🌸امام رضا (عليه السلام) فرمودند:
✨ايمان عبارت است از:
۱-شناخت قلبى،
۲-اعتراف زبانى،
۳- عمل با اعضاء وجوارح
📚تحف العقول، ص 422
【السلام علیک یا امام رضا(ع)】
┄┅┅❁💚❁┅┅┄
🕌 💐 اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى
#وقت_سلام
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى
الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ
وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ
وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى
الصِّدّیقِ الشَّهیدِ
صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً
مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً
کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَد مِنْ اَوْلِیائِکَ
1_59711888.mp3
522.9K
*------**---**------*
👌 قرائت بسیار زیبا
♦️نهج البلاغه ،نامه 53 ♦️
👈مبادا هرگز...
مبادا هرکز....
مبادا هرگز...
تلاش کن تا هرکاری را در جای خود و در زمان مخصوص به خود انجام دهی.
❇️پیشنهاد دانلود😊
🌴🌴🌴🌴🌴🌴
حکمت ۱۰۴ #نهج_البلاغه
و از نوف بكالى روايت است كه شبى اميرالمومنين (ع) را ديدم
از بستر خود برون آمده نگاهى به ستارگان انداخت
و فرمود:اى نوف، خواب هستى يا بيدار؟
گفتم : بیدارم
اى نوف خوشا بحال زاهدان در دنيا
و مشتاقان در آخرت
آنان قومی هستند که زمین را فرش خود قرار دادند
و خاك آنرا بستر
و آب آن را عطر میپندارند
قرآن را پوشش زیرین قرار داده اند
و دعا را لباس رویین
پس آنگاه دنيا را بر روش مسيح دور ریختند
اى نوف، داود (ع) در چنين ساعتى از شب، برخاست و گفت :
اين ساعتى است كه بندهاى در آن دعا نكند
جز اینكه از او پذيرفته شود
مگر باجگير يا كسى كه كارهاى مردم را به حكومت گزارش می كند
و يا صاحب «طنبور» باشد ويا صاحب «طبل»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله تبریزیان پدر طب اسلامی
اگر می خواهید مبتلا به #آنفلوانزا نشوید این دارو را مصرف کنید
جایگزین واکسن در طب اسلامی
#داروی_امام_کاظم ، با مصرف این دارو دیگه مریض نمیشین ، فقط یکبار امتحان کنید
🌼جناب علاّمه طباطبایی فرمودند : روزی از خیابان عبور می کردم. بنّایی را در حال چیدن بنای ساختمان دیدم. ناگهان دیدم بنّا پایش لغزیده و دارد از آن بالا به پایین می افتد در همین حال کارگر او که پایین ساختمان بود نگاهی به بنّا کرد و گفت : نیفت. دیدم که بنّا از همان بالا آرام پایین آمد. جناب علاّمه می فرمایند که به دنبال کارگر راه افتادم تا ببینم این شخص کیست که خود را به کارگری زده است. بعد فهمیدم آن فرد کسی است که هر روز به محضر مقدّس ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشّریف مشرّف می شود.
✅ راهکار پیشگیری و درمان ویروس آنفلانزا
❗️ مراقب باشید فریب واکسن ها و داروهای شیمیایی رو نخورید، معمولا مصرف اینها فایده ای ندارد. راه صحیح پیشگیری و درمان از طریق طب اسلامی است.
💠 برای پیشگیری و ایمن سازی بدن و درمان هر نوع ویروسی :
🍀داروی امام کاظم علیه السلام:
به مقدار مساوی هلیله سیاه + مصطکی + شکر سرخ را پودر کنید و با هم مخلوط کنید. برای درمان سه شب پشت سر هم یک قاشق مربا خوری و برای پیشگیری هر ۱۰ روز یک قاشق مربا خوری مصرف شود. دو ساعت قبل و بعد از آن چیزی نخورید.
