eitaa logo
امام زمان و ظهور
130.3هزار دنبال‌کننده
19.5هزار عکس
8.7هزار ویدیو
7 فایل
🌹﷽🌹 🍃🌺امــام جعفر صادق(علیه السلام)↓ { اگر مهدے را درڪ میڪردم تمام عمر به او خدمت میڪـردم.} تبلیغات ثامن برندینگ💚👇 https://eitaa.com/joinchat/2308702596Cce98270c04 👈محتوای تبلیغات تایید و یا رد نمیشود
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 نابودی حکومت بنی‌عباس ثانی در قرآن...(۱) مَثَل زندگىِ دنيا، همانند آبى است كه از آسمان نازل كرده‌ايم... وقتی اهلِ آن مطمئن شدند كه مى‌توانند بى‌هيچ مانعى از آن بهره‌مند گردند، ناگهان فرمان ما، شب هنگام يا در روز فرا مى‌رسد؛ و آنچنان آن را درو مى‌كنيم كه گويى ديروز هرگز چنين كشتزارى نبوده است!(یونس/ ۲۴) 🌕 آقا امام باقر علیه‌السلام در تفسیر این آیه فرمودند: «وَ لِآلِ الْعَبَّاسِ رَایَتَیْنِ فَهَلِ انْتَهَی‌إِلَیْکَ مِنْ عِلْمِ ذَلِکَ شَیْءٌ قَالَ أَمَّا آلُ جَعْفَرٍ فَلَیْسَ بِشَیْءٍ وَ لَا إِلَی شَیْءٍ وَ أَمَّا آلُ الْعَبَّاسِ فَإِنَّ لَهُمْ مَلَکاً مُبْطِئاً یُقَرِّبُونَ فِیهِ الْبَعِیدَ وَ یُبَاعِدُونَ فِیهِ الْقَرِیبَ وَ سُلْطَانُهُمْ عُسْرٌ لَیْسَ فِیهِ یُسْرٌ حَتَّی إِذَا أَمِنُوا مَکْرَ اللَّهِ وَ أَمِنُوا عِقَابَهُ صِیحَ فِیهِمْ صَیْحَهًٌْ لَا یَبْقَی لَهُمْ مَالٌ یَجْمَعُهُمْ وَ لَا رِجَالٌ یَمْنَعُهُمْ وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ حَتَّی إِذا أَخَذَتِ الْأَرْضُ زُخْرُفَها وَ ازَّیَّنَتْ الْآیَهًَْ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ فَمَتَی یَکُونُ ذَلِکَ قَالَ أَمَا إِنَّهُ لَمْ یُوَقَّتْ لَنَا فِیهِ وَقْتٌ...» «اولاد عبّاس سلطنت دور و درازی خواهند داشت. به نحوی که در آن مدّت، افراد دور را به خود نزدیک، و نزدیکان را از خود دور می‌کنند. تحمّل حکومت آن‌ها بر مردم دشوار است و خیر چندانی در آن نیست. هنگامی‌ که احساس کنند از انتقام الهی و کیفر او در امانند، ناگهان صیحه و صدایی بین آنان بلند می‌شود و به بلایی(اختلاف بین خود) دچار می‌شوند که دیگر توانایی جمع‌آوری مال ندارند و بزرگان و رؤسای آنان نمی‌توانند آنان را در جلوگیری از فروپاشی حکومتشان، کمک کنند. این است معنی این آیه‌ شریفه! عرض کردم: «این معنی، کِی واقع می‌شود»؟ فرمود: «این موضوع در نزد ما وقت معیّنی ندارد.» 🌕 امام صادق علیه‌السلام نیز در تفسیر این آیه فرمودند: «منظور از ناگهان فرمان ما، شب هنگام يا در روز فرا مى‌رسد؛ و آنچنان آن را درو مى‌كنيم... «یَعْنِی الْقَائِمَ بِالسَّیْفِ فَجَعَلْنَاهَا حَصِیداً کَأَنْ لَمْ تَغْنَ بِالْأَمْسِ.» یعنی قائم عجل‌الله فرجه که با شمشیر قیام می‌کند و آنها را درو میسازد!» ان‌شاءالله... 📗تفسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام ج۶،ص۴۴۶ 📗تفسير نورالثقلين، ج۲، ص۲۹۹ 📗البرهان‌في‌تفسيرالقرآن، ج۳، ص۲۲ 📗بحارالأنوار، ج۴، ص۹۹ 📗دلایل الإمامهًْ، ص۲۵۰ → @zohur_media
🔴 نابودی حکومت بنی‌عباس ثانی در قرآن...(۲) «هنگامى‌كه آنچه را به آن‌ها يادآورى شده بود فراموش كردند، درهاى همه چيز از نعمت‌ها را به روى آن‌ها گشوديم؛ تا كاملاً به آن خوشحال شدند و دل بستند؛ ناگهان آن‌ها را گرفتيم و سخت مجازات كرديم؛ در‌ اين‌ هنگام، همگى مأيوس شدند» (درهاى اميد به روى آن‌ها بسته شد). (انعام/۴۴) 🌕 امام باقر علیه‌السلام فرمودند: «نَزَلَتْ فِی وُلْدِ الْعَبَّاس» این آیه درباره‌ٔ فرزندان عباس نازل شده است. و در ادامه فرمودند: منظور از این آیه: تا كاملاً به آن خوشحال شدند و دل بستند؛ ناگهان آن‌ها را گرفتيم... «یَعْنِی قِیَامَ الْقَائِمِ»: «یعنی قیام قائم عجل‌الله فرجه.» 🌕 آقا امام صادق علیه‌السلام نیز در تفسیر این آیه فرمودند: «أَخَذَ بَنِی‎أُمَیَّهًَْ بَغْتَهًًْ وَ یُؤْخَذُ بَنُوالْعَبَّاسِ جَهْرَهًًْ.» «خداوند بنی‌امیّه را به صورت ناگهانی گرفت و مجازات کرد؛ و بنی‌عبّاس آشکارا گرفته می‌شود.» 📗تفسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام ج۴،ص۳۸۶ 📗تفسير نور الثقلين ج ۱، ص ۷۱۹ 📗تفسير کنز الدقائق، ج ۴، ص ۳۳۳ 📗التفسير (للعیاشی)، ج ۱، ص ۳۶۰ 📗التفسیر القمی، ج۱، ص۲۰۰ 📗البرهان في‌تفسيرالقرآن، ج۲، ص۴۲۰ 📗إثبات الهداة، ج ۴، ص ۱۸۶ 📗بحارالأنوار، ج۳۱، ص۵۲۴ 📗بصائرالدرجات، ص۷۷ 📗الغیبة (للنعمانی)، ص ۲۴۸ → @zohur_media
، ای بر مردم عصر رسول اکرم (ص)و ائمه معصومین (ع) دارند مخصوصا کسانی که فاصله زمانی زیادی با عصر معصومین دارند. چراکه اینان برای به دست آوردن حجت و برهان برای ایمان و عقیده به خداوند و شریعت حقه الهی، رنج و زحمت بیشتری را باید متحمل شوند. و گاهی برای رسیدن به پاسخ یک سوال اعتقادی و یا حکم شرعیشان ، نیازمند جستجو و کنکاش بیشتری هستند. علاوه بر این آن چه که در اختیار آن هاست متونی است که از لابلای حوادث تاریخ به دستشان رسیده است. و همان برایشان موجب دلگرمی و هدایت می شود. رسول اکرم (ص) به 🌹حضرت علی (علیه السّلام) فرموده اند: در ایمان و یقین، کسانی هستند که در روزگاران آینده زندگی می کنند، پیامبرشان را ندیده اند، امام آن ها در غیبت است و فقط به سبب خواندن خطی روی کاغذ ( خواندن قرآن کریم و احادیث معصومین علیه السّلام) ایمان می آورند. (بحار الانوار، ج۵۲، ص۱۲۵)✨ همچنین به نقل از آن حضرت آمده است که (به اصحاب) فرمودند: 🌴بعد از شما قومی خواهد آمد که پاداش هر یک از آن ها برابر پاداش پنجاه نفر از شماست. ✨ گفتند: یا رسول الله! مگر نه این است که ما در حضور شما در جنگ بدر و احد و حنین شرکت جستیم و قرآن در میان ما نازل شد؟ حضرت فرمودند: اگر آنچه بر آن ها روی خواهد داد، بر شما روی می داد، شما نمی توانستید چون آن ها صبر و شکیبایی را پیشه خود سازید. 📚منتخب الاثر، ص۵۱۵ → @zohur_media
، ای بر مردم عصر رسول اکرم (ص)و ائمه معصومین (ع) دارند مخصوصا کسانی که فاصله زمانی زیادی با عصر معصومین دارند. چراکه اینان برای به دست آوردن حجت و برهان برای ایمان و عقیده به خداوند و شریعت حقه الهی، رنج و زحمت بیشتری را باید متحمل شوند. و گاهی برای رسیدن به پاسخ یک سوال اعتقادی و یا حکم شرعیشان ، نیازمند جستجو و کنکاش بیشتری هستند. علاوه بر این آن چه که در اختیار آن هاست متونی است که از لابلای حوادث تاریخ به دستشان رسیده است. و همان برایشان موجب دلگرمی و هدایت می شود. رسول اکرم (ص) به 🌹حضرت علی (علیه السّلام) فرموده اند: در ایمان و یقین، کسانی هستند که در روزگاران آینده زندگی می کنند، پیامبرشان را ندیده اند، امام آن ها در غیبت است و فقط به سبب خواندن خطی روی کاغذ ( خواندن قرآن کریم و احادیث معصومین علیه السّلام) ایمان می آورند. (بحار الانوار، ج۵۲، ص۱۲۵)✨ همچنین به نقل از آن حضرت آمده است که (به اصحاب) فرمودند: 🌴بعد از شما قومی خواهد آمد که پاداش هر یک از آن ها برابر پاداش پنجاه نفر از شماست. ✨ گفتند: یا رسول الله! مگر نه این است که ما در حضور شما در جنگ بدر و احد و حنین شرکت جستیم و قرآن در میان ما نازل شد؟ حضرت فرمودند: اگر آنچه بر آن ها روی خواهد داد، بر شما روی می داد، شما نمی توانستید چون آن ها صبر و شکیبایی را پیشه خود سازید. 📚منتخب الاثر، ص۵۱۵ → @zohur_media
امام زمان و ظهور
از میان نواب امام زمان(عج) چهار نفر به عنوان «نواب اربعه» مشهور می‌باشند. این افراد در واقع نائبان
عثمان بن سعید در ابتدا وکیل امام هادی علیه السلام بود و سپس وکالت امام حسن عسکری علیه السلام را عهده دار شدو پس از شهادت امام عسکری علیه السلام به عنوان اولین نائب امام زمان (عج) برگزیده شد.   امام هادی علیه السلام به احمد بن اسحاق یکی از بزرگان شیعه فرمود:«این ابوعمرو(عثمان بن سعید) فردی امین و مورد اطمینان من است.آنچه به شما بگوید،از جانب من می‌گوید وآنچه به شما برساند،از طرف من می‌رساند.» امام حسن عسکری علیه السلام نیز در خصوص او همین جمله را بیان فرمود.   عثمان بن سعید به «سمّان» (روغن فروش) مشهور بود.  وی این شغل رادر حقیقت پوششی برای فعالیتهای سیاسی خویش قرار داده بودواموالی را که برای رسانیدن آن به امام علیه السلام، به وی داده می‌شد،در ظرف روغن می نهاد و نزد حضرت می‌برد.   عثمان بن سعید پس از رحلت امام حسن عسکری علیه السلام مراسم تغسیل و تدفین آن حضرت را عهده دار شد.   تاریخ وفات وی دقیقاً مشخص نیست. برخی احتمال داده‌اند بین سالهای ۲۶۰ تا ۲۶۷ هـ.ق. درگذشته باشد. و برخی فوت او را در سال ۲۸۰ هـ.ق. دانسته‌اند → @zohur_media
📚 ريشه خصومت برخي صهيونيست با از کجا سرچشمه مي‌گيرد؟ علاوه بر دشمني اينان با جريان و ظلم ستيز و همچنين کينه‌هايي که از جنگ‌هاي دل دارند، روحيه استکباري و خودپسندي جمعي و را نيز بايد مورد توجه قرار داد. نگاه حريصانه يهوديان و قبالائيان به سرزمين استراتژيک فلسطين و ممالک خاورميانه، ريشه در تحريف شده دارد،در واقع يهوديان، بيت‌المقدس را سرزمين و پايتخت اسطوره‌اي خود مي‌پندارند،و شعارشان از نيل تا فرات است و مطابق بعضي متون و گفته‌هاي بزرگانشان، پا را از اين هم فراتر گذاشته‌اند و اسرائيل بزرگ را از مصر تا شيراز مي‌دانند و اين به طور قطع،مقدمه ساز حكومت جهاني يهود در آخرالزمان -يهودي است. اخيراً فرقه در‌هاليوود نفوذ جدي کرده است . و نسل جهاني را باسحر و سکس و خشونت و ترس در دامن توهمات و خلسه هنر صهيونيستي،‌انداخته است و با پيوستن بسياري از چهره‌هاي بنام عالم فحشا و فوتبال و فريب به اين فرقه، بعد تبليغاتي خاصي بدان بخشيده است. البته برخي قديمي‌ و علماي يهودي ضدصهيون، با اين جعليات جديد در تصوف يهودي مخالفند؛ ولي بوق‌هاي تبليغاتي صهيونيان، به فکر منافع ارباب خويشند نه مصونيت اديان از انحرافات. → @zohur_media
امام زمان و ظهور
‌ #وقایع_آخرالزمان #سرزمینهای_درگیر_در_واقعه_ظهور #قسمت_یازدهم #شـــام (بخش دوم ) سفیانی پس از خرو
(بخش سوم)* منطقه شام از دیر باز به عنوان یکی از حوزه های مهم تمدن بشری مطرح بوده است و پیشینه ی تاریخی گسترده ای دارد. در گذشته بلاد شام مناطق مختلفی چون «سوریه»، «لبنان»، «اردن»، «فلسطین» و بخش هایی از «ترکیه» را شامل می شده است و به همین دلیل هر زمان که در روایات از شام سخن به میان می آید، می تواند به هر یک از سرزمین های یاد شده، قابل انطباق باشد. شام در آستانة ظهور امام مهدی(ع) چه وضعیّتی دارد؟ شام در آستانة ظهور محور شرارت، کانون شقاوت و مرکز شناعت معرفی شده است. شام پایتخت نیرومندترین حکومت ضدّ بشری سفیانی در منطقه می شود. او شش ماه می جنگد تا بر سه کشور سوریه، اردن و فلسطین سیطره پیدا می کند. وی هشت ماه حکومت می کند و در آغاز نهمین ماه حکومتش حضرت بقیةالله اروحنا فداه قیام می کنند. سپاه سفیانی در سرزمین بیدا خسف می شود، سپس سفیانی دستگیر شده به دست یمانی سر از تنش جدا می شود. لازم به توضیح است که در میان بیش از 2000 علایم ظهور، تنها علامت به عنوان در احادیث صحیحه آمده است، که عبارتند از: 1. 2. 3. 4. 5. ** همه نشانه های حتمی، در سال ظهور اتّفاق می افتد و از نظر زمانی نخستین نشانه ای که رخ می دهد و فرارسیدن انفجار نور و سپری شدن شب دیجور غیبت را نوید می دهد، خروج سفیانی است. امام باقر(ع) در این رابطه می فرماید: «خروج سفیانی از نشانه های حتمی است». و امام رضا(ع) با تأکید بیشتری می فرماید: «ظهور قائم(ع) حتمی است، خروج سفیانی از سوی پروردگار حتمی است و هرگز بدون سفیانی، قائم(ع) قیام نخواهد کرد». امام صادق(ع) با تعیین وقت خروجش می فرماید: «خروج سفیانی حتمی است و در ماه رجب خروج می کند». این تاریخ مربوط به آغاز حرکت اوست، وی شش ماه می جنگد تا به قدرت می رسد، به مدت هشت ماه نیز بر سه کشور سوریه، اردن و فلسطین حکومت می کند. بنابر این بیان منظور از ماه رجب، ماه رجب پیش از سال ظهور می باشد. بنابر مشهور نام سفیانی «عثمان بن عنبسه» و لقبش «سفیانی» است. او از تبار ابوسفیان است. سفیانی از بطن هند جگرخواره، به نقلی از صلب یزید بن معاویه و به نقلی دیگر از تبار عقبةبن ابی سفیان و بر اساس نقل سوم از تبار خالدبن یزید بن ابی سفیان است. شیخ صدوق با سند صحیح از امام صادق(ع) روایت کرده است که فرمود: «اگر سفیانی را ببینی، پلیدترین انسان ها را دیده ای، او بور، سرخ روی، و زاغ چشم است». امیرمؤمنین(ع) در همین رابطه می فرماید: «پسر هند جگرخواره از «وادی یابس» خروج می کند، او مردی میان بالا، دارای چهره ای وحشتناک، سرستبر و آبله روی می باشد، چون او را ببینی او را یک چشم می پنداری». در احادیث عامه (اهل سنّت) آمده است: «سفیانی از تبار خالدبن یزیدبن ابی سفیان، سرستبر، در چهره اش آثار آبله و در چشمش نقطة سپیدی است» → @zohur_media
⭕️ فضیلت دعوت مردم بسوی امام زمان 🔵 امام حسین علیه السلام فرمودند: 🌕 هر کس يکي از يتيمان ما که به خاطر فشارها و محنت ‏هايي که داشته‏ ايم از ما جدا گرديده را کفالت کند، و از علوم ما که به دستش افتاده به او برساند تا اين‏که هدايتش نمايد، 🌷خداي تعالي به او فرمايد: اي بنده کريم مواسات کننده، من به بزرگواري سزاوارترم، اي فرشتگان من! در بهشت براي او به شماره هر حرفي که تعليم نموده يک ميليون کاخ قرار دهيد، و آنچه شايسته آن کاخ‏هاست از ساير نعمت‏ها بر او بيفزاييد. 📚 مکیال المکارم ج ۲ ص ۳۲۹ «اللهم عجل لولیک الفرج» → @zohur_media
🌹 ای کاش تمام بشود روزهای ندیدنت قبل از اینکه فرصت ما هم مانند گذشتگانمان تمام شود! السَّلاَمُ عَلَى شَمْسِ الظَّلاَمِ وَ بَدْرِ التَّمَامِ → @zohur_media
5.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مردمان آخرالزمان اونهایی‌ شون که مومن می‌مونن و ایمان به غیب دارن خیلی مقام دارن ... «اللهم عجل لولیک الفرج» → @zohur_media
🔴 غربال به اندازهٔ مشتی از انبار گندم... 🌕 امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: «براى شما مثالى مى‌زنم و آن عبارت از مَثَل مردى است كه داراى مقداری گندم باشد، پس آن را پاك و غربال نموده و در خانه‌ انبار نموده و آن را به اميد خدا در آنجا رها كرده باشد؛ بعد به سر گندم خود باز گردد و ناگاه ببيند و در آن كرم افتاده است؛ پس آن را بيرون آورده پاك نمايد، سپس آن را بِدان انبار باز گردانيده و آن را رها نموده؛ مدّتى در آنجا بماند باز نزد آن برگشته و ببيند كه ديگر بار تعدادى كرم به آن رسيده است؛ پس آن را خارج ساخته و تميز و پاك نموده(به محلّ‌ اوّل) باز گردانيده باشد و پيوسته اين كار همچنان تكرار شود تا اينكه از آن مشتى همچون گندم خالص يك بته از خوشۀ گندم كه كرم نتوانسته هيچ آسيبى به آن برساند باقى بماند؛ شما نيز همين گونه مورد جداسازى قرار مى‌گيريد تا اينكه از شما باقى نماند مگر جماعتى كه فتنه‌ها به آن زيانى نمى‌رساند!» «أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ: وَ سَأَضْرِبُ لَكُمْ مَثَلاً وَ هُوَ مَثَلُ رَجُلٍ كَانَ لَهُ طَعَامٌ فَنَقَّاهُ وَ طَيَّبَهُ ثُمَّ أَدْخَلَهُ بَيْتاً وَ تَرَكَهُ فِيهِ مَا شَاءَ اَللَّهُ ثُمَّ عَادَ إِلَيْهِ فَإِذَا هُوَ قَدْ أَصَابَهُ اَلسُّوسُ فَأَخْرَجَهُ وَ نَقَّاهُ وَ طَيَّبَهُ ثُمَّ أَعَادَهُ إِلَى اَلْبَيْتِ فَتَرَكَهُ مَا شَاءَ اَللَّهُ ثُمَّ عَادَ إِلَيْهِ فَإِذَا هُوَ قَدْ أَصَابَ طَائِفَةً مِنْهُ اَلسُّوسُ فَأَخْرَجَهُ وَ نَقَّاهُ وَ طَيَّبَهُ وَ أَعَادَهُ وَ لَمْ يَزَلْ كَذَلِكَ حَتَّى بَقِيَتْ مِنْهُ رِزْمَةٌ كَرِزْمَةِ اَلْأَنْدَرِ لاَ يَضُرُّهُ اَلسُّوسُ شَيْئاً وَ كَذَلِكَ أَنْتُمْ تُمَيَّزُونَ حَتَّى لاَ يَبْقَى مِنْكُمْ إِلاَّ عِصَابَةٌ لاَ تَضُرُّهَا اَلْفِتْنَةُ شَيْئاً» 📗الغيبة(للنعمانی)، ج ۱، ص ۲۰۹ 📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۱۱۵ → @zohur_media