فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علت توهینهای علیمی به حاج آقای اراکی اینه؛ چون بدون تعارف جریان انگلیسی رو رسوا میکنه
#فرقه_شیرازی
#زلال_اندیشه
#تشیع_انگلیسی
https://eitaa.com/zolal_andisha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این هیئت ها نباشند برای اسلام بهتر است.....
#فرقه_شیرازی
#زلال_اندیشه
#تشیع_انگلیسی
https://eitaa.com/zolal_andisha
🔴شکلگیری اتحاد اتاقهای مسجد مکّی و جریان شیرازی
🔹 پس از رونمایی جمهوری اسلامی ایران از دستاورد موشک هایپرسونیک «فتّاح»، جریانات معاند داخلی همسو با سردمداران غربیشان به تکاپو افتاده و به شیوههای مختلف به ابرای ناراحتی و انحراف افکا عمومی می پردازند.
🔸در همین راستا «سیدصادق شیرازی» در رسانه های وابسته به جریانش فتوای جدیدی را درباره این موضوع صادر کرد. وی با ادّعای وجود وضعیت بحرانی معیشتی و افزایش روزافزون فقر مردم ایران صرف هزینه هنگفت برای ساخت و خرید سلاح جایز ندانست.
🔹«عبدالحمید اسماعیلزهی» امام جمعه مسجد مکّی زاهدان نیز در یکی از خطبه های نمازجمعه زاهدان گفته بود که: «ابتدا شکم مردم باید سیر شده سپس از سلاح پیشرفته رونمایی شود».
گفتنی است که این دو جریان که در گذشته یکدیگر را تکفیر کرده و گاهاً ناسزا میگفتند، اکنون با یکدیگر متّحد شده و علیه دستاورد عظیم نظام سخنپراکنی کنند. چنین موضع مشترکی ضمن بیان اتّحاد این دو جریان معاند، نشان از خطگیری از یک اتاق فکر مشترک دارد.
#زلال_اندیشه
#فرقه_شیرازی
#تشیع_انگلیسی
https://eitaa.com/zolal_andisha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲💭
بازی روباه پیر
قمه زدن به سر زنان کشف حجاب کرده
توسط مرد نامحرم در مراسمی به نام عزای حسینی و وهن عزاداری توسط حامیان شیعه انگلیسی و جنبش ...!!
#حجاب
#محرم
#زلال_اندیشه
#قمه_زنی
https://eitaa.com/zolal_andisha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠رهبر معظم انقلاب
🔺جذب کردن جوانان به هیات مهم است، اما نه به هر قیمتی
🔺مهمتر ازجذب کردن اینست که اصول اساسی دین و اصول واقعی زیر پا گذاشته نشود.
#زلال_اندیشه
#جذب
#مقام_معظم_رهبری
https://eitaa.com/zolal_andisha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤕اگه تعصب داری، قمه بزن!
عزاداری، ادب و آداب دارد...
🌀رسانه عصر باشید @AsrAdyan
#زلال_اندیشه
#قمه_زنی
#تعصب
#بیایمانی
https://eitaa.com/zolal_andisha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حقیقتهایی که باید بدانیم
🔘 ماجرای التیام سریع جای زخم قمه چیست؟
تا آخر ببیند...
#زلال_اندیشه
#قمه_زنی
#کرامت
https://eitaa.com/zolal_andisha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌این کلیپ را حتما حتما ببینید
✅مدیریت استراتژیک #مقام_معظم_رهبری دشمن را در طراحی جنگ سی ساله علیه قرآن ناکام گذاشت
#تشیع_انگلیسی
#اسلام_آمریکایی
#حسن_عباسی
#زلال_اندیشه
https://eitaa.com/zolal_andisha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پلمپ کتابخانه اتباع احمد الحسن در عراق
در این کتابخانه، کتب ضاله و انحرافی احمد الحسن در معرض استفاده عموم قرار گرفته و یکی از مکان های تبلیغی جریان محسوب می شد.