🍀 دمنوش گیاهان :
پونه . آویشن . نعنا . مرزنجوش . گل بنفشه . عناب . عسل و... هر کدام را که دارید مقداری از آن را داخل یک لیوان ریخته و آب جوش به آن اضافه کنید و روی لیوان را بپوشانید و بعد از چند ساعت مصرف کنید. در صورتی که مبتلا به بیماری ویروسی هستید روزی ۳بار مصرف کنید.
🍀 شلغم به صورت بخور و مصرف خوراکی
⛔️ پرهیز از سردی ها مثل آب سرد . مرغ و ماهی . ترشی . بستنی .لبنیات و ...
1_133934787.mp3
7.29M
🎵 شرح فص حکمه عصمتیه فی کلمه فاطمیه
👤شارح #استاد_صمدی_آملی
🎤مجلس دهم
⌚️زمان: 60:44
1_141084506.mp3
1.54M
#راههای_مقابله_با_رذایل_اخلاقی
📝چکار کنیم که رذیله های اخلاقی مثل حسادت، غرور، تکبر و اخلاق های بد ديگر را به طور کامل کنار بگذاريم؟
عشق و عرفان :
(قسمت هشتم)
تضاد عقل با عشق:
آیا عشق با عقل در تضاد است؟
ادامه...
5. عقل و قلب دو دريچه به سوى شناخت حقايق جهان هستى است كه هر كدام اسلوب و متد خاص خويش را دارند. «عرفا» از آنجا كه به نيروى عشق فطرى، ايمان و اعتقاد دارند، در تقويت آن مى كوشند و ازاينرو معتقدند كه كانون احساسات عالىِ الهى قلبى را بايد تقويت كرد و موانع رشد و توسعه آن را بايد از ميان برد. «فلاسفه» نيز به قدرت عقل ارج مىنهند و معتقدند كه از راه استدلال و برهان و طى راه سخت و پرپيچ و خم آن و دورى از موانع و آفات تعقل، مىتوان به حقايق عالم دست يافت.
6. در باب نيازمندي عقل و قلب به همديگر بايد گفت: قلب و شهود با كمك عقل پرورش يافته، هدايت مىشود و اعتقادات پيشينى خود را از عقل مىگيرد و با استمداد از او، شهود حقيقى و مكاشفه واقعى را از اوهام و القاهاى شيطانى باز مىشناسد. همچنين قلب در تفسير مشاهدات خود از عقل بهره مند مىگردد.(نگا: آموزش فلسفه، محمد تقى مصباح يزدى، ج اول، درس 13). اين عقل برهانى يقينى، با كشف قطعى عرفانى هماهنگى كامل دارد و در حقيقت، آنچه را كه عارف كشف مىكند، حتماً برهانى هم خواهد بود. به بيان ديگر، عقل يكى از موازين شناخت كشف حقيقى است؛ زيرا آنچه را كه عارف پس از شهود خود ارائه مىدهد، از سنخ مفاهيم است و براى احراز صحت و خالصى آن مفاهيم، بايد از ميزان هم سنخ با آن كه همان اصول عقلى است استفاده كرد، تا دانسته شود كه آنچه عارف درك كرده، اوهام و خيالات او نبوده است.
و البته در روايات نيز عارف كسى است كه عقل و قلب و تعقل و سلوك عملى او به منزله دو بال تلقى گشته، مكمل يكديگرند؛ حضرت اميرالمؤمنين(ع) مي فرمايد: «[العارف] قد أحيا عقله و أمات نفسه حتى دقجليله و لطف غليظه و برق له لامع كثير البرق فأبان له الطريق و سلكبه السبيل؛ به تحقيق عارف عقل خويش را زنده مىكند و نفس خود را مىميراند و بدن خود را لاغر مىكند و اخلاقش را لطيف مىنمايد. براى او درخشندهاى پرنور درخشيد، سپس درخشندگى آن براى او راه را نمودار مىكند و با همان روشنايى، راه را مىپيمايد».)نهج البلاغه، خطبه 220؛ در اين باب نگا: گوهر مراد، عبدالرزاق لاهيجى، صص 17 - 15 و الاشارات والتنبيهات، ابوعلى حسين بن سينا، ج3، ص 369).
7. در بدو امر گمان مىشود كه «عقل در مقابل قلب» و «شهود مقابل انديشه» است. البته چنين نيز هست ولى آن عقلى كه در مقابل قلب است، عقلى است كه خود را در تنگناى عالم طبيعت، اجسام و عالم كثرت قرار داده كه از آن به «عقل جزيى» يا عقل بشرى و عقل دنيايى تعبير مىكنند. اين عقل، عقلى است كه خود را از مبدأش كه «عقل كلى» يا عقل الهى و عقل آخرتى است، جدا كرده و از اين رو در دام هواهاى نفسانى، دلايل ظنّى، جدالهاى بى پايه و مانند اينها محبوس ساخته است؛ و آنقدر به خود مغرور است كه تنها خود را مستحق اظهار نظر و ابرام و نفى مسائل مىداند. بله، چنين عقلى از ديدگاه عرفا و اهل معنا، مانع شهود حقايق عالم است و به همين جهت به شدّت مذمت شده است؛ چنانكه مولوي تصريح مي كند:
«عقل جزوى» كركس آمد اى مقل
پرّ او با جيفه خوارى متصل (مثنوى، دفتر 6)
اما اگر اين عقل، خود را از اين محبوسات مجازى برهاند و با كسب تقوا، خود را به مبدأ اصلى خود، يعنى عقل كلى و الهى، متصل گرداند، ديگر اين عقل در مقابل قلب نخواهد بود. )در باب عقل جزوى و كلى نگا: تفسير الميزان، علامه طباطبايي، ج 5، صص 270 - 267 و شرح اصول الكافى، صدرالدين شيرازى، ج اول، ص 403 به بعد).
پس عقلي كه در آثار عرفاني مانند غزليات مولوي در ديوان كبير و يا ابيات مثنوي معنوي سركوب مي شود، «عقل جزوى» اگر چه در بسياري از موارد به «جزيي؛ دنيايي يا بشري» بودن آن تصريح نشده باشد و به صورت مطلق آمده باشد.
#عشق_و_عرفان
🌺 #عشق_و_دوستی_با_خدا
.قال الامام الصادق ـ عليه السّلام ـ : و المحبّ اخلَصُ النّاسِ سرّاً لله، و اصدَقُهُم قولاً و افواهُم عهداً و ازاكاهُمْ عَمَلاً و اصفاهُم ذِكراً و اعبَدُهُم نفساً.
«بحارالانوار، ج 15، ص 79»
امام صادق ـ عليه السّلام ـ فرمودند: انساني كه محب و دوستدار خداست، باطن او از همه مردم خالص تر است، از همگان راستگوتر، در وفاي به عهد از همه باوفاتر، عملش از همه پاك تر، ذكرش از همه صاف تر و روشن تر و وجودش از همه عابدتر مي باشد.🌷
1⃣خاکسپاری حضرت رسول اکرم(ص):👇
✅پس از سه روز که برنامه ی نماز بر بدن پیامبر(ص) پایان یافت.
امام علی(ع) جنازه مطهر را در طی مراسمی به خاک سپرد.
در حالی که بسیاری از غاصبین خلافت، حتی برای شرکت در نماز بر بدن پیامبر(ص) نیز حاضر نشدند.
📚منبع:
الارشاد شیخ مفید، ج۱، ص۱۸۹
2⃣مرحله اول و دوم اتمام حجت
امام علی(ع) با مردم مدینه:👇
🔷مرحله اول:
قبل از دفن پیامبر اکرم(ص):
امام(ع) در اولین اقدام در همان شب غصب خلافت، هنوز جنازه مطهر پیامبر(ص) دفن نشده بود، که مرکبی را آماده کردند، وحضرت زهرا(س) سوار بر مرکب،و دست امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را گرفته بود،و در خانه ی تمامی مهاجر و انصار رفت و حق خود را یاد آوری کرد و پیمان گرفت که همگی فردا صبح برای بیعت با علی (ع) در مسجد جمع شوند، ولی صبح فردا بجز چهار نفر (سلمان ،ابوذر ،مقداد ،زبیر) کس دیگری نیامد.
امام علی (ع) این کار را سه شب
تکرار کرد.
🔷مرحله دوم:
بعد از دفن پیامبر(ص):
حضرت دوباره مثل حالت قبل، شبانه اقدام به رفتن در خانه مهاجر و انصار کرد، که مانند سابق فقط همان چهار نفر به ندای امام(ع) لبیک گفتند.
حضرت علی(ع) خود در این رابطه می فرماید :
《فَفَعَلْتُ ثُمَّ حَمَلْتُ فَاطِمَهَ وَأَخَذْتُ بِیَدِ ابْنَیَّ الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ فَلَمْ أَدَعْ أَحَداً مِنْ أَهْلِ بَدْرٍ وَأَهْلِ السَّابِقَهِ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَالْأَنْصَارِ إِلَّا نَاشَدْتُهُمُ اللَّهَ فِی حَقِّی وَدَعَوْتُهُمْ إِلَی نُصْرَتِی فَلَمْ یَسْتَجِبْ لِی مِنْ جَمِیعِ النَّاسِ إِلَّا أَرْبَعَهُ رَهْطٍ سَلْمَانُ وَأَبُو ذَرٍّ وَالْمِقْدَادُ وَالزُّبَیْرُ وَلَمْ یَکُنْ مَعِی أَحَدٌ مِنْ أَهْلِ بَیْتِی أَصُولُ بِهِ وَلَا أَقْوَی بِهِ》
🔸پس چنین کردم و سپس فاطمه را برداشتم و دست پسرانم حسن و حسین را گرفتم و به خانه یکایک مجاهدان بدر و پیشگامان در اسلام از مهاجران و انصار رفتم و آنان را درباره حقّم به خدا سوگند دادم و آنان را به یاری خویش فراخواندم، از همه آنان تنها چهار نفر به دعوتم پاسخ دادند :
سلمان، ابوذر، مقداد، و زبیر واز خاندانم نیز کسی نبود تا از من پشتیبانی کند.
امام علی(ع) این کار را سه شب
(و در برخی نقلها چهل شب) تکرار کرد، ولی جز این چهار نفر کس دیگری نمی آمد.
حضرت زهرا(س) خطاب به مهاجر و انصار فرمود :
《يَا مَعْشَرَ الْمُهَاجِرِينَ وَ الْأَنْصَارِ انْصُرُوا الله!
فَإِنِّي ابْنَةُ نَبِيِّكُمْ وَ قَدْ بَايَعْتُمْ رَسُولَ الله(ص) يَوْمَ بَايَعْتُمُوهُ أَنْ تَمْنَعُوهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِمَّا تَمْنَعُونَ مِنْهُ أَنْفُسَكُمْ وَ ذَرَارِيَّكُمْ فَفُوا لِرَسُولِ الله(ص) بِبَيْعَتِكُمْ》
🔸ای مهاجران و ای انصار!
خدا را یاری کنید. من دختر پیامبر شما هستم.
شما در روزی که با رسول خدا(ص) بیعت کردید، متهعد شدید که از آن چیزی که خود و فرزندانتان را حفظ می کنید.
او و فرزندانش را نیز محافظت کنید. پس حالا به بیعتتان با رسول خدا(ص) عمل نمایید.
اما هیچ کدام از آنان او را یاری نکرد و پاسخ او را نداد و یاری اش نکرد.
و همگی می گفتند :
(قَد مَضَت بَیعتُنا لِهَذا الرَجُلِ)
کار از کار گذشته است و ما دیگر با ابوبکر بیعت کردیم.
امام علی(ع) با این کار حجت را با همه تمام کرد.
📚منابع:
۱)کتاب سلیم بن قیس هلالی، ج۲، ص۸۴۵
۲)الإختصاص شیخ مفید، ص۱۸۴
۳)الإمامة والسیاسة دینوری، ج۲، ص۲۲
۴)ماساة الزهرا(س) عاملی، ج۲، ص۸۵
🔻 نفس مطمئنه
🔹 @zoohor59