4_6010197652849820464.mp3
4.9M
🔶 روایتی از پیامبر(ص) در مورد تفاوت زن و مرد
🌸ثواب و فضیلت خوب شوهرداری کردن خانمها
🔊 حاج آقای عباسی ولدی
🔹 @zoohor59
هدایت شده از ظهور
❓آیا پیامبر(ص) با پیمانشکنان دوباره پیمان میبست؟!
حجتالاسلام جواد سلیمانی:
🔸پیمانهای رسول خدا(ص) با کفار در یک تقسیمبندی جغرافیایی به سه دسته تقسیم میشوند؛ پیمان با کفار مکه، پیمان با کفار مدینه و پیمانهایی با سایر قبایل مستقر در بیرون مکه و مدینه.
🔸به گواهی تاریخ رسول خدا(ص) تنها در صلح حدیبیه با کفار مکه یعنی قریش پیمان صلح بست، که طی آن قریش متعهد شده بود در صورت مسلمان شدن افراد هر قبیلهای متعرض آنها نشود و سایه تهدید را از افرادی که مسلمان میشوند بردارند، ولی قریش در سال هشتم هجری این بند را نقض کرد و به قبیله تازه مسلمان حمله کرد. بدنبال این نقض عهد، با اینکه ابوسفیان جهت عذرخواهی به خاطر این نقض عهد به مدینه آمده بود، رسول خدا(ص) عذر او را نپذیرفت و آن عهد را کان لم یکن فرض کرد و نادیده گرفت و به مکه حمله و آنجا را در سال هشتم هجری فتح کرد.
🔸در سال ۱۳ بعثت به محض هجرت به مدینه یکبار با عموم مردم مدینه و بار دوم با سه قبیله یهودیان مدینه یعنی بنی قین قاع، بنی نضیر و بین قریظه در سال دوم هجری پیمان عدم تجاوز بست، بر اساس این پیمان آنها متعهد شده بودند اولا با دشمنان اسلام و مسلمانان همکاری نکنند. ثانیا هیچ گامی بر ضرر پیامبر و مسلمانان برندارند. ثالثا: اگر بر خلاف این قرار داد عمل کردند پیامبر حق هرگونه مجازات آنها را اعم از قتل یا اسیر کردن زنان و کودکان و یا ضبط اموالشان را داد.
🔸بدنبال این پیمان نامه بنی قینقاع بعد از پیروزی مسلمانان در جنگ بدر بنای بر دشمنی و مخاصمه با آن حضرت گذاشت، ویکی از یهودیان به همسر یکی از انصار در بازار اهانت کرد، و یک مسلمان با غیرت آن یهودی را کشت و بدنبال آن یهودیان بنی قینقاع جمع شده آن مسلمان را کشتند. با نقض پیمان بنی قینقاع رسول خدا(ص) بلافاصله بیعت خود با آنان را نقض کرد و قلعه شان را محاصره و آنان را همراه با زن و فرزند و اموالشان از مدینه اخراج کرد.
🔸در چهارم هجری یهود بنی نضیر طرح ترور نافرجام رسول خدا(ص) را چید و بنا بود که هنگام نشستن رسول خدا(ص) کنار دیوار قلعه بنی نضیر سنگی از بالا بر روی سر پیامبر(ص) پرتاب کرده و آن حضرت را به شهادت برسانند که با اطلاع پیامبر(ص) از طریق غیب به این توطئه دست بنی نضیر رو شد و نقض عهدشان آشکار گردید لذا رسول خدا(ص) قلعه شان را محاصره و آنان را بلافاصله از مدینه اخراج کرد.
🔸در سال پنجم هجری قبیله یهودی بنی قریظه در جنگ احزاب با قریش بر ضد پیامبر(ص) و بلافاصله رسول خدا(ص) با اجرای حد مردان آنها را به قتل رساند.
🔸براساس تحقیقات به عمل آمده در هیچ یک از موارد فوق رسول خدا(ص) بعد از نقض عهد دشمنان مجددا پشت میز مذاکره و تجدید عهد با آنان ننشست، بلکه بلافاصله نقض عهد آنها را با نقض عهد پاسخ داد و بعد از خروج دشمنان از پیمان آن حضرت نیز از پیمان خارج شد و تجدید پیمان با آنان نکرد.
📚منابع در دفتر روزنامه کیهان موجود است.
🔹 @modares14
شیوه خواندن نماز جعفر طیار به ترتیب کتاب زادالمعاد.pdf
654.1K
🔶 شیوه خواندن نماز جعفر طیار به ترتیب کتاب زادالمعاد
✅ جهت رفع موانع ازدواج و مشکلات زندگی
📤 منبع: سایت آیت الله بهجت - بهجتالدعاء ص ٣۶٨
🔹 @zoohor59
☀️اخلاص
🌷امام جواد(ع) :
برترین عبادت، اخلاص است.
(میزانالحکمه ج۲ ص ۶۴۳)
✅ ویژگی عبادت خالصانه:
اخلاص صفتی است مربوط به نیت، نیت همان هدف و منظوری است که انسان قبل از عمل آن را در ذهن خود در نظر میگیرد و سپس او را بر انجام عمل وامیدارد. مثلا اگر از نَجّار بپرسند این چوبها را برای چه میخواهی؟ پاسخ میدهد: برای ساختن صندلی. شرط صحیح بودن هر عبادتی مثل نماز و روزه و... این است که فقط برای خدا انجام شود. در این صورت عبادت خالصانه و به تعبیر امام جواد(ع) برترین عبادت به شمار میرود. اما اگر عبادت، هم برای خدا و هم برای غیر خدا باشد، عبادت خالصانه نبوده بلکه آمیخته با شرک شده است. به طوری که اگر غیرخدا را در اثرگذاری مستقل فرض کنیم، عبادت کاملا باطل است و اگر غیرخدا را در اثرگذاری مستقل ندانستیم، عبادت صحیح است.
🔸برای روشن شدن انگیزههای غیرالهی فرض کنید: بنده فلان چیز را انفاق کردم. چرا؟ برای اینکه: دلم سوخت، برای انسانیت ، تعریف و تمجید یا عذاب وجدان نگرفتن. هیچکدام از این موارد خالص برای خدا نیست. امام علی(ع) و اهل بیت او سه روز پیاپی وعده افطاری خود را با آنکه نیاز داشتند به مستمند و یتیم و اسیر میبخشند و در دل خود میگویند: ما فقط برای رضای خدا شما را اطعام میکنیم و هیچ پاداش و سپاسی از شما نمیخواهیم.
📗منبع: محمد مهدی رشادتی روزنامه کیهان
🔹 @zoohor59
🔴احترام به خاله، احترام به مادر است
✳️ابو خديجه مي گويد:
امام صادق علیه السلام فرمود:
مردي به حضور رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم آمد و گفت:
در زمان جاهليت داراي دختري شدم، او را پروراندم، تا به حد بلوغ رسيد، لباس و زيورش را بر تنش كردم و او را به كنار چاهي آوردم و در ميان آن چاه انداختم و آخرين سخني كه از او شنيدم اين بود: "يا اباه: اي پدرجان".
اكنون پشيمانم و از شما مي خواهم بفرمائيد كه اين گناه را چگونه جبران كنم؟
🌷پيامبر: آيا مادرت زنده است؟
گنهكار: نه.
پيامبر: آيا خاله داري؟
گنهكار: آري.
🌹پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم:
به او نيكي كن، زيرا خاله همانند مادر است و نيكي به او، آن گناهت را جبران مي كند.
🍀🌺🌸🍀🌺🌸🍀🌺
📘📗📒📚اصول کافی،باب البر بالوالدين،حديث، 18، ص 162 و 163 - ج 2
👌بسیار زیبا حتما تا آخر بخونید👌
⚠️ آیا همسرم به من خیانت کرده ⁉️
▪️▪️💠▪️▪️
✍️ مرد عرب نگران بود نزد پیامبر ص آمد و عرض کرد: اکنون حدود دو سال است که خدا فرزند پسری به من داده... من و همسرم هر دو سفید پوستیم ولی بچهی ما سیاه به دنیا آمده‼️
در طول این دو سال نگران بودم که مبادا این پسر فرزند من نباشد… کسی در دلم نگرانی ایجاد کرد که همسرت به تو خیانت کرده و این پسر، پسر تو نیست؛ چرا که همرنگ تو به دنیا نیامده...
👈👈 اکنون این فکر تمام وجودم راه فرا گرفته که نکند همسرم به من خیانت کرده و این پسر، فرزند من نباشد!
پیامبر آدرسی به او داده و فرمود:
💠 به بیرون مدینه برو! در این محل جوانی مشغول به کارست و در حال ساختن خانهای میباشد، او را پیدا کن و فرزندت را کنار او رها کرده و نظارهگر باش
اگر فرزندت نزد او رفت، بدان حلال زاده است و اگر پسرت از او دوری کرد نطفهاش از تو نیست!
👈👈 مرد بیرون مدینه و به آن آدرس رفت و فرزندش را کنار آن جوان رها کرد و خود عقب رفت…
🔰کودک کمی به مرد که در حال کار کردن بود نگاه کرد، کمی اطراف او راه رفت و اطرافش را نگاه کرد؛
مرد عرب ایستاده بود و از دور تماشا میکرد که کودک چه میکند، در دلش غوغایی بود.
دید پسرکش گوشهی پیراهن جوان را گرفت و تکان داد و دستهایش را باز کرد تا جوان او را بغل کند
دید که جوان، دست از کار شست و کودک را بغل کرد،
از دور لبخند کودک و آن مرد جوان را دید؛
دلش آرام گرفت؛ نزد جوان آمده و سلام کرد و کودک را خواست که از آغوش جوان بگیرد، کودک خودش را به آغوش مرد جوان چسبانیده بود
بالاخره پدر، پسرش را گرفته و از مرد جوان عذر خواست و خداحافظی کرد
به مدینه و مسجد پیامبر آمد و ماجرا را تعریف نمود؛
🍃▪️➖پیامبر به او فرمود:
💠 شک نکن که این پسر، فرزند توست و ممکن است در اعقاب تو فردی سیاه بوده باشد که این فرزند به او تمایل پیدا کرده و نطفه به شکل او منعقد شده؛
◀️ مرد عرب از رسول گرامی پرسید: یا رسول الله! میشود آن جوان را به من معرفی کنید؟
حضرت فرمود: او برادر و عموزادهی من علی بن ابیطالب (علیهما السلام) است؛
سپس رو به مرد عرب فرمود:
❇️ کذِبَ مَنْ زَعَمَ اَنَّهُ وُلِدَ مِن حَلالٍ وَهو یَبغِضُ عَلیًا
دروغ می گوید آنکس که می گوید حلال زاده است در حاليكه با علی دشمنی دارد.
📚✏️📝📒امالی صدوق، ص ۲۰٩
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
👌 #خواندن_نماز_شب
#کلید_سعادت_دنیا_و_آخرت❗️
🌺آیت الله بهجت میفرمودند:
💠یکی از علما که آدم #فقیر و #تنگدستی بود به پسرش خیلی #تأکید می کرد که #نماز_شب را ترک نکن!
🔻از ایشان پرسیدند: آقا! چرا شما اینقدر روی نماز شب #تأکید دارید؟
❇️فرموده بود: من می دانم که نماز شب #کلید #سعادت_دنیا و #آخرت است. من که پولی ندارم برای او بگذارم، اگر دنیا هم بخواهد کلیدش همین #نماز_شب است.!
📚در محضر بزرگان، ص99
♦️ در گیر و دار هجوم به خانه مولا، در میان شعله و تازیانه و غلاف شمشیر و سیلی و چه و چه، وقتی ریسمان به گردن حیدر انداخته و به سوی مسجد پیامبر میکشیدند؛ همان سلمان که در پله ای از ایمان ایستاده بود که اگر ابوذر از مقامش آگاه میشد جانش را میگرفت، همان سلمان که در وصفش فرموده اند: «مِنّا أهلُ البَیت»، همان سلمان که از یاران انگشت شمار علی در این وانفسا بود، همان سلمان لحظه ای تردید کرد!
♦️ آن هم نه تردید در حقانیت مولایش! بلکه قدری درنگ کرد که مگر این علی همان علی قاتل مرحب و عمرو بن عبدود نیست!؟ مگر همان علی نیست که در قلعه خیبر را از جا کند؟! مگر همان علی نیست که به اسم اعظم آگاه است!؟ مگر همان علی نیست که *او با حق و حق با اوست* !؟ پس چرا هیچ نمیگوید!؟ چرا دست به ذوالفقار نمی برد!؟ چرا زمین مدینه را از خون اینان لبریز نمیکند؟!
♦️ در همان شلوغی مولا لحظه ای برگشت و به چشمهای سلمان خیره شد که شک نکن! دوباره با من بیعت کن که من همان علی هستم و امروز وظیفه ام این است...
♦️ امروز هم قصه همان است. مولا حرفی میزند، کاری میکند اما جماعت مؤمنین و امت حزب الله از درکش عاجز میشوند. موج انتقادات راه می افتد که چنین گفتن غلط بود و چنان گفتن بهتر...
‼️ *برادر! ولایت را بد فهمیده ایم! طرفدار ولایت بودن آنجا که رأی من و تو را تأیید میکند ولایت مداری نیست. اگر عقل و فهم من و تو ملاک بود که اکنون من و تو مولای این امت بودیم و آن وقت واویلا! عیار ما آنجا محک زده میشود که مولا مخالف نظرمان سخنی گفت! آنجا که دو دوتای عقلمان چهارتای مولا نمی شود! آنجا اگر گفتیم سمعاً و طاعتا مردیم...*
1_126614100.mp3
1.26M
#غیبت_چیست؟
📝غیبت دقیقا چیست؟
کجاها غیبت جایز است؟
ما چطور صحبت کنیم غیبت محسوب میشه؟
📌 لقب فاروق برای کیست؟
🔰به اعتقاد #شیعه، لقب فاروق به کسی جز #اميرالمومنین علیه السلام اختصاص ندارد. اما #اهل_سنت قائل به این هستند که لقب #فاروق برای #عمر استعمال شده!
🔰واقعیت این است که این لقب هم برای اميرالمومنین علیه السلام است هم برای عمر❗️ اما باید دید چه کسی این لقب ها را برای آنها به کار برده.
🔰فرق این جاست که لقب مذکور را #پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله برای اميرالمومنین علیه السلام به کار برده؛ اما همین لقب را نه پیامبر و نه حتی مسلمانان به عمر نسبت نداده اند! بلکه به تصریح علمای اهل سنت، برای اولین بار اهل کتاب این لقب را به عمر دادند!
✍ دو #روایت ذیل برای اثبات مطالب فوق:
👈 #ابن_عباس می گوید:
💠 پیامبر صلی الله علیه و اله به امیرالمومنین علیه السلام فرمود:
تو صدیق اکبر هستی!
و تو آن فاروقی هستی که بین حق باطل فاصله انداخته ای!
👈 زهری گوید:
💠 اولین کسانی که لقب فاروق را برای #خلیفه_دوم به کار بردند، اهل کتاب بودند نه #رسول_خدا صلی الله علیه و اله و مسلمانان به تبعیت از اهل کتاب به عمر، فاروق می گفتند!
📚 شرح #نهج_البلاغه، #ابن_ابی_الحدید، ج۱۳، ص۲۲۸.
📚 #تاریخ عمر بن خطاب، ابن جوزی، ص۳۰.
📚 طبقات الکبری، ابن سعد، ج۳، ص۱۹۳.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
🎥جناب #ام_المؤمنین #ام_سلمه امین حضرات معصومین علیهم السلام
🎙 حجت الاسلام #حامد_کاشانی
💥ببینیدو انتشار دهید
عشق و عرفان :
(قسمت اول)
عرفا راز آفرینش و سروجود را درکلمه ی"عشق"خلاصه میکنند وعشق رامبنای آفرینش و وجود میدانند و عشق نه تنها بزرگترین مقاله ی عرفای اسلام بلکه همه ی مکاتب ومذاهب عرفانی نیز هست..
در شرق اسلامی کهن ترین منبع بحث از عشق قرآن مجید است .اما در قرآ ن واحادیث نبوی لفظ عشق نیامده وآنچه در قرآ ن و حدیث آمده " حب ومحبت و ود و هوی و..." است: حتی در داستان یوسف وزلیخا شدت عشق به " شعف و حب " تعبیر شده وگفته است : "وقال نسوة فی المدینة امرات العزیزِتر اودفتیها عن نفسه قدشفقهاحبا انا لنریهافي ظلال مبین"یعنی"زنان گفتند:درشارستان مصر،زن عزیز،تن غلام خود می جوید،مهرغلام دردل آن زن پر شد و تا پوست دل رسید ، ما آن زن را درگمراهی آ شکارا می بینیم " ودرقرآن آیات حب ومحبت زیاد است.
غالبا درتعریف وتفسیر عشق، آن را ازعشقه گرفته اند که گیاه پیچک است .
دربختیار نامه آ مده است : " حکیمی را گفتند ، که عشق را از کجا گرفته اند ، گفت : عشق مشتق از عشقه است و عشقه گیاهی است که بر درخت پیچد و تا آنرا خشک نکند دست از وی ندارد .
تاقرن پنجم هجری صوفیه بیشتر از محبت دم میزدند و "محبت" یکی از مقامات دهگانه ی تصوف به شمار آمده و از قرن پنجم به بعد،عشق درعرفان وآثار منظوم و منثور عرفانی وارد شده که از آ ن جمله، آثار خواجه عبدالله انصاری وسخنان منظوم منسوب به ابوسعید ابوالخیر است .
عشق در اشعار قرن چهارم و پنجم ، صوری ومجازی است و تمام جهات و اوصاف آن به صورت ظاهر تعبیر میشود و چشم و خط و خال وزلف و رخسار همه صورت طبیعی دارد .
اما از قرن ششم ، عشق در عرفان وآثار عرفانی ، عنوان خاص یافته ومورد بحث قرار گرفته و لطافت و کمال آن آثار را صدچندان کرده است . چنانچه آثار سنایی غزنوی، نخستین جلوه گاه عرفان و نخستین جلوه دهنده و بیان دارنده ی عشق عرفانی است .
اشراق وعشق،کاملا به هم آمیخته است وعرفان اشراقی ،سراسر از عشق سخن میگوید وهمواره آنرا جلوه گر میسازد .
سهروردی در رساله ی فی حقیقة العشق گوید :
دریغا عشق، فرض راه است همه کس را، دریغا اگر عشق خالق نداری ، باری عشق مخلوق مهیا کن، تاقدر این کلمات، تورا حاصل شود... درعشق قدم نهادن، کسی را مسلم شودکه باخودنباشدو ترک خود بکند، وخودرا ایثار عشق کند، عشق آ تش است هر جاکه باشد جز او ، رخت دیگری ننهد هرجاکه رسد سوزد...
ای عزیز، به خدا رسیدن فرض است ، ولابد هر چه به واسطه ی آ ن به خدا رسند فرض باشد به نزدیک طالبان. عشق بنده را به خدا برساند، پس عشق از بهر این معنی فرض راه آمد . ای عزیز، مجنون صفتی بایدکه ازنام لیلی شنیدن جان توان باختن.. کار طالب آنست که در خود، جز عشق نطلبد، وجود عاشق از عشق است، بی عشق چگونه زندگانی کند ،
عشق عرفانی، سوزان وفنا کننده و راه آن پرخطرو مشکل است و به گفته ی حافظ:
طریق عشق،طریقی عجیب خطرناکست
نعــوـــذ بالله اگــر ره به مقصــــدی نبــری
عشق ، راهی بی پایان وبی کران است که همه در آن هلاک میشوندچنانکه باز حافظ میگوید :
راهی است راه عشق که هیچش کناره نیست
آنجـــا جــز آنکــه جـــان بسپــارنـد چــاره نیست
نقل است که:
چون حسین بن منصور حلاج را به پای دار میبردند،درویشی در آ ن میان ،ازو پرسیدکه: " عشق چیست؟" گفت: " امروز بینی وفردا وپس فردا " آن روزش بکشتند ودیگر روز بسوختند وسیوم روزش به بادبردادند .
#عشق_و_عرفان
🔆بسم الله الرحمن الرحیم🔆
🌿 «فَأَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ بِيَمِينِهِ فَيَقُولُ هَاؤُمُ اقْرَءُوا كِتَابِيَهْ * إِنِّي ظَنَنتُ أَنِّي مُلَاقٍ حِسَابِيَهْ» (الحاقه/19-20)
🌿 «اما کسی که #نامه_اعمال او را به دست راستش دهند (با کمال نشاط و شادمانی و سربلندی به اهل محشر) گوید: بیایید نامه مرا بخوانید * من ملاقات این روز حسابم را اعتقاد داشتم».
🌾🎈🌾🎈🌾🎈🌾🎈🌾
🌹 عن أبي جعفر عليه السلام، في قوله عز و جل: فَأَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتابَهُ بِيَمِينِهِ، إلى آخر الكلام: «نزلت في علي عليه السلام، و جرت في أهل الايمان مثلا».
