📚جنایت متوکل
شیخ عباس قمى در کتاب نفس المهموم نوشته است: «متوکل عباسى دستور داد قبر مطهر سیدالشهدا علیه السلام را خراب کردند، شخم زدند و به آب بستند. هم چنین فرمان داده بود هیچ کس حق ندارد به زیارت امام علیه السلام مشرف شود و هر کس به زیارت برود، مجازات مى شود».
محمد بن حسین اُشنانى مى گوید: «من در آن ایام از ترس متوکل، مدتى به زیارت آن حضرت نرفتم. سرانجام تصمیم گرفتم به هر طریقى شده است به زیارت مشرف شوم. با مردى که شغلش عطارى بود، همراه شدم و با زحمت فراوان، خود را به مرقد پاک و مطهر امام علیه السلام رساندم. گرچه اثرى از قبر شریف نبود، سرانجام موفق شدیم که مرقد مطهر را پیدا کنیم. خود را به روى آن انداختیم و به شدت گریستیم. چنان بوى خوشى از آن استشمام مى شد که عطر فروش گفت: هرگز بویى به این خوشى نبوییده بودم.
آن گاه چند نشانه بر قبر مبارک گذاشتیم و وداع کنان از آن مکان شریف دور شدیم. پس از مرگ متوکل، با جمعى از سادات و شیعیان حاضر شدیم و آن را به صورت ساختمان اولیه بازگرداندیم».
منبع: سایت اخلاقی حدیث یار
♡اینڪ آخرالزمان
→ @zohur_media
•°تَنھـا تویے ڪھ نُقطِـھ پایانِ اِضطِرابِ مَنے...!🌱
°•ایهاالعزیز!
ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ
•💔اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـ
•🌙صبحتونبهخیردلیلزندگیمن
˹↻🧡|➣˹
♡اینڪ آخرالزمان
→ @zohur_media
🔴آیا در آخرالزمان جنیّان «مادّی» میشوند؟
⭕️آیا بازگشت «۷۲ جن» در زمان ظهور حقیقت دارد؟
⭕️شیاطین چگونه در زمان حضرت سلیمان«ع» مادّی شدند؟
🌕مردی زندیق از امام صادق -علیهالسلام- پرسید: «چگونه شیاطین به آسمان بالا میرفتند با اینکه در آفرینش و داشتن جسم مادی همچون انسانها هستند؛ و به همینخاطر در گذشته میتوانستند برای سلیمانبنداوود -علیها السلام- ساختمانهایی بسازند که بنیآدم از ساختن آنها ناتوانند»؟! امام«ع» فرمود: «آنها در ابتدا موجودی لطیف بدون جسم مادّی بودند بهطوری که غذایشان نسیم هوا بود و چون برای سلیمان «ع»مسخّر شدند به موجودی دارای جسم مادّی همچون انسان تبدیل شدند؛ و دلیل بر اینکه آنها موجودی لطیف بودند این است که برای استراقسمع به آسمان صعود میکردند و موجودی که دارای جسم مادّی باشد نمیتواند به کمک نردبان یا هر وسیلهی دیگری به آسمان بالا برود».
«...فَقَالَ کَیْفَ صَعِدَتِ الشَّیَاطِینُ إِلَی السَّمَاءِ وَ هُمْ أَمْثَالُ النَّاسِ فِی الْخِلْقَهًِْ وَ الْکَثَافَهًِْ وَ قَدْ کَانُوا یَبْنُونَ لِسُلَیْمَانَ بْنِ دَاوُدَ مِنَ الْبِنَاءِ مَا یَعْجِزُ عَنْهُ وُلْدُ آدَمَ قَالَ غَلَّظُوا لِسُلَیْمَان کَمَا سُخِّرُوا وَ هُمْ خَلْقٌ رَقِیقٌ غِذَاؤُهُمُ التَّنَسُّمُ وَ الدَّلِیلُ عَلَی ذَلِکَ صُعُودُهُمْ إِلَی السَّمَاءِ لِاسْتِرَاقِ السَّمْعِ وَ لَا یَقْدِرُ الْجِسْمُ الْکَثِیفُ عَلَی الِارْتِقَاءِ إِلَیْهَا إِلَّا بِسُلَّمٍ أَوْ سَبَب.»
📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۴۵۸
📗بحارالأنوار، ج۱۰، ص۱۶۹
📗تفسير نور الثقلين ج ۵، ص ۴۳۷
📗النورالمبين في قصص الأنبياء ج ۱، ص ۳۶۰
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✍دربارهی تغلیظ یا همان مادی شدن اجنه در زمان ظهور، و همینطور بازگشت «۷۲ جن» از بزرگان جنیّان آنگونه که در آخر فیلم ملک سلیمان نبی«ع»(توسط آقای بازیگر) به آن اشاره شد، هیچ سند و روایتی چه در منابع شیعی و چه منابع عامه(اهل سنت)، ما ندیدیم و نمیدانیم منشأ این ادعا از کجاست!؟
در روایات تنها به یاری شدن حضرت مهدی«عج» توسط سپاه جنیّان اشاره شده و در مورد مادّی شدن آن ها همانطور که گفته شد هیچ سند روایی در دسترس نیست:
🌕امام صادق علیهالسلام فرمودند:
«...فِی ذَلِکَ الْیوْمِ سِتَّةٌ وَ اَرْبَعُونَ اَلْفاً مِنَ الْمَلَائِکَةِ وَ سِتَّةُ آلَافٍ مِنَ الْجِنِّ وَ النُّقَبَاءُ ثَلَاثُمِائَةٍ وَ ثَلَاثَةَ عَشَرَ رَجُلا»
«...در آن روز یارانش چهل و شش هزار فرشته و شش هزار نفر جن و سیصد و سیزده مرد نقیب میباشند.»
📗مختصر بصائر الدرجات، ص۱۸۸
♡اینڪ آخرالزمان
→ @zohur_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 خواص تسبیحات حضرت زهرا س
🎙استاد مسعود عالی
♡اینڪ آخرالزمان
→ @zohur_media
🔴 یاری امام حسین علیهالسلام، یاری حضرت مهدی علیهالسلام...
یاری امام حسین علیهالسلام همان نصرت امام عصر عجلالله فرجه میباشد. امام حسین علیهالسلام در این زمینه در شب عاشورا به اصحاب خود فرمودند:«قَدْ قالَ جَدِّی رَسُولُ اللهِ: وَلَدی حُسَیْنٌ یُقْتَلُ بِطَفِّ كَرْبَلاَءَ غَریباً وَحیداً عَطْشاناً فَریداً فَمَن نَصَرهُ فَقَد نَصَرنی وَ نَصَرَ وَلَدَهُ القائِمَ»
🌕 «همانا جدم رسول خدا صلیالله علیه و آله فرمودند: فرزندم حسین علیهالسلام در زمین کربلا، غریب و تنها، عطشان و بی کس، کشته میشود، هر کسی که او را یاری کند مرا یاری نموده و فرزندش مهدی علیهالسلام را یاری نموده است...»
📗معالی السبطین، ج۱، ص ۲۰۸
📗ریاض القدس، ج۱، ص ۲۶۳
🔴 دلدادگی حضرت مهدی علیهالسلام به امام حسین علیهالسلام...
🌕 حضرت در زیارت ناحیه مقدسه میفرمایند: «فَلَئِنْ أَخَّرَتْنِي الدُّهُورُ وَ عَاقَنِي عَنْ نُصْرَتِكَ الْمَقْدُورُ... فَلَأَنْدُبَنَّكَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً وَ لَأَبْكِيَنَّ عَلَيْكَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَماً...»
«اگر روزگار مرا به تاخیر انداخت و مقدرات از یاری و نصرت تو در روز عاشورا باز داشت، هر آینه من صبح و شام بر تو ندبه میکنم و به جای قطرات اشک، بر تو خون میگریم»
♡اینڪ آخرالزمان
→ @zohur_media
وقتی خدا قدم به دل و جان ما گذاشت
عباس را به جان و دل شیعه جا گذاشت
عطر ادب ز خیمه ی عشاق شد بلند
وقتی حسین پرچم عباس را گذاشت
میلاد حضرت ابوالفضل ع گرامی باد🌹🌹🌹
→ @zohur_media
📚حضرت اباالفضل عليه السلام فرمود: بگو يا صاحب الزمان!
جناب حجه الاسلام آقاي مكارمي فرمودند:
نقل شده است در يكي از شهرهاي شيراز شخصي همراه عمويش براي ماهيگيري به كنار ساحل ميرود و در آنجا يكدفعه غرق ميشود. عموي وي، نگران از مرگ برادرزاده ، ناگهان ميبيند كه وي روي آب آمد! باري، شخص غرق شده كنار ساحل ميآيد و عمويش از او ميپرسد: چگونه نجات يافتي؟ ميگويد: در حال غرق شدن ، به ياد روضهها افتادم، پس از آن عرض كردم: يا اباالفضل!
ديدم حضرت اباالفضل العباس عليه السلام تشريف آوردند و در گوشم فرمودند: بگو يا صاحب الزمان! من هم متوسل به حضرت امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف ) شدم و عرض كردم يا صاحب الزمان! آقا امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) تشريف آوردند و مرا نجات داده كنار ساحل آوردند.
♡اینڪ آخرالزمان
→ @zohur_media
دستی از معجزه سرشار تویی یا عباس
قمر حیدر کرار تویی یا عباس
به همان نهر که طوف تو نموده است قسم
کعبۀ گنبد دوار تویی یا عباس
میلاد با سرسعادت ماه منیر بنی هاشم مبارک🌹🌹
🌤اللـهُمــّ عَجّـلــْ لـِوَلیـّڪـَ الفـَرجــْ 🌤
♡اینڪ آخرالزمان
→ @zohur_media
▪️با امام زمانت سخن بگو فارسی فارسی...
شخصی به امام هادی علیه السلام از شهری دور نامه نوشت و پرسید :
مولای من ؛ من از شما دور هستم و امکان دیدار مستقیم با شما را ندارم و گاهی که حاجات و مشکلاتی دارم چه کنم ؟
حضرت در جواب او نوشتند :
«إِنْ كَانَتْ لَکَ حَاجَةٌ فَحَرِّک شَفَتَيْک»
هر گاه به ما نیاز داشتی ، لبت را حرکت بده و سخنت را بگو ما از شما دور نيستيم...
📚بحارالانوار ج۵۳ ، ص۳۰۶
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_الساعه
🌤اللـهُمــّ عَجّـلــْ لـِوَلیـّڪـَ الفـَرجــْ 🌤
♡اینڪ آخرالزمان
→ @zohur_media
📚حقِّ رفیق مؤمنت بر تو این است که..
مرحوم حاج اسماعیل دولابی: مؤمنین وقتی توبه میکنند، از گناه دوستشان توبه میکنند. گناه دوست که آمرزیده شد، دل خود آدم پاک میشود. توبه که میکنیم، اوّل توبه برای گناه دوست است. اگر دوستانمان گیر داشته باشند، در دستگاه خدا ما را مؤاخذه میکنند. مثل اینکه وقتی شاگردها درس بلد نباشند، از معلّمشان مؤاخذه میکنند.
مسئولیت کوچکترها را از بزرگشان میخواهند. پس روزی هفتاد بار برای گناهان دوستان و زیردستانتان استغفار کنید. همانگونه که پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم برای گناه امّت استغفار مینمود. برای گناهان دوستانتان روزی هفتاد بار استغفار کنید و الاّ راهتان مسدود خواهد بود. وقتی استغفار کنی، دورت خلوت میشود، آنگاه علی علیه السّلام در کنارت مینشیند. استغفار یکی از دو امان الهی است.
حقِّ رفیق مؤمنت بر تو این است که تو برای او استغفار نمایی و او هم برای تو. ما باید بار گناه رفقایمان و دوستانمان را تحمّل کنیم و در درگاه حقتعالی برای آنها شفاعت و عذرخواهی کنیم.
📚مصباح الهدی تألیف استاد مهدی طیّب
🌤اللـهُمــّ عَجّـلــْ لـِوَلیـّڪـَ الفـَرجــْ 🌤
♡اینڪ آخرالزمان
→ @zohur_media
━━━━━━───────
دارد دلِ ما...
از ٺو تمناے نگاهے
محروم مگرداݩــ ـ
دلِ ما را ،💔 |•
کھ.. روا نیسٺ..!💧
یاربالحسین♡بحقالحسین
#اللھمعجللولیڪالفࢪج🌿
━━━━━━───────
♡اینڪ آخرالزمان
→ @zohur_media
🔴 اینک آخـــــــــــرالزمان...
«اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسابُهُمْ وَ هُمْ في غَفْلَةٍ مُعْرِضُونَ»
«حساب مردم به آنان نزديك شده، درحالىكه در غفلتند و روى گردانند.» (انبیاء/ ۱)
در این آیه، مردم آخرالزمان، به «غفلت» و «اعراض» از خداوند، متصف شدهاند!
خداوند برای جلب حواسها، سخن خود را کوبنده و هشدار دهنده آغاز نموده؛ سوره با جمله «اقترب للناس حسابهم» شروع شده است.
اما با توجه به اینکه معناى «غفلت» بى توجهى نسبت به چیزى، و معناى «اِعراض» روى گرداندن با توجه از چیزى است، پس چگونه است که در آیه غفلت و اعراض در کنار هم مطرح شدهاند؟
پاسخ این است: غفلت و بى توجهى دو گونه است:
۱- غفلتى که شخص با هشدار بیدار میشود.
۲- غفلتى که مقدمهٔ اعراض است، یعنى شخصِ غافل نمیخواهد بیدار شود. همچون کسى که خودش را به خواب زده که با صدا زدن نیز چشم خود را باز نمیکند.
از آنجا که غالب مردم از روز قیام و حساب غافلند، خداوند این غفلت را به همه مردم نسبت داده است و حتی در آیه ۹۷ همین سوره، به اقرار به غفلت از زبان خود مردم نیز اشاره شده است. «اى واى بر ما! كه از اين روز در غفلت بوديم بلكه ما ستمكار بوديم»
از این آیات چنین بدست میآید:
➖حسابرسى مردم قطعى است. «اقترب» (به کار رفتن فعل ماضى به جاى مضارع، نشانهٔ قطعى بودن است.)
➖قیامت و زمان حسابرسى را دور نپنداریم. «اقترب...»
➖حساب، براى همه انسانهاست. «للناس...»
➖بالاخره حساب به سراغ انسانها مىآید، هر چند آنان از حساب، غافل باشند و یا از آن بگریزند. «اقترب للناس حسابهم» و نفرمود: «اقترب الناس الى حسابهم»
➖غفلت، زمانى خطرناک است که بر اساس بى اعتنایى باشد. «غفلة معرضون...»
♡اینڪ آخرالزمان
→ @zohur_media