eitaa logo
مُنْتَظِران ظُہُور
359 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
4.1هزار ویدیو
4 فایل
🌹 أللَّهُمَ عَجِّلْ لِوَلیِکْ ألْفَرَج🌹 🔴 ارتباط با ادمین 👇 @shahid_irani_313
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 با ظهور امام زمان(عج) چه اتفاقات خوبی رخ می دهد: 1- علم به اوج خود می رسد 2_جهل و نادانی از بین می رود 3- بسیاری از گمراهان هدایت می شوند 4- ظلم و جور برطرف شود و عدالت و امنیت تمام جهان را فرا گیرد 5- زمین گنج ها و برکات خود را آشکار می کند 6- تمام فقرا بی نیاز می شوند به طوری که کسی برای گرفتن خمس و زکات پیدا نشود 7- تمام مریض ها خوب می شوند و کورها بینا می گردند 8- باران به قدر کفایت ببارد و کره زمین سبز و خرم شده و تمام درختها میوه دار شوند 9- بدنها سالم و عمرها طولانی شود 10- ويرانه اي روي زمين نمي ماند مگر اينکه حضرت مهدي (عج) آن را آباد ميسازد. 11- اشرار نابود شوند و اخیار (خوبان) باقی بماند 12- کینه از دل مردم برود و دلها با هم مهربان گردد 13- رحمت خداوند متعال و گشایش الهی مردم را فرا گیرد 14- امام زمان در هر سال دو عطیه و در هر ماه دو شهریه به مردم پرداخت می نماید 15- به مردم مومن به اندازه چهل نفر نیرو داده خواهد شد و دل او مانند پاره آهن می گردد 16- درندگان و حيوانات با هم صلح نمايند و بچه ها با مار و عقرب بازی می کنند و ضرری به ان ها نمی رسد . 17- شیعیان از راه دور امام زمان را می بینند و با آن حضرت صحبت می کنند 18- تمام مرزها برداشته شده و همه ی کره زمين تحت يک حکومت خواهد بود. 19- گروهی از مومنین زنده شده و برای یاری امام به دنیا بر میگردند 20- هر مرد مومن از شير دليرتر و از نيزه کاری تر می شود 📚منبع: برگرفته از کتاب مکیال المکارم بر اساس احادیث اهل بیت (علیه السلام) ‍ 💖خدایا بحق حضرت زینب(سلام الله علیها)فرج امام مارابرسان... وهرکس این متن را ارسال میکند به آرزویش برآورده برسان 🌹تعجیل درفرج صلوات 📿 🌹اللهم صل علی محمدو آل محمد و عجل فرجهم والعن اعدائهم اجمعین 🌹 ‌ ‌ ‌‌‌‌🆔 @zohoor_iran
3.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رابطه امام زمان (عج) با مومنین چگونه است ؟ 👤استاد عالی ‌‌‌‌🆔 @zohoor_iran
17.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وعده‌ در یک دانشمند فرانسوی را کرد/جسد از زمان حضرت موسی همچنان سالم است طبق وعده‌ای که خداوند در قرآن فرمودند: فرعون زمانِ حضرت موسی را برای عبرت سالم نگه می‌داریم، زمانی‌که مومیای آن پیدا شد، "فرانسوا میتران" در سال ۱۹۸۱ میلادی که زمام امور فرانسه را بر عهده داشت، از مصر تقاضا شد تا جسد شده فرعون را برای برخی آزمایش‌ها و تحقیقات از مصر به فرانسه منتقل کند. این مومیایی توسط "موریس بوکای" دانشمند برجسته فرانسوی مورد تحقیق قرار می‌گیرد و پس از تحقیقات زیاد و بررسی ادیان مختلف در این باره، در نهایت موجب مسلمان شدن این دانشمند برجسته می‌شود. 🔆فَالْيَوْمَ نُنَجِّيكَ بِبَدَنِكَ لِتَكُونَ لِمَنْ خَلْفَكَ آيَةً وَإِنَّ كَثِيرًا مِنَ النَّاسِ عَنْ آيَاتِنَا لَغَافِلُونَ 🔅ولی امروز بدنت را (از آب نجات می‌دهيم تا عبرتی برای آيندگان باشی و بسياری از مردم از آيات ما غافلند. (یونس/ آیه۹۲) ‌‌‌‌🆔 @zohoor_iran
هدایت شده از مجتبی یامینی
3.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راوی می گفت: رزمنده هایی رو این رودخونه با خود برد پس اینجا اروند نیست پس دستاتون رو به اب بزنید و فاتحه بخونید اینجا تنها گلزار شهدای آبی دنیاست. ❤️ 🖤 ✍مجتبی یامینی @mojtaba_yamini_313
7.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥گفتگوی جالب حضرت علی(علیه السلام ) با "مرد برزخی" 🎙استاد عالی ‌‌‌‌🆔 @zohoor_iran
✍️ دل نبستن به خوشنودیِ مردم روايت شده كه ، در سفارش به فرزندش گفت: «به خشنودى و مدح و ذمّ مردم، دل خوش مدار؛ زيرا اين، دستْ يافتنى نيست؛ هر چند انسان در تحصيل آن ، نهايت تلاش خود را به انجام رساند» . فرزندش به او گفت: معناى اين سخن چيست؟ دوست دارم براى آن ، مَثَلى يا كارى و يا سخنى را ببينم. لقمان به او گفت: «من و تو بيرون برويم» . بيرون رفتند و لقمان عليه السلام حيوانى را كه با آنها بود، سوار شد و پسرش را پياده رها كرد تا پشت سر او بيايد . بر گروهى گذر كردند، كه آنها گفتند: عجب پير سنگ دل و بى رحمى است ؛ خودش كه قوى تر است ، سوار حيوان شده و بچه را پياده رها كرده! اين ، كار بدى است . لقمان به فرزندش گفت: «آيا سخن آنان را شنيدى كه سوار شدن من و پياده رفتن تو را بد شمردند؟» . گفت: آرى. لقمان عليه السلام گفت: «حال ، تو سوار شو تا من پياده بيايم» . فرزند ، سوار شد و لقمان ، پياده راه افتاد تا اين كه بر گروه ديگرى گذر كردند، و آنها گفتند: عجب پدر و فرزند بدى هستند! پدر به اين دليلْ بد است كه بچه را خوب ادب نكرده و او سوار شده و پدر را پشت سر خود ، پياده رها كرده، در حالى كه پدر ، سزاوار احترام و سوار شدن است. فرزند نيز بد است ؛ زيرا او با اين حال، عاقّ پدر شده است. بنا بر اين، هر دو ، كار بدى كرده اند. آن گاه ، لقمان به فرزندش گفت: «شنيدى؟» . گفت: آرى . لقمان گفت: «حال ، هر دو با هم ، سوار حيوان مى شويم» . سوار شدند و وقتى بر گروهى ديگر گذر كردند، آنها گفتند: عجب! در دل اين دو سوار، رحمى نيست و از خدا بى خبرند؛ هر دو ، سوار اين حيوان شده اند و خارج از توان، از آن ، بار مى كشند. بهتر بود يكى سوار شود و ديگرى پياده برود . لقمان گفت: «شنيدى؟» . گفت: آرى. آن گاه گفت: «حال ، بيا حيوان را بدون سواره، از پشت سر برانيم» . چنين كردند و وقتى بر گروهى گذر كردند، آنها گفتند: اين كارِ اين دو شخص ، عجيب است كه حيوان را بدون سواره رها كرده اند و خودشان پياده مى روند. در هر حال، آنها را مذمّت كردند. لقمان به فرزندش گفت: «مى بينى كه تحصيل رضايت مردم ، محال است . پس به آن اعتنا نكن و به جلب رضايت ـ جلّ جلاله ـ مشغول باش ، كه كسب و كار و سعادت و خوش بختىِ دنيا و روز حساب و سؤال ، در آن است» . 📚فتح الابواب : ص 307 ، بحار الأنوار : ج 13 ص 433 ح 27 . ‌‌‌‌🆔 @zohoor_iran
: پیامبر اکرم صل الله علیه و آله فرمود: هر کس در زندگی دچار کمبود رزق و تنگی معیشت گردد و یا غم و اندوه و یا بلایی به او برسد این کلمات را بر کاغذ نوشته در آب جاری بیفکند ان شاء الله از غم و اندوه خلاص شود و رزق و معیشتش رو به بهبود رود : بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ مِنَ الْعَبْدِ الذَّلِيلِ إِلَى الْمَوْلَى الْجَلِيلِ رَبِ‏ إِنِّي‏ مَسَّنِيَ‏ الضُّرُّ وَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ‏ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اكْشِفْ هَمِّي وَ فَرِّجْ عَنِّي غَمِّي‏ 📚بحار الانوار دو رکعت ٬ در هر رکعت بعد از حمد ده مرتبه بگوید : قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَن تَشَاء وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاء وَتُعِزُّ مَن تَشَاء وَتُذِلُّ مَن تَشَاء بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَىَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ و بعد از سلام ده بار بگوید : رَبِ‏ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ أَنْتَ خَيْرُ الرَّاحِمِينَ‏ و ده بار صلوات بفرستد بعد به سجده رود و بگوید : رَبِ‏ اغْفِرْ لِي وَ هَبْ لِي مُلْكاً لا يَنْبَغِي لِأَحَدٍ مِنْ بَعْدِي إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّاب 📚مکارم الاخلاق ‌‌‌‌🆔 @zohoor_iran
🔴بردبار باشیم... 🔸بى جهت نيست كه غضب را به «شعله سركش» و «آتش گدازان» تشبيه كرده اند. سوزندگى خشم، هم نسبت به خود فرد غضبناك است، هم نسبت به ديگرانى كه مورد خشم قرار مى گيرند. 🔹چه بسيار تصميم ها و قضاوتها و برخوردهايى كه از سر عصبانيت و غضب انجام مى گيرد و پيامدهاى تلخ و زيانهاى جبران ناپذير درپى مى آورد. حلم ورزيدن و بردبارى نشان دادن، مثل آبى است كه آتش را خاموش مى سازد. برعكس، تندى و پرخاش و اعمال خشم آن شعله را مشتعلتر مى كند. 🔸گرچه «فرو خوردن خشم» و «كظم غيظ» كه اصطلاح قرآنى آن است تلخ است، ولى ميوه اش شيرين و نتيجه اش آرام بخش است. و... گرچه را اعمال كردن، لذت موقت مى دهد و دل انسان خنك مى شود، اما پس از آن و بعدى جبران ناپذير است. خوشا آنان كه با «آب حلم»، آتش غضب را فرو مى نشانند. ‌‌‌‌ ‌‌‌‌🆔 @zohoor_iran
🔴 ﺷﺎﺀﻥ ﻧﺰﻭﻝ ﺁﻳﺎﺕ ﭘﻮﺷﺶ ﺭﻭﺯﻯ ﺩﺭ ﻫﻮﺍﻯ ﮔﺮﻡ ﻣﺪﻳﻨﻪ، ﺯﻧﻰ ﺟﻮﺍﻥ ﻭ ﺯﻳﺒﺎ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﻃﺒﻖ ﻣﻌﻤﻮﻝ ﺭﻭﺳﺮﻯ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺸﺖ ﮔﺮﺩﻥ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﮔﺮﺩﻥ ﻭ ﺑﻨﺎ ﮔﻮﺷﺶ ﭘﻴﺪﺍ ﺑﻮﺩ، ﺍﺯ ﻛﻮﭼﻪ ﻋﺒﻮﺭ ﻣﻰ ﻛﺮﺩ. ﻣﺮﺩﻯ ﺍﺯ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ (ﺹ) ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻣﻰ ﺁﻣﺪ. ﺁﻥ ﻣﻨﻈﺮﻩ ﺯﻳﺒﺎ ﺳﺨﺖ ﻧﻈﺮ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺟﻠﺐ ﻛﺮﺩ ﻭ ﭼﻨﺎﻥ ﻏﺮﻕ ﺗﻤﺎﺷﺎﻯ ﺁﻥ ﺯﻳﺒﺎ ﺷﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺵ ﻭ ﺍﻃﺮﺍﻓﻴﺎﻧﺶ ﻏﺎﻓﻞ ﮔﺸﺖ ﻭ ﺟﻠﻮ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﻧﮕﺎﻩ ﻧﻤﻰ ﻛﺮﺩ. ﺁﻥ ﺯﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﻛﻮﭼﻪ ﺍﻯ ﺷﺪ ﻭ ﺟﻮﺍﻥ ﺑﺎ ﭼﺸﻢ ﺧﻮﺩ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﻰ ﻛﺮﺩ. ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﻛﻪ ﻣﻰ ﺭﻓﺖ، ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ ﻳﺎ ﺷﻴﺸﻪ ﺍﻯ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺩﻳﻮﺍﺭ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺗﺶ ﺍﺻﺎﺑﺖ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺻﻮﺭﺗﺶ ﺭﺍ ﻣﺠﺮﻭﺡ ﺳﺎﺧﺖ، ﻭﻗﺘﻰ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺁﻣﺪ ﻛﻪ ﺧﻮﻥ ﺍﺯ ﺳﺮ ﻭ ﺻﻮﺭﺗﺶ ﺟﺎﺭﻯ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ. ﺑﺎ ﻫﻤﻴﻦ ﺣﺎﻝ ﺑﻪ ﺣﻀﻮﺭ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻛﺮﻡ ﺭﻓﺖ ﻭ ﻣﺎﺟﺮﺍ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻋﺮﺽ ﺭﺳﺎﻧﺪ. ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺁﻳﻪ ﻣﺒﺎﺭﻛﻪ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪ: ( (ﺍﻯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ! ﺑﻪ ﻣﺆ ﻣﻨﺎﻥ ﺑﮕﻮ ﻛﻪ ﺩﻳﺪﻩ ﻫﺎﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﻭ ﮔﻴﺮﻧﺪ ﻭ ﻋﻮﺭﺗﻬﺎﺷﺎﻧﺮﺍ ﻧﮕﺎﻫﺪﺍﺭﻧﺪ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﭘﺎﻛﻴﺰﻩ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ. ﺑﻪ ﺩﺭﺳﺘﻰ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ - ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ - ﺁﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﺑﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺎﺍﻳﻤﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﺑﮕﻮ ﻛﻪ ﺩﻳﺪﻩ ﻫﺎﺷﺎﻧﺮﺍ ﻓﺮﻭ ﮔﻴﺮﻧﺪ ﻭ ﻋﻮﺭﺗﻬﺎﺷﺎﻧﺮﺍ ﻧﮕﺎﻩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺯﻳﻮﺭ ﻭ ﺯﻳﻨﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ - ﻣﮕﺮ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﺁﻣﺪ - ﻇﺎﻫﺮ ﻧﺴﺎﺯﻧﺪ ﻭ ﺑﺎﻳﺪ ﻛﻪ ﺭﻭﺳﺮﻳﻬﺎ ﻭ ﻣﻘﻨﻌﻪ ﻫﺎﺷﺎﻧﺮﺍ ﺑﺮ ﮔﺮﻳﺒﺎﻧﻬﺎﺷﺎﻥ ﻓﺮﻭ ﮔﺬﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﭘﻴﺮﺍﻳﻪ ﻫﺎﻯ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻇﺎﻫﺮ ﻧﺴﺎﺯﻧﺪ ﻣﮕﺮ ﺑﺮﺍﻯ ﺷﻮﻫﺮﺍﻧﺸﺎﻥ، ﻳﺎ ﭘﺪﺭﺍﻧﺸﺎﻥ، ﻳﺎ ﭘﺪﺭﺍﻥ ﺷﻮﻫﺮﺍﻧﺸﺎﻥ، ﻳﺎ ﭘﺴﺮﺍﻥ ﺧﻮﺍﻫﺮﺍﻧﺸﺎﻥ، ﻳﺎ ﺯﻧﺎﻧﺸﺎﻥ، ﻳﺎ ﻣﻤﻠﻮﻛﺎﻥ، ﻳﺎ ﺩﻳﻮﺍﻧﮕﺎﻥ ﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﻠﻪ، ﻳﺎ ﻛﻮﺩﻛﺎﻥ ﻏﻴﺮ ﻣﻤﻴّﺰ) ) (۱) ۱-ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺣﺠﺎﺏ، ﺻﺤﻔﻪ 138 - 137 داستان های استاد مرتضی مطهری ‌‌‌‌🆔 @zohoor_iran
هدایت شده از مجتبی یامینی
3.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عاشقانه و دلبری های مولانا❤️🌸♥️ ✍مجتبی یامینی @mojtaba_yamini_313
لقمان حکیم به فرزند فرمود : ای جان فرزند ، هزار حکمت آموختم که از آن چهارصد انتخاب کردم و از چهارصد ، هشت کلمه برگزیدم که جامع جمیع کلمات حکمت است. فرزندم دو چیز را هیچ وقت فراموش مکن : خدا را و ، مرگ را دو چیز را همیشه فراموش کن : . خوبی که به هر کسی کردی . بدی که هرکس با تو کرد و چهار چیز را نگهدار : . در مجلسی که وارد شدی زبان را . بر سر سفره ای که وارد شدی شکم را . بر در خانه ای که وارد شدی چشم را . بر نماز که ایستادی دل را ‌‌‌‌🆔 @zohoor_iran
🌼داستان کوتاه ✍️در اصول کافی آمده است که از امام صادق علیه السَّلام درباره عقل سؤال شد. ایشان فرمودند: عقل چیزی است که به وسیله آن خداوند عبادت شود و بهشت به دست آید. راوی گوید: گفتم پس آنچه در معاویه بود چه بود؟ گفت: آن نیرنگ است و از شیطان، هر چند شبیه عقل است ولی عقل نیست. به یاد داشته باشیم آنچه که انسان‌های نیرنگ‌باز و دغل‌کار چه در معاملات و چه در دوستی با انسان می‌کنند برگرفته از عقل آن‌ها نیست بلکه منشا آن خواطری است که شیطان بر آنان وارد می‌کند چون عقل امری الهی‌ است و جز درست در آن اندیشه نمی‌شود. یک قمارباز با عقل خود در قمار نمی‌برد بلکه با خواطر شیطانی برنده می‌شود. کسی که مکر بر کسی می‌کند از عقل خود استفاده نمی‌کند بلکه این خاطر شیطان است که به او مکر و ترفند می‌دهد. پس مراد از عقل در قرآن، فقط عقلی است که اندیشه در خلقت خدا و حکمت او کند. کسی که در کسب و کاری مثل بازار بورس موفق شده است با نیرنگ حاصل از خواطر شیطانی موفق شود، این کار از عقل او نشأت نگرفته است و برخی که ادعا می‌کنند فلانی عقل داشت که در فلان کسب موفق شد به هیچ‌وجه این ادعا مبنای توحیدی ندارد. علت روشن بر این ادعا آن است که نتیجه عقل باید روشن و برای همگان یکسان باشد. مثال، کسی که عقل می‌کند و با والدین خود با احترام رفتار می‌کند باید نتیجه‌ عملش با کس دیگری که چنین می‌کند یکسان باشد و هر دو صاحب روزی و فرزند صالح شوند که در عمل چنین می‌شود. پس اینجا می‌شود عقل و اندیشه کرد چون اصول تعقل و نتیجه آن مشخص است. ولی کسی که در بورس سهم شرکتی را دارد هیچ مبنای مشخصی بر تعقل نیست که بداند فردا چه اتفاقی در جهان سیاست و اقتصاد می‌افتد تا تصمیم درستی بگیرد. مثال،‌ کسانی که در بورس سود می‌کنند شرکت‌هایی هستند که با نیرنگ خود در قالب عرضه و تقاضا گاهی قیمت را پایین می‌آورند تا مردم سهم خود بفروشند و آنان بخرند و سود کنند و گاهی قیمت را بالا می‌برند تا سهم خود به همان مردم بفروشند و سود کنند. چنانچه یک قمارباز هرگز با عقل خود کار نمی‌کند بلکه با ترفندی از خواطر شیطانی سعی در بردن حریف دارد و یک قمارباز هر اندازه پلید و مکار باشد در تصرف بیشتر شیطان برای خواطر زدن برای بردن است، چون شیطان همیشه درصدد سود رساندن در کسب حرام به رفیق خود است تا او را بیشتر در این امر تشویق به موفقیت و حرکت به جلو کند. ‌‌‌‌🆔 @zohoor_iran