⃣ اگه از کسی ناراحته بغلش نکنی تا آروم شه و بهش حس امنیت ندی. 2⃣ اگه دائماً جلوی چشماش با همسرت گلاویز شی و گریه کنی. 3⃣ اگه همیشه باهاش خشک و جدی باشی و فکر کنی خندیدن و شوخی کردن باهاش اونو پر رو می‌کنه. 4⃣ اگه براش وقت نذاری، باهاش بازی نکنی، باهاش حرف نزنی و مدام درگیر خودت باشی. 5⃣ اگه مدام خواسته‌های خودتو بهش تحمیل کنین. 6⃣ اگه مدام تنبیهش کنی (کتک زدن، حبس کردن، داد زدن) 7⃣ اگه وقتی میاد سمتت و به توجه‌ تو احتیاج داره پسش می‌زنی و بهش کم محلی می‌کنی. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 ت مثل تجربه یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد 🔰تجربه پانزدهم 🔹عنوان تجربه🔹 شماره تلفن تماس باخدا 🔶🔸شـــرح تجـربه ✍️در ابتدای جلسه،مربی از متربیان می پرسد:ڪدامیڪ از شما تلفن همراه دارد؟ برخی می گویند داریم و برخی می گویند نیاز نداشتیم نخریدیم! اینبار همه می گویند: داریم ،پس ادامه می دهد:فڪر می ڪنید ضروری ترین تلفن هایی ڪه باید در دفترچه تلفن خانواده های ما موجود باشند،ڪدامند؟ اعضای گروه ،از تلفن اورژانس،اطلاعات۱۱۸،آتش نشانی،تاڪسی سرویس ها وبیمارستان ها از این قبیل سخن می گویند امّا شما پس از تأیید همه موارد بالا،اظهار می دارید:ضروری ترین شماره تماسی ڪه همه ما هر روز و هر لحظه به دانستن و استفاده از آن نیازمندیم شماره تلفن تماس با خداست ڪه آن عبارتست از "۲۴۴۳۴" البته با ڪد ۱۷،در ادامه از اعضاے گروه می خواهید حدس بزنند ارقام این شماره برگرفته از چیست؟ و وقتی متربیان تظراتشان را در این خصوص بیان نمودند،اعلام می ڪنید این شماره تلفن اشاره دارد به تعداد رڪعت های نمازهای واجب یومیه و عدد آنها در صبح و ظهر و عصر ومغرب و عشاء. دراین روش هم چنین می توانید به بچه ها بگویید:دوستان! هرڪدام از ما در زندگی ،۱۴شماره تماس همراه داریم ڪه همیشه در دسترس است، همواره پاسخگوست و هیچ گاه تحت تأثیر ترافیڪ خطوط و مشغولی شبڪه واقع نمی شود. چهارده شماره تلفن ما در زندگی ،چهارده معصوم علیهم السلام هستند ڪه در تمام طول شبانه روز،ارتباط با آنها برای ما آنتن می دهد و هر وقت احساس نیاز ڪردیم می توانیم ڪدهای ارتباطی ذیل را زیر لب زمزمه ڪنیم تا ارتباطمان برقرار شود. ڪدهایی هم چون یا حسین(علیه‌السلام)،یازهـرا(سلام الله علیها)،یاعلی(علیه‌السلام)ویا غریب الغربا(علیه‌السلام). این تجربه را می توان علاوه براین:(ڪد پرواز)،(ورودے آسمان)،(شماره گذرنامه بهشت)،(پل ارتباطی با عرش)،(ادعونی استجب لڪم)،وامثال این نامگذاری کرد. 🔶🔸هدف از اجراے تجـربه برقراری انس و الفت با پروردگار هستی و تعمیق دوستی و ارادت به اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام 🔷🔹نڪته مرتبط تڪمیلے ✍️در این تجربه سعی شده است از طریق ڪد گذاری ارتباط با خـدا و امامان معصوم(علیهم السلام) در مخاطبان،به شیوه ای جالب توجه و ابتڪارے ،بچه ها را با مفاهیم انس با پروردگار اهمیت و جایگاه نماز و دوستی با عترت و اهل بیت(علیهم السلام) آشنا ڪرد، به ڪارگیری واژه هایی مثل ڪد،رمز،شماره تماس،تلفن همراه ورودے، وامثال آن در این روش، جذابیت موضوع رابیشتر می ڪند. هم چنین لازم به یادآورے است در این ڪه،بیان طرح تمثیلے موضوعاتی از این دست،ماندگاری اینگونه مفاهیم را در اذهان مخاطبان دو چندان خواهد ڪرد وچه بسا بچه های گروه،تا پایان عمر فراموش نڪنند ڪه مربی مسجدشان