eitaa logo
ظهور بسیار نزدیک است
15.9هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
20.3هزار ویدیو
404 فایل
💓 از غدیر تا ظهور 🙏 با شما حرف خواهیم زد از : 🌹 یاایتها النفس المطمئنة 🌼 ارجعی الی ربک 🌼 راضية مرضية 🌼 فدخلي في عبادي 🌼 وادخلي جنتي 👈 کپی آزاد 🔸 موسسه جنبش پیشوازان دولت کریمه 🔸 تبلیغات تبادلات 🔹 @mahdeyar314 🔸کانال دیگر ما 🔹 @zoh110hor
مشاهده در ایتا
دانلود
امیرالمؤمنین عليه السلام: اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، آزمندى به دنيا، بخل ورزى به زيادى، رياكارى در عمل، و خودرأی بودن لَولا خَمسُ خِصالٍ لَصارَ النّاسُ كُلُّهُم صالِحينَ: أوَّلُهَا القَناعَةُ بِالجَهلِ، وَالحِرصُ عَلَى الدُّنيا، وَالشُّحُّ بِالفَضلِ، وَالرِّياءُ فِي العَمَلِ، وَالإِعجابُ بِالرَّأيِ المواعظ العدديّة، صفحه ۲۶۳
11.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 به جز اون یک گناه،بقیه را غلط کردم! 🔰 بیانی جالب از استاد
درباره جنابان رفیعی و آقامیری ۱. آنچه ما در پیج آن دو بزرگوار دیدیم با آنچه بارها اصول آن را خوانده و شنفته بودیم، خیلی متفاوت بود. قاطعانه میتوان گفت که اسم آن روز، مناظره نبود. هر چند قبل از آن روی کلمه مناظره تاکید شده بود و حریف را به مناظره دعوت کرده بودند ولی نتیجه با آنچه قبلاً گفته بودند تفاوت زیادی داشت. حالا ممکن است چنین صلاح دانسته و با توجه به ده ها دلیل خودشان اینگونه بحث کردند اما ... هر چه بود، مناظره نبود. ۲. بیش از آنکه بوی تعارف بدهد، بوی ادب و وزانت نزاکت دو طرف میداد. تاکید میکنم؛ «دو طرف» اینطور نبود که فقط یک طرف متواضع باشد. هر دو طرف مودبانه با یکدیگر سخن گفتند و دلایل همدیگر را شنیدند پاسخ دادند. موافق نیستم که بعضی رفقای حزب الهی، فقط یک طرف را وزین و با قول لیّن دانسته و اندر فضایل اخلاقی آن بزرگوار مانور میدهند. آنچه سه بار به طور دقیق دیدم و دقت کردم، وزانت دو طرف بود نه فقط یک طرف. ۳. به یکی از مهم ترین چالش های جدید و جذاب پاسخ داده نشد و فقط به اشاره ای بسنده کردند. آن چالش «اختلاف مبنا» در عقاید و فهم حقایق معرفتی دین است. تا کنون بیشتر این بحث اختلاف مبنا، فقط در فقه مطرح می‌کردند و تقریبا برای بار اول بود که در یک جلسه عمومی در انظار جهانی، بحث اختلاف مبنای معرفتی مطرح شد و ای کاش و صد کاش که همین بحث به سرانجام می‌رسید تا تکلیف مباحث به صورت ریشه ای حل شود. شاید دوستان برای این بحث آماده نبودند وگرنه اصل اختلافات با امثال جناب آقامیری به همین نکته برمیگردد. ۴. تقریبا هیچ سوال و جوابی به مرحله اقناع نرسید تا هواداران دو طرف بتوانند به نتیجه برسند و تصمیم بگیرند. چون همه سوالات صرفا از باب طرح مسئله مطرح شد. نه از باب «چرا نظر تو چنین است و اشتباه میکنی که فلان اعتقاد را داری!» جواب هایی هم که داده شد همین طور بود. به تکرار و مختصر بسط و تشریح پرداخته شد. نه اینکه «اتفاقا من درست میگویم و ای کاش شما هم چنین اعتقادی داشتید ‌و مردم را از اشتباه در می‌آوردید!» ۵. چند بار گفته شد که «سخنان من تقطیع شده و نظرات من، آنچیزی است که مستقیم و کامل در پیج و کانالم آورده ام. نه کلیپ هایی که ممکنه هر کسی تولید کرده باشه. » این سخن، هم جالبه و هم دردناک! جالبه از این باب که مردم پیام هایی زیر پست های آنان داده بودند و نوشته بودند که پس اینقدر هم که میگن سیاه نیست و حتی ممکنه نظراتش گاهی اوقات جذاب تر از ما باشد. دردناکه از این باب که در عصر تکنولوژی هستیم اما سخنان همدیگر را کامل نمی‌شنویم و با همان تکه ناقص، در ذهن مان قضاوت میکنیم. (این جمله هم پیام مردم به پست آنان بود) ۶. تسلط خوب دو طرف به آیات و روایات و شأن نزول ‌و کبری مسائل از درس های ویژه این مباحثه برای اهل علم بود. بیش از ده ها آیه و حدیث توسط طرفین از رو و از بر خوانده شد و با تسلط به نکات و واژگان آن پرداخته شد. اما هیچ کدام از عزیزان، روی یک آیه تمرکز نکرد و تکلیف طرف مقابلش را با آن یک سره ننمود. ۷. جالب ترین نکته این مباحثه این بود که 👈 هیچ کدام در نهایت، سخن یکدیگر را به صورت صددرصدی رد نکردند. یعنی سخن هیچ کدام، صد در صد، منظور خداوند معرفی نشد و سخن هیچ کدام صد در صد، مخالف سخن الهی معرفی نشد. و اینگونه به نظر می‌رسید که مباحثشان، مانعه الجمع نیستند و میشود در کنار هم طرح کرد. اگر غیر از این است، پس حضرات موفق نشدند برای مخاطب، خلاف آن را جابیندازند. ✅ نتیجه: مباحثه خیلی خوبی بود اما برای قضاوت و نتیجه گیری بسیار زود است و نباید هواداران جوزده عمل کنند. ✅ توصیه: چند نفر در صفحاتشان اقدام به بازگو کردن و خلاصه مباحثه مذکور با زبان خودشان نمودند که متاسفانه بسیار ناقص و با طعنه و همراه با یکجانبه گرایی می‌باشد. لطفا به جای این سراب ها به سراغ اصل مباحثه بروید و از اصل جنس لذت ببرید. نه از برداشت نیمه و ناقص این و آن. ✅ ای کاش: ای کاش این مباحثه، قبل از خلع لباس شدن یک طرف بحث و سالیان قبل صورت گرفته بود. البته الان هم مباحثه خیلی خوبه و مفید هست. اما ... کاش قبل از دادگاه و حکم خلع لباس و این چیزها در کنار هم می‌نشستند و حرف می‌زدند.
45.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلم کامل مناظره حجت الاسلام رفیعی و سیدحسن آقامیری
✖️مهریه سنگین، !! 💞کسانی که مهریه‌ی بالا برای خانمشان قرار می‌دهند، به جامعه ضرر می‌زنند. خیلی از دخترها توی خانه می‌مانند، خیلی از پسرها بی‌زن می‌مانند، به‌خاطر این‌که این چیزها وقتی در جامعه رسم شد، سنت و عادت شد، به جای «مَهرُ السّنّة»، به جای این‌که مهر پیغمبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) سنت باشد، وقتی مهر جاهلی سنت شد، اوضاع، اوضاع جاهلی خواهد شد. 🔖 خطبه‌ی عقد ۱۳۷۷/۸/۱۱ 💘مهریه‌ی سنگین مال دوران جاهلیت است. پیامبر اکرم (ص) آن را منسوخ کرد. پیامبر (ص) از یک خانواده‌ی اعیانی است. خانواده‌ی پیغمبر (ص)، تقریباً اعیانی‌ترین خانواده‌ی قریش بودند. خود ایشان هم که رئیس و رهبر این جامعه است. چه اشکالی داشت دختر به آن خوبی که بهترین دختران عالم است و خدای متعال او را «سیدة النّساء العالمین» قرار داد «مِن الاَوّلینَ و الآخِرین»، با بهترین پسرهای عالم که مولای متقیان است می‌خواهند ازدواج کنند، مهریه‌ی ایشان زیاد باشد؟ چرا ایشان آمدند و این مهریه‌ی کم را قرار دادند که اسمش «مَهرُ السُّنَّة» است. 🔖 خطبه‌ی عقد ۱۳۷۴/۲/۲۸ 💖 مهریه هر چه کمتر باشد، به طبیعت ازدواج نزدیکتر است، چون طبیعت ازدواج معامله که نیست، خرید و فروش که نیست، اجاره دادن که نیست، زندگی دو انسان است. این ارتباطی به مسائل مالی ندارد. ولی شارع مقدس یک مهریه‌ای را معین کرده که باید یک چیزی باشد. اما نباید سنگین باشد. بایستی عادی باشد جوری باشد که همه بتوانند انجام دهند. 🔖 خطبه‌ی عقد ۱۳۷۴/۵/۱۸ 💗 بعضی خیال می‌کنند مهریه‌ی سنگین به حفظ پیوند زناشویی کمک می‌کند. این خطاست. اشتباه است. اگر خدای ناکرده این زن و شوهر نااهل باشند، مهریه‌ی سنگین هیچ معجزه‌ای نمی‌تواند بکند. 🔖 خطبه‌ی عقد ۱۳۷۵/۵/۱۱ 💓 بعضی از خانواده‌های طرف عروس می‌گویند که ما مهریه‌ی آن‌قدر بالا نمی‌خواهیم ولی خانواده‌ی داماد برای پز دادن و تفاخر می‌گویند نه نمی‌شود! چند میلیون یا فلان‌قدر. خب اینها همه دوری از اسلام است. هیچ کس با مهریه‌ی بالا خوشبخت نشد. این‌هایی که خیال می‌کنند اگر مهریه نباشد ازدواج دخترشان متزلزل خواهد شد، ‌ این‌ها اشتباه می‌کنند. ازدواج اگر چنان‌چه با محبت بود، ‌ با وضعیت درست بود، بی‌مهریه هم متزلزل نمی‌شود. ولی اگر چنان‌چه بر مبنای خباثت و زرنگی و کلاهبرداری و فریب و این چیزها بود، مهریه هر چقدر هم که زیاد باشد، مرد بدجنس زورگو، کاری خواهد کرد که بتواند از زیر بار این مهریه هم فرار کند. 🔖 خطبه‌ی عقد ۱۳۷۵/۹/۴ 💕 من از مردم سراسر کشور خواهش می‌کنم که آن قدر مهریه‌ها را زیاد نکنند. این سنت جاهلی است. این کاری است که خدا و رسول (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در این زمان بخصوص، از آن راضی نیستند. نمی‌گوییم حرام است. نمی‌گوییم ازدواج باطل است. اما خلاف سنت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و اولاد ایشان و ائمه‌ی هدی (علیهم‌السلام) و بزرگان اسلام است. خلاف روش این‌هاست و به‌خصوص در زمان ما که کشور احتیاج دارد به این‌که همه‌ی کارهای صحیح، آسان شود، هیچ مصلحت نیست که بعضی ازدواج‌ها را این‌طور مشکل کنند. 🔖 خطبه‌ی عقد ۱۳۷۳/۹/۲ khamenei.ir
🔴 ۵ سوال ساده که بعد از تئوری مطرح میشود؟ ✖️باید از کسی که می‌گوید مشرکان نیز به بهشت می‌روند پرسید: وقتی سرانجام همه به بهشت می‌روند و عملا وضع دنیایی افراد دخلی در عاقبتشان ندارد، پس.. 1️⃣ چرا انبیاء این همه به آب و آتش زدند که مردم ایمان بیاورند؟ 2️⃣ با فرضیه مشترک بودن عاقبت مومن و مشرک، فلسفه وحی و نبوت چه می‌شود؟ اساسا وقتی نتیجه دو راه متضاد مشترک است، دعوت و اصرار به رفتن به یک راه و نرفتن به راه دیگر، نهایت کودنی و آب کوبیدن در هاون است. 3️⃣ خود گوینده این حرف، مومن است یا مشرک؟ 4️⃣ اگر مومن است چرا مومن است؟ چرا بیخود به خودش زحمت ایمان می‌دهد حال آنکه می‌تواند راحت مشرکانه زندگی کند، وقتی عاقبت مومن و مشرک یکسان است. 5️⃣ اگر مشرک است، چرا علنا اعلام نمی‌کند تا مردم طرف حسابشان را خوب بشناسند؟ ✍️حجت الاسلام امینی خواه @Roshangari_ir
مناطره.mp3
24.61M
🎙مناظره حجه الاسلام رفیعی و آقای حسن آقا میری ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
5.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خاطره جالب شاگرد رهبر انقلاب از نحوه مطالعه‌ی ایشان
💐معرفت مهدوی💐 🍀‌امام زمان عجل‌الله‌‌فرجه مظهر نام صمد خداوند 🔷امام مهدی علیه السلام محتاج به اعوان و انصار نیست.امام در کل عالم محتاج یک نفر هم نیست. 🔷 اگر هیچ کس برای اعانت و نصرت حضرت حجّت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه اقدام نکند، به مقام امامت او کوچکترین خدشه‌ای وارد نمی‌شود.مائیم که برای گذران همه امورمان به امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه محتاجیم. 🔷«بِيُمْنِهِ‏ رُزِقَ‏ الْوَرَى‏»به برکت او همه مخلوقات روزی داده می‌شوند؛ حضرت واسطه فیضی است که روزی‌های مادی و معنوی ما به یمن وجود اوست، پشت پرده همه حسناتی که دریافت می‌کنیم و توفیقاتی که نصیبمان می‌شود، وساطت امام عصر عجل‌الله‌‌فرجه‌ است. 🔷نماد امام این است که همه محتاج او هستند و او ذره‌ای نیازمند غیر حق نیست. ‌‌‌‌