فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙قدرشناس يوسفِ زهرا باشیم
📖يوسف ۸۸«هنگامی كه آنها بر او [يوسف] وارد شدند،گفتند:«ای عزيز!ما و خاندان ما را ناراحتی فرا گرفته، و متاع كمی (برای خريد موادّ غذايی) با خود آوردهايم؛ پيمانه را برای ما كامل كن و بر ما تصدّق و بخشش نما كه خداوند بخشندگان را پاداش میدهد!»
💌 امام صادق(ع) میفرمايد: در حضرت قائم، شباهتی از حضرت يوسف وجود دارد.چگونه است که اين امت انکار مینمايند که خداوند با حجتش آنگونه عمل نمايد که با يوسف انجام داد که در بازارهايشان حرکت نمايد و بر فرشهايشان گام نهد در حالی که او را نمیشناسند تا اينکه خداوند اجازه دهد خود را معرفی کند، همان گونه که به يوسف اجازه داد که خود را معرفی نمايد تا اينکه به آنان گفت:«هَلْ عَلِمْتُمْ ما فَعَلْتُمْ ...»[کمالالدين ج۱ ص۱۴۴]
🥀آيا گرفتاری بشر جز به خاطر قدرناشناسی و بدرفتاری با حجت خداست؟! (مَسَّنا وَ أَهْلَنَا الضُّرُّ) قرآن میفرمايد:«و اگر اهل شهرها و آبادیها ايمان میآوردند و تقوا پيشه میكردند، بركتهای آسمان و زمين را بر آنها میگشوديم»[اعراف ۹۶] قدرناشناسي درباره حجت خدا نتیجه چيزی جز جهل نيست.یوسف ۸۹
#آیات_مهدوی
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
•
بیا که عمریست..
تیتر اول روزنامه ها
انتظارت را می کشند!♥️
#السلامعلیکایهاالمظلوم 🌱
#اللهمعجللولیڪالفرج
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
🔳بیهوش شدن امام رضا علیه السلام در عزای امام حسین علیه السلام:)💔😭
▪️در قصیده ای که دعبل خزاعی در محضر امام علیّ بن موسی الرّضا علیه السّلام میسراید چنین میگوید:
ای فاطمه اگر در نظر میآوری حسین علیهالسّلام راکه به تیغ دشمن برخاک افتاده و برکنار فرات، تشنه لب جان داده است،
هر آینه نزد او بر چهره می زدی و آب دیده را بر گونه های گلگونت روان می ساختی.
◼️پس از سرودن این شعر:
فلطمت النساء وجوههنّ و علا الصراخ من وراء الستر و بکی الرضا علیه السّلام حتّی أغمی علیه مرّتین
زنان بر صورت های خویش لطمه زدند و صدای شیون آنان از پشت پرده بلند شد و امام رضا علیه السّلام آنقدر گریستند که دو مرتبه بی هوش شدند:)🖤😔
📜شرح تائیه دعبل خزاعی،
علاّمه مجلسی:۴۷ -۴۸ و۷۰-۷۱٫
عیون أخبارالرضا علیه السلام: ۲/۲۶۳؛
بحارالانوار: ۴۹/۲۳۸؛
الغدیر: ۲/۳۵
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ
داستان زیبای توبه جعفر بی دین!
به غیر از قسم امام حسین ع چیزی رو قبول نداشت...
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
🔴 چه کسی بدن مطهر امام حسین(ع) را دفن کرد؟
🔸یکی از سوالات دینی که ممکن است برایمان پیش بیاید این است که چه کسی امام حسین را بعد از شهادتش دفن فرمود؟ چون کسی که امام معصوم را باید دفن کند خودش باید معصوم (امام دیگر) باشد؟
🔸در این باره دیدگاه علما متفاوت است. یکی از نظریات ارائه شده در این باره مطابق آنچه در بعضی از روایات و کتب تاریخی آمده، چنین است: بدن مطهر امام حسین(ع) توسط فرزند گرامی شان امام زین العابدین(ع) در سرزمین کربلا به خاک سپرده شد؛ یعنی امام سجاد(ع) جهت تدفین و تشخیص شهدای کربلا مخصوصاً دفن پدر معصومش، حضرت امام حسین(ع) به حکم این که «امام را جز امام کسی تغسیل و تکفین و تدفین نمیکند» از راه اعجاز از کوفه و زندان ابن زیاد به کربلا آمد و پیکرهای مطهر شهدا را دفن نمود.
🔸امامرضا(ع) در مناظره خود با پسر ابوحمزه فرمود: به من بگو آیا حسین بن علی(ع) امام بود؟ گفت: آری، امام فرمود: پس چه کسی امر دفن او را به عهده گرفت؟ گفت: علی بن الحسین(ع) پس امام فرمود: علی بن الحسین کجا بود؟ گفت در کوفه نزد پسر زیاد زندانی بود اما بدون این که آنها با خبر شوند به کربلا آمد و امر دفن پدر را سپری کرد و سپس به زندان برگشت. امام رضا(ع) فرمود: کسی که علی بن الحسین را قدرت داد که به کربلا بیاید، پدرش را دفن کند و برگردد، مرا نیز میتواند به بغداد ببرد تا پدرم را کفن و دفن کنم در حالی که نه در زندان هستم و نه در اسارت.[۱]
🔸با توجه به این حدیث می توان گفت امام سجاد (ع) بدن مطهر پدر بزرگوارشان را به خاک سپردند.
پی نوشت:
[۱] . موسوی مقرّم ،عبدالرزّاق ، زندگانی امام زینالعابدین(علیه السلام)، ، ترجمه حبیب روحانی، ص ۵۷۸؛ شریف قرشی، باقر، تحلیلی از زندگانی امام سجاد(علیه السلام)، ، ترجمه محمدرضا عطایی، ج ۱، ص۲۴۳ .
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
🔴 امام مهدی ساقی امّت در محشر
🌕 پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند:
یا علی! من بیم دهنده امتم و تو هدایتگر آن؛ حسن پیشوا و حسین راهبر آن؛ علی بن حسین گرد آورنده آن و محمد بن علی عارف آن؛ جعفر بن محمد کاتب، و موسی بن جعفر شمارنده آن؛ علی بن موسی عبور دهنده، رهایی بخش، طرد کننده دشمنان و نزدیک کننده مؤمنان؛ محمد بن علی پیشوا و راهبر آن؛ علی بن محمد پیش برنده و عالم آن؛ حسن بن علی ندبه کننده و بخشنده آن و قائمِ خلف ساقی و به غایت رساننده و شاهد آن است.(علیهم السلام اجمعین)
📗عوالم العلوم، ج۱۵، ص۱۳۴
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
امام حسين عليه السلام:
إنَّ الناسَ عَبيدُ الدُّنيا و الدِّينُ لَعقٌ على ألسِنَتِهِم يَحوطُونَهُ ما دَرَّت مَعائشُهُم، فإذا مُحِّصُوا بالبلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ
همانا مردمان بنده دنيايند و دين لقلقه زبان آنهاست و هر جا منافعشان [به وسيله دين ] بيشتر تأمين شود زبان مى چرخانند و چون به بلا آزموده شوند آنگاه دين داران اندك اند
تحف العقول، ص 245
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
جنگ بزرگ در عراق در راه است
🔹طبق اخبار رسیده از کوفه عبیداللهبنزیاد در سخنرانی اخیر خود مردم را ترغیب و تهدید کرده تا مقابل حسینبنعلی بایستند. او اعلام کرده هر که در این مدت به کربلا نرود و با آنها مقابله و مبارزه نکند، خونش حلال بوده و حقوقش از بیتالمال قطع خواهد شد.
🔹یزید نیز برای تامین هزینه نظامی جنگ، مبلغ ۴ هزار دینار و ۲۰۰ هزار درهم را برای عبیدالله فرستادهتا عبیدالله ۲۵ هزار نفر دیگر را برای جنگ با حسین بن علی تجهیز کند. فضای موجود در کوفه و کربلا نشان از وقوع جنگی تاریخی دارد.
#روایت_نینوا
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
🔴 حق الناس شیعیان در دستان معصوم(۱)
🌕 امام صادق علیه السلام:
چون روز قیامت فرا رسد؛ ما بر حساب شیعیانمان گمارده میشویم؛ پس هر چه از برای خداوند (حق الله) باشد ما از خدا میخواهیم تا آن را به ما ببخشد و ما آن را به ایشان میدهیم و هر چه از برای مردمان (حق الناس) باشد؛ ما از خداوند میخواهیم تا به جای آن به آنها پاداش دهد و ما آن را به ایشان میدهیم و هر چه از برای ما باشد، ما آن را به ایشان میدهیم. سپس امام این آیات را تلاوت فرمودند: «إِنَّ إِلَیْنَا إِیَابَهُمْ ثُمَّ إِنَّ عَلَیْنَا حِسَابَهُمْ»؛ در حقيقت، بازگشت آنان به سوى ماست، آنگاه حساب (خواستن از) آنان به عهده ماست. (غاشیه/آیات۲۵-۲۶)
📗تفسير كنز الدقائق، ج۱۴، ص۲۶۱
📗تفسير البرهان، ج۵، ص۶۴۶
📗بحار الأنوار، ج ۸، ص ۵٠
📗تأويل الآيات الظاهرة، ص۷۶۲
✅ دقت کنید که حقی از کسی ضایع نمیشود! حق و حقوق تمام افراد پرداخته میشود؛ ولی این وسط صاحب شیعیان میآید و حق الناس ایشان را با راضی کردن طرف مقابل بر عهده میگیرد.
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
🔴منـــکران و مخـــالفان پس ازظهــور
از امام باقر (عليه السلام) نقل شده است كه قائم (عليه السلام) قيام مى كند با امر جديد و كتاب جديد و قضاى جديد و بر عرب سخت مى گيرد و با شمشير عمل مى كند و...[1]
حال بايد ديد مراد از «امر جديد» و «كتاب جديد» چيست. مسلماً، مراد، اين نيست كه حضرت مهدی (علیه السلام) كتاب و قرآن جديدى مى آورد، همان گونه كه پيامبر خاتم (صلى الله عليه و آله) كتاب تازه اى به بشريّت عرضه كرد؛ چون، اين معنا، با خاتميّت دين محمد (صلى الله عليه و آله) و اين كه قرآن آخرين و كاملترين كتاب الهى است، سازگارى ندارد، بلكه مراد، اين است كه تبيين جديد و تفسير تازه از دين و قرآن ارائه مى دهد كه طبعاً با تفسيرهاى موجود كه با عقل هاى بشرى و غير معصوم ارائه شده، فرق خواهد داشت و پيرايه هايى كه بر دين و احكام بسته اند، زدوده خواهد شد. لذا ممكن است اين تفسير جديد، با خواسته ها و اميال بعضى، سازگارى نداشته باشد و باعث مخالفت آنان با حضرت حجت (عليه السلام) شود و عدّه اى با تمسّک به اين مطلب، به انكار آن حضرت بپردازند.
به عبارت ديگر، همان عواملى كه باعث مى شد تا مردم جاهلى، نبوّت پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله) را انكار كنند، باعث انكار حضرت مهدى (عليه السلام) نيز خواهند شد.
📚پی نوشتها:
بحارالأنوار، ج ۵٢، ص ٣۵۴.
نعمانى، الغيبة، ص ١۵٢.
منبع: امام مهدى (عج)، رسول رضوى، انتشارات مركز مديريت حوزه علميه (١٣٨۴)
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان