#آدینه_رضوی_۲۸۰
📘📘📘انتظار عامیانه،عالمانه،عارفانه
اگر بخواهیم آثار منفــی تک تک آن نگاههای عامیانه را ذکر کنیم بحث به درازا خواهد کشید. اما یکی دیگر از موارد مهمی که ذکرش لازم اســت، این است که اگر اعتقاد ما به معجزات ظهور و مطلــق دیدن آن در اصلاح امور، در حد و اندازه های نگاه عامیانه که مشخصاتش قبلا ذکر شد باقی بماند، اساس کارآمدی دین و اعتقادات دینی ما زیر ســؤال خواهد رفت. به این معنا که عده ای خواهند گفت: دیدید دین خدا اجرایی نبود؟ دیدید کار هیچ کدام از پیامبران نگرفت؟ و نتوانستند مردم را در زیر پرچم توحید و ایمان به خدا جمع کنند و یک حکومت فراگیر و ماندگار برپا کنند؟ آخر سر هم خدا آمد و با معجزه همه چیز را درست کرد.
🆔 @mahfa110
صفحهی۴۱۲
جزء #۲۱
#سوره_مبارکه_لقمان
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5766997234247796544.mp3
845.8K
🔸ترتیل صفحه ۴۱۲ با صدای استاد حامد ولی زاده
🔸مقام : بیات
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
412.mp3
334.5K
🎙ترجمه گویای فارسی
📖صفحه ۴۱۲
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
#ترجمهی_سورهی_مبارکهی_لقمان
و قطعا به لقمان حكمت عطا كرديم:
به او فرمان داديم كه خدا را سپاس بگزار، و هر كس پيوسته خدا را سپاس بگزارد، جز اين نيست كه سپاسش به سود خودش خواهد بود، و هر كس كفران كند زيانى به خدا نمىرسد، چرا كه خدا از همه چيز بىنياز است و هماره مورد ستايش است. (12)
و ياد كن هنگامى را كه لقمان به پسرش- در حالىكه او را پند مىداد- گفت:
اى پسرك من، براى خدا شريكى قرار مده، چرا كه شرك ستمى بزرگ است. (13)
ما به انسان در مورد پدر و مادرش سفارش كرديم؛ مادرش به هنگام باردارى، بسيار رنج و محنت كشيد و پيوسته بر ضعف و سستى او افزوده مىشد. سرانجام او را بزاد و در طول دو سال شير داد؛ سپس او را از شير باز گرفت. سفارش ما به انسان اين بود كه به وى فرمان داديم كه پدر و مادرت را سپاسگزار باش، همانگونه كه فرمانش داديم كه مرا شكرگزار باش؛ مبادا فرمان نبرى و سپاسگزارى نكنى، كه بازگشت همگان به سوى من است. (14)
و اگر پدر و مادرت تلاش كردند كه چيزى را كه بدان علم ندارى- از آنروى كه وجود ندارد- شريك من سازى، از آنان پيروى مكن. البته در كارهاى دنيا با آنان به نيكى معاشرت كن و در حقشان ستم و خشونت روا مدار؛ اما در مورد دين خدا، اگر آنان توبه كرده و به سوى من بازگشتهاند، راهشان را در پيش گير و از آنان پيروى كن، وگرنه از آنان اطاعت مكن، بلكه راه كسى را پى گير كه به سوى من باز آمده است.
سپس روز قيامت به سوى من باز خواهيد گشت، آنگاه شما را به حقيقت آنچه كردهايد آگاه خواهم ساخت و براساس آن به شما پاداش يا كيفر مىدهم. (15)
لقمان پس از توجه دادن فرزندش به توحيد، به يادآورى معاد پرداخت و گفت:
اى پسرك من، اگر كار شايسته يا ناشايسته تو هموزن يك دانه خردل باشد و آن هم در دل صخرهاى يا در آسمانها و يا در دل زمين نهان باشد، خدا آن را براى حسابرسى حاضر خواهد كرد، چرا كه خداوند علمش در ژرفاى هر چيزى نفوذ دارد و به كنه موجودات آگاه است. (16)
اى پسرك من، نماز را برپا دار و به كار شايسته- كه دين و خرد آن را به نيكى مىشناسند- فرمان ده و از كار ناشايست نهى كن و بر مصيبت و رنجى كه به تو رسيده است شكيبا باش [و بدان] كه صبر و شكيبايى برخاسته از اراده جدّى و تصميم قاطع در كارهاست. (17)
و به تكبّر، از مردم رخ برمتاب و در زمين همچون سرمستان سبك مغز گام برمدار، چرا كه خداوند هيچ خيالباف متكبر و فخرفروشى را دوست نمىدارد. (18)
و در راه رفتن خود ميانهرو باش، و صدايت را كوتاه كن، چرا كه صداى خران كه بلندآوازند زشتترين بانگهاست. (19)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۱۲🌷
لقمان حکیم و پندهای حکمت آموز:
این آیات، پندهای لقمان حکیم به فرزندش را بازگفته، در اینجا به چهار پند او اشاره می شود:
1ـ در آیه ی 16 می¬خوانیم که لقمان به فرزندش فرمود: «پسر جان، اگر عمل تو به سنگینی دانه ی خردلی باشد و در صخره ای قرار داشته باشد یا در آسمان ها یا در زمین پنهان باشد، خدا آن را در قیامت برای محاسبه خواهد آورد؛ زیرا خدا باریک بین و آگاه است.» «خردل»، گیاهی با دانه های بسیار کوچک است. توجّه به این حقیقت که کوچک ترین اعمال انسان از خدا مخفی نیست و در قیامت، تمام کارهای ریز و درشت انسان آورده می شود و او در باره ی آنها بازخواست خواهد شد، یکی از مهم ترین عوامل بازدارنده ی انسان از کارهای بد و نیز مهم ترین عامل برای مراقبت و اصلاح خویشتن است. در حدیثی از امام باقر(ع)می خوانیم: «از گناهان کوچک بپرهیزید؛ چراکه سرانجام کسی از آن بازخواست می کند. ممکن است یکی از شما بگوید: گناه می کنم و بعداً استغفار می نمایم؛ ولی خدا [در آیهی 12 سوره ی یس] می فرماید: ما تمام آنچه را که از پیش فرستاده اند و همچنین آثارشان را [که پس از مرگ به جا می گذارند] می نویسیم و همه چیز را در نوشته ای روشن ثبت کرده ایم...»
2ـ آیه ی 18 می فرماید: «از روی تکبّر از مردم رو برمگردان.» یکی از صفات زشت و ناپسند، تکبّر است. قرآن کریم و پیشوایان معصوم ما بارها از این صفت نهی کرده و مردم را به تواضع و فروتنی و گشاده رویی فرا می خوانده اند.
در حدیثی می خوانیم که شخصی از پیامبر درخواست پند و نصیحت کرد. پیامبر صلوات الله علیه به او فرمود: «با برادر مسلمانت با روی گشاده برخورد کن.» در حدیث دیگری از امیر مؤمنان علی علیه السلام می خوانیم: «زینت انسانِ باشرافت، تواضع است.»
3ـ «با سرمستی و غرور در زمین راه مرو.»: درست است که راه رفتن، موضوعی ساده است؛ ولی همین عمل می تواند بیانگر حالات روحی انسان و شخصیّت او باشد. پیامبر(ص) از راه رفتن مغرورانه و متکبرانه نهی کرد و فرمود: کسی که لباسی بپوشد و با آن کبر بورزد، خداوند او را در کنار دوزخ به قعر زمین می فرستد و هم نشین قارون خواهد بود؛ چرا که او نخستین کسی بود که غرور و کبر را بنیاد نهاد.
4ـ در آیه ی 19 می خوانیم: «هنگام صحبت کردن، صدایت را پایین بیاور؛ زیرا زشت ترین صداها، صدای خران است.» هرچند این پند نیز در ظاهر ساده است، به نکته ی مهمّی در باره ی آداب معاشرت اشاره می کند. برخلافِ برخی از جاهلان که می پندارند داد و فریاد کردن و نعره کشیدن، نشانه ی قدرت و بزرگی است، لقمان حکیم آن را نشانه ی بی شخصیتی و بی عقلی می داند و یادآور می شود که نعره و فریاد یک نفر، هر قدر هم بلند باشد، به نعره و فریاد خران نمی رسد! بر اساس فرمایش پیشوایان معصوم ما، نه تنها بلند صحبت کردن بی مورد، زشت است، عطسه ی بلند نیز ناپسند است و انسانِ باایمان در هر حالتی باید آداب حضور در جمع را رعایت کند.
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
🎙/ میرزا اسماعیل دولابی(ره):
🔻یک وقت نگویید هر چه دعا میکنیم
مستجاب نمیشود، اگر خدا نمیخواست
شما نمیتوانستید دعا کنید. وقتی با حال
دعا با خدا حرف میزنیم این را خدا
خواسته که نصیب ما شده است.
☝️بیجهت دستها را بالا نگرفتهایم.
خودش اول اجابت کرده است بعد ما
دعا کردیم.
🌒| #ما_ملت_امام_حسینیم
📝| #درس_اخلاق_مجازے
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
http://eitta.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
💥 عذاب شمر
علامه امینی می گوید: مدتها فکر می کردم که خداوند چگونه شمر را عذاب می کند؟در عالم رویا دیدم،آقا امیر المومنین علیه السلام در مکانی خوش آب و هوا،روی صندلی نشسته و من هم خدمت آن جناب ایستاده ام.دو کوزه نزد ایشان بود.فرمود: این کوزه ها رو بردار و برو از آنجا آب بیاور اشاره به محلی فرمود که بسیار با صفا و طراوت بود؛ استخری پر آب و درختانی بسیار شاداب در اطراف آن بود. کوزهها را بر داشته و رفتم آنجا و آنها را پر آب نمودم. ناگهان دیدم هوا گرم شد و هر لحظه گرمی هوا و سوزندگی صحرا بیشتر میشود. دیدم از دور کسی رو به من میآید. هر چه او به من نزدیکتر میشود هوا گرمتر میگردد؛ گویی همه این حرارت از آتش اوست. در خواب به من الهام شد. که او #شمر، قاتل حضرت سیدالشهداء علیهالسلام است. وقتی به من رسید. دیدم هوا به قدری گرم و سوزان شده است که دیگر قابل تحمل نیست. آن ملعون هم از شدت تشنگی، به هلاکت نزدیک شده بود رو به من نمود که از من آب را بگیرد. مانع شدم و گفتم، اگر هلاک هم شوم نمیگذارم از این آب قطره ای بنوشد. حمله شدیدی به من کرد و من ممانعت مینمودم .دیدم اکنون کوزهها را از دست من میگیرد؛ آنها را به هم کوبیدم. کوزهها شکست و آب آنها به زمین ریخت و بخار شد. او که از من ناامید شد رو به استخر نهاد. من بیاندازه غمگین و مضطرب شدم که مبادا آن ملعون از آن استخر بیاشامد و سیراب گردد. به مجرد رسیدن او به استخر، چنان آب استخر ناپدید شد که گویی سالهاست یک قطره آب در آن نبوده است؛ درختان هم خشکیده بودند. او از استخر مأیوس شد و از همان راه که آمده بود بازگشت هر چه دورتر میشد، هوا رو به صافی و شادابی رفت و درختان و آب استخر به طراوت اول بازگشتند. به حضور حضرت علی علیه السلام شرفیاب شدم، فرمودند: خداوند متعال این چنین آن ملعون را جزا و عقاب میدهد. اگر یک قطره آب آن استخر را مینوشید از هر زهری تلختر، و از هر عذابی برای او درد ناکتر بود. بعد از این فرمایش، از خواب بیدار شدم.
داستان دوستان، ج 3، ص 163
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
http://eitta.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
✨✨آیت الله العظمی سید احمد خوانساری بیش از ۹۰ سال عمر کردند. ایشان بیماری زخم معده داشتند که احتیاج به عمل جراحی داشت، از طرفی ایشان سالخورده و از لحاظ جسمی ناتوان بودند و تحمل جراحی بدون بیهوشی نیز ممکن نبود. پیش از آنکه عمل جراحی آغاز شود، ایشان اجازه بیهوش کردن را به پزشکان ندادند( چون به نظر ایشان در صورت بیهوشی، تقلید مقلدین شان دچار اشکال می شد) از این رو به پزشکان معالج فرمودند: هرگاه من مشغول قرائت سوره مبارکه ی انعام شدم، شما مشغول عمل شوید من توجهم به قرآن است و در این صورت هیچ مشکلی پیش نمیآید. (ایشان آن چنان به قرآن توجه پیدا میکردند که احساس درد نمی کردند) همان طور هم شد و با تمام شدن عمل جراحی قرائت سوره مبارکه ی انعام نیز به پایان رسید.✨✨
مردان علم درمیدان عمل 189،188/4
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
http://eitta.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
✳️✳️مبارزه با استکبار ؛ هرگز نباید مورد غفلت قرار گیرد.
سوره الأنعام (6): آيه 112
وَ كَذلِكَ جَعَلْنا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَياطِينَ الْإِنْسِ وَ الْجِنِّ يُوحي بَعْضُهُمْ إِلى بَعْض (112(
(اى پيامبر! اينان تنها در برابر تو به لجاجت نپرداختند، بلكه) ما اين گونه براى هر پيامبرى، دشمنى از شيطانهاى انس و جنّ قرار داديم كه برخى از آنان حرفهاى دلپسند و فريبنده را به برخى ديگر مرموزانه القا مىكنند
✳️پیام به کنگرهی عظیم حج۱۳۷۷/۰۱/۱۲
✳️بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی
کارهای بزرگ، مزاحمتها و معارضههای بزرگ دارد. این مخصوص پیغمبر ما هم نیست؛ همهی پیغمبران، همهی رسالتها مواجه با یک چنین معارضههائی بودند؛ البته در مورد پیغمبر ما این معارضهها سنگینتر بود، شدیدتر بود، همهجانبهتر بود؛ «و کذلک جعلنا لکلّ نبىّ عدوّا شیاطین الانس و الجنّ یوحی بعضهم الی بعض زخرف القول غرورا»؛ شیاطین انس و جن در مقابل دعوت الهی، در مقابل راه سعادت بشر، به هم کمک میکنند
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
http://eitta.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
⚫️📷 #جهان_مدیا| وب سایت وزارت امور خارجه بحرین توسط تیمی به نام "کرار" هک شد و تصویری از شهید سلیمانی در آن منتشر شد.
این اقدام در واکنش به عادی سازی روابط با رژیم منحوس صهیونیستی صورت گرفته است.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
http://eitta.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
🌀 در سالروز تشکیل نیروهای سهگانه سپاه منتشر شد؛
✍ دست خط مبارک حضرت امام خمینی (ره) بهعنوان سند تاریخی بسیار مهم و کمتر دیدهشده
◀️ مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در سالروز تشکیل نیروهای سهگانه سپاه دست خط مبارک حضرت امام خمینی (ره) بهعنوان سند تاریخی بسیار مهم و کمتر دیدهشده در سالروز تشکیل نیروهای سهگانه سپاه را منتشر کرد.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
http://eitta.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
🇮🇷🇮🇷سه درس ولایت پذیری از سه شهید🇵🇸🇵🇸
#شهیـد_حاجقاسم_سلیمانی
اگـر ڪسی صدای رهبـر خود را نشنود به طور یقین صدای امامزمانِ (عج)خود را هم نمیشنود و امروز خط قرمز باید توجه تمام و اطاعت از ولی خود، رهبریِنظام باشد.
#شهید_مصطفی_صدرزاده
سخنان مقام معظم رهبری را حتما گوش کنید، قلب شما را بیدار می کند و راه درست را نشانتان می دهد.
#شهید_حسین_معزغلامی
در بدترین شرایط اجتماعی و اقتصادی و ... پیرو ولی فقیه باشید و هیچگاه این سید مظلوم حضرت آقا سیدعلی آقا را تنها نگذارید.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
http://eitta.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
خیلی دیر به واقعیت فضای مجازی پی بردیم و ماهیت آن برای ما آشکار شد. فضای مجازی بستر مزاجشناسی، ذائقهسازی و هاضمهسوزی است. سرآشپزهای سایبری، مزهی دهان ملتها را میفهمند، لقمههای چرب و نرم تعارف میکنند و تا چشم بهم بزنی، قورتت میدهند. تا وقتی روی سفرهی اجنبی نشستهایم، بلع و هضم و جذب و دفع ما غیرارادی است.
برای حفظ تمامیتِ ارضی، گُردانگُردان خون دادهایم اما در گردنهی سوقالجِیشی مجازی، شبیخون خوردهایم. در زمين مجازیِ دشمن، بازی میکنیم و بازی میخوریم تا توپ ضعف و انفعال همیشه در سرزمین حقیقی ما بوده و دستِ برتر و دستهی بهتر همواره در اختیار دشمن ما باشد.
در هزارهی سوم، "داده" عنصر قدرتساز و "اطلاعات"، زیربنای هژمونی است. اگر دیروز قشونکشی وسیلهی استعمار کهنه بود، امروز "دادهکاوی" ابزار استعمار نوین است. دیروز ستون پنجم راپورت میداد تا آتش بریزند و امروز ریپورتها آن طرفِ فایروالها روی میز دشمن است.
"شبکهی ملی اطلاعات"، محدودیت نیست، مصونیت است. آسانسور پلتفرمهای وطنی است اما سانسور آزادیهای مدنی نیست. دسترسی هیتلرهای مجازی را با هدف اخاذی ویرانگر اطلاعاتی، فیلتر میکند. در بوران حوادث ناگوار، بهمنهای عظیم شُبهه را تبدیل به برف شادی میکند.
تفکری که از کود انسانی تا مدیر، به دنبال واردات است و از جو بایدن تا کری به دنبال ارتباطات است، #شبکه_ملی_اطلاعات را انزوای سایبری میپندارد و خودکفایی مجازی را لابد در حد آفتابه و آبگوشت بُزپاش میداند. #مجلس_انقلابی، جلوی طرحهای قلابی را بگیرد و برای مطالبهی رهبری، طرحی نو بریزد.
✍ #زهرا_محسنی_فر
شهید پلارک
*همون شهید معروف که از مزارش بوی عطر میاد*
از زبان مادرش :
در 13 سالگی تا به هنگام شهادت 23 سالگی نماز شبش ترک نشده بود.
شبهای بسیاری سر بر سجده عبادت با خدای خود نجوا می کرد و اشک می ریخت...
مادرش اینطور نقل کرده که پسرش در مدت عمرش چهارکار را هرگز ترک نکرد:
1. نماز شب
2. غسل روز جمعه
3. زیارت عاشورای هر صبح
4. ذکر 100 صلوات
اشکهای شهید سید احمد پلارک امروز رایحه معطری است که انسانها را تسلیم محض اراده و قدرت آفریدگارش میکند.
❤️مرحوم آیت الله العظمی بهجت رحمة الله علیه در وصف این شهید والامقام فرمودند: 🌿«یکی از نهرهای بهشت از زیر قبر مطهرشان رد میشود».🌿
خیلی ها او را با نام شهید عطری می شناسند.
❤️میگویند خودش به مادر وصیت کرده که بعد از شهادتم از مزارم #بوی_حسین_(ع) به مشامتان می رسد. حقیر که توفیق زیارت قبر مطهر این شهید را پیدا کردم واقعاً نتوانستم بوی عطری که از قبر ایشان به مشامم رسید را با عطرهای دنیوی مقایسه کنم بوی عطرش خیلی خاص است. رایحه دلپذیر و مشام نواز معطری که از خاک شهید سید احمد پلارک که پایانی ندارد نظر همگان را به خود جلب می کند.
#از_شهدا_بیاموزیم ❣❣
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
http://eitta.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
✍مرحوم حاج اسمائیل دولابی :
پنج اصل در صلوات وجود دارد.
1⃣اللّهمَّ، توحيد است.
2⃣صلِّ علي محمّد، نبوت است
3⃣ و آل محمّد يعنى اميرالمومنين و اولادش؛ اين هم امامت.
4⃣توحيد را كه قائل شديم، معاد را هم قائليم
5⃣ و چون حق محمّد و آل محمّد صلي الله عليه و آله را ادا كرديم، عدالت است.
قربان اين مستحب كه با آن هر پنج اصل دين را اقرار كرديم.
🌷اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ🌷
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
http://eitta.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
⚖نقدی بر اشکال اقای #نصیری درباره #حجاب
📺آقای نصیری در برنامه #زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه #رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه #مردم مخالفند.
✅چند نکته در این رابطه:
1⃣اول اینکه ما #حجاب_اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟
2⃣مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور.
3⃣ آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است.
جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟
4⃣ آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند.
5⃣ گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است.
6⃣ میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟
7⃣می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است.
8⃣گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟
9⃣ می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟
✍ محسن #مهدیان
#تحریف
#ما_ملت_امام_حسینیم
#به_مدد_الهی_کرونا_را_شکست_میدهیم
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
http://eitta.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
🔴مهدی موعود (عج) عالم را پر از عدالت خواهد کرد
♦️امام خمینی (ره): در زمان ظهور مهدی موعود( سلام الله علیه)که خداوند ذخیره کرده است او را از باب اینکه هیچ کس در اولین و آخرین ، این قدرت برایش نبوده است و فقط برای حضرت مهدی موعود بوده است که تمام عالم را ، عدالت را در تمام عالم گسترش بدهد.
📚صحیفه نور جلد ۱۲ صفحه ۲۰۷
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
http://eitta.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
🔴چرا امام زمان ارواحنا فداه ظهور نمیکنند؟
♦️ ماجرای هارون مکی و تنور آتش
♦️مأمون رقّى نقل مى کند:روزى خدمت امام صادق علیه السلام بودم، سهل بن حسن خراسانى وارد شد، سلام کرده، نشست.
🔴آن گاه عرض کرد:
➖ یابن رسول الله، امامت حق شماست زیرا شما خانواده رأفت و رحمتید، از چه رو براى گرفتن حق قیام نمى کنید، در حالى که یکصد هزار تن از پیروانتان با شمشیرهاى بران حاضرند در کنار شما با دشمنان بجنگند!
♦️ امام عليه السلام فرمود:
– اى خراسانى !
بنشین تا حقیقت بر تو آشکار شود.
سپس دستور دادند، تنور را آتش کند. بلافاصله آتش تنور افروخته شد، به طورى که شعله هاى آن، قسمت بالاى تنور را سفید کرد.
♦️ به سهل فرمود:
– اى خراسانى !
برخیز و در میان این تنور بنشین !
خراسانى شروع به عذر خواهى کرد و گفت:
➖ یابن رسول الله !
مرا به آتش نسوزان و از این حقیر بگذر!
.♦️امام فرمود:
➖ ناراحت نباش ! تو را بخشیدم .
در همین هنگام ، هارون مکى ، در حالى که نعلین خود را به دست گرفته بود، با پاى برهنه وارد شد و سلام کرد.
♦️امام عليه السلام پاسخ سلام او را داد و فرمود:
🔸در تنور بنشین !
🔸هارون نعلینش را انداخت و بى درنگ داخل تنور شد!
امام با خراسانى شروع به صحبت کرد و از اوضاع بازار و خصوصیات خراسان چنان سخن مى گفت که گویا سال هاى دراز در آنجا بوده اند.
سپس از سهل خواستند تا ببیند وضع تنور چگونه است
سهل مى گوید، بر سر تنور که رسیدم، دیدم هارون در میان خرمن آتش دو زانو نشسته است.
➖ همین که مرا دید، از تنور بیرون آمد و به ما سلام کرد.
♦️ امام به سهل فرمود:
در خراسان چند نفر از اینان پیدا مى شود؟
عرض کرد:
– به خدا سوگند! یک نفر هم پیدا نمى شود.
آن جناب نیز فرمودند:
آرى ! به خدا سوگند! یک نفر هم پیدا نمى شود.
اگر پنج نفر همدست و همداستان این مرد یافت مى شد، ما قیام مى کردیم.
📚 بحار، ج ۴۷، ص ۱۲۳
اندکی تأمل 👇
🔴آیا ما اینگونه مطیع امام زمان خویش هستیم؟! آیا کسی ایمانش و معرفتش نسبت به امام زمانش قوی هست که بدون چون و چرا مثل هارون مکی قبول کند، آیا اینطور هستیم؟آیا با قلم و قدم و مال و جان خویش او را یاری میکنیم؟!
♦️اگر جوابمان مثبت است خوشا به سعادتمان واگر جواب منفی است پس بکوشیم که عقب مانده ایم
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
http://eitta.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
🌹زیارت نامہ امام زمان(عج) در روز جمعہ
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
http://eitta.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi