eitaa logo
ظهور نزدیک است
1.7هزار دنبال‌کننده
61.6هزار عکس
63.1هزار ویدیو
1.3هزار فایل
گلچینی از بهترین مطالب #مهدوی #ولایی #شهدایی #سیاسی #معنوی #معرفتی #تربیتی کانال شهدایی ما👈 @ba_shaheidan کانال قصه های شهداء 👈 @Ghesehaye_shohada
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶🔸 سعی کنید حتما هر شب این مستند رو ببینید و به جوانانتون نشون بدید. خیلی وقت ها آدم با دیدن اولیاء الهی قدم های زیادی در خودسازی جلو میره....
۱۳ فروردین ۱۴۰۱
🔹اولین اثر ذکر و رحمت و مغفرت خدا چه باید باشد؟؟ ✅ در متن زندگی باید به خدا رسید ما ماه مبارک رمضان را ماه استغفار می‌دانیم، ماه رحمت خدا می‌دانیم، ماه ذکر می‌دانیم 🌸و اولین اثر ذکر و رحمت و مغفرت پروردگار عالم را باید اصلاح زندگی خودمان بدانیم و ببینیم و به دیگران نشان دهیم.✅ 🌺در متن زندگی باید به خدا رسید. 💢 و در چنین فضایی یک آرزو بیشتر نمی‌شود داشت و آن اینکه: «خدایا زندگی مؤمنان را رونق ببخش! ✅خدایا کسی از مؤمنان را دچار معیشت ضنکا قرار نده!» 🔴 البته وقتی کسی مؤمن شد و به ذکر خدا پرداخت، 👈این‌طور نیست که دیگر سختی و مشکلی نداشته باشد، 💢سختی‌هایی دارد منتها سختی‌های قشنگ، 💠شیرین و نشاط‌آفرین! ◀یعنی آن سختی‌ها دیگر از نوع «مَعیشَةً ضَنْکاً» نخواهد بود. ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @Tanhamasirkerman
۱۳ فروردین ۱۴۰۱
10.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️🌷 بخشی از زندگینامه عارف واصل حضرت آیت الله بهجت 🔷 کودکی و نوجوانی این عارف بزرگ... 📷 بخش اول مستند آن مرد بسیار....
۱۳ فروردین ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۳ فروردین ۱۴۰۱
صفحه ۳۷۴ مصحف شریف سوره مبارکه شعراء 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
۱۳ فروردین ۱۴۰۱
4_5895448156904097724.mp3
2.04M
🔸ترتیل صفحه 374 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام ماهور 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
۱۳ فروردین ۱۴۰۱
قرآن ترجمه المیزان سوره 26 سوره مبارکه الشعراء صفحه 374 كَذَّبَتْ قَوْمُ لُوطٍ الْمُرْسَلِينَ (160) قوم لوط رسولان را تکذيب کردند. (160) إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ لُوطٌ أَلَا تَتَّقُونَ (161) آن گاه که برادرشان لوط به آنان گفت: آيا تقوا پيشه نمى کنيد؟ (161) إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (162) همانا من براى شما فرستاده اى امين هستم. (162) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (163) پس از خدا پروا داشته باشيد و از من اطاعت کنيد. (163) وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ ۖ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ (164) و من براى اين [رسالت] هيچ مزدى از شما طلب نمى کنم، مزد من جز برعهده خداوندگار جهانيان نيست. (164) أَتَأْتُونَ الذُّكْرَانَ مِنَ الْعَالَمِينَ (165) آيا از ميان مردم جهان با مردان آميزش مى کنيد. (165) وَتَذَرُونَ مَا خَلَقَ لَكُمْ رَبُّكُمْ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ ۚ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ عَادُونَ (166) و آنچه را خدا از همسرانتان براى شما آفريده است رها مى سازيد؟ [براى اين کار توجيهى نداريد ]بلکه شما قومى تجاوزکاريد. (166) قَالُوا لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ يَا لُوطُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمُخْرَجِينَ (167) گفتند: اى لوط: اگر [از اين روش] دست برندارى حتماً تبعيد خواهى شد. (167) قَالَ إِنِّي لِعَمَلِكُمْ مِنَ الْقَالِينَ (168) [لوط] گفت: همانا من از عمل شما به شدّت متنفّرم. (168) رَبِّ نَجِّنِي وَأَهْلِي مِمَّا يَعْمَلُونَ (169) پروردگارا! مرا و خانواده ام را از آنچه اينان مى کنند نجات بده. (169) فَنَجَّيْنَاهُ وَأَهْلَهُ أَجْمَعِينَ (170) پس او و خانواده اش را همگى نجات داديم. (170) إِلَّا عَجُوزًا فِي الْغَابِرِينَ (171) مگر پيرزنى (زن لوط) را [که] در باقى ماندگان [بود]. (171) ثُمَّ دَمَّرْنَا الْآخَرِينَ (172) سپس ديگران را ريشه کن کرديم. (172) وَأَمْطَرْنَا عَلَيْهِمْ مَطَرًا ۖ فَسَاءَ مَطَرُ الْمُنْذَرِينَ (173) و بارانى [از سجّيل] بر آنان بارانديم پس چه بد بود باران [عذاب] اخطارشدگان! (173) إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً ۖ وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (174) بى شک در اين [حادثه] نشانه اى [بزرگ] وجود دارد، و بيشتر آنان مؤمن نبودند. (174) وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (175) و همانا پروردگار تو آن عزّتمند و صاحب رحمت است. (175) كَذَّبَ أَصْحَابُ الْأَيْكَةِ الْمُرْسَلِينَ (176) مردم <اَيکه> رسولان را تکذيب کردند. (176) إِذْ قَالَ لَهُمْ شُعَيْبٌ أَلَا تَتَّقُونَ (177) آن گاه که شُعيب به آنان گفت: آيا تقوا پيشه نمى کنيد؟ (177) إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (178) همانا من براى شما فرستاده اى امين هستم. (178) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (179) پس، از خدا پروا داشته باشيد و از من اطاعت کنيد. (179) وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ ۖ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ (180) و من براى اين [رسالت] هيچ مزدى از شما طلب نمى کنم، مزد من جز به عهده خداوندگار جهانيان نيست. (180) ۞ أَوْفُوا الْكَيْلَ وَلَا تَكُونُوا مِنَ الْمُخْسِرِينَ (181) پيمانه را کامل بدهيد و از کم دهندگان نباشيد. (181) وَزِنُوا بِالْقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِيمِ (182) و [کالاها را] با ترازوهاى درست وزن کنيد. (182) وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءَهُمْ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ (183) و از اشياى مردم [و حقوق آنان] نکاهيد و در زمين به فسادگرى نکوشيد. (183) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
۱۳ فروردین ۱۴۰۱
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۷۴ 🌷 یکی از مراحل نهی از منکر: می دانیم که یکی از فروع دین، «نهی از منکر» است. بر اساس این وظیفه، هیچ مسلمانی حق ندارد در برابر کارهای زشت بی تفاوت باشد و باید در مقابل آن موضع بگیرد. البتّه نهی از منکر، سه مرحله دارد که یکی از آنها در هر حالی بر تمام مسلمانان واجب است؛ ولی دو مرحله‏ ی دیگر با وجود شروطش واجب می شود: 1ـ مرحله‏ ی قلبی؛ 2ـ مرحله‏ ی زبانی؛ 3ـ مرحله‏ ی عملی. در مرحله‏ ی قلبی، انسانِ باایمان با دیدن یا شنیدن یک گناه و کار زشت، از آن کار احساس تنفّر می کند. روشن است که برای داشتن این احساس، نیازی به سخن گفتن یا انجام کاری نیست؛ بلکه انسان با مشاهده‏ ی نافرمانی خدا، ناخودآگاه احساس بدی پیدا می کند. این مرحله هرچند به چشم دیگران نمی آید، سرچشمه‏ ی دو مرحله‏ ی بعد ـ یعنی مراحل زبانی و عملی ـ است؛ زیرا کسی که در دل از کاری بدش نیاید، نمی تواند دیگران را از آن نهی کند، و اگر هم بکند، کاری ساختگی و بی ثمر کرده است. در این آیه‏ می خوانیم که حضرت لوط به قوم گنهکار خویش فرمود «من از کار زشت شما بسیار متنفّرم»، و بدین وسیله به آنان اعلام کرد که با تمام وجود از گناهانشان تنفّر دارد. علاوه بر قرآن کریم، پیشوایان معصوم ما نیز تأکید فراوانی بر لزوم تنفّر قلبی از گناه و کار زشت کرده اند؛ چراکه بر اساس روایات، ناراحت نبودن از نافرمانی خدا و خشنودی از آن، باعث شریک شدن انسان در آن می شود. در روایتی از امام رضا می خوانیم: «هر کس در هنگام انجام کاری حضور نداشته ولی از آن خشنود باشد، مانند کسی است که حضور داشته و آن را انجام داده است.» در حدیث دیگری از امیر مؤمنان علی می خوانیم: «کسی که به کار گروهی راضی باشد، مانند کسی است که در آن گروه و همراه آنان بوده. و هر کس به کار باطلی دست بزند، دو گناه کرده است؛ یکی، گناه انجام دادن آن، و دیگری، گناه خشنودی از آن.» در روایتی پندآموز از امام صادق نقل شده که به یکی از شیعیان فرمود: «آیا شما گاهی در کوفه ساکن می شوید؟» آن شخص عرض کرد: «بله.» حضرت فرمود: «قاتلان امام حسین(ع) را پیش رویتان می بینید[و بی تفاوت می گذرید]؟» او عرض کرد: «فدایت شوم؛ دیگر هیچ کس از آنان باقی نمانده است.» امام(ع) فرمود: «پس تو فقط کسی را قاتل می دانی که [مستقیماً] کشته باشد یا در کشتن کمک کرده باشد؟ مگر نشنیده ای که خدا [در قرآن] به پیامبر فرموده است: «[به یهودیان] بگو: پیش از من، پیامبرانی با معجزات و دلایل روشن آمدند و معجزاتی را که شما اکنون از من می خواهید نیز آورده بودند. اگر راست می گویید، چرا آنان را کشتید؟» سپس امام فرمود: «یهودیان زمان محمّد کدام پیامبر را کشته بودند؛ در حالی که بین محمّد و عیسی ، پیامبری نبود. آنان فقط بدین علت قاتل شمرده شدند که به کشته شدن پیامبران گذشته[توسّط پدرانشان] راضی بودند [و بسیاری از کوفیان نیز هم اکنون به کشتن امام حسین توسّط پدرانشان راضی هستند].» در جهان امروز نیز بسیاری از مردم مظلوم در گوشه و کنار دنیا از سوی دولت های متجاوز مورد ظلم و ستم قرار می گیرند. از این رو بر همه‏ ی مسلمانان و عدالت خواهان جهان لازم است که از ظلم ستمگران در هر جای دنیا ابراز تنفّر کنند. 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
۱۳ فروردین ۱۴۰۱
۳۱ نهج‌البلاغه 📌قسمت۱۱۷ ❣امیرالمومنین علیه السلام در اين بخش از وصيّت نامه مى فرمايند: ✨لا تُضِيعَنَّ حقَّ أخيكَ اتّكالاً على ما بينَك و بينَه 💠«هيچ گاه به اعتماد رفاقت و يگانگى که بين تو و برادرت است حق او را ضايع مکن» ✍اشاره به اينکه هميشه برادران از يکديگر انتظار دارند که به حقوقشان احترام گذارده شود. اگر خلاف آن را ببينند پايه هاى اخوت متزلزل مى گردد; ولى متاسفانه افرادى هستند که بر خلاف اين فکر مى کنند و گمان دارند اگر حق برادر و دوستان و نزديکان را ناديده بگيرند مهم نيست و قابل گذشت است. ✔️در حالى که اين اشتباه بزرگى است، زيرا اين گونه بى مهرى ها اگر فوراً اثر نگذارد تدريجاً همچون موريانه پايه هاى محکم اخوت را مى خورد و سست مى کند. 📝ادامه دارد.... ┏━━━🍃🌹🍃━━━┓ @nahjol_balagheh ┗━━━🍁━━
۱۳ فروردین ۱۴۰۱
غبطه و حسد.mp3
2.4M
◽️الْعَجَبُ لِغَفْلَةِ الْحُسَّادِ، عَنْ سَلاَمَةِ الاَْجْسَادِ! 🔴«در شگفتم كه چگونه حسودان از سلامتى خويش غافل اند» 📘 🎤آیت الله جوادی 🍁🌾🍁🌾🍁 🦋کانال نهج‌البلاغه🦋 @nahjol_balagheh
۱۳ فروردین ۱۴۰۱
19_Doa8_j5_P1_Panahe_Emame_Sajad_Be_Khodavand_Dar_Pasdari_Az_Hoghoghe.mp3
2.86M
💎پناه امام سجاد(ع) به خداوند در پاسدارى از حقوق مردم 💢شرح دعاى ٨ صحيفه سجاديه 🎤استاد محمدعلى ◽️الذلیل عندى عزیز حتى آخذالحق له و القوى عندى ضعیف حتى آخذالحق منه 🔴ناتوان ستمدیده در نظر من, عزیز است تا حقش را بگیرم و زورمند ستمگر نزد من, حقیر و ضعیف است تا حق دیگران را از او بستانم. 📘 🍁🌾🍁🌾🍁 🌷کانال نهج‌البلاغه🌷 @nahjol_balagheh
۱۳ فروردین ۱۴۰۱
💥 وَ إصدارُ السُّهمانِ علی أهلِها. فَبادِروا ٱلْعِلمَ مِنْ قَبلِ تَصْوِیحِ نَبْتِهِ، وَمِنْ قَبلِ أنْ تُشْغَلُوا بأنْفُسِکُمْ عَنْ مُستَثارِ ٱلْعِلمِ مِنْ عِندِ أهْلِهِ، وٱنهَوْا عَنِ ٱلمُنکَرِ و تَناهَوْا عَنهُ، فَإنَّمَا أمِرتُمْ بِالنَّهيْ بَعدَ التَّناهِي! 💠«پس در فراگیری علم و دانش پیش از آنکه درختش بخشکد تلاش کنید، و پیش از آنکه به خود مشغول گردید از معدن علوم(اهل بیت علیهم السلام)دانش استخراج کنید. مردم را از حرام و منکرات بازدارید، و خود هم مرتکب نشوید، زیرا دستور داده شده اید که ابتدا خود محرمات را ترک و سپس مردم را بازدارید.» 📚 @nahjol_balagheh
۱۳ فروردین ۱۴۰۱