eitaa logo
مُنْتَظِران ظُہُور
360 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
4.1هزار ویدیو
4 فایل
🌹 أللَّهُمَ عَجِّلْ لِوَلیِکْ ألْفَرَج🌹 🔴 ارتباط با ادمین 👇 @shahid_irani_313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴بردبار باشیم... 🔸بى جهت نيست كه غضب را به «شعله سركش» و «آتش گدازان» تشبيه كرده اند. سوزندگى خشم، هم نسبت به خود فرد غضبناك است، هم نسبت به ديگرانى كه مورد خشم قرار مى گيرند. 🔹چه بسيار تصميم ها و قضاوتها و برخوردهايى كه از سر عصبانيت و غضب انجام مى گيرد و پيامدهاى تلخ و زيانهاى جبران ناپذير درپى مى آورد. حلم ورزيدن و بردبارى نشان دادن، مثل آبى است كه آتش را خاموش مى سازد. برعكس، تندى و پرخاش و اعمال خشم آن شعله را مشتعلتر مى كند. 🔸گرچه «فرو خوردن خشم» و «كظم غيظ» كه اصطلاح قرآنى آن است تلخ است، ولى ميوه اش شيرين و نتيجه اش آرام بخش است. و... گرچه را اعمال كردن، لذت موقت مى دهد و دل انسان خنك مى شود، اما پس از آن و بعدى جبران ناپذير است. خوشا آنان كه با «آب حلم»، آتش غضب را فرو مى نشانند. ‌‌‌‌ ‌‌‌‌🆔 @zohoor_iran
🔴 ﺷﺎﺀﻥ ﻧﺰﻭﻝ ﺁﻳﺎﺕ ﭘﻮﺷﺶ ﺭﻭﺯﻯ ﺩﺭ ﻫﻮﺍﻯ ﮔﺮﻡ ﻣﺪﻳﻨﻪ، ﺯﻧﻰ ﺟﻮﺍﻥ ﻭ ﺯﻳﺒﺎ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﻃﺒﻖ ﻣﻌﻤﻮﻝ ﺭﻭﺳﺮﻯ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺸﺖ ﮔﺮﺩﻥ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﮔﺮﺩﻥ ﻭ ﺑﻨﺎ ﮔﻮﺷﺶ ﭘﻴﺪﺍ ﺑﻮﺩ، ﺍﺯ ﻛﻮﭼﻪ ﻋﺒﻮﺭ ﻣﻰ ﻛﺮﺩ. ﻣﺮﺩﻯ ﺍﺯ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ (ﺹ) ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻣﻰ ﺁﻣﺪ. ﺁﻥ ﻣﻨﻈﺮﻩ ﺯﻳﺒﺎ ﺳﺨﺖ ﻧﻈﺮ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺟﻠﺐ ﻛﺮﺩ ﻭ ﭼﻨﺎﻥ ﻏﺮﻕ ﺗﻤﺎﺷﺎﻯ ﺁﻥ ﺯﻳﺒﺎ ﺷﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺵ ﻭ ﺍﻃﺮﺍﻓﻴﺎﻧﺶ ﻏﺎﻓﻞ ﮔﺸﺖ ﻭ ﺟﻠﻮ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﻧﮕﺎﻩ ﻧﻤﻰ ﻛﺮﺩ. ﺁﻥ ﺯﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﻛﻮﭼﻪ ﺍﻯ ﺷﺪ ﻭ ﺟﻮﺍﻥ ﺑﺎ ﭼﺸﻢ ﺧﻮﺩ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﻰ ﻛﺮﺩ. ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﻛﻪ ﻣﻰ ﺭﻓﺖ، ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ ﻳﺎ ﺷﻴﺸﻪ ﺍﻯ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺩﻳﻮﺍﺭ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺗﺶ ﺍﺻﺎﺑﺖ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺻﻮﺭﺗﺶ ﺭﺍ ﻣﺠﺮﻭﺡ ﺳﺎﺧﺖ، ﻭﻗﺘﻰ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺁﻣﺪ ﻛﻪ ﺧﻮﻥ ﺍﺯ ﺳﺮ ﻭ ﺻﻮﺭﺗﺶ ﺟﺎﺭﻯ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ. ﺑﺎ ﻫﻤﻴﻦ ﺣﺎﻝ ﺑﻪ ﺣﻀﻮﺭ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻛﺮﻡ ﺭﻓﺖ ﻭ ﻣﺎﺟﺮﺍ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻋﺮﺽ ﺭﺳﺎﻧﺪ. ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺁﻳﻪ ﻣﺒﺎﺭﻛﻪ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪ: ( (ﺍﻯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ! ﺑﻪ ﻣﺆ ﻣﻨﺎﻥ ﺑﮕﻮ ﻛﻪ ﺩﻳﺪﻩ ﻫﺎﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﻭ ﮔﻴﺮﻧﺪ ﻭ ﻋﻮﺭﺗﻬﺎﺷﺎﻧﺮﺍ ﻧﮕﺎﻫﺪﺍﺭﻧﺪ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﭘﺎﻛﻴﺰﻩ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ. ﺑﻪ ﺩﺭﺳﺘﻰ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ - ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ - ﺁﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﺑﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺎﺍﻳﻤﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﺑﮕﻮ ﻛﻪ ﺩﻳﺪﻩ ﻫﺎﺷﺎﻧﺮﺍ ﻓﺮﻭ ﮔﻴﺮﻧﺪ ﻭ ﻋﻮﺭﺗﻬﺎﺷﺎﻧﺮﺍ ﻧﮕﺎﻩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺯﻳﻮﺭ ﻭ ﺯﻳﻨﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ - ﻣﮕﺮ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﺁﻣﺪ - ﻇﺎﻫﺮ ﻧﺴﺎﺯﻧﺪ ﻭ ﺑﺎﻳﺪ ﻛﻪ ﺭﻭﺳﺮﻳﻬﺎ ﻭ ﻣﻘﻨﻌﻪ ﻫﺎﺷﺎﻧﺮﺍ ﺑﺮ ﮔﺮﻳﺒﺎﻧﻬﺎﺷﺎﻥ ﻓﺮﻭ ﮔﺬﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﭘﻴﺮﺍﻳﻪ ﻫﺎﻯ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻇﺎﻫﺮ ﻧﺴﺎﺯﻧﺪ ﻣﮕﺮ ﺑﺮﺍﻯ ﺷﻮﻫﺮﺍﻧﺸﺎﻥ، ﻳﺎ ﭘﺪﺭﺍﻧﺸﺎﻥ، ﻳﺎ ﭘﺪﺭﺍﻥ ﺷﻮﻫﺮﺍﻧﺸﺎﻥ، ﻳﺎ ﭘﺴﺮﺍﻥ ﺧﻮﺍﻫﺮﺍﻧﺸﺎﻥ، ﻳﺎ ﺯﻧﺎﻧﺸﺎﻥ، ﻳﺎ ﻣﻤﻠﻮﻛﺎﻥ، ﻳﺎ ﺩﻳﻮﺍﻧﮕﺎﻥ ﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﻠﻪ، ﻳﺎ ﻛﻮﺩﻛﺎﻥ ﻏﻴﺮ ﻣﻤﻴّﺰ) ) (۱) ۱-ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺣﺠﺎﺏ، ﺻﺤﻔﻪ 138 - 137 داستان های استاد مرتضی مطهری ‌‌‌‌🆔 @zohoor_iran
هدایت شده از مجتبی یامینی
3.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عاشقانه و دلبری های مولانا❤️🌸♥️ ✍مجتبی یامینی @mojtaba_yamini_313
لقمان حکیم به فرزند فرمود : ای جان فرزند ، هزار حکمت آموختم که از آن چهارصد انتخاب کردم و از چهارصد ، هشت کلمه برگزیدم که جامع جمیع کلمات حکمت است. فرزندم دو چیز را هیچ وقت فراموش مکن : خدا را و ، مرگ را دو چیز را همیشه فراموش کن : . خوبی که به هر کسی کردی . بدی که هرکس با تو کرد و چهار چیز را نگهدار : . در مجلسی که وارد شدی زبان را . بر سر سفره ای که وارد شدی شکم را . بر در خانه ای که وارد شدی چشم را . بر نماز که ایستادی دل را ‌‌‌‌🆔 @zohoor_iran
🌼داستان کوتاه ✍️در اصول کافی آمده است که از امام صادق علیه السَّلام درباره عقل سؤال شد. ایشان فرمودند: عقل چیزی است که به وسیله آن خداوند عبادت شود و بهشت به دست آید. راوی گوید: گفتم پس آنچه در معاویه بود چه بود؟ گفت: آن نیرنگ است و از شیطان، هر چند شبیه عقل است ولی عقل نیست. به یاد داشته باشیم آنچه که انسان‌های نیرنگ‌باز و دغل‌کار چه در معاملات و چه در دوستی با انسان می‌کنند برگرفته از عقل آن‌ها نیست بلکه منشا آن خواطری است که شیطان بر آنان وارد می‌کند چون عقل امری الهی‌ است و جز درست در آن اندیشه نمی‌شود. یک قمارباز با عقل خود در قمار نمی‌برد بلکه با خواطر شیطانی برنده می‌شود. کسی که مکر بر کسی می‌کند از عقل خود استفاده نمی‌کند بلکه این خاطر شیطان است که به او مکر و ترفند می‌دهد. پس مراد از عقل در قرآن، فقط عقلی است که اندیشه در خلقت خدا و حکمت او کند. کسی که در کسب و کاری مثل بازار بورس موفق شده است با نیرنگ حاصل از خواطر شیطانی موفق شود، این کار از عقل او نشأت نگرفته است و برخی که ادعا می‌کنند فلانی عقل داشت که در فلان کسب موفق شد به هیچ‌وجه این ادعا مبنای توحیدی ندارد. علت روشن بر این ادعا آن است که نتیجه عقل باید روشن و برای همگان یکسان باشد. مثال، کسی که عقل می‌کند و با والدین خود با احترام رفتار می‌کند باید نتیجه‌ عملش با کس دیگری که چنین می‌کند