🌹 امام باقر علیه السلام در خصوص این آیات فرمودند:
این آیه در شأن امیرالمومنین علیه السلام نازل شده است و برای #اهل_ایمان ضرب المثل شده است.
🌾🎈🌾🎈🌾🎈🌾🎈🌾
#امام_شناسی
📚البرهان فی تفسیر القرآن / ج5 / ص475
🔮🎷رضایت خدا
شاگردی از استادش درباره ی جلب رضایت خدا و بهترین راه آن پرسید.
استاد گفت: به گورستان برو و به مرده ها توهین کن!
شاگرد دستور استاد را اجرا کرد و نزد او برگشت.
استاد گفت: جواب دادند؟
شاگرد گفت : نه.
استاد گفت: پس بار دیگر به آنجا برو و آن ها را ستایش کن!
شاگرد اطاعت کرد و همان روز عصر نزد استاد برگشت. استاد بار دیگر از او پرسید که آیا مرده ها جواب دادند؟ و شاگرد گفت : نه.
👌⭐️استاد گفت: برای جلب رضایت خدا، همین طور رفتار کن! نه به ستایش های مردم توجه کن و نه به تحقیر ها و تمسخر هایشان!
بدین صورت است که می توانی راه خودت را در پیش بگیری.
❃❃❃〇❃❃❃
■● رابطه حضرات معصومین با حضرت زهرا ↧↧↧
➖▪️➖ بسم الله الرحمن الرحیم ➖▪️➖
✨ روایات فضایل حضرت زهرا(سلام الله علیها)
🖊 به طور کلی روایات فضایل حضرت زهرا(س) از لسان امام رضا(ع) بر اساس فراوانی آنها به چند محور قابل تقسیم است:
1⃣ بیان فضایل حضرت زهرا(س) در جلسات مناظره.
🔘 به دلیل شرایط حاکم بر زمان حضرت رضا(ع) و برگزاری جلسات مناظره از سوی مأمون و شرکت عالمان دستگاه خلافت عباسی در این مناظرات، بیان فضایل اهل بیت علیهم السلام و به ویژه حضرت زهرا(س) از اهمیت مضاعفی برخوردار است؛ زیرا حضرت رضا(ع) در شرایطی که به نوعی آزادی بیان بر جامعه حاکم بود از این فرصت استفاده بهینه برده و به دفاع از اهل بیت علیهم السلام و کیان تشیع پرداختند.
🔷 ایشان در این استدلالات به ویژه بر آیات قرآن کریم که مورد اتفاق فریقین میباشد تکیه نمودهاند.
✍ برخی از این موارد عبارتند از:
⭐️ امام رضا علیه السلام از امام باقر(ع) نقل میکند:
🔶 پیامبراکرم (ص) سفارش حضرت علی و امام حسن و امام حسین(علیهم السلام) را نمود و سپس درباره آیه [[ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ ]] فرمود:
🔸 منظور امامان از فرزندان علی و فاطمه(علیهماالسلام) تا روز قیامت هستند.
📜 منبع: عیون اخبار الرضا علیه السلام، همو، ج2، ص 131
〰〰〰〰〰〰
#قسمت_اول
#رابطه_ی_حضرت_زهرا_با_معصومین
➖➖➖➖➖
1_105795663.mp3
6.2M
*------**---**------*
👌 قرائت بسیار زیبا
♦️نهج البلاغه ،نامه ۵۳♦️
👈 مبادا هرگز دچار خودپسندی گردی...
مبادا با خدمت هایی که انجام دادی برمردم منت گذاری...
❇️پیشنهاد دانلود😊
🌴 ✅✅✅ 🌴
1_127643042.mp3
7.16M
🎵 شرح فص حکمه عصمتیه فی کلمه فاطمیه
👤شارح #استاد_صمدی_آملی
🎤مجلس اول
⌚️زمان: 59:41
1_127650979.mp3
8.49M
🎵 شرح فص حکمه عصمتیه فی کلمه فاطمیه
👤شارح #استاد_صمدی_آملی
🎤مجلس دوم
⌚️زمان: 70:34
1_128032053.mp3
7.15M
🎵 شرح فص حکمه عصمتیه فی کلمه فاطمیه
👤شارح #استاد_صمدی_آملی
🎤مجلس سوم
⌚️زمان: 59:35