19.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ظهور امام مهدی(عج) در کتب ادیان دیگر مسیحی ،بودائی
🔅کانال عمّاریون
🔗@amariioon
هدایت شده از 🏴 آخرالزمان 🏴
#قسمت_اول
💠بررسی سه گروهی که در شام وارد منازعه میشوند . . .
( https://eitaa.com/zohour_monji/110 )
💢 رایۀ الاصهب: اصهب کیست و ویژگیهای ظاهری او چیست؟
🔻روایاتی که ویژگی رنگ پوست و مو اصهب را بیان میکند، مبنی بر اینکه سفیدی پوستی که به سرخی میزند:
🔹و هو لونٌ من الألوان من ذلك الصُّهْبَة: حُمرةٌ فى الشَّعر (ابن فارس، معجم مقاییس اللغۀ، ج 3، ص 316.)
🔹أصْهَب: یقال للابل إن خالطت بياضَه حُمْرَةٌ، فهو أَصْهَب (ثعالبی، فقۀ اللغۀ، ص 117.)
🔹الذي يعلو لونه صُهْبَة و هي كالشُّقرة و الحمرۀ (ابن اثیر، النهاية في غريب الحديث، ج 3، ص 62.)
🔹و الصُّهْبَةُ: أَشْهَرُ الأَلوان و أَحسنُها (ابن منظور، لسان العرب، ج 1، ص 532.)؛
🔻روایتی که به توصیف قد بلند اصهب میپردازد:
🔹رجلٌ صَيْهَبٌ: رجل طويلٌ (فیروزآبادی، قاموس المحیط، ج 1، ص 125. ابن منظور، لسان العرب، ج 1، ص 533.)
🔻با اعراب دشمن است:
🔹صهْبُ السِبَال: و هم أعداء العرب (جوهری، الصحاح، ج 1، ص 166.)
🔻برتری یافتن اصهب بر دیگران ( پیروزی و رسیدن به حاکمیت)
🔹و تشريفها على سائرِ الإبلِ و فجعلوها خيرَ الإبل (ابن سیده، المحکم و المحیط الاعظم، ج 4، ص 209.)
🔻او را اسد خواندن : که میتوان آن را به صفت یا اسم به حساب آورد.
🔹الأصْهَب: الأسد (زبیدی، تاج العروس، ج 2، ص 157، ازدی، الماء، ج 2، ص 788.)
🌐 بنابراین اصهب، به مرد بلند قامت (رجل طويل) سفید پوست و به سرخی میزند (إن خالطت بياضَه حُمْرَةٌ) که در تحولات فتنه شام مخالف اعراب هست (أعداء العرب) و بر سایرین نیز برتری دارد (تشريفها على سائرِ الإبلِ و فجعلوها خيرَ الإبل)، اطلاق میشود.
لازم به ذکر است، زبان روایات در بیان اسامی شخصیت های ظهور، نمادین، رمزآلود، کنایه ای و بعضا حیرت آور است که حاکی از حقایق و واقعیاتی است.
📚 الهی نژاد، نمادگرایی در نشانه های ظهور، فصلنامه مشرق موعود، ش 38.
#شام
#سوریه
#اصهب
#سفیانی
#فتنه_شام
🔆تعجیل در ظهور:
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
♻️ با #نشر مطلب در ثواب آن شریک باشید...
🔅کانال آخرالزمان
❇️ https://eitaa.com/joinchat/3926458592C4775f6a44f
هدایت شده از 🏴 آخرالزمان 🏴
#قسمت_دوم
💠بررسی معارضین حکومت دمشق:
💢ابقع
🔷الابقع نیز معانی متعددی دارد از جمله در دو روایت زیر بدین گونه بیان شده:
🔹الابقع: العرب، تنكح إماء الروم فيستعمل على الشام أولادهم و هم بين سواد العرب و بياض الروم (ابن اثیر، النهایۀ فی غریب الحدیث، ج 1، ص 146.)
🔹بقعان الشام خدمهم و عبيدهم لبياضهم و حمرتهم لانهم من الروم و فلقد کان حکام الشام یلقبون خدامهم من الروم بالابقع (جوهری، الصحاح، ج3، ص 1188. فیروزآبادی، القاموس المحیط، ج 3، ص 9.).
✳️ترجمه و تفسیر: از فحوای معنای لغوی ابقع، بویژه از عبارت خدام رومی و اولاد العرب حاصل از ازدواج اعراب با رومی ها و استفاده از آنان در منطقه شام، چنین برداشت میشود که در فتنه شام قبل از ظهور، جبهه عربی معارض و مقابل جریان اصهب که در خدمت مصالح و منافع رومی ها نیز است، را جریان ابقع گویند.
🔹همچنین الابقع: الرَّجُلُ ذو الكَلامِ الكثير (ابن عباد، المحیط فی اللغۀ، ج 1، ص 195.)
🔹و هو مخالَفةُ الألوانِ بعضِها بعضا يُقال غرابٌ أبقَعُ و كلبٌ أبقع (ابن فارس، معجم مقایس اللغۀ، ج 1، ص 281، فراهیدی، العین، ج 1، ص 184.)
🔹الباقعة: الرجل الداهية، فلان سمی باقعۀ لحُلوله بِقاعَ الأَرض و كثرة تَنْقِيبه في البلاد (ازهری، تهذیب اللغۀ، ج 1، ص 188. ابن منظور، لسان العرب، ج 8، ص 19.) ؛
✳️ترجمه و تفسیر: همچنین این عبارات، نیز نشان میدهد تشکّل های نظامی جریان ابقع مرتبط با عرب ها و رومی ها که در جبهه مخالف جریان اصهب قرار دارند، موضع سیاسی واحد ندارند (ذو الكَلامِ الكثير) و به اشکال و اسامی مختلف درمی آیند (مخالَفةُ الألوانِ بعضِها بعضا) و در یکجا نیز متمرکز نیستند بلکه در مناطق مختلف شام، حضور نظامی دارند (كثرة تَنْقِيبه في البلاد).
#شام
#سوریه
#ابقع
#سفیانی
#فتنه_شام
🔆تعجیل در ظهور:
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
♻️ با #نشر مطلب در ثواب آن شریک باشید...
🔅کانال آخرالزمان
❇️ https://eitaa.com/joinchat/3926458592C4775f6a44f
3.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی خدا حجت تمام میکنه...
🔅کانال آخرالزمان
❇️@zohour_monji
3.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️اشک و گریه امام صادق بر مصائب و ظلمتی که در آخرالزمان گریبان مردم را خواهد گرفت....
🔶️کتاب جفر که پیشگویی از وقایع آینده در آن موجود است ، اکنون نزد حضرت مهدی(عج) میباشد...
🔆تعجیل در ظهور:
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
♻️ با #نشر مطلب در ثواب آن شریک باشید...
🔅کانال آخرالزمان
❇️ https://eitaa.com/joinchat/3926458592C4775f6a44f
⭕️ فتنه طولانی شام / سفیانی همه رُقبا را ترور و حذف خواهد کرد
▪️بحران جنگ سوریه، به «قتل حاکم دمشق» منتهی خواهد شد.
▪️فرض کنید قرار است به عصر ظهور برویم. تظاهرات خیابانی در سوریه که متعاقب بهار عربی و با تظاهرات درعا در اعتراض به دستگیری و شکنجه کودکان شروع شد. این «بازی کودکانه» با دیوارنوشته هایی در اعتراض به نظام سوریه همراه گردید. اما با واکنش شدید حاکمیت روبرو شد، در تراث عامه از آن به «لعب صبیان» در ابتدای فتنه شام، تعبیر شده است:
▫️«تَكُونُ فِتْنَةٌ بِالشَّامِ، كَأَنَّ أَوَّلَهَا لَعِبُ الصِّبْيَانِ، كُلَّمَا سَكَنَتْ مِنْ جَانِبٍ طَمَّتْ مِنْ جَانِبٍ فَلَا تَتَنَاهَى»[1]
▪️فتنه در منطقه شام آنچنان طولانی میشود و هرگاه به دنبال راهحلی برای آن هستند، پیدا نخواهد شد و تا زمان ظهور، ادامه خواهد داشت:
▫️«لا یظْهَرُ الْقَائِمُ حَتَّى یشْمَلَ النَّاسَ بِالشَّامِ فِتْنَةٌ یطْلُبُونَ الْمَخْرَجَ مِنْهَا فَلَایجِدُونَهُ»[2]
▪️و هرگاه تصور میرود که بحران شام و جنگ سوریه در مسیر حل و فصل است، ناگهان شعلههای فتنه همچون آتش زیر خاکستر از جایی دیگر، خود را آشکار میسازد:
▫️«تكُونُ بِالشَّامِ فِتْنَةٌ كُلَّمَا سَكَنَتْ مِنْ جَانِبٍ طَمَّتْ مِنْ جَانِبٍ، فَلَا تَتَنَاهَى حَتَّى ینَادِی مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ»[3]؛ «لَايَرْفَعُونَهَا مِنْ نَاحِيَةٍ إِلَّا انْفَتَقَتْ مِنْ نَاحِيَةٍ أُخْرَى»[4]
▪️سه جریان: اصهب: (حاکمیت)، ابقع (معارضین)، سفیانی (گزینه مطلوب غربیها و یهود) بر سر «قدرت و حاکمیت» در رقابت خواهند بود:
▫️«ثلَاثَةُ بِالشَّامِ كُلُّهُمْ یطْلُبُ الْمُلْك»[5]
▪️سرانجام با ورود سفیانی که فعالیت خویش را از وادی یابس در جنوب سوریه آغاز میکند و موردحمایت غربیها است:
▫️«يَخْرُجُ ابْنُ آكِلَةِ الْأَكْبَادِ مِنَ الْوَادِي الْيَابِس»[6]؛ «يُقْبِلُ السُّفْيَانِيُّ مِنْ بِلَادِ الرُّومِ مُنْتَصِراً فِي عُنُقِهِ صَلِيب»[7]
▪️ابتدا ابقع و حامیان اش، قتلعام میشوند و در نهایت با قتل اصهب، سفیانی بر دمشق مسلط خواهد شد:
▫️«أَرْضُ الشَّامِ...يَخْتَلِفُونَ عِنْدَ ذَلِكَ عَلَى ثَلَاثِ رَايَاتٍ: رَايَةِ الْأَصْهَبِ وَ رَايَةِ الْأَبْقَعِ وَ رَايَةِ السُّفْيَانِيِّ فَيَلْتَقِي السُّفْيَانِيُّ بِالْأَبْقَعِ فَيَقْتَتِلُونَ فَيَقْتُلُهُ السُّفْيَانِيُّ وَ مَنْ تَبِعَهُ ثُمَّ يَقْتُلُ الْأَصْهَبَ»[8]
☑️ پینوشت:
1. ابنحمّاد، الفتن، ص۲۳۵.
2. نعمانی، الغیبة، ص۲۷۹. حر عاملی، إثبات الهداة، ج۵، ص۳۶۸.
3. مقدسی شافعی، عقد الدرر فی أخبار المنتظر، ص۷۵.
4. متقی هندی، کنزالعمّال، ج۱۱، ص۱۶۳.
5. طوسی، الغیبة، ص۴۶۳.
6. صدوق، کمال الدین، ج۲، ص۶۵۱.
7. طوسی، الغیبة، ص۴۶۳.
8. نعمانی، الغیبة، ص۲۸۰.
🔆تعجیل در ظهور:
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
♻️ با #نشر مطلب در ثواب آن شریک باشید...
🔅کانال آخرالزمان
❇️ https://eitaa.com/joinchat/3926458592C4775f6a44f
18.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ۵توصیه آیتالله بهجت
🔅کانال آخرالزمان
❇️@zohour_monji
هدایت شده از 🏴عمّاریون🏴
⚠️چرا دقیقا زمانی که حرف از گرونیه بنزینه ، بحث رفع فیلترینگ میاد وسط؟
یکم فکر کنید😉
#آشوب
🔗 @amariioon
🔴 چرایی حمایت از «حاکم دمشق» در فتنه شام قبل ظهور؟
▪️با توجه به اینکه قبلا جایی خونده بودم اصهب و ابقع و سفیانی هر سه تاشون بر باطل هستند و جنگ بین اونا به شیعیان ربط نداره پس آیا میتوان نتیجه گرفت که نباید در فتنه شام دخالت کرد و طرف باطل را گرفت؟
▪️فرمایش شما، اشتباه است.
▪️زیرا در احادیث تصریح نشده، اصهب باطل است بلکه قید شده جنگ بر سر قدرت و حاکمیت شام است:
▪️«ثلَاثَةُ بِالشَّامِ كُلُّهُمْ یطْلُبُ الْمُلْك»[1]
▪️خوب این وسط، از بین سه پرچم و قدرت نظامی، اگر قرار بر تامین امنیت شیعیان منطقه شام و مراکز مقدسه شیعی باشد، از کدام جریان باید حمایت کرد: از حکومت یا معارضین یا سفیانی؟
▪️سفیانی که دشمن امام عصر است. میماند اصهب و ابقع.
▪️با توجه به جوهره معنایی اصهب که بیان گردید خیر الموجودین است و بر سایرین برتری دارد[2]؛ ناگزیر برای برای تامین امنیت شیعیان منطقه شام باید از اصهب حمایت کرد.
▪️طبق گزاره حدیثی در کتاب «الکافی» کلینی[3] که مشابه آن در دیگر کتب معتبر نیز نقل شده است[4]، از امام معصوم درباره فروش سلاح و کمک نظامی به برخی از طرفهای درگیر در «منطقه شام» -که در جبهه حق، قرار ندارند اما در حال جنگ با «دشمن اصلی» شیعه هستند- سوال میشود
▪️امام معصوم، پاسخ میگویند: «حتما به اهل شام، سلاح بفروشید و در اختیارشان قرار دهید. زیرا به واسطه این کار، دشمنان اصلی شیعه (رومیها)، از مرزهای بلاد شیعی دور و نقشههای غربیها، خنثی و نابود میشود؛ اما هرگاه جنگ با شیعه رخ داد، دیگر اقدام به فروش سلاح و کمک نظامی به حکومت شام نکنید»[5].
▪️همچنین آیا شایسته است به صرف اینکه پایان فتنه شام، آغاز فتنه سفیانی خواهد بود، از همکاری و تقویت نظامی «مخالفین»ِ سفیانی -که در جبهه مقابل غربیها و حاکمان عربی قرار دارند- چشمپوشی کنیم؟
▪️«اصهب» به عنوان حاکم سوریه در تحولات فتنه شام، مخالف اعراب است[6] و بر سایرین نیز برتری دارد[7] و در تقابل نظامی با «ابقع»- تشکّل نظامی مرتبط با عربها و رومیها- در فتنه شام است[8]
▪️بنابراین «سفیانی» -حاکم آینده سوریه در عصر ظهور- که دشمن اصلی امام عصر است؛ از طرفی بیان گردید، «ابقع» نیز با دشمنان (اعراب و غربیها) در ارتباط است. و اگر قرار بر مداخله نظامی در جهت «امنیت» شیعیان منطقه شام و دفاع از «حریم» اهلبیت و «مراکز مقدسه» در سوریه باشد، ناگزیر باید از «اصهب» حمایت کرد و البته الزاما دلالت بر حقانیت «حامیان اصهب» ندارد[9]
✅ پینوشت:
1. طوسی، الغیبة، ص۴۶۳.
2. «الاصهب: تشریفها على سائرِ الإبلِ و فجعلوها خیرَ الإبل» (ابنسیده، المحکم و المحیط الاعظم، ج۴، ص۲۰۹).
3. کلینی، الکافی، ج۵، ص۱۱۲.
4. صدوق، من لایحضره الفقیه، ج۳، ص۱۷۵. طوسی، تهذیب الأحکام، ج۶، ص۳۵۳. حر عاملی، وسائل الشیعه، ج۱۷، ص۱۰۲.
5. «قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ...إِنِّي كُنْتُ أَحْمِلُ السِّلَاحَ إِلَى أَهْلِ الشَّامِ فَأَبِيعُهُ مِنْهُمْ فَلَمَّا أَنْ عَرَّفَنِيَ اللَّهُ هَذَا الْأَمْرَ ضِقْتُ بِذَلِكَ وَ قُلْتُ لَا أَحْمِلُ إِلَى أَعْدَاءِ اللَّهِ فَقَالَ احْمِلْ إِلَيْهِمْ فَإِنَّ اللَّهَ يَدْفَعُ بِهِمْ عَدُوَّنَا وَ عَدُوَّكُمْ يَعْنِي الرُّومَ وَ بِعْهُمْ فَإِذَا كَانَتِ الْحَرْبُ بَيْنَنَا فَلَا تَحْمِلُوا» (کلینی، الکافی، ج۵، ص۱۱۲).
6. «الاصهب: أعداء العرب» (جوهری، الصحاح، ج۱، ص۱۶۶).
7. «الاصهب: تشریفها على سائرِ الإبلِ» (ابنسیده، المحکم و المحیط الاعظم، ج۴، ص۲۰۹).
8. «الابقع: العرب تنكح إماء الروم فیستعمل على الشام أولادهم و هم بین سواد العرب و بیاض الروم» (ابناثیر، النهایة فی غریب الحدیث و الأثر، ج۱، ص۱۴۶).
9. «اتَّقِ جَمْعَ الْأَصْهَب» (نیلی نجفی، سرور اهل الایمان، ص۳۱).
🔆تعجیل در ظهور:
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
♻️ با #نشر مطلب در ثواب آن شریک باشید...
🔅کانال آخرالزمان
❇️ https://eitaa.com/joinchat/3926458592C4775f6a44f
1.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☄دنباله دار از دید هموطن
🔅کانال آخرالزمان
❇️@zohour_monji