🔴 دکتر مینایی: از نظر حضرت آقا استفاده از فضای مجازی مثل نان شب واجب است.
دکتر مینایی متخصص هوش مصنوعی:
🔹حضرت آقا میفرمایند در فضای مجازی فعال باشید. این مستلزم این نیست که شما عضو اینستاگرام یوتیوپ یا کلاب هاوس شوید. ایشان بصورت کلی میفرمایند که استفاده از فضای مجازی مانند نان شب واجب است. ما باید از این فضا استفاده کنیم. ما باید این منبع را داشته باشیم یعنی از منبع فضای مجازی استفاده کنیم.
🔹برای مثال چین دارد از فضای مجازی استفاده میکند اما از اینترنت آمریکا مستقل است. فضای مجازی به معنای اینترنت آمریکایی نیست. این دو را باید از هم تفکیک کرد. در چین همه مردم به یک شبکة داخلی وصل هستند و شبکه اجتماعی خودشان را دارند.
🔹ما هم میتوانیم زیست بوم فضای مجازی خود را متناسب با نیازهای خودمان طراحی کنیم. موتور جستجو و شبکههای اجتماعی خود را داشته باشیم. ما میتوانیم نحوه دسترسی به اطلاعات را درست کنیم. که البته تحقق این امر یک کار حاکمیتیست. ما میتوانیم در فضای مجازی اعمال حاکمیت کنیم.
@madrese_amin
استاد محمدعلی #شکوهیان_راد در ۲۹۷مین گفتگوی زندهٔ جبهه:
⭕️ سلاحی که به اشتباه به نام ویروس مشهور شد/ عملیات سایبری علیه ایران از کی باب شد؟
متن کامل گزارش این نشست در خبرگزاری فارس👇🏻
👉🏻 http://fna.ir/rvmk
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
استاد #شکوهیان_راد در ۲۹۷مین گفتگوی زندهٔ جبهه:
المپیک سایبری علیه ایران / غرب برای بازدارندگی ایران از مولفههای قدرت اتمی راهبردهایی دارد
گزارش کامل این نشست در خبرگزاری دانشجو👇🏻
👉🏻 snn.ir/003tU7
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
#سیمایامامزمانعلیهالسلامدرقرآن
👈سورهیونس👉
🏝و يَقولونَ لَو لا اُنزِلَ عَليهِ آيَةٌ مِن رَبِّهِ قُل إنَّما الغَيبُ لِلّهِ فَانتَظِروا إنّي مَعَكُم مِنَ المُنتَظِرينَ.سوره یونس آیه 20🏝
⚘و [کافران] گویند چرا آیتی از پروردگارش بر او نازل نمی شود، پس بگو همانا غیب مخصوص خداوند است، پس منتظر باشید که من نیز از منتظران هستم⚘
💠راوی می گوید:
🌟از امام صادق علیه السلام دربارهء آیات ابتدایی سوره بقره پرسیدم، فرمودند:
🌟 ألمُتَّقونَ، شيعَةُ عَليٌّ وَ الغَيبُ هُوَ الحُجَّةُ القائِمُ وَ شاهِدُ ذلكَ قَولُ اللّهِ عزّوجلّ : ” وَ يَقولونَ لَو لا اُنزِلَ عَليهِ آيَةٌ مِن رَبِّهِ قُل إنَّما الغَيبُ لِلّهِ ، فَانتَظِروا إنّي مَعَكُم مِنَ المُنتَظِرينَ.”کمال الدین و تمام النعمة ۳۴۰/۲
💎متقیان، شیعیان علی هستند و غیب، همان حجت قائم می باشد و شاهد بر این است فرموده خدای عزوجل: “و [کافران] گویند چرا آیتی از پروردگارش بر او نازل نمی شود، پس بگو همانا غیب مخصوص خداوند است، پس منتظر باشید که من نیز از منتظران هستم.”
هدایت شده از @Imam7tom
✍ و ...
مادری که قرنهاست اسلام، بر ستون غیرتِ او استوار مانده است !
#خدیجة_الکبری سلاماللهعلیها
@Ostad_Shojaeاسرار روزه _7.mp3
زمان:
حجم:
8.34M
#اسرار_روزه ۷
💥پرخوری، حیا و عفت نَفْس را کم میکند،
و سطح درندگی و طغیان آنرا افزایش میدهد!
※ هرچه میلِ انسان به آسمان، بیشتر میشود؛
میلش به پرخوری کمتر شده، و تحمل گرسنگی برایش آسانتر میگردد.
