eitaa logo
💖زوجهای بهشتی💖
15.4هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
403 فایل
ادمین سوالات احکام 👈 @Fatemeh6249 مدیر👈 @fakhri62 تبادلات👈 @Fatemeh6249 چالش👈 @Fatemeh6249 کپی ازهر پست کانال بافرستادن سه صلوات آزاداست ✔ ❌کپی ازاسم کانال وآیدی کانال درشبکه های مجازی و سایت های مختلف ممنوع است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
مرا سخت در آغوش بگير بگذار سهمم از همه ي همهمه ي جهان ضربانِ موزونِ قلبِ تو باشد... ❤️کانال زوجهای بهشتی❤️ ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗ @zoje_beheshti ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝
هدایت شده از 
🌹﷽🌹 از دروغ كوچک و بزرگش، جدّى و شوخى‌اش بپرهيزيد؛ زيرا انسان هر گاه در چيز كوچک دروغ بگويد، به گفتن دروغ بزرگ جرى مى‌شود! "امام سجاد (ع)" ❤️کانال زوجهای بهشتی❤️ ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗ @zoje_beheshti ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝
هدایت شده از 
عشقم منم از این عشقا میخوام😍💋👇 عـ♡ـشق یعنی:🍃 •|بوسش کنی💋 •|لوسش کنی🤗 •|یهو گازشـ بگیریـ😈 •|موهاشـو بکشیـ🤗 •|فرار کنیـ 🏃🏻 •|بُدویِهـ🏃🏻دنـبالتـ🐝 •|برسهـ بهتـ🙀 •|بغلتـ کنهـ🐬 •|محکمـ بوستـ👄کنهـ •|بگهـ عاشقتــهـــ♡ ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗   @zoje_beheshti ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝
هدایت شده از 
فضیلت صلوات 🌸✨پیامبر اڪرم صلےالله‌علیه‌وآله ؛ هر ڪس هر روز از روے محبت، بر من سہ صلوات فرستد، بر خداست ڪہ گناهان او را همان روز یا همان شب بیامرزد✨ 📚 بحار ج۹۴ ص۶۹ @zoje_beheshti
هدایت شده از 
4_6044390913990460717.mp3
4.47M
❤️ ، ⭕️ ❤️کانال زوجهای بهشتی❤️ ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗ @zoje_beheshti ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝
هدایت شده از 
سلام من وسواس دارم بعد هر فقط دستشویی میرم سنگ رو میشوم جلوی سنگ رو میشورم شلنگ سلام عزیزم اگر واسواس دارین ببینید ادم های معمولی که دستشویی میرن مثل شما رفتار میکنن یانه .حالا که میدونید وسواس دارید لطفا مقابل این وسوسه که از شیطان هست بایستید وزیاد نشویید با اب شیلنگ ی لحظه که اب به همه جاش رسید پاک میشه چند بار هم نیاز نیست ❤️کانال زوجهای بهشتی❤️ ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗ @zoje_beheshti ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝
هدایت شده از 
سلام خانم امیری جان خانمای مداح که میان روضه بخونن اگه صداشو بیرون بره اشکال داره یا نه ؟ صداشو بیرون بره گردنه صاحبخانه میشه یا خودشون ؟ سلام علیکم در برخی موارد مرثیه خوانی و یا مداحی زنان در مجلس خودشان، به گونه ای است كه صدای آنان با بلندگو به گوش مردان رهگذر میرسد ؛ آیا این عمل جایز است؟  همه مراجع (به جز مكارم ): اگر صداى آنان در معرض ریبه، تلذّذ و تهییج شهوت باشد، جایز نیست.(1) آیت اللَّه مكارم: خیر، جایز نیست.(2) وچیزی برعهده صاحب خانه نیست ❤️کانال زوجهای بهشتی❤️ ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗ @zoje_beheshti ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝
هدایت شده از 
شنیدن صدای مداحی یا ترتیل خوانی خانم توسط نامحرم .ایت الله خامنه ای احکام فقهی را مراجع با دقت های زیاد در آیات و احادیث و توجه به شرایط هر زمان به دست می آورند و آنچه برایشان حاصل می شود ارتباطی به گذشت زمان ندارد.   شنیدن صدای زنان توسط نامحرم از احکامی است که بعضی فقها[1] به غیر از موارد ضرورت ممنوع می دانسته اند، اما اکثر فقها در صورت عدم مفسده و لذت جنسی آن را جایز می دانند.[2] البته احتیاط و ترک موارد غیر لازم در هر صورت نیکوتر است.   شرط تهییج شهوت و تلذذ به طور مطلق باعث حرمت می شود چه آن صدا همراه با لحن باشد و چه به صورت جمع خوانی باشد. حتی بعضی مراجع مثل آیت الله مکارم خواندن خانم ها با صوت (البته غیر از ترتیل خوانی)، در حضور آقایان و گوش دادن آقایان به آن، حتی اگر به صورت جمع خوانی باشد و تهییج جنسی نیز نداشته باشد را، جایز نمی دانند.[3]   حضرت آیت الله خامنه ای در باره مداحی زنان به گونه ای که صدای آن به نامحرم برسد می فرمایند: اگر صدای آن در معرض ریبه، تلذذ و تهییج شهوت باشد جایز نیست.[4] و در باره ترتیل خوانی خانم ها در حضور آقایان نیز چنین فتوا داده اند که خواندن قرآن در حضور نامحرم اگر موجب مفسده باشد حرام است چه به صورت تک خوانی باشد یا تواشیح و جمع خوانی.[5] از این دو فتوا فهمیده می شود که پخش ترتیل خوانی و مداحی زنان به نظر ایشان اگر موجب مفسده نباشد حرمتی ندارد. از طرف دیگر هر آنچه که در صدا و سیما پخش می شود لزوما مورد تایید مراجع و مخصوصا رهبری نمی باشد و موارد زیادی هست که ایشان به دست اندر کاران صدا و سیما تذکر داده اند و خواستار برطرف شدن آن شده اند. ❤️کانال زوجهای بهشتی❤️ ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗ @zoje_beheshti ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝
هدایت شده از 
سلام خانم امیری عزیز خسته نباشید.سرکه انگورخمری که طب اسلامی تاییدش میکنه مشگل شرعی نداره؟مرجع حضرت اقا سلام علیکم اگر طب اسلامی تاییدش کرده پس مطمئن هست وحلال .موفق باشید ❤️کانال زوجهای بهشتی❤️ ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗ @zoje_beheshti ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝
هدایت شده از 
سلام من هر ماه دو سه روز قبل از پریودی لکه بینی دارم و بعدش خونریزیم شروع میشه اما این ماه فقط لکه بینی داشتم و امروز پنجمین روزه که اینجوری هستم به نظرتون باید نماز بخونم؟ مرجع آقای سیستانی سلام علیکم اگر سه روز اول پی در پی هست وهمه لکه ها وخونریزیها بیشتر از ده روز نمیشه واگر سر سوزن هم باطن الوده هست پی در پی محسوب میشه و حیض هست موفق باشید ❤️کانال زوجهای بهشتی❤️ ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗ @zoje_beheshti ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝
هدایت شده از 
خیلی ممنون از لطفتون ببخشید یکی سوال داشت در مورد عده نگه داشتن با یکی محرم بوده باهم رابطه برقرار کردند حالا اون خانم خواستگار داره اون آقایی که قبلاً محرمش بوده و باهاش رابطه داشته یک بار ....اون آقا میگن دخول انجام نشده ....ولی خانمه میگن نمی دونن دخول شده یا نه حکمش چیه ؟ ایشون باید چکار کنه عده نگه داره یا نه ضمناً آقا کاندوم هم استفاده کرده ببخشید ولی خانم حین رابطه درد هم داشته بعدچند روز خانم متوجه شده بکارت نداره حالا دقیقاً نمیدونه در رابطه آخری که آقا میگن دخول نداشته بکارتش از بین رفته یا قبلاً این اتفاق افتاده الانم خواستگار برا ازدواج دایم داره وظیفه اش چیه آیا به گفته آقا اعتماد کنه و عده نگه نداره یا احتیاط کنه و عده نگه داره مرجعش مقام معظم رهبریه ممنووون از لطفتون سلام علیکم اولا لطفا خودشون رو به دکتر نشون بدن ببین تازگی ها بکارتشون رو از دست دادن یا نه ؟در مورد عده اگر سر الت وارد شده دخول محسوب میشه باید عده نگه دارن ❤️کانال زوجهای بهشتی❤️ ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗ @zoje_beheshti ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝
هدایت شده از 
نظر همه مراجع فعلی راجع به متعه دخترباکره دخول غیرمتعارف عده میخوادیانه؟(مقعدی) اگربکارت رفع نشود عده میخواد یانه اگرمهریه مجهو ل باشد مثللا هروقت خانم خسته شد حکمش چیه؟ رشیده دقیفایعنی چی؟ فلسفه عده چبه؟ ۱از نظر مراجع وطی از دبر یعنی دخول از راه مقعد هم باید عده نگه دارند ۲در دخول بکارت شرط نیست سر الت که وارد شد دخول محسوب میشه باید عده نگه دارند ۳با خستگی خانم چیزی فرق نمیکند تا زمانی که عقد خواندن همسر موقت اون اقا محسوب میشن مگر اینکه اقا مدت باقی‌مانده رو ببخشن وجدا بشن ولی باز اگر دخول صورت گرفته باید عده نگه دارن ❤️کانال زوجهای بهشتی❤️ ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗ @zoje_beheshti ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝
هدایت شده از 
💠اجازه پدر برای عقد دختر باکره رشیده💠 =============== ❓سوال: آیا اجازه پدر برای عقد دختر باکره است؟ ✅ پاسخ: در با دختر باکره بالغه غیر رشیده، به فتوای تمام مراجع، اذن از دختر لازم است و بدون اذن ولی دختر، باطل است. 🔴 اما عقد دختر باکره بالغه رشیده: ✴️ آیات عظام: امام، نوری و زنجانی: باید اجازه بگیرد. ✴️ آیات عظام: خامنه ای، خویی، وحید، صافی و تبریزی: بنابر احتیاط واجب، اجازه بگیرد. ✴️ آیت الله سیستانی: اگر با والدین زندگی می کند و مستقل نیست، اذن ولی بنابر فتوا لازم است و اگر کلاً از خانواده جدا شده و عرفاً مستقل است و زندگی دیگری دارد، اذن بنابر احتیاط واجب است. ✴️ آیت الله مکارم: : معمولاً دخترهای بالای سی سال در مسائل ازدواج رشیده هستند. و از این سن به بالا به شرط اینکه دختر، فرد هوشیاری باشد و بتواند تصمیم بگیرد و مصلحت خود را تشخیص دهد، اجازه پدر لازم نیست. 🔴 توجه: در این مسأله فرقی بین و ( یا همان ) نیست. حتی اگر در ضمن عقد شرط شود که همبستری صورت نگیرد. (باز هم حکم همین است) -------------------- ✔️منبع: توضیح المسائل مراجع، م 2376؛‌ استفتائات جدید رهبری‌، س 455؛ توضیح المسائل آیت الله نوری،‌ م 2372؛ توضیح المسائل آیت الله مکارم، م 2037 (توجه: نظرات آیات عظام نوری و مکارم اخیرا تغییر کرده است). ❤️کانال زوجهای بهشتی❤️ ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗ @zoje_beheshti ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝
هدایت شده از 
⭕️ سؤال: آیا ازدواج دختر بدون اجازه مادر صحیح است؟ 🔸 اگر دختری پدرش کرده باشد و سرپرستی اش بر عهده مادر باشد، آیا ازدواجش باید با اجازه مادر باشد، یا این که می تواند بدون اجازه هم ازدواج کند (لازم به ذکر است که دختر به سن قانونی هم رسیده است)؟ ✅ پاسخ اجمالی اکثر مراجع فعلی (موقت یا دائم) با دختر باکره را مشروط به اجازه پدر یا اجازه جد پدری می دانند، ولی اگر باکره نباشد و یا پدر و جد پدری نداشته باشد، نیازی به اجازه دیگری نیست. _ اگر چه این ازدواج نباید باعث ناراحتی مادر هم شود؛ چون ناراحت کردن پدر و مادر به هر دلیلی مگر برای انجام واجبات حرام است. ❎ پاسخ تفصیلی اکثر مراجع فعلی، عقد نکاح (موقت یا دایم) با دختر باکره را مشروط به اجازه پدر یا اجازه جد پدری می دانند، ولی اگر باکره نباشد، یا پدر و جد پدری نداشته باشد (از دنیا رفته باشند) نیازی به اجازه شخص دیگری نیست. ❌ مراجع معظم تقلید فرموده‌اند: دختری که به حد بلوغ رسیده است؛ یعنی مصلحت خود را تشخیص می دهد، اگر بخواهد شوهر کند چنان که باشد، باید از پدر یا جد پدری خود اجازه بگیرد و اجازه مادر و برادر لازم نیست. _ آیت الله فاضل اضافه کرده اند حتی اگر پدر یا جد پدری نداشته باشد.[۱] ❌ ولی مسئله دیگری که در این جا مطرح است، این است که اذیت کردن پدر و مادر حرام است، بنابراین هر کاری که مقدمات اذیت شدن ایشان را فراهم کند حرام است. _ پس فرزند اگر می خواهد بدون اجازه مادرش کند از نظر شرعی مانعی ندارد ولی باید تدابیری بیندیشد که موجبات ناراحت شدن مادر را از بین ببرد. 📚 پی‌نوشت: [۱] توضیح المسائل مراجع، ج ۲، ص ٤۵۸، م ۲۳۷٦ ❤️کانال زوجهای بهشتی❤️ ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗ @zoje_beheshti ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝
هدایت شده از 
⁉✍️؟ 👥همه مراجع به جز آیت الله مکارم: 🔰دختر رشيده، به دخترى مى گويند كه منفعت و مصلحت زندگى خويش را به خوبى تشخيص دهد و در امر ازدواج تنها تحت تأثير غريزه جنسى و عاطفه خود قرار نگيرد. اين امر در اشخاص مختلف تفاوت پيدا مى كند ونمی توان سن خاصى را براى آنان تعيين كرد. 🗄(تبريزى،صراط النجاه،ج5،س505و 506 و 502 و دفتر: همه مراجع) 👥آيت الله مكارم شيرازي: 🔰دختران بالاي 30 سالگي در مسائل ازدواج رشيده به حساب مي آيند و به شرط اينكه هوشيار باشند و بتوانند تصميم بگيرند و مصلحت خود را تشخيص بدهند اجازه پدر لازم نيست. 🗄(ر.ك: سايت دفتر آيت الله مكارم شيرازي) ❤️کانال زوجهای بهشتی❤️ ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗ @zoje_beheshti ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝
هدایت شده از 
نگه داشتن زن چيست؟ احكام الهى داراى حكمت و علت هستند. اگر چه ممكن است بعضى از حكمتهاى احكام را بتوانيم به دست آوريم. امّا علت احكام به درستى بر ما روشن نيست. عقل ما با توجه به آموزههاى اسلامى يا علوم تجربى و حسى مىتواند بعضى حكمتها را براى احكام الهى و از جمله نگهداشتن «عدّه» استنباط نمايد. قبل از اينكه به ذكر حكمتهاى احتمالى در مورد عدّه بپردازيم، توجّه به چند حكم فقهى ضرورت دارد؛ 1. عدّه انواع مختلفى دارد كه متضمّن حكمتهاى مشترك و خاص است. عدّه طلاق در ازدواج دايم و عدّه پايان مدّت در ازدواج موقت و عدّه وفات در صورت فوت شوهر. 2. در صورت عدم نزديكى بعد از ازدواج و يا يائسگى زن در ازدواج موقت، عده منتفى مىگردد. 3. زن در زمان عدّه داراى حقوق و تكاليفى است. با اين مقدّمه برخى از حكمتها را اين گونه مىتوان شماره نمود: 1. حكمت بهداشتى بىشك ارتباط جنسى ممكن است زمينه مناسب براى انتقال يا شكلگيرى بيمارىها و عفونتهاى مختلف فراهم آورد اين احتمال در ارتباطات متعدّد جنسى بيشتر و خطرناكتر است. در اين ميان زن به لحاظ ساختار جسمى و فيزيكى و هم به خاطر فعل و انفعالات طبيعى رحمى قابليت بيشترى براى دريافت، پرورش و انتقال بيمارىها و عفونتها دارد. زمان عدّه در حقيقت مىتواند نقش قرنطينه براى رحم زن باشد. شايد حكمت سه بار پاك شدن از حيض براى عدّه«وَ الْمُطَلَّقاتُ يَتَرَبَّصْنَ بِأَنْفُسِهِنَّ ثَلاثَةَ قُرُوءٍ...»؛ «زنان مطلقه، بايد به مدت سه مرتبه عادت ماهانه ديدن و پاك شدن انتظار بكشند». (بقره (2)، آيه 228). نيز اشاره لطيفى به اين نكته باشد. چون از نظر فيزيولوژى حيض نوعى خانه تكانى رحم از سلولهاى مرده و عفونتهاى داخلى و خارجى است و سه بار خانه تكانى در عدّه طلاق محيط كمخطرى را براى ارتباط جنسى جديد و توليد نسل ايجاد مىنمايد. 2. مصلحت حفظ نسل گاهى عدّه نگه داشتن زن، جهت جلوگيرى از مخلوط شدن نطفهها در رحم زن است تا اگر احتمالاً در رحم زن نطفهاى باشد، تا سه ماه مشخص شود، گاهى نطفه بعد از مدتها بسته مىشود و بعد از سه ماه، به طور يقين وضعيت مشخص مىشود. اگرچه با پيشرفت علوم ژنتيك و پزشكى و ... امكان تشخيص فرزند در رحم يا نسب فرزند وجود دارد، امّا: اولاً، اين يكى از حكمتهاى عده است نه همه آن و نه علت آن. ثانيا، تشخيص پزشكى و علمى امورى خطاپذير بوده كه همواره امكان خطا در مورد آن مىرود. از طرفى علوم تجربى با تمام پيشرفت خود امكان اثبات بىضرر بودن رابطه جديد جنسى زن را براى جنين شوهر اول يا دوم ندارد. 3. احياء دوباره خانواده از نظر اسلام طلاق منفورترين حلالها و تداوم كانون خانواده و احيا آن از بهترين رفتارهاست. در عدّه طلاق رجعى، زن مىتواند در همان خانهاى كه زندگى مىكرده سكونت داشته باشد. در اين زمان زن و مرد مىتوانند با توافق دوباره با يكديگر و بدون هيچ تشريفات شرعى يا قانونى دوباره زندگى خانوادگى خويش را احيا كرده و يا با پايان رسيدن زمان عدّه، بر تصميم بر جدايى باقى بمانند و به طور كامل از هم جدا شوند. گاهى در اثر عوامل مختلف، وضعى پيش مىآيد كه پديد آمدن يك اختلاف جزئى و نزاع كوچك، حس انتقام را آن چنان شعلهور مىسازد كه فروغ عقل و وجدان را خاموش مىكند و غالباً تفرقههاى خانوادگى در همين حالات رخ مىدهد. اما بسيار مىشود كه مدّتى اندك بعد از كشمكش، زن و مرد به خود آمده، پشيمان مىگردند. اينجاست كه آيه مورد بحث مىگويد: زنها بايد مدّتى عدّه نگه دارند و صبر كنند تا اين امواج زود گذر بگذرد و ابرهاى تيره نزاع و دشمنى از آسمان زندگى آنان پراكنده شود. با اين توضيح، زمان عدّه موقعيت و زمينهاى مناسب است كه در آن نه جدايى كامل و نه رابطه زناشويى به نحو كامل برقرار نيست. در اين موقعيت زن و مرد به دور از هيجانات و احساسات زودگذر، در برزخ بين اصلاح مشكلات و بازگشت به كانون خانوده و يا عدم توانايى براى اصلاح و جدايى قرار مىگيرند. به عبارت ديگر زمان عدّه در طلاق رجعى، موقعيتى عقلايى و مناسب براى درست فكر كردن و سبك و سنگين كردن مزايا و معايب باقى بودن بر ازدواج و يا جدايى كامل خواهد بود. در عمل زمان عده رجعى فرصتى براى احياء دوباره نظام خانواده و تولّدى دوباره بر اساس شرائط و بينشهاى جديد نسبت به زندگى است. 4. حفظ حرمت اعضاء خانواده حكمت مهمى كه در عدّه طلاق و عدّه وفات نهفته است. حفظ احترام كانون خانواده است، به طورى كه نه تنها زن و شوهر بلكه تمام فرزندان و بستگان و حتى جامعه بايستى حرمت آن را نگه دارند. ازدواج بلافاصله زن بعد از طلاق يا بعد از وفات به نوعى ناديدهانگارى عواطف و احساسات حقداران كانون خانواده مانند: شوهر، فرزندان، بستگان و... تلقّى مىشود و چه بسا پيامدهاى تربيتى، عاطفى و روانى جبرانناپذيرى را براى فرزندان و بستگان ايجاد نمايد. همچنين ازدواج سريع زن بعد از طلاق يا وفات
هدایت شده از 
شوهر ممكن است زمينه سوء ظنها و اتهامات مختلف را فراهم آورده و مقدّمهاى بر كينه توزىها و جرايم ديگر شود. ناگفته پيداست اين ادعا كه شوهر نيز بايستى براى حفظ حرمت خانواده عدّه نگه دارد پذيرفتنى نيست. چرا كه: اولاً، به دلايل مختلفى كه در جاى خود اثبات شده چه قبل از طلاق يا وفات همسر و چه بعد از آن، مرد مىتوانست مجددا ازدواج كند و اين حكم مازاد بر آن نيست. ثانيا، در بسيارى موارد، به لحاظ وظايف مختلف از جمله حضانت و نگهدارى فرزندان و وظايف اجتماعى و همچنين آسيبپذيرى ويژه مرد در مورد سركشىهاى غريزه جنسى، نياز به ازدواج در مرد شديدتر از زن است. 5. عدّه به مثابه حق براى زن خداوند درباره رفتار با زنان در زمان عدّه مىفرمايد: «لا تُخْرِجُوهُنَّ مِنْ بُيُوتِهِنَّ» ؛طلاق 65، آيه 1. «آنها را (در دوران عده) از خانههايشان بيرون نكنيد». «أَسْكِنُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ سَكَنْتُمْ مِنْ وُجْدِكُمْ وَ لا تُضآرُّوهُنَّ لِتُضَيِّقُوا عَلَيْهِنَّ وَ إِنْ كُنَّ أُولاتِ حَمْلٍ فَأَنْفِقُوا عَلَيْهِنَّ حَتَّى يَضَعْنَ حَمْلَهُنَّ فَإِنْ أَرْضَعْنَ لَكُمْ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ وَ أْتَمِرُوا بَيْنَكُمْ بِمَعْرُوفٍ وَ إِنْ تَعاسَرْتُمْ فَسَتُرْضِعُ لَهُ أُخْرى» ؛طلاق 65، آيه 6. «آنها [زنان در عده] را هر جا خودتان سكونت داريد و در توانايى شماست سكونت دهيد و به آنها زيان نرسانيد تا كار را بر آنان تنگ كنيد (و مجبور به ترك منزل شوند) و اگر باردار باشند، نفقه آنها را بپردازيد تا وضع حمل كنند و اگر براى شما (فرزند را) شير مىدهند، پاداش آنها را بپردازيد و (درباره فرزندان، كار را) با مشاوره شايسته انجام دهيد و اگر به توافق نرسيديد، آن ديگرى شيردادن آن بچه را بر عهده مىگيرد». از آيات و روايات متعدّد احكام مهمى در مورد حقوق زن در زمان عدّه استنباط مىگردد كه فقها به آن اشاره كردهاند. حق نفقه و سكونت در منزل شوهر و همچنين نفقه و اجرت نگهدارى و شيردادن فرزند در زمان حاملگى از جمله حقوقى است كه در زمان عدّه بر عهده شوهر است. ❤️کانال زوجهای بهشتی❤️ ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗ @zoje_beheshti ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝
هدایت شده از 
عدّه برای خانم ها در ازدواج موقت چقدر است؟ در ازدواج موقت اگر رابطه جنسی و دخول صورت نگرفته باشد، نیاز به نگه داشتن عدّه نیست. اما اگر در زمان ازدواج موقت دخول صورت گرفته باشد، زن موظف است پس از اتمام مدت ازدواج موقت، عدّه نگه دارد. مدت زمان عدّه عقد موقت آن است که دو حیض کامل عده نگه دارد ودر این بین با کسی دیگر عقد نخواند؛ یعنی زن بعد از دیدن حیض اول و پاک شدن از آن، حیض دوم را نیز ببیند و با انتهای حیض دوم و رسیدن به طهر و پاکی از عده از دواج موقت خارج می شود. با زنی که در عده کسی دیگر است نمی توان صیغه محرمیت خواند؛ هرچند رابطه جنسی هم نداشته باشند. ❤️کانال زوجهای بهشتی❤️ ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗ @zoje_beheshti ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝
هدایت شده از 
عدّه_عقد_موقت 1. مان نگهداشتن عده در ازدواج موقت چقدر است؟ 2. آیا بدون نزدیکی کردن باز هم باید زن عده نگهدارد؟ 3. در صورت منفی بودن جواب سؤال دوم اگر مردی پس از اتمام زمان صیغه موقت مجدداً با همان زن صیغه بخوانند ولی این بار نزدیکی کنند آیا زن باید عده نگهدارد؟ 1. عدّه ازدواج موقت بعد از تمام شدن مدت در صورتی که عادت ماهانه می‌بیند، به مقدار دو حیض کامل است و اگر عادت نمی‌بیند چهل و پنج روز تمام است. 2. در این صورت عده ندارد. 3. عده دارد. 📚 آیةاللّه العظمی مکارم شیرازی ❤️کانال زوجهای بهشتی❤️ ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗ @zoje_beheshti ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝
هدایت شده از 
سلام حکم پرداخت مهر در صورت بخشش باقیمانده مدت عقد از سوی مرد مشهور: چنانچه نزدیکی کرده، باید تمام مهری که قرار گذاشته اند را به زن بدهد و اگر نزدیکی نکرده باید نصف آن را بدهد. آیت الله زنجانی: بلکه اگر نزدیکی هم نکرده، بنابر احتیاط واجب تمام مهر را بدهد. ➖ ➖➖📚منبع: توضیح المسائل مراجع، م 2431. ❤️کانال زوجهای بهشتی❤️ ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗ @zoje_beheshti ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝
هدایت شده از 
عقد موقت 🔺عقد موقت يا صيغه، داراي شرايط زير است: ⓵⇤ازدواج موقت مانند ازدواج دائم، نياز به خواندن عقد و الفاظ مخصوص دارد و با صرف رضايت قلبي درست نميشود.  ⓶⇤فرق عمده در ازدواج موقت با دائم، اين است كه در عقد موقت بايد مدت ذكر شود كه آيا مثلاً يك ساعت است يا ده سال. ⓷⇤مقدار مهريه هم بايد در عقد موقّت، مشخص شود و هنگام خواندن عقد، ذكر گردد. ⓸⇤در عقد ازدواج موقّت، بعد از تمام شدن مدت، زن بايد از مرد جدا شود و عده نگه دارد؛ مگر اينكه عقد، دوباره تجديد شود. اگر قبل از تمام شدن مدت، مرد بقيه آن را ببخشد، ازدواج موقت تمام ميشود؛ اما ازدواج دائم، فقط با طلاق يا فسخ، عقد منفسخ ميشود ❤️کانال زوجهای بهشتی❤️ ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗ @zoje_beheshti ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝
هدایت شده از 
ازدواج موقت با دائم عبارتند از: ✅1.در عقد موقّت نفقه و ارث ندارد،البته در صورتیڪه شرط نفقه و ارث نڪنند و اگر شرط ڪنند باید بر طبق آن عمل شود. ✅2.زن در عقد موقّت آزاد است ڪه ڪارے در خارج "خانه" براى خود انتخاب ڪند و اجازه همسر براى او شرط "نیست" درصورتے ڪه مزاحم حقّ شوهر نباشد، ولے در عقد دائم بدون توافق این امر جایز نیست. ✅3.عدّه عقد دائم سه بارعادت ماهیانہ دیدن است ڪه با دیدن مرحله سوّم عدّه تمام مے شود، ولے عدّه عقد موقّت دوبار دیدن عادت ماهیانه است. ✅4.عدم وجود مهریہ در ازدواج موقت موجب بطلان عقد است ولے در ازدواج دائم اجبارے به مهرنیست و فقط مهرالمثل تعیین مے شود. ✅5.در ازدواج دائم هیچڪدام از زوجین بدون جلب رضایت دیگرے حق ندارد از بچه دار شدن جلوگیرے ڪند ولے در ازدواج موقت جلب رضایت دیگرے ضرورتے ندارد .فرزند حاصل ازازدواج موقت همانند فرزند حاصل از ازدواج دائم است. ✅6.در ازدواج دائم تعیین محل مسڪن با شوهر است اما در ازدواج موقت ملاڪ قرارداد بین زن وشوهر است و اگر قراردادی نداشتہ باشند زن اجبارے به ماندن در محل معین شده توسط شوهر را ندارد. ✅7.در ازدواج دائم بر زن واجب است از همسرش تمڪین ڪند ولے در ازدواج موقت الزامی نیست در ضمن در ازدواج موقت هر دو طرف مے توانند زمان مراودات خود را از قبل تعیین ڪنند. ✅8.در ازدواج دائم مرد حق ندارد بیش از چهار زن دائمی داشتہ باشد اما در ازدواج موقت مے تواند تعداد زن بیشترے اختیار ڪند. ✅9.براے بر هم زدن ازدواج دائم طلاق نیاز است اما در ازدواج موقت با پایان مدت زمان عقد پیمان عقد باطل می شود حتی شوهر می تواند همہ یا بخشے از مدت زمان را به زن ببخشد واز هم جدا شوند. ✅10.در ازدواج دائم با ایجاد سہ بار فسخ نیاز به محلل(مردے ڪه بازن سہ طلاقه ازدواج میکند واورا طلاق مے دهد تا آن زن بتواند دوباره باهمسر پیشین خود ازدواج ڪند) پیدا مے شود و فرد نمے تواند با همسر قبلے اش ازدواج ڪند اما در ازدواج موقت تعدد عقد ایرادے ندارد و محلل ایجاد نمے شود. ✅11.در ازدواج دائم مسلمان نمی تواند با غیر مسلمان ازدواج کند,ولے ازدواج موقت مرد مسلمان با زن غیر مسلمانے ڪه از اهل ڪتاب است (مانند مسیحی و یهودے) مانعی ندارد. ❤️کانال زوجهای بهشتی❤️ ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗ @zoje_beheshti ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝
سلام صبح بخیر.میخواستم ببینم آیاآرایش خیلی ملیح هم پیش نامحرم گناه داره ؟ آقای نوری همدانی. سلام علیکم اگر جلب توجه نامحرم میکنه بله اشکال داره باید پوشیده بشه ❤️کانال زوجهای بهشتی❤️ ╔ ✾ ✾ ✾ ════╗ @zoje_beheshti ╚════ ✾ ✾ ✾ ╝