eitaa logo
امام زمان و ظهور
88هزار دنبال‌کننده
16.2هزار عکس
7.5هزار ویدیو
7 فایل
🌹﷽🌹 🍃🌺امــام جعفر صادق(علیه السلام)↓ { اگر مهدے را درڪ میڪردم تمام عمر به او خدمت میڪـردم.} تبلیغات ثامن برندینگ💚👇 https://eitaa.com/joinchat/2308702596Cce98270c04 👈محتوای تبلیغات تایید و یا رد نمیشود
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️ برخورد آیه الله گلپایگانی با حوریان بهشتی  سید جمال‌الدین گلپایگانی (۱۲۹۵-۱۳۷۷ق) فقیه شیعی قرن ۱۴ هجری قمری، از شاگردان میرزای نائینی بود و تقریرات دروس او را به رشته تحریر درآورد. همچنین با سید حسین بروجردی هم‌درس و هم‌ مباحثه بود. در جریان جنگ جهانی اول و تهاجم به عراق در مقابله با مهاجمان فعالیت کرد. از وی آثاری بر جای مانده است. می فرمودند: روزی نشسته بودم، ناگاه وارد باغی شدم که بسیار مجلّل و با شکوه بود و مناظر دلفریبی داشت. ریگهای زمین آن بسیار دلربا بود، و درخت ها بسیار باطراوت و خرّم، و نسیم های جان فزا از لابلای آنها جاری بود. من وارد شدم و یکسره به وسط باغ رفتم، دیدم حوضی است بسیار بزرگ و مملوّ از آب صاف و درخشان، بطوری که ریگهای کف آن دیده می شد. این حوض لبه ای داشت و دختران زیبائی که چشم آنها را ندیده، با بدنهای عریان دور تا دور این حوض نشسته و به لبه و دیواره حوض یک دست خود را انداخته و با آب بازی می کنند، و با دست آبهای حوض را بروی لبه و حاشیه می ریزند. و آنها یک رئیس دارند که از آنها مجلّل تر و زیباتر و بزرگتر بود، و او شعر میخواند و این دختران همه با هم ردّ او را می گفتند و جواب میدادند. او با آواز بلند یک قصیده طولانی را بندبند میخواند، و هر بندش خطاب به خدا بود که به چه جهت قوم عاد را هلاک کردی، و قوم ثمود را هلاک کردی، و فرعونیان را غرق دریا کردی، و و و. ..؟ و چون هر بند که راجع به قوم خاصّی بود تمام می شد این دختران همه با هم می گفتند: به چه حسابی به چه کتابی؟ ❌ ادامه در پست های بعدی... @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
امام زمان و ظهور
❤️ برخورد آیه الله گلپایگانی با حوریان بهشتی  سید جمال‌الدین گلپایگانی (۱۲۹۵-۱۳۷۷ق) فقیه شیعی قرن
و همینطور آن دخترِ رئیس اعتراضات خود را بیان میکرد و اینها همه تأییداً و تأکیداً پاسخ میدادند. من وارد شدم، ولی دیدم اینها همه با من نامحرمند، لذا یک دور استخر که حرکت کردم از همان راهی که آمده بودم به بیرون باغ رهسپار شدم. مرحوم آقا سید جمال یک شاگرد مؤمن از شاگردان قرآن کریم بود، و یک تربیت شده به چندین واسطه از مکتب رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم؛ ولی چون این مکاشفه قبل از وصول به مقام کمال روحی برای ایشان رخ داده است و در سِرّ وجود ایشان مسأله هلاکت قوم عاد و ثمود و نوح بدست عوامل غیبیه کاملًا حلّ نشده بوده است، لذا در عالم معنی بصورت اعتراض حوریه های بهشتی تجلّی نموده است، و گرنه در عالم معنی و تجرّد اعتراضی نیست و تمام اهل ملا أعلی در تسبیح و تقدیس وجود و صفات و افعال حضرت احدیت هستند. و نکته مهمّ که بشارتی برای آن مرحوم بوده است اینکه ایشان آن حوریه ها را بر خود نامحرم دیده است؛ و این یک مژده روحی است که از این منزل که محلّ شبهه و اعتراض است عبور خواهد نمود و به منزلگاه تسبیح و تقدیس مطلق ذات حضرت احدیت عزّ و جلّ خواهد رسید. کما آنکه در مکاشفاتی که در اواخر عمر برای ایشان حاصل شده است این معنی بخوبی روشن و مشهود است که به این مقام نائل شده اند؛ رحمةُ الله علیه رحمةً واسعة. آیا ارزش کلام خدا و بیانات رسول خدا از کلمات آقا سید جمال و أمثال او ضعیف تر و کوتاه تر است!؟ [1] پی نوشت: [1] حسینى طهرانى، سید محمد حسین، معاد شناسى، 10جلد، نور ملکوت قرآن - مشهد مقدس - ایران، چاپ: 11، 1423 ه.ق. ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
🔴 منزلت نماز گزار ✍پيامبر خدا ﷺ :هيچ مؤمنى نيست كه به نماز ايستد، مگر آن كه در فاصله بين او تا عرش، نيكى بر او فرو ريزد و فرشته اى بر وى گماشته شود كه آواز دهد: اى فرزند آدم! اگر بدانى از نمازت چه بهره اى مى برى و با چه كسى راز و نياز مى كنى هرگز خسته و روي گردان نمى شدى. (بحار الأنوار) تا زمانى كه در نماز هستى دَرِ خانه پادشاهى مقتدر را مى كوبى و هر كه دَرِ خانه پادشاه را بسيار بكوبد سرانجام آن در به رويش باز مى شود. ( مكارم الأخلاق ) حضرت امام على عليه السلام: هرگاه آدمى به نماز ايستد ابليس از اين كه مى بيند رحمت خدا او را فرو پوشانده است حسودانه به وى مى نگرد.( الخصال ) انسان هرگاه در نماز باشد بدن و جامه او و هر آنچه پيرامونش مى باشد تسبيح مى گويند. (علل الشرائع) اگر نمازگزار بداند كه چه هاله اى از جلال خدا او را فرو مى پوشاند هرگز دوست ندارد كه سر خود را از سجده اش بر دارد. 📚الخصال : 10/623 ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
🔴 شوینده‌ی گناهان شخصی به نام ابوعثمان می گوید : من با سلمان زیر درختی نشسته بودیم . او شاخه ی خشکی را گرفت و تکان داد تا همه‌ی برگهایش ریخت . سپس به من گفت : نمی‌پرسی چرا چنین کردم؟ گفتم: چرا این کار را کردی؟ گفت : یک روزی زیر درختی در محضر  پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم  نشسته بودم . حضرت شاخه ی خشک درخت را گرفتند  و تکان دادند   تا تمام برگهایش فرو ریخت. سپس به من فرمودند : سلمان ! سؤال نمی‌کنی چرا این کار را انجام دادم؟ عرض کردم : منظورتان از این کار چه بود؟ فرمودند : هنگامی که مسلمانی به خوبی وضو بگیرد و سپس نمازهای پنجگانه اش را بخواند ، گناهان او فرو می‌ریزد ، همچنانکه که برگهای این درخت فرو ریخت. « ... قال :  إن المسلم إذا توضأ فأحسن الوضوء ثم صلى الصلاة الخمس تحاتت خطاياه كما تحاتت هذه الورق » 📚 بحارالانوار ، ج ۸۲ ، ص ۳۱۹ ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
🔴 مبادا به تجمّلات دنیا و زر و زیور آن دل خوش کنی بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم و امام سجّاد علیه السلام فرمود : اسماء بنت عمیس حکایت کرده است : روزی امیرالمؤ منین علیّ علیه السلام در یکی از جنگ ها غنیمتی به دست آورد و گردنبندی برای همسرش فاطمه علیها السلام خریداری کرد و به عنوان هدیّه تحویل او داد و حضرت آن را پوشید . روز بعد ، حضرت رسول صلوات اللّه علیه به منزل ایشان آمد و گردنبند را در گردن دخترش دید ، فرمود : دخترم ! مردم و دنیا تو را نفریبند ، تو دختر رسول خدائی ، مبادا به تجمّلات دنیا و زر و زیور آن دل خوش کنی . حضرت زهراء علیها السلام با شنیدن این سخن ، گردنبند را از گردن خود در آورد و پس از فروش با پولش غلامی خرید و او را آزاد کرد و پیامبر خدا شادمان و مسرور گشت مستدرک الوسائل : ج 5 ، ص 244 ، ح 1 @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 زمانی میفمیم ارزش کار در آخرت رو که دیگه دیر شده حجت‌الاسلام رفیعی @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
🔴 حکایت مکاشفه دو تن از اولیا الهی است به نقل از حاج مؤمن و شیخ عباس قمی مرحوم «حاج مؤمن» گوید: «شخصى به من خبر دارد که به مقدار دانه ى نخودى از تربت اصل حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) را پیدا کرده و آن را در کفن خود گذارده است و هر ساله روز عاشورا خونین مى شود، به طورى که رطوبت خون به کفن سرایت مى کند و پس از مدتى خشک مى شود. از او خواهش کردم که روز عاشورا به منزلش بروم و آن را ببینم؛ او پذیرفت. روز عاشورائى به خانه اش رفتم. بقچه ى کفنش را باز کرد و من کنن خونین را مشاهده کردم، در حالى که تربت مقدس در میان آن بود و همانطور که آن شخص گفته بود خونین و تر بود. از دیدن آن منظره و تصور بزرگى مصیبت آن حضرت سخت گریان و نالان و از خود، بیخود شدم ...»[1] همچنین، مرحوم «شیخ عباس قمى» (رضوان الله علیه) فرموده است: «روزى به «وادى السلام» در نجف اشرف، براى زیارت اهل قبور رفته بودم. ناگهان صداى شترى که آن را داغ مى کردند به گوشم رسید. آن چنان صحیه مى کشید و ناله مى کرد که گوئى تمام زمین «وادى السلام» از صداى نعره ى او متزلزل و مرتعش بود. من با سرعت به طرف آن صدا رفتم. چون نزدیک شدم، دیدم شترى نیست، بلکه جنازه اى را براى دفن آورده اند. این نعره از این جنازه بلند است! و آن کسانى که متصدى دفن او بودند، ابداً اطلاعى نداشتند و با کمال آرامش و خونسردى مشغول کار خود بودند. ❌ ادامه در پست های بعدی... @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پیامبر فرمودند: من از آن پدر و مادرها متنفرم، که استاد رحیم پور ازغدی@zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
امام زمان و ظهور
🔴 حکایت مکاشفه دو تن از اولیا الهی است به نقل از حاج مؤمن و شیخ عباس قمی مرحوم «حاج مؤمن» گوید: «
و آن کسانى که متصدى دفن او بودند، ابداً اطلاعى نداشتند و با کمال آرامش و خونسردى مشغول کار خود بودند. مسلماً این جنازه ى ظالمى بوده است که در اولین وهله از مردن به چنین عقوبتى گرفتار شده و قبل از دفن و عذاب قبر از دیدن صور بر زخیّه وحشت کرده و فریاد و ناله برآورده است.»[2]  «وَ کُلّ إِنْسانٍ الْزَمْناهُ طائرَهُ فى عُنُقِهِ وَ نُخْرِجُ لَه یَوْمَ الْقِیامةِ کِتاباً یَلْقیهُ مَنْشُوراً»[3]  ما مقدرات و نتیجه ى اعمال نیک و بد هر انسانى را طوق گردن او ساختیم (که ملازم و قرین همیشگى او باشد) و در روز قیامت کتابى (که نامه ى عمل اوست) براى او بیرون آوریم؛ در حالى که آن نامه چنان باز باشد که همه ى اوراق آن را یک مرتبه ملاحظه کند. روز قیامت نگاه شهوت آمیز به نامحرم، به صورت میمون متمثل مى شود؛ مال حرام خوردن تبدیل به موش خواهد شد و سخن چینى، دروغگویى، غیبت و زخم زبان به شکل سگ تجسم یابد. بقیه افعال انسان نیز، هر یک به صورت حقیقى و متناسب با آن فعل در مى آید و همچنانکه در دنیا با انسان بود، در آن عالم هم قرین و همنشین وى خواهد بود. «یَوْمَ تَجِدُ کُلُّ نَفْسٍ ما عَمِلَت مِنْ خَیرٍ مُحْضَرا وَ ما عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ انَّ بَیْنَها وَ بَیْنَهُ أَمَداً بَعیدا وَ یُحَذِّرُکُمُ اللهُ نَفْسَهُ وَ اللهُ رَوُفٌ بِالْعِباد»[4]  روزى که هر کس هر کار نیکوئى را که انجام داده است در پیش روى خود حاضر بیند و آنچه بد کرده آرزو کند که اى کاش میان او و کار بدش فاصله ى بسیار بود ❌ ادامه در پست های بعدی... @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
❤️ ثواب یادکردن از امام حسین علیه السلام هنگام نوشیدن آب السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام 🔻در روایتی نورانی، داود رقی ملاقات خودش با امام صادق علیه السلام را چنین نقل کرده است: نزد امام صادق عليه السلام بودم و آن حضرت آب خواست. آنگاه كه آب را نوشيد، اشک ريخت به‌گونه‌اى كه چشمان ایشان غرق اشک شده بود. حضرت رو به من کرد و فرمود: اى داود! خداوند قاتل امام حسين عليه السلام را از رحمت خويش بى‌بهره سازد. من هرگز آب سرد و گوارايى ننوشم، مگر آن‌كه امام حسين عليه السلام را به ياد می آورم. كسى نيست كه آبى بنوشد و ياد امام حسين عليه السلام كند و كشنده او را لعن كند، مگر آن‌كه خداوند صد هزار پاداش براى او مى‌نويسد و صد هزار گناه از او پاک مى‌كند و صد هزار مرتبه جایگاه او بالا ببرد. چنين كسى گويى صد هزار بنده آزاد كرده است. او در روز رستاخيز، با سيماى تابان محشور مى‌شود. 📚الامالی، ص142، ح7 ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
5.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 جوان میگه حاج آقا بابام دیگه بریده میگه هیچی رودیگه قبول ندارم سخنران استاد دانشمند@zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
امام زمان و ظهور
و آن کسانى که متصدى دفن او بودند، ابداً اطلاعى نداشتند و با کمال آرامش و خونسردى مشغول کار خود بودند
خداوند شما را از عذاب خود برحذر داشته و مى ترساند که او در حق بندگان مهربان است. ❌ دنیا کشتزار آخرت است بهشت و دوزخ نتیجه ى و حاصل افعال انسانى است و چنانکه در حدیث مشهور آمده است: «دنیا مزرعه ى آخرت است.» یعنى هر چه در آن بکارى، در آخرت درو خواهى کرد. «گندم از گندم بروید جو ز جو.» آب حمیم، آتش گداخته، زقوم، عقرب، مار و مور و ... زائیده افعال ناشایسته انسان است. «ذلِکَ بِما قَدَّمَت أَیْدیکُم وَ أَنَّ اللهَ لَیْسَ بِظَلّامٍ لِلْعَبید»[5] این عذاب را بدست خو د پیش فرستادید، و خداوند هرگز در حق بندگان خود ستم نخواهد کرد. یک نگاه تند فرماندهان به زیردستان، تمسخر، معطل کردن مردم، کم کارى، بى اعتنائى و اهمیت ندادن به کار مردم، توهین و هر گناه دیگرى آتش مى شود، انسان را در خود مى سوزاند و حسرت و پشیمانى به جاى مى گذارد. از این رو، باید از دنیا حسن استفاده را بکنیم و توشه براى آخرت برداریم، تا همنشین جاودان ددان در آتش نشویم. «لَقَدْ کُنْتَ فى غَفْلَةٍ مِنْ هذا فَکَشَفَنا عَنْکَ غطاءَکَ فَبَصَرُکَ الیَوْمَ حَدیدٌ»[6]  و تو از این، سخت در غفلت بودى تا آنکه ما پرده از روى کارت برانداختیم و چشم بصیرتت بینا شد (و بر احوال و منازل بعد از مرگ آگاه شدى) . از این روست که امام صادق (علیه السلام) نظر به همه مسائل بالا و به اختصار «نجاشى» را مى گوید: «وَ اعْلَمْ أَنَّ خَلاصَکَ وَ نَجاتَکَ فى حقن الدِّماء و کفِ الْأَذى عَنْ اوْلیاء الله» بدان که رستگارى و نجات تو در حفاظت خون بیگناهان و جلوگیرى از آزار دوستان خدا است.[7] ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان