هدایت شده از ظهور نزدیک است
هدایت شده از ظهور نزدیک است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از ظهور نزدیک است
سلام
حدود 90 روز دیگه مونده تا #اربعین حسینی
از الان آماده بشین
اونهایی که پول ندارن گذرنامه ندارن و یا گذرنامه شون باید تعویض بشه از الان به فکر بشین
دلم روشنه امسال راه رسیدن نوکرها به ارباب بازه بازه
یامولاتنا یا #فاطمه_الزهراء 🌹أغثنا
بحق #علی أغثنا 😭
بحق #مهدی أغثنا 😭
قسم به معجر خاکی
قسم به روی کبود
قسم به حنجر اصغر
قسم به دستان بریده
خانوم خودتون یه اشاره بکنین تا به اشاره شما همه شرایط ظهور که #اربعین پیش زمینه ست مهیا بشه
خانوم یه نگاه هم به قلب سیاه و گنهکار من بندازین
عرق شرم بر جبین و سرم پایین و دست گداییم به سوی شما دراز
با گناه و خطا قلب نازنین پسرتون رو به درد آوردم
هیچ ندارم غیر از اینکه شما خاندان جلیل و کریم رو #دوست دارم
همین محبت شماست که از شر عذاب الهی در امان ماندم و مشمول رحمت خدا شدم
خانوم منو ببخشید
و با یک نگاه قلبم رو در حصار خودتون دربیارید...
دستم دراز و دلم امیدوار
بگیر از دلم یه سراغی
چه فراقی چه فراقی
من حرم لازمم دارم میمیرم 😭
🌹ظهور نزدیک است ....
گنجینه ای از بهترین مطالب #مهدوی #معنوی #معرفتی #سیاسی #ولایی #شهدایی #تربیتی 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c
#آدینه_رضوی_۳۱۱
📘📘📘انتظار عامیانه،عالمانه،عارفانه
انسانی که معترض نیست و مخالفتی با آنچه هست ندارد، بیشتر محافظه کار خواهد بود تا منتظر؛ و چه بسا از عدم تغییر اوضاع عالم، استقبال هم بکند. اعتراض و عدم رضایت به وضع موجود است که اندیشۀ انسان را برای یافتن وضع مطلوب فعال میکند؛ و احساس انتظــار را در دل او می رویاند. این اعتراض آنچنان در حرکت و حیات آدمی مؤثر است که نبودن آن برای انسان مردگی می آورد. آن قدر نفس وجود اعتراض به کمی ها و کژیها اهمیت دارد که مهم نیست اعتراض انسان به کسی هم تعلق بگیرد یا تنها به یک وضعیت بد معطوف باشد. مهم آن است که انسان، معترض باشد، چه مقصری برای آن بیابد، چه آن را ناشی از یک وضعیت طبیعی بداند. اعتراض پیش از آنکه حق طبیعی انسان باشد، طبیعتی است که به حق در فطرت انسان جاری شده است. غم زیبای یک اعتراض مقدس که خدا حق آن را به انســان داده است، منشأ پرواز روح به سوی مبدأ اعلاست.
🆔 @mahfa110
من از همه در راندهام، من راندهای واماندهام
یا خوانده یا ناخوانده ام اکنون منم مهمانِ تو
پای من از ره خسته شد،بال و پَرم بشکسته شد
هر در به رویم بسته شد جُز درگه احسانِ تو
گفتم مَنم در می زَنَم،گفتی به تو سر می زنم
من هم مُکرّر می زنم کو عهد و کو پیمانِ تو؟
سوی تو رو آورده ام ای خُم سبو آورده ام
من آبرو آورده ام کو لُطفِ بی پایانِ تو؟
🆔 @mahfa110
#شکرانه_رضوی_۱۵۰۰
امروز شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
اولین نشانه ی مؤثر بودنِ قدرشناسیِ شما، بهتر شدنِ احساستان نسبت به شرایط است، در این حالت مطمئن خواهید بود که راه حل های بسیار پیدا خواهد شد. پاسخِ مناسب به هر شرایط منفی که می خواهید آن را تغییر دهید، عبارت است از اینکه قدرشناسی تان را آنقدر بر آن موضوع متمرکز کنید تا احساس درونی تان بهتر شود. سپس خواهید دید که نیروی قدرشناسی دنیای اطرافتان را دگرگون خواهد کرد.
#خدایا_شکرت...
🆔 @mahfa110
#گوهرانه_رضوی_۱۵۰۰
امیرالمومنین امام على عليه السلام میفرمایند:
لا يُزَهِّدَنَّكَ فِى المَعروفِ مَن لا يَشكُرُ لَكَ، فَقَد يَشكُرُكَ عَلَيهِ مَن لا يَستَمتِعُ بِشَى ءٍ مِنهُ، وَقَد تُدرِكُ مِن شُكرِ الشّاكِرِ أكثَرَ مِمّا أضاعَ الكافِرُ ، واللّه يُحِبُّ المُحسِنينَ؛
تشكر نكردن ديگران از تو نبايد تو را به خوبى كردن بى رغبت سازد، زيرا كسى كه از آن نيكى كم ترين بهره اى نمى برد (يعنى خداوند) از تو قدردانى مى كند و از سپاسگزارى اين سپاسگزار به بيش از آن چيزى مى رسى كه فرد ناسپاس فرو گذاشته است و خداوند نيكوكاران را دوست دارد.
نهج البلاغه(صبحی صالح)، صفحه ۵۰۵، حکمت ۲۰۴
🆔 @mahfa110
صفحه ۹۷ مصحف شریف
سوره مبارکه نساء
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5938117965500122411.mp3
825.3K
🔸ترتیل صفحه ۹۷ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده
🔸مقام : بیات
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5938117965500122412.mp3
1.76M
🔸ترتیل صفحه 97 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام بیات
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
قرآن ترجمه المیزان
سوره 4
سوره مبارکه النساء
صفحه 97
۞ لَا خَيْرَ فِي كَثِيرٍ مِنْ نَجْوَاهُمْ إِلَّا مَنْ أَمَرَ بِصَدَقَةٍ أَوْ مَعْرُوفٍ أَوْ إِصْلَاحٍ بَيْنَ النَّاسِ ۚ وَمَنْ يَفْعَلْ ذَٰلِكَ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا (114)
در بسيارى از نجواهايشان هيچ خيرى نيست، مگر اينکه کسى که [در نجوايش ]به صدقه يا به کارى پسنديده يا اصلاحى ميان مردم امر کند، و هر کس براى طلب رضاى خدا چنين کند به زودى اجرى بزرگ به او خواهيم داد. (114)
وَمَنْ يُشَاقِقِ الرَّسُولَ مِنْ بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدَىٰ وَيَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ مَا تَوَلَّىٰ وَنُصْلِهِ جَهَنَّمَ ۖ وَسَاءَتْ مَصِيرًا (115)
و هر کس بعد از آنکه حق برايش روشن شد با پيامبر مخالفت کند و از راهى غير ار راه مؤمنان پيروى نمايد او را به همان وضعى که خود خواسته است وا مى گذاريم و وى را به آتش جهنّم مى سوزانيم، و چه بدسرانجامى است. (115)
إِنَّ اللَّهَ لَا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَٰلِكَ لِمَنْ يَشَاءُ ۚ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا بَعِيدًا (116)
همانا خدا اين [گناه ]را که به وى شرک ورزيده شود نمى آمرزد و غير از آن را بريا هر که بخواهد مى آمرزد، و هر کس به خدا شرک ورزد قطعاً به گمراهى دورى دچار شده است. (116)
إِنْ يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ إِلَّا إِنَاثًا وَإِنْ يَدْعُونَ إِلَّا شَيْطَانًا مَرِيدًا (117)
غير خدا نمى خوانند مگر موجوداتى بى اثر را، و نمى خوانند مگر شيطانى سرکش را. (117)
لَعَنَهُ اللَّهُ ۘ وَقَالَ لَأَتَّخِذَنَّ مِنْ عِبَادِكَ نَصِيبًا مَفْرُوضًا (118)
که خدا لعنتش کرده است. و [شيطان ]گفته است: قطعاً من از بندگان تو نصيبى معيّن خواهم گرفت. (118)
وَلَأُضِلَّنَّهُمْ وَلَأُمَنِّيَنَّهُمْ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُبَتِّكُنَّ آذَانَ الْأَنْعَامِ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ ۚ وَمَنْ يَتَّخِذِ الشَّيْطَانَ وَلِيًّا مِنْ دُونِ اللَّهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَانًا مُبِينًا (119)
و حتماً گمراهشان مى کنم و به آرزوها سرگرمشان مى سازم و امرشان مى کنم که گوش هاى دام ها را بشکافند و امرشان مى کنم که فطرت اِلهى را تغيير دهند. و هر کس بجاى خدا شيطان را ولّى خود بگيرد بى شک به زيانى آشکار دچار شده است. (119)
يَعِدُهُمْ وَيُمَنِّيهِمْ ۖ وَمَا يَعِدُهُمُ الشَّيْطَانُ إِلَّا غُرُورًا (120)
به آنان وعده مى دهد و به آرزوها سرگرمشان مى کند و شيطان جز از روى فريب به آنان وعده نمى دهد. (120)
أُولَٰئِكَ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَلَا يَجِدُونَ عَنْهَا مَحِيصًا (121)
اينان جايگاهشان جهنّم است و راه فرارى از آن نمى يابند. (121)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
نکته تفسیری صفحه ۹۷:
وعده های دروغ شیطان:
شاید همه ی ما تاکنون برای انجام یک کار بد وسوسه شده باشیم. ممکن است این وسوسه از سوی شخصی به ما القا شود؛ بدین صورت که او آن کار بد را برای ما خوب جلوه می دهد و از منافع و لذّت های آن سخن می گوید؛ گویی آن عمل، کاری بسیار خوب و پرمنفعت است. در این حال، دیگر سخنی از بدیها و زیان های آن مطرح نیست و کمکم دل انسان برای انجام آن نرم می شود. شاید هم این وسوسه از درون خود ما برخیزد. امیال و غرایزمان ممکن است ما را به انجام آن کار بد تشویق کند و آن را در نظر ما کاری پرمنفعت یا لذتبخش نشان دهد. بسیاری از جنایت ها، دزدی ها، خیانت ها، گناهان و... ، در پی همین حالت ایجاد می شود؛ یعنی «زیبا نشان دادن کاری زشت، و پرسود نشان دادن امری زیان بخش».
خداوند که از همه ی اسرار جهان و حالات ما باخبر است، در این آیه می فرماید که این وعده ی دروغ، از حیله های شیطان است. شیطان از زبان دیگران یا از درون انسان، او را وسوسه می کند و به او وعده میدهد که با انجام کار خلاف، به سودها و لذّتهای رؤیایی اش می رسد؛ امّا پس از انجام آن کار، یا حتّی پس از اقدام برای انجام آن، چنان او را در گرفتاری و بدبختی رها می کند که گاهی هیچ گونه ندامتی هم سودی نمیبخشد. داستان کربلا، نمونه ای بسیار روشن از این حقیقت است. بسیاری از قاتلان امام حسین(ع)، با وعده ی مقام و ثروت، به جنگ بهترین انسان روی زمین آمدند؛ ولی پس از آلوده شدن دستانشان به خون امام، به هیچیک از وعده ها نرسیدند و در زمانی کوتاه، همگی قصاص جنایتشان را چشیدند. شاید یزید بن معاویه، با دیدن سر امام حسین(ع) خیال می کرد که حکومتش برای ابد ادامه دارد و دیگر هیچ کس نمی تواند در برابر او کمر راست کند. به همین سبب، یک سال پس از واقعه ی عاشورا، با سنگدلی تمام دستور داد به مدینه حمله کنند، و تعرّض به جان و مال و ناموس مردم آن شهر را برای لشکریان خود تا سه روز آزاد اعلام کرد. یک سال بعد نیز به خانه ی خدا تاخت و آن را با منجنیق ویران کرد و به آتش کشید؛ ولی ناگاه دست اجل از آستین بیرون آمد و گلوی او را فشرد. به راستی چه احساسی در نهاد آن موجود پست وجود داشت که به این جنایات دست میزد؟ بی شک نفس سرکش او و اطرافیانش به وی وعده می دادند که به زودی امپراتور دنیا می شود و تا ابد در آن حکومت می کند؛ غافل از اینکه پس از سه سال حکومت ذلّتبار، به پرتگاه دوزخ سقوط کرد و تاکنون حدود چهارده قرن است که در عذاب الهی غوطه ور است و برای این درد و رنج، پایانی وجود ندارد. آری، این رسم شیطان است که انسان را با وعده های دروغین و آرزوهای دور و دراز به هلاکت و بدبختی می کشاند. به یاد داشته باشیم او دشمن ماست و برای دشمنی اش با ما سوگند خورده است.[1]
[1] - برگرفته از آیه 168 سورة بقره: انه لکم عدوّ مبین و آیه 82 سورة ص: قال فبعزّتک لاغوینهم اجمعین
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
ارتباط موفق_31.mp3
11.36M
#ارتباط_موفق ۳۱
💥روح قهر ، از جمله خُلقهایی است که ؛
بشدت خطرناک بوده و در انسان دافعهای شدید ایجاد میکند.
☜ از آنجا که ریشهی همهی انسانها مشترک است و هر عملی در حق دیگران، دقیقا چونان آینهای به خودمان برمیگردد؛
قهر با دیگران؛ بمعنای قهر با خودمان است !
با خود حقیقیمان..
🔥 به همین دلیل؛ قهر بیش از سه روز؛ مساوی است با خروج از دین !
#استاد_شجاعی 🎤
#استاد_رحیمپور_ازغدی
@Ostad_Shojae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 تفریح زیبای امیرالمؤمنین(ع)
🎧 این مکالمه سطح بالا را بشنوید.
#تصویری
@Panahian_ir
🔰 شرح حدیثی درباره عدالت براساس بیانات رهبرانقلاب:
🔸موفقیتِ «نظام اجتماعی» وابسته به عدالت است
حسینیه امام خمینی در سالروز شهادت آیتالله بهشتی و روز قوه قضائیه، میزبان دیدار رئیس و مسئولان این قوه با رهبرانقلاب بود. بنابر رسم همیشگی که عبارتی قرآنی یا حدیثی متناسب با موضوع دیدار، زینت بخش حسینیه امام است، در این دیدار حدیثی از حضرت علی (علیهالسّلام) بدین قرار نصب شده بود: «العَدلُ أساسٌ بِه قِوامُ العالَمِ». پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR در این یادداشت به شرح این حدیث امیرالمؤمنین براساس بیانات حضرت آیتالله خامنهای پرداخته است:
عدالت در نظام اجتماعی آن وقت اهمیت پیدا میکند که جایگاه آن را در نظام آفرینش درک کنیم. رسول خدا(صلّیاللهعلیهوآله) در حدیثی اینچنین فرمودند: «بِالعَدلِ قامَتِ السَّماواتُ وَ الاَرض» یعنی «عالم و آسمان و زمین قائم به عدالت است.» ۸۱/۱۲/۱ «عدالت در بنیان عالم و آفرینش، نقش اساسی دارد؛ یعنی سنّت آفرینش، عدل است.» ۷/۴/۱۳۸۰ البته در این حدیث معنای عام عدل مدنظر است، «عدل همان معنای والا و برجستهای است که در زندگی شخصی و عمومی و جسم و جان و سنگ و چوب و همهی حوادث دنیا وجود دارد، یعنی یک موازنهی صحیح... معتدل بودن و به سمت عیب و خروج از حد نرفتن.» ۱/۱۱/۱۳۷۱ باتوجه به این مفهوم، حدیث اینچنین معنا مییابد که «آسمانها هم با همان اعتدال و عدالت و میزان بودن سر پا هستند.» ۱/۱۱/۱۳۷۱
در جامعه نیز همین قاعده جاری است: «نظام اجتماعی هم به عدالت وابسته است. اگر عدالت نباشد، هیچ چیز در جامعه نیست.» ۷/۴/۱۳۷۷ عدالت در شکل اجتماعی یعنی «توزیع عادلانهی امکانات موجود» ۸/۶/۱۳۸۴ علم و پیشرفت و امنیت باید باشد «اما جهت همهی اینها، عدالت است. ثروت هست؛ اما باید عدالت در جامعه تضمین شود.» ۱۲/۵/۷۶ و اگر عدالت نباشد «امنیت هم در خدمت طبقهی مرفّه و برخوردار و سوءاستفادهچی است... همهی خیرات به یک طرف میرود.» ۷/۴/۱۳۷۷ درواقع «هر نظام اجتماعی اگر به دنبال این سنّت طبیعی و قانون الهیِ آفرینش حرکت کرد، ماندگار و موفّق و کامیاب است.» ۷/۴/۱۳۸۰ و در نقطهی مقابل، حقیقت عالم این است که «ظلم نمیتواند استقرار پیدا کند و پایدار بماند و پایدار نخواهد ماند.» ۱/۱۲/۱۳۸۱
البته عدالت باید در همه زمینهها ترجمهی عملیاتی و اجرایی شود و این نیاز دارد به اینکه یک مجموعهای اجرای عدالت را در جامعه به عهده بگیرد، لذا «بنا بر دیدگاه الهی، در مجموع آفرینش، عدالت یک ریشهی تکوینی و طبیعی دارد. چه مرجعی باید این عدالت را تضمین کند؟ قوّهی قضاییّه.» ۷/۴/۱۳۸۰ پس وجود قوهی قضائیه برای تضمین عدالت در جامعه ضرورت دارد و قوهی قضائیه هم باید قدرت لازم و کافی داشته باشد: «اگر قوّهی قضاییّه حضور نداشته باشد، یا قدرت نداشته باشد، یا شجاعت نداشته باشد، یا امکان کار نداشته باشد، یا خدای نکرده دچار ضعفهای داخلی باشد، مطلقاً در جامعه عدالت تضمین ندارد.» ۷/۴/۱۳۸۰
در مجموع باید گفت که سنت آفرینش، عدالت است و همه چیز متوازن خلق شده است. اگر جامعهای طبق سنت تکوینی عدالتمحور، به سمت توازن و اعتدال حرکت کرد، پایدار پیش خواهد رفت و اگر دچار انحراف از اجرای عدالت بشود، منطبق بر قوانین تکوینی، سرنوشتی جز نابودی ندارد. برهمین اساس است که میگوییم «برای عدالت، منتظر امام زمانیم.» ۱۲/۵/۱۳۷۶ و در راه رسیدن به جامعهی عادلانه همه باید تلاش کنیم.
41.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | امتداد تحول قضائی
🔺️ مروری بر مطالبات و انتظارات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیر مسئولان قوه قضائیه و حکم انتصاب ریاست دستگاه قضا
💻 @Khamenei_ir
4_5953892787672844520.mp3
10.57M
امام پدر دلسوز و غمخوار ماست چطوری به امام زمان ارواحنا فداه نزدیک بشیم!؟
💐نزدیک به ایام بزرگترین عید (غدیر) هستیم
تبلیغ امام زمان ارواحنا فداه فراموش نکنیم و برای این عید بزرگ حتی شده هزار تومان خرج کنیم.
به نیابت از مولایمان حضرت حجت ارواحنا فداه🌹
#بشنویددوستان🌿👌
---❁•°🕊️•°❁---
@SHAHID_MOEZEGHOLAMI
---❁•°🕊️•°❁---