بارها می گفت:(شماره ثابت دائمی تماس با خدا عبارتست از "۲۴۴۳۴"این شماره را همواره به خاطر بسپارید.) ⚜️به قول بابا طاهر⚜️ خوشا آنانڪه الله یارشان بی به حمد و قل هو الله ڪارشان بی خوشا آنانڪه دائم در نمازند بهشت جاودان بازارشان بی 📚 "ت مثل تجربه" محمد مهدے نجاتے 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۶۲ ↩️ شامل آیات ۲۱ تا ۳۲ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اِنَّ هذَا القُرآنَ مَأدُبَةُ اللهِ فَتَعَلَّموا مَأدُبَتَهُ مَا استَطَعتُم»؛ این قرآن میهمانی ویژه خداوند است پس تا آنجا که توان دارید از این ضیافت بهره ببرید. 📚 (مجمع البیان ۱/۱۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 «راه‌های تقویت رابطهٔ عاطفی با فرزندان» 🔺 راه اوّل: توجه به ویژگی‌های مثبت آنان 🎙 استاد تراشیون 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 معمولاً آن چیزی را می‌بینیم که دوست داریم ببینیم! 🔻 در بین آلمانی‌ها حکایتی هست كه این‌چنین بیان می‌شود: 🔸مردی صبح از خواب بیدار شد و دید تبرش ناپدید شده، شک كرد كه همسایه‌اش آن را دزدیده باشد، برای همین، تمام روز او را زیر نظر گرفت! متوجه شد كه همسایه‌اش در دزدی مهارت دارد، مثل یک دزد راه می‌رود، مثل دزدی كه می‌خواهد چیزی را پنهان كند، پچ‌پچ می‌كند 🔸آن‌قدر از شكش مطمئن شد كه تصمیم گرفت به خانه برگردد لباسش را عوض كند، نزد قاضی برود و شكایت كند، اما همین كه وارد خانه شد، تبرش را پیدا كرد! زنش آن را جابه‌جا كرده بود، مرد از خانه بیرون رفت و دوباره همسایه‌اش را زیر نظر گرفت و دریافت كه او مثل یک آدم شریف راه می‌رود، حرف می‌زند، و رفتار می‌كند! 🔸همیشه این نکته را به یاد داشته باشید، که ما انسان‌ها در هر موقعیتی معمولاً آن چیزی را می‌بینیم که دوست داریم ببینیم! ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۶۳ ↩️ شامل آیات ۳۳ تا ۴۳ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اِنَّ هذَا القُرآنَ مَأدَبَةُ اللهِ فَتَعَلَّموا مَأدَبَتَهُ مَا استَطَعتُم»؛ این قرآن ادبستان خداوند است پس تا آنجا که می توانید از این ادبستان بیاموزید. 📚 (مجمع البیان ۱/۱۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
Name31Nahj.pdf
709.1K
🚨 راه تربیت ↩️ نامه ۳۱ نهج‌البلاغه 🔻 مروری اجمالی بر گستره و ابعاد تربیت در قرآن و حدیث 🔹 اول) اهمیت و ارزش 🔹 دوم) اهداف 🔹 سوم) آثار تربیت الهی 🔹 چهارم) آثار تربیت غیر الهی 🔹 پنجم) عوامل تربیت الهی 🔹 ششم) سیمای انسان منهای تربیت ▪️ سفارشاتی از مهربان‌ترین پدر (نامه ۳۱ نهج‌البلاغه) ▪️ مراحل تربیت ▪️ اخلاق اجتماعی ▪️ مبادرت به تربیت اطفال ▪️ روش تربیت فرزند ▪️ توجه به معنویات ▪️ آخرت‌گرایی ▪️ معیارهای روابط اجتماعی ▪️ تلاش در جمع‌آوری زاد و توشه ▪️ نشانه‌های رحمت و استجابت دعا ▪️ ضرورت یاد مرگ ▪️ شناخت دنیاپرستان ▪️ واقع‌نگری ▪️ حقوق دوستان ▪️ ارزش اخلاقی ▪️ اجمالی از مبانی تربیت اسلامی از دیدگاه امام خمینی (قدس‌سره) 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات هیئت۱۶.mp3
3.3M
🎚 سلسله های با بیان استاد محمدرضا عابدینی : تطبیق تکوین و تشریع در تشکیلات - ۲ 🔺تطبیق تکوین و تشریع در خانواده چگونه است؟ 🔺 وظایف هریک از اعضای خانواده در مدل تکوین و تشریع چیست؟ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir