eitaa logo
ظهور نزدیک است
1.7هزار دنبال‌کننده
61هزار عکس
62.5هزار ویدیو
1.3هزار فایل
گلچینی از بهترین مطالب #مهدوی #ولایی #شهدایی #سیاسی #معنوی #معرفتی #تربیتی کانال شهدایی ما👈 @ba_shaheidan کانال قصه های شهداء 👈 @Ghesehaye_shohada
مشاهده در ایتا
دانلود
۴ 📌 ایرانیان، شیران بی‌فرار 💪 «احمد‌بن‌حنبل» از راویان حدیث اهل سنت از پیامبر نقل می‌کند: «به‌زودی خداوند متعال اطراف شما را از عجم پُر می‌کند. آنان همچون شیرانی هستند که اهل فرار نیستند. دشمنان شما را می‌کُشند و از غنائم شما استفاده نمی‌کنند.»*۱ 📖 این روایت به شیوه‌های مختلفی از «حذیفه»، «سمرة‌بن‌جندب» و «عبدالله‌بن‌عمر» از صحابهٔ پیامبر نقل شده است*۲ اما بیشترِ مفسران بر این باورند که این پیشگویی پیامبر، دربارهٔ ایرانیان در زمان ظهور است. 💠 ایشان، ایرانیان آخرالزمان را مردمانی شجاع توصیف می‌کنند که از سَرِ ایمان، امام زمان را یاری می‌کنند، اهل فرار از میدان جنگ نیستند و به طمعِ گرفتن غنیمت به جنگ نیامده‌اند. 🔅 آن حضرت چنین روزی را می‌دیدند که جوانان ایرانی، جدا از مرزبندی‌های خاکی، برای حفظ حرم حق الهی و اهل بیت از جان، مال و خانوادهٔ خود می‌گذرند و هنگام ظهور به یاری حضرت خواهند شتافت. 📚 ۱- مسند احمد‌بن‌حنبل، ج ۵، ص ۱۱ ۲. ذکر اخبار اصفهان حافظ ابونعیم، ص۱۳ 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش https://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
۵ 📌 به فارسی می‌گویند به اسلام بازگردید! 💠 نحوۀ برخورد امام‌علی علیه‌السلام با ایرانیان و دفاع از آنان در برابر رفتار نژادپرستانۀ اعراب و اشاره به نقش ایرانیان در زمان ظهور، دورۀ پنج‌سالۀ حکومت ایشان را به دوره‌ای استثنایی برای ایرانیان تبدیل کرده بود. 📖 روزی اشعث‌بن‌قیس، پیشکسوت منافقین به حضرت پرخاش کرد که «ای امیرالمؤمنین، این سرخ‌رویان (ایرانیان) را رها کن که توجه ویژۀ تو باعث چیره شدن آنان بر ما شده است.» حضرت خشمگین شد و سخنی فرمود که به تعبیر صعصه‌بن‌صوحان، آن‌چه پنهان است آشکار کرد تا برای همیشه درخاطره‌ها بماند: «او (اشعث) به من فرمان می‌دهد که ایرانیان را از خود برانم تا از ستمکاران باشم! به خدا قسم از پیامبر شنیدم که فرمود: "همچنان که شما در ابتدای کار، ایرانیان را برای گرویدن به اسلام سرکوب می‌کنید، در آینده، ایرانیان شما را سرکوب خواهند کرد که به اسلام بازگردید."»*۱ 🔺 و تاریخ به‌خوبی پیش‌بینی حضرت دربارۀ بازگشت امثال خاندان اشعث از اسلام به آیین جاهلیت را نشان داد. این وعدۀ الهی به‌زودی در بین بیشتر اعراب آشکار می‌شود و پیروزی اسلام در این مرحله، از ایران آغاز شده و مقدمه‌ای برای ظهور حضرت مهدی است. 📚 ۱.شرح نهج‌البلاغه، ابن‌ابی‌الحدید، ج۲، ص۲۸۴. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