#ماه_مبارک_رمضان
#بهار_قرآن
@Ostad_Shojae
4_5767188188493777453.mp3
زمان:
حجم:
5.01M
#تلنگری
▪️وحیِ خداوند به حضرت مسیح ، درمورد حضرت خدیجه سلاماللهعلیها.
▪️ویژگیهای متمایز کننده و خاصِ حضرت خدیجه سلاماللهعلیها .
ویژه وفات حضرت خدیجه کبری سلامالله علیها 💫
@Ostad_Shojae
@Ostad_Shojaeاسرار روزه _6.mp3
زمان:
حجم:
11.35M
#اسرار_روزه ۶
⚜ لقمه و زبان، کلید ورود انسان به جهان غیبند!
اگر کنترل شوند، دریافت بسیاری از ادراکات غیبی و دیدن بسیاری از نادیدنیهای ماورائی را برای انسان میسّر میکنند.
※ روزه، کنترل دهان و زبان را برای انسان آسان میکند!
#استاد_شجاعی 🎤
@Ostad_Shojae
🔆 #پندانه
🔸پادشاهی دید که خدمتکاری بسیار شاد است، از او علت شاد بودنش را پرسید.
🔹خدمتکار گفت: قربان همسر و فرزندی دارم، غذایی برای خوردن و لباسی برای پوشیدن، بدین سبب من راضی و شادم.
🔸پادشاه موضوع را به وزیر گفت.
🔹وزیر گفت: قربان چون او عضو گروه 99 نیست بدان جهت شاد است.
🔸پادشاه پرسید: گروه 99 دیگر چیست؟
🔹وزیر گفت: قربان یک کیسه برنج را با 99 سکه طلا جلوی خانه وی قرار دهید.
🔸و چنین هم شد.
🔹خدمتکار وقتی به خانه برگشت با دیدن کیسه و سکهها بسیار شاد شد و شروع به شمردن کرد، 99 سکه؟
🔸و بارها شمرد و تعجب کرد که چرا 100 سکه نیست، همه جا را زیر و رو کرد ولی اثری از یک سکه نبود.
🔹او ناراحت شد و تصمیم گرفت از فردا بیشتر کار کند تا یک سکه طلای دیگر پسانداز کند. او از صبح تا شب سخت کار میکرد و دیگر خوشحال نبود.
🔸وزیر که با پادشاه او را زیر نظر داشتند، گفت: قربان او اکنون عضو گروه 99 است و اعضای این گروه کسانی هستند که زیاد دارند اما شاد و راضی نیستند.
🔰 خوشبختی در سه جمله است:
🌿 تجربه از دیروز،
🌿استفاده از امروز،
🌿 امید به فردا.
🔰ولی ما با سه جمله دیگر زندگی را تباه میکنیم:
🔻حسرت دیروز،
🔻اتلاف امروز،
🔻ترس از فردا.
💠به کانال نشر آثار استاد رائفی پور بپیوندید 👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1707147264Cb54b6c0cea
🔰 مقياس تحول
🔹 در حديثی از امام معصوم(ع) تدبير تحول آمدهاست. در ميان مسلمين مرسوم است كه هنگام تحويل سال شمسی در عيد نوروز، اين روايت خوانده شود:
يا مقلب القلوب و الابصار يا مدبر الليل و النهار يا محول الحول و الاحوال حول حالنا الي احسن الحال
از حضرت «رب» كه در روند ربوبيت، در قلبها و ديدهها انقلاب و دگرگونی پديد ميآورد و شب و روز را تدبير مينمايد و همچنين، در حول و احوال، تحول ايجاد ميكند، درخواست ميشود كه «حال ما را تا حال نيكو متحول نما».
🔹 آيت اين روند انقلاب و تحول درونی انسان، در تدبير شب و روز، در بيرون از انسان نهفته است. سياره زمين در مدار ستاره خورشيد، به دور خود ميچرخد و به پيش ميرود. هر چرخش آن به دور خود، يك شبانهروز است. خورشيد و زمين «خلق» شدهاند و نور و ظلمات «جعل» شدهاند. شب و روز، ذاتی زمين نيستند و در اثر چرخش آن به دور خود، نيمكرهای كه به سمت خورشيد است در حالت «روز» و در نتيجه نيمكره ديگر در حالت «شب» است.
اين روند كه توسط ربالعالمين تدبير میشود، «مقياس» تحول گرفته شده است.
🔸روند تحول
روند تحول سه مرحله اساسی را دربردارد:
1- انقلاب Revolution مبتنی بر مقياس و آيت تحول يعنی تدبير شب و روز در نسبت زمين با خورشيد، زمين به گونهای هدفمند در مدار خورشيد قرار گرفته و در چرخش به دور خود، شب و روز را بر خود میجويد. اين جويش، هدفمندی چرخش زمين به دور خود را توجيه میكند. اين جويش مستمر حاصل از پيچش و چرخش زمين، Volute و Revolute يا همان انقلاب و Revolution است.
2- تغيير Change جويش مستمر زمين در چرخش به دور خود، به «يابش» منتج میگردد. زمين، آنچه را ميجست، مييابد: شب و روز »بر« زمين «عارض» میشود و روند جايگزينی مستمر شب و روز با يكديگر، «تغيير» و «ديگرگونگی» را رقم میزند. تغيير از شب به روز و از روز به شب، change و دگرگونی است. دكترين تغيير اجتماعي ی در قرآن عظيم، در آيه 11 از سوره رعد آمده است:
«انَّ اللهَ لا یغیِّرُ ما بقوم حتّی یغیِّروا ما باَنفُسهِم»
تاكيد بر اينكه «تا قومی در خود تغيير ندهند، خدا در آنها تغيير ايجاد نمیكند»، اراده معطوف به دگرگونی را مینمايد: قوم بايد براي تغيير خود «اراده» داشته باشد.
اراده تغيير، «جويش» آن از سوی قوم، و «يابش» آن به اراده الهی است.
3- تبديل و تطور Evolution انقلاب و تغيير، به تبديل و تطور میانجامد. جويش در انقلاب، و يابش در تغيير، به «سازش» در تبديل و تطور
منتج میشود. پديده و موجود، پس از جويش وضع مطلوب و يابش آن، با آن سازگار میشود. پديدهای كه به مرحله سازش رسيد، «تبديل» شده و در انقلاب و تغيير، از حالتی به حالت ديگر مبدل گرديده و سازگار است. ناسازگاری، مرحلهای است كه پديده، در آن به جويش جديدی میپردازد .
▪️استاد حسن عباسی ، جلسه 197 «رویکرد تحولمدار» ، 1388/11/01
▫️اندیشکده ذکر
💠 @AndishkadehZekr
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
🚨🚨🚨ایران مسئولیت انفجار در اطراف دیمونا و مرکز نظامی در اسرائیل را برعهده گرفت
❌ سردار نقدی: وقتی که کسی شرارت می کند نباید انتظار دیگری داشته باشد
🔸معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
🔹صهیونیست ها خیلی تلاش کردند این حوادثی را که (روز گذشته) اتفاق افتاد، لاپوشانی کنند و انعکاس ندهند اما شدت انفجارها به حدی بود و آن قارچ انفجاری که شکل گرفت همه دیدند و صدها هزار نفر از مردم شاهد این حوادث بودند و صدای مهیبی که ایجاد شد نتوانستند آن را بپوشانند.
🔹همچنین اتفاق دیگری که در جنوب فلسطین اشغالی افتاد قابل کتمان نبود و طبیعی است وقتی که کسی شرارت می کند نباید انتظار داشته باشد که این شرارت به خودش برنگردد و در داخل خودش مسئله نباشد.
@NOORI82325 #بجمع_مابپوندید
📚حكايت كوتاه وزيبا
در بنى اسرائيل قحطى شديدى پيش آمد..., آذوقه ناياب شد. زنى لقمه نانى داشت آن را به دهان گذاشت كه ميل كند، ناگاه گدايى فرياد زد، اى بنده خدا گرسنه ام!
زن با خود گفت:
در چنين موقعيت سزاوار است اين لقمه نان را صدقه بدهم و به دنبال آن، لقمه را از دهانش بيرون آورد و آن را به گدا داد.
زن طفل كوچكى داشت ، همراه خود به صحرا برد و در محلى گذاشت تا هيزم جمع كند، ناگهان گرگى جهيد و كودك را به دهان گرفت و پا به فرار گذاشت.
فرياد مردم بلند شد، مادر طفل سراسيمه به دنبال گرگ دويد ولى هيچ كدام اثر نبخشيد.
همچنان گرگ طفل را در دهان گرفته، به سرعت مى دويد.
خداوند ملكى را فرستاد كودك را از دهان گرگ گرفت و به مادرش تحويل داد.
سپس به زن گفت:
آيا راضى شدى لقمه اى به لقمه اى ؟
يكى لقمه (نان) دادى ،
يك لقمه (كودك) گرفتى!
✍
@masafe_akhar