یکسان باشد و هر دو صاحب روزی و فرزند صالح شوند که در عمل چنین می‌شود. پس اینجا می‌شود عقل و اندیشه کرد چون اصول تعقل و نتیجه آن مشخص است. ولی کسی که در بورس سهم شرکتی را دارد هیچ مبنای مشخصی بر تعقل نیست که بداند فردا چه اتفاقی در جهان سیاست و اقتصاد می‌افتد تا تصمیم درستی بگیرد. مثال،‌ کسانی که در بورس سود می‌کنند شرکت‌هایی هستند که با نیرنگ خود در قالب عرضه و تقاضا گاهی قیمت را پایین می‌آورند تا مردم سهم خود بفروشند و آنان بخرند و سود کنند و گاهی قیمت را بالا می‌برند تا سهم خود به همان مردم بفروشند و سود کنند. چنانچه یک قمارباز هرگز با عقل خود کار نمی‌کند بلکه با ترفندی از خواطر شیطانی سعی در بردن حریف دارد و یک قمارباز هر اندازه پلید و مکار باشد در تصرف بیشتر شیطان برای خواطر زدن برای بردن است، چون شیطان همیشه درصدد سود رساندن در کسب حرام به رفیق خود است تا او را بیشتر در این امر تشویق به موفقیت و حرکت به جلو کند. ‌‌‌‌🆔 @zohoor_iran
✍حضرت فاطمه زهرا سلام اللّه علیها: ، شما را کجا به بیراهه می‌برند؟ درحالی که کتاب خدا (قرآن) میان شماست، امور قرآن آشکار است، احکامش درخشان است و نشانه‌های آن فروزنده. 📚 (از خطبه فدکیه) - بحارالأنوار  ج۲۹ ص۲۲۰ ‌‌‌‌🆔 @zohoor_iran
✅طمع، عزت را از انسان می‌گیرد ✍عارف معروفی به مسجدی رفت كه دو ركعت نماز بخواند. کودکان در آن مسجد درس می‌خواندند و وقت نان‌خوردن كودكان بود. دو كودک نزدیک عارف نشسته بودند. یكی پسر ثروتمندی بود و دیگری پسر فقیری. در زنبیل پسر ثروتمند پاره‌ای حلوا بود و در زنبیل پسر فقیر نان خشک. پسر فقیر از او حلوا خواست. آن كودک گفت: اگر خواهی كه پاره‌ای حلوا به تو دهم، سگ من باش و چون سگان بانگ كن. آن بیچاره بانگ سگ كرد و پسر ثروتمند پاره‌ای حلوا بدو داد. بار دیگر بانگ می‌كرد و پاره‌ای دیگر می‌گرفت. همچنین بانگ می‌كرد و حلوا می‌گرفت. عارف در آنان می‌نگریست و می‌گریست. كسی از او پرسید: ای شیخ! تو را چه رسیده كه گریان شده‌ای؟ عارف گفت: نگاه كنید كه طمع‌كاری به مردم چه رسانَد. اگر آن كودک بدان نان تهی قناعت می‌كرد و طمع از حلوای او برمی‌داشت، سگ همچون خویشتنی نمی‌شد. ‌‌‌‌🆔 @zohoor_iran
حاج اسماعیل_دولابی (ره) : ✍ از بلاها فرار نکن سفارشی مال خودته گاهی خدا یک کاری را مخصوص شما آفریده است. یک بچّه ی ناجوری به تو داده است،یک زن ناجور داده است،یک پدری داده است که خیلی خوش اخلاق نیست،یک چیز ناجور به تو داده است؛ با تو کار دارد. یا بر عکسش،یک چیز جور به تو داده است،باز با تو کار دارد. یک معصومی را در خانه ات گذاشته است. اگر حقّ او را ادا کنی کارَت بالا می گیرد. خلاصه اش در امتحان ها چیزهای ارزشمند خوابیده است.حواست را جمع کن تا ان شاءالله از عهده امتحان مافوق خودت برآیی. اینکه زیردست خودت را کمک می کنی خوب است،امّا فرمان بالادست هایتان را بردن است که سخت است.ان شاءالله آن ها را فرمان ببرید و از زیرکار در نروید، ضرر نمی کنید. 📚طوبای محبّت/کتاب ششم ‌‌‌‌🆔 @zohoor_iran
هدایت شده از مجتبی یامینی
8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
احساس خوشبختی دارین ؟ ✍مجتبی یامینی @mojtaba_yamini_313
1.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کاری ساده ای که عذاب قبر را از بین‌میبرد 🎙استاد عالی ‌‌‌‌🆔 @zohoor_iran