#زلال_اندیشه
#انحراف
#احمد_الحسن
https://eitaa.com/zolal_andisha
27.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😱لباسهایی که تغییر میدهند...
از سازمانهای مخفی تولید و توزیع لباس تا معصیت فرهنگی...
😠تیشرت مد محرم تا لباسهای مروج #فرهنگ2030
#زلال_اندیشه
#فرق
#ادیان
#مد_لباس
#لباس
https://eitaa.com/zolal_andisha
✅شواهد تاریخی زمان هجوم به خانه حضرت زهرا (س)🌹
✍دکتر علی غلامی دهقی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
صبح روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ به دعوت مسئولان محترم مدرسه علمیه امام صادق (ع) در چهارباغ اصفهان، در جمع طلاب عزیز حضور یافتم. موضوع سخنرانی به پیشنهاد دعوت کننده محترم "بررسی تاریخی زمان هجوم به خانه حضرت زهرا (س)" بود. حکمت انتخاب موضوع این بود که برخی به دنبال استمرار عزاداری دهه پایانی صفر و کشاندن آن را به ماه ربیع الاوّل، به بهانه دهه محسنیه، بوده اند. اینان با این استدلال که مهاجمان بلافاصله پس از رحلت پیامبر (ص) به خانه دخت گرامی اش هجوم و فرزندش سقط شده، به عزاداری می پردازند؛ در حالی که شواهد تاریخی نشان می دهد هجوم و سقط، به احتمال بسیار قوی، چهار یا پنج دهه پس از این زمان رخ داده است.
در ابتدای این جلسه چند نکته کلیدی که در تمام گفتگوهای علمی سودمند است، به عرض طلّاب رسید:
نکته اول این بود که شایسته و بایسته است در مباحث علمی از شخصیت زدگی پرهیز کرد و الّا گرفتار آفاتی همچون رکود علمی، فدا شدن حقیقت در برابر شخصیت، عوام زدگی و خودباختگی فکری خواهیم شد.
نکته دوّم : هر موضوعی را نباید قبول یا ردّ کرد؛ بلکه میتوان در برخی موضوعات توقّف علمی نمود. نمونه را می توان به توقّف علمی شیخ انصاری، در باره محدوده علم امامان معصوم (ع) اشاره کرد که می گوید: با توجّه به روایات متعدد در دو سوی مسئله، سزاوارتر است که این مسئله را به آن پیشوایان معصوم بسپاریم.
نکته سوّم این بود که در روایت، نباید از درایت غفلت کرد، بلکه درایت مقدّم بر روایت است؛ به خصوص آنچه درباره پیشوایان دین گفته میشود. در حدیث آمده است: حَدِيثٌ تَدْرِيهِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ حَدِيثٍ تَرْوِيهِ . فهم یک حدیث از روایت هزار حدیث باارزش تر است.
نکته چهارم این که هدف از طرح مباحث تاریخی صدر اسلام روشنگری، عبرت آموزی و بصیرت است؛ نه دامن زدن به اختلافات مذهبی. در آموزه های دینی آمده است که از دانش غیرسودمند به خدا پناه ببرید.
اکنون وارد مسئله اصلی نشست می شویم. بدیهی است که زمان، رکن اصلی دانش تاریخ است. در میان مورخان مسلمان دو شیوه تاریخ نگاری وجود دارد:
الف) حولیات نگاری که همان سالنگاری است؛ یعنی نگارش تاریخ بر اساس سال وقوع حوادث، کاری که خلیفه بن خیاط و طبری انجام دادهاند.
ب) موضوع نگاری یعنی نگارش تاریخ بر اساس موضوعات مانند طبقات نگاری، مقتل نگاری و مانند آن.
سالنگاران تلاش کردهاند زمان وقوع حوادث را معیّن کرده و هر حادثه ای را در همان سال وقوعش، گزارش کنند. با این حال، گزارشهای متفاوتی در باره زمان رخدادها وجود دارد. مورخان روایات متعدد وقوع یک حادثه را نقل کرده و گاهی نوشته اند وقوع فلان حادثه در فلان زمان نزد ما "اَثبت" است. مثلاً خلیفه بن خیاط(م ۲۴۰ق) درباره زمان شهادت حضرت زهرا(س)، چهار گزارش متفاوت ثمانیة اَشهر، ستّة اشهر، ثلاثة اشهر و سبعين يوم و ليلة بعد ابيها را آورده است؛ یعنی وفات فاطمه (س) هشت ماه، شش ماه، سه ماه و هفتاد روز بعد از رحلت پیامبر (ص) گفته شده است.(تاریخ خلیفة بن خیّاط، ص ۴۷) طبری هم پس از نقل گزارش هایی در باره زمان شهادت حضرت زهرا(س)، می نویسد: واقدی شش ماه پس از رحلت رسول خدا (ص) را اثبت دانسته است.
بنابراین تعیین زمان دقیق این حادثه، آسان نیست. در تاریخ شواهدی وجود دارد که نشان میدهد ماجرای هجوم به خانه حضرت زهرا (س)، دست کم ۴۰ یا ۵۰ روز پس از رحلت پیامبر اعظم (ص) بوده است:
۱. شاهد نخست این که حضرت زهرا (س) پس از رحلت پیامبر (ص) هقته ای دو روز در احد حضور یافته و بالای سر قبور شهدا میگریسته است. این نشان میدهد که آن حضرت هنوز بیمار نشده و تا این زمان، هجوم به خانه انجام نشده است. اگر آن حضرت در این بازه زمانی سقط جنین کرده بود، بعید است بتواند هفته ای دو بار در اُحد حضور یابد.
۲. شاهد دوم سخنرانی حضرت در مسجد النبی (ص) است. هیچ مورخی در گزارش سخنرانی حضرت در مسجد النبی (ص) سخنی از بیماری یا ناتوانی آن حضرت به میان نیاورده است. ابن طیفور در کتاب بلاغات النساء به چگونگی پوشش آن بانوی بافضیلت تصریح کرده امّا سخنی از بیماری نیست.
۳. شاهد سوم این است که علی (ع)، فاطمه (س) را سوار بر مرکب کرده و همراه حسنین (ع) به در خانه مهاجران و انصار رفته و آنها را به دفاع و یاری امیرمؤمنان (ع) فرامی خواندند. این نیز با بیماری آن بانوی نمونه اسلام در این زمان، سازگار نیست. (ادامه دارد)
#تاریخ_اسلام
#شهادت_حضرت_محسنع
#جهاد_تبیین
#دروغ_ممنوع
#زلال_اندیشه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
https://eitaa.com/zolal_andisha
(ادامه صفحه پیشین)
۴. شاهد چهارم بیعت نکردن بریدة بن حصیب اسلمی و شماری از افراد قبیله با ابوبکر است. او پس از بازگشت از موته که همراه سپاه اسامه اعزام شده بود، گفت تا زمانی که علی (ع) بیعت نکند، من بیعت نخواهم کرد. این در حالی است که بریده، پرچمدار سپاه اسامة بن زید بوده و سپاه اعزامی اسامه ۴۰ تا ۵۰ روز پس از رحلت پیامبر (ص) از موته به مدینه بازگشته است.
۵. شاهد پنجم درخواست ملاقات شیخین با فاطمه زهراء (س) است؛ که با مخالفت آن حضرت مواجه شد و میانجیگری امیرالمومنین (ع) این دیدار را عملی کرد. تحلیل عقلی به ما نشان میدهد که پس از کودتای سقیفه و هجوم به خانه علی (ع)، وقتی دستگاه خلافت احساس میکند نارضایتی دختر پیامبر مشروعیت آنها را زیر سوال میبرد، به چنین اقدامی دست میزنند و این قطعاً زمان زیادی برده است. این گونه نیست که بلافاصله پس از رحلت، هم هجوم و هم درخواست ملاقات انجام شده باشد.
افزون بر همه این شواهد، هجوم در چند مرحله انجام شده و در مرحله سوم یا چهارم، یگانه همسر علی (ع)، قربانی دفاع از ولایت می گردد.
برای آگاهی بیشتر در این باره، به پژوهش های ذیل مراجعه فرمائید:
۱. مقاله "شهادت فاطمه(س)" چاپ شده در دانشنامه فاطمی، ج ۱، ص ۳۳۳- ۳۵۷.
۲. کتاب "الحجة الغرّاء علی شهادة الزهرا" نوشته آیت الله جعفر سبحانی.
۳. الهجوم علی بیت فاطمه(س)، نوشته مهدی عبدالزهرا.
۴. کتاب ظلامة الزهراء فی النصوص و الآثار نوشته آیت الله علی احمدی میانجی.
۳۰ شهریور ۱۴۰۲
#تاریخ_اسلام
#شهادت_حضرت_محسنع
#جهاد_تبیین
#دروغ_ممنوع
#زلال_اندیشه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
https://eitaa.com/zolal_andisha
809.8K
حجه الاسلام #استاد_جباری مدیر گروه تاریخ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره و مؤسسه آموزش عالی امام رضا ع
#تاریخ_اسلام
#شهادت_حضرت_محسنع
#جهاد_تبیین
#دروغ_ممنوع
#زلال_اندیشه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
https://eitaa.com/zolal_andisha
2.12M
حجه الاسلام #استاد_جباری مدیر گروه تاریخ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره و مؤسسه آموزش عالی امام رضا ع
#تاریخ_اسلام
#شهادت_حضرت_محسنع
#جهاد_تبیین
#دروغ_ممنوع
#زلال_اندیشه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
https://eitaa.com/zolal_andisha
415.7K
حجه الاسلام #استاد_جباری مدیر گروه تاریخ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره و مؤسسه آموزش عالی امام رضا ع
#تاریخ_اسلام
#شهادت_حضرت_محسنع
#جهاد_تبیین
#دروغ_ممنوع
#زلال_اندیشه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
https://eitaa.com/zolal_andisha
1_3.pdf
322.9K
حجت الاسلام والمسلمین استاد محمد هادی یوسفی غروی
#تاریخ_اسلام
#شهادت_حضرت_محسنع
#جهاد_تبیین
#دروغ_ممنوع
#زلال_اندیشه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
https://eitaa.com/zolal_andisha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیعه انگلیسی یعنی ؛
شیعهی دعوا درست کن!
🔻 رهبر معظم انقلاب:
ما با کسانی که به عنوان طرفداری از تشیّع، احساسات برادران اهل تسنّن را برانگیخته میکردند برخورد جدّی کردیم؛ این باید همهگیر بشود....
۱۴۰۱/۰۷/۲۲
#شیعه_انگلیسی
#زلال_اندیشه
#وحدت
#معنای_وحدت_امت_اسلام
#لعن_علنی
#مقام_معظم_رهبری
https://eitaa.com/zolal_andisha
کتابخانه وحدت.rar
13.73M
📚 کتابخانه وحدت
شامل کتابهای ذیل میباشد:
📕امام علی و وحدت اسلامی
📗 امیرالمومنین اسوه وحدت
📘پیشوایان شیعه پیشگامان وحدت
📒تجلی وحدت تبیین حکم امام
📘حدیث همدلی
📗غدیر محور وحدت اسلامی
📕وحدت از دیدگاه قرآن و سنت
#هفته_وحدت
https://eitaa.com/zolal_andisha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ماجرای تعطیلی منبر علامه امینی توسط آیت الله بروجردی!
حجت الاسلام مهدی پور
#شیعه_انگلیسی
#زلال_اندیشه
#وحدت
#لعن_علنی
#علامه_امینی
#آیت_الله_بروجردی
https://eitaa.com/zolal_andisha