👈این مسئله که باید در افراد و در جامعه رشد شخصیت فکری و عقلانی پیدا بشود یعنی قوّه تجزیه و تحلیل در مسائل پیدا بشود [1]،
🔰(1) حالا کار نداریم که اسلام گفته یا نگفته. ما استنباطمان این است که آنچه که اسلام راجع به عقل میگوید همین مطلب است.
♨️یک مطلب اساسی است؛ یعنی در همین آموزشها و تعلیم و تربیتها در مدرسهها وظیفه معلم بالاتر از اینکه به بچه یاد میدهد این است که کاری بکند که قوّه تجزیه و تحلیل او قدرت بگیرد نه اینکه فقط در مغز وی معلومات بریزد، که اگر معلومات خیلی فشار بیاورد ذهن بچه راکد میشود.
💢ملاک، زیاد استاد دیدن نیست
در میان علما افرادی که خیلی استاد دیدهاند، من به اینها هیچ اعتقاد ندارم. به همین دلیل اعتقاد ندارم که خیلی استاد دیدهاند، همان که برایشان باعث افتخار است. مثلًا میگویند فلان کس سی سال به درس مرحوم نائینی رفته یا بیست و پنج سال متوالی درس آقا ضیاء را دیده.
📎 عالمی که سی سال یا بیست و پنج سال عمر یکسره درس این استاد و آن استاد را دیده، او دیگر مجال فکر کردن برای خودش باقی نگذاشته؛ دائماً میگرفته، تمام نیرویش صرف گرفتن شده، دیگر چیزی نمانده برای آنکه با نیروی خودش به مطلبی برسد.
🖇مغز انسان، درست حالت معده انسان را دارد. معده انسان باید غذا را از بیرون به اندازه بگیرد و با ترشحاتی که خودش روی غذا میکند آن را بسازد. و باید معده اینقدر آزادی و جای خالی داشته باشد که به آسانی بتواند غذا را زیر و رو کند، اسیدها و شیرههایی را که باید، ترشح نماید و بسازد.
📍ولی معدهای که مرتب بر آن غذا تحمیل میکنند و تا آنجا که جا دارد به آن غذا میدهند، دیگر فراغت، فرصت و امکان برایش پیدا نمیشود که این غذا را درست حرکت بدهد و بسازد. آن وقت میبینید اعمال گوارشی اختلال پیدا میکند و عمل جذب هم در رودهها درست انجام نمیگیرد.
📌مغز انسان هم قطعاً همین جور است. در تعلیم و تربیت باید مجال فکر کردن به دانش آموز داده بشود و او به فکر کردن ترغیب گردد.
👇ادامه در صفحه پایین....
مفهوم اجتهاد🖋
مرحوم آقای حجت یک وقت حرف خیلی خوبی در باب اجتهاد زد، گفت: اجتهاد واقعی این است که وقتی یک مسئله جدید که انسان هیچ سابقه ذهنی ندارد و در هیچ کتابی طرح نشده به او عرضه شد، فوراً بتواند اصول را به طور صحیح تطبیق کند و استنتاج نماید، و الّا انسان مسائل را از جواهر یاد گرفته باشد، مقدمه و نتیجه (صغری و کبری و نتیجه) همه را گفتهاند، او فقط یاد میگیرد [و میگوید] من فهمیدم صاحب جواهر چنین
میگوید، بله من هم نظر او را انتخاب کردم؛ این اجتهاد نیست، همین کاری که اکثر میکنند.
⚜ اجتهاد، ابتکار است و اینکه انسان خودش رد فرع بر اصل بکند. همیشه مجتهدها عدهای از مقلّدها هستند، مقلّدهایی در سطح بالاتر.
💢شما میبینید در هر چند قرن یک نفر پیدا میشود که اصولی را تغییر میدهد، اصول دیگری بجای آن میآورد و قواعد تازهای [ابداع میکند]، بعد همه مجتهدها از او پیروی میکنند. مجتهد اصلی همان یکی است، بقیه مقلّدهایی به صورت مجتهد هستند که از این مقلّدهای معمولی کمی بالاترند.
🖇 مجتهد واقعی در هر علمی همین جور است. در ادبیات اینجور است، در فلسفه و منطق اینجور است، در فقه و اصول اینجور است، در فیزیک و ریاضیات اینجور است.
📌شما میبینید در فیزیک، یک نفر میآید یک مکتب فیزیکی میآورد، بعد تمام علمای فیزیک تابع او هستند. این را که مکتب جدیدی میآورد و مکتب قابل قبولی هم میآورد که افکار را تابع فکر خودش میکند باید گفت مجتهد واقعی.
📍ولی تفکر بدون تعلیم و تعلّم امکان پذیر نیست. مایه اصلی تفکر، تعلیم و تعلّم است [1]
🔆(1)البته ما تفکرهای عقلانی را میگوییم و به مسئله وحی فعلًا کاری نداریم.
🌱و اینکه در اسلام دارد که تفکر عبادت است، غیر از این است که تعلّم عبادت است. این، دو مسئله است. ما یکی در باب تعلیم و تعلّم داریم که تعلیم عبادت است، تعلّم عبادت است، و یکی در باب تفکر داریم که تفکر عبادت است، و آنچه در باب تفکر داریم بیشتر است از آنچه که در باب تعلّم داریم. مثلًا:
💫افْضَلُ الْعِبادَةِ التَّفَکرُ [2] یا: لا عِبادَةَ کالتَّفَکرِ [3] یا: کانَ اکثَرُ عِبادَةِ ابی ذَرٍ التَّفَکرُ [4] و در این زمینه البته خیلی [آیه و روایت] هست و این غیر از مسئله تعلّم است.💫
☘ در تفکر، گذشته از نتیجهای که انسان از فکر خود میگیرد، فکر خود را رشد میدهد. در قرآن راجع به تفکر و تعقل، مطلب زیاد داریم. لزومی هم ندارد که بخواهیم آیات قرآن در این زمینه را جمع کنیم. خیلی موارد داریم که قرآن دعوت به تفکر و تعقل کرده است.
⚡️و اما مسئله دیگر مسئله علم و تعلّم است که این دیگر فراگیری است که افراد از یکدیگر فرا بگیرند. خیال نمیکنم نیازی باشد که راجع به دعوت اسلام به تعلیم و تعلّم بحثی بکنیم، زیرا امر واضحی است.
📎باید در حدود علم اسلامی و تعلیمات اسلامی بحث کنیم که آن علمی که اسلام دعوت میکند چه علمی است، و الّا همین که در اولین آیات وحی میفرماید:
✨اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّک الَّذی خَلَقَ. خَلَقَ الْانْسانَ مِنْ عَلَقٍ. اقْرَأْ وَ رَبُّک الْاکرَمُ. الَّذی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ. عَلَّمَ الْانْسانَ ما لَمْ یعْلَمْ [3].✨
☘بهترین شاهد است بر عنایت فوق العاده اسلام به تعلیم و تعلّم. الَّذی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ. قلم [مظهر] سواد و نوشتن است.☘
#استاد_مطهری
تعلیم و تربیت در اسلام، ص 19، 20، 21، 22📝📬
سَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ
#پایان_اسرائیل #فروپاشی_اسرائیل
#طوفان_الاقصی #فلسطین
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
🌹ظهور نزدیک است ....
🥀 #ظهور_نزدیک_است
گنجینه ای از بهترین مطالب #مهدوی #معنوی #معرفتی #سیاسی #ولایی #شهدایی #تربیتی 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c
@zohoore_ghaem
استاد مطهری :
گفتیم که انسان، تنها موجودی است که خودش از خودش تفکیک پذیر است. یعنی ما نمیتوانیم سنگی داشته باشیم که خصلت سنگی نداشته باشد، یا گربهای داشته باشیم فاقد گربگی، یا سگی داشته باشیم فاقد سگی، یا پلنگی فاقد خصلت پلنگی؛ هر پلنگی در دنیا آن خصلتهایی را که «پلنگی» مینامیم، به حکم غریزه داراست. ولی این انسان است که انسان بودن خودش را ندارد و باید آن را تحصیل کند.
استاد مطهری، انسان کامل، ص165
سَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ
#پایان_اسرائیل #فروپاشی_اسرائیل
#طوفان_الاقصی #فلسطین
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
🌹ظهور نزدیک است ....
🥀 #ظهور_نزدیک_است
گنجینه ای از بهترین مطالب #مهدوی #معنوی #معرفتی #سیاسی #ولایی #شهدایی #تربیتی 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c
@zohoore_ghaem
📿🧔🧕عبادت که برای تذکر است، در اسلام به عنوان فریضه و نافله زیاد توصیه شده است،
❌🌐و اسلام با موجباتی که روح عبادت یعنی تذکر را از میان میبرد و غفلت ایجاد میکند نیز مبارزه کرده است.
✅❎هرچه که موجب انصراف و غفلت انسان از خدا بشود به نوعی ممنوع (مکروه یا حرام) است، مثل افراط در خوردن، افراط در گفتن، افراط در معاشرت با افراد و افراط در خوابیدن.
☝️⤵️البته بعضی از اینها مانند توصیه به پرهیز از پرخوردن ممکن است که علل جسمی هم داشته باشد، یعنی منظورِ بهداشت و حفظ صحت هم در کار باشد ولی قطعاً تنها آن نیست؛
🍀👌یعنی «قلّة الطّعام» در مسائل اسلامی در ردیفی قرار میگیرد که معلوم است هدف، تنها بهداشت و حفظ الصحّة نیست، بلکه همچنین برای این است که روح انسان سبکتر باشد و کمتر موجبات غفلت در انسان پیدا شود.
✨📕 #استاد_مطهری تعلیم و تربیت در اسلام، ص، 126
سَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ
#پایان_اسرائیل #فروپاشی_اسرائیل
#طوفان_الاقصی #فلسطین
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
🌹ظهور نزدیک است ....
🥀 #ظهور_نزدیک_است
گنجینه ای از بهترین مطالب #مهدوی #معنوی #معرفتی #سیاسی #ولایی #شهدایی #تربیتی 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c
@zohoore_ghaem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شبهه :
لا یقاس بآل محمد احد من البشر من قاس فقد کفر:
هیچ کس، با آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم قیاس نمیشود هر کس چنین کرد قطعا کافر است.
قیاس غزه با کربلا هم شامل همین حدیث میشود.
✅ پاسخ :
1⃣ جریان #حجتیه و #فرقه_شیرازی که هیچ دلی برای مردم غزه نمی سوزانند، با طعنه و کنایه در این کلیپ گفته اند نباید کسی را با اهل بیت مقایسه کرد و اگر کردید، کافر هستید و تشبیه غزه به کربلا را مصداق این قیاس دانستند !
2⃣ بخش اول این عبارت(لایقاس...) مورد قبول است و در منابع روایی ما وارد شده است اما بخش دوم آن(من قاس فقد کفر) را فقط طبری شیعی صغیر(قرن ۵) در نوادر المعجزات (ج ۱ ص ۲۶۷) نقل کرده که سند معتبری هم ندارد. پس ادعای «تواترمعنوی» این عبارت، خلاف واقع است.
3⃣ مضمون آن روایت هم قیاس «افراد» با اهلبیت علیهم السلام است نه قیاس «زن و مال و خانه و لباس» دیگران با زن و مال و خانه و لباس اهلبیت علیهم السلام.
4⃣ مضمون این شعار هم «تشبیه» غزه به کربلاست(و تشبیه هم یکی از صنایع ادبی است) چون هم در محاصره هستند هم آب را به روی آنان قطع کردند و کشته میشوند. پس نه تنها این شعار، هیچ ایرادی ندارد بلکه حوادث امروز غزه و حال مردم مظلوم آنجا کاملاً «شبیه» کربلای سال ۶۱ است.
✍️ احسان عبادی
#لبیک_یا_خامنه_ای
سَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ
#پایان_اسرائیل #فروپاشی_اسرائیل
#طوفان_الاقصی #فلسطین
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
🌹ظهور نزدیک است ....
🥀 #ظهور_نزدیک_است
گنجینه ای از بهترین مطالب #مهدوی #معنوی #معرفتی #سیاسی 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c
@zohoore_ghaem
هدایت شده از ظهور نزدیک است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از ظهور نزدیک است
شیعه در خواب و
امامش به دعای سحر است....
🌹ظهور نزدیک است ....
🥀 #ظهور_نزدیک_است
گنجینه ای از بهترین مطالب #مهدوی #معنوی #معرفتی #سیاسی #ولایی #شهدایی #تربیتی 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c
هدایت شده از ظهور نزدیک است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸
🎥 روزمان را با #قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۸۴ قرآن کریم شامل آیات ۵۳ تا ۶۱ سوره مبارکه انفال
🍃🌹🍃
🌺 امام علی (ع) میفرمایند: «مَنِ اتَّخَذَ قَولَ اللهَ دَلیلًا، هُدِیَ اِلَی الَّتی هِیَ اَقوَم» هرکس که سخن خدا را راهنمای خود بگیرد، به استوارترین راهها هدایت میشود. (نهجالبلاغه خطبه ۱۴۷)
🎙 استاد: پرهیزگار
سَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ
#پایان_اسرائیل #فروپاشی_اسرائیل
#طوفان_الاقصی #فلسطین
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
🌹ظهور نزدیک است ....
🥀 #ظهور_نزدیک_است
گنجینه ای از بهترین مطالب #مهدوی #معنوی #معرفتی #سیاسی #ولایی #شهدایی #تربیتی 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c
@zohoore_ghaem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نهج_البلاغه
📿وَأَکْرَمَ الْحَسَبِ حُسْنُ الْخُلُقِ
🟠برترین حسب و نسب اخلاق نیک است
✍حسب در لغت هم به شرافت هاى ذاتى و صفات برجسته اطلاق شده و هم به شرافت پدران و اجداد، بنابراین منظور امام این است که بالاترین شرافت ذاتى و اکتسابى از پدران و اجداد دارا بودن حسن خلق است، زیرا بیش از هر چیز جاذبه دارد و قلوب را متوجه انسان مى کند و شرافت هاى دیگر تا این حد توان ندارند.
📘#حکمت_38
@nahjol_balagheh
سَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ
#پایان_اسرائیل #فروپاشی_اسرائیل
#طوفان_الاقصی #فلسطین
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
🌹ظهور نزدیک است ....
🥀 #ظهور_نزدیک_است
گنجینه ای از بهترین مطالب #مهدوی #معنوی #معرفتی #سیاسی #ولایی #شهدایی #تربیتی 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c
@zohoore_ghaem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪐 کار برای خدا
#نهج_البلاغه
▫️وَ اعْمَلُوا في غَيْرِ رياء وَ لاسُمْعَة، فإنَّهُ مَنْ يَعْمَلْ لِغَيْرِ اللهِ يَکِلْهُ اللهُ لِمَنْ عَمِلَ لَهُ
🟠اعمال خود را از ريا و سُمعه، پاک کنيد! چرا که هر کس، کارى براى غير خدا انجام دهد، خداوند، او را به همان کس واگذارد
✍آرى، تنها، ترس از خدا و ترس گناه، کافى نيست; بلکه اَعمال صالحى بايد داشت که خالى از هر گونه ريا و سُمعه باشد. ريا، به معناى خودنمايى کردن و اَعمال نيک خويش را به رخ ديگران کشيدن و براى جلب توجه اين و آن کار کردن، است. و سُمعه، آن است که عملى را به خاطر خدا انجام داده، ولى سعى مى کند که آن را به گوش ديگران برساند و از اين طريق، جلب توجه آنها کند و اگر خودش، اين کار را نکند باز خوشحال مى شود که ديگران بشنوند و از او تعريف و تمجيد کنند.
📘#خطبه_23
@nahjol_balagheh
سَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ
#پایان_اسرائیل #فروپاشی_اسرائیل
#طوفان_الاقصی #فلسطین
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
🌹ظهور نزدیک است ....
🥀 #ظهور_نزدیک_است
گنجینه ای از بهترین مطالب #مهدوی #معنوی #معرفتی #سیاسی #ولایی #شهدایی #تربیتی 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c
@zohoore_ghaem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همهى موجودات، شعور دارند و نماز و تسبيح آنها، آگاهانه است. «كُلٌّ قَدْ عَلِمَ صَلاتَهُ
#نهج_البلاغه
📿فَتَبَارَکَ اللهُ الَّذِي يَسْجُدُ لَهُ (مَنْ فِى السَّماوَاتِ وَالاَْرْضِ طَوْعاً وَ کَرْهاً)، وَ يُعَفِّرُلَهُ خَدّاً وَ وَجْهاً، وَ يُلْقِي إِلَيْهِ بِالطَّاعَةِ سِلْماً وَ ضَعْفاً، وَ يُعْطِي لَهُ الْقِيَادَ رَهْبَةً وَ خَوْفاً!
🌖بزرگ و جاويدان است خداوندى که همه کسانى که در آسمانها و زمين اند از روى اختيار يا اجبار در برابرش سجده مى کنند و صورت و جبين را براى او بر خاک مى سايند و طوق عبادت او را در سلامت و ضعف به گردن مى نهند و زمام اختيار خويش را از روى ترس و بيم به او مى سپارند
📘 #خطبه_185
@nahjol_balagheh
سَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ
#پایان_اسرائیل #فروپاشی_اسرائیل
#طوفان_الاقصی #فلسطین
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
🌹ظهور نزدیک است ....
🥀 #ظهور_نزدیک_است
گنجینه ای از بهترین مطالب #مهدوی #معنوی #معرفتی #سیاسی #ولایی #شهدایی #تربیتی 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c
@zohoore_ghaem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نهج_البلاغه
▫️أَقِيلُوا ذَوِي الْمُرُوءَاتِ عَثَرَاتِهِمْ، فَمَا يَعْثُرُ مِنْهُمْ عَاثِرٌ إِلَّا وَ [يَدُهُ بِيَدِ اللَّهِ] يَدُ اللَّهِ بِيَدِهِ يَرْفَعُهُ.
🟤 از لغزشهاى جوانمردان درگذريد، كه هيچيك از آنان نلغزد، مگر آنكه دست او در دست خدا باشد و برداردش.
✍روشن است که هر انسانى به جز معصومان عليهم السلام در زندگى خود گرفتار لغزش يا لغزش هايى مى شوند. اگر آنها افراد با شخصيت و نيکوکارى باشند بايد به موجب حسن اعمال و رفتارشان از اين لغزش ها چشم پوشى کرد; هر گونه نقل آن براى ديگران يا سرزنش يا بزرگ نمايى کارى است خطا و بر خلاف انصاف و جوانمردى، زيرا خدا هم مدافع اين گونه افراد است. امام مى فرمايد: هرگاه يکى از اين افراد نيکوکار و با شخصيت به زمين بخورند خداوند فورا وى را از زمين بلند مى کند و اجازه نمى دهد آبروى او برود.
📘#حکمت_20
@nahjol_balagheh
سَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ
#پایان_اسرائیل #فروپاشی_اسرائیل
#طوفان_الاقصی #فلسطین
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
🌹ظهور نزدیک است ....
🥀 #ظهور_نزدیک_است
گنجینه ای از بهترین مطالب #مهدوی #معنوی #معرفتی #سیاسی #ولایی #شهدایی #تربیتی 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c
@zohoore_ghaem
4_5863959707252689041.mp3
5.43M
🌺شرح خطبه ۸۳
🔴خطبه٨٣_جلسه۲_ بخشدوّم
⏱زمان 10:51 حجم 5,1 MB
🎤#استاد_محمدعلی_انصاری
@nahjol_balagheh
سَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ
#پایان_اسرائیل #فروپاشی_اسرائیل
#طوفان_الاقصی #فلسطین
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
🌹ظهور نزدیک است ....
🥀 #ظهور_نزدیک_است
گنجینه ای از بهترین مطالب #مهدوی #معنوی #معرفتی #سیاسی #ولایی #شهدایی #تربیتی 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c
@zohoore_ghaem
🌺شرح خطبه ۸۳ نهجالبلاغه توسط محمدعلی انصاری
🔅 شرح خطبه٨٣_جلسه۲_ بخشدوّم
🔹 چیستی؛ چگونگی و چرایی تقوا در کلام امیرالمومنین علیهالسلام
#خطبةالغراء
#شرح_خطبه_۸۳
@nahjol_balagheh
سَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ
#پایان_اسرائیل #فروپاشی_اسرائیل
#طوفان_الاقصی #فلسطین
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
🌹ظهور نزدیک است ....
🥀 #ظهور_نزدیک_است
گنجینه ای از بهترین مطالب #مهدوی #معنوی #معرفتی #سیاسی #ولایی #شهدایی #تربیتی 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c
@zohoore_ghaem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسم تو میبارد بر نفس باران
سلام فاطمیه...🖤
سَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ
#پایان_اسرائیل #فروپاشی_اسرائیل
#طوفان_الاقصی #فلسطین
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
🌹ظهور نزدیک است ....
🥀 #ظهور_نزدیک_است
گنجینه ای از بهترین مطالب #مهدوی #معنوی #معرفتی #سیاسی #ولایی #شهدایی #تربیتی 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c
@zohoore_ghaem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نهج_البلاغه
📿سَوْفَ يَأْتِيکَ مَا قُدِّرَ لَکَ
🟤آنچه برايت مقدر شده به زودى به تو خواهد رسيد
✍مقصود اينکه نبايد بيهوده حرص زد; نه بدين معنا که انسان تلاش براى معاش را رها سازد و کوشش براى بهبود زندگى را فراموش کند، بلکه هدف اين است که از تلاش هاى بيهوده و حريصانه بپرهيزد
📘#نامه_31
@nhjol_balagheh
سَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ
#پایان_اسرائیل #فروپاشی_اسرائیل
#طوفان_الاقصی #فلسطین
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
🌹ظهور نزدیک است ....
🥀 #ظهور_نزدیک_است
گنجینه ای از بهترین مطالب #مهدوی #معنوی #معرفتی #سیاسی #ولایی #شهدایی #تربیتی 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c
@zohoore_ghaem
📌چرا آموزشهای اعتقادی معمولاً تأثیر چندانی در انگیزهسازی برای دینداری ندارند؟
با آنکه این معارف(مربوط به تحکیم اعتقادات) بعضاً بهگونهای غیرمستقیم بهمنظور تغذیۀ فکری مؤمنان و تحکیم پایههای اعتقادی و تربیت روحی ایشان تولید میشوند، اما معمولاً به صورتی طراحی، بستهبندی و ارائه نمیشوند که دقیقاً متناسب با نحوۀ تأثیرپذیری انواع مخاطبان و منطبق با یک نظام تربیتی حسابشده باشند. به همین جهت اینگونه محصولات علمی معمولاً در مخاطبانِ معارف دینی تأثیر چندانی از نظر روحی و انگیزهسازی برای دینداری ندارند، و به دلایل مختلف غالباً با نیاز مصرفکنندگان نهایی معارف دینی تناسبی پیدا نمیکنند.
📗بخشی از کتاب «حلقۀ مفقوده در تولید علم در حوزههای علمیه» اثر علیرضا پناهیان
👈 #گزیده ۵
@Hawzah_Panahian
@Panahian_ir
سَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ
#پایان_اسرائیل #فروپاشی_اسرائیل
#طوفان_الاقصی #فلسطین
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
🌹ظهور نزدیک است ....
🥀 #ظهور_نزدیک_است
گنجینه ای از بهترین مطالب #مهدوی #معنوی #معرفتی #سیاسی #ولایی #شهدایی #تربیتی 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c
@zohoore_ghaem
Panahian-Clip-FarzandaneMomen.mp3
2.36M
🎵فرزندان مؤمن
🔸چگونه فرزندانی با ایمان تربیت کنیم؟
🔹چهار روش و تکنیک برای افزایش ایمان کودکان
👶مجموعه کلیپهای تربیت فرزند (قسمت ۲)
👈 کیفیت بهتر + متن
#کلیپ_صوتی #تربیت_فرزند
سَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ
#پایان_اسرائیل #فروپاشی_اسرائیل
#طوفان_الاقصی #فلسطین
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
🌹ظهور نزدیک است ....
🥀 #ظهور_نزدیک_است
گنجینه ای از بهترین مطالب #مهدوی #معنوی #معرفتی #سیاسی #ولایی #شهدایی #تربیتی 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c
@zohoore_ghaem
ff51705b2f44ef07fa82bcb65670ad36.mp3
9.35M
مداحی بنی فاطمه
اسم تو میبارد از نفس باران
بسیار زیبا
سَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ
#پایان_اسرائیل #فروپاشی_اسرائیل
#طوفان_الاقصی #فلسطین
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
🌹ظهور نزدیک است ....
🥀 #ظهور_نزدیک_است
گنجینه ای از بهترین مطالب #مهدوی #معنوی #معرفتی #سیاسی #ولایی #شهدایی #تربیتی 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c
@zohoore_ghaem
رئیس کمیسیون حمایت از خانواده مجلس: ۲۲ هزار جنین سالم سالانه بهخاطر غربالگری بیدلیل از بین رفتند
🔹 زنان بارداری که بالای ۳۵ سال هستند و یا این که سابقۀ مشکل ژنتیکی دارند (البته هرچه نظر وزارت بهداشت باشد) بهدلیل اینکه احتمال متولدشدن سندرم داون در این خانوادهها بیشتر است مجاز به غربالگری هستند. البته هر خانواده که در این چارچوبها باشد و تمایل داشته باشد، میتواند غربالگری را انجام دهد.
🔹طبق منابع علمی از هر ۱۵۰۰ نفر یک نفر امکان دارد سندرم داون باشد. یعنی فرزند ۹۹.۷ درصد زنان باردار سندرم داون نیست. اما در مرحلۀ اول غربالگری از هر ۸ الی ۱۰ نفر، یک نفر را احتمال تولد فرزند سندرم داون میدادند که باید به مرحلۀ دوم میرفت. بعضی از خانوادهها هم استرس پیدا میکردند و هم هزینۀ گران مرحلۀ دوم را نداشتند و بعضا بهسمت سقط میرفتند.
🔹در یک تحقیق علمی که قبلا وزارت بهداشت انجام داده بود ۲۲۰۰۰ جنین سالم در سطح کشور بهصورت سالانه بر اثر غربالگری بیپروایی که صورت میگرفت از بین میرفتند که هیچ وجه شرعی و عقلانی نداشت.
سَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ
#پایان_اسرائیل #فروپاشی_اسرائیل
#طوفان_الاقصی #فلسطین
─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
🌹ظهور نزدیک است ....
🥀 #ظهور_نزدیک_است
گنجینه ای از بهترین مطالب #مهدوی #معنوی #معرفتی #سیاسی #ولایی #شهدایی #تربیتی 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1327431703C4d3e0da40c
@zohoore_ghaem