eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
493 دنبال‌کننده
427 عکس
753 ویدیو
128 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️ ۳- نباید بی‌قانونی کنید: قانون‌مندی مجموعه را به هیچ قیمتی از دست ندهید، در تشکیلات غیر دولتی، اگر بند قانون پاره شد، آشفتگی ظهور می‌کند و همه چیز به هم می‌ریزد. 📚برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 ضرورت وقت‌شناسی در تشکیلات 🔹آدم تشکیلاتی باید سالک ابن‌الوقت باشد. وقت برای او طلا و محترم باشد و اوقات خود را به جای هم‌افزایی و نیروی مضاعف (سینرژی) با بدگویی و غیبت از دیگران ضایع نکند. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 اصول دوازده‌گانه نظام طرح‌نویسی در کار فرهنگی 🔻 کار فرهنگی به برنامه نیاز دارد. برای برنامه‌ریزی باید نقطهٔ شروع و پایان را مشخص کرد. در این خصوص یکی از مؤسسه‌های فعال فرهنگی که تجربهٔ برگزاری چندین دورهٔ تربیت مدیر فرهنگی را دارد، به ضرورت وجود ۱۲ عنوان در تدوین هر طرح به‌صورت مکتوب، اشاره کرده است. 🔹 مطابق این دستورالعمل، اصول دوازده‌گانهٔ نظام طرح‌نویسی در تشکل‌های فرهنگی عبارت است از: ۱ .عنوان و موضوع طرح؛ ۲. شرح مسأله یا همان تبیین ضرورت اجرای طرح؛ ۳. اهداف طرح که شامل اهداف کلی و جزئی آن است؛ ۴. معرفی کامل طرح و روش اجرای آن؛ ۵. دستاوردهای مدنظر که در اجرای طرح لحاظ شده است؛ ۶. مستندات اجرای طرح، شامل بیان سوابق اجرای این‌گونه طرح‌ها در تشکل و آنچه در رسالت تشکیلاتی تشکل، ضرورت اجرای این طرح را به همراه داشته است؛ ۷. مختصات کلی طرح که شامل نوع برنامه، نوع مخاطب، محدودهٔ زمانی و مکانی اجرای طرح و همچنین قالب و نوع اجرای آن است؛ ۸. تقویم اجرایی که نوعی جدول زمان‌بندی ویژه برای مراحل اجرای طرح است؛ ۹. نظام ارزش‌یابی و سنجش یا در واقع سیستم کنترل کیفی اجرای طرح؛ ۱۰. بیان نوع و میزان تعاملات برنامه‌ریزی شدهٔ برون تشکلی، در اجرای مشارکتی طرح؛ ۱۱. مختصــــات نیروی انســانی، شامل نوع به کارگیری افراد، مدرک تحصیلی آنان، میزان نفرساعت کار لازم برای هرکس در اجرای طرح ۱۲. برآورد دقیق و کامل هزینه‌های اجرای طرح. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 وقار مربی عاملی مؤثر بر رفتار متربیان 🔻 توصیه‌هایی برای کلاس‌داری بهتر 🔹 از آنجا که رفتار مربی نشان‌گر شخصیت اوست و کودکان و نوجوانان دائماً تحت‌تأثیر رفتارهای باطنی و ظاهری مربیان می‌باشند، شایسته است:   1- طوری رفتار کنید که شاگردان احساس مسئولیت کنند.    2- چیزی را به طرف شاگردان پرتاب نکنید. 3- ابزار، وسایل و چیزهای دیگر را با خشونت از شاگردان نگیرید. 4- داشتن «تیک» و عادات نامطلوب مانند بازی کردن با دکمه لباس یا موی سر و صورت زیبنده یک مربی نیست، سعی کنید آنها را از خود دور کنید.    5- آراستگی ظاهر را رعایت کنید و اموری از قبیل شانه کردن موها، تمیز بودن لباس‌ها، پاره نبودن لباس‌ها و جوراب‌ها، واکس زدن کفش‌ها و نظیف بودن بدن را فراموش نکنید.    6- از بوی خوش - در صورتی که مفسده‌ای ایجاد نکند - استفاده کنید.    7- یقه و دکمه‌های خود را پیش از تدریس در آینه ببینید.    8- با چیزهایی که ممکن است تمرکز حواس دانش‌آموزان را از بین ببرد بازی نکنید؛ مانند بازی با گچ، تخته، خودکار، تسبیح، عمامه، عینک، بینی، گوش و...    9- اگر گچ یا ماژیک از دست شما روی زمین افتاد، آن را بردارید.    10- در صورت امکان، گاهی برای اشراف بیشتر بر کلاس و تنوع در حرکات، چند قدمی در بین شاگردان راه بروید.   11- شاگردان را زیاد به‌خاطر تنبیه پای تخته سیاه نگه ندارید.    12- اگر جراحت یا بیماری ظاهری دارید، در ابتدای درس درباره آن توضیح دهید تا ذهن شاگردان را در طول تدریس به خود مشغول نکند.   13- برخی از شاگردان دارای نقص بدنی یا روانی هستند، از این‌رو حال آنان را رعایت کنید.    14- ضمن جلوگیری از سوءاستفاده شاگردان برای بیرون رفتن از کلاس اجازه دهید. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جلیلی: بحران را صرفا نباید با ابزار امنیتی و اطلاعاتی حل کرد بلکه باید با روشنگری و بصیرت‌بخشی دنبال شود ✅ پایگاه اطلاع رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۵۹ ↩️ شامل آیات ۲۵ تا ۳۳ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اَهلُ القُرآنِ اَهلُ اللهِ وَخاصَّتُهُ»؛ اهل قرآن اهل خدا و خاصان بارگاه اویند. 📚 (مجمع البیان ۱/۱۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۶۰ ↩️ شامل آیات ۳۴ تا ۴۲ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اِنَّ هذَا القُرآنَ مَأدَبَةُ اللهِ فَتَعَلَّموا مَأدَبَتَهُ مَا استَطَعتُم»؛ این قرآن ادبستان خداوند است پس تا آنجا که می توانید از این ادبستان بیاموزید. 📚 (مجمع البیان ۱/۱۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🪴● اگر کارهای ما برای رسیدن به معبود است، پس تشکیلات معبد است؛ و ما در حال عبادتیم... ✍ شهید‌بهشتی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلاات - حقیقت نژاد 019.mp3
14.25M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه نوزدهم: نظام تعاملی در تشکیلات 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 020.mp3
14.13M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه بیستم: مراحل ارتباط‌گیری در جذب 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 021.mp3
13.98M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه بیست‌ویکم: تکنیک اقناع‌سازی 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻طرفداران جبهه انقلاب محاسن هردو نامزد انقلابی را برای مردم بگویند! ❌مهم: طرفداران آقایان قالیباف و جلیلی «انصاف» و «اخلاق» را رعایت کنند ◀️ توجه: ضرورت هم‌گرایی و هم‌افزایی جبهه انقلاب 🎙 استاد محمدجواد نظافت 👇 @ostadnezafat 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🔥امسال با شاخص های رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور مطلوب رو انتخاب کن 🧐 پای مناظره‌ها، برنامه‌های تبلیغاتی، و بعد از تمام بررسی‌هایی که انجام دادی، بابت هر شاخص به نامزدها بین ۱ تا ۸ نمره بده 🗒اگر قصد دارید وزن بیشتری به برخی ملاک‌ها بدید، می‌تونید بازه نمره دهی اون شاخص رو بین ۱ تا ۱۲ محاسبه کنید
بهترین انتخاب.jpg
1.04M
📃نسخه مناسب چاپ در قطع A4 👨‍👩‍👧‍👧 می‌تونید این فایل رو چاپ کنید به تک تک اعضای خانواده و دوستانتون هدیه بدید ✨ گفتگوهامون رو امسال به جای تکه‌پراکنی‌های بیهوده، به مقایسه نظراتمون روی این شاخص‌ها قرار بدیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۶۱ ↩️ شامل آیات ۴۳ تا ۵۲ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «مَن اَرادَ عِلمَ الاَوَّلینَ وَالآخَرینَ، فَلیُثَوِّرِ القُرآنَ»؛ هرکه علم اولین و آخرین را می‌خواهد، باید آن را در قرآن بجوید. 📚 (کنزل العمال، ج۱، ص۵۴۸) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨شرایط و شیوه‌های کار فرهنگی (۴) حجت الاسلام قرائتی 🔻شناخت عمیق از دین، نه آگاهی سطحی * سه شناخت باید عمیق باشد، نه سطحی! فقه غیر از علم است. علم یعنی دانستن. فقه یعنی دانستن عمیق! به هر فقیهی عالم می‌گویند، اما به هر عالمی فقیه نمی‌گویند. مثل اینکه می‌گویند: هر گردویی گرد است، ولی هر گردی گردو نیست. هر فقیهی عالم هست، اما هر عالمی فقیه نیست. ممکن است، عالم باشد، ولی تقلیدی! این را رساله خوانده یاد گرفته است. فقیه یعنی شناخت عمیق باشد! 👈کسی که کار فرهنگی می‌کند، باید روز به روز سوادش بیش تر شود. به دیپلم قانع نشوید، سماوری که آب می‌ریزند، از آن یا فوق دیپلم یا لیسانس، یا فوق لیسانس یا دکتر، اصلاً بگذارید قرآن بخوانم. در قرآن می‌گوید: ما فارغ التحصیل نداریم. به چه دلیل؟ به دلیل اینکه خدا به پیغمبرش می‌گوید: «وَقُل رَّ‌بِّ زِدْنِی عِلْمًا» (طه/۱۱۴) یعنی تو رسول الله هم باید علمت زیاد بشود، «وَقُل رَّ‌بِّ زِدْنِی عِلْمًا» یعنی چه؟ یعنی در دین فارغ التحصیل وجود ندارد. امام صادق(علیه‌السّلام) هم فارغ التحصیل نیست. امام صادق(علیه‌السّلام) فرمود: «لَوْ لَمْ نَزدد فِی کُلِّ لَیْلَهِ جُمُعَهِ» این عربی قرآن نیست. تا حالا همه عربی هایم قرآن بود، این عربی حدیث است، «لَوْ لَمْ نَزدد فِی کُلِّ لَیْلَهِ جُمُعَهِ» اگر هر شب جمعه علم ما زیاد نشود، «لنفد ما عندنا» به روغن سوزی می‌افتیم. ما فارغ التحصیل نداریم. سماور را که از آن چای می‌ریزند، هر ده بیست تا چای که از آن ریختند، باید آب سرش ریخت. ما یک لیسانس می‌گیریم، می‌خواهیم سی سال از آن چای بریزیم. باید آب سر خودمان کنیم. حضرت فرمود اگر شبی بخوابم، در آن شب علم من زیاد نشده باشد، آن روز برای من بابرکت نیست. بنابراین شغلتان نباشد همیشه، یک رسائل و مکاسب، دو سال خارج خواندیم، سی سال بخواهیم از آن چای بریزیم. اینکه امام رضا(علیه‌السّلام) می‌فرماید امام جمعه باید در یکی از خطبه‌ها اخبار دنیا را به مردم بگوید. عربی اش را بخوانم؟ «یخبرهم بما وقع فی الْآفَاق‏» این حدیث است. امام رضا(علیه‌السّلام) فرمود: امام جمعه باید همه مردم را به اخبار جهان مطلع کند. حالا الان ماهواره و اینترنت و تلویزیون و نمی‌دانم این‌ها آمده است. قدیم یعنی چه؟ یعنی امام جمعه باید هر روز در کمین باشد، که آخرین خبر را روز جمعه بگوید. قانع نشوید، حداقل کسانی که کار فرهنگی می‌کنند، هفته ای یک کتاب مطالعه کنند. ادامه دارد... 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨دلدادگی‌های پسرانه ، دلبری‌های دخترانه (قسمت اول) 🔻 علاقه به جنس مخالف در نوجوانی و جوانی دلدادگی‌های پسرانه و دلبری‌های دخترانه و دلبستگی‌های طرفینی امروزه در جامعه به صورت حاد گسترش یافته است. این ارتباط‌ها و علاقه‌ها اگر در مسیر درست قرار گیرند، می‌توانند منشأ تشکیل خانواده و بقای نسل و ادامه حیات گردند، ولی باید در چارچوب اصول اخلاقی و شرعی باشند تا هدف مطلوب حاصل شود. اما گاهی این علاقه درونی به جنس مخالف و نیاز به ارتباط با او، از چارچوب هنجارهای اجتماعی و دینی خارج شده و به سوی بی‌عفّتی و گناه کشیده می‌شود که این امر بسیار ناشایست و غیراخلاقی است. این علاقه درونی به جنس مخالف و انگیزه برقراری ارتباط با آن در آغاز نوجوانی،‌ به‌ علّت‌ بیداری‌ غرایز و شدّت حالات‌ هیجانی در بین دختران‌ و پسران‌ بیشتر شده، تا حدودی حسّ اعتماد به‌ خود را در آنان تأیید و تقویت‌ نموده و بخشی از نیازهای‌ عاطفی‌ و احساسی‌ آنان را‌ تأمین‌ می‌کند؛ امّا غافل از اینکه این دوستی‌های‌ خیابانی، عاری‌ از شکوفایی‌ محبت‌ و عشق‌ واقعی‌ بوده و اگر هم‌ به‌ ازدواج‌ برسد، هیچ پشتوانه‌ای ندارد و در صورت گسسته‌ شدن این ارتباط، شخص‌ نسبت‌ به‌ ارزش‌های‌ وجودی‌ خود دچار شک‌ و تردید شده، خود و جامعه را با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌کند. بعضی‌ از پسران‌، داشتن‌ دوست‌ دختر را نوعی‌ محبوبیت، قدرت‌ اجتماعی‌ و موفّقیت‌ برای‌ خود محسوب‌ می‌‌کنند و متقابلاً برخی‌ دختران،‌ ارتباط‌ با پسران‌ را نوعی‌ جذابیت‌ برای‌ خود تلقی‌ می‌کنند و متأسّفانه‌ اکثر قریب ‌به ‌اتفاق‌ این‌ دختران‌ تصور می‌کنند که‌ این‌ دوستی‌ها به‌ ازدواج‌ منتهی‌ می‌‌شوند. اصولاً تحوّل‌ عاطفی‌ دختران‌ متفاوت‌ از پسران‌ است. پسران نسبت‌ به‌ جنبه‌ غریزی‌ تخیّلات‌ خود غافل‌ باقی‌ نمی‌‌مانند، اما دختران‌ در این‌ دوستی‌ها معمولاً به‌ دنبال‌ عشق‌ آرمانی‌ و رمانتیک‌ هستند. آنها این‌ عشق‌ را آسمانی‌ و پاک می‌‌دانند و خیانت‌ در آن‌ را گناهی‌ نابخشودنی می‌‌شمارند. با این‌ توصیف،‌ دوستی‌های‌ دخترها و پسرهای ایرانی‌ بیشتر شبیه به‌ دوستی‌ دو موجود بیگانه از یکدیگر است. متأسّفانه‌ این‌ دوستی‌‌ها بدون‌ شناخت‌ دقیق از جنس‌ مخالف‌ و بر اساس‌ هیجانات‌ و احساسات‌ سطحی‌ و زودگذر شکل‌ می‌‌گیرد. دختران‌ جوان‌ باور نمی‌‌کنند که‌ چنین‌ پسرانی‌ معمولاً تنوع‌‌طلب‌ هستند و پس‌ از مدتی‌ کوتاه، سراغ‌ طعمه‌‌ای‌ دیگر می‌‌روند و همه‌ وعده‌های‌ به‌ ظاهر عاشقانه‌ را فراموش‌ می‌‌کنند. در حالی‌ که‌ این‌ اعمال،‌ برخلاف‌ تصور او و دیگران، بیانگر آزادی‌ زن‌ نیست و سرانجام‌ آن‌، پشیمانی‌ و از دست‌دادن‌ سلامت‌ تن‌ و روان‌ خواهد بود. آسیب‌های‌ اجتماعی، تربیتی‌ و روانی‌ چنین‌ دوستی‌هایی‌ بیشتر متوجه‌ دختران‌ است‌ و اگر دختری چنین دوستی‌ای‌ با جنس‌ مخالف‌ را تجربه‌ کند، تا پایان‌ عمر، شأن‌ و حرمت‌ خویش‌ را از دیدگاه‌ خانواده‌ و جامعه‌ از دست‌ می‌‌دهد و برچسب‌ ناشایست‌ بودن‌ را با خود حمل‌ می‌‌کند و آثار سوء این‌ تجربه منفی،‌ پس‌ از ازدواج‌ هم‌ به‌ نوعی‌ در زندگی‌‌اش‌ نمایان‌ خواهد ‌شود. در تجربه این‌ دوستی‌ها، فرصتی‌ برای‌ انتخاب‌ و شناخت‌ صحیح‌ یکدیگر به‌وجود نمی‌‌آید و افراد نمی‌توانند عاقلانه‌ و آگاهانه‌ یکدیگر را شناخته و انتخاب‌ کنند. اگر هم‌ به اجبار ازدواجی‌ صورت‌ گیرد، پس‌ از مدت‌ کوتاهی‌، به‌ جدایی‌ منتهی‌ می‌شود که افزایش آمار طلاق در این زمینه منجر به بروز نابسمانی‌هایی در بطن جامعه می‌شود و نابهنجاری‌های زیادی را در پی خواهد داشت. حال به بیان چند پرسش و پاسخ در این رابطه می‌پردازیم: ادامه در پست بعدی...
🚨دلدادگی‌های پسرانه ، دلبری‌های دخترانه (قسمت دوم) 1. چه عواملی باعث می‌شود تا این‌گونه ارتباط‌های ناسالم شکل گیرد؟ زمانی‌ که‌ خانواده‌ و جامعه‌ نقش‌ اساسی‌ خود را برای‌ یاری ‌دادن‌ به‌ نسل‌ جوان‌ جهت‌ یافتن‌ هویت‌ سالم، مثبت، پویا و سازنده،‌ به‌‌خوبی‌ ایفا نکنند، نسل‌ جوان‌ با آشفتگی‌ هویت‌ و خلأ وجودی‌ مواجه‌ می‌‌شود و برای‌ کاهش‌ اضطراب‌ و رهایی‌ از بحران‌ هویت‌ و سرگشتگی، به‌ این‌ دوستی‌ها تن‌ می‌‌دهد. جوان‌ در تصوّر و توهّم‌ خویش، می‌‌خواهد از طریق‌ دوستی‌ با جنس‌ مخالف به‌ آرامش‌ برسد. ناتوانی‌ خانواده‌ و جامعه‌ در پاسخگویی‌ صحیح‌ و به‌‌موقع‌ به‌ نیازهای‌ اساسی‌ نسل‌ جوان‌، عامل‌ دیگری‌ در جهت‌ شکل‌‌گیری‌ دوستی‌های‌ خیابانی‌ است. امنیت، احترام، محبت‌ و مورد توجه قرار گرفتن از جمله‌ نیازهای‌ روانی‌ انسان‌ است‌ که‌ متأسفانه‌ به‌ دلیل‌ سرگرم ‌شدن‌ خانواده‌ها و جوامع‌ به‌ فراهم ‌ساختن‌ امکانات‌ اقتصادی، این‌ دو نهاد انسان‌ساز از هنر عشق‌ ورزیدن‌ و احترام‌ گذاردن‌ به‌ نوجوانان‌ محروم‌ می‌شوند. عامل‌ دیگر، فقر فرهنگی‌ و نشناختن‌ هویت‌ واقعی‌ جنس‌ مخالف‌ است؛ شاید این‌ عامل‌ محصول‌ نشناختن‌ قدر خویشتن‌ توسط‌ دختران‌ جوان‌ باشد. دختران‌ اگر به‌ قداست، ارزش، اهمیت‌ و کرامت‌ خویش‌ واقف‌ شوند و در مورد جنس‌ مخالف، رفتاری‌ توأم‌ با متانت‌ و بزرگ‌‌منشی‌ و بی‌اعتنایی‌ داشته‌ باشند و به‌ سادگی‌ در برابر خواسته‌‌های‌ جنس‌ مخالف‌ تسلیم‌ نشوند، فرصتی‌ برای‌ انحراف‌ به‌وجود نمی‌‌آید. متأسّفانه عده‌ای‌ برای‌ دفاع‌ از حقوق‌ زنان‌ خیابانی و توجیه این‌گونه ارتباط‌های ناسالم، این‌ تفکّر غلط‌ را تبلیغ‌ می‌‌کنند که‌ فقر اقتصادی ریشه‌ این‌ معضل‌ اجتماعی‌ است؛امّا به‌ نظر می‌‌رسد که فقر و ضعف‌ فرهنگی بنیاد اصلی‌ این‌ معضل‌ باشد؛ زیرا برخی‌ از این‌ عناصر اجتماعی‌ نه‌تنها فقر اقتصادی‌ را لمس‌ نکرده‌اند، بلکه‌ کم‌وبیش‌ از رفاه‌ اقتصادی‌ و امکانات‌ فراوان‌ برخوردار بوده‌اند، ولی چیزی که آنها را به سوی این انحطاط کشانده نگرش‌ حقیرانه‌ و پست است که آنها نسبت‌ به‌ خود دارند. در مقابل، بسیاری‌ از زنان‌ پاک‌ و فرهیخته‌ ایرانی‌ هستند که در نهایت‌ فقر اقتصادی، از نظر فرهنگی‌ کاملاً غنی‌اند و با نهایت‌ عفاف‌ و نجابت، به‌ کارهای‌ سازنده‌ و مثبت‌ می‌پردازند، آن‌هم‌ در شرایطی‌ که‌ هیچ‌گونه‌ امکانات اقتصادی‌ ندارند. نکته‌ در خور توجه‌ این‌که‌ اگر کسی‌ فقر فرهنگی، فکری‌ و اخلاقی‌ نداشته‌ باشد، به‌خوبی‌ می‌تواند برای‌ رهایی‌ از چنگال‌ فقر اقتصادی، برنامه‌ریزی‌ کند. ادامه در پست بعدی...
🚨دلدادگی‌های پسرانه ، دلبری‌های دخترانه (قسمت پایانی) 2. چگونه جوانان و نوجوانان را از این آسیب اجتماعی حفظ کنیم؟ پیش‌ از هر چیز باید خانواده‌ها به‌ نقش‌ حیاتی‌ خودشان در برابر فرزندان‌ آگاه‌ شوند تا بتوانند الگوهای‌ صحیح‌ رفتاری‌ را به‌ فرزندان‌ ارائه‌ دهند و هویتی‌ سالم‌ و پویا به‌ آنها هدیه‌ کنند. والدین‌ باید به‌ نیازهای‌ عاطفی‌ و روحی‌ فرزندان‌ و شیوه‌های‌ صحیح‌ پاسخگویی‌ به‌ این‌ نیازها واقف‌ شوند. روش‌های‌ تربیتی‌ مؤثّر، تقویت‌ ارزش‌های‌ اخلاقی، معنوی و انسانی‌ و سست‌ گردانیدن‌ معیارهای‌ مادی‌ صرف در نظر جوانان، تقویت‌ و توسعه‌ مراکز ورزشی‌ و تفریحی‌ و برنامه‌‌ریزی‌ صحیح‌ برای‌ اوقات‌ فراغت‌ جوانان، ارائه‌ خدمات‌ رفاهی‌ و اجتماعی‌ جهت‌ برطرف ‌کردن‌ کمبودهای‌ عاطفی‌ کودکان‌ و نوجوانان، پرورش‌ احساس‌ عزّت‌ نفس‌ و اعتماد به ‌نفس‌ کودک‌ و نوجوان‌ در خانواده‌ و مدرسه، به‌سازی‌ وضع‌ خانواده‌ها از طریق‌ تماس‌ با کارشناسان‌ متخصّص‌ در امور خانواده، استفاده‌ از فیلم‌ها و نوارهای‌ تربیتی، سالم‌سازی‌ محیط‌ اجتماعی‌ نوجوانان‌ و از بین ‌بردن‌ تبعیض‌ میان‌ طبقات‌ جامعه، آموزش‌ مهارت‌های ارتباطی سالم به‌ نوجوانان‌ و نیز شیوه‌های‌ تصمیم‌‌گیری درست در شرایط بحرانی، آموزش‌ اصول‌ بهداشت‌ روانی‌ به‌ خانواده‌ها و فرزندان، پرهیز از سختگیری‌ و تنبیه‌ و همچنین‌ اجتناب‌ از سهل‌انگاری‌ در تربیت‌، و همچنین تشویق‌ به‌ رعایت‌ تعادل‌ و دوری‌ از بی‌‌بندوباری، برقراری‌ احساس‌ امنیت‌ در خانواده‌ و جامعه‌ و جلوگیری‌ از بروز اضطراب‌ در نوجوانان‌ و جوانان شیوه‌هایی است که توجه دقیق و عملی خانواده‌ها و متولیان فرهنگی جامعه به آن می‌تواند بخش زیادی از تبعات سوء و ویرانگر چنین رفتارهای اجتماعی‌ای را از ریشه بخشکاند. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
تشکیلات - حقیقت نژاد 022.mp3
13.14M
🎙 | دوره آموزشی تشکیلات 🔺 جلسه بیست‌ودوم: ارزیابی و خروج 🔹 حجت‌الاسلام ©️ کانال اطلاع‌رسانی امین حقیقت‌نژاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
https://eitaabot.ir/poll/gz4xda/https://entekhabat1403.com/presidental-poll/https://purson.ir/fa/poll/37 در نظر سنجی های فوق کاندیدای مورد نظرتان را برای ریاست جمهوری ایران اسلامی انتخاب کنید👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۶۲ ↩️ شامل آیات ۱ تا ۱۵ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «لِکُلِّ شَیءٍ حِلیَةٌ وَ حِلیَةُ القرآنِ الصَّوتُ الحَسنُ»؛ هرچیزی را زیوری باشد و زیور قرآن صدای خوش است. 📚 (اصول کافی ۲/۶۱۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313