۶ 📌 بی‌ایمانی محال است 📖 قرآن در آیاتی از قومی غیر از عرب‌های مسلمان یاد کرده است. اما این قوم چه کسانی هستند؟ «آگاه باشيد! شما همان مردمی هستید كه براى انفاق در راه خدا دعوت مى‌شويد؛ پس برخی از شما بخل می‌ورزيد و هركس بخل بورزد، به ضرر خود اوست و خدا بی‌نياز است و شما همه نيازمنديد و اگر روى بگردانيد، (خداوند) قومى غير شما را جانشين شما مى‌كند كه آنان مثل شما (سست ايمان و بخيل) نباشند.»‌*۱ ❓ وقتی این آیه نازل شد از رسول خدا پرسیدند: «این آیه دربارهٔ چه قومی است که می‌آیند و غیر ما هستند و مثل ما بخیل نیستند؟» حضرت دستى به شانهٔ سلمان زدند و فرمودند: «منظور، این مرد و قوم اوست. سوگند به آن‌کس که جانم به‌دست اوست، اگر ایمان در ثریا باشد، گروهى از مردان فارس آن‌را به‌دست می‏‌آورند.»‌*۲ 🔰 گروهی که در میان آنها بی‌ایمانی محال است. در آیات ۳۹ توبه، ۱۳۳ نساء، ۸۹ انعام و ۵۴ مائده نیز مشابه همین مطالب دیده می‌شود؛ خداوند به مسلمانان هشدار می‌دهد که اگر از دین برگردند، قوم دیگری را بر می‌گزیند. طبق روایات و تفاسیر مفسران، ایرانیان همان قوم برگزیده‌اند. 🔺 حال، به‌عنوان عضوی از این قوم برگزیده، باید ببینیم آیا رفتار و کردار ما مطابق آن‌چه پیامبر فرمودند هست و آیا تا به الان برای دستیابی به این مقام تلاش کرده‌ایم؟ سوال مهم‌تر این‌که، چرا پیامبر فرمودند از قوم سلمانند و نگفتند ایرانیان هستند؟ کدام ویژگیِ سلمان او را یک ایرانی خاص کرده است؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت... 📚 ۱- سوره محمد، آیه ۳۸ ۲- بحارالانوار، ج ۲۲، ص۵۲ 🇮🇷 @asatid_enghelabi ایتا و
🔴شرایط امروز اوکراین، بدون شرح... 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز (57).mp3
9.72M
🔈ختم گویای در ۱۹۲ روز. 🌺 طرح باعلی تامهدی (علیهما السلام) 🔷 سهم : از خطبه ۲۷ تا خطبه ۲۶ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
گزارش موضوعات مهم خطبه ۲۷ تا خطبه ۲۶.mp3
2.98M
🔊 گزارش موضوعات مهم خطبه ۲۷ تا خطبه ۲۶ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع 🌹 طرح «باعلی تا مهدی» علیهما السلام ┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄
🌹سهم : خطبه ۲۷ تا ۲۶ ┄═❁✦❀•◦•◦•🌹•◦•◦•❀✦❁═┄ 📜 : (وقتی خبر تهاجم سربازان معاویه به شهر انبار در سال ۳۸ هجری و سستی مردم به امام علیه السلام ابلاغ شد، فرمود:) 1️⃣ ارزش جهاد در راه خدا ♦️پس از ستايش پروردگار، همانا جهاد در راه خدا دَری از درهای بهشت است که خدا آن را به روی دوستان مخصوص خود گشوده است. جهاد لباس تقوا و زره محکم و سپر مطمئن خداوند است؛ کسی که جهاد را ناخوشايند دانسته و ترک کند، خدا لباس ذلّت و خواری بر او می پوشاند و دچار بلا و مصيبت می شود و کوچک و ذليل می گردد. دل او در پرده گمراهی مانده و حق از او روی می گرداند، به جهت ترک جهاد به خواری محکوم و از عدالت محروم است. 2️⃣ دعوت به مبارزه و نكوهش از نافرمانی كوفيان ♦️ آگاه باشيد، من شب و روز، پنهان و آشکار، شما را به مبارزه با شاميان دعوت کردم و گفتم پيش از آنکه آنها با شما بجنگند با آنان نبرد کنيد. به خدا سوگند، هر ملّتی که درون خانه خود مورد هجوم قرار گيرد، ذليل خواهد شد. امّا شما سُستی به خرج داديد و خواری و ذلّت پذيرفتيد، تا آنجا که دشمن پی در پی به شما حمله کرد و سرزمين های شما را تصرّف کرد. و اينک فرمانده معاويه، مرد غامدی با لشکرش وارد شهر انبار شده و فرماندار من، حسّان بن حسّان بکری را کشته و سربازان شما را از مواضع مرزی بيرون رانده است. به من خبر رسيده که مردی از لشکر شام به خانه زنی مسلمان و زنی غير مسلمان که در پناه حکومت اسلام بوده وارد شده، و خلخال و دستبند و گردن بند و گوشواره های آنها را به غارت برده، در حالیکه هيچ وسيله ای برای دفاع، جز گريه و التماس کردن نداشته اند. لشکريان شام با غنيمت فراوان رفتند بدون اينکه حتّی يک نفر آنان زخمی بردارد و يا قطره خونی از او ريخته شود. اگر برای اين حادثه تلخ، مسلمانی از روی تأسّف بميرد ملامت نخواهد شد و از نظر من سزاوار است. شگفتا! شگفتا! به خدا سوگند، اين واقعيّت قلب انسان را می ميراند و دچار غم و اندوه می کند که شاميان در باطل خود وحدت دارند و شما در حقِّ خود متفرّقيد. زشت باد روی شما و از اندوه رهايی نيابيد که آماج تير بلا شديد، به شما حمله می کنند، شما حمله نمی کنيد؟! با شما می جنگند، شما نمی جنگيد؟! اين گونه معصيت خدا می شود و شما رضايت می دهيد؟ وقتی در تابستان فرمان حرکت به سوی دشمن می دهم، می گوييد هوا گرم است، مهلت ده تا سوز گرما بگذرد و آنگاه که در زمستان فرمان جنگ می دهم، می گوييد: هوا خيلی سرد است بگذار سرما برود. همه اين بهانه ها برای فرار از سرما و گرما بود. وقتی شما از گرما و سرما فرار می کنيد، به خدا سوگند که از شمشير بيشتر گريزانيد. 3️⃣ مظلوميت امام (علیه السلام) و علل شكست كوفيان ♦️ ای مرد نمايان نامرد! ای کودک صفتان بی خرد که عقل های شما به عروسان پرده نشين شباهت دارد. چقدر دوست داشتم که شما را هرگز نمی ديدم و هرگز نمی شناختم، شناسايی شما - سوگند به خدا - که جز پشيمانی حاصلی نداشت و اندوهی غم بار سرانجام آن شد. خدا شما را بکشد که دل من از دست شما پر خون و سينه ام از خشم شما مالامال است. کاسه های غم و اندوه را جُرعه جُرعه به من نوشانديد و با نافرمانی و ذلّت پذيری رأی و تدبير مرا تباه کرديد، تا آنجا که قريش در حقِّ من گفت: بی ترديد پسر ابی طالب مردی دلير است، ولی دانش نظامی ندارد. خدا پدرشان را مزد دهد، آيا يکی از آنها تجربه های جنگی سخت و دشوار مرا دارد؟ يا در پيکار توانست از من پيشی بگيرد؟ هنوز بيست سال نداشتم، که در ميدان نبرد حاضر بودم، هم اکنون که از شصت سال گذشته ام. امّا دريغ، آن کس که فرمانش را اجرا نکنند رأيی نخواهد داشت. ┄═❁✦❀•◦•◦•🌹•◦•◦•❀✦❁═┄
🌹سهم : خطبه ۲۷ تا ۲۶ ┄═❁✦❀•◦•◦•🌹•◦•◦•❀✦❁═┄ 📜 : ( پس از کشته شدن محمدبن ابی بکر در مصر در سال ۳۸ هجری امام علیه السلام این سخنرانی را در کوفه ایراد فرمود که سیّد رضی قسمت هایی از آن را آورده است.) 1️⃣ شناخت فرهنگ جاهليت ♦️خداوند، پيامبر اسلام حضرت محمّد(صلی الله علیه و آله) را هشداردهنده جهانيان مبعوث فرمود، تا امين و پاسدار وحی الهی باشد. آنگاه که شما ملّت عرب، بدترين دين را داشته و در بدترين خانه زندگی می کرديد؛ ميان غارها، سنگ های خشن و مارهای سمّیِ خطرناک، فاقد شنوايی، به سر می برديد؛ آب های آلوده می نوشيديد و غذاهای ناگوار می خورديد؛ خون يکديگر را به ناحق می ريختيد و پيوند خويشاوندی را می بريديد، بت ها ميان شما پرستش می شد و مفاسد و گناهان شما را فرا گرفته بود. 2️⃣ مظلوميت و تنهايی علی (علیه السلام) ♦️"(قسمت ديگری از همين خطبه) پس از وفات پيامبر(صلی الله علیه و آله) و بی وفايی ياران، به اطراف خود نگاه کرده ياوری جز اهل بيت خود نديدم؛ «که اگر مرا ياری کنند، کشته خواهند شد.» پس به مرگ آنان رضايت ندادم. چشم پر از خار و خاشاک را ناچار فرو بستم و با گلويی که استخوان شکسته در آن گير کرده بود جام تلخ حوادث را نوشيدم و خشم خويش فرو خوردم و بر نوشيدن جام تلخ تر از گياه حَنظَل، شکيبايی نمودم." 3️⃣ معرفی عمروعاص و ضرورت آمادگی نظامی ♦️ "(قسمت ديگری از همين خطبه) عمروعاص با معاويه بيعت نکرد مگر آنکه شرط کرد تا برای بيعت، بهايی (حکومت مصر) دريافت دارد، که در اين معامله شوم، دست فروشنده هرگز به پيروزی نرسد و سرمايه خريدار به رسوايی کشانده شود. ای مردم کوفه! آماده پيکار شويد و سازوبرگ جنگ فراهم آوريد؛ زيرا که آتش جنگ زبانه کشيده و شعله های آن بالا گرفته است، صبر و استقامت را شعار خويش سازيد که پيروزی می آورد." ┄═❁✦❀•◦•◦•🌹•◦•◦•❀✦❁═┄
🌹🕊🌹🕊 🕊🌹🕊 🌹🕊 آرے! شاید گفتن از غربت امام عصر ارواحنافداه ڪمے عجیب و غریب به نظر برسد! احتمالاً برخے خواهند پرسید: مگر امام زمان (علےه السلام) هم غریب است؟ شاید برخے دیگر، به ڪار بردن این گونه تعابیر را فاقد مبناے اعتقادے و از موضع احساس و برخاسته از ذوقیّات نویسنده بدانند. شاید برخے نیز اساساً طرح چنین موضوعاتے را خارج از عرف تلقّے ڪرده و آن را نپسندند؛ چرا ڪه ما به طور معمول، از غربت سایر ائمه (علیهم السلام) مطالب زیادے شنیده و مے شنویم. مولاے متّقیان حضرت علے (علےه السلام) را به حق، اول مظلوم عالم مے دانیم. هر ساله در ایّام فاطمیّه، به یاد مصائب و مظلومیّت حضرت زهرا (علیهماالسلام) اشک ماتم مے ریزیم و باید هم این گونه باشد. به هر مناسبت و در هر مصیبتے، بر مظلومیّت سیّد الشّهدا (علےه السلام) و اهل بیت مڪرّمش مے گرییم و باید بگرییم. شنیدن نام قبرستان بقیع، غم و اندوه را بر دل هاے مان مے نشاند. بر غربت امام موسے بن جعفر (علےه السلام) در سیاه چال هاے بغداد اشک غم از دیدگان جارے مے ڪنیم. با تمام وجود، امام رضا (علےه السلام) را «غریب الغرباء» مے خوانیم. امام دهم و یازدهم را «عسڪربین» لقب داده ایم؛ حاڪے از آن ڪه این دو پیشوا تمام عمر را در پادگان خلفاے عبّاسے محصور و تحت نظر بودند و مگر مظلومیتے بالاتر از این قابل تصوّر است. انتظار 🕊✨اللهم عجل لولیک الفرج🕊✨ ➖➖➖➖➖➖➖ امـــــامـ زمـــانـــے شــــو 🆔 @montazerane_zohour
11.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ آخرالزمان عرصه لهو و لعب 🎤 🖥 ببینید و نشر دهید ➖➖➖➖➖➖➖ امـــــامـ زمـــانـــے شــــو 🆔 @montazerane_zohour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا