@Panahian_irPanahian-Clip-ModirKhooneKiye-64k.mp3
زمان:
حجم:
1.42M
🎵مدیر خونه کیه؟
🔻این کلیپ از جلسه پنجم مبحث "آخرین آمادگی برای ظهور" تهیه شده است.
#کلیپ_صوتی
@Panahian_ir
10.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ_صوت_مهدوی
🎼 #نماهنگ فوق العاده زیبا و دیدنی
💽 كاش ميشد ز سفر برگردى
🎤 #صابرخراسانى
#کانال در انتظار گل نرگس
@darentezar14
13.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 سلام، چاکرم، بفرما...(شرّت کم😳)
🔸 حقیقتی تلخ که پشت لبخندهایمان پنهان میکنیم!
#زندگی_تشکیلاتی #تصویری
@panahian_ir
10.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ_صوت_مهدوی
#نماهنگ فوق العاده زیبا و دیدنی
💽 كاش ميشد ز سفر برگردى
🎤 #صابرخراسانى
╭━━━⊰⚫️⊱━━━╮
||•🇮🇷 @marefat_ir
╰━━━⊰⚫️⊱━━━╯
3.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 #پناهیان_تنها_نیست
#شفافیت_مجلس
#مطالبه_حق
#حمایت_از_علیرضا_پناهیان
خلیل_موحدی
╭━━━⊰⚫️⊱━━━╮
||•🇮🇷 @marefat_ir
╰━━━⊰⚫️⊱━━━╯
⛔️ بازی با کلمات برای پیادهسازی سیاست خیابانی
«سعید حجاریان» از نظریهپردازان اصلاحات و دستگیرشدگان فتنه ۸۸ به تازگی در بخشی یادداشتی با عنوان «امکان و امتناع سیاستورزی در ایران» با اشاره به این جمله مهدی بازرگان در دادگاه نظامی در دوران پهلوی که گفته بود «ما آخرین گروهی هستیم که با زبان قانون با شما صحبت میکنیم» نوشت:
«این عبارت او در واقع، ناظر به پیدایش شرایط امتناع سیاست در ایران بود. چنانکه شاهد بودیم از آن مقطع به بعد، زبان گلوله و انقلاب جایگزین زبان سیاست شد. معالوصف، با توجه به تجربه تاریخی و شرایط اکنون لازم است هر کنشگر سیاسی سه پرسش اساسی را پاسخ گوید؛ الفـ آیا انتخابات در ایران ممکن است؟ بـ آیا اصلاحطلبی در ایران ممکن است؟ جـ آیا سیاستورزی در ایران ممکن است؟ فیالواقع باید پرسشها را از انتها به ابتدا پاسخ گفت.»
البته این اولین بار نیست که چنین اظهاراتی مطرح میشود. #فتنه88 و ماجرای کوی دانشگاه نیز بر اساس بازی با چنین کلماتی طراحی شدند و اکنون نیز حجاریان و همقطارانش در پی #سیاست_خیابانی هستند و تلاش میکنند مردم را علیه نظام اسلامی به خیابان بیاورند.
👈
⛔️ #شفافیت_آراء نمایندگان را همزمان با انتخابات آتی مجلس به رفراندوم بگذارید
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته بود ۱۹۵ نفر از نمایندگان طرح #شفافیت_آراء_نمایندگان را امضا کردند و فقط ۵۰ نفر به آن رای دادند. بنظرم مجلس هیچ گاه این طرح را تصویب نمیکند و دست خود را برای اخذ رانت از دولت خالی نمیگذارد.
منتها اگر بررسی کنیم که شفافیت آراء نمایندگان چه محاسنی دارد میتوان به تاثیر عمیق خلاء این طرح در فساد موجود در کشور پی برد. محاسنی از جمله:
۱) نمایندگان در قبال آراءشان مسئولند و مجبورند برای آراء خود تحلیل و دلیل داشته باشند. نمایندگان پس از رایگیری ها میتوانند مورد بازخواست قرار گرفته و مردم نیز با مقایسه شعارها و وعده های منتخبین خود، آنها را بهتر بشناسند.
۲) شفافیت نقطه مقابل پنهانکاری است. با این کار مقداری فضا برای افراد متظاهر و ریاکار بسته شده و چهره واقعی افراد مشخص گردیده و یا این افراد مجبور به همراهی با عدالتطلبان و حقگویان میشوند. در واقع تاحدود زیادی فضایی برای جولان دادن متظاهرین و ظهور و بروز ریاکاران وجود نخواهد داشت و هرچه هست علنی است. وقتی ۱۹۵ نفر اعلام میکنند با طرح شفافیت موافقند ولی تنها ۵۰ نفر به آن رای میدهند یعنی حداقل ۱۴۵ دروغگو در مجلس دارند به ریش ملت میخندند.
۳) امضای مخفی نمایندگان مانند سلاح سری و مخفیای شده است که نمایندگان با آن دولت را خفت کرده و مجبور به باج دهی میکنند بدون اینکه ردی از خود بجا بگذارند. رانت موجود در مجلس و بده بستانهای آن، خصوصا در زمان رایاعتمادها، استیضاحها وطرح سوالها چیزی نیست که پنهان باشد. پس گرفتن امضای استیضاح و طرح سوال، تبدیل به یک حربه برای تحت فشار قراردادن دولت توسط نمایندگان جهت تحمیل خواسته های آنان شده است.
۴) شفافیت آرا نمایندگان به شفافتر شدن امور اجرایی دولت منجر میشود.
قسمت زیادی از عملکردهای ضعیف دولت مربوط به تحمیل مدیران وابسته به نمایندگان مجلسی است که البته این کار سکوت آن نماینده مجلس در قبال ضعف عملکرد آن مدیر یا واحد را نیز بدنبال دارد چون پیشنهاد خود اوست.
و دولت نیز مجبور به تعامل با مجلس بوده و برای ادامه بدونحاشیه کار وزرا و مسئولین خود ضروری می داند بخش زیادی از نمایندگان مجلس را راضی نگه دارد.این طرح هرچند کم ولی تاثیر خوبی براین امر دارد.
۵) رغبت کمتر پیمانکاران به حضور در انتخابات ها
بده بستان و باجدهی که کمتر شود تاحدودی پیمانکاران کمتر دور و وَر نمایندگان جمع میشوند. افراد قدرتطلب و دین فروش کمتر میل به رفتن به مجلس پیدا کرده و مجلسی که نتواند خرج میلیاردی رفتن کاندیداها به مجلس را تامین کند اقبال کمتری برای حضور پیمانکاران گردنکلفت در کنار نمایندگان ایجاد میکند. البته این موضوع با این طرح بطور کامل حل نمیشود و نیاز به نظارت بیشتر برعملکرد نمایندگان مجلس است.
تصور کنید مجلسی که همه چیز در آن شفاف است و عملکرد نمایندگان که باید مانند عقاب ناظر بر عملکرد دولت باشد تحت نظارت دقیق باشد.
تصورش زیباست، ولی متاسفانه فرسنگها دور از واقعیت است...
این موضوع به این دلیل که اکثر نمایندگان با آن متضرر میشوند نمیتواند موضوعی باشد که در مجلس تصویب شده ویا بدان پرداخته شود.
از آنجایی که معاون حقوقی رئیس جمهور گفته است بررسیهایشان درباره رفراندوم روی میز جناب روحانی است، پیشنهاد میکنم رفراندوم در جایی که به نفع مردم و مصالح عمومی است بکار رود. میتوان با انتخابات مجلس آینده، این موضوع را به رای مردم گذاشت.
#رفراندوم_شفافیت_آراء
✍امید حاجی زاده
⛔️کانال آنتی نفوذ قم ، رصد فضای مجازی 👇
http://sapp.ir/antinofoozeqom
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس:
⛔️رای نیاوردن دو فوریت طرح شفافیت آراء نیاز به شفاف شدن دارد/ شفافیت باید از مجلس شروع شود
🔸امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس ، با اشاره به طرح شفافیت آرا نمایندگان که در صحن مجلس رای نیاورد اظهار داشت: شفافیت مطالبه مردم و مقام معظم رهبری و تنها راه نجات کشور هم این شفافیت است.
🔸 افرادی که از شفافیت فرار و سعی میکنند به آن تن ندهند میخواهند با پنهان کاری های خود بیت المال را غارت کنند و کارهای خود را میخواهند در خفا انجام دهند.
🔸شفافیت در امضا خوب است اما باید در عمل این شفافیت باشد و اینکه در مقابل فساد و قاچاق سکونت نکنیم.
🔸باید خود رای دادن و چگونگی رای دادن نیز شفاف باشد و مجلس باید شفافیت را از خود شروع کند. رای نیاوردن این طرح نیاز به شفاف شدن دارد.
🔸 آقای پناهیان مثل سایر مردم نیز حق مطالبه دارد و می تواند شفافیت را از نمایندگان بخواهد و حرف ایشان حرف درستی است، در همین حال باید جایگاه مجلس حفظ شود.
http://dana.ir/1521235
⛔️کانال آنتی نفوذ قم ، رصد فضای مجازی 👇
http://sapp.ir/antinofoozeqom