آجرک الله یابقیةالله
آجرک الله #یاصاحبالزّمان
أعظم الله اجورنا و اجورکم بمصابنا بالحسین علیهالسلام 🏴
" #عاشورا_بر_شما_تسلیت_باد"
🙏امروز حتما ذکر لب های همه عاشورائیان باید «اللهم عجل لولیک الفرج»باشه
▪️تعجیل در ظهور و سلامتی مولا هر چه قدر در توان داری صلوات بفرست▪️
🔻 ظهور بسیار نزدیک است
🔹 @zoho313or
🔻 جنبش پیشوازان دولت کریمه
🔹 @zo313ohor
🔻 شیعه هاوس
🔹 @shiahouse
🔻 نفس مطمئنه
🔹 @zoohor59
🔻 سیاست دینی
🔹 @modares14
#السلام_علیڪ_يا_زينب_الكبرے
☑️این همه راه دویـدم ز #پے_دلـدارم
☑️به امیدےکه دراین #دشت_برادر دارم
☑️تو دعا کن به #کنار_بدنت جان بدهم
☑️فکـر همـراهے #با_شمـر دهد آزارم
لا یوم کیومک با اباعبدالله💔
▪️سلام خدا بر زینب بر آن بانویی که کوه های استوار هم در برابر استواری آن مخدره جلیله معصومه کم آورد
▪️سلام خدا بر قلب صبور زینب
▪️امان از دل زینب
🔻 ظهور بسیار نزدیک است
🔹 @zoho313or
🔻 جنبش پیشوازان دولت کریمه
🔹 @zo313ohor
🔻 شیعه هاوس
🔹 @shiahouse
🔻 نفس مطمئنه
🔹 @zoohor59
🔻 سیاست دینی
🔹 @modares14
YEKNET.IR - zamine - 98.04.27 - mehdi akbari.mp3
5.86M
⏯ #زمینه احساسی
▪️حسین من کجا میری بدون خواهر
▪️حسین من آهسته تر برو برادر
🎤مهدی #اکبری
👌بسیار زیبا
🙏 در این لحظه های استجابت دعا برای ظهور و سلامتی امام زمان💔دعا کنیم
🔻 ظهور بسیار نزدیک است
🔹 @zoho313or
🔻 جنبش پیشوازان دولت کریمه
🔹 @zo313ohor
🔻 شیعه هاوس
🔹 @shiahouse
🔻 نفس مطمئنه
🔹 @zoohor59
🔻 سیاست دینی
🔹 @modares14
مداحی آنلاین - مصیبت حضرت زینب کبری - حجت الاسلام دارستانی.mp3
3.03M
▪️ #ویژه روز #عاشورا👆
♨️ مصیبت های حضرت زینب(💔س)
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤حجت الاسلام #دارستانی
🔻 ظهور بسیار نزدیک است
🔹 @zoho313or
🔻 جنبش پیشوازان دولت کریمه
🔹 @zo313ohor
🔻 شیعه هاوس
🔹 @shiahouse
🔻 نفس مطمئنه
🔹 @zoohor59
🔻 سیاست دینی
🔹 @modares14
❣﷽❣
⚫️ #سخت_ترین_مصیبت_کربلا
▪️ حاج ملاسلطانعلی كه از جمله عبّاد و زهاد بوده است، میگوید:
🌟در عالم خواب به محضر والای امام زمان💔علیه السلام مشرف شدم و عرض كردم:
🖤 مولا جان، آیا آنچه در زیارت ناحیة مقدسه با این عبارت ذكر شده، درست است كه میفرماید:
😭 "پس صبح و شب بر شما ندبه كرده و به جای اشك خون میگریم"صحیح است؟
☑️ فرمودند: بله. عرض کردم: آن مصیبت كه در آن به جای اشك خون گریه میكنید كدام است؟
🔹آیا مصیبت علی اكبر علیه
السلام است؟
✔️ فرمود: نه، اگر علی اكبر زنده بود، او نیز در این مصیبت خون گریه میكرد.
🔹 گفتم: آیا مصیبت حضرت عباس علیه السلام است؟
◼️ فرمودند: نه، اگر حضرت عباس هم در حیات میبود،در مصیبت آن خون میگریست.
🔹گفتم: البته مصیبت حضرت سیدالشهدا علیه السلام است؟!
💢 فرمودند: نه، حضرت سیدالشهدا هم اگر زنده میبود، در این مصیبت خون گریه میكرد.
☑️ پرسیدم پس آن مصیبت كدام است؟
💥فرمود: آن مصیبت اسیری عمه ام زینب سلام الله علیها💔است...
🙏اللهم عجل لولیک الفرج بحق حضرت زینب سلام الله علیها..
📒منبع احمد قاضی زاهدی، شیفتگان حضرت مهدی، ج 2، ص 144 ـ 145.
شیفتگان حضرت مهدی(عج)، ج 1، ص 251.
✨اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدوَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم✨
🔻 ظهور بسیار نزدیک است
🔹 @zoho313or
🔻 جنبش پیشوازان دولت کریمه
🔹 @zo313ohor
🔻 شیعه هاوس
🔹 @shiahouse
🔻 نفس مطمئنه
🔹 @zoohor59
🔻 سیاست دینی
🔹 @modares14
حضرت عباس.mp3
5.3M
🔊 #صوت_مهدوی
🎵 #پادکست
📝 میدونی مشکل کجا پیش اومد؟! اونجا که حرفِ امام زمان خورد زمین...
👤 استاد #رائفی_پور
🔻 نفس مطمئنه
🔹 @zoohor59
مداحی آنلاین - مقام سربازی حضرت عباس - حجت الاسلام حیدریان.mp3
3.59M
♨️ #مقام_سربازی_حضرت_عباس (ع)
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤حجت الاسلام #حیدریان
📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید.
🔻 نفس مطمئنه
🔹 @zoohor59
❌آیا #شمر جانباز جنگ صفین و از یاران و شیعیان حضرت #امیرالمومنین علیه السلام بود و بعد ها راهش عوض شد و قاتل #سیدالشهدا علیه السلام شد؟🤔
یکی از مطالبی که این روز ها دست به دست می شود این است که شمر از جانبازان #جنگ_صفین و #شیعیان امیرالمومنین بوده و بارها به حج رفته بود و از بس نماز خوانده بود پیشانی و زانوهایش #پینه بسته بود و تمام تلاش نویسنده و گوینده مطلب این است که می خواهد طوری القا کند که آری امام حسین علیه السلام را شیعیان کشتند پس آی شیعیان مواظب باشید شمر نشوید!!!
حال واقعیت چیست؟
مطلب از ۵ جهت مورد بررسی ست
❌تولد شمر
❌قبل از جنگ صفین
❌حضور در جنگ صفین
❌جانبازی در جنگ صفین
❌بعد از جنگ صفین
❌۱)تولد شمر از طریق #زنا
در نحوه زنا زادگى وى نقل شده که روزى مادر شمر که زن بزچرانى بود و در بیابان به کار خود مشغول بود ، از چوپانى که از کنار او مىگذشت ، تقاضاى آب کرد تا با آن رفع عطش کند . #چوپان تقاضاى شیطانى خود را شرط دادن آب قرار داد و مادر شمر نیز پذیرفت و از این طریق ، #نطفه شمر منعقد شد!
📚بحارالانوار ج ۴۵ ص ۵
و به این دلیل بود که در #کربلا هم امام حسین علیه السلام شمر را پسر زن بز چران خطاب کرد و هم زهیر بن قین علیه السلام خطاب به شمر گفت:ای فرزند زنی که بر پاشنه پایش ادرار می کند(استعاره از زنی که در سن کم زنا کرده)
❌۲)شمر قبل از جنگ صفین
شمر از قبیله ی #هوازن بود که پدرش و قبیله اش مسلمان نمی شدند تا وقتی که از مسلمانان شکست خوردند و بعد اسلام آوردند!
❌۳)حضور شمر در جنگ صفین
حضور شمر در جنگ صفین به همراه قبیله اش هوازن و تیره اش بنی ضباب در جبهه ی امیرالمومنین علیه السلام قطعی ست اما مساله انگیزه ی حضور اوست!
در زمان جنگ صفین،شمر از بزرگان قبیله ی خودش نبوده و به دستور بزرگان قبیله خودش که تصمیم گرفته اند در لشکر امیرالمومنین باشند،بر مبنای سنت قبیله گرایی مانند سایر مردان قبیله اش در جبهه ی امیرالمومنین علیه السلام قرار گرفته و با انگیزه های قومی قبیله ای در جنگ حضور داشته است.
👌شاید برای تان سوال باشد که مگر می شود؟
که باید گفت بله در عرب آن روز ها سنت قبیله گرایی رواج زیادی داشته و نمونه اش شخصی به اسم قزمان بن حارث از افراد حاضر در جبهه رسول خدا در جنگ اُحد بود که وقتی در جنگ جراحت دید و در حال مرگ بود اطرافیانش گفتند:
(ای قزمان تو امروز به امتحان و بلای سختی گرفتار شدی بنابراین بشارت باد تو را شهادت و باغ بهشت بر تو گوارا باد)
قزمان جواب داد:
باغی از بهشت؟ لب فرو بندید، شما گمان کرده اید که من به خاطر اسلام جنگیدم؟
نه.چنین نیست.من تنها برای #قبیله ام و #خویشاوندانم جنگیدم.
قزمان این را گفت و برای رهایی از رنج جراحت با بریدن رگهای پشت آرنج دست خود،خودکشی کرد.و رسول خدا گفت او از اهل جهنم است.
❌۴)جانبازی شمر در جنگ صفین
روایت طبری و نصر بن مزاحم از شمشیر خوردن صورت شمر در جنگ صفین قابل استناد نیست.زیرا روایت طبری مستقل نیست و همان روایت نصر بن مزاحم است پس این روایت خبر واحد است و
راوی خبر واحد جانبازی شمر اشخاصی هستند که یکی در کارنامه اش نوکری یزید را کرده است و دیگری نوکری خاندان عمر را.
و برای شیعیان این روایات قابل پذیرش نیست.
حتی در صورت پذیرش اینکه شمر در جنگ صفین جانباز شده باید بگوییم او جانباز سنت و دستور بزرگان قبیله خودش شده نه جانباز راه امام معصوم علیه السلام.
❌۵)شمر بعد از جنگ صفین
شمر بعد از صفین با معاویه بیعت کرد.در صورتی که بعد از صفین افراد دو دسته شدند یا به امیرالمومنین علیه السلام وفادار ماندند یا به خوارج پیوستند و هم با امیرالمومنین و هم با معاویه دشمنی کردند.اما شمر راه سوم را انتخاب کرد و با معاویه بیعت کرد و مامور شد که شیعیان را بکشد که نمونه بارز آن کشتن حجر بن عدی بود😐تا نشان دهد که از سر محبت به علی علیه السلام در صفین حضور نداشته!و بعدها هم که ماجرای کربلا را به وجود آورد
❌❌❌
از تمام این مطالب اثبات می شود که شمر نه تنها شیعه و از جانبازان صفین نیست بلکه زنازاده ایست که از تولد تا مرگ دشمنی اهل بیت علیهم السلام را داشته است.و #حج رفتن و #نماز خواندن به تنهایی دلیل بر عاقبت به خیری نیست و حرامزاده ترین های تاریخ مانند شمر هم اهل نماز و حج بوده اند و آن چه مهم است #ولایت اهل بیت علیهم السلام است.و هیچ شیعه ای حاضر نیست امام ش را بکشد و تمام دشمنان در کربلا غیر شیعه بودند.
🔻 نفس مطمئنه
🔹 @zoohor59
📝آیا امام حسین علیه السلام را شیعیان به شهادت رساندند؟
🔹برخی از عالمان اهل سنت با دفاع از یزید و سلب مسئولیت از وی، حادثه عاشورا را متوجه شیعیان کردهاند. آنچه در این یادداشت به آن پرداخته میشود، ارزیابی اجمالی و کوتاه از صحت و سقم این ادعاست.
🔸اصطلاح شیعه در اوایل لزوما به معنای امروزی شیعه نبوده؛ گاهی در کتب تاریخی درباره شخصی مینویسند "فلان یتشیع" در حالی که آن شخص از مسلمات هست که از مریدان ابوبکر و عمر بوده است. برخی از علماء رجال این تذکر را دادهاند که واژه شیعه در اوایل به معنای مرید علی و مخالف افرادی نظیر عثمان و معاویه و... بوده است. یعنی ممکن است شخصی حق خلافت را از آن ابوبکر و عمر بداند، اما باز هم در تاریخ نامش به عنوان شیعه ثبت شده باشد.
🔹مرحوم شیخ محمد تقی شوشتری در کتاب قاموس الرجال فصلی را در شرح این مدعا منعقد کرده و توضیح داده که واژه مرادف با شیعه امامی به معنای امروزی، "رافضی" یا "شیعه غالی" است که در کتب اهل سنت با این واژگان از امامیه تعبیر میشده. (رک به قاموس الرجال ج1 ص22) این نکته برای فهم دقیق نقلهای تاریخی درباره شیعیان، بسیار حائز اهمیت است و اگر در یک متن کهن تاریخی این واژه دیده شد، باید به سیر تطور معنای این واژه توجه لازم را داشت.
🔸بنابراین درباره این مساله که آیا شیعیان قاتلان اهل بیت بودهاند یا خیر؟ باید به این نکته مهم توجه کرد که آیا در آن زمان پیروی از اهل بیت، لزوما معلول پذیرفتن امامت خاصه آنها از سوی خداوند بود؟ یا بسیاری از اشراف عرب و مردم بر اساس تامین منافع خود به سمت اهل بیت گرایش پیدا میکردند؟ به عنوان نمونه در کتب تاریخی مانند ارشاد شیخ مفید این نکته ذکر شده است که نامه دعوت از امام حسین برای آمدن به کوفه، امضاء چند چهره سرشناس را داشت که دو نفر از آنها شبث بن ربعی و عمرو بن حجاج زبیدی بودهاند. (الارشاد ج2 ص38) اما هر دو در عاشورا حضور فعال داشتند.
🔹اما آیا شبث بن ربعی از امامیه بود؟ ابن حجر گفته شبث از مخضرمین بوده یعنی کسانی که هم جاهلیت و هم اسلام را درک کردهاند. (تقریب التهذیب ص263)اما بعد از پیامبر نیز گزارشی از حمایت وی از امام علی ثبت نشده و میدانیم که افراد معدودی که نامشان ثبت شده، پای بیعت خود در غدیر خم ماندند.
🔸شبث بن ربعی در همان زمان حکومت امام علی با ایشان زاویه جدی پیدا کرد و حتی شیخ طوسی (رجال شیخ طوسی ص68) و ذهبی در سیر اعلام النبلاء از پیوستن وی به خوارج گفتهاند که البته بنابر گفته ذهبی و ظاهر امر این است که شبث از این کار خود بعدا به ظاهر توبه کرده است. به هر حال شدت اختلاف شبث با امام علی، تا حدی بوده که گفته شده امام علی از خواندن نماز در چند مسجد نهی کردند که یکی از آن مساجد مسجد شبث بن ربعی بود. از برخی از نقلها فهمیده میشود که دلیل این نهی این بود که آنها بر خلاف بیعتشان با امام علی عمل کرده بودند و امام علی نیز حضور در مساجد آنها را بیعت با ایشان عنوان کرده. (ببینید روضة الواعظین ط قدیمه ج2 ص336)
🔹شبث بن ربعی و جمعی دیگر علی رغم دعوت امام حسین علیه السلام به کوفه، هم پشت حضرت مسلم را خالی کردند و وی را تنها گذاشتند و مردم را از دور او متفرق کردند (الارشاد ج2 ص53) و هم حضور فعال در صحنه نبرد عاشورا داشتند تا حدی که در برخی از نقلها فرماندهی هزار سواره نظام برای شبث ذکر شده (امالی شیخ صدوق ص155) و در برخی از گزارشها اساسا وی را فرمانده سواره نظام لشکر عمر بن سعد ثبت کردهاند. (الارشاد ج2 ص95) و نقل شده که بعد از عاشوراء، مسجد شبث بن ربعی را برای شادی از قتل امام حسین علیه السلام آباد کردند.(کافی ج3 ص490)
🔸بنابراین هر چند که اهل کوفه سپاهیان ابن زیاد را تشکیل دادند و امام حسین علیه السلام را به شهادت رساندند و کسانی مانند سلیمان بن صرد خزاعی که به امامت اهل بیت معتقد بودند، امام حسین علیه السلام را یاری نکردند و بعدها قیام توابین را تشکیل دادند، اما اینکه عدهای از نویسندگان اهل سنت (العواصم من القواصم ص232) تلاش کردهاند تا با توجیهات ضعیفی از یزید سلب مسئولیت کنند و شهادت امام حسین علیه السلام را متوجه ابن زیاد و شیعیان کنند، مخدوش است، چرا که ابن زیاد منصوب یزید بن معاویه بوده و دستور یزید از همان ابتداء چنانچه در نامه اش به والی مدینه آمده، بر این بوده که اگر امام حسین بیعت نکردند، به قتل برسند و به همین دلیل امام حسین از مدینه خارج شدند. جالب است که مولف العواصم من القواصم که سعی در سلب مسئولیت یزید از شهادت امام حسین کرده، نامه یزید به حاکم مدینه را در همان کتاب صفحه 235 نقل کرده است. هرچند این مطالب هرگز نافی مسئولیت شیعیان در قبال امام حسین علیه السلام و یاری نکردن وی نمیشود.
🔻 نفس مطمئنه
🔹 @zoohor59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 بلایی که شما بر سر دین میآورید از همهی بلاها، سنگینتر است/ شما اجازهی چیرگی به ستمگران دادید!
📌 هشدار تاریخی امام حسین(ع) به ۱۰۰۰ نفر از خواص، ۲ سال پیش از واقعه عاشورا
🔻 نفس مطمئنه
http://eitaa.com/joinchat/1868431360C70b0fb3381
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زنی که فقط یک بار دور حرم قمر بنی هاشم (ع) چرخید و حاجتش را گرفت!
#معجزه عجیب حضرت اباالفضل(ع)
بسیار تکان دهنده حتما ببینید و منتشر کنید
🔻 نفس مطمئنه
http://eitaa.com/joinchat/1868431360C70b0fb3381
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سوأل مهم.. چرا ائمۀ معصوم با وجود علم به شهادت، به سمت آن می رفتند؟
🔻 نفس مطمئنه
http://eitaa.com/joinchat/1868431360C70b0fb3381
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸حسین کیست؟
🌐 به همراه زیرنویس #انگلیسی
🏢 زیرنویس شده در #واحد_بین_الملل موسسه مصاف
🔻 نفس مطمئنه
http://eitaa.com/joinchat/1868431360C70b0fb3381
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹ماجرای تکان دهنده شفای مادر مریض در حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام
"حجتالاسلام #مومنی "
🔻 نفس مطمئنه
http://eitaa.com/joinchat/1868431360C70b0fb3381
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 چرایی حرکت #امام_حسین_ع به کربلا
#نذر_یک_نگاه #حضرت_عباس_ع
#پادکست
#اسماعیل_شفیعی_سروستانی
#از_قله_عاشورا_تا_دریای_ظهور | شماره ۴
#محرم
🔻 نفس مطمئنه
http://eitaa.com/joinchat/1868431360C70b0fb3381
❣﷽❣
#السلام_علیک_یااباعبدالله_الحسین_ع
عکسالعمل شیــ🔥👺ـــطان از شهادت سیدالشهدا (ع)
متوسل مینویسد: در روایتهای خاندان وحی، برای گریستن در مصایب آمده است، هیچ چیز شیطان را مانند ندبه کردن و گریه کردن بر حضرت سیدالشهداء(ع) به خشم نمیاندازد. در آخرین وصیت حضرت اباعبدالله(ع) به فرزند بزرگوارشان امام زینالعابدین(ع) این گونه آمده است: ای فرزندم؛ سلام مرا به شیعیانم برسان و به آنها بگو، پدرم غریبانه از دنیا رفت، پس بر او نوحهسرایی کنید و به شهادت رسید، پس به او گریه کنید.
همچنین در این زمینه به نقل از قدس آنلاین؛ در تذکرة الشهدا نقل شده است که پس از شهادت امام حسین(ع) ابلیس لعین از خوشحالی پرواز کرد و تمام زمین را گشت و شیاطین و عفاریت را به دور خود جمع کرد و گفت: ای شیاطین؛ ما امروز به آرزوی خود رسیدیم، و مردم را اهل جهنم کردیم، مگر کسی که در این مصیبت گریه کند و به دوستی و محبت آل محمد(ص) مصمم گردد. پس تا می توانید مردم را از این واقعه در شک اندازید و از آگاهی از این مصیبت باز دارید تا زحمت من به هدر نرود.
📚منابع:
1- مدینه المعاجز و ملحقات احقاق الحق
2- روضة الشهداء
3- چهره درخشان حسین بن علی(ع)
4- تذکره الشهداء
5- ریاض القدس
6- بحارالانوار
✨اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدوَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم✨
🔻 نفس مطمئنه
http://eitaa.com/joinchat/1868431360C70b0fb3381
┄═❁๑🍃๑✨●✨๑🍃๑❁═┄
❣﷽❣
🔰 #چرا_روز_شهادت_امام_حسین (علیه السلام )
#و_یارانش_راعاشورا_گفته_اند؟
⏳ اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته اند که چون “عشر” و"عاشر” از یک ریشه اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم…
و بر همین قیاس “تاسوعا” را نیز که با “تسع” و “تاسع” شباهت ظاهری دارند را روز نهم ماه محرم گفته اند.
❌ اما این معنای به دلایل زیر اشتباه است:
1- آیا واژه عاشورا را برای دهم ماه های دیگر نیز بکار می رود مثلا آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟
2- آیا اگر امام حسین مثلا در یازدهم محرم شهید می شد آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می شد و عاشورا واژه دیگری داشت.
3- آیا اعراب قبل از این واقعه به دهم محرم، عاشورا و نهم محرم، تاسوعا می گفته اند. در هیچ منبعی حداقل در مورد تاسوعا چنین چیزی وجود ندارد.
4- در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند بطور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می شوند: اول –ثانی- ثالث- رابع …… و یا اولا –ثانیا- ثالثا- رابعا و… چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده پذیر باشند. یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ نمود مثل تاسوعا –عاشورا – ثامونا – سابوعا- . اما می بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی کنند.
لذا نمی توانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند. و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.
⚠️ اما تفسیر و معنای ما از عاشورا و تاسوعا؟؟
“عشر” به کسر عین و عشرت, به معنای “معاشرت” و “مصاحبت” است. “معاشر” به ضم میم یعنی “مصاحب” و “عاشر” اسم فاعل “عشر” است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر “عشرت” می باشد .
خداوند می فرماید وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ)"نسا19 ) - با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق – وَ لَبِئْسَ الْعَشِیرُ( حج13 - چه بد دوستی انتخاب کرده اند و چه بد معاشر و رفیقی است.
“العاشور” از ریشه “عشر"به کسی گفته می شود که معاشرت خصلت او باشد. “العاشوراء” جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می کنند. و “عاشوراء” مبالغه است از میل به معاشرت.
یعنی روزی که میل معاشرت ورفاقت با امام به شدت بالا می رود.
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد عدد بودن تاسوعا نیز مورد ترید قرار می گیرد و معنی نهم را از دست می دهد.
“اتسع” به فتح الف یعنی گروههای 9 نفره شدند . اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد- گشاد شد- فراخ گردید. اتساع یعنی گسترده شدن – گشاد شدن – بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین ؛ یعنی رگ ها گشاد شدند و ظزقیت شان برای عبور خون زیاد باشد. “التاسوع” چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد. و بالاخره “التاسوعا” یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایحاد کرد.
و تاسوعا این معنی را پیدا می کند: روزی که ظرفیت بالا می رود و در سینه ها فراخی ایجاد می شود و به جای تنگی , وسعت می باد.
???? این دو نام از ابداعات امام سجاد(ع) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبراکرم(ص) از عاشورا گفته شده است اکثرا جعلیات بنی امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین(ع) است. اما در مورد تاسوعا تقریبا نداریم که قبلا از امام سجاد(ع) لغت تاسوعا بکار برده شده باشد. و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلي مشفقانه است.
🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج🌤
🔻 نفس مطمئنه
http://eitaa.com/joinchat/1868431360C70b0fb3381
┄═❁๑🍃๑✨●✨๑🍃๑❁═┄
.…¤¤¤¤○●○●○¤¤¤¤
❣﷽❣
⚫️ #در_ظهر_عاشورا_چه_گذشت...
( #قسمت_دهم)
▪️علی اکبر علیه السلام به دشمن حمله کرد و جنگ سختی نمود تا حدی که نوشته اند صدو بیست نفر را به هلاکت رساند و خود جراحات بسیاری برداشت و تشنگی بر او فشار آورد.
✳️لذا نزد پدر برگشت و عرض کرد: پدر تشنگی مرا کشت و سنگینی شمشیر مرا به زحمت افکند،
💦آیا میشود شربت آبی به من برسانی تا با آن در جنگ با دشمن نیرو بگیرم؟
⚫️حسین علیه السلام از ناراحتی پسرش گریان شد و فرمود: بر جدت محمد مصطفی و و علی ابن ابیطالب و من دشوار است که نتوانیم خواسته ات را برآوریم.
✨ پسرم صبر پیشه کن و اندکی دیگر بجنگ که نزدیک است رسول خدارا ملاقات کنی و با کاسه لبریز چنان سیرابت کند که هرگز تشنه نشوی...
✔️سپس زبان حضرت علی اکبر علیه السلام را در دهان گرفت،علی اکبر فهمید کام حسین علیه السلام از او خشک تر است..
🖤 سپس امام حسین انگشتر خود را به او داد و گفت: انگشتر را در دهان نگه دار.
🔴نکته:
مگر حضرت علی اکبر نمیدانست که در خیمه گاه آبی وجود ندارد چرا از پدر تقاضای آب کرد؟
☑️گویا میخواسته به بهانه ی آب تجدید دیدار دوباره ای با پدر داشته باشد...
🔳علی اکبر علیه السلام دوباره به میدان بازگشت و به دشمن حمله کرد،همانند جدش و پدرش میجنگید.
⚡️حمید بن مسلم میگوید:ایستاده بودم و نبرد علی اکبر را نگاه میکردم که به یمین و یسار حمله میکرد و همه از او میگریختند.
🔥مره بن منقذ در کنار من بود گفت: گناه همه عرب برگردن من باشد اگر این جوان از کنار من عبور کند و پدرش را عزادار نکنم.
⚡️گفتم مره چنین مگو،این جمعیت او را کفایت میکنند،علی اکبر علیه السلام به ما نزدیک شد، مره از پشت سرش با نیزه به او حمله کرد که علی اکبر روی قوس زین افتاد.
سپس مره با با شمشیر بر فرق علی زد و سرش را شکافت.
🔹علی دست بر گردن اسب انداخت ،خون روی چشمان اسب را پوشاند و اسب بدون اینکه متوجه باشد علی را به دل دشمن برد، دشمن اطرافش را گرفت و با شمشیرها قطعه قطعه اش کردند...
▪️در این هنگام علی اکبر علیه السلام فریاد زد:
▪️پدرم سلام بر تو،اینک جدم مرا سیراب نمود و به شما سلام میرساند و میفرماید به سوی ما شتاب کن که برای شما هم ابی ذخیره کرده ام. سپس ناله ای کرد و جان به جان آفرین تسلیم نمود...
▪️همینکه صدای علی اکبر به گوش پدر رسید مانند باز شکاری خود را کنار نعش پسرش رساند و دید علی قطعه قطعه شده و هیچ جای سالمی در بدن ندارد...
💥صدا زد: خدا بکشد مردمی که تورا کشتند،چقدر نسبت به خدا و هتک حرمت رسول خدا جسور شدند..
▪️سپس با چشمانی پراشک فرمود: علی جان بعد تو خاک بر سر دنیا...
▪️راوی میگوید ناگهان دیدم زنی(زینب سلام الله علیها) سراسیمه از خیمه ها بیرون دوید و خود را روی نعش علی انداخت.
▪️حسین علیه اسلام اورا به خیمه ها بازگرداند و سپس به جوانان گفت:جوانان بنی هاشم بیایید و برادرتان را به خیمه ها ببرید.
▪️سپس نعش علی را به خیمه شهدا بردند..
✍ #ادامه_دارد...
📕ابصارالعین، ص22
📗نفس المهموم 309
📒 حیات الحسین ص244
📘مقاتل ص115
📙طبری 357/7
🍃🌸اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج🌸🍃
🔻 نفس مطمئنه
http://eitaa.com/joinchat/1868431360C70b0fb3381
¤¤¤¤○●○●○¤¤¤¤....
╭━═━⊰🍃💔🍃⊱━═━╮
❣﷽❣
💠 #تفسیر_زیارت_عاشورا
⬅️ #قسمت 9⃣
📖«اَلسّلامُ ﻋَﻠَﯿْﮏَ ﯾﺎ اَﺑﺎ عَبْدِﷲِ» به این کلمه ی (یا) اگر دقت کنید در فرهنگ عرب برای صدا زدن هر چیز دور و نزدیکی به کار می رود. وقتی می خواهیم برای امام حسین (ع) بکار ببریم اگر بگوییم برای یک چیز دور است یعنی تقریبا شبیه سوره ی بقره؛ «اﻟﻢ، ذَٰﻟِﻚَ اﻟْﻜِﺘَﺎبُ ﻻَ رَﻳْﺐ..» چرا «ذَٰلِكَ» می گوید؟! در زبان عربی «ذَٰلِكَ» یعنی آن، «تِلكَ» یعنی این.
⚠️اینجا یک نکته ای پیش می آید؛ قرآن که در دست من و کنار من است یعنی دارم می خوانم، پس چرا با اینکه نزدیک و پیش من است اینجا خدا صفت «ذَٰلِكَ» دور را برای قرآن بکار می برد؟ مفسرین اینطور نقل می کنند قرآن آن قدر از لحاظ معنوی و از لحاظ روحانی در درجه ی بسیار بالایی است که عقل و درک ما به فهم آن نمی رسد یعنی خیلی از لحاظ معرفتی ما نسبت به قرآن دور هستیم از این لحاظ تعبیر «ذَٰلِكَ» را برای قرآن بکار می برد.
👌همین طور برای کلمه ی «یا اَبا عَبْدِالله» اگر بخواهیم صفت دور بکار ببریم می توانیم از این تفسیر استفاده کنیم که امام حسین (ع) به عنوان خلیفه ی خدا به عنوان حجت خدا، کسی که انسان کاملی است آن قدر از لحاظ معنوی و از لحاظ روحانی در درجه ی بالایی قرار دارد که فهم و درک ما برای اینکه بتوانیم به معرفت امام حسین برسیم نخواهد رسید و خیلی از این لحاظ دور و عقب هستیم به همین خاطر صفت (یا) به معنی دور را می گیریم.
🔹اما اگر معنی نزدیک را هم بگیریم باز هم می شود یعنی در آداب زیارت اهل بیت فرق نمی کند زیارت هر امامی باشد آیت الله بهجت می فرمایند؛ در باب آداب زیارت، اهم (مهمترین) آداب این است که شما بدانید بین حیات معصومین (زنده بودن) و مرگ آنها هیچ تفاوتی نیست. وقتی به حرم امام رضا (ع) می روید آن اذن دخولی که می خوانید می گویید یا امام رضا شهادت می دهم که کلام من را می شنوید و سلام من را جواب می دهید و ناظر هستید.
👈اینجا هم همان است ای زائر «اَباعَبْدِالله» وقتی می خواهید امام حسین (ع) را زیارت بکنید حواستان جمع باشد که امام حسین شهید شده اش با زنده اش هیچ فرقی ندارد و هر دو یکی هستند و حاضر و ناظر بر عمل هستند. پس اگر (یا) را معنی نزدیک هم بگیریم همین تفسیر را می توانیم بگوییم که امام حسین به ما نزدیک است.
🔹 #ادامه_دارد ...
🎤استاد #احسان_عبادی
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشورا 9
✨🌤الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَـــرَج☀️✨
🔻 نفس مطمئنه
http://eitaa.com/joinchat/1868431360C70b0fb3381
╰━═━⊰🍃💔🍃⊱━═━╯
@rafiei110.mp3
21.7M
💾🔊 #دانلود_سخنرانی استاد #عالی
📝 « #عاشورا_زمینه_رشد »
▪️جلسه نهم
📅 محرم۹۲ - امارات/دبی
🔻 نفس مطمئنه
http://eitaa.com/joinchat/1868431360C70b0fb3381
♦️مکاشفۀ آقانجفی قوچانی در حرم سیّدالشهداء علیه السلام♦️
▪️آمدم به صحن سیّدالشهداء علیه السلام همانطور به گوشه ای سرپا ایستاده بودم که بعضی از رفقا را ملاقات نمایم؛و ساعت دو به غروب بود.و در آن بین صدای ساعتی که در سر صحن سیّدالشهداء بود، بلند شد.
▪️وقتی که خوب گوش به صدای زیر او نمودم تا ده مرتبه اش تمام شد، دیدم به طور فصیح می گوید: «هل من ناصر... هل من ناصر... هل من ناصر...» تا ده مرتبه تمام شد.
▪️قشعریره (لرزه) در بدن ما حادث شده، گوش را تیز نموده که از کجا جوابی می رسد یا نه؟ و چشمها پر اشک شد که جواب دهی پیدا نشد...
▪️که یک مرتبه از صحن ابوالفضل صدای ساعت بزرگ او به صورت بم و کلفت بلند گردید: «لبّیک... لبّیک... لبّیک...» تا ده مرتبۀ او هم تمام شد؛
▪️اشکهای خود را پاک کرده گفتم: های بگردم وفاداریت را؛ باز تویی که جواب دادی. خوشحال شدم که هنوز ناصر هست و از خوشحالی باز اشکها بیرون شد.
📚 «سیاحت شرق» ص ۲۴۷
🔻 نفس مطمئنه
http://eitaa.com/joinchat/1868431360C70b0fb3381
* #امام_حسین #آیت_الله_کشمیری
❇️حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔻متأسفانه بعضي از دوستان، شايد درست منظور مرحوم آية اللّه كشميري را متوجه نشده بودند و از ایشان نقل كرده بودند كه «اگر كسي زيارت عاشورا بخواند چوب دارد.»
🔸بعضي از بندگان خدا از شهرستان زنگ مي زدند و در مورد صحت این سخن مي پرسيدند. گفتم من اين جمله را از ايشان نشنيده ام و نمي تواند صحيح باشد. اين همه بركات مادي و معنوي برای زیارت عاشورا از خود متن زيارت عاشورا بر مي آيد.
🔹بله ايشان يك جمله اي مي گفتند كه هدف حضرت سيد الشهداء (علیه السلام) با دادن بهترين و عزيزترين افراد در مسير خداي متعال و دين خدا خيلي بلند است؛ حالا كه شما مي خواهيد زيارت عاشورا بخوانيد يك نيت كوچك مادي را در نظر نگير و همتت را بلند قرار بده و فكرت را ارتقاء بده و خودت را با متن زيارت عاشورا هماهنگ كن.
🔸حال كه در زیارت عاشورا مقام محمود مي خواهي آن وقت ديگر براي يك امر كوچك مادي اين قدر خودت را پائين نياور. وقتي از آن ابزار عظيم و بلند داري استفاده مي كني(زیارت عاشورا) اگر نيت كوتاه شد و هدف بسيار كوچك و مادي شد با حكمت جور در نمي آيد و موازنه در كار نيست.
🔹شما داري مي گوئي يا اباعبداللّه شما عزيزترين افرادتان را كه يك موي آن ها شرافت داشت بر افراد زيادي آن ها را در راه خدا دادي؛ آن وقت بنشيني پاي زيارت عاشورا و يك چيزي بسيار كوچكي را مسألت كني. همه دنيا در نزد خداي متعال كوچك است تا چه رسد به يك مسأله جزئي آن.
🔸از زيارت عاشورا بايد ملاقات با حضرت بقية اللَّه (علبه السلام) را خواست؛ از حضرت اباعبداللّه (عليه السلام) بايد مقام محمود را خواست؛ باید عاقبت به خيري را خواست. امور مادی و مشکلات جزئی را با توسلات و دستورهای دیگر مثل استغفار باید حل کرد.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔻 نفس مطمئنه
http://eitaa.com/joinchat/1868431360C70b0fb3381
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️قصّه ما به "سر"رسید
▪️ولی به آخر...
💢 #نماوا تصویری "منتقم"
🔳 #صاحب_عزا
🔻 نفس مطمئنه
http://eitaa.com/joinchat/1868431360C70b0fb3381
🏴 فضیلت گریه و اشک برای امام حسین(ع) و عزای اهل بیت(ع)
️امام رضا عليه السلام فرمودند:
بدانکه اگر بر حسين عليه السلام آنقدر گريه کردی که اشکهايت بر چهره ات جاری شد، خداوند همه گناهانت را که مرتکب شده ای می آمرزد چه کوچک باشد چه بزرگ و چه کم باشد چه زیاد.
.
پیامبر صلی الله علیه و اله فرمودند :
چشمی که برای حسین گریه کرده باشد بوسیله ورود به بهشت خوشحال و خندان خواهد شد.
.
امام باقر عليه السلام فرمودند:
هرکس برای عزای ما اهل بیت به اندازه بال مگسي چشمش تر شود، خداوند قصري در بهشت براي او بنا ميكند و آن ذره اشك را خداوند حجاب بين او و آتش جهنم قرار ميدهد.
📚 امالی صدوق ص۱۱۲ - بحار جلد۴۴ ص۱۹۳ - الغدير ٢/٢٠٢
🔻 نفس مطمئنه
http://eitaa.com/joinchat/1868431360C70b0fb3381