eitaa logo
الوارثین؛ (مخصوص شرح زیارت عاشورا)
60 دنبال‌کننده
22 عکس
2 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴🏴 قسمت پنجم کشتی نجات🏴🏴 ما هنوز فكر مي‌كنيم‌ «صلوات‌» يعني‌ «درود». دروديعني‌ چه‌؟! آيا فكر مي‌كنيد كه‌ شما صلوات‌ مي‌فرستيد؟ خير اين‌ ادعاها از دهان‌ ما بزرگتر است‌. خداوند متعال‌مي‌فرمايد: «ان‌ الله‌ و ملائكته‌ يصلون‌ علي‌ النّبي‌»، صلوات‌عشق‌ بازي‌ است‌. فقط‌ خدا مي‌تواند صلوات‌ بفرستد، كلمه« ان‌ الله‌ » ، يعني‌ همانا من‌ كه‌ خدا هستم‌ در اين‌ صلوات‌ اصرار دارم‌ و بر آن‌ مداومت‌ مي‌بخشم‌، كلمه «اِن‌َّ» چنين‌مفاهيمي‌ را در خود دارد و عاشق‌ محمد(ص‌) هستم‌. صلوات‌ بر نبي‌ مي‌فرستم‌ «و ملائكته‌ يصلون‌ علي‌ النبي‌» يعني‌فرشتگانم‌ كه‌ عاشق‌ حقيقي‌ و مطيع‌ حقيقي‌ و محو جمال‌محمد(ص‌) هستند بر او صلوات‌ مي‌فرستند. 🔹 مفهوم‌ صلوات‌ ما كه‌ صلوات‌ نمي‌فرستيم‌، ما فقط‌ مي‌گوييم‌ «اللهم‌ صل‌» يعني‌ ياالله‌ تو صلوات‌ بفرست‌ ، صلوات‌ يك‌ دعاست‌ و درهنگام‌ صلوات‌ نزد حق‌تعالي‌ دعا مي‌كنيم‌ و درخواست‌مي‌كنيم‌ و مي‌گوييم‌ خداوندا من‌ كه‌ صلوات‌ از دهانم‌ بزرگتراست‌ و حتي‌ از فهم‌ معارف‌ آن‌ ناتوانم‌ و اسرار آنرانمي‌فهمم‌. در جمله «صل‌ علي‌»؛ «كلمه صل‌» فعل‌ امر است‌، يعني‌ خدايا تو صلوات‌ بفرست‌، ما فقط‌ دعا مي‌كنيم‌ كه‌خدا صلوات‌ بفرستد، چون‌ اصلاً نمي‌فهميم‌ صلوات‌ يعني‌چه‌؟ كلاس‌ صلوات‌ از فهم‌ و درك‌ ما بالاتر است‌. تا وقتي‌زميني‌ هستيم‌ در فرستادن‌ صلوات‌ دو مشكل‌ اساسي‌داريم‌. اول‌ آنكه‌ حتي‌ از فهم‌ اسرار آن‌ ناتوانيم‌ و دوم‌ آنكه‌ از اعمال‌ حقايق‌ و تحقق‌ اسرار صلوات‌ عاجزيم‌ و لذا فقط‌ ازحق‌تعالي‌ در خواست‌ مي‌كنيم‌ كه‌ بر محمد و آل‌ محمدصلوات‌ بفرستد. ▪️ قرآن‌ كليد اسرار ملكوت‌ است‌. ما با صلوات‌ بازي‌ مي‌كنيم‌ ما با «بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌» همچون‌ كودكان‌ بازي‌ مي‌كنيم‌. ما با قرآن‌ بازي‌ مي‌كنيم‌؛ قرآن‌ كليد اسرار و دروازه‌هاي‌ ملكوت‌ است‌ اگر كليد يك‌گنج‌ عظيم‌ را به‌ دست‌ يك‌ بچه‌ بدهند، يك‌ آدم‌ عاقل‌مضطرب‌ مي‌شود كه‌ «چرا اين‌ كليد را به‌ دست‌ بچه‌داده‌ايد؟» ما داريم‌ با قرآن‌ بازي‌ مي‌كنيم‌ ما با كليد ملكوت‌بازي‌ مي‌كنيم‌ قرآن‌ نازل‌ شده‌ است‌ و تا وقتي‌ كه‌ ما همراه‌ باآيه‌هايش‌ صاعد نشويم‌ و سوار آسانسور آن‌ نشويم‌ وفرشته‌ها دستمان‌ را نگيرند و نرويم‌ بالا، كار ما درست‌نمي‌شود، اما چگونه‌؟! قرآن‌ صورت‌ الفاظ‌ براي‌ مفاهيم‌است‌. مفاهيم‌ قرآن‌ كه‌ ظاهر نيست‌ ما فقط‌ با الفاظ‌ روبروهستيم‌ بنابراين‌ ما يك‌ قرآن‌ مجسم‌، يك‌ قرآن‌ كاربردي‌، يك‌قرآن‌ عملي‌ يك‌ قرآن‌ عيني‌ يك‌ قرآن‌ محسوس‌ و مشخص‌ در عالم‌ خارج‌ لازم‌ داريم‌ كه‌ صورت‌ عيني‌ و تجلي‌ خارجي‌ مفاهيم‌ قرآن‌ را به‌ ما نشان‌ بدهد و آن‌ رسول‌ خدا و اهل‌البيت‌ او يعني‌ ائمه اطهار(عليهم‌الصلوات‌والسلام‌)هستند. 🏴🏴👇
🏴🏴 قسمت ششم 🏴🏴 گفتيم‌ كه‌ ائمه اطهار(ع‌) نيز از مقام‌ «بعرشه‌ محدقين‌»نازل‌ شده‌اند يعني‌ محدود شده‌اند و از آن‌ مقام‌ اعلاي‌ملكوتي‌ پايين‌ آمده‌اند تا به‌ ما ساكنان‌ عالم‌ پست‌ خاكي‌ پرواز را بياموزند. آنان‌ در عين‌ حالي‌كه‌ تمام‌ عالم‌ درچنگشان‌ است‌. زندگي‌ زميني‌ و محدوديت‌ عالم‌ خاك‌ رااختيار كرده‌اند تا ما آنان‌ را از خود بدانيم‌ و از ايشان‌سرمشق‌ بگيريم‌. حضرت‌ زهرا(س‌) مثل‌ ما انسانهاي‌ زميني‌در خانه‌ با «دستاس‌» گندم‌ آرد مي‌كرد و مانند يك‌ زن‌ فقير سنگ‌ را روي‌ سنگ‌ ديگر مي‌چرخاند تا گندم‌ آرد كند و نان‌ بپزد. دستهايش‌ آزرده‌ مي‌گردد و پينه‌ مي‌بندد، آنقدراز چاه‌ آب‌ مي‌كشد كه‌ شانه‌ ظريف‌اش‌ مجروح‌ مي‌شود و جاي‌ طناب‌ بر روي‌ شانه‌اش‌ مي‌ماند و روي‌ اجاق‌ باشعله‌هاي‌ چوب‌ و هيزم‌ براي‌ خانواده‌ غذا درست‌ مي‌كند لباسهايش‌ دود مي‌گيرد براي‌ اينكه‌ به‌ ما آموزش‌ بدهد كه‌ اگر از خاندان‌ رهبر و رئيس‌جمهور و حتي‌ نماينده‌ آسمانهابودي‌ باز هم‌ بايد ساده‌ زندگي‌ كني‌ و دائماً متذكر حال‌محرومين‌ و نيازمندان‌ باشي‌. 🔹حضرت‌ زهرا(س‌) قرآن‌ مجسم‌ بود براي‌ مادران‌ امام‌ حسن‌(ع‌) وقتي‌ كوچك‌ بود، حضرت‌ زهراسلام‌الله‌عليها او را در حالي‌ كه‌ با دو دستش‌ نگهداشته‌بود، بالا و پايين‌ مي‌برد و با او بازي‌ مي‌كرد و مي‌فرمود : «اشبه‌ اباك‌ يا حسن‌، واخلع‌ عن‌ الحق‌ الرسن‌ و اعبدالهأ ذامنن‌، ولاتوال‌ ذالاهن‌» يعني‌: اي‌ حسنم‌ شبيه‌ به‌ پدرت‌ شو، حسنم‌ زنجير از دست‌ و پاي‌ حقيقت‌ باز كن‌ (زيرا دشمنان‌ دارند باكتمان‌ حقيقت‌ مردم‌ را گمراه‌ مي‌كنند)، حسنم‌ تو قيام‌ كن‌ و نگذار دشمنان‌ انديشه‌ و فرهنگ‌ اهل‌البيت‌(ع‌) و نيز آينده‌انقلاب‌ و جامعه اسلامي‌ رسول‌ خدا را به‌ تباهي‌ و انحراف‌بكشانند. حسنم‌ تنها خداوند صاحب‌ منتها و نعمت‌ها راپرستش‌ كن‌ و جز خداوند متعال‌ از كسي‌ اطاعت‌ نكن‌ و ازكسي‌ نترس‌ و به‌ كسي‌ دل‌ مبند. حسنم‌ با انسانهاي‌ پست‌ و فرومايه‌ و تنبل‌ و سازشكار و نامرد و خائن‌ و منافق‌ وگمراه‌، رفيق‌ و همراه‌ وهمكار نشو. و ائتلاف‌ نكن‌ يعني‌حسنم‌ ولايت‌ انسانهاي‌ پست‌ را نپذير. حضرت‌ زهرا(س‌)اين‌ فرمايشات‌ را براي‌ تمامي‌ نسلها به‌ يادگار گذاشته‌اند تاانسانها بدانند كه‌ اگر عالم‌ عامل‌، رهبر جامعه‌ نباشد، سياست‌بازان‌ پست‌ و سازشكار و ترسو و بي‌تقوا و خائن‌، سوار بر جامعه‌ خواهند شد و حقايق‌ را از ملت‌ مي‌پوشانند و ايشان‌ را گمراه‌ مي‌كنند. ▪️قسمتهای ۷-۸-۹ شب بعد 🏴🏴🏴🏴
🏴🏴 قسمت هفتم 🏴🏴 ادامه شرح زیارت عاشورا ، کتاب دوم ،"کشتی نجات" در شب سیزدهم محرم که برای اولین بار درفضای مجازی ذکر واختصاصی گروه فدائیان رهبری است اين‌ سياست‌بازان‌ مي‌گويند ما ارباب‌ و رئيس‌نمي‌خواهيم‌، ولي‌ فقيه‌ لازم‌ نداريم‌، اما وقتي‌ از آنها بپرسي‌كه‌ اگر حزب‌ و تشكيلات‌ حزبي‌ تو، به‌ تو بگويد فلان‌ كار راانجام‌ بده‌ آيا توان‌ مخالفت‌ داري‌؟ پاسخ‌ مي‌دهد كه‌ چون‌تصويب‌ كرده‌اند، توان‌ مخالفت‌ ندارم‌. بايد به‌ او گفت‌ كه‌ تو در حالي‌ كه‌ اطاعت‌ و ولايت‌ حزب‌ و تشكيلات‌ حزبي‌ را پذيرفته‌اي‌ و اطاعت‌ مي‌كني‌ پس‌ چرا اطاعت‌ از ولي‌ فقيه‌ را نشانه‌ ذلت‌ و اسارت‌ به‌ مردم‌ معرفي‌ مي‌كني‌؟ در حالي‌كه‌ پذيرش‌ ولايت‌ فقيه‌ نشانه‌ پذيرش‌ انسان‌ عالم‌ و عامل‌ و پذيرش‌ اصول‌ و مباني‌ انديشه‌ شيعه‌ است‌ و اين‌ به‌ معناي‌پذيرش‌ ولايت‌ ائمه‌(ع‌) (اهل‌ البيت‌) و اطاعت‌ از دانش‌ وآگاهي‌ و هدايت‌ ايشان‌ است‌، اما افراد و تشكيلات‌ يك‌حزب‌ ممكن‌ است‌ كم‌ سواد و حتي‌ منحرف‌ باشند واطاعت‌ از آنها با پذيرش‌ عدالت‌ و تفقه‌ ، تطابق‌ و همخواني‌ندارد و حتي‌ گاهي‌ در تضاد است‌. تو اگر اطاعت‌ از مرجع‌ تقليد را رها كني‌ و بجاي‌ آن‌ رأي‌ حتي‌ صد هزار نفر از اعضاء حزب‌ خود را انتخاب‌ كني‌ برابر نمي‌شوند و عمل‌تو عاقلانه‌ نيست‌ حتي‌ احمقانه‌ است‌ و نيز مشروعيت‌ندارد. 🔹 پيام‌ اشعار و گفتگوي‌ حضرت‌ فاطمه‌(س‌) با امام‌حسن‌(ع‌) در كودكي‌ در فرمايشات‌ حضرت‌ فاطمه‌(س‌) به‌ كودكش‌ امام‌حسن‌(ع‌) هزاران‌ پيام‌ نهفته‌ است‌ يكي‌ از آن‌ پيامها آنست‌ كه اي‌ مادرها بچه‌هايتان‌ وقتي‌ كوچك‌ هستند با آنها حرف‌بزنيد، تو را مادر كرده‌اند كه‌ از كودكي‌ فرزندت‌ را تربيت‌كني‌. نگو بچه‌ ده‌ ساله‌ نمي‌فهمد، حتي‌ از قرآن‌ كريم‌ اسرار عالم‌ را براي‌ او بازگو كن‌. كودك‌ مي‌فهمد و در دل‌ و قلب‌ خود ضبط‌ مي‌كند، اسرار عالم‌ را از زبان‌ قرآن‌ براي‌ او بازگوكن‌. ▪️ نظر قرآن‌ كريم‌ درباره فهم‌ موجودات‌ عالم‌ تا حالا ما خيال‌ مي‌كرديم‌ حيوانات‌ زبان‌ ندارند و نمي‌فهمند و بي‌شعورند. اما قرآن‌ اينگونه‌ نفرموده‌ است‌ . ما دست‌ از قرآن‌ برداشته‌ايم‌ اما اكنون‌ كه‌ علوم‌ و تكنولوژي‌پيشرفت‌ كرده‌ است‌، فهميده‌اند كه‌ زبان‌ زنبورها مثل‌ زبان‌ناشنوايان‌ است‌ اگر آن‌ را يادبگيري‌ مي‌تواني‌ كلمات‌ آنها رابفهمي‌ به‌ طوري‌ كه‌ تمام‌ تحقيقات‌ و پژوهش‌ها اين‌ را ثابت‌ كرده‌ است‌ كه‌ تمام‌ حيوانات‌ با يكديگر صحبت‌مي‌كنند، يعني‌ اين‌ جمله‌ كه‌ مي‌گفتند: «انسان‌، حيوان‌ ناطق‌است‌»، يك‌ جمله اشتباهي‌ است‌، زيرا هم‌ انسان‌ نطق‌ دارد و هم‌ حيوان‌. 🏴🏴👇 🏴🏴 قسمت هشتم 🏴🏴 🔹 ماجراي‌ مورچه‌ و سليمان‌ قرآن‌ كريم‌ مي‌فرمايد: «قالت‌ النمله‌ يا ايها النمل‌ ادخلوامساكنكم‌ لايحطمنكم‌ سليمان‌ و جنوده‌ و هم‌ لايشعرون‌» آن‌ مورچه‌ که‌ شايد سمت‌ رهبري‌ داشت‌ گفت‌ : اي‌ مورچگان‌ داخل‌ لانه‌ هاي‌ خود برويد كه‌ سليمان‌ و لشكريانش‌ مي‌آيند و شما را له‌ مي‌كنند، ملاحظه‌مي‌فرمائيد كه‌ اين‌ آيه كريمه‌ مي‌فرمايد: مورچه‌ اولاً-حضرت‌ سليمان‌ را مي‌شناخت‌ و ثانياً- مي‌دانست‌ كه‌ او پيغمبر است‌، مورچه‌ به‌ ديگر مورچه‌ها گفت‌: كه‌ اينها شعور خود را بكار نمي‌گيرند و نمي‌فهمند كه‌ ما آنها رامي‌شناسيم و نيز طبق‌ برنامه خلقت‌ حركت‌ مي‌كنيم‌. حضرت‌ سليمان‌ خنديد «فتبسم‌ ضاحكا» يعني‌ خنديد به‌اندازه‌اي‌ كه‌ لبهايش‌ تا آنجا باز شد كه‌ دندانهاي‌ ضحك‌ اونمايان‌ گشت‌. كه‌ عجب‌، مورچه‌ها به‌ انسانها مي‌گويند اينها اسرار و برنامه خلقت‌ را نمي‌فهمند. دندان‌هاي‌ نيش‌ رادندانهاي‌ «ضحك‌» مي‌گويند، حضرت‌ سليمان‌ در هنگام‌ خنديدن‌ معمولاً لبانش‌ را حتي‌ به‌ اين‌ اندازه‌ نيز بازنمي‌كرد، زيرا در نزد اولياء خدا قهقهه‌ يكي‌ از كارهاي‌ زشت‌است‌. قابل‌ توجه‌ است‌ كه‌ اينگونه‌ خنده‌ كه‌ حتي‌ در حد قهقهه‌ نيست‌ براي‌ اولياء خدا چقدر كم‌ اتفاق‌ مي‌افتد كه‌ اینگونه‌ در قرآن‌ با ذكر جزئيات‌ آمده‌ است‌. ▪️موسي‌ (ع‌) و كرم‌ خاكي‌ حضرت‌ موسي‌ علي‌ نبينا و آله‌ و عليهم‌ السلام‌ اتفاقي‌سنگي‌ را بلند كرد و زير آن‌ كرمي‌ را ديد. در فلسفه‌ خلقت‌ آن‌ كرم‌ به‌ انديشه‌ فرو رفت‌. آنگاه‌ حضرت‌ موسي‌ سؤال‌ كردكه‌ ، خدايا خلقت‌ اين‌ كرم‌ به‌ چه‌ دليل‌ بوده‌ است‌ و چرا آن‌را خلق‌ كرده‌اي‌؟ وحي‌ آمد كه‌ اي‌ موسي‌ به‌ عزت‌ و جلالم‌ سوگند كه‌ تا اين‌ لحظه‌ براي‌ سومين‌ بار است‌ كه‌ اين‌ كرم‌ از من‌ مي‌پرسد كه‌ خدايا موسي‌ را براي‌ چه‌ خلق‌ كرده‌اي‌؟ 🔹 تسبيح‌ و تحميد موجودات‌ عالم‌ قرآن‌ مي‌فرمايد «وان‌ من‌ شي‌ءالا يسبح‌ بحمده‌ و لكن‌ لا تفقهون‌تسبيحهم‌» يعني‌ هيچ‌
🏴🏴 قسمت نهم 🏴🏴 🔹ابزار اداركات‌ عالي‌ انساني‌ و ملكوتي‌ طبق‌ مباني‌ انسان‌شناسي‌ در قرآن‌، خدا به‌ انسان‌ يك‌ ودايعي‌ عطا فرموده‌ كه‌ آنها ويژه انسان‌ بودن‌ اوست‌ ولي‌ در ساير موارد انسان‌ با حيوانات‌ مشترك‌ است‌، قرآن‌ كريم‌ از اين‌ راز پرده‌ بر مي‌دارد و مي‌فرمايد: «لهم‌ قلوب‌ لايفقهون‌ بها ولهم‌ اعين‌ لايبصرون‌ بها و لهم‌ اذان‌ لايسمعون‌ بها» قرآن‌ كريم‌مي‌فرمايد، تفاوت‌ ما انسانها با حيوانات‌ در داشتن‌ نطق‌ن يست‌ بلكه‌ تفاوت‌ ما با حيوانات‌ در داشتن‌ قلبي‌ است‌ كه‌ براي‌ فهم‌ اسرار ملكوت‌ به‌ ما داده‌اند و گوشي‌ است‌ كه‌ براي‌ شنيدن‌ صداي‌ ملكوت‌ به‌ ما اهدا كرده‌اند و چشمي‌ است‌ كه‌ براي‌ ديدن‌ ملكوت‌ در وجود ما انسانها قرارداده‌اند ولي‌ ما انسانها از آن‌ بهره‌ نمي‌گيريم‌. قرآن‌ مي‌فرمايد اگر دستگاه‌ معرفت‌ قلبي‌ كه‌ ويژه انسان‌ بودن‌ شماست‌، كور و كر و گنگ‌ شود، شما نيز با حيوانات‌ تفاوتي‌ نداريد: «اولئك‌ كالانعام‌» حتي‌ حيوانات‌ از نظر دستگاههاي‌ معرفت‌ حسي‌ بر شما برتري‌ دارند و شما حتي‌ پست‌تر ازآنها مي‌باشيد «بل‌ هم‌ اضل‌» ▪️ روانشناسي‌هاي‌ غربي‌ کتب‌ روانشناسي‌ غربي‌ را مطالعه‌ كنيد، آثار گرانباخ‌،ديوئي‌، موريس‌ دبس‌، مان‌ و غيره‌ را مطالعه‌ كنيد هر كدام‌ رابخوانيد، خواهيد فهميد كه‌ اصول‌ روانشناسي‌ انسان‌ يعني‌ادراك‌ حسي‌. انسان‌ با حيوانات‌ در ديدگاه‌ آنان‌ مشترك‌است‌ (البته‌ كمي‌ پيچيده‌تر از حيوانات‌ است‌) و لذا روانشناسان‌ آزمايشات‌ مربوط‌ به‌ اصول‌ روانشناسي‌ را از ابتدا روي‌ حيوانات‌ اعمال‌ مي‌كنند و سپس‌ بر روي‌ انسانها آزمايش‌ كرده‌ و تعميم‌ مي‌دهند. چون‌ مكتب‌ پوزيتويسم‌ و فلسفه علوم‌ حسي‌ به‌ جز حواس‌ پنجگانه‌ و مغز، ابزار ديگري‌ را در وجود انسان‌ براي‌ ادراكات‌ و كسب‌ معرفت‌ معرفي‌ نمي‌كند، مباني‌ ادراكات‌ انسان‌ و حيوان‌ در روانشناسي‌هاي‌ غربي‌ كه‌ از مكتب‌ پوزيتويسم‌ نشأت‌ گرفته‌است‌، بسيار شبيه‌ است‌. 🔹 اصول‌ روانشناسي‌ در تعليم‌ و تربيت‌ اسلامي‌ اما در انديشه اسلامي‌ و فلسفه تعليم‌ و تربيت‌ اسلامي‌، ابزار ديگري‌ براي‌ ادراكات‌ عالي‌ و ملكوتي‌ در وجود انسان‌ معرفي‌ شده‌ است‌ كه‌ انسان‌ را در اصول‌ و مباني‌ روانشناسي‌ و انسان‌شناسي‌ با حيوانات‌ به‌ كلي‌ متمايز و متفاوت‌ مي‌نمايد. لذا خداوند متعال‌ براي‌ آنكه‌ نمونه‌ فعال‌ اين‌ دستگاه‌ معرفتي‌ را به‌ بشريت‌ معرفي‌ نمايد، تا عملاً و در عالم‌ خارج‌ از ذهن‌ و به‌ صورت‌ مجسم‌ ببيند كه‌ آنچه‌ قرآن‌ به‌ عنوان‌ ابزار ادراكات‌ عالي‌ انساني‌ از آن‌ نام‌ برده‌ است‌ حقيقت‌ دارد، انسانهاي‌ نمونه‌اي‌ را به‌ عنوان‌ انبياء و اولياءخود به‌ بشريت‌ معرفي‌ فرموده‌ است‌ تا با ديدن‌ اولياء خدا و شنيدن‌ اخباري‌ كه‌ آنان‌ بوسيله‌ ابزار عالي‌ ادركات‌ وحياني‌خود از عالم‌ ديگر مي‌دهند، بشريت‌ بداند كه‌ چنين‌ ابزاري‌ براي‌ ادراكات‌ عالي‌ و ملكوتي‌ در وجود تمام‌ ابناء بشر به‌ وديعه‌ نهاده‌ شده‌ است‌ و بشريت‌ مي‌تواند آن‌ ابزار ادراكات‌ را با راهنمايي‌ آن‌ انسانهاي‌ نمونه‌ در خود فعال‌ نمايد و بوسيله‌ آن‌ ابزار ادراكات‌ با عالم‌ ملكوت‌ تماس‌ بگيرد پيامهاي‌ ملكوت‌ را در حد توانايي‌ و دانايي‌ خود مستقيماً دريافت‌ نمايد. ▪️تجسم‌ عيني‌ مفاهيم‌ وحياني‌ خداوند متعال‌، رسول‌ خدا(ص‌) وائمه‌اطهار(ع‌) را ازعالم‌ ملكوت‌ به‌ عالم‌ ناسوت‌ نازل‌ فرموده‌ است‌ تا يك‌ اسوه‌ و سرمشق‌ عملي‌، يك‌ نسخه‌ كاربردي‌ و يك‌ قرآن‌عيني‌ را به‌ ما ارائه‌ بدهد. ائمه اطهار(ع‌) آمده‌اند تا به‌ ما بگويند كه‌ چگونه‌ از ابزار ادراكات‌ عالي‌ خود استفاده‌ نموده‌ و آنرا فعال‌ نماييم‌ تا آن‌ وقت‌ ما عيناً ببينيم‌ و بفهميم‌ كه‌ مي‌توان‌ از اين‌ عالم‌ خاكي‌ بيرون‌ آمده‌ و بر اسرار ملكوتي‌ قرآن‌ دست‌ يافت‌ و با آن‌ صاعد شد و به‌ ملكوت‌ پرواز كرد. قرآن‌ نقشه گنج‌ است‌ و اهل‌البيت‌ هم‌ راهنمايش‌ هستند. حالا امام‌ حسين‌(ع‌) آمده‌ تا تمام‌ اسلام‌، همه قرآن‌ ، همه ارزشها، همه فهم‌ها، همه معارف‌ ، همه اصول‌ را با هم‌ در روز عاشورا متجلي‌ سازد ▪️پایان قسمت نهم ؛ مابقی فردا شب ان شاءالله 🏴🏴🏴🏴
🏴🏴 قسمت دهم کشتی نجات 🏴🏴 ادامه شرح زیارت عاشورا ، کتاب دوم ،"کشتی نجات" در شب چهاردهم محرم که برای اولین بار درفضای مجازی ذکر واختصاصی گروه فدائیان رهبری است 🔹 تجسم‌ عيني‌ مفاهيم‌ وحياني‌ حالا امام‌ حسين‌(ع‌) آمده‌ تا تمام‌ اسلام‌، همه قرآن‌ ،همه ارزشها، همه فهم‌ها، همه معارف‌ ، همه اصول‌ را با هم‌ در روز عاشورا متجلي‌ فرمايد. ▪️حضرت‌ حسين‌(ع‌) قرآن‌ ناطق‌ است‌ لذا حضرت‌ حسين‌(ع‌) قرآن‌ ناطق‌ است‌، قرآن‌ عملي‌ و مجسم‌ است‌ و همان‌گونه‌ كه‌ قرآن‌ را بايد بخواني‌ و تدبر کني‌ و اگر تدبر نكني‌ به‌ قلبت‌ قفل‌ خواهند زد، به‌ همان‌دليل‌ اگر در اسرار حوادث‌ و وقايع‌ عاشوراي‌ حسيني‌ تدبرنكني‌ بر دلت‌ قفل‌ خواهند زد و نيز اگر در معارف‌ زيارت‌ عاشورا تدبر نكني‌ بر دلت‌ قفل‌ خواهند زد و وقتي‌ قفل‌ زدند آن‌ وقت‌ خودت‌ عليه‌ عاشورا مقاله‌ مي‌نويسي‌ عليرغم‌ آنكه‌ عاشورا اين‌ همه‌ صحنه‌هاي‌ ملكوتي‌ دارد، آنوقت‌ حتي‌ در شب‌ عاشورا در يكي‌ از آن‌ روزنامه‌ هاي‌ آنچناني‌ نوشته‌اند كه‌ حضرت‌ابوالفضل‌(ع‌) با برادرش‌ بر سر ارث‌ و ميراث‌ دعوا داشتند و ابالفضل‌ شب‌ عاشورا اموالش‌ را به‌ آن‌ برادري‌ كه‌ با او اختلاف‌ بر سر ارث‌ و ميراث‌ داشت‌ بخشيد!، اين‌ همه‌ اسرار ملكوتي‌ در عاشورا وجود دارد. نويسنده‌ اين‌ مقاله‌ گويا دلي‌ همچون‌ سنگ‌ دارد و دلش‌آنچنان‌ گنگ‌ و كور است‌ كه‌ تمام‌ معارف‌ عاشورايي‌ را رها كرده‌ و اقيانوسي‌ از معارف‌ عاشورايي‌ را كنار گذاشته‌ و از ميان‌ نوشته‌هاي‌ تاريخي‌ مطالبي‌ را مطرح‌ كرده‌ كه‌ حتي‌ اگر درست‌ باشد، در مقايسه‌ با قله‌ هاي‌ عظيم‌ عرفان‌ عاشورايي‌ قابل‌ اعتنا نيست‌ و بالاخص‌ در شب‌ عاشورا يعني‌ شب‌ تجليات‌ قرآني‌ ضعيف‌ترين‌ و بي‌ محتواترين‌ نكته‌ها را دستچین کرده ست! امام حسین علیه السلام یک برادر از مادرش زهرا سلام الله علیها داشت بنام امام حسن علیه السلام و برادران دیگری از پدر داشت که مادری همچون فاطمه ام البنین مادر ابالفضل علیه السلام بودند 🏴🏴👇
🏴🏴 قسمت یازدهم 🏴🏴 کشتی نجات ادامه شرح زیارت عاشورا حضرت‌ علي‌(ع‌) بعد از شهادت‌ حضرت‌ زهرا(س‌) با خانم‌ ام‌ البنين‌ ازدواج‌ كرده‌ بود، و اين‌ چهار پسر كه‌ همه‌ عاشق‌ امام‌ حسين‌(ع‌) بودند و خود را غلام‌ او مي‌ناميدند، ازفرزندان‌ خانم‌ ام‌البنين‌ بودند، ام‌البنين‌ به‌ فرزندانش‌ آموخته‌بود كه‌ من‌ كنيز و خدمتگذار حسنين‌ عليهما السلام‌ هستم‌ و عليرغم‌ آنكه‌ نام‌ او نيز فاطمه‌ بود، مايل‌ نبود كه‌ در خانه اميرالمؤمنين‌ و نزد امام‌ حسن‌(ع‌) و امام‌ حسين‌(ع‌) وحضرت‌ زينب‌(س‌) و ام‌كلثوم‌(س‌) به‌ اين‌ نام‌ خوانده‌ شود. به‌ فرزندانش‌ مي‌گفت‌ كه‌ من‌ كنيز و خدمتگذار حضرت‌زهرا (س‌) و حسنين‌ عليهما السلام‌ هستم‌، مادر آنها نيستم‌، شما نيز به‌ آنها نگوييد برادر، بگوييد آقا. لذا حضرت‌اباالفضل‌(ع‌)، امام‌ حسين‌(ع‌) را «سيدي‌» ، يعني‌ «آقاي‌ من‌»صدا مي‌زد و فقط‌ يك‌ مرتبه‌ گفت‌، «يا اخا ادرك‌ اخاك‌» يعني‌«اي‌ برادر ، برادرت‌ را درياب‌»، و آن‌ وقتي‌ بود كه‌ دستانش‌را قطع‌ كرده‌ بودند و اين‌ در حالي‌ بود كه‌ تير به‌ چشمش‌خورده‌ بود و در تمام‌ پيكرش‌ مثل‌ خارپشت‌ تيرهاي‌ زيادي‌فرو رفته‌ بود، بر زمين‌ افتاد و در حال‌ شهادت‌ چنين‌جمله‌اي‌ ادا فرمود، اداي‌ اين‌ جمله‌ توسط‌ حضرت‌ اباالفضل‌ (ع‌) نه‌ به‌ اين‌ خاطر بود كه‌ خود را هم‌ طراز و هم‌ شأن‌ حضرت‌ حسين‌ بداند، بلكه‌ مي‌خواست‌ بگويد اكنون‌ كه‌ تمام‌ وجودم‌ را در دفاع‌ از ولي‌ امر خود ذوب‌ كرده‌ام‌ و اكنون‌ كه‌ به‌ عالم‌ ديگر سفر مي‌كنم‌ نياز به‌ ياري‌ و عنايت‌خاص‌ حضرت‌ اباعبدالله‌ الحسين‌ علیه السلام دارم‌ تا او سفارش‌ مرا به‌سكان‌ السموات‌ بنمايد. او از سر افتخار به‌ ملكوتيان‌ ، برادرش‌ را صدا زد تا بر ملكوتيان‌ افتخار نمايد و بگويد برادرم‌ حسين‌ علیه السلام است‌ كه‌ بايد پرواز مرا به‌ ملكوت‌ مدد فرمايد و بدين‌ وسيله‌ در لحظه‌ شهادت‌ و پرواز به‌ مرتبه‌ «عند ربهم‌يرزقون‌» به‌ امام‌ خود توسل‌ جست‌ و از ايشان‌ مدد گرفت‌ تا پرواز به‌ معارج‌ و آسمانهاي‌ تقرب‌ براي‌ او آسان‌ و پذيرايي‌از او در آن‌ مقامات‌ فراوان‌ گردد. گفتيم‌ كه‌ حضرت‌ حسين‌(ع‌) در عاشورا تجلي‌ كرده‌است‌ و كل‌ ارزش‌ها و كل‌ اصول‌ اسلام‌ را در عاشورا به‌ صورت‌ مجسم‌ به‌ نمايش‌ در آورده‌ است‌. 🏴🏴👇
🏴🏴 قسمت دوازدهم کشتی نجات 🏴🏴 ادامه شرح زیارت عاشورا 🔹 عاشورا تفسير نشده‌ است‌ اكنون‌ بايد ديد كه‌ عاشورا چگونه‌ بايد تفسير شود تا تجليات‌ حسيني‌ را بيان‌ و تشريح‌ نمايد؟ حضرت‌ امام‌خميني‌(ره‌) كه‌ اعرف‌ عرفا، افقه‌ فقها و اعلم‌ علما بود، فرمودند كه‌: «قرآن‌ هرگز تفسير نشده‌ است‌، اين‌ تفسيرها كه‌نوشته‌ شده‌ است‌ ترجمه‌هايي‌ بيش‌ نيست‌». اين‌ترجمه‌هاي‌ لغوي‌ و نحوي‌ است‌ و كسي‌ دست‌ به‌ عمق‌ قرآن‌ نبرده‌ است‌ و هنوز تفسير نشده‌ است‌. ▪️ عاشورا يك‌ حادثه‌ نيست‌ در مورد قرآن‌ وجود حسين‌(ع‌)، يعني‌ عاشورا، نيز بايد گفت‌ كه‌ عاشورا نه‌ تنها تفسير نشده‌ است‌ كه‌ حتي‌ ترجمه‌هم‌ نشده‌ است‌ . عده‌ كثيري‌ گمان‌ مي‌كنند كه‌ عاشورا يك‌حادثه‌ است‌ كه‌ فقط‌ مداحان‌ و روضه‌ خوانها بايد به‌ نقل‌آنها بپردازند و به‌ همين‌ خاطر است‌ كه‌ عمري‌ از ما گذشته‌است‌ ولي‌ هنوز در حد همان‌ حرفهايي‌ كه‌ در دوران‌ كودكي‌شنيده‌ايم‌، در سطح‌ زيرنويس‌ ترجمه‌ عاشورا هستيم‌ و حتي‌ اندكي‌ در آسمانهاي‌ معارف‌ عاشورايي‌ حضرت‌حسين‌(ع‌) پرواز نكرده‌ايم‌. 🔹در معرفت‌ دوران‌ كودكي‌ توقف‌ كرده‌ايم‌. اگر اكنون‌ عمر ما از شصت‌ سال‌ نيز گذشته‌ باشد عظمت‌ حضرت‌ حسين‌(ع‌) نزد ما هنوز به‌ اندازه همان‌حضرت‌ حسين‌(ع‌) در شصت‌ سال‌ پيش‌ ما، يعني‌ دوران‌كودكي‌ ماست‌، در كودكي‌ بدون‌ تعمق‌ و تدبر در اسرار وجود حضرت‌ حسين‌(ع‌) مي‌گفتيم‌ «يا حسين‌» و الان‌ هم‌ هنوز در همان‌ حد هستيم‌ و هنوز همان‌ ذكر «يا حسين‌» را بدون‌ تدبر بر لب‌ داريم‌. چرا با ذكر «يا حسين‌» همسفر باشهداي‌ كربلا نيستيم‌؟ ما چرا با ذكر «ياحسين‌» توفيق‌ حضور در ركاب‌ حضرت‌ مهدي‌(عج‌) را نمي‌يابيم‌ و نزدحضرت‌ مهدي‌(عج‌) نيستيم‌؟ چرا با ذكر «يا حسين‌»حضرت‌ حسين‌(ع‌) را نمي‌بينيم‌؟ چرا با ذكر «ياحسين‌» به‌اسرار و معارف‌ و معارج‌ عاشورا پي‌نمي‌بريم‌؟ مگر در هنگام‌ زيارت‌ ائمه اطهار نمي‌گوييم‌ «اشهدانكم‌ترون‌ مقامي‌» ، يعني‌ شهادت‌ مي‌دهم‌ كه‌ شما من‌ را مي‌ بينيد، چرا شهادت‌ دروغ‌ مي‌دهيم‌؟ شهادت‌ يعني‌ شهود، چه‌ جوري‌ داريم‌ شهود مي‌كنيم‌؟ نشان‌ آنكه‌ شهود مي‌كنيم‌ چيست‌؟ خوب‌ چرا حضرت‌ حسين‌(ع‌) رانمي‌بينيم‌؟ چرا حضرت‌ زهرا(س‌) را نمي‌بينيم‌؟ چراحضرت‌ مهدي‌(عج‌) را نمي‌بينيم‌؟ ▪️پایان قسمت۱۲ ؛ مابقی فردا شب ان شاءالله 🏴🏴🏴🏴
🏴🏴 قسمت سیزدهم کشتی نجات 🏴🏴 ادامه شرح زیارت عاشورا ، کتاب دوم ،"کشتی نجات" در شب پانزدهم محرم که برای اولین بار درفضای مجازی ذکر واختصاصی گروه فدائیان رهبری است 🔹 زیارت عاشورا ، رمز تفسیر عاشورا است عاشورا نه تنها تفسیر نشده، حتی‌ ترجمه هم نشده است، حالا چه کسی توان معرفتی وملکوتی دارد تا عاشورا را ترجمه کند ؟ درطول نزدیک ۱۴۰۰ سال هیچ عالمی حتی از علماي‌ بزرگ‌ جرأت‌ نكرده‌ كه‌ ادعا كند توانسته‌ است‌ عاشورا را تفسير كند. چه‌ كسي‌ مي‌خواهد عاشورا را تفسير كند؟! در حالي‌ كه‌ حضرت‌ امام‌ خميني‌(ره‌) مي‌فرمايد: قرآن‌ هنوز تفسير نشده‌ است‌، آن‌ وقت‌ قرآن‌ عملي‌ و قرآن‌ مجسم‌ چگونه‌ ترجمه‌ و تفسير شده‌است‌؟ فقط‌ آنكه‌ توانسته‌ عاشورا را تفسير كند خود خداست‌، كه‌ روايت‌ آن‌ را در جلسه قبل‌ عرض‌ كردم‌ كه‌حق تعالي‌ مي‌فرمايد: ملائك‌ از آسمان‌ كه‌ براي‌ زيارت‌ حضرت‌ اباعبدالله الحسين‌(ع‌) مي‌آيند، با زيارت‌ عاشورا امام‌ حسين‌(ع‌) را زيارت‌ مي‌كنند و بر مي‌گردند، يعني‌ زيارت‌ عاشورا، تفسير عاشورا است‌. خبرها و اسراري‌ بسيار عظيم‌ در زيارت‌ عاشورا نهفته‌ است‌. روايتي‌ را درجلسه قبل‌ به‌ نقل‌ از كتاب‌ شريف‌ مفاتيح‌الجنان‌ خواندم‌ كه‌ حضرت‌ صادق‌(ع‌) مي‌فرمايند : خداوند ضمانت‌ داده‌است‌ كه‌ زيارت‌ عاشورا تمامي‌ دعاها و درخواستهاي‌انسان‌ را مستجاب‌ مي‌نمايد گويا حضرت‌ مي‌فرمايد كه‌ زيارت‌ عاشورا انسان‌ را مستجاب‌ الدعوه‌ مي‌كند. ▪️زيارت‌ عاشورا كيمياست‌ ائمه معصومين‌ عليهم‌ الصلوه و السلام‌ با آنهمه‌ تأكيد بر تلاوت‌ زيارت‌ عاشورا گويا به‌ صراحت‌ مي‌فرمايند كه‌ زيارت‌ عاشورا كيميا است‌ و مس‌ وجود آدمي‌ را يك‌ دفعه‌ طلا مي‌كند، و انسان‌ اگر زيارت‌ عاشورا را درست‌ بخواند زيارت‌ عاشورا او را عارف‌ مي‌كند، زيارت‌ عاشورا تفسير فشرده‌ و اسرار آميز عاشورا است‌. در كتابي‌ بنام‌ اسرار عاشقان‌ و مقامات‌ عارفان‌ كه‌ با عنايت‌ حق‌تعالي‌ توسط‌ نگارنده‌ تأليف‌ شده‌ و در حال‌ چاپ‌ است‌، اسرار عرفاني‌عاشورا در دوازده‌ فصل‌ تشريح‌ شده‌ است‌. اسراري‌ در زيارت‌ عاشورا است‌ كه‌ اگر همه عرفا،همه فقها، همه فلاسفه‌ و همه حكما جمع‌ بشوند نمي‌توانند به‌ اعماق‌ آن‌ دست‌ يابند. زيارت‌ عاشورا داراي‌ چنين‌ گنجهايي‌ است‌. 🏴🏴👇
🏴🏴 قسمت چهاردهم 🏴🏴 🔹 ضمانت‌ استجابت‌ دعا امام‌ صادق‌(ع‌) مي‌فرمايد: من‌ ضامن‌ هستم‌ كه‌ هركسي‌ كه‌ امام‌ حسين‌(ع‌) را با زيارت‌ عاشورا زيارت‌ كند، تا هر حاجتي‌ داشته‌ باشد استجابت‌ آن‌ را از حق‌تعالي‌ دريافت‌ كند، طبق‌ روايات‌ ، حضرت‌ از قول‌ حق‌تعالي‌ مي‌فرمايند: زائر حسين‌(ع‌) با زيارت‌ عاشورا، هر كسي‌ را كه‌ درخواست‌ نمايد براي‌ او شفاعت‌ مي‌كنم‌ و هر خواسته‌اي‌ داشته‌باشد، برآورده‌ مي‌كنم‌ و اصلاً نمي‌گذارم‌ دست‌ خالي‌ برگردد. آن‌ وقت‌ خود حضرت‌ مي‌فرمايند: پدرم‌ هم‌ ضمانت‌ كرد، پدرش‌ امام‌ سجاد(ع‌) هم‌ اين‌ زيارت‌ را ضمانت‌ كرده‌ است‌، شخص‌ حضرت‌ امام‌ حسين‌(ع‌) هم‌ضمانت‌ كرده‌ است‌ و خلاصه‌ اين‌ زيارتنامه‌ را چهارده‌ ضمانت‌نامه‌ تضمين‌ كرده‌ است‌ تا شخص‌ مكّرم‌ رسول‌الله‌(ص‌). در ضمن‌ يك‌ ضمانت‌نامه‌ عجيب‌ و غريب‌ هم‌ دارد و آن‌ ضمانت‌ جبرئيل‌ است‌ و همچنين‌ خود خدا هم‌ اين‌ زيارتنامه‌ را امضا كرده‌ است‌. و به‌ همين‌ دليل‌ اخير است‌ كه‌ زيارت‌ عاشورا از احاديث‌ قدسي‌ محسوب‌ مي‌شود. متأسفانه‌ اكثر شيعيان‌ اين‌ روايات‌ را مي‌دانند ولي‌ از اين‌ روايات‌ اين‌ گونه‌ نتيجه‌ مي‌گيرند كه‌ يعني‌ ثوابش‌ زياد است‌، معلوم‌ است‌ كه‌ ثوابش‌ زياد است‌، اما آيا شيعه‌ نبايد ازخودش‌ بپرسد كه‌ چرا اين‌ همه‌ ثوابش‌ زياد است‌؟ و چرا ائمه‌ اطهار عليهم‌السلام‌ اين‌ اندازه‌ براي‌ زيارت‌ عاشورا حساب‌ باز كرده‌اند؟ و گفته‌اند كه‌ هركس‌ زيارت‌ عاشورا رابخواند اينقدر مقامات‌ به‌ او مي‌رسد. مگر در زيارت‌عاشورا چه‌ اسراري‌ نهفته‌ است‌ كه‌ ائمه اطهار(ع‌) اين‌ اندازه‌ به‌ آن‌ توجه‌ مي‌كنند؟ ▪️توجه‌ خاص‌ اهل‌البيت‌(ع‌) به‌ زيارت‌ عاشورا من‌ تمام‌ زيارتنامه‌ هاي‌ حضرت‌ اباعبدالله‌ علیه السلام را شمارش‌نكرده‌ام‌ ولي‌ احتمالاً امام‌ حسين‌(ع‌) در حدود پانزده‌ نوع‌ زيارت‌ دارد، كه‌ در كامل‌ الزيارات‌ و ساير مدارك‌ شيعه‌ آمده‌است‌، نظير «زيارت‌ امام‌ حسين‌(ع‌) از نزديك‌» ، «زيارت‌امام‌ حسين‌(ع‌)» از دور»، «زيارت‌ امام‌ حسين‌(ع‌) درماه‌شعبان‌» و «زيارت‌ امام‌ حسين‌(ع‌) در ماه‌ رمضان‌» و غيره‌. اما چرا به‌ زيارت‌ عاشورا اين‌ همه‌ سفارش‌ شده‌ است‌؟ مگر در زيارت‌ عاشورا چيست‌ كه‌ اينقدر به‌ آن‌ تأكيد شده‌است‌؟ آيا اين‌ سؤالها را نبايد شيعه‌ ازخودش‌ بپرسد؟ البته‌اينكه‌ تلاوت‌ زيارت‌ عاشورا ثواب‌ دارد، مهم‌ است‌ و قابل‌انكار نيست‌ ولي‌ محتواي‌ ثواب‌ و باطن‌ ثواب‌ و حقيقت‌ ثواب‌، آن‌ مقامات‌ و اسرار و معارف‌ و آگاهي‌ و انواري‌ است‌ كه‌ به‌ زائر مي‌دهند. بديهي‌ است‌ كه‌ آن‌ مقامات‌ و معارف‌ و انوار را به‌ زائر با معرفت‌ مي‌دهند و البته‌ زائر بي‌معرفت‌ در خطر است‌. 🏴🏴👇
🏴🏴 قسمت پانزدهم کشتی نجات 🏴🏴 آيا زيارت‌ عاشورا را فقط‌ بايد پيرمردها و پيرزنها در گوشه‌ خانه‌شان‌ براي‌ ثوابش‌ بخوانند؟! معلوم‌ است‌ كه‌ثواب‌ هم‌ مي‌برند. اما آن‌ ثواب‌ عظيمي‌ كه‌ دارد طبق‌ روايات‌ شريفه‌ صد ميليون‌ درجه‌ صعود و معراج‌ در آسمان‌ملكوت‌ است‌. كه‌ تنها به‌ زائر با معرفت‌ مي‌دهند، نه‌ به‌ زائرين‌ بي‌ معرفت‌. زائر با معرفت‌ زائري‌ است‌ كه‌ در آيات‌ و بيّنات‌ زيارت‌ عاشورا تدبّر نموده‌ و فرازهاي‌ آنرا سرمشق‌خود نموده‌ است‌. اين‌ ثوابها و اين‌ درجات‌ نشان‌ از اسرارنهفته‌ در زيارت‌ عاشورا را دارد. 🔹 تأكيد اهل‌البيت‌(ع‌) بر تلاوت‌ زيارت‌ عاشورا مي‌بينيم‌ كه‌ هر چهارده‌ معصوم‌ عليهم‌ السلام‌ به‌ تلاوت‌ زيارت‌ عاشورا تأكيد مي‌فرمايند، تا فراموش‌ نشود و ترك‌نگردد. وقتي‌ شروع‌ به‌ تدبر در آن‌ مي‌كنيم‌، مي‌بينيم‌ كه‌ بالاترين‌ اسرار عرفاني‌ در زيارت‌ عاشورا نهفته‌ است‌ و بالاترين‌ آسمان‌ عرفان‌ در زيارت‌ عاشورا است‌؛ بالاترين‌ آسمان‌ قرآن‌ در زيارت‌ عاشورا است‌؛ بالاترين‌ آسمان‌ ايمان‌ در آنجاست‌، بالاترين‌ آسمان‌ معرفت‌ در آنجاست‌، اسرار ملكوتي‌ عجيبي‌ كه‌ در زيارت‌ عاشورا موجود است‌ ، آنرا مورد تأكيد اهل‌ البيت‌ عليهم‌ الصلوه‌ و السلام‌ قرار داده‌است‌. ▪️ نقش‌ زيارت‌ عاشورا در بيداري‌ شيعيان‌ و مسلمانان‌ در زيارت‌ عاشورا شرح‌ بي‌ كسي‌ ائمه اطهار(ع‌) به‌ صورت‌ رمزگونه‌ نوشته‌ شده‌ است‌ كه‌ اي‌ شيعيان‌ و اي‌مسلمانان هزار و چهارصد‌ سال‌ بعد! كه‌ براي‌ ذكر مصائب‌ ما در فلان‌ محل‌ گرد آمده‌ايد. بدانيد كه‌ ما اينگونه‌ از دين‌ دفاع‌ كرديم‌ و دشمنان براي‌ جلوگيري‌ از هدايت‌ ما براي‌ شما، چه‌ ظلم‌ها كه‌ به‌ ما روا داشتند و چه‌ مصائب‌ بزرگي‌ كه‌ بر ما وارد كردند تا آنكه‌ با توطئه‌هاي‌ مختلف‌ حكومت‌ ما را براندازي‌ كردند و نگذاشتند با رهبري‌ و هدايت‌ امّت‌، شما را به‌ سعادت‌ابدي‌ برسانيم‌. اي‌ مسلمانان‌ نسلهاي‌ بعد و اي‌ شيعيان‌ ما بدانيد آنهايي‌كه‌ مانع‌ از حكومت‌ انديشه‌ و فرهنگ‌ ما شدند از ميان‌ امت‌اسلام‌ بودند و خارجي‌ نبودند، از ميان‌ خود شما بودند. لذا بيدار شويد و غافل‌ نباشيد از انحرافاتي‌ كه‌ در ميان‌ شما و از بين‌ افراد جامعه‌ شما و مسلمانان‌ و شيعيان‌ بوجود مي‌آيد. ▪️ پایان قسمت ۱۵ ؛ مابقی فرداشب 🏴🏴🏴🏴
🏴🏴 قسمت شانزدهم کشتی نجات 🏴🏴 ادامه شرح زیارت عاشورا ، کتاب دوم ،"کشتی نجات" در شب شانزدهم محرم که برای اولین بار درفضای مجازی ذکر واختصاصی گروه فدائیان رهبری است 🔹 نقش‌ زيارت‌ عاشورا در بيداري‌ شيعيان‌ و مسلمانان‌ در زيارت‌ عاشورا شرح‌ بي‌كسي‌ ائمه اطهار(ع‌) به‌صورت‌ رمزگونه‌ نوشته‌ شده‌ است‌ كه‌ اي‌ شيعيان‌ و اي‌ مسلمانان هزار و چهارصد‌ سال‌ بعد! كه‌ براي‌ ذكر مصائب‌ ما در فلان‌محل‌ گرد آمده‌ايد. بدانيد كه‌ ما اينگونه‌ از دين‌ دفاع‌ كرديم‌ و دشمنان‌ براي‌ جلوگيري‌ از هدايت‌ ما براي‌ شما، چه‌ ظلمهاكه‌ به‌ ما روا داشتند و چه‌ مصائب‌ بزرگي‌ كه‌ بر ما وارد كردند تا آنكه‌ با توطئه‌هاي‌ مختلف‌ حكومت‌ ما را براندازي‌ كردند و نگذاشتند با رهبري‌ و هدايت‌ امّت‌، شما را به‌ سعادت‌ابدي‌ برسانيم‌. اي‌ مسلمانان‌ نسلهاي‌ بعد و اي‌ شيعيان‌ ما بدانيد آنهايي‌كه‌ مانع‌ از حكومت‌ انديشه‌ و فرهنگ‌ ما شدند از ميان‌ امت‌اسلام‌ بودند و خارجي‌ نبودند، از ميان‌ خود شما بودند. لذا بيدار شويد و غافل‌ نباشيد از انحرافاتي‌ كه‌ در ميان‌ شما و از بين‌ افراد جامعه‌ شما و مسلمانان‌ و شيعيان‌ بوجود مي‌آيد. ▪️ لعنت‌ ائمه‌ اطهار(ع‌) بر مسلمين‌ و شيعيان‌ دروغين‌ در زيارت‌ عاشورا كه‌ اين‌ همه‌ لعن‌ آمده‌ است‌ همه‌ بر مسلمانهاي‌ نامسلمان‌ و شيعيان‌ دروغين‌ است‌ و به‌ كفار نيست‌ قرآن‌ به‌ كفار و يهودي‌ها لعن‌ مي‌كند ولي‌ زيارت‌ عاشورا فقط‌ به‌ مسلمان‌هاي‌ بي‌معرفت‌ و حتي‌ شيعه‌نماهاي‌ بي‌معرفت‌ و نامرد و فاسق‌ و منحرف‌ لعن‌ مي‌كند. همه‌ اينهايي‌ كه‌ امام‌ حسين‌(ع‌) را كشتند يك‌ نفرشان‌ هم‌ يهودي‌ و مسيحي‌ نبودند، حتي‌ خيلي‌هايشان‌ به‌ اصطلاح‌ شيعه‌ بودند ولي‌ شيعه بي‌معرفت‌ و فاسق‌ بودند. ابن‌ زياد پدرش‌ از فرمانداران‌ حضرت‌علي‌(ع‌) بود و بعداً به‌ معاويه‌پيوست‌. شمر قبلاً در لشكريان‌ حضرت‌ علي‌ (ع‌) بود. شمر از متدينين‌ بود، از اهل‌ تهجد و اهل‌ مسجد بود. با اهل‌البيت‌ (ع‌) آشنا بود، حتي‌ با حضرت‌ اباالفضل‌(ع‌) نسبت‌خويشاوندي‌ داشت‌. مردم‌ كوفه‌ اول‌ مردمي‌ بودند كه‌ حكومت‌ علوي‌ را بر‌ پا كردند و حضرت‌ اميرالمؤمنين‌ علیه السلام را در حكومت‌ ياري‌ كردند. در كوفه‌ بزرگاني‌ عجيب‌ نظير هاني‌ بن‌ عروه‌، مسلم‌ بن‌عوسجه‌، حبيب‌بن‌ مظاهر بودند و اصلاً كوفه‌ مهد علم‌ بود. در علم‌ نحو و علم‌ صرف‌، علم‌ قرائت‌ و ساير علوم‌ ديگر از کوفيان‌ مطالبي‌ به‌ مسلمانان‌ رسيده‌ است‌ كه‌ نشان‌ از باروربودن‌ علم‌ در كوفه‌ در آن‌ زمان‌ دارد، مثل‌ قرائت‌ «عاصم‌كوفي‌» كه‌ يكي‌ از قرائت‌هاي‌ مهم‌ در بين‌ قراء قرآن‌ است‌. بهترين‌ و خالص‌ترين‌ شيعيان‌ در كوفه‌ بودند. 🏴🏴👇
🏴🏴 قسمت هفدهم کشتی نجات 🏴🏴 حالا اين‌ كوفه‌ چه‌ شد و مشكل‌ شيعيان‌ كوفه‌ چه‌ بود كه‌ آمدند در كربلا و امام‌ حسين‌(ع‌) را كشتند. اين‌ همان‌ روزي‌است‌ كه‌ همواره‌ بايد تمامي‌ شيعيان‌ و مسلمين‌ در طول‌تاريخ‌ اسلام‌ تا ظهور حضرت‌ صاحب‌الامر از تكرار آن‌ بترسند و در آن‌ تدبّر كرده‌ و عبرت‌ بگيرند و از اعمال‌ خود نگران‌ باشند، كه‌ مثل‌ اهل‌ كوفه‌ نشوند. اهل‌ كوفه‌ براي‌امام‌حسين‌(ع‌) چند صد نامه‌ نوشته‌ بودند كه‌ مورخان‌ حتي‌تا چند هزار هم‌ نوشته‌اند، به‌ طوري‌ كه‌ حضرت‌ در روزعاشورا سوار بر شتر پيغمبر اكرم‌(ص‌) شده‌ و به‌ آنها رو كرد و فرمود آيا شماها اين‌ مجموعه نامه‌ها را براي‌ من‌نفرستاديد؟ 🔹شيعيان‌ نادان‌ و گمراه‌ كسي‌ كه‌ در نامه‌ بنويسد، حسين‌ جان‌ تو بيا و اميرالمؤمنين‌ ما باش‌. بيا و ما را از شر يزيد نجات‌ بده‌. آيا اوشيعه‌ نيست‌؟ اينها شيعه‌ بودند، بنابراين‌ خود اين‌ شيعيان‌ البته‌ شيعيان‌ سطحي‌، سياست‌ باز، دنيا دوست‌ و غافل‌ وسازشكار، بودند كه‌ امام‌ حسين‌(ع‌) را تنها گذاشتند. وقتي‌كه‌ بعد از واقعه‌ كربلا اهل‌ البيت‌ حضرت‌ اباعبدالله‌(ع‌) را به‌ عنوان‌ اسير در كوفه‌ مي‌گرداندند، شيعيان‌ كوفه‌ اول‌ عزاداراني‌ بودند كه‌ گريه‌ و ناله‌ مي‌كردند، حضرت‌زينب‌(س‌) با مشاهده گريه‌ و عزاداري‌ آنان‌ يك‌ دفعه‌صدايش‌ را بلند كرد و فرمود كه‌: خدا اشكهايتان‌ را خشك‌نكند، خدا گريه‌هايتان‌ را به‌ پهناي‌ صورتتان‌ نگه‌ دارد. دقت‌كنيد روسياهي‌ شيعيان‌ كوفه‌ را كه‌ كارشان‌ به‌ جايي‌ برسد كه‌ خواهر امام‌، دختر امام‌، عمه‌ امام‌ و دختر حضرت‌ زهرا(س‌) اين‌ شيعيان‌ روسياه‌ را در وسط‌ شهر نفرين‌ كند خانمي‌كه‌ مستجاب‌الدعوه‌ است‌، خانمي‌ كه‌ از اولياء حق‌ است‌، عارفه‌ و متهجده‌ و عالمه‌ است‌ دختر اميرالمؤمنين‌ است‌ كه‌ ؛ ناله‌ مي‌زند كه‌ خدا ذليلتان‌ كند كه‌ ما را اين‌ گونه‌ نزد دشمن‌ تنها گذاشتيد. 🏴🏴👇