eitaa logo
ظهور نزدیک است
1.8هزار دنبال‌کننده
61.4هزار عکس
62.9هزار ویدیو
1.3هزار فایل
گلچینی از بهترین مطالب #مهدوی #ولایی #شهدایی #سیاسی #معنوی #معرفتی #تربیتی کانال شهدایی ما👈 @ba_shaheidan کانال قصه های شهداء 👈 @Ghesehaye_shohada
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشاور عالی وزیر بهداشت پروفسور اکبری می گوید: با وجود اینکه تام الاختیار بودم اما حریف دو مساله نشدم: علت غربالگری هم درآمدهای نجومی در پس پرده این صنعت شوم بود...
9.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نطق دکتر منان رئیسی درباره تعطیلی‌های مستمر و قطعی مکرّر برق مردم شریف ایران! اگر میخواهید بدانید که چرا در قبال تعطیلی‌‌های مستمر کشور و قطعی مکرّر برق هیچ کس پاسخگو نیست این نطق دو دقیقه‌ای را مشاهده بفرمایید.
هشت توصیه امام هشتم برای روزهای آخر 👌 🔸اباصلت می‌گوید: در آخرین جمعه شعبان خدمت امام رضا علیه‌السلام رسیدم. فرمود: ای اباصلت، بیشترِ ماه شعبان سپری شده و امروز آخرین جمعه شعبان است، پس در روزهای باقیمانده کوتاهی‌های روزهای گذشته را جبران بکن و باید به آنچه برایت مهم است اقدام کنی: ۱. زیاد دعا کن. ۲. زیاد استغفار کن. ۳. زیاد قرآن تلاوت کن. ۴. از گناهانت به درگاه خدا توبه کن تا خالصانه به ماه خدا وارد شوی. ۵. هر امانتی که گردنت هست ادا کن. ۶. تمام کینه‌هایی که در دلت نسبت به مؤمنان داری، از دل بیرون کن.✋ ۷. هر گناهی که به آن مبتلا هستی از آن دست بکش و تقوای خدا پیشه کن و در آشکار و پنهان بر خدا توکل کن... ۸. و در روزهای باقیمانده این ماه بسیار بگو: اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِیمَا مَضَی مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ... خداوندا اگر در روزهای گذشته شعبان ما را نیامرزیدی، پس در روزهای باقیمانده بیامرز... 📚 عیون اخبار الرضا علیه السلام ج۲ ص۵۱ 📚 بحارالانوار ج ۹۴ ص۷۳
| مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای شورای سیاست‌گذاری همایش بین‌المللی تفسیر تسنیم. ۱۴۰۳/۱۲/۴ 💠درباره شخصیت آیت‌الله جوادی آملی 🔰به نظر من حوزه واقعاً وام‌دار آیت‌اللّه آقای جوادی است؛ 📌ایشان کار بزرگی انجام دادند ✅اینکه انسان از یک جای کوچکی شروع کند تفسیر قرآن را و چهل سال آن را ادامه بدهد، ⭕️کار آسانی نیست ✅اینکه انسان مبتهج به این کار باشد، خیلی باارزش است 🌟ایشان میگفتند این یک «المیزان» امروز است 👌واقعش هم همین‌جور است 👆این کار ♦️هم از کارهای فلسفی ایشان ♦️هم کارهای عرفانی ایشان ♦️و هم از کارهای فقهی ایشان مهم‌تر و والاتر است. ❇️خداوند ان‌شاءاللّه به ایشان اجر بدهد، ❇️عمر ایشان را طولانی کند و ✨این نشاطی را که موجب شد ایشان بتوانند این کار را در این مدت طولانی ادامه بدهند، ❇️ان‌شاءاللّه خداوند در ایشان حفظ کند 💠درباره تفسیر تسنیم ◀️تفسیر تسنیم جزو افتخارات شیعه و جزو افتخارات حوزه است 🔺تفسیر به معنای خاصّ خودش در این کتاب خیلی خوب انجام گرفته 🔺آیه تبیین شده 🔺قوت تفکر عقلانی مؤلّف کمک کرده که ⏪برخی از مفاهیم ظریف، لطیف و دست‌نیافتنی در آیات، فهمیده بشود. 📌این تفسیر واقعاً سرشار از مطالب دانستنی‌ای است که میشد اینها را انسان ندیده بگیرد ◀️همان سبک کاری که مرحوم آقای طباطبائی در المیزان انجام دادند 🔺تحت عنوان بحث فلسفی یا بحث مثلاً اجتماعی؛ 📖منتها این، در سطح عظیمِ این تفسیر بزرگ، گسترده است 👈اگر بنا باشد مباحث غیر تفسیری را از این کتاب استخراج کنند و جمع کنند، 💎خودش یک دایرةالمعارف میشود 🔍برای اینکه این استفاده خوب انجام بگیرد، 📝این تفسیر احتیاج دارد به یک فهرست فنّی کامل 💠درباره پرداختن به تفسیر قرآن در حوزه‌های علمیه ⭕️انصافاً حوزه‌های مختلف ما، در طول زمان، خیلی کم‌کاری در مقوله تفسیر قرآن داشته‌اند ❇️مجاهدت بزرگ را مرحوم آقای طباطبائی کرد 🔺با اینکه هیچ معمول نبود، ایشان آمدند درس تفسیر شروع کردند ♦️همین، مبدأ توجه به قرآن و مفاهیم قرآنی و مانند اینها در حوزه شد 🔻قبل از ایشان، در حوزه‌ قم هم خبری نبود، 🔻در حوزه‌ نجف هم به طریق اولیٰ خبری نبود 👈نتیجه این میشد که علمای بزرگ و معروف ما خیلی اوقات با مفاهیم قرآنی آشنایی نداشتند 🔻بنده قبل از انقلاب به طلبه‌ها میگفتم وضع حوزه‌ی ما این‌جوری است که 📍از «بدان‏ ایّدك اللّه» که شروع میکنیم تا وقتی اجازه‌ی اجتهاد میگیریم، ◀️در طول این سالها، میتوانیم حتی یک بار احتیاج پیدا نکنیم 🔺به اینکه بلند شویم از روی طاقچه قرآن را برداریم نگاه کنیم! ⚠️این عیب حوزه است ✅خب، حالا راه افتاده 📖میگویند دویست درس تفسیر در حوزه هست! 👌این بسیار خوب است، یعنی یک مژده‌ای است؛ بنده این را نمیدانستم 🔰منتها کاری کنید که این مراجعه‌ به تفسیر و درس تفسیر یک فرهنگ باثبات بشود 🔍مراجعات برادران اهل سنّت به قرآن خوب است، 🔺منتها آنها هم حالا یا بیش از تفسیر یا لااقل به قدر تفسیر، ♦️به مسائل حاشیه‌ای کم‌اهمّیّت قرآن پرداخته‌اند 💡مسئله‌ قرآن، فهم آیات کریمه‌ قرآن است 🚨که خب در این زمینه ما انصافاً کم‌کاریم و در شیعه این کار کم انجام گرفته؛ ✅بحمداللّه امروز این کار احیا شد. 🌟میشود تفسیر تسنیم را سر دست گرفت و 👆نشان داد به دنیای اسلام که ما این را داریم 🌐یکی از کارهای لازم، ترجمه‌ عربی تفسیر تسنیم است ❇️اگر چنانچه خوب از آب دربیاید، تفسیر، انتشارِ سریع پیدا خواهد کرد ♻️یعنی در حوزه‌های عربی، این زود رواج پیدا خواهد کرد ✍️مردمان صاحب فکر هم هستند که استفاده میکنند ♦️دست به دست در دنیای اسلام ان‌شاءاللّه میگردد 🙏تشکر میکنیم از خداوند متعال که این توفیق را به آقای جوادی داد که این کار را انجام دادند 🌺تشکر میکنیم از آیت‌اللّه آقای جوادی که این زحمت را کشیدند 🌺تشکر میکنیم از شماها که دنباله‌ این کار را گرفتید، تحقیق کردید و کار کردید 🍀ان‌شاءاللّه امیدواریم که همه،‌ اجر و ثواب دنیوی و اخروی خودتان را ببرید 💻 Farsi.Khamenei.ir
⭕️وقتی کرونا اومد ذهن همه ایرانیا پُر بود از این مطالب: "وضعیت کرونایی ایران یکی از بدترین‌ها و آمار مرگ‌ومیر در آن جزو بالاترین‌های جهان و فاجعه‌بار"! حالا بعد از دو سال آمارهای واقعی منتشر شدن: ایران ۷ میلیون و خورده‌ای ابتلا آلمان ۳۸ ژاپن ۳۳ کره جنوبی ۳۴ فرانسه ۴۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله بهجت فرمودند: در آخرالزمان همه هلاک می‌شوند الا کسانی که در قنوت نماز ...
▫️السَّخَاءُ مَا کَانَ ابْتِدَاءً، فَأَمَّا مَا کَانَ عَنْ مَسْأَلَة فَحَیَاءٌ وَتَذَمُّمٌ 🟠سخاوت آن است كه تو آغاز كنى، زيرا آنچه با درخواست داده مى شود يا از روى شرم و يا از بيم شنيدن سخن ناپسند است. ✍ سخاوت را این گونه تفسیر کرده اند: حالت و فضیلتى درونى است که انسان را به بذل مال به مستحقان و نیازمندان بدون عوض وا مى‌دارد. بر این اساس اگر کسى درخواستى کند و از آبروى خود به وسیله درخواست مایه بگذارد، آنچه سخاوتمندانه مى‌بخشد در واقع عوض آبروى اوست و به راحتى نمى توان نام آن را سخاوت گذاشت. و نیز بخشش که پس از درخواست صورت مى‌گیرد ممکن است بدین سبب باشد که اگر بخشش نکند، درخواست کننده و یا مردمى که از آن آگاهى مى‌یابند او را نکوهش و مذمت کنند، بنابراین بخشش در برابر نجات از مذمت مردم واقع شده است و بدون عوض نیست و به تعبیر عموم مردم براى رودربایستى است. بنابراین سخاوت خالص و حقیقى آن است که انسان پس از آگاهى بر نیازمندى افراد آبرومند، در حل مشکل آنها به صورت پنهانى بکوشد و نیازى به سؤال نباشد. 📘 @nahjol_balagheh
 دعای جوشن کبیر (متن عربی)      اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ یَا اللَّهُ یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ یَا کَرِیمُ یَا مُقِیمُ یَا عَظِیمُ یَا قَدِیمُ یَا عَلِیمُ یَا حَلِیمُ یَا حَکِیمُ سُبْحَانَکَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ  ۲ یَا سَیِّدَ السَّادَاتِ یَا مُجِیبَ الدَّعَوَاتِ یَا رَافِعَ الدَّرَجَاتِ یَا وَلِیَّ الْحَسَنَاتِ یَا غَافِرَ الْخَطِیئَاتِ یَا مُعْطِیَ الْمَسْأَلاتِ یَا قَابِلَ التَّوْبَاتِ یَا سَامِعَ الْأَصْوَاتِ یَا عَالِمَ الْخَفِیَّاتِ یَا دَافِعَ الْبَلِیَّاتِ  ۳ یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ یَا خَیْرَ الْفَاتِحِینَ یَا خَیْرَ النَّاصِرِینَ یَا خَیْرَ الْحَاکِمِینَ یَا خَیْرَ الرَّازِقِینَ یَا خَیْرَ الْوَارِثِینَ یَا خَیْرَ الْحَامِدِینَ یَا خَیْرَ الذَّاکِرِینَ یَا خَیْرَ الْمُنْزِلِینَ یَا خَیْرَ الْمُحْسِنِینَ
84.09.09.mp3
5.15M
💠 بیانات مرحوم حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت ره 📖_الْمُنافِقينَ ... وَٱتَّبِعۡ مَا يُوحَىٰٓ إِلَيكَ مِن رَّبِّكَۚ ⬅️ و در مقابل که از طرف خدا میآمد داشتند که در مقابل وحی بود خدا به میفرماید از آنها متابعت نکن ⬅️ در مقابل وحی قابل نیست و نباید با هم شود با اینکه 1400 سال گذشته با این همه ترقی علمی باز هم و و میکند تا کنند 📌گاهی حرف مقابل وحی نیست و است اشکال ندارد آن را پیروی کنیم
0022 پرسش و پاسخ5.mp3
4.26M
🔊 پرسش و پاسخ از مرحوم حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت ره آیا مردم ربطی به دارد ✅ به طور و ستم بله .... ❓ بازی کردن در روح دارد ❓آیا ممکن است قرآن با آیات قرآن داشته باشند ✅نخیر ندارند، منتهی فهم اشخاص مختلف است... ❓# در آیه ‏ ، مقام رب یعنی چه خدا مقام و بودن را دارد در قرآن یعنی چه و که میگویند هر دو مثل هم است
کتاب گفتارهای عاشورایی سید حسن نصرالله گردآوری و ترجمه: سید حسین مرکبی 📝 متن یادداشت اول: بسم رب الحسین سید حسن نصرالله افتخار و آبروی اسلام و تشیع است. او روزی شهید خواهد شد. کاش من آن روز نباشم. شهریور ۹۴ 📝 متن یادداشت دوم: باسمه تعالی امشب چشمم به این کتاب افتاد و دیروز سید حسن نصرالله دفن شد. خوشا به حالش و کاش نوبت ما هم برسد. 📆تاریخ یادداشت اول: شهریور ۹۴ 📆تاریخ یادداشت دوم: ۱۴۰۳/۱۲/۶