▪️عراقچی خطاب به دوبوویتز: خوشحالی از رنج مردم شرم آور است
🔻معاون وزیر خارجه ایران در واکنش به خوشحالی رئیس لابی FDD از شیوع ویروس کرونا در ایران و محدود شدن صادرات غیرنفتی ایران نوشت: خوشحالی از شیوع کرونا و خوشحالی از دیدن رنج مردم واقعا شرم آور و غیرانسانی است.
🔻حداقلش این است که مارک دوبوویتز فهمید که تحریمهای اقتصادی آمریکا تاثیر نداشته و تاثیر آن کمتر از کرونا بوده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رئیس گروه عفونی بیمارستان امام خمینی: اغلب مبتلایان به کرونا بهبود مییابند و حتی نیازی به پزشک رفتن و بستری شدن ندارند.
🔴به تیترنگاه کنیدخبراست.اما پدرسوختگی bbc رادرعکس میتوان یافت.بیشترخبرهایی که کلید واژه کرونا دارددارای عکسی از اماکن مذهبیست.هدف تزریق موذیانه ذهنیت به ضمیر ناخودآگاه مخاطب است بدون آنکه خودش بفهمد.چگونه؟هروقت ازبیماری وبلا صحبت شد بطوراتوماتیک تصویر اماکن مذهبی درذهن مجسم شود!
🔻وقتی از شستشوی مغزی سخن گفته میشود قرارنیست گروهی را تداعی کنید که دور یک نفر حلقه زده وبه فرامین او گوش میسپارند.شستشوی مغزی مدرن اینگونه است وتوسط رسانه ها اتفاق می افتد به همی سادگی و زیرپوستی بدون آنکه متوجه باشید.کمی زمینه کافیست تا طرف بتواند ذهنیت خودرا درحافظه شما بنشاند.
🔸تکنیک|رسانه
✅#بازنمایی کرونا به سبک بی بی سی
🔻بی بی سی که طی روزهای گذشته حجم قابل ملاحظهای از اخبار خود را به شیوع کرونا در ایران آنهم با رویکرد القای ناامیدی و یأس، اختصاص داده است، در اخبار خود درباره کرونا، از تصاویر اماکن مذهبی استفاده میکند.
🔻همانگونه که در بازنمایی عزاداری محرم به دفعات از تصاویر قمه زنی استفاده کرده و در کنار این تصاویر از فرهنگ شهادت طلبی شیعیان سخن گفته است.
🔻بازنمایی کرونا در کنار این تصاویر در ضمیر ناخودآگاه مخاطب ایجاد مواجهه سوگیرانه نسبت به اماکن مذهبی میکند.
🔹یادمان باشد رسانهها اخبار را شکل میدهند و می سازند.
🔹یادمان باشد تصاویر، کنار کلمات و عنوان سازی ها، در خدمت القای مفهومی خاص به مخاطب هستند.
🔅#معصومه_نصیری _ مدرس سواد رسانهای
🔴 ترور اقتصادی
قرصهای جاساز در کیکها و جنجال آلودگی محصولات لبنی، با هدف ضربه به صنعت غذایی را یادتان هست؟
اکنون نیز ویروس هراسی به ایران هراسی ارتقا یافته و صادرات و مراودات کشور را مختل کرده، با هدایت نقدینگی به خوراک و بهداشت، موجب کمبود شده و سایر کسبوکارها را به مرز ورشکستگی رسانده است.
"احمد قدیری"
⭕️ زندان در انتظار حامی فیلم ^فروشنده^
❌ هاروِی وینستین، غول سینمای هالیوود که به اتهام تجاوز و آزار جنسی دهها زن در نیویورک دادگاهی شده بود، گناهکار شناخته شد. قاضی بلافاصله پس از قرائت حکم دستور داد او را دستبند به دست به زندان ببرند. واینستین، همچنین باید در لسآنجلس هم به اتهام تجاوز جنسی محاکمه شود.
🔸وینستین ۶۷ ساله، که انتشار اخبار مربوط به آزار و اذیتهای جنسی او سرآغاز کمپین جدیدی تحت عنوان " #Meetoo "(#من_هم) در آمریکا شد در دادگاه فدرال نیویورک به تجاوز جنسی درجه ۳ و جرایم جنسی درجه یک محکوم شد. از او میتوان به عنوان پرنفوذترین تهیهکننده آمریکایی یاد کرد، همچنین در راهیابی فیلم فروشنده اصغر فرهادی به جایزه اسکار از حامیان جدی ماجرا به حساب میآمد. او همچنین از حامیان اصلی کمپین تبلیغاتی اوباما و حزب دموکرات بود.
🔴همه کشورهای جهان فقط باکرونامبارزه میکنند
اماایران علاوه برکرونا بایدباموج عملیات روانی دروغین:
شبکه همکاردشمن درفجازی
مرکزسایبری منافقین
رسانهBBC و...
ائتلاف عبری، غربی، وهابی
یلبریتی های خائن
وطن فروشان داخلی
وسوءاستفاده وسوءمدیریت حزب حاکم
و...
مبارزه کنیم
#کرونا_ویروس
°سید عبداله متولیان°
✡ کرونا در سینما (١)
🎬 با نگاهی به فیلم "شیوع"
1⃣ در تاریخ #سینما فیلمهای بسیاری درباره شیوع بیماریهای خطرناک و لاعلاج ساخته شده که بعضاً سمتوسوی #آخرالزمانی هم یافته است، از فیلم "وحشت در خیابانها" ساخته الیا کازان گرفته تا "12 میمون" ساخته تری گیلیام و "اپیدمی" به کارگردانی ولفگانگ پیترسن، "28 روز بعد" از دنی بویل، "تهاجم" ساخته الیور هیرشیبگل و "من افسانه هستم" به کارگردانی فرانسیس لارنس و "مه" به کارگردانی فرانک دارابانت، "کوری" به کارگردانی فرناندو میرلیس و "شیوع" ساخته استیون سودربرگ در سال ٢٠١١ و...
2⃣ برخی از فیلمهای یاد شده به رواج بیماری خطرناک در میان انسانها بهخاطر آزمایشها یا پروژههای #بیولوژیک ارتش آمریکا پرداخته شده همچون فیلمهای "مه"، "اپیدمی"، "تهاجم"،"من افسانه هستم" و... برخی هم دلیل رواج بیماری را براساس تغییر و تحولات زیستمحیطی و یا طبیعی به تصویر میکشند. در برخی فیلمها مبتلایان به نوعی #زامبی بدل شده مثل "28 روز بعد"، "من افسانه هستم"، "تهاجم" و "کوری" و... و در برخی دیگر به وضعیت دلخراشی میمیرند.
3⃣ اما از میان همهی فیلمهای نامبرده و نامنبرده، فیلم سال ٢٠١١ #استیون_سودربرگ یعنی #شیوع بیش از سایرین به وضعیت امروز شایع شدن #ویروس_کرونا در جهان شباهت دارد. فیلمی که فیلمنامهاش را "اسکات زد برنز" نوشته است.
✍️ سعید مستغاثی
✡ کرونا در سینما (٢)
🎬 با نگاهی به فیلم "شیوع"
1⃣ در فیلم #شیوع یک بیماری ویروسی از هنگکنگ و توسط یک زن آمریکایی شروع شده، به شیکاگو و یکی از دوستان قدیمیاش سرایت میکند و سپس وقتی زن به محل سکونتش بازگشته، پسرش را دچار کرده و همسرش را هم در معرض ابتلا قرار میدهد.
2⃣ اما ویروس یاد شده که نتیجهٔ حاصل از ترکیبات #بیولوژیک درون بدن #خفاش و #خوک بوده، توسط خوک آلوده به رستورانی در هنگکنگ رسیده و از طریق سرآشپز آن رستوران به زنِ داستان منتقل میگردد.
3⃣ از این پس ویروس افراد بسیاری را در دنیا آلوده کرده و پس از مرگ سریع زن و پسرش و دوستش در شیکاگو، به دیگر نقاط جهان مانند انگلیس و هند و... کشیده شده و ٢.۵ میلیون نفر را در آمریکا و ٢۶ میلیون نفر را در سراسر جهان میکُشد.
4⃣ سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) تحقیقات وسیع خود را آغاز کرده و در همان اواسط کار یکی از متخصصین خود را براثر ابتلاء به بیماری از دست میدهند ولی متخصص دیگر تا پایان ماجرا حضور داشته و واکسن اصلی را کشف میکند.
✍️ سعید مستغاثی