🖤 روضه از زبان حضرت علی(ع)
بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم
سلیم بن قیس هلالی می گوید: در حلقه ای در مسجد رسول خدا(ص) حاضر شدم که به غیر از سلمان، ابوذر، مقداد، محمّد بن ابی بکر، عمر بن ابی سلمه، قیس بن سعد بن عباده، همه از بنی هاشم بودند. عباس به حضرت علی(ع) عرض کرد: به نظر شما، چرا عمر قنفذ را مانند دیگر کارمندانش وادار به پرداخت غرامت نکرد؟
حضرت علی(ع) نگاهی به اطراف انداخت. چشمانش پر از اشک شد، پس فرمود: این پاداش ضربة تازیانه ای بود که به حضرت فاطمه(س) زد، وقتی او از دنیا رفت، اثر این ضربه همچون بازوبندی روی بازوی او بود..
منبع: بحارالانوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج 30، صص 302 303
🖤 قدرت بالاتر و مهمتر از فتح در خیبر
بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم
وقتی که ریسمان به گردن امیرالمومنین علی علیه السلام انداختند چند نفر یهودی گفتند این همان نبود که در خیبر را که چنین و چنان بود بلند کرد. این همان نیست!؟ گفتند چرا همان است.
فوری گفتند :((اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله)) این صبراز عالم بالاست و برای خداست.
سلسله مباحث اخلاقی مرحوم آیت الله حق شناس جلد اول صفحه ۲۱۲
#شب_قدر
#شهادت_امام_علی
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
🔴 راحتِ دلٍ دوستــان...
🌕 خداوند تبارکوتعالی در شب معراج به رسولالله صلیالله علیه و آله فرمودند:
«وَ بِهِ أَنْتَقِمُ مِنْ أَعْدَائِي وَ هُوَ رَاحَةٌ لِأَوْلِيَائِي»
«و با او (مهدی علیهالسلام)، از دشمنانم انتقام خواهم گرفت؛ و او راحت دل دوستان من است...»
📗تفسير نورالثقلين، ج ۵، ص۱۵۹
📗عيون أخبار الرضا، ج ۱، ص ۵۸
📗إثبات الهداة، ج ۲، ص ۴۸
📗بحارالأنوار، ج ۳۶، ص ۲۴۵
📗کلیات حدیث قدسی، ج۱، ص۵۵۶
#امام_زمان
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
7.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ نشانه ظهور
صیحه آسمانی در شب ٢٣ رمضان
که فرداش هم جمعه باشه رخ میده.
با فرستادن این ویدیو برای دیگران
قدم کوچکی برای ظهور
امام زمانمون بردارید
#شب_قدر
#شهادت_امام_علی
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
8.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سخنرانی استاد دارستانی در مورد غربت حضرت علی (ع)
#شب_قدر
#شهادت_امام_علی
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
🔴 اقتصاد و رفاه در حکومت امام مهدی (عج)
تقسیم ثروت
رفاه اقتصادی بىسابقه در زمان حکومت امام مهدی (عج)در منابع شیعه و سنی مشهور است و بر روحیۀ سخاوتمندی و محبّت آن بزرگوار به مردم دلالت دارد.
در حدیثی که در منابع اهل تسنّن آمده است، از ابوسعید خدری چنین نقل شده:
پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله وسلم) فرمود: شما را به ظهور مهدى(علیه السلام) بشارت مى دهم; زمین را پر از عدالت مى کند همان گونه که از جور و ستم پر شده است. ساکنان آسمانها و ساکنان زمین از او راضى مى شوند و اموال و ثروتها را به طور صحیح تقسیم مى کند.
کسى پرسید: معنى تقسیم صحیح ثروت چیست؟
فرمود: به طور مساوى در میان مردم!
سپس فرمود:
و دلهاى پیروان محمّد(ص) را پر از بى نیازی مى کند، و عدالتش همه را فرا مى گیرد; تا آنجا که دستور مى دهد کسى با صداى بلند صدا زند هر کس نیاز مالى دارد برخیزد، هیچکس ـ جز یک نفر بر نمى خیزد… امام دستور مى دهد مال قابل ملاحظه اى به او بدهند، امّا او بزودى باز مى گردد و پشیمان مى شود که چرا آزمند و حریص بوده است.(1)
1-) چشم اندازی به حکومت جهانی امام مهدی،علی خراسانی
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 آثار چشم زخم
سخنران استاد دانشمند
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
🔴عادت به گناه، اختیار انسان را از بین میبرد
آیت الله العظمی جوادی آملی: یک سلسله مسائلی است که اگر کسب کرد خودش در اختیار آن مکسوب قرار میگیرد؛ اینکه در سوره مبارکه مؤمنون و مانند آن فرمود: ﴿لِکُلِّ امْرِئٍ مِنْهُم مَا اکْتَسَبَ مِنَ الْإِثْمِ﴾ اگر کسی معاذ الله بیراهه رفت، گناهی را کسب کرد، به یک اخلاق بد عادت کرد، به دروغ، به خیانت، به حرام، به اعتیاد معاذ الله عادت کرد، این را کسب کرد، قبلاً که نداشت این صفت را بعد کسب کرد، این خُلق را کسب کرد، وقتی که به دنیا آمد که این خُلق را نداشت، این صفت را که نداشت الآن که این صفت را کسب کرد، خود این کاسب در اختیار این مکسوب است، به هر سَمتی که این صفت بخواهد ببرد میرود چون عادت کرد.
اگر خدای ناکرده به حرام عادت کردیم به گناه عادت کردیم چشممان، گوشمان، زبانمان در اختیار مکسوب است. کاسب اختیار دارد، مال در اختیار کاسب است ولی اگر خدای ناکرده صفت بدی را کسب کرد این کاسب در اختیار مکسوب است که در سوره مؤمنون فرمود: ﴿لِکُلِّ امْرِئٍ مِنْهُم مَا اکْتَسَبَ مِنَ الْإِثْمِ﴾.
بنابراین ما دو نحو کسب داریم: یک کسبی که کاسب مسلّط است، یک کسبی که آن مکسوب مسلّط بر این کاسب است و اگر کسی خدای ناکرده یک کسب حرامی داشت به وصف بدی عادت کرد راه برای توبه باز است.
#امام_زمان
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️دوران حیرت در آخرالزمان
استاد #عالی
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
پیشگویی امام علی (ع)
درباره نابودی اسرائیل
آن حضرت در روایتی که «عبایه اسدی» آن را نقل کرده است، میفرماید:
من در آینده در مصر منبری روشنیبخش بنیان خواهم نمود ...، و یهود و نصاری را از سرزمین های عرب بیرون خواهم راند، و عرب را با این عصای خود [به طرف حق] سوق خواهم داد.
⁉️عبایه میگوید: من عرض کردم: یا امیر المؤمنین! گویی شما خبر میدهید که بعد از مردن بار دیگر زنده میشوید و این کارها را انجام میدهید!
فرمود:
هیهات ای عبایه! مقصود من از این سخنان آن گونه که تو خیال کردی نیست؛ مردی از دودمان من اینها را انجام خواهد داد.1
با امید به آنکه به زودی با ظهور امام مهدی(ع) شاهد نابودی صهیونیسم متجاوز و آزادی کامل سرزمین فلسطین و قدس شریف باشیم.
پینوشت:
1. بحارالانوار، ج53، ص59؛ معانی الاخبار، ص407؛ به نقل از همان، ص .
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅به خاطر امام زمان عجل الله باهم مهربون باشید
سخنران استاددانشمند
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
🔴 سخن گفتن صخره و شهادت علیه کافران در عصر ظهور...
او كسى است كه پيامبرش را با هدايت و آيين حق فرستاد، تا آن را بر همهی آيينها پيروز گرداند، هرچند مشركان ناخشنود باشند. (توبه/ ۳۳)
🌕 آقا امام صادق علیه السلام در تفسیر این آیه شریف فرمودند: «به خدا قسم! هنوز تأویل این آیه بروز پیدا نکرده و تا خروج قائم عجل الله فرجه، تأویلش آشکار نمیشود. وقتی قائم خروج کند، کافری نسبت به خدای بزرگ باقی نمیماند و مشرکی نسبت به مقام امام نمیماند، مگر اینکه از قیام او کراهت دارد، تا جایی که اگر کافر یا مشرکی در دل صخرهای باشد، صخره میگوید: «ای مؤمن! در دل من کافری است، پس مرا بِشکن و او را بُکش!».
این است قدرت سپاه مهدی صاحب الزمان! در حکومتی که بر سراسر جهان سیطره دارد، صخره هم به او یاری او میشتابد...!
📗تفسير نور الثقلين، ج ۲، ص ۲۱۱
📗تفسير البرهان، ج ۲، ص ۷۷۰
📗کمال الدين، ج ۲، ص ۶۷۰
#امام_زمان
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
📚داستان آموزنده
از امام باقر علیه السلام است که فرمودند: «تسبیح فاطمه علیهاالسلام از (اقسام) ذکر بسیار است که خدا (به آن دستور داده و) فرموده است که به یاد من باشید تا به یاد شما باشم».(۱)
از این حدیث چنین استنباط مى شود که گفتن تسبیح فاطمه علیهاالسلام اگر همراه با توجّه قلبى باشد، مصداق ذکر کثیر است.
قرآن کریم مى فرماید: «یأَیهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا اذْکرُوا اللَّهَ ذِکرًا کثِیرًا وَ سَبِّحُوهُ بُکرَةً وَ أَصِیلاً»؛(۲) «اى کسانى که ایمان آورده اید! خدا را بسیار یاد کنید، و صبح و شام او را تسبیح گویید. »
اسماعیل بن عمار مى گوید: به امام صادق علیه السلام عرض کردم که حدّ و اندازه ذکر کثیر (ذکر بسیار) که خداوند در قرآن فرموده است، چقدر است؟
حضرت(ع) فرمود: «رسول خدا (صلى الله علیه وآله) به فاطمه علیهاالسلام یاد داد که ۳۴ بار تکبیر، ۳۳ بار تسبیح و ۳۳ بار تحمید بگوید. پس اگر تو یک بار شب و یک بار روز این کار را انجام دهى، در حقیقت خدا را با ذکر بسیار یاد کرده اى».(۳)
امام صادق علیه السلام در فضیلت تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند: «هر کس تسبیح فاطمه را قبل از آنکه از حالت نماز فارغ شود بگوید؛ خداوند او را می آمرزد.»(۴)
۱- وسائل الشیعه، ج۶ص۴۴۱؛
۲- احزاب/۴۱و ۴۲؛
۳- مستدرک الوسائل،ج۵ص۳۷؛
۴- مکارم الاخلاق،ص۲۸۱؛
#امام_زمان
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان