eitaa logo
امام زمان و ظهور
90.8هزار دنبال‌کننده
18.1هزار عکس
8.1هزار ویدیو
7 فایل
🌹﷽🌹 🍃🌺امــام جعفر صادق(علیه السلام)↓ { اگر مهدے را درڪ میڪردم تمام عمر به او خدمت میڪـردم.} تبلیغات ثامن برندینگ💚👇 https://eitaa.com/joinchat/2308702596Cce98270c04 👈محتوای تبلیغات تایید و یا رد نمیشود
مشاهده در ایتا
دانلود
2.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍷شراب خور مسلمان نیست...! 🎙سخنران استاد دانشمند.@zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
1.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎤 خطاب شد بهش که یا موسی! شنیدی فرعون وقتی که وسط آب گیر کرده بود دید دیوارها داره بهم نزدیک میشه.. هی گفت: یا موسی...! گفت: خدایا بله شنیدم! خدا به اینجا بسنده نکرد. فرمود: یا موسی! شما که شنیدی دارن صدات میکنن چرا جواب ندادی!!؟؟ دیگه ساکت شد موسی! خدا فرمود: پس گوش کن من برات بگم چرا جواب ندادی! اون صدا میزنه یا موسی بگو بله! خدا فرمود: برای اینکه تو خلقش نکرده بودی! به جای اون سه بار اگر یک بار گفته بود یا الله من جوابشو میدادم!! به آب می گفتم نگیرش این منو صدا کرده!! ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
3.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انسان زرنگ کیست؟ 🎙@zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
من محتاجم یا او؟ چرا باید برای سلامتی امام زمان دعا کنیم، در حالی که خدا اراده کرده است ایشان تا زمان ظهور زنده باشند؟ 🔰 در جواب باید گفت امام زمان هم انسان هستند و همانند دیگر انسان‌ها و سایر معصومین دچار بیماری می‌شوند. فراموش نکنیم که تحقق اراده‌ و مشیّت الهی، همواره با «اسباب و وسیله» انجام می‌گیرد و دعا یکی از مهمترین وسیله‌هاست. همچنین آنچه که ارادهٔ الهی بر آن صورت گرفته حفظ جان حضرت از مرگ است و این تناقضی با بیماری جسمی حضرت ندارد. 🤲 این دعا کردن برای فرج و سلامتی امام، آثار فراوانی هم دارد که در ادامه به دو مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم: 1⃣ ما با دعا حضرت را یاد می‌کنیم و علاقه و محبت خود را به ایشان نشان می‌دهیم. امام نیز این محبت ما را بی‌پاسخ نمی‌گذارند و به جبران آن برای ما دعا می‌کنند. 2⃣ دعای همیشگی برای امام یعنی حضرت برایمان اهمیت دارد و مهم بودن امام برای ما باعث می‌شود کاری که سبب ناراحتی ایشان می‌شود را انجام ‌ندهیم. پس اگر دقت کنیم می‌بینیم که فایدهٔ دعا برای ایشان، بیشتر متوجه خود ماست و در واقع این ماییم که محتاجیم. ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
🔴 شیعیان باید تا ماه رمضان و ظهور امام صبر کنند... ⭕️ به دلیل وجود مدعیان دروغین و پرچم‌های مشتبه و باطل، شبهات فراوان، و سختی تشخیص حق از باطل در آخرالزمان (خصوصا در آستانهٔ ظهور)، در روایات به شیعیان رخصت داده شده از پیوستن به قیام‌های حتی برحق دست نگه دارند؛ تا ماه رمضان و ظهور حضرت مهدی علیه‌السلام در این ماه صبر کنند: 🌕 آقا امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «هنگامی كه ماه رجب شد به نام خداى عزّ و جلّ به سوی ما رو آوريد و پیش آئید، و اگر خواستيد تا ماه شعبان هم عقب اندازيد زيانى نيست (و عيبى ندارد) و اگر بخواهيد ماه رمضان هم (اقدام به كارى نكنيد و) فريضه روزه را در ميان خانواده خود بگيريد شايد اين كار موجب نيروى بيشترى براى شما باشد، و خروج سفيانى براى علامت و نشانه شما را بس است و آن نشانۀ حتمى است.» عَنْ عِيصِ بْنِ اَلْقَاسِمِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ.. إِذَا كَانَ رَجَبٌ فَأَقْبِلُوا عَلَى اِسْمِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ إِنْ أَحْبَبْتُمْ أَنْ تَتَأَخَّرُوا إِلَى شَعْبَانَ فَلاَ ضَيْرَ وَ إِنْ أَحْبَبْتُمْ أَنْ تَصُومُوا فِي أَهَالِيكُمْ فَلَعَلَّ ذَلِكَ أَنْ يَكُونَ أَقْوَى لَكُمْ وَ كَفَاكُمْ بِالسُّفْيَانِيِّ عَلاَمَةً. 📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۳۰۱ 📗الکافي، ج ۸، ص ۲۶۴ 📗الوافي، ج ۲، ص ۲۲۲ 📗وسائل الشیعة، ج ۱۵، ص ۵ 🔴 نکتــــــه: برای پیوستن به قیام‌های برحق رعایت دو شرط اساسی، لازم و ضروری است: ❶: حفظ جان و عدم بذل آن: آقا امام باقر علیه‌السلام در انتهای حدیث مربوط به قیام قومی از مشرق می‌فرمایند: من اگر آن زمان را درک کنم جانم را برای صاحب این امر نگه می‌دارم؛ یعنی امام نمیخواهند مستقیما پیوستن به این قیام‌ها را واجب بسازند و بر جهاد و شهادت در رکاب امام زمان علیه السلام تاکید دارند! ❷: شناخت کافی و حصول یقین: به بیانی ساده‌تر تا کسی مطمن نشده و یقین حاصل نکرده که فلان قیامگر یمانی حقیقی و خراسانی واقعی و شعیب بن صالح ذکر شده در روایات است، باید از پیوستن به هر قیامی جداً خوداری کند تا ظهور امام در ماه رمضان. ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
🔴 تمام دین خود را از حضرت فاطمه بگیرید! (به روایت و اعتراف اهل سنت) 🌕 آلوسی، عالم مشهور اهل سنت عمر، در مورد دلیل افضلیت حضرت فاطمه سلام الله علیها بر تمامی زنان عالم، می‌نویسد: «فاطمه‌ی بتول، افضل زنان گذشته و آینده است، چون پاره تن و وجود رسول خداست، حتی بنابر قول به این‌که حضرت مریم نبی باشد، باز حضرت فاطمه بر او افضلیت دارد، زیرا بضعیت از روح وجود است و من ندیدم سید همه موجودات با چیزی مقایسه بشود، و از این بیان، افضیلت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بر عایشه نیز مشخص می‌شود.» ✅ پیامبر صلی الله علیه و آله می‌دانست که دخترش مدت زیادی زنده نمی‌ماند، و اگر می‌دانست که حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها بیشتر عمر می‌کند، چه بسا می‌گفت که تمام دین خود را از فاطمه سلام‌الله‌علیها بگیرید؛ کلام آلوسی چنان محکم، متقن و کامل است که به توضیح اضافه‌ای احتیاج ندارد. 📗روح المعانی، آلوسی، ج۳، ص۱۵۵ ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
امام علی علیه السلام: اى فرزند آدم! روزى دو گونه است يكى آن روزى كه تو به دنبالش مى روى و ديگرى آن روزى كه به دنبال تو مى آيد و اگر به دنبالش نروى باز هم به سراغ تو خواهد آمد بنابراين غم و اندوه تمام سال را بر همّ و غمّ امروزت اضافه مكن. غم هر روز براى آن روز كافى است. اگر در تمام سال زنده بمانى و جزء عمر تو باشد خداوند هر روز آنچه از روزى براى تو معين كرده است به تو مى دهد و اگر تمام آن سال جزء عمر تو نباشد چرا غم و اندوه چيزى را بخورى كه مربوط به تو نيست؟ (بدان) هيچ كس پيش از تو نمى تواند روزى تو را دريافت كند و يا آن را از دست تو بيرون ببرد و آنچه براى تو مقدر شده است بدون تأخير به تو مى رسد حکمت 379 نهج البلاغه ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
2.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ازحاجات دلتون خبرندارم امابه قداست زیباترین واژه‌ها که از آسمان می‌بارند آرزو می کنم در این شبهای بارونی 🌨زیباترینها را از دستان خدا هدیه بگیرید الهی آمین 🙏 ✨ ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
9.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
غم عشقت بيابون پرورم كرد هوای وصلت بی‌بال و پرم کرد.... صبحتون مهدوی ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
💠سخنی گهربار از امیرالمومنین💠 ✍️حضرت امیرالمومنین علیه السلام به همراه تعدادی از صحابه در مسجد نشسته بود. آن‌ها به حضرت گفتند: ای امیرالمومنین با ما سخن بگو. حضرت فرمودند: سخن من بر شما سخت و دشوار است و جز عالمان آن را نمی‌فهمند. گفتند: باید برای ما سخن بگویی. فرمودند: با من بیایید آن گاه وارد خانه شد و فرمودند: من کسی هستم که بالا رفتم و مقهور ساختم، من کسی هستم که زنده می‌کنم و می‌میرانم، من اول و آخر و ظاهر و باطن هستم. آن‌ها خشمگین شده و گفتند: این سخنان کفر است و بلند شدند. سپس حضرت فرمودند: آیا به شما نگفتم که سخن سخت و دشوار است و جز عالمان آن‌ها را نمی فهمند؟! بیایید تا تفسیر آن‌ها را به شما بگویم. امّا این که گفتم من کسی هستم که بالا بردم و مقهور ساختم، یعنی این که من شما را با این شمشیر بالا برده و مغلوبتان ساختم تا به خدا و رسولش ایمان آورید و مراد از این که من زنده می‌کنم و می‌میرانم. یعنی این که من سنت را زنده کرده و بدعت را از بین می‌برم و این که من اول هستم یعنی من اولین کسی هستم که به خدا ایمان آوردم و اسلام آوردم و من آخر هستم یعنی من آخرین کسی هستم که پیامبر صلی الله علیه و آله را -با لباسش- کفن کردم و دفن نمودم و من ظاهر و باطن هستم یعنی این که من علم ظاهر و باطن دارم. آن‌ها گفتند: آسوده خاطرمان ساختی، خداوند تو را آسوده گرداند. 📚بحارالانوار، ج 42، صفحه 189 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
7.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تفاوت صیغه قبل و بعد انقلاب!! 🎙@zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
📚خداوندی که سرنوشت ما را میداند پس چرا ما را آفریده،اگر نمى ‌توانیم فرد خوبى باشیم؟ اگر معتقد باشیم سرنوشت هر کس از طرف خداوند تعیین شده و کوشش ها براى تغییر سرنوشت بیهوده است، پس انسان موجودى مجبور و بى اختیار است معناى درست" علم خدا به سرنوشت" آن است که خداوند مى داند که هر فرد انسانى با اختیار و انتخاب خود چه سرنوشتى را براى خود رقم خواهد زد در قرآن آیات زیادى وجوددارد مانند آیه: «ان الله لا یغیر ما بقوم حتى یغیروا ما بانفسهم؛ خداوند سرنوشت هیچ قومى را تغییر نمى دهد مگر خودشان آن را تغییر دهند با یک مثال معناى قضا و قدر الهى روشن مى شود: «اگر کسى بالاى بام ایوانى خود را روى زمین بیفکند و بگوید: اگر مقدر است بمیرم مى میرم و اگر مقدر است بمانم مى مانم.این گفته درست نیست! زیرا قضا و قدر الهى این است که بشر داراى اختیار و اراده باشد و بتواند خود را از بام پرت کند و بمیرد و یا آن که از راه بام، پله پله به زیر آید و بماند. پس به آن کسى که روى بام به قصد افکندن خود ایستاده است باید گفت: تقدیر خداوند درباره مرگ و حیات شما تابع اراده و اختیار شما است. اگر افکندن از بام را اختیار کنى ، مقدر است بمیرى و اگر پله هاى بام را انتخاب کنى ، مقدر است بمانى و در هر دو صورت، قضیه روى قضا و قدر الهى است». بنابراین نتیجه مى گیریم که براى انسان ها یک سرنوشت نیست بلکه سرنوشت هاى متعددى وجود دارد که مى تواند هر یک را انتخاب نماید و هر کدام از آنها را انتخاب نماید ، خداوند قبلا از آن آگاه بوده است. 📚1.مجموعة‌ آثار ، ج1، ص 38 2.ناصر مکارم شیرازى، انگیزة پیدایش مذاهب، ص 17 – 20 ( با تلخیص). 3.  نجم (53) آیة 39.4. 4. رعد (13) آیة 11.5.  5.توحید صدوق (چاپ تهران) ص 337.  6.  ناصر مکارم شیرازى، همان، ص 29.7. 7.محمد تقى فلسفى،‌ کودک، ج 1، ص 132 ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان