eitaa logo
آخرالزمان
2.2هزار دنبال‌کننده
570 عکس
712 ویدیو
18 فایل
✅سعی داریم براساس اخبار و تحقیق و پژوهش بر روی روایات مستند و مباحث مربوط به نشانه‌های آخرالزمان، ظهور امام زمان(عج) را مورد بررسی قرار دهیم. 🔆یکی از وظایف منتظران در آخرالزمان آگاهی بخشی به دیگران است پس لطفا صفحه را نشر دهید.
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 چگونگی شناسایی مدعیان دروغین 🔹 مفضّل بن عمر نقل می‌کند از امام صادق (ع) پرسیدم: 🔷چون آن زمان (آخرالزمان) پیش آید ما چه کنیم؟ «فرمود: اگر ادعا کننده‌ای مدعی شد (که من همان موعودم) از او آن مسائل بزرگ را که فقط کسی چون او می‌تواند بدان پاسخ دهد بپرسید» ✍توضیح: امام صادق(ع) یکی از راه‌های شناسایی امام زمان (ع) را پرسیدن سوالاتی که تنها پاسخش از ایشان برمی‌آید، عنوان می‌کنند. پ.ن: گاها پیش می‌آید که مردم در روزگار فعلی پیش خود علما را بابت اینکه بعد از ظهور از امام زمان(ع) سوال میکنند (جهت اطمینان از حقانیت ایشان) تعجب و بعضاً مذمت میکنند درحالی که این عمل مستند به سخن معصوم است. (البته پرسش از امام زمان به معنای ستیز و جنگ با ایشان نیست) روایت ۲۴ 📚غیبت نعمانی،باب۱۰،ص۲۴۸ 🔆تعجیل در ظهور: ♻️لطفا نشر دهید... 🔅کانال آخرالزمان ❇️https://eitaa.com/joinchat/3926458592C670b61961c
💠 انکار امام زمان (عج) 🔹علی بن أبی حمزه از امام صادق(ع) روایت کرده است که فرمود: 🔷«اگر قائم قیام کند حتما مردم او را انکار می‌کنند، زیرا او بصورت جوانی برومند به سوی ایشان باز‌میگردد، کسی بر عقیده‌ی خود نسبت به او پایدار نمی‌ماند مگر آن‌کس که خداوند در عالم ذَرِّ نخستین از او پیمان گرفته باشد.» روایت۲۵ 📚غیبت نعمانی، باب۱۰، ص۲۶۸ 🔆تعجیل در ظهور: ♻️لطفا نشر دهید... 🔅کانال آخرالزمان ❇️https://eitaa.com/joinchat/3926458592C670b61961c
💠 جنگ در آذربایجان و توصیه به خانه‌نشینی 🔷 « عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: إِنَّهُ قَالَ لِی أَبِی: لَا بُدَّ لِنَارٍ مِنْ آذَرْبِیجَانَ لَا یَقُومُ لَهَا شَیْءٌ وَ إِذَا کَانَ ذَلِکَ فَکُونُوا أَحْلَاسَ بُیُوتِکُمْ وَ أَلْبِدُوا مَا أَلْبَدْنَا فَإِذَا تَحَرَّکَ مُتَحَرِّکُنَا فَاسْعَوْا إِلَیْهِ وَ لَوْ حَبْواً وَ اللَّهِ لَکَأَنِّی أَنْظُرُ إِلَیْهِ بَیْنَ الرُّکْنِ وَ الْمَقَامِ یُبَایِعُ النَّاسَ عَلَى کِتَابٍ جَدِیدٍ عَلَى الْعَرَبِ شَدِیدٌ وَ قَالَ وَیْلٌ لِطُغَاهِ الْعَرَبِ مِنْ شَرٍّ قَدِ اقْتَرَبَ.» 🔷ابوبصیر از امام صادق روایت کرده که آن حضرت فرمود: 🔹«پدرم امام باقر علیه السلام به من فرمود: ناگزیر آتشى (جنگی) از منطقه آذربایجان، زبانه خواهد کشید که هیچ چیز در مقابلش نتواند ایستاد (گسترش می‌یابد)، چون چنین شود خانه‌نشین باشید (بی‌طرف بمانید) و تا آنگاه که ما در خانه نشسته‌ایم شما نیز خانه‌نشین باشید و چون قیام کننده از طرف ما (امام عصر) حرکت می‌کند و فعّالیت خود را آغاز کرد به سوى او بشتابید اگر چه بر دست و زانو (به هر نحو ممکن) . به خدا سوگند گوئى هم‌اکنون به او (امام مهدی) می‌نگرم که میان رکن و مقام در مکه به فرمانى جدید از مردم بیعت می‌گیرد، فرمانى که بر عرب، سخت گران است و پدرم فرمود: واى بر سرکشان عرب از شرّى که به آنان هنگامه ظهور روى خواهد کرد. ✍ پ.ن: توضیحات تکمیلی این روایت در کانال قرار خواهد گرفت. روایت۲۶ 📚غیبت نعمانی، باب۱۱،ص۲۷۶ 🔆تعجیل در ظهور: ♻️لطفا نشر دهید... 🔅کانال آخرالزمان ❇️https://eitaa.com/joinchat/3926458592C670b61961c
💠توضیحات تفصیلی «آتش آذربایجان» 1⃣ ⭕️ عزیزان توجه داشته باشند که این روایت باتوجه به نکاتی که دارد، تفسیر آن طی چند پست در چند روز ارسال خواهد شد. 🔰در باور مهدویت، ظهور امری تصادفی تلقی نمیشود؛ بلکه واقعه‌ای است که با زمینه‌سازی و تمهیدات زمینه‌سازان شکل میگیرد. ⭕️نکاتی که باید در این روایت مورد توجه قرار گیرد: 📒 «نار» به معنای حقیقی آن یعنی وقوع آتش‌سوزی هرچند محتمل است لکن به قرینه سایر احادیث که از وقوع جنگ در منطقه ارمنیه و آذربایجان گزارش شده و تعبیر به درگیری نظامی و دارد. قرینه‌ی دیگر اینکه «نار» به معنای جنگ است بیان «أحلاس بیوتکم» است که حضرت، شیعیان را به عدم مداخله در آن توصیه کرده‌اند.( باتوجه به ممانعت ائمه معصومین از شرکت در فتنه‌ها و قیام‌های نظامی مخالف دیدگاه اهل بیت) 📕 علت اینکه چرا برای افاده مفهوم جنگ، به جای کلمه «نار» از واژه «حرب» استفاده نشده، این است که در لغت عربی علاوه بر اینکه استعمال واژه «نار» برای جنگ، تعبیر شایع و مشهوری است، در عین حال نشانگر این است که در صورت عدم جلوگیری از آتش، آنگاه شعله‌های آن به سایر نقاط نیز گسترش پیدا خواهد کرد و در این صورت با عبارت بعدی (لَا یَقُومُ لَهَا شَیْ به معنای هیچ چیزی یارای ایستادگی در برابر آتش جنگ ندارد) نیز سازگاری بیشتری دارد. همچنین به قرینه اینکه به شیعیان توصیه شده است در جنگ منطقه آذربایجان شرکت نکنید نشانگر این است که شرّ و فتنه جنگ، گریبان‌گیر کشورهایی خواهد شد که در این جنگ وارد شده‌اند. 📗اگر واژه «حرب» استعمال میشد، ناگزیر یکی از طرفین جنگ شروع‌کننده آن خواهد بود درحالیکه انتخاب واژه «نار به معنای آتش» نشانه این است که علاوه بر متخاصمین، از ناحیه جنگ، نیز احتمال دارد که بر شعله‌های آتش، دمیده و دامن زده شود و گسترش یابد. از این‌رو تعبیر نار (آتش) آذربایجان برای سرایت جنگ به سایر نقاط (لَا یَقُومُ لَهَا شَیْ)، تعبیر رساتر و بلیغ‌تری است و در واقع این عبارت از فصاحت و بلاغت امام معصوم در اِخبار دقیق از حوادث آخرالزمان حکایت دارد. ▶️ادامه دارد... 📚۱.قربانی، تاملات آینده پژوهانه در آرمانشهر مهدوی تبیین کارکردهای آینده پژوهانه مهدویت، فصلنامه آینده پژوهی ایران، ش۱، ص۷۱-۷۰. ۲.پورعزت، سنت پژوهی رویکردی نوین به آینده پژوهی مهدویت، فصلنامه مشرق موعود، ش۴۴، ص۲۸۱. 🔆تعجیل در ظهور: ♻️لطفا نشر دهید... 🔅کانال آخرالزمان ❇️https://eitaa.com/joinchat/3926458592C670b61961c
💠 توضیحات تفصیلی «آتش آذربایجان» 2⃣ 🔷محدوده جغرافیایی آذربایجان: 📙اینکه آذربایجان، دقیقا کدام منطقه مقصود است؟ آذربایجان داخل ایران یا آذربایجان خارج از محدوده جغرافیایی ایران؟ نمیتوان قضاوت قاطعی داشت. زیرا آذربایجان در زمان صدور نص ( بیان روایت) منطقه وسیعی را شامل میشده است . آنچه از نقشه‌ی قدیمی منطقه آذربایجان مشاهده می‌شود علاوه بر آذربایجان ایران بر مناطق وسیعی در کشورهای آذربایجان، ارمنستان و امتداد آن در قلب قفقاز و تا سرزمینهای واقع در سواحل دریای سیاه (بحر القرم) مفهوم «بالد آذربایجان» اطلاق میشده است و البته به دلیل تغییر مرزهای جغرافیای در طول تاریخ، مرزبندی مشخص و دقیق این مناطق و تفکیک این مناطق از یکدیگر، سخت و دشوار بوده است. 🔹بنابراین مقصود از آذربایجان در لسان احادیث و کتب جغرافیا، سرزمین تاریخی آذربایجان است و نه کشور آذربایجان اما اینکه امام معصوم، شیعه را به عدم مداخله نظامی در جنگ آذربایجان فراخواندند (فَکُونُوا أَحْلَاسَ بُیُوتِکُمْ) ، بیانگر این است که این جنگ، ابتدا در مناطقی خارج از محدوده جغرافیا «حکومت شیعه زمینه‌ساز» رخ خواهد داد. 🔷 گسترش آتش آذربایجان به سایر نقاط 📗درباره عبارت «لَا یَقُومُ لَهَا شَیْ» در تحلیل گزاره حدیثی جنگ آذربایجان قبل ظهور، سه احتمال مهم، مطرح است: ۱. مبداء جنگ از منطقه «آذربایجان تاریخی» شکل خواهد گرفت لکن به سایر مناطق و کشورها نیز گسترش خواهد یافت. زیرا آتش وقتی از ناحیه‌ای شروع شود اگر نتوان با آن مقابله کرد به سایر نقاط سرایت می‌کند. همچنین مشخص است تلاش‌های بین‌المللی از عدم گسترش آن بی‌فایده و جنگ فراگیر خواهد شد و نقش محوری در آغازین شعله‌های جنگ جهانی قبل از ظهور، ایفا خواهد کرد. ۲.احتمال دارد مداخله نظامی کشورهایی به علت تضاد منافع در جنگ منطقه آذربایجان، میتواند یکی از دلایل عدم کنترل گسترش آتش این جنگ باشد. ۳.همچنین احتمال دارد با توجه به جوهر معنایی عبارت «لَا یَقُومُ لَهَا شَیْ» یکی از مصادیق بارز آتش این جنگ، استفاده از سلاح منحصر بفرد نظامی در میدان جنگ باشد که وقتی رخ داد، اثرات مرگبار آن به هیچ عنوان قابل جلوگیری و عدم اشاعه به سایر نقاط نیست. ▶️ادامه دارد... 📚۱.قربانی، تاملات آینده پژوهانه در آرمانشهر مهدوی تبیین کارکردهای آینده پژوهانه مهدویت، فصلنامه آینده پژوهی ایران، ش۱، ص۷۱-۷۰. ۲.پورعزت، سنت پژوهی رویکردی نوین به آینده پژوهی مهدویت، فصلنامه مشرق موعود، ش۴۴، ص۲۸۱. 🔆تعجیل در ظهور: ♻️لطفا نشر دهید... 🔅کانال آخرالزمان ❇️https://eitaa.com/joinchat/3926458592C670b61961c
💠توضیحات تفصیلی «آتش آذربایجان» 3⃣ 🔷 عدم مداخله در جنگ آذربایجان 📕درباره عبارت «أَحْلَاسَ بُیُوتِکُمْ» با توجه به معانی لغوی و خانواده حدیثی در تحلیل گزاره جنگ آذربایجان قبل ظهور، پنج نکته و احتمال مهم، مطرح است: ۱.اینکه به شیعیان توصیه شده که در خانه‌هایتان باشید و مداخله مستقیم نظامی نکنید (أَحْلَاسَ بُیُوتِکُمْ)، خود قرینه بر این است که آتش جنگ و فتنه‌انگیزی توسط دشمن از سمت آذربایجان طراحی و برنامه‌ریزی خواهد شد. ۲.و نیز بیانگر این است شیعه در این جنگ، شرکت ندارد زیرا در غیر اینصورت چگونه ممکن است امام معصوم دستور عدم مداخله نظامی بدهد در حالیکه «شیعه زمینه‌ساز» نیز یکی از طرفین جنگ است؟ ۳. عبارت «أَحْلَاسَ بُیُوتِکُمْ» قرینه بر این است که منظور از آذربایجان، آن مناطقی از سرزمین «آذربایجان تاریخی» که خارج از مرزهای ایران قرار دارد، مقصود است و الا چگونه امکان دارد امام معصوم، شیعیان را در برابر جنگی که در خاک و وطنشان رخ داد، دعوت به عدم مقابله نظامی نماید در حالیکه دفاع در برابر تجاوز دشمن، واجب شرعی است. ۴. با دعوت به بیطرفی، میتوان دریافت جنگ ناحیه آذربایجان برای دین و مذهب نیست و طرفین جنگ بر حق نیستند بلکه جنگ بر سر منافع دنیوی است. ۵. بیانگر این مهم است جنگ، ارتباط موثر با زمینه‌سازی ظهور و محور مقاومت شیعی ندارد. بلکه وظیفه اصلی قوای نظامی در عین مراقبت از حدود و ثغور و مرزها، باید توجه به حوادث جغرافیایی مثلث «کوفه، مکه و قدس» باشد؛ زیرا احتمال دارد آتش این فتنه، نقشه و برنامه‌ریزی دشمنان برای درگیر کردن قدرت نظامی شیعه برای غفلت از حوادث «جغرافیای ظهور» بویژه در عراق، شام و فلسطین صورت گرفته باشد. زیرا چگونه ممکن است آتش جنگ آذربایجان در «فرایند ظهور» حضرت، موثر باشد اما امام معصوم دستور عدم حمایت و همکاری را صادر نمایند؟ ▶️ادامه دارد... 📚۱.قربانی، تاملات آینده پژوهانه در آرمانشهر مهدوی تبیین کارکردهای آینده پژوهانه مهدویت، فصلنامه آینده پژوهی ایران، ش۱، ص۷۱-۷۰. ۲.پورعزت، سنت پژوهی رویکردی نوین به آینده پژوهی مهدویت، فصلنامه مشرق موعود، ش۴۴، ص۲۸۱. 🔆تعجیل در ظهور: ♻️لطفا نشر دهید... 🔅کانال آخرالزمان ❇️https://eitaa.com/joinchat/3926458592C670b61961c
💠 توضیحات تفصیلی «آتش آذربایجان» 4⃣ 🔷ظهور منجی 📗به قرینه اینکه «مُتَحَرِّکُنَا»، در ادامه چنین توصیف شده است: که با او بین «رکن و مقام» در مکه بیعت میشود، به یقین مقصود «امام مهدی» است. زیرا متواتر است که امام عصر از مکه، ظهور و قیام خواهند فرمود و اما اینکه چرا با اینکه میشد تعبیر «قائم آل محمد» که تعبیر صریحتری است- ذکر شود اما اصطلاح «مُتَحَرِّکُنَا» استعمال شده است، وجوه مختلفی میتوان بیان کرد از جمله اینکه قبل از این عبارت، دعوت به سکون و عدم تحرک نظامی شده است اما برای اینکه مخاطب گمان ننماید که عدم مداخله نظامی، بی‌حد و مرز است، با استعمال لفظ «متحرّکنا» برای امام عصر، به مخاطب این پیام را گوشزد میکند که در عین حال باید آمادگی کامل نظامی وجود داشته باشد تا به محض اعلام «ساعت صفر» ظهور و قیام جهانی حضرت، زمینه‌سازان ظهور و محور مقاومت شیعی با آمادگی کامل نظامی در میادین رزم با دشمن، حضور فعال داشته باشند. بنابراین مناسب مقام چنین اقتضایی دارد. 🔷 ارتباط آتش آذربایجان با جنگ جهانی قبل از ظهور 📕 عبارت «البدّ لِنَارٍ» و ارتباط آتش آذربایجان با جنگ جهانی قبل از ظهور را مطرح میکند و همانطور که بیان گردید منظور از آذربایجان، مناطقی خارج از ایران، مقصود است و در واقع اشاره به فتنه‌هایى دارد که از سمت آذربایجان مانند آتش به سایر نقاط نیز شعله‌ور می‌شود و به قرینه «لَایَقُومُ لَهَا شَیْء» بتدریج گسترش می‌یابد. در فرض صحت این دیدگاه، به قرینه «أَحْلَاسَ بُیُوتِکُمْ»، آتش آذربایجان در زمره حوادث ایران محسوب نمی‌شود بلکه مربوط به شراره‌های جنگ جهانی قبل از ظهور خواهد بود و به شیعیان توصیه شده است نقش بی‌طرفی را در پیش بگیرند. البته شعله‌های آتش جنگ جهانی در اثر عوامل مختلفی ایجاد خواهد شد و در کنار آتش آذربایجان، حوادث دیگری همچون اختلاف ترک با روم، حوادث شرق سوریه (قرقیسیا)، اختلاف بین غربی‌ها (هرج الروم) ، اختلاف شرق با غرب و ... این حادثه را رقم خواهند زد. 📚۱.قربانی، تاملات آینده پژوهانه در آرمانشهر مهدوی تبیین کارکردهای آینده پژوهانه مهدویت، فصلنامه آینده پژوهی ایران، ش۱، ص۷۱-۷۰. ۲.پورعزت، سنت پژوهی رویکردی نوین به آینده پژوهی مهدویت، فصلنامه مشرق موعود، ش۴۴، ص۲۸۱. 🔆تعجیل در ظهور: ♻️لطفا نشر دهید... 🔅کانال آخرالزمان ❇️https://eitaa.com/joinchat/3926458592C670b61961c
💠 خصائص مردم در آخرالزمان 🔷رسول خدا(ص) فرمود: «مال در آنها بسیار و مال‌داران بزرگ شمرده شوند مرد به برادرش حسد می‌برد و به پدرش ناسزا گوید و شرکاء با یکدیگر به خیانت رفتار کنند» ✍توضیح: درآخرالزمان درحالی مال و ثروتشان زیاد است اما از کسب آن سیر نمی‌شوند و اشاره به بزرگ شمردن انسان‌ها براساس مال و ثروت‌شان درحالی که براساس آیات و روایات اعتبار و نشانه برتری انسان تنها ایشان است. روایت ۲۷ 📚یوم الخلاص، ص ۴۲۸ 🔆تعجیل در ظهور: ♻️لطفا نشر دهید... 🔅کانال آخرالزمان ❇️https://eitaa.com/joinchat/3926458592C670b61961c
💠 قیام زمینه‌سازان ظهور از ایران 🔰بیان و بررسی دو روایت با مضامین مشابه و مرتبط 🔷 ابوخالد کابلی از امام محمد باقر(ع) نقل کرده است که فرمود: 🔹«گویا گروهی را می‌بینم که از قیام کرده‌اند و حق را طلب می‌کنند که به آن‌ها داده نمی‌شود و دوباره طلب می‌کنند باز هم به آنها داده نمی‌شود وقتی وضع را چنین دیدند اسلحه به دست گرفته و نبرد می‌کنند و دشمنانشان به خواسته‌های آنها تن می‌دهند، ولی آنها قبول نمی‌کنند تا اینکه خودشان به حکومت برسند و دولت تشکیل دهند و آن حکومت را به کسی مگر به صاحب شما (یعنی امام زمان عج) واگذار نمی‌کنند و کشته‌های آن‌ها هستند. بدانید که اگر من آن زمان را درک می‌کردم خود را در خدمت و اختیار رهبر آن‌ها قرار می‌دادم (حفظ خود برای پیوستن به امام زمان(عج) ) .» روایت۲۸ 📚الغیبه النعمانی، باب۱۴، ص۳۸۳. 🔷رسول خدا (ص) فرمود: 🔹 «ما اهل بیتی هستیم که خداوند برای ما آخرت را بر دنیا برگزید و بعد از من اهل بیت من با سرگردانی و آوارگی روبه رو خواهند شد، تا آن که گروهی با پرچم‌های سیاه از مشرق قیام می‌کنند و حق را طلب می‌کنند، ولی به آن‌ها داده نمی‌شود سپس بار دیگر حق را طلب می‌کنند و در راه آن نبرد می‌کنند و پیروز می‌شوند؛ پس هر کدام از شما (و یا نسل آینده‌ی شما) آن‌ها را درک کرد باید به امام اهل بیت من بپیوندد حتی اگر با سینه خیز رفتن روی برف باشد؛ زیرا آن‌ها پرچم‌های هدایت را به دست مردی از اهل بیت می‌دهند، که او زمین را با عدل و داد پر می‌کند، همان گونه که با جور و ظلم پر شده است.» روایت ۲۹ 📚بحارالأنوار ج51 ص82 - کشف الغمة ج2 ص472 ـ منتخب الأنوارالمضیئة ص43 ـ (این روایت در بسیاری از کتب اهل سنت نیز آمده است) ✍️توضیح: نکاتی که از این روایات می‌توان استخراج نمود: 1⃣اشاره این سه روایت به روایت قیام مردم قم (روایت شماره ۱۴ موجود در کانال) که در گذشته بیان شد و یکی از دلائل موثق بودن آن همین قرائن روایی بود. 2⃣ در این روایت تصریح می‌شود که قیام ایشان به است و به تبع آن است که کشته‌های ایشان به حساب می‌آیند . 3⃣ اشاره مستقیم این روایت به تاثیر ایران(مشرق) به عنوان قوم زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر (عج) 4⃣ اتصال حکومت ایشان به ظهور امام زمان (عج) و واگذاری حکومت به حضرت با ممارست و جهاد این قوم( زمینه‌سازان ظهور) 5⃣ توصیه امام محمدباقر به درک‌کنندگان این انقلاب حفظ خود(شیعیان) جهت پیوستن به انقلاب امام زمان (عج) به هرگونه‌ و دشواری (اشاره به سینه خیز رفتن روی برف) که باشد. 6⃣ باتوجه به بیان قرینه‌ی درک این قیام(یعنی کسی که در زمان وقوع آن حاضر باشد) و حفظ خود جهت پیوستن به ظهور امام زمان (عج)، مشخص می‌شود که عمر این حکومت را جهت اتصال به حکومت امام زمان می‌توان به اندازه‌ی عمر یک انسان تخمین زد. 7⃣ تایید پیروزی و غلبه حکومت زمینه ساز ظهور بر دشمنان ( غلبه بر دشمن به معنای مدینه فاضله نیست) 8⃣ درمان رفع ظلم و جور فراگیر شده را تنها ظهور منجی بشریت معرفی می‌کند. 9⃣ براساس قرائن روایی مختلف که توسط ائمه و به اشاره ایشان بیان شده است منظور از مشرق، سرزمین پارس و ایران می‌باشد. 🔆تعجیل در ظهور: ♻️لطفا نشر دهید... 🔅کانال آخرالزمان ❇️https://eitaa.com/joinchat/3926458592C670b61961c
💠 ایرانیان از زبان ائمه 🔷 از امام صادق(ع) نقل شده است که: 🔹«فارسیان را گرامی بدارید که دولت ما در میان آن‌ها می‌باشد» روایت۳۰ 📚غیبت شیخ طوسی ص262 ✍توضیح: این روایت یکی از قرائن و روایت‌های تایید کننده‌ی روایت قیام مشرق زمین (روایت ۲۹و۲۸) می‌باشد. 🔆تعجیل در ظهور: ♻️لطفا نشر دهید... 🔅کانال آخرالزمان ❇️https://eitaa.com/joinchat/3926458592C670b61961c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 دعای غریق 🔷عبدالله بن سنان از امام صادق(ع) روایت کرد که فرمود: 🔹«به زودی گرفتار شبهه شده و بدون امام می‌مانید و در آن زمان نجات نمی یابد، مگر کسی که دعای غریق را بخواند. گفتم دعای غریق چگونه است؟ فرمود بگوید: يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِك‏. » روایت ۳۱ 📚كمال الدين و تمام النعمة،ج‏2، ص352 ✍ در اکثر روایات تصریح شده برای نجات در آخرالزمان به ریسمان الهی چنگ زنید و متوسل به ائمه(ع) بشین و از این کشتی نجات خارج نشوید. 🔆تعجیل در ظهور: ♻️لطفا نشر دهید... 🔅کانال آخرالزمان ❇️https://eitaa.com/joinchat/3926458592C670b61961c
💠 دشواری حق‌جویی 🔷ابوالجارود گوید از امام محمدباقر(ع) شنیدم که فرمود: 🔹« کسی از خاندان ما نیست که به دفع ستمی یا فراخواندن به سوی حق برخیزد مگر اینکه گرفتاری دامن‌گیرش می‌شود تا آنگاه که جمعیتی که در بدر حضور داشته قیام نماید، که کشته‌گانش به خاک سپرده نشود و زخمیانش درمان نگردد؛ عرض کردم: چه کسانی است؟ فرمود:فرشتگان» ✍توضیح: به بیان امام هرکه از خاندان ما به مقابله با ستم اقدام کند و یا قیام کند جهت دعوت به حق، دچار مشکلات و سختی‌های فراوانی خواهد شد. کمااینکه این موضوع را در تاریخ به دفعات مشاهده کردیم و این تا ظهور ادامه خواهد داشت. در قسمت دوم روایت به فرشتگانی که در جنگ بدر در کنار مسلمانان جنگیده‌اند اشاره میکند که منظور از آن، حضور ایشان(فرشتگان) در کنار یاران امام زمان(عج) جهت مبارزه با دشمنان ایشان می‌باشد. روایت ۳۲ 📚غیبت نعمانی، باب۱۱، ص۲۷۷و۲۷۸ 🔆تعجیل در ظهور: ♻️لطفا نشر دهید... 🔅کانال آخرالزمان ❇️https://eitaa.com/joinchat/3926458592C670b61961c
💠 در امر ظهور ۱ 🔷حارث‌بن‌عبد‌اللَّه اعور همدانیّ گوید: امیرالمؤمنین علیه السّلام بر منبر کوفه فرمود: 🔹«چون خاطب هلاک شود و صاحب زمان روی برتابد و دلهائی باقی بماند که زیرورو گردد [پس ]پاره‌ای از آنها دلهائی پرخیر و برکت و پاره‌ای بی‌خیر و برکت باشند، آرزومندان هلاک شوند و از هم گسیختگان پراکنده شوند و مؤمنان بر جای بمانند و چقدر اندک‌اند سیصد نفر یا چیزی بیشترند، جماعتی به همراه ایشان خواهند جنگید که همراه رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله در روز بدر جنگیدند، نه کشته می‌شوند نه می‌میرند». ✍توضیح: 🔸«صاحب عصر روی گرداند» مراد آن حضرت صاحب ناپیدای همین زمان است که به خاطر تدبیر خداوند که واقع شده از دیدگان این مردم روی برتافته است. 🔸سپس می‌فرماید: «و دلهائی به جای بماند که پاره‌ای پر خیر و برکت و بعضی بی‌خیر و برکت است» و مراد از آن، دلهای شیعیان است که در این غیبت و سرگردانی دگرگون می‌شود، پس هر که از آنان بر حقّ پایدار باشد پرخیر و برکت و هر که از حقّ به گمراهی و گفتار باطل گراید بی‌خیر و برکت است. 🔸سپس فرموده: «آرزومندان هلاک گردند» این نکوهش آنان است و آنان کسانی‌اند که در امر خدا شتاب جوئی می‌کنند و در مقام تسلیم نیستند و این مدّت را طولانی می‌پندارند پس قبل از آنکه فرجی ببینند می‌میرند آنگاه خداوند از اهل صبر و تسلیم کسی را که بخواهد به جای می‌گذارد تا به مرتبه شایسته‌اش برساند و آنان مؤمنان و افرادی با اخلاص‌اند و تعدادشان اندک است که آن حضرت شماره آنان را نفر و یا بیشتر فرموده است، افرادی که بواسطه نیروی ایمان و درستی یقینشان خداوند برای یاری ولیّ خود و جنگیدن با دشمن خویش به آنان اهلیّت عطا فرموده است، و آنان همان‌گونه که در روایت آمده، به هنگام مستقرّ شدن آن حضرت در مقرّ حکومتی خود و سر آمدن جنگ، نمایندگان و حکمرانان منصوب از طرف آن حضرت در روی زمین خواهند بود. 🔸سپس امیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: «به همراه آنان جماعتی می‌جنگند که همراه رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله در بدر جنگیده‌اند، نه کشته می‌شوند و نه می‌میرند» منظور او این است که خدای عزّ و جلّ این سیصد و چند نفر اصحاب خالص حضرت قائم علیه السّلام را به وسیله فرشتگان روز بدر یاری می‌فرماید و آنان نیروی رزمی آن حضرت‌اند. 🔸تفرقه‌ای که در زمان غیبت دامنگیر شیعه می‌شود چندان که بر حقیقت امر کسی باقی نمی‌ماند جز همان تعداد اندک که امامان علیهم السلام آن را وصف فرموده‌اند. (خداوند ما را از آنها قرار دهد، ان‌شاالله) روایت ۳۳ 📚غیبت نعمانی، باب۱۱، ص۲۸۱-۲۸۳ 🔆تعجیل در ظهور: ♻️لطفا نشر دهید... 🔅کانال آخرالزمان ❇️https://eitaa.com/joinchat/3926458592C670b61961c
💠 بر امر ظهور ۲ 🔷 عبدالرحمن بن کثیر گوید روزی نزد امام صادق(ع) بودم و مهزم اسدی نیز نزد آن حضرت بود و گفت: 🔹 « خداوند مرا فدایت کند این امر (که منتظرش هستید) کی واقع خواهد شد که [بر ما] بسیار به درازا کشید، پس آن حضرت فرمود: 🔹[ای مهزم] آرزومندان خطا کردند (کسانی که امر ظهور را دور می‌دانند) و شتابجویان هلاک شدند (کسانی که در وقوع امر ظهور عجله می‌کنند و فکر می‌کنند با فراگیر کردن فساد در جامعه موجب جلو انداختن آن می‌شوند، پیش از آن زمان که خداوند مقرر کرده) و آنان که در مقام تسلیم‌اند( کسانی که توکل و صبوری می‌کنند) نجات یافتند و به سوی ما بازخواهند گشت. » ✍توضیح: توصیه ائمه (ع) به صبوری در امر ظهور از مسائلی هست که مکرر در روایات تصریح گردیده و در این هنگام (عصر غیبت) توصیه به خارج ماندن از فتنه‌ها و توکل و ماندن حول ائمه (ع) کرده‌اند. حتما دیده‌اید گروه‌هایی که عجله در جلو انداختن امر ظهور دارند تا جایی که نظرشان این است که باید فساد را در جامعه فراگیر کرد تا ظهور را جلو بیاندازیم! البته این خانه نشینی به معنی شناخت حق از باطل در امر فتنه‌ها نیست، بلکه باید آن‌ها بررسی کرد و از آنها کسب معرفت کرد و دیگران را هم در آن هم یاری کرد. روایت ۳۴ 📚 غیبت نعمانی، باب ۱۱ ، ص۲۸۱ 🔆تعجیل در ظهور: ♻️لطفا نشر دهید... 🔅کانال آخرالزمان ❇️https://eitaa.com/joinchat/3926458592C670b61961c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎙 بشنوید/ سختی دینداری در آخرالزمان 🔹️ حجت الاسلام دکتر عالی 🔆تعجیل در ظهور: ♻️لطفا نشر دهید... 🔅کانال آخرالزمان ❇️https://eitaa.com/joinchat/3926458592C670b61961c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ اهمیت در آخرالزمان ⭕️حوادث پیچیده‌تری در راه است! ⭕️به لحظه‌های حساس‌تر و تعیین‌کننده‌ای نزدیک می‌شویم! 🔆تعجیل در ظهور: ♻️لطفا نشر دهید... 🔅کانال آخرالزمان ❇️https://eitaa.com/joinchat/3926458592C670b61961c
4_5857235227281195112.mp3
6.6M
🔅 📩 سوال ارسالی: ⁉️اگر قرار است احادیث مربوط به نشانه های آخرالزمان را تطبیق ندهیم، پس اصلا هدف اهل بیت از مطرح کردن آن ها چه بوده است؟ 📥🎵 پاسخ استاد رائفی پور 🔅 کانال آخرالزمان ❇️ https://eitaa.com/joinchat/3926458592C670b61961c
💠 در آخرالزمان چه کسانی هلاک می شوند؟ 🔷حضرت عسکری (ع) میفرمایند: 🔹 «کسی در آخرالزمان از هلاکت و نابودی نجات پیدا نمی کند ، مگر این که خداوند او را به دعا برای تعجیل فرج و ظهور موفق بگرداند.» روایت ۳۵ 📚بحار الانوار، ج 102، ص 112 🔺آیت الله بهجت : 🔸بهترین کار برای به هلاکت نیفتادن در آخرالزّمان ، دعای فرج امام زمان(ع) است ؛ البته دعایی که در همه اعمال ما اثر بگذارد. قطعاً اگر کسانی در دعا جدّی و راستگو باشند ، مبصراتی (دیدنی‌هایی) خواهند داشت. ✍ باید دعا را با شرایط آن خواند و «توبه از گناهان» از جملة شرایط دعا است. 🔆تعجیل در ظهور: ♻️لطفا نشر دهید... 🔅کانال آخرالزمان ❇️https://eitaa.com/joinchat/3926458592C670b61961c
4_5940586927450226938.mp3
1.08M
🔰اشاره به روایت ۸ ارسالی در کانال 💠 موضوع: « یاران آخرالزمان » 📥🔊 دانلود 🎙استاد رائفی پور 🔆تعجیل در ظهور: ♻️لطفا نشر دهید... 🔅کانال آخرالزمان ❇️https://eitaa.com/joinchat/3926458592C670b61961c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🎙 استاد رائفی پور ⭕️ در آخرالزمان فتنه پشت فتنه 🔆تعجیل در ظهور: ♻️لطفا نشر دهید... 🔅کانال آخرالزمان ❇️https://eitaa.com/joinchat/3926458592C670b61961c