👆👆👆👈👈👈خیلی ازآنها خدمتگذار ارواح اولیا هستند و دست ماراگرفته اندو خیلی ها هم به کرداراکثرآدمیان اهل شیطنت.بیشتر آنها بی ضررند و مثل ما گرفتار این دنیا و درگیر و دار تقدیر خویشند. ۴ ) اما آنان که ماورای طبیعت ؛ و موجوداتش را باور ندارند؛ چند دسته اند :کسانی که انچه که نمی بینند را باور ندارند . اینها معمولا فقط آنتی تزقصه های جن وپری مادربزرگ ها هستند؛ که حتی زحمت دانستن کوچک ترین اطلاعاتی جز نقد داستان گرمابه های تاریک وکوتوله های پاسمی و عروسی جن ها رابه خودشان نداده اند. این تیپ آدمها از ۷ سالگی که مادر بزرگه داستان های جن وپری را برای ترساندن و خواب کردنشان تعریف می کرده ؛هنوز زیر لحاف هستند.و یا اینکه هارد دیسک کوچکشان از مسئله پر شده و دیگر تاب و یارای درک و پذیرش راز را ندارند.مثل من چهارتا کتاب خوانده اند و تمام ماجرا را در همان چهارتا دیده اند.و گروهی که پوچ یا ابسورد هستند: کسانی که خویش را منکرند چه رسد به ماورای خویش . و گروه آخر کسانی که جنها ؛ دستشان می اندازند و در مجالس احضار ارواح ؛در نقش یک روح برایشان شیرین کاری می کنند ؛تا فردا در مدح روح ؛کتاب چاپ کنند و جایزه بگیرند. جن برای انسان ؛ از انسان خطرناک تر نیست . همانطور که انسان برای کوسه ؛ از کوسه خطرناک تر است!(در تاریخ بشر حتی یک مورد مرگ انسان به دست جن گزارش نشده در حالی که فقط در دوره حکومت استالین ۳۵ میلیون روس به قتل رسیدند آمار کشتار جنگ های مذهبی صلیبی و جنگ های جهانی و قومی و قبیله ای پیش کش) در حقیقت هیچ چیز ؛ هراس ناک تر و هوس ناک تر از انسان نیست ؛ که به قول توماس هابز :انسان گرگ انسان است.
۱۵) در کل؛ و بدون در نظر گرفتن موارد خاص ؛ آنها به ما کاری ندارند .ماهم به آنها کاری نداریم . ازدود و دم و سر و صداهای شهر و بوی فاضلاب و …… فراریند .مثل ما کار و مکافات دارند. و دست آخر اینکه ؛به عقیده من: با تمام این اوصاف ؛تفاوت اساسی با ما ندارند زیرا که : آنها هم رنج می کشند.
eitaa.com/zohour_313
🚩شعر مهدوی🚩
🌷ای که شد چشم انتظارت این جهان مهدی(عج) بیا
مردم ازدرد فراقت بی امان مهدی(عج) بیا
عالمی چشم انتظارت گشته ای جان جهان
بی شما گشته بهار ماخزان مهدی(عج) بیا
گرچه من غرق گناهم سایه ی تو برسرم
عفو کن این نوکر بی سایبان مهدی(عج) بیا
اللهم عجل لولیک الفرج بحق الحسین علیه السلام
eitaa.com/zohour_313
🚩عــــــراق، تنها هـــــــدف سفیــــــــانی🚩
📝 نعمانی با سند صحیح از امام باقر(علیه السلام) روایت کرده که سفیانی پس از کشتن ابقع و اصهب، هدفی جز عزیمت به سرزمین عراق ندارد. سپاه سفیانی در قرقیسیا نبرد سختی کرده، یکصدهزار تن از ستمگران را بر خاک مذلّت انداخته، سپاهی هفتاد هزار نفری به سوی کوفه گسیل میدارد. آنها اهل کوفه را میکشند، به دار میزنند و اسیر میگیرند.
⚔در آن هنگام، پرچمهایی از سوی خراسان شتابان حرکت میکنند که شماری از یاران حضرت(عج) در میان آنهاست. سپس یکی از شیعیان کوفه با جمعی از افراد ناتوان خروج میکند، که در میان کوه و حیره به دست سرلشکر سفیانی کشته میشود؛(1)
💭 امام باقر(علیه السلام) در حدیثی، کارکرد سفیانی را شرح میدهد و در فرازی از آن میفرماید:
«تنها انگیزة سفیانی و خشم و حرص او شعیان ما میباشد».(2)
🛡امیرمۆمنان(علیه السلام) در این رابطه میفرماید: «سپاه سفیانی به جستوجوی اهل خراسان میپردازد، هر کجا شیعهای از شیعیان آلمحمّد(علیهم السلام) را پیدا کند به قتل میرساند».(3)
🔴 ویرانی کوفه به دست سفیانی: در ذیل آیة شریفة: «و إن من قریةٍ إلّا نحن مهلکوها»
از مقاتل نقل شده که عامل ویرانی هر شهری را بر شمرده، در مورد کوفه میگوید: «امّا ویرانی کوفه به دست سفیانی از تبار عنبسه از آل ابی سفیان میباشد».
📍حذیفه نیز از رسول اکرم(ص) روایت کرده که فرمود: سپاه سفیانی به سوی کوفه سرازیر میشوند و اطراف کوفه را ویران میکنند»
🚩از طریق عمّار یاسر روایت شده که سپاه سفیانی چون تاریکی شب پیش میرود، با هر چه مواجه شود در هم میشکند، تا وارد کوفه شده، شیعیان آل محمّد(علیهم السلام) را به قتل برساند. آنها همه جا به جستوجوی اهل خراسان میپردازند.(5)
📓 منابع:
1. نعمانی، الغیبـة، ص280.
2. همان، ص301.
3. سلمی، عقدالدّرر، ص87.
4. مروزی، الفتن، ج1، ص303، ح882.
5. طبری، دلائل الامامـة، ص466، ح450.
📕 #علائم_ظهور
eitaa.com/zohour_313
🚩فـتـنـــــہ هـای آخـــــرالـزمـــــان🚩
📌 وهابیت👇
✅ وهابیت نامی است كه شیعیان و اهل سنت بر فرقهای خاص و منحرف نهادهاند. این در حالی است كه وهابیون، خود را سلفی مینامند.
⏮ «سلف» در لغت به معنای «متقدم» و «سابق» است و در اصطلاحِ متكلمان و اصحاب ملل و نحل، به صحابه، تابعین، تابعینِ تابعین و حتی علمای اسلامی در سه قرن نخست هجری، سلف گفته شده است. گاهی نیز از نخستین تابعین، به «سلف صالح» تعبیر میشود.
⇦ جریان سلفیگری را در قرن چهارم هجری (323 هجری قمری) گروهی از اهل حدیث به وجود آوردند. آنان خود را «سلفیه» نامیدند. به این اعتبار كه خودشان را پیرو سلف صالح میشمردند و در رفتارها و باورهایشان، خود را تابع پیامبر اكرم (ص) و اصحاب و تابعین میدانستند. سلفیه چون خود را به «احمدبنحَنبل» پیشوای حنابله منسوب میكردند، به «حنابله» نیز معروفاند.
⏮ امروزه به وهابیون، تکفیری (از ریشهی کفر) نیز گفته میشود.
سلفیان با معتزله به شدت به نزاع پرداختند. زیرا معتزله به عقل و دلایل عقلی استناد میكردند ولی این گروه، استفاده از شیوههای عقلی را در اسلام از امور جدید میپنداشتند كه در عصر صحابه و تابعین مرسوم نبوده است. همچنین آنان به ظاهر آیات و احادیث بسنده میكردند و هرگز به تأویل و تفسیر نمیپرداختند و تنها به نصوص قرآن و حدیث و دلایل به دست آمده از نص، معتقد بودند.
⇦ «ابومحمدحسنبنعلیبنخلف بَربَهاری» از رهبران این گروه بود كه باورها و آرای ویژهای داشت و با مخالفان خود به شدت برخورد میكرد. او به یاران خود دستور داده بود هر كس با باورهای وی مخالفت ورزید، اموالش را غارت كنند و خرید و فروش او را بر هم بزنند.
◁ بربهاری هر نوع مرثیهخوانی برای امام حسین و اهل بیت را ممنوع كرد و به قتل كسانی كه بر اهل بیت علیهم السلام مرثیهخوانی كنند، حكم داد. وی زیارت مزارهای ائمه را منع كرد و شیعه را كافر و گمراه خواند.
◁ او برای خداوند مانند و شبیه قائل بود و ذات احدیت را دارای كف و دست و انگشتان و دو پا یا كفشی از طلا و صاحب گیسوان تصور میكرد. همچنین میگفت که خداوند به آسمان بالا میرود و به زمین فرود میآید و مردم در روز قیامت، خداوند را خواهند دید.
◁ «بَربَهاری» که از اولین رهبران سلفیه بود پس از مخالفتهای فراوان با وی، متواری شد و در سال 329 هجری قمری درگذشت تا مکتب سلفیه افول کند.
با ظهور مذهب اشعریه، مكتب سلفیه به طور كامل از رونق افتاد ولی به كلی منسوخ نشد.
⏮ این مذهب بار دیگر در قرن هشتم هجری با تبلیغ «ابنتِیمیه حرانی دمشقی حنبلی» گسترش یافت. وی بار دیگر احادیث تشبیه و تجسیم و جهت داشتن خدا را مطرح كرد و بر حفظ ظواهر آنها اصرار ورزید. بدین ترتیب ابن تیمیه از آغاز قرن 8 هجری قمری، تفكر سلفیه را احیا كرد و گسترش داد که او نیز با مخالفت اکثر علمای وقت روبرو شد.
http://eitaa.com/zohour_313
🍃🌺 #شعر_مهدوی 🌺🍃
دلم دوباره ببین که شده پریشانت
عزیز فاطمه ای جان من به قربانت
برای روز ظهورت، برای آمدنت
چقدر مانده که کامل شوند یارانت؟
بگو چگونه بیایم چگونه آقا جان
به جستجوی تو و خیمه و بیابانت
به که قسم بخورم بی تو من کم آوردم
بس است این همه دوری بس است هجرانت
تو را قسم به صبوری قلب منتظران
عزیز فاطمه برگرد سوی کنعانت
عدالت علوی تو خواب این شهر است
فدای آن لبه ی ذوالفقار برانت
اگر چه لایق احسان تو نبودم من
همیشه شامل من بوده است احسانت
از این حجاب پر از ابر آسمان، آخر
ظهور می کند آن روی ماه پنهانت
🌹 ألـلَّـهُـمَ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَرَج🌹
eitaa.com/zohour_313
🚩 #نشانه_های_ظهور🚩
✨نشانه های قطعی✨
✅ برگرفته از آثار آیة الله سید محمد کاظم قزوینی
📝نـشانه های تخلف ناپذیر ظهور امام مهدی علیه السلام که بی هیچ تردیدی مقارن ظهور آن حضرت رخ خواهند داد و ارتباط گسست ناپذیری با آن دارند، پنج نشانه اند.
بـرخی از این پنج نشانه ، اندکی پیش از ظهور و برخی چند ماه پس از آمدن آن گرامی و برخی اندکی پیش از قیام نجات بخش و جهانی آن حضرت ، پدیدار خواهند شد.
در ایـن مـورد، روایـات بـسـیـاری وارد شده است که با اندک تفاوت در ترتیب پیدایش این علایم و نشانه ها، آنها را نشان می دهد.
مـا نـخست ، برخی از روایات را که این علایم پنجگانه را به صورت کوتاه ترسیم می کـنـد مـی آوریـم ، آنگاه هر کدام از آن نشانه ها را با توضیحی که در روایات در مورد آن آمده و تفسیر مناسبی که به ذهن می رسد، ترسیم می نماییم .
روایات
1 ـ امام صادق علیه السلام در این مورد فرمود:
((خمس قبل قیام القائم علیه السلام : الیمانی و السفانی و المنادی ینادی من السماء و خسف بالبیداء و قتل النفس الزکیة .))(444)
یعنی :
پیش از قیام مهدی علیه السلام پنج رخداد بزرگ در پیش خواهد بود:
1 ـ جنبش ترقی خواهانه مرد یمنی ،
2 ـ جنبش ارتجاعی سفیانی ،
3 ـ ندای روحبخش آسمانی ،
4 ـ فرو رفتن زمین ،
5 ـ و قتل نفس زکیه ،
2 ـ و فرمود:
((قـبـل قـیـام القـائم خـمـس عـلامـات مـحـتـومـات : الیـمانی و السفیانی و الصیحة و قتل النفس الزکیة و الخسف بالبیداء)). (445)
یعنی :
پیش از قیام قائم ، پنج علامت و نشانه مهم در پیش خواهد بود:
جـنـبـش مـردم تـرقـی خـواه یـمـنـی ، جـنـبـش ارتـجـاعـی سـفـیـانـی ، نـدای آسـمـانـی ، قتل نفس زکیه و فرو رفتن زمین .
3 ـ و نیز فرمود:
((النـداء المـحـتـوم و السـفـیـانـی من المحتوم و خسف البیداء من المحتوم و الیمانی من المحتوم و قتل الفنس الزکیه من المحتوم )). (446)
یعنی :
نـدای آسـمـانی به هنگامه قیام قائم ، جنبش ارتجاعی سفیانی ، جنبش مترقی مرد یـمنی ، فرو رفتن زمین و دیگر، کشته شدن نفس زکیه ، این پنج نشانه ، از علایم قطعی ظهورند.
📚عصرظهور.
🌹🌹برای سلامتی و تعجیل در فرج آقامون امام زمان صلوات🌹🌹
=====================
@zohour_313
🚩مرکز حکومت امام مهدی (ع) یا پایتخت جهانی او🚩
📌برگرفته از آثار آیة الله سید محمد کاظم قزوینی
✅مـسـافـت مـیان کوفه و نجف ، کمتر از ده کیلومتر است و به خاطر مناطق مسکونی که در ایـن سـالهـا ایـجـاد شـده ، شـهـر ((نـجـف )) بـه ((کـوفـه )) متصل شده است .
کـوفـه ، پـس از ظـهور حضرت مهدی علیه السلام موقعیت شکوهباری می یابد چرا که طبق روایت رسیده از امامان معصوم علیه السلام آنجا مرکز حکومت عادلانه و جهانی اسلام و قرآن و پایتخت دولت او خواهد شد.
اینک برخی از روایات در این مورد:
1ـ امیر مؤ منان علیه السلام ضمن بیانی پیرامون ظهور مهدی علیه السلام فرمود:
(( ... ثم یقبل الی الکوفة فیکون منزله بها، فلایترک عبدا مسلما الا اشتراه و اءعتقه و لاغـارمـا الا قـضـی دیـنـه و لا مـظـلمـة لاحـد مـن النـاس الا ردهـا و لایـقـتـل عـبـد الا ادی ثـمـنـه ـ فـدیـة مـسـلمـة الی اءهـلهـا ـ و لا یـقـتل قتیل الا قضی عنه دینه و الحق عیاله فی العطاء، حتی یملاء الارض قسطا وعدلا، کما ملئت ظلما و جورا و عدوانا.))
((و یـسـکـن هـو و اءهل بیته الرحبة و الرحبة انما کانت مسکن نوح و هی اءرض طیبة ، لا یسکن رجـل مـن آل مـحـمـد صـلی اللّه عـلیه و آله و لا یقتل الا باءرض طیبة زاکیة ، فهم الاءوصیاء الطیبون . )) (628)
یـعـنـی : سـپـس بـه کـوفـه روی مـی آورد کـه قـرارگـاه و مـنـزل اوسـت . بـرده مـسلمانی در بندی نمی ماند، جز اینکه او را می خرد و آزاد می سازد و بـدهـکـاری نـمـی مـاند، مگر اینکه دین او را می دهد و مظلمه ای نمی ماند جز اینکه آن را می پـردازد و کـشته ای نمی ماند مگر اینکه دیه او را می دهد و... کشته ای نمی ماند جز اینکه دین او را پرداخته و خانواده او را تاءمین می کند و همه امور را تدبیر و کارها را تنظیم می نـمـایـد تـا آنـجـایـی که زمین را سرشار از عدل و داد می نماید، همانگونه که به هنگامه ظهور او، از ظلم و جور لبریز است .
آن حـضـرت و خـانـدانش در ((رحبه )) سکونت می کنند، همان نقطه ای که قرارگاه و مسکن حـضـرت نـوح عـلیـه السـلام و سـرزمـیـن پـاک و پاکیزه بود. و می دانیم که هیچ مردی از خـانـدان وحی و رسالت ، جز در سرزمین پاک و پاکیزه ، مسکن برنگزید و جز در سرزمین پـاک بـه شـهـادت نـرسـیـد. و امـام مـهـدی و خـانـدانـش عـلیـه السـلام جـانـشـیـن پـاکـان و برگزیدگان هستند... .
2ـ مفضل به امام صادق علیه السلام گفت :
(( یا مولای ... کل المؤ منین یکونون بالکوفة ؟))
قـال عـلیـه السـلام : ((ای والله ... لایـبـقی مؤ من الا کان بها اءو حوالیها و لیبلغن مجالة فـرس مـنـهـا اءلفـی درهـم و لیـودن اءکـثـر النـاس انـه اذا قـام القـائم و دخل الکوفة ، لم یبق مؤ من الا و هو بها. )) (629)
یـعـنـی : ((سرورم !... آیا همه مؤ منان راستین در عصر ظهور قائم علیه السلام در کوفه خواهند زیست ؟))
فرمود: ((آری !... همه در کوفه یا پیرامون آن خواهند بود و کوفه بها و ارزشی خواهد یافت که هر متر از زمین آن ، از مرز دو هزار درهم خواهد گذشت . و مردم باایمان به هنگامی که قائم علیه السلام وارد شهر کوفه شد و آنجا مرکز حکومت عادلانه جهانی او گردید، دوست می دارند در آنجا باشند و همواره دلهای ایمان آوردگان در آنجاست .))
3ـ امام مجتبی علیه السلام در این مورد فرمود:
(( لموضع الرجل فی الکوفة اءحب الی من دار بالمدینة . )) (630)
یعنی : جای یک قدم زمین در کوفه ، برای من دوست داشتنی تر از خانه ای در مدینه است .
4ـ امام باقر علیه السلام در روایتی پیرامون حضرت مهدی علیه السلام فرمود:
(( ثـم یـرجـع الی الکـوفة : فیبعث الثلاثمائة و البضغة عشر رجلا الی الآفاق کلها: فیمسح بین اکتافهم و علی صدورهم ، فلا یتعایون فی قضاء... .)) (631)
یعنی : سپس آن حضرت به کوفه باز می گردد و از آن پایگاه عادلانه جهانی ، فراتر از سـیـصـد شـخـصیت شایسته و وارسته و ساخته شده که هر کدام قهرمانی در میدان علم و تـقـوا و شـجـاعـت و کـارآیـی و تـدبـیـر و کـیـاسـت هـسـتـنـد بـه سـراسـر جـهـان گسیل می دارد.
دسـت دگرگونساز و مبارک خویش را بر سینه آنان می ساید و آنان چنین می شوند که در هـیـچ بـرنـامـه و مـشـکـل علمی و حقوقی و سیاسی وا نمی مانند و شئون فرهنگی ، اخلاقی فقهی و اجتماعی جامعه را با درایت تنظیم می نمایند.
5ـ از امام صادق علیه السلام آورده اند که فرمود:
(( اذا قـام قـائم آل مـحـمـد صـلی الله عـلیـه و آله ... اتصلت بیوت الکوفة بنهر کربلاء. )) (632)
یـعـنی : هنگامی که قائم علیه السلام قیام کند ـ کوفه را پایگاه عدالت و تقوای جهانی می سازد ـ و آنجا، چنان گسترش می یابد که خانه ای کوفه به شهر کربلا می رسد.
6ـ مفضل در این مورد پرسید:
(( یا سیدی !... فاءین تکون دار المهدی و مجتمع المؤ منین ؟))
قـال عـلیـه السـلام : ((دار مـلکـه
: الکوفة و مجلس حکمه : جامعها و بیت ماله و مقسم غنائم المـسـلمـیـن : مـسـجـد السـهـلة و مـوضـع
اشـتـری شبرا ـ من اءرض السبع ـ بشبر من ذهب ... و لتصیرن الکوفة اءربعة و خمسین میلا و لیجارون قصورها کربلاء... . )) (633)
یـعـنی : ((سرورم ! قرارگاه حضرت مهدی علیه السلام و ایمان آوردگان خاص به حق ، در کجا خواهد بود؟))
فرمود: ((پایتخت آن حضرت ، کوفه خواهد بود و مرکز قضاوت عادلانه او، مسجد جامع آن و مرکز اصلی بیت المال ، مسجد سهله در نزدیکی کوفه .
و آن شـهـر و سـرزمـیـن آن ، ارزش و بـهایی می یابد که با طلا برابری می کند و چنان گـسـتـرش مـی یـابـد کـه مـساحت آن به 54 میل می رسد و قصرهای آن تا کربلا امتداد می یابد.
📚عصرظهور.
==================
@zohour_313
☀️ #سؤالات_مهدوی ☀️
✅یاران اخرالزمانی پیامبر چه کسانی هستند⁉️
📝در حديثي آمده است كه پيامبر گرامي خطاب به خداوند فرمودند:
💠خداوندا! برادرانم را به من بنمايان. يكي از اصحاب گفت: مگر ما برادران شما نيستيم، اي رسول خدا؟
💯 ايشان فرمودند: برادران من كساني هستند كه در آخرالزمان مي آيند و به من، نديده ايمان مي آورند... آن ها مثل مشعل هاي هدايت هستند كه خداوند آن ها را از فتنه هاي تيره و تار نجات مي بخشد
📗( بحارالانوار،ج52، ص124؛ ).
.
.
💎همچنين به نقل از ايشان آمده است كه (به اصحاب )فرمودند:
📌بعد از شما قومي خواهد آمد كه پاداش هر يك از آن ها برابر پاداش پنجاه نفر از شماست. گفتند: يا رسول الله!
🔸مگر نه اين است كه ما در حضور شما در بدر و احد و حنين شركت جستيم و قرآن در ميان ما نازل شد؟
🔵حضرت فرمودند:
🔻اگر آنچه بر آن ها روي خواهد داد، بر شما روي مي داد، شما نمي توانستيد چون آن ها #صبر و شكيبايي را پيشه خود سازيد.
📒( منتخب الاثر، ص515).
@